Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311614

Topicstarter
Ik heb sinds 1 week de UE46B7000 LED- tv, en ik ben er zeer tevreden over! Beeld is super, helemaal
met de xbox360. Maar nu zit ik met een probleem:

Ik zit gewoon met de tv op internet (widgets), maar ik krijg de verbinding niet voor
elkaar met mijn pc, om videos te streamen??? Ik kan zowel de tv als de pc pingen,
dus verbinding is er. Alleen ziet SAMSUNG pc share manager de tv niet??? De tv hangt
aan het internet dmv een samsung dongle.

Heeft iemand misschien een idee/tips?

En heeft iemand enig idee waneer er nieuwe widgets komen? Ik kan nu iets van 15 widgets kiezen, maar er zouden toch enkele honderden beschikbaar komen?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
In de Share manager van Samsung ook Menu > Share > Set Device policy > Accept gedaan?

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:20
Ik heb sinds gister de LE40B650 en daar ben ik gister dus ook de hele avond mee bezig geweest om de tv in het netwerk te krijgen...... alleen de mp3's kan ik zien en afspelen maar de rest wil niet zoals foto's en films.

PC en TV zien elkaar maar op de een of andere manier gaat er iets mis met het sharen , maar wat ik zo lees op internet schijnt het PC share programma van samsung niet al te best te zijn.

Het schijnt dat Twonky media met een aantal kleine aanpassingen prima schijnt te werken ( in ieder geval beter dan pc share)

Lees anders eens dit forum door misschien dat er wat tips voor je tussen staan

Cnet forum pc share manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-Marshal- schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:25:
In de Share manager van Samsung ook Menu > Share > Set Device policy > Accept gedaan?
Ik zie mijn tv (met behorende IP) er niet bijstaan, dus ik heb niets te accepten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dancis schreef op zondag 26 juli 2009 @ 16:41:
Ik heb sinds gister de LE40B650 en daar ben ik gister dus ook de hele avond mee bezig geweest om de tv in het netwerk te krijgen...... alleen de mp3's kan ik zien en afspelen maar de rest wil niet zoals foto's en films.

PC en TV zien elkaar maar op de een of andere manier gaat er iets mis met het sharen , maar wat ik zo lees op internet schijnt het PC share programma van samsung niet al te best te zijn.

Het schijnt dat Twonky media met een aantal kleine aanpassingen prima schijnt te werken ( in ieder geval beter dan pc share)

Lees anders eens dit forum door misschien dat er wat tips voor je tussen staan

Cnet forum pc share manager
Bedankt voor je bericht, ik ga nu ff twonkymedia proberen, misschien datat helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-06 21:17
In de handleiding van mijn LE46B750 staat dat DLNA alleen via de wired LAN aansluiting werkt. Kijk even in je manual of dat bij jou ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313274

Hallo,

Ik vroeg mij af of je voor op het draadloze netwerk te geraken de draadloze adapter wis09ABGN moet kopen, of dat je gewoon eender welke usb netwerkadapter kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263748

Hoi ik heb een vraag over het gebruik van DNLA op de samsung televisies.

Ik wil dit graag gebruiken samen met mijn conceptronic NAS maar dit wil niet goed lukken. Bij het afspelen van MP3's houd hij het vaak ongeveer 3/4 nummers vol en dan klapt hij er uit. Het gekke is dat het wel goed gaat als ik mijn laptop er op aansluit en de communicatie tussen mijn laptop en de NAS verloopt ook prima.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35
Anoniem: 263748 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:24:

Ik wil dit graag gebruiken samen met mijn conceptronic NAS maar dit wil niet goed lukken. Bij het afspelen van MP3's houd hij het vaak ongeveer 3/4 nummers vol en dan klapt hij er uit. Het gekke is dat het wel goed gaat als ik mijn laptop er op aansluit en de communicatie tussen mijn laptop en de NAS verloopt ook prima.

Iemand een idee?
Grappig, heb hetzelfde bij mijn sh3snas icm mijn samsung le32b650. Ik heb het alleen nog niet uitgebreid getest.

Anoniem: 246008

Anoniem: 263748 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:24:

Iemand een idee?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem maar dan met een Qnap ts-439pro. Is er iemand waarbij TwonkyMedia wel goed werkt?
Ook de gelinkte mappen van de NAS op de pc in de pc share manager selecteren biedt geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246008

Tot dusver heb ik mijn NAS (Qnap TS-439pro) apparaat zover gekregen dat mkv bestanden worden afgespeeld maar pauzeren werkt niet (alsook vooruit- of terugspoelen). Avi bestanden kunnen wel gepauzeerd worden. Ondertitels worden nog steeds niet getoond.

Na enig zoekwerk kwam ik uit op een progje 'miniDLNA'. Direct uitgeprobeerd op mijn linux gebaseerde NAS. De tv (UE40B7020) vindt de server maar kan geen enkel mkv bestand afspelen, "geen ondersteund bestandstype". Mocht iemand een oplossing vinden, plaats dit aub, velen onder ons zullen tevreden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305691

Heb ook al geruime tijd een LE40B650 waar ik heel tevreden over ben. Nu heb ik deze week Windows 7 op mijn pc gezet en plots vindt de DLan - pc share manager 2.0 mijn tv niet meer.
Hiervoor werkte ik met Vista en gaf dit geen enkel probleem. Ik vermoed dat het dus iets te maken heeft met drivers voor win 7.
Mijn internetwidgets (youtube) werken zonder probleem, dus moet er ergens een fout naar de pc liggen. Ik vind dit wel vrij vervelend want nu moet alles op een USB-stick of op een externe schijf.

Heeft iemand hier ervaring mee want ik vind nog geen info op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

pc share manager 2.0 vervangen door pc share manager 2.3, download op de download pagina voor jouw flatscreen: Samsung DownloadCenter

Windows firewall even nakijken of het programma op het net mag? Configuratie scherm: Beveiligingscentrum: beveiligingsinstellingen beheren in: firewall.
Tab: Uitzonderingen: zou moeten in deze lijst staan: https_ss_win_pro & WiselinkPro, indien niet: [Programma toevoegen] en bladeren naar bvb: C:\Program Files\Samsung\SAMSUNG PC Share Manager\

Goed idee is ook van het automatisch netwerk af te zetten en handmatig het IP adres en subnetmask toe te kennen. Indien het netwerk adres veranderd krijgt de LCD geen toegang meer in de sharemanager:
zie PC Share Manager: menu: Delen: Beleid Apparaat Instellen:
IP: 192.168.1.4 indien dit door automatisch toekennen veranderd is er geen toelating meer voor toelating
Apparaat: Samsung TV

sommige thuis net werk adressen worden niet goed verwerkt in automatisch netwerk op de LCD. Stel het netwerk per hand in.
IP adres: een vrij netwerk adres in het bereik van jou thuis netwerk.
Subnet Mask: zelfde van de router in dat netwerksegment (bvb: 255.255.255.0 of 255.255.0.0)
Gateway & DNS: IP adres van de router

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 05-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de reacte. Ik had versie 2.3 al geïnstalleerd omdat dit voor mij de eerste oplossing bleek. Nu krijg ik steeds de melding : kan server niet starten.

Heb firewall volledig uitgezet maar ook hier geen resultaat. Ga eens alles ingeven en kijken wat dit als resultaat geeft. Heb twijfels. Heb vroeger ook niks moeten wijzigen aan de instellingen van de pc en onder vista werkte het wel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alle DNLA software de-installeren. Wanneer je PC Share Manager 2.3 installeert op Vista: rechts klikken op de installatie software en uitvoeren als administrator kiezen? Indien dit niet de oplossing is: browse naar de folder waar PC Share Manager is geïnstalleerd en SAMSUNG PC Share Manager.exe selecteren, rechts klikken en selecteer uitvoeren als administrator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niks van dit alles. Probleem is opgelost; Windows Firewall EN Telenet Security pack (internetprovider) afzetten. Heb in security pack Wiselinckpro en pc share manager toegestaan maar ik moet blijkbaar beide afzetten om DLNA op tv te krijgen.

Ik vind enkel niet waar ik de instellingen kan aanpassen of wat ik moet aanpassen. Ik heb graag de pc beveiligd terwijl ik pc share manager gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334797

Zit met een probleem,

heb zelf thuis een 40' 650 samsung. via linksys WRT54G router verbinding met mijn netwerk. speelt ip alles af. Gebruik gewoon de samsung software.

Nu doet zich het volgende voor.
bij m'n zwager een 32" 650 neergezet. alles aangesloten in zijn netwerk hij heeft een linksys wireless N-router en een PCI netwerkkaart van linksys, software geinstalleerd. Nu wordt de DLNA niet weergegeven in het scherm van de samsung TV??? Netwerk is goed zegt de test, intenetTV werkt ook.

Waar zijn dan nu die DLNA servers die je in het menu moet zien van aansluitingen?
De mediaplayer kan dan ook niet gestart worden?

Iemand een idee??

Grtz Lex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alles geprobeerd, firewall uit, handmatig invullen van ip adres e.d., share manager 2.3 geinstalleerd,
misschien foutje gemaakt bij het invullen van de adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

controleren van pc naar flatscreen met ping naar het handmatig toegekende IP adres?
beide programmas https_ss_win_pro.exe & WiselinkPro.exe hebben toelating om op het net te komen?
gebruikte IP adress & subnetmask van PC (kabel) en Wifi zitten deze in het zelfde bereik?
bvb 192.168.1. computer op 3 en 32" 650 op 4 dus de eerste 3 gelijk bij beide toestellen?
Subnet mask: 255.255.0.0 bij de toestellen en de router segmenten (kabel & wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles werkt nu zoals het zou moeten.
Heb de sotfware opnieuw geinstaleerd, het In de Share manager van Samsung Menu > Share > Set Device policy > Accept gedaan!

Bedankt voor je vlotte reactie en je hulp Jan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:45

megaleo

Special member

Ik heb nu ook zoiets maar dan anders....jaja. :)
Heb een Samsung UE32B7000 gekocht maar zonder zo'n wireless module. Ik heb nog een kabel extra getrokken een aantal jaar geleden, dus dat is mooi dacht ik.
Maar mooi niet dus. Hij werkt niet. De lampjes op LAN poort van m'n tv gaan branden en m'n Linksys WRT54G ook netjes, maar kan de pingtest niet uitvoeren.
Kijk ik in m'n statuslog van m'n linksys dan zie ik het MAC adres van m'n tv tevoorschijn komen maar dit slechts voor 20 seconden. En dan leased ie hem opnieuw van m'n router, weer voor 20 seconden.
Wat kan dat nou zijn?
Ik wil m'n mediabestanden nog niet eens delen van m'n pc. Ik wil gewoon kunnen internetten via die tv. Dus bestanden delen intereseerd me niet. (Heb al een popcorn hourl :) )

[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 03-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- die kabel controleren evt met popcorn
- handmatig ip instellen binnen bereik (<= url) van je router (lan-ip geen wifi-ip). Opletten voor identieke ip adressen
- internetbeveiliging op router nakijken en indien nodig het MAC- of IP adres toelaten tot je netwerk.
- kijken of je router genoeg aantal ip adressen kan toekennen
- eventueel dan de router nog eens heropstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Yep, dit heb ik allemaal ook al gedaan. Alhoewel ik van mening ben dat mijn MAC toevoegen geen enkel nut heeft aangezien ik connect via een kabel en niet via Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@megaleo
Kan je op het LAN gedeelte (niet het WIFI) ook niet de toegang regelen IP of MAC? Indien hier op gefilterd wordt geen toegang tot de LAN? Geraak je nu al op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo

megaleo

Special member

Anoniem: 315629 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:09:
@megaleo
Kan je op het LAN gedeelte (niet het WIFI) ook niet de toegang regelen IP of MAC? Indien hier op gefilterd wordt geen toegang tot de LAN? Geraak je nu al op internet?
M'n LAN (en Wifi) zijn natuurlijk 1. Maar ik kan niet op "LAN niveau" filteren op MAC of IP. Dit kan alleen voor Wifi apparatuur, en dan nog alleen maar voor MAC-adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je een routerprobleem? Sluit de UE32B7000 rechtstreeks aan op de modem en zie of je daarmee op het internet geraakt met automatisch netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338763

Ik heb een probleem met het weergeven van ondertitels.

Mijn configuratie bestaat uit een Linksys router WRT610N waaraan een Lacie harde schijf van 1TB gekoppeld is. Op de Linksys router is de optie Mediaserver aangevinkt en deze mediaserver met zijn bestanden (foto, film, muziek) wordt perfect herkent door de Samsung TV (UE46B7000) waarop een wireless dongle van Samsung is aangesloten. De avi media bestanden op de mediaserver worden probleemloos afgespeeld maar MP4 en mkv bestanden niet. Ook de ondertitels worden niet weergegeven. Copieer ik echter dezelfde mediabestanden naar een externe harde schijf die ik dan rechtsreeks aansluit via mijn andere USB-poort op de TV dan kan ik alle mediabestanden (dus ook MP4 en mkv) perfect afspelen alsook hun ondertitels. Copieer ik die zelfde bestanden naar mijn PC waarop PC Share Manager v2.3 is geinstaleerd dan kan ik de avi bestanden afspelen met hun ondertitels maar niet de MP4 en mkv bestanden (draadloze verbinding - ik maak geen gebruik van kabels). Ik heb ook geexperimenteerd met Twonky Media en Tversity maar ook deze geven geen ondertitels weer, daar waar PC Share Manager dit wel doet.

De gemakkelijkste oplossing zou zijn dat ik mijn media bestanden (in alle formaten) met hun ondertitels rechtstreeks van mijn mediaserver zou kunnen afspelen, maar blijkbaar zit er ergens een tweak. Op het net las ik dat er aan portforwarding per applicatie naar een specifiek IP adres kan gedaan worden, misschien is dit de tweak, maar dan moet je wel de poort kennen die de Samung TV nodig heeft. Weet iemand wat de applicatie is die draait op de Samsung TV en die ev. die corresponderende poort kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

benieuwd of de poort een oplossing is voor het ondertitel probleem? De gebruikte poort kan je zien wanneer je de video afspeelt: op de remote: Info > Extra > dan informatie selecteren. Je ziet dan het ip adres vanwaar het bestand komt met de gebruikte poort: 192.168.1.2:53235

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 06-01-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338763

De poort ondersteuning is wellicht de sleutelsteen, maar niet op een wijze die wij kunnen configureren. Ik bedoel hiermee dat:
De Mediaserver op de linksys router gebruikt poort 9000, deze van de PC Share Manager van de Samsung TV gebruikt poort 53235. Je kan op de router zoveel poorten laten forwarden naar je TV als je wilt, zolang je mediaserver niet gebruikt maakt van poort 53235 maakt dat niks uit. De oplossing ligt volgens mij in:
1. het wijzigingen van de poort waarop de mediaserver communiceert, maar dat kan je niet wijzigingen want dat ligt vast in de applicatie (toch bij demediaserver op de linksys).
2. Samsung moet toelaten dat bij communicatie vanaf een andere poort dan de 53235, bvb de 9000 in mijn geval ook de subtitels kunnen gestreamed worden.

Wellicht is de 2 de oplossing de meest haalbare. Op de Samsung TV communiceren ze nu al met poort 9000 maar dan niet op dezelfde wijze zoals ze doen met poort 53235.Dit zou wellicht in de firmware van de TV moeten/kunnen aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-07 19:47
Is er nog iemand die ervaring heeft met het DLNA streamen i.c.m. een Synology DiskStation?
Ik zit er over te denken een Samsung TV te komen, maar vraag me af of dat slim is.
Het zou mooi zijn als mijn DS109 als video server zou kunnen fungeren.

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Kan je een willekeurige wireless lan adapter aansluiten op de tv, of moet dit per se de wireless dongel van Samsung zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

tufima schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:57:
Kan je een willekeurige wireless lan adapter aansluiten op de tv, of moet dit per se de wireless dongel van Samsung zijn?
Moet per se die van Samsung zijn. Een w-lan adapter werkt niet zomaar maar heeft een driver nodig. Die driver die wordt meegeleverd met de w-lan adapter kun je niet installeren op het besturingssysteem van de Samsung tv maar alleen op Windows of soms ook Mac OS of Linux. De kans dat een willekeurige lan adapter werkt lijkt daarmee zeer klein.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 248577 op 05-06-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Lekker kneuterig van Samsung.
Pagina: 1