Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-04 17:43
"C:\program Files\ps3 Media Server\web.conf" (er vanuit gaande dat je op de normale locatie geinstalleerd hebt, dit is zoals het bij een XP machine is).

En dan met een text editor als kladblok of notepad++ ofzo wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271848

Bedankt, ik ga meteen weer verder proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwanovich
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:57
Ik gebruik versie 1.11.366 en mijn cpu load is best groot. Bovendien wil 720p en 1080p alleen werken als ik de hoogste kwaliteit mpeg gebruik voor transcoding. Helaas stijgt mijn transcoding transfer rate dan naar 40Mbit/s en hapert 720p en in 1080p in grotere mate.

X2 6000+, 2GB RAM, Win7x64

Hebben jullie oplossingen gevonden hoe je de performance van de transcoding verbetert kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11-2023

Zillion01

Obey your screen!

Dank voor deze topic, door installen van 1.11.356 en de topic start kon ik binnen enkele minuten meteen fijn films van mijn PC koekeloeren op mijn witte alu Sony KDL-32E5520 E. Wat een fijne en coole tv zeg. Ben nog aan het wachten op UPC totdat ze digital en hd aansluiten, maar zelfs analoog is het beeld al goed. Dat heb ik nog niet eerder gezien bij LCD tv's, maar goed ik ken ook alleen maar de tv's van kennissen e.d.

Anyways het enige wat mij nog vaag is, hoe je nou Youtube films kunt afspelen. Ik begrijp dat je een oude VLC moet installen op je PC, en dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Zillion01 op 25-11-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-04 14:37
iwanflameling schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:15:
Ik gebruik versie 1.11.366 en mijn cpu load is best groot. Bovendien wil 720p en 1080p alleen werken als ik de hoogste kwaliteit mpeg gebruik voor transcoding. Helaas stijgt mijn transcoding transfer rate dan naar 40Mbit/s en hapert 720p en in 1080p in grotere mate.

X2 6000+, 2GB RAM, Win7x64

Hebben jullie oplossingen gevonden hoe je de performance van de transcoding verbetert kan worden?
Ik heb hetzelfde probleem en lees net op het PS3 Media Server forum dat het een probleem lijkt te zijn met Win7x64 (die ik dus ook draai).

Misschien installeer ik vanavond eens Win7x32 en lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Vandaag hebben we een kdl37w5500 bravia tv besteld.
Ik wist toen nog niet af van PMS maar nu ik het weet kan ik niet meer wachten ! >:)

Ik draai thuis een server , xeon 3,06ghz, 1gb ram. Ik ga er van uit dat het geen probleem mag zijn niet hd materiaal te streamen. Maar heeft iemand ervaring of deze cpu HD beeldmateriaal zou kunnen trekken?
En werkt PMS dan ook probleemloos op windows server 2003?

Alles gaat zowizo over een 100mbps bekabeld netwerk die rechtstreeks op een 2de netwerk kaart op de server is aangesloten zodat het computernetwerk toch nog wat gespaard blijft van zware belasting.
En kan ik, indien HD streamen te veel is, dan b.v. 1080p mkv bestanden omzetten naar bv 720p, zodat deze wel te streamen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik gebruik nu al een flinke tijd de PS3media Server met een Sony KDL40W5500, en heb al lekker met knpjes gespeeld etc.. Wat ik echter nog steeds niet voor elkaar heb is vooruit spoelen in mp3's, en naar een bepaalde tijd gaan in films.

- mp3's kun je wel leuk op een bepaalde tijd zetten door de cirkelvormige knop rechts ingedrukt te houden, en op het juiste moment los te laten. Maar..... vervolgens start de mp3 weer gewoon vooraan... (wéér dat intro, ik zat op de tekst te wachten.....)
- films kunnen op dezelfde manier 2x of 3x versneld vooruit, maar er schijnt ook een functie te zijn waarmee je een tijd in kunt typen, waarna de film naar die tijd toe gaat, en vanaf dat moment start. (Ideaal als je de eerste helft van topgear divx al gezien hebt, en een dag later aan de tweede helft toe bent.)

Wie heeft hiervoor de oplossingen? En zitten die oplossingen in de TV software, of de PS3MS software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023
teake schreef op woensdag 02 december 2009 @ 06:46:
Ik gebruik nu al een flinke tijd de PS3media Server met een Sony KDL40W5500, en heb al lekker met knpjes gespeeld etc.. Wat ik echter nog steeds niet voor elkaar heb is vooruit spoelen in mp3's, en naar een bepaalde tijd gaan in films.

- mp3's kun je wel leuk op een bepaalde tijd zetten door de cirkelvormige knop rechts ingedrukt te houden, en op het juiste moment los te laten. Maar..... vervolgens start de mp3 weer gewoon vooraan... (wéér dat intro, ik zat op de tekst te wachten.....)
- films kunnen op dezelfde manier 2x of 3x versneld vooruit, maar er schijnt ook een functie te zijn waarmee je een tijd in kunt typen, waarna de film naar die tijd toe gaat, en vanaf dat moment start. (Ideaal als je de eerste helft van topgear divx al gezien hebt, en een dag later aan de tweede helft toe bent.)

Wie heeft hiervoor de oplossingen? En zitten die oplossingen in de TV software, of de PS3MS software?
Met de laatste versie zou 'seek by time' met de Sony tv mogelijk moeten zijn. (Heb ik zelf nog niet getest.)
De laatste versie (build 368) is hier te downloaden:
PS3MS build 368

Zelf ben ik op het moment met Twonky aan het stoeien. Deze zou nu ook ondersteuning voor de Sony Bravia's hebben.
Toevallig is van de Twonky MediaManager vandaag een nieuwe (beta) versie uitgekomen. Meer info hierover is hier te vinden:
TwonkyMedia Manager 1.3 Beta 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Ik ben overigens tot de ontdekking gekomen dat mkv films ook rechtstreeks naar de tv gestreamd kunnen worden zonder te transcoden naar mpg.
Dit kun je doen door de optie "Schakel over naar TSMuxer wanneer H264 video...." onder de MEncoder settings aan te vinken.
De film word dat geremuxed naar .ts en rechtstreeks naar de tv gestreamd.
De enige voorwaarde is wel dat de film in 16/9 formaat is. Dus 1920x1080 of 1280x720.
Is de film in een ander formaat (bv 1920x800) dan zal dit resulteren in zwart beeld met alleen het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Thanks, ik zal die nieuwe build eens proberen. Misschien na dit weekend ofzo. Ik zat op versie 1.20.358 omdat die goed zou samenwerken met world-radio, maar dat werkt ook niet goed, dus daar zit ik niet meer aan vast.

EDIT: geinstalleerd, over de oude draaiende versie heen. Daarna reboot omdat de icoontjes (ja, meervoud) in tray niet weg wouden gaan met rechtsklik, afsluiten.
Maar goed, de boel draait weer, zei het dat ik nu géén versie.build kan vinden. Er staat nu wel versie 1.20, maar er wordt nergens meer een build vermeld. Is dat bij jou ook zo?

EDIT2: ff getest: nog steeds niet mogelijk om naar een bepaalde tijd te springen in een film of MP3... zou eventueel ook aan bravia firmware kunnen liggen, of zelfs afstandbediening? Als ik een cijfer intyp springt hij meteen van de netwerk functie af, en gaat naar de desbetreffende (digitale tv) zender.

[ Voor 65% gewijzigd door teake op 03-12-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 08:14

Mister_T

@+31180

Mijn dank voor alle bovenliggende tips.
Ik ben ook al een tijdje aan het testen met een Sony Bravia TV.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid YouTube filmpjes afgespeeld. :'(
Ik heb de versie 0.96 0.98a en de laatste versie van VLC geinstalleerd gehad maar niks noppes nada.
Zou het misschien komen dat ik Windows 7 x64 gebruik ?
Of zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
niks noppes nada hier ook. XP met SP2.

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-05 08:14

Mister_T

@+31180

Ik ben ondertussen ook met een laptop bezig geweest met Xp.
Je hoeft toch niet VLC ergens te koppelen in PMS ?

• teake
Ik heb inmiddels een paar dagen de PS3MS v1.20.368 draaien, maar de Mencoder stopt er na een paar minuten mee. Dat had ik met de vorige build niet. Heeft iemand daar een oplossing voor ánders dan terug naar vorige versie? Deze nieuwe versie staat namelijk wel spoelen met de tijdbalk toe, en da's ook wel verrekte handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Hoewel de topic gaat over PS3MS, wil ik toch nog even een andere DLNA server onder de aandacht brengen.
De PlayOn digital media server. (zie playon.tv)

Ik ben er net even mee bezig geweest, maar hij werkt direct goed op de W5500, en draait op Windows (met minimaal IE7, getest op XP).

Let op: hij speelt niet alleen netflix e.d. zoals geadverteerd, maar speelt ook gewoon files op je PC af. (deze functionaliteit wel in beta)

Eerste bevindingen:
+ punten:
Na IE7 te downloaden, werkte direct.
Lijkt beter te werken met de Bravia dan met de PS3 - vreemd genoeg.
Lijkt sneller te reageren (vooral files weergeven in het XMB menu van de W5500) dan de PS3MS.
Eenvoudiger overzicht van bestanden. (PlayOn lijkt standaard gewoon alles te transcoden)
Geen configuratie benodigd (weinig configuratie uberhaupt mogelijk)
Speelt ook Youtube filmpjes (Mister_T), en CNN en ESPN standaard out of the box.

- punten:
Kost centjes - een trial van 2 weken te downloaden. De echte versie kost 40 euro o.i.d.
Geen ondertiteling!
HD mkvs streamen ging vanaf mijn pc te traag. (schokkerig beeld, gaat wel audio synchroon en loopt door)
Veel functionaliteit die je vanuit Nederland niet kan gebruiken. (netflix e.d.)
Geen functionaliteit van vooruit/terug springen, of rewind/fastforward.
POMS installeert een eigen audio driver. Ik had die via de control panel handmatig terug moeten zetten omdat ik even geen geluid meer had over de geluidskaart in Windows.

Maar: zelf vind ik het nog steeds handiger om laptop (of nettop, of iets) op W5500 aan te sluiten en gewoon alles te bekijken met XBMC. Geen streaming, geen transcoding, toegang tot smb shares, met subs, fast foward, etc etc. Maar dat terzijde.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 13-12-2009 10:41 . Reden: extra min punt, installatie eigen audio driver. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Er is onlangs een nieuwe versie van Mezzmo (versie 2.1.0.0) uitgekomen. Deze versie schijnt ook de Sony Bravia tv's te ondersteunen.
Link naar Mezzmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Workaround oplossing gevonden!! (Voor Mencoder die de buffer niet vol genoeg hield)

Met de laatste versie 1.20.359 and 1.20.368 heb ik de mogelijkheid om te zoeken op tijd met m'n Bravia.
Maar.... de buffer liep langzaam leeg bij het afspelen van een DVD, omdat Mencoder.exe vanaf 1 minuut op 25% CPU load ging lopen, en da's niet genoeg om de buffer op peil te houden.

Het volgende loste het op.
a) Ik installeerde versie 1.11.369,
b) kopieerde de "c:\program Files\ps3 Media Server\win32\Mencoder.exe" naar buro-blad
c) Installeerde versie 1.20.368 weer
d) kopieerde de Mencoder.exe van buroblad terug naar c:\program Files\ps3 Media Server\win32\

Dus nu gebruik ik de nieuwe PS3MS, maar, met een OUDERE Mencoder. En nu blijft de buffer mooi op peil, EN ik kan zoeken op tijd op mijn Bravia W5500 TV!!

ps: de versies van de Mencoder.exe: beide 0.9.00, maar van een verschillende datum en subversie.

OUD (GOED): Sherpya-SVN-r29851-4.2.5
Nieuw (foute buffer probleem): Sherpya-SVN-r29238-4.5.0

Het probleem was dat tijdens het afspelen van een DVD oid, Mencoder start op zo'n 30-40% CPU load, wat genoeg is om de buffer te vullen en op peil te houden. Maar na een minuut ofzo liep de CPU load terug naar 25%, en dat is niet genoeg om de buffer op peil te houden. Die liep dus leger en leger...... totdat hij echt leeg is, en het afspelen stopte.

Nu dus opgelost: seek-by-time EN goede buffer voor meer dan een paar minuten afspelen. FIJN!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289874

Gisteren de 40W5500 gekocht en we wilden deze aansluiten op de pc via DNLA.
Tv via de router aangesloten.
Het betreft een nieuwe pc met windows 7 (intel i5 processor, etc....)
PS3media server gedownload en geinstalleerd en de instelling overgenomen zoals deze aan het begin van de form staan vermeld.

We wilden gewoon een film streamen van de harde schijf. Dit was een normale dvd formaat. (VIDEO_TS map met 8.bup bestanden).

Deze startte pas na lange tijd + 2 minuten en haperde constant. Het leek erop dat ie telkens moest laden en bufferen voordat er weer 2 seconden kon afgespeeld. De balk in de ps3mediaserver op de status tab zag je ook oplopen.

Dit streamen zou toch probleemloos en snel moeten kunnen?

Wat doen we fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161065

Hoi,

Ook ik heb een Sony Bravia 40W5500 aangeschaft en wil deze heel graag aansluiten op mn pc, via de router.
Maar je snapt het al.... hij doet het niet :(

De widgets doen het wel, dus er is wel verbinding! Dit geeft ie ook aan als ik de netwerkinstellingen check.

Op de pc heb ik PS3Mediaserver geinstalleerd, maar die geeft aan dat ie de PS3 (Bravia dus..) niet kan vinden!
Ik heb ergens gelezen dat het zou kunnen dat ik poorten moet open zetten (5001 en 1900??) in de router. Dat heb ik volgens mij gedaan, maar ik snap niet zo veel van die instellingen van de router....

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? PS3Mediaserver is dus geinstalleerd en de TV heeft internetverbinding. Nu moet ik nog de PC in kunnen. Het is wel een wat oudere pc met XP, maar dat moet toch niet veel uitmaken.
Lees ook iets over WMplayer 11. Is het noodzakelijk dat ik die moet hebben? Als ik die installeer gaat mn pc namelijk klooien, weet ik uit ervaring.

Ben benieuwd naar de reacties!
Alvast bedankt!

Trebstra: Had in eerste instantie vermoedelijk hetzelfde probleem. Mijn router (linksys befsr41, bedraad) wilde gewoon de DLNA/UPNP berichten niet doorgeven.

Toen ik rechtstreeks (i.e. zonder router) de boel aansloot op pc werkte het wel, maar via router niet. De poorten openzetten in de router zelf (dus van internet naar interne netwerk!) heeft niet heel veel zin, en heeft bij mij ook niet geholpen.

Uiteindelijk heb ik voor 15 euro een hele simpele netwerk switch gekocht (een van sitecom in mijn geval, volgens mij deze sitecom.com/Network-Switch-5-port/LN-118/p/681 ) bij de MM, en die ertussen gezet. Werkte daarna meteen.

Let wel op dat je je firewalls (tijdelijk) op je PC uitzet. Dus de PC waarop je PS3MS draait, dat die geen enkele firewall heeft. (Niet de windows firewall, geen personal firewall, geen antivirus firewall, etc)
Ik heb dat gecontroleerd door via mijn laptop een portscan te doen op de computer met PS3MS.
In mijn geval (OpenSUSE) was dat vrij eenvoudig, gewoon via Yast de firewall even uitzetten.

Als het goed is heeft je router een firewall (controleer even dat die er inderdaad is en aan staat), dus is je interne netwerk wel beschermd. (tenzij je zelf je PC in de DMZ heb gezet, kleine kans) Wanneer het eenmaal werkt kan je je firewall op je PC finetunen en dergelijke.

Een en ander als volgt aangesloten:
Kabel naarRouter van ziggo. Dan van de router 1 utp (netwerk) snoertje naar de switch.
Daarna de rest (TV, PC, Laptop, PS3, etc) via netwerk snoertjes aangesloten op de switch.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 24-12-2009 12:37 . Reden: ps3 moest zijn ps3ms. ]

jdboer: Schokkerig beeld en langere wachttijden geven bij mij vaak aan dat de PC het niet kan bijbenen.
Wellicht kan dit ook gebeuren omdat je netwerk niet helemaal lekker doorloopt, dat er daar dus vertraging oploopt. Je wilt liever geen wireless gebruiken voor tv streamen.

Een snelheids indicatie:
Mijn PC: een oudere AMD athlon 64, 2 ghz, 2gb, OS: OpenSUSE 11.2 - via een 100mb bedraad netwerk,
Die kan gewone SD (geen hoge resolutie) AVI opnames met resoluties meestal van zeg 360 hoog van het type xvid/divx met PS3MS prima *transcoden* en streamen naar de TV. Transcode is dus plaatje voor plaatje de divx encoding omzetten in een mpeg2 encoding die de tv kan weergeven.

"Standaard" HD mkv opnames van 720p van het type x264 kan ik "tsmuxen".
Dit wil zeggen, hij zet het om in een format dat de w5500 kan weergeven zonder daadwerkelijk het plaatje zelf aan te passen. Dit gaat vrij snel.
Zodra er ondertiteling bij de HD opname moet worden gezet (dus weer transcoden) trekt de PC het niet meer en krijg je stotterende beelden.

Bij het afspelen direct op de TV van media via de PS3MS moet je altijd zoeken naar het #transcode# foldertje, dan kan je daar kiezen hoe je het wil. Voor avis dus mencoder transcoden, voor MKVs (in 16:9 format, dus tv opnames bijvoorbeeld) kan je tsmuxen. Afwijkende resoluties (dus niet 4:3 of 16:9, zoals bijv bij films regelmatig) kan de TV zelf niet aan.

Je kunt bij PS3MS het transcoding buffer volgen. Op de tab status zie je een [----- ] indicatie hoeveel van de buffer vol is. Als ie bijna leeg is begint het beeld op de tv te haperen.

Toevoeging: download wel de laatste beta van ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217
Dit betreft dus versie 1.11.369 op dit moment.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 24-12-2009 12:57 . Reden: kleine toevoeging voor duidelijkheid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey a.b.c.

Het is gelukt, ik weet alleen niet precies hoe! heb em gewoon via de router aangesloten en kan de pc zien vanaf de bravia.

nu alleen het volgende en ik begreep dat meer mensen daar moeite mee hebben: youtube.
Wellicht doe ik het helemaal verkeerd, maar ik krijg de de filmpjes niet aan de praat.
Als ik onder Video naar Web en dan Youtube ga en een filmpje wil afspelen, blijft het beeld zwart en blijft hij laden. Begreep ook dat ik VLC moest downloaden op de pc en installeren. Heb ik gedaan (0.98a) en dan??
Moet ik VLC openen ofzo en dan op de tv het filmpje aanzetten?
De franse zenders kan ik bijv wel gewoon zien!! waar kan dit aan liggen?

en stel: youtube doet het straks.... kan ik dan ook een zoekopdracht oid ingeven?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Dat laatste deel (web>youtube etc) heb ik ook nog steeds niet voor elkaar, en die franse filmpjes doen het bij mij inderdaad ook wél.
Ook bij mij zou een oplossing welkom zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tot nu toe nog nooit geprobeerd (interesseert me ook niet zo heel veel) maar hier ook geen succes met youtube. (Opensuse 11.2, ps3ms 1.11.369, vlc 1.0.3) Ook op PS3 niet. Daarna even met laptop en XBMC als dlna client geprobeerd, ook geen succes.

Wat wel werkte waren de eerder verstrekte feeds van de publieke omroep, en de game trailers, als ook de franstalige opties.

Het "menu" werkt overigens wel goed voor youtube, kreeg wel de inhoud te zien (alle filmpjes van youtube - top rated, latest, etc) op de diverse apparaten, met thumbnails, maar daadwerkelijk afspelen niet.

De instellingen van Youtube (yt channels/feeds die je wilt zien, je kunt niet op het scherm een zoek-opdracht doen) en andere web-content kan je in WEB.conf configureren.

Trebstra: VLC wordt "achter de schermen" gebruikt voor het ophalen van de content. Maar het zal neem ik aan niet de bedoeling zijn dat je zelf iets met VLC moet doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 27-12-2009 15:17 . Reden: correcties in resultaten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-05 22:33
Klein vraagje over het menu op de TV:
Hoe moet ik dit voor me zien? Kan ik uit een lijst met films kiezen op de TV, of moet ik iedere film eerst apart aan zetten op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95166

stijnos1991 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:49:
Klein vraagje over het menu op de TV:
Hoe moet ik dit voor me zien? Kan ik uit een lijst met films kiezen op de TV, of moet ik iedere film eerst apart aan zetten op de server?
Je ziet een lijst met de partities op je HD('s). Men selecteert dan een partitie en dan moet je bladeren naar waar jij de film(s) hebt die jij wil zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95166 op 28-12-2009 16:24 ]

Anoniem: 337785

Hoi,

ik heb van alles geprobeert maar krijg geen verbinding tussen de tv en laptop.
De TV heeft internet (kabel) en de laptop ook.
De PMS blijft met dezelfde melding komen ongeacht wat ik verander of doe.

heb het forum al meerdere malen doorgelezen......(omtrent dit onderwerp.)

[Thread-8] 00:05:49.078 UPNP network exception: Address already in use: Cannot bind

De tv zie de server niet
en de PMS werkt niet???? iemand ervaring of tips???
(de laptop is draadloos en de tv via kabel, KDL40V5610E)

Anoniem: 282920

Zijn er hier mensen die op een Sony KDL-40W5500 met PS3MS die de dvd menu's werkend hebben?
Zodat je subs, audio en shizzle in kan stellen?
Dit werkt namelijk niet want hij spoelt dan namelijk terug of vooruit als je probeert te navigeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tigra: wellicht al een ander programma op dezelfde poort? Een andere dlna server wellicht? Misschien moet jij een proberen om een andere poort te kiezen met ps3ms - of een ander dlna programma stoppen.

Wellicht ook dat er een netwerkkaart gekozen wordt die geen IP heeft? Ik heb twee netwerk kaarten in pc, en moet dus bij de netwerk instellingen eth0 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectragts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-03 18:46
Ik heb PMS geinstalleerd en het werkt (bijna) perfect op mijn Bravia 46Z5500 TV. Er is alleen 1 maar. Alles speelt ie af, behalve VOB bestanden. Zodra ik bij de map aankom waarin de VOB bestanden staan en ik wil deze afspelen, krijg ik de melding "er zijn geen items voor weergave". Ik kan een DVD dus niet afspelen.
Kan iemand mij een tip geven om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337785

Hoi a.b.c.

dank je voor reactie waar kan ik deze poort cq IP adres invullen in PMS?
ik heb al verschillende akties geprobeerd.

Ik vermoed dat men PS3 al op die poort zit want die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tigra: wel, ik begreep uit je bericht dat de error van PS3MS kwam? Dus ging ik over de instellingen van PS3MS. (PS3 zelf is geen DLNA server, alleen client/renderer. Dus PS3MS om video beschikbaar te stellen, PS3 om te kijken op tv) Je kan PS3MS op een andere poort laten werken door op het tab "algemene configuratie" de "netwerkinstellingen" (midden op het scherm) aan te passen. Standaard zit ie volgens mij op 5001. Daar kan je eens van afwijken.

Voor je IP adres moet je het ip adres hebben van je PC. IP adres veranderen heeft geen zin, mijns inziens. Je kan eventueel handmatig het IP adres van je eens computer invullen. Maar dat zal niet heel veel uitmaken vermoedelijk.
Daarnaast: Ik heb twee netwerk kaarten omdat ik nog wel eens een laptop op mijn pc wil aansluiten. Ik heb expliciet de huis-netwerk kaart moeten kiezen (eth0 voor mij), hij ging standaard op de andere netwerk kaart. Dus kies ook (indien je er meer hebt) de juiste kaart.

Zet tijdens het experimenteren de firewall op je computer even helemaal uit. Dat kan veel mogelijke problemen voorkomen. Let wel op dat de firewall op je router dan wel aan moet staan, anders krijg je natuurlijk problemen met de beveiliging.

--
Maar uhm, als je PS3 wel werkt, dan kan je toch video kijken en werkt toch alles? Of bedoel je alleen dat die verder verbinding heeft met internet e.d., maar dat je dus geen video kan streamen nog.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 282920 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 01:07:
Zijn er hier mensen die op een Sony KDL-40W5500 met PS3MS die de dvd menu's werkend hebben?
Zodat je subs, audio en shizzle in kan stellen?
Dit werkt namelijk niet want hij spoelt dan namelijk terug of vooruit als je probeert te navigeren!
Dvd menu's werken niet via ps3ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Ik heb een .m2ts (avchd) film met 2 audiotalen: nederlands en engels, en 1 ondertiteltaal: nederlands.
Deze .m2ts film kan rechtstreeks (zonder transcoden) via ps3ms naar mijn 40w5500 gestreamd worden omdat deze dit formaat aan kan.

Het enige probleem is dat hij altijd de nederlandse audio afspeelt ('audio 2' verschijnt rechts boven in beeld)

Nu kan ik wisselen naar engelse audio door op de audio knop van de afstandsbediening te drukken.
Als ik engelse audio heb gekozen worden niet automatisch de nederlandse ondertitels geselekteerd.
En het wisselen/aanzetten van de ondertitels wil niet lukken. Heeft iemand enig idee hoe ik deze aan moet zetten?

En weet iemand of er ergens een instelling zit om dit standaard in te stellen? Standaard wordt namelijk altijd de nederlandse audio gekozen. Ik ben het namelijk nog niet tegen gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ja, dat is in te stellen bij de configuratie bij PS3MS. tabblad "transcoding instellingen", klik links op mencoder, en zie dat er dan rechts ergens een rijtje met taalafkortingen staat bij taalvoorkeuren. Waarschijnlijk staat er DU bij jou als voorkeur: DUTCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Die taal instellingen staan allemaal goed.
De film word trouwens rechtstreeks naar de tv gestreamd zonder transcoding. De mencoder taalinstellingen hebben dus geen invloed op deze film.
De taalinstellingen zullen dus ergens op de tv ingesteld moeten worden. Voor audio lukt dit wel via de audio knop, maar voor de ondertitels wil dit nog niet lukken.
Ik heb zelf zo'n vermoeden dat de tv geen ondertitels ondersteunt in m2ts streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-03 10:48
Ik heb alle instellingen van hierboven overgenomen, maar als ik divx/xvid films stream naar mijn tv dan staan de ondertitels er 2 maal boven elkaar in. 1 keer klein zoals het zou moeten zijn en 1 keer veel groter. Ik heb al met de instellingen gespeeld, maar ofwel heb ik geen subs ofwel 2 keer, maar niets anders.

Iemand een idee? Zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met codecs die geinstalleerd zijn om in het verleden films via WMP te bekijken?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Ik heb verder geen ervaringen met ondertitels en taal-instellingen. Maar waarschijnlijk werkt het alleen met wél gecodeerde content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik gebruik naar redelijke tevredenheid het programma. Maar loop tegen het volgende probleem aan; het afspelen van de bestanden verloopt prima maar na verloop van tijd, meestal een minuut of 3-5 beginnen de filmpjes te haperen. Sowieso het geluid vaak ook het beeld. Het bestandstype maakt hierbij niet veel uit.

Ik heb nog niet kunnen ontdekken waardoor dit komt. De walkaround van taeke heb ik al geprobeerd.

Hier de specs met hier en daar wat suggesties en dingen die ik al geprobeerd heb.

TV: KDL40W5500
PC: AMD 64 3200+ en 1G geheugen. (misschien de bottleneck maar waarom de eerste 3 min vlekkeloos?)
bovendien is de CPU niet extreem belast.
Netwerk: router(modem) Alcatel Speedtouch 706, tv via UTP, pc via wifi (mogelijke bottleneck #2)
Software: windows XP en laatste versie van PS3 Media sever.
Anti-virus; microsoft security essentials; de software heb ik uitgezet maar bied geen oplossing.

PS3: ik heb ook een PS3 slim, maar deze heb ik nog niet geprobeerd, misschien dat deze optie de bottleneck "PC" kan ontlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Loopt de buffer niet leeg? Dat kun je controleren in het "main-screen" van PS3MS. Voordat het filmpje start wordt de buffer volgeladen, en tijdens het afspelen probeert de PC de buffer gevuld te houden. Ik denk dat je 1GB intern toch wat mager is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nee de buffer loopt niet leeg.
Wat betreft processen/prestaties: tijdens het vollopen van de buffer is de CPU voor ca 90 % in gebruik door Mencoder.exe, de overige 10% dor Javaw.exe. Het geheugen wordt voornamelijk door javaw.exe opgeslurpt; ca 522.000 kB.

Dan nog wat opmerkelijks/ mogelijke hint; Als ik de bravia op pauze zet en vervolgens weer op play gaat het voor een seconde of 30 vrij netjes. De eerder genoemde 2-3 minuten zijn overigens afhankelijk van de kwaliteit van de filmpjes. Top-gear S14 bestanden gaan sneller stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338726

Hallo!

Ik heb sinds afgelopen zaterdag de 40w5500 en ben er super tevreden mee... ben allerlei fora aan het doorlezen en deze is wel heel goed zeg. Alleen, nu heb ik die ps3 ms geinstalleerd en de VLC, ik zag ook al een vraag hierover, maar geen antwoord, nml, als je youtube filmpjes wilt bekijken, moet je dan vlc openen? Sorry voor de wellicht debiele vraag, maar ben niet echt een diehard computer expert :) Ik bedoel, kan me dat iemand eens stap vor stap "voordoen" zeg maar...

Bij voorbaat dank,
Elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nope, slechts de juiste versie(0.9.8) van VLC installeren is voldoende. Al is het nog geen garantie dat de YT-filmpjes het doen. In mijn geval werkt het soms wel maar soms ook niet.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ah, ok, ga ik eens proberen. Die versie had ik inderdaad.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, kom uiteiendelijk wel in een menu, waarbij you tube staat, ook de titels van de filmpjes, maar als ik dan enter druk, komt "afspelen niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Yep, zover kom ik ook steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
DopdeDouwer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:52:
Nee de buffer loopt niet leeg.
Wat betreft processen/prestaties: tijdens het vollopen van de buffer is de CPU voor ca 90 % in gebruik door Mencoder.exe, de overige 10% dor Javaw.exe. Het geheugen wordt voornamelijk door javaw.exe opgeslurpt; ca 522.000 kB.

Dan nog wat opmerkelijks/ mogelijke hint; Als ik de bravia op pauze zet en vervolgens weer op play gaat het voor een seconde of 30 vrij netjes. De eerder genoemde 2-3 minuten zijn overigens afhankelijk van de kwaliteit van de filmpjes. Top-gear S14 bestanden gaan sneller stotteren.
Dus bij het volladen van de buffer is de CPU 100% bezet? Dan ligt het daaraan waarschijnlijk. Mijn Quadcore heeft er minder moeite mee, maar goed, die is dan ook een stukkie jonger. Ik heb zo'n 25% CPU load oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is allenmaal nog niet zo makkelijk he? vanavond nog eens geprobeerd, maar you tube nog steeds niks, kreeg wel al een oranje driehoek ipv roodkruis te zien op beginscherm van ps3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

teake schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:09:
[...]

Dus bij het volladen van de buffer is de CPU 100% bezet? Dan ligt het daaraan waarschijnlijk. Mijn Quadcore heeft er minder moeite mee, maar goed, die is dan ook een stukkie jonger. Ik heb zo'n 25% CPU load oid.
Ik worstel er nog even mee verder, tijdens het volladen van de buffer is de CPU welliswaar voor 100% in gebruik, maar op dat moment zijn er nog geen haperingen waar te nemen.

Ga strax de tips van a.b.c. eens proberen.

(voorkomen van wireless en #transcode# maps gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Alles werkt nu soepel.
Ik heb de instellingen voor transcoden op de voorgestelde instellingen op GOOD gezet en de maxbandbreedte (ivm draadloosnetwerk) op 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
ah... vandaar. Ik werk met bedraad netwerk, en die heeft geen probleem met de bandbreedte.
Mooi dat het nu goed werk! :thumbup:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90428

Waarschijnlijk een dummy ten voeten uit, maar het volgende:

Ik heb mij bravia 46W5500 aangesloten via een router(linksys wrt160n) op mijn pc (windows7 32bit), nou herkend de bravia wel de windows media player, echter de PS3MS(versie 1.11.356) ziet hij niet. Wat doe ik verkeerd, heb ik de PS3MS niet goed geinstalleerd ?? Deze is wel opgestart maar kan ik server problemen hebben ? En misschien een hele domme opmerking, maar heb tcoh geen PS3 nodig om dit werkend te krijgen, want krijg wel een GROTE foutmelding dat deze niet is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 19:01
Oi!
Ik ga dit topic ook eens volgen :). Ik heb al een jaartje PS3 Media Server draaien voor mijn PS3 wat perfect werkt. Nu ben ik sinds vandaag de trotse eigenaar van de KDL-32V5500.
Uiteraard wil ik van dezelfde functionaliteit gebruik gaan maken. Ik heb versie v1.11.369 draaien en ik kan fotos displayen en muziek streamen zonder problemen. Echter met videos gaat het nog fout.

Ik heb voornamelijk mkv's in 1080p kwaliteit (x264). Alle films draaien perfect op mn PS3 maar deze haperen op mn V5500. Ik heb zo'n vermoeden dat de NIC die in deze tv zit geen 100mbit haalt. Als ik namelijk op mn server kijk zie ik in DU meter een strakke lijn rond de 2,3MB/s.Iemand die dit toevallig kan bevestigen? Of een oplossing heeft? (wat nog beter zou zijn O-) )

En sommige films worden in de lengte opgerekt. Als ik het goed begrijp kan ik dit oplossing met -vf expand? Heeft dit nog gevolgen voor films die afgespeeld worden op m'n ps3 of kan ik dit ook op een of andere manier toepassen in de Bravia5500.conf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

zmaster schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:27:

Ik heb voornamelijk mkv's in 1080p kwaliteit (x264). Alle films draaien perfect op mn PS3 maar deze haperen op mn V5500. Ik heb zo'n vermoeden dat de NIC die in deze tv zit geen 100mbit haalt. Als ik namelijk op mn server kijk zie ik in DU meter een strakke lijn rond de 2,3MB/s.Iemand die dit toevallig kan bevestigen? Of een oplossing heeft? (wat nog beter zou zijn O-) )
Da's toevallig, ik zit nu ook met mijn V5500 te kijken naar die doorvoersnelheid. Ik had haperend beeld en geluid met 1080p x264. Ik dacht eerst dat het aan m'n Airport lag, maar ook met draad blijft het op 2,3MB/s steken. Lijkt dus inderdaad op een beperking ergens in de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Anoniem: 26121 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:34:
[...]

Da's toevallig, ik zit nu ook met mijn V5500 te kijken naar die doorvoersnelheid. Ik had haperend beeld en geluid met 1080p x264. Ik dacht eerst dat het aan m'n Airport lag, maar ook met draad blijft het op 2,3MB/s steken. Lijkt dus inderdaad op een beperking ergens in de televisie.
Hmm dat hoor ik niet graag! Een van de redenen voor het aanschaffen van deze televisie was juist de mogelijkheid om HD materiaal te streamen die ik al heb. Dan zou ik dus ook nog films moeten downloaden in 720p kwaliteit voor de tv op mn slaapkamer 8)7.

Ik ga eens googlen of er inderdaad een beperking in de NIC zit. Anders Sony eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Okee het stotteren van 1080p materiaal heb ik voor mij opgelost door het volgende in de Bravia5500.conf toe te voegen:
MaxVideoBitrateMbps=20

Ik heb ook nog steeds last van uitgerekte films. Dit is wel op te lossen door ((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9 in de expert settings van MEncoder te plaatsen. Maar dit zorgt ervoor dat de subs die in de zwarte balken vallen niet verdwijnen. Dus uiteindelijk krijg je dubbele en onleesbare subs naar mate er meer tekst komt. Hier heb ik nog geen oplossing voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
Ik volg dit PS3MS forum nu al een tijdje en ben al veel handige tips tegengekomen. Ik heb echter nog wel een vraag met betrekking tot de PS3MS en de Sony 40W5500.

Ik gebruik een ‘snelle’ laptop (win 7-64B) waarop de PS3 MS (v.1.11.356) draait en streamt naar sony W5500. Dit bevalt me hartstikke goed en ik kom hierbij geen problemen tegen. Echter heb ik nog een ‘oude’ PC (win XP 32B), welke niet in staat is om via de PS3MS een film goed weer te geven op de W5500. Dit is echter geen schande voor een 6 jaar oude Athlon. Verder maak ik gebruik van een 100mbit netwerk.

Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk om via de PS3 MS op de snelle laptop de films te streamen (zodat deze ze omzet naar MPEG2) vanaf de oude pc naar mijn Sony W5500? Dan wordt de oude pc alleen maar gebruikt om de data door te sturen naar de laptop en hoeft deze oude pc niet te transcoden.

Het zou mooi zijn dat wanneer je op de TV navigeert (in de PS3MS) je in plaats van je locale partities je ook een netwerk partitie zou zien. Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Je zou eens kunnen proberen om de map die je wilt streamen te sharen in Windows en deze als een netwerk drive op je laptop te mappen. Dan hang je daar een drive letter aan en voeg je deze drive toe aan PSM.

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet 100% zeker of dit werkt!

/edit: Ik was te voorbarig. Het stotteren is een stuk minder geworden maar zodra ik een film langer kijk komen er toch stukken waar de film stottert. Dan zie ik gewoon dat CPU usage naar 98% schiet. Ik heb in mn server een Q6600 en multicore support staat aan. Hij vind het dus niet echt leuk dat ik op hoogste kwaliteit en binnen een bandbreedte van 20Mbps een 1080p mvktje wil transcoden :|
Ik kan nog spelen met MPEG2 quality settings maar als ik deze verlaag, dan verlaag ik ook de kwaliteit voor m'n PS3. Terwijl daar alles goed loopt en daar wil ik dus wel hoogste kwaliteit.

Heeft iemand een idee hoe ik keyint, vqscale en vqmin in een config file kan plaatsen?

[ Voor 54% gewijzigd door zmaster op 09-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
zmaster schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:37:
Je zou eens kunnen proberen om de map die je wilt streamen te sharen in Windows en deze als een netwerk drive op je laptop te mappen. Dan hang je daar een drive letter aan en voeg je deze drive toe aan PSM.

Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd dus ik weet niet 100% zeker of dit werkt!
Bedankt voor de tip! Ik heb het net even getest en het werkt prima. Dit ga ik veel gebruiken!

Gewoon even via Windows netwerk drive aanmaken van de share en deze toevoegen in PS3MS is voldoende.

/edit
Soms kan het nog makkelijker zijn.
Gewoon de naam van de share toevoegen (dus zonder drive mapping) in PS3MS is al voldoende.
Dus toevoegen: \\computernaam\sharenaam

[ Voor 12% gewijzigd door Davema op 09-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90428 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:19:
Waarschijnlijk een dummy ten voeten uit, maar het volgende:

Ik heb mij bravia 46W5500 aangesloten via een router(linksys wrt160n) op mijn pc (windows7 32bit), nou herkend de bravia wel de windows media player, echter de PS3MS(versie 1.11.356) ziet hij niet. Wat doe ik verkeerd, heb ik de PS3MS niet goed geinstalleerd ?? Deze is wel opgestart maar kan ik server problemen hebben ? En misschien een hele domme opmerking, maar heb tcoh geen PS3 nodig om dit werkend te krijgen, want krijg wel een GROTE foutmelding dat deze niet is aangesloten.
Heb jij wellicht 2 netwerk kaarten in je computer? Zo ja, zorg dan dat PS3MS de juiste gebruikt.
Ik kan me daarnaast ook goed voorstellen dat Windows MEdia Player iets regelt met je Windows firewall, dat PS3MS niet doet. Dus daar zou ik nog eens goed naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiermas schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb het net even getest en het werkt prima. Dit ga ik veel gebruiken!

Gewoon even via Windows netwerk drive aanmaken van de share en deze toevoegen in PS3MS is voldoende.

/edit
Soms kan het nog makkelijker zijn.
Gewoon de naam van de share toevoegen (dus zonder drive mapping) in PS3MS is al voldoende.
Dus toevoegen: \\computernaam\sharenaam
Fijn dat het werkt.

Nu heb je alleen wel 2 pcs aanstaan voor het weergeven van video op je tv...
Staat je laptop ook nog in de buurt van je tv?
In dat geval bespaar je veel moeite en energie door je laptop gewoon via vga aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Fijn dat het werkt.

Nu heb je alleen wel 2 pcs aanstaan voor het weergeven van video op je tv...
Staat je laptop ook nog in de buurt van je tv?
In dat geval bespaar je veel moeite en energie door je laptop gewoon via vga aan te sluiten.
Het klopt dat dit niet altijd de meest energie zuinige oplossing is. Daarom probeer ik zo veel mogelijk de media op mijn laptop te plaatsen, zodat de oude PC niet nodig is. Als de laptop bij de TV staat kan ik ook nog de HDMI uitgang gebruiken. Maar met deze netwerk oplossing zijn er gewoon nog meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
Of anders gewoon een externe HD kopen en daar al je filmmateriaal op zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarschijnlijk wel het gemakkelijkst. Zeker wanneer je laptoppie een hdmi aansluiting heeft.
Heb zelf ook een mce remote aangesloten op mijn laptop, en in combinatie met xbmc geen klagen :)
Maar merk dan streamen van uhm, kuch downloads kuch, wel gemakkelijk gaat rechtstreeks van PC. Zonder XBMC en laptop en remote en alles. En standaard xvids/divxs en mkvs gaan prima met een tragere pc.

Echter, vraag:
Als ik stream van PS3MS naar Bravia en subs door PS3MS erbij laat zetten, dan staan die tegen de onderkant (of deels net onder) van het beeld aan bij de Bravia.
Herkennen jullie dit? Iemand al een oplossing gevonden?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 09-01-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339487

Oplossing voor dubbele ondertiteling:

Vink "ASS/SSA ondertitels" in het MEncoder transcoding menu uit.

Als het goed is, is er nu slecht 1 ondertiteling zichtbaar.

Er zijn mensen die YOUTUBE blijkbaar wel kunnen streamen. Ik heb zoals velen dit niet werkend, zie wel de titels in het menu maar krijg de melding dat afspelen niet beschikbaar is. De buffer loopt ook niet op, hij loopt zelfs terug (-2).
Heb de juiste versies PS3 media server en VLC player.
Zijn er mensen die weten of er iets in de instellingen gewijzigd moet worden (in ps3 ms, of vlc). En zouden deze instellingen hier gepost kunnen worden? Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:20
Straks eens testen of de KDL52W5500, 1080p kan streamen.

Heb nog geen succesvolle verhalen kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Moet geen probleem zijn, op mijn 40W5500 kan ik via PS3MS gewoon 1080p mkv bestanden streamen.
(Quadcore 6600 CPU, 2GB intern, bedraad netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
teake schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:29:
Moet geen probleem zijn, op mijn 40W5500 kan ik via PS3MS gewoon 1080p mkv bestanden streamen.
(Quadcore 6600 CPU, 2GB intern, bedraad netwerk)
Ow dit is verrassend! Wat voor een networkspeeds haal je dan? Ik kom echt met geen mogelijkheid boven de 2,3MB/s uit. Dus ik kan ook geen 1080p streamen zonder dat ik zie dat de kwaliteit achteruit gaat.
Om al mijn 1080p (mkv x264) te streamen tot 2,3MB/s moet ik deze settings gebruiken:

keyint=25:vqmax=5:vqmin=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Hier ook max. Networkspeed 2,3 Mbps. (KDL52W5800)

De standaard settings van PS3MS kan ik met moeite 720p streamen, met de settings van zmaster, zelfs 1080p!

Maar lever je volgens mij wel kwaliteit hiermee in?

[ Voor 3% gewijzigd door DaYwaLkUr op 14-01-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339487 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:50:
Oplossing voor dubbele ondertiteling:

Vink "ASS/SSA ondertitels" in het MEncoder transcoding menu uit.

Als het goed is, is er nu slecht 1 ondertiteling zichtbaar.

Er zijn mensen die YOUTUBE blijkbaar wel kunnen streamen. Ik heb zoals velen dit niet werkend, zie wel de titels in het menu maar krijg de melding dat afspelen niet beschikbaar is. De buffer loopt ook niet op, hij loopt zelfs terug (-2).
Heb de juiste versies PS3 media server en VLC player.
Zijn er mensen die weten of er iets in de instellingen gewijzigd moet worden (in ps3 ms, of vlc). En zouden deze instellingen hier gepost kunnen worden? Bvd.
Krijg het ook nog niet voor elkaar! Snap er niks van.
youtube doet het niet, franse zender doet het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
zmaster schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 22:42:
[...]

Ow dit is verrassend! Wat voor een networkspeeds haal je dan? Ik kom echt met geen mogelijkheid boven de 2,3MB/s uit. Dus ik kan ook geen 1080p streamen zonder dat ik zie dat de kwaliteit achteruit gaat.
Om al mijn 1080p (mkv x264) te streamen tot 2,3MB/s moet ik deze settings gebruiken:

keyint=25:vqmax=5:vqmin=2
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, niets gemeten ofzo. Maar PS3MS geeft zelf aan dat de bravia 35-40 Mbps aankan als het programma opstart.
ff opgezocht: instellingen:
keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 (ik heb daar niets aan veranderd)

Bandbreedte is op 0 ingesteld (dus geen maximum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
DaYwaLkUr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 09:34:
Hier ook max. Networkspeed 2,3 Mbps. (KDL52W5800)

De standaard settings van PS3MS kan ik met moeite 720p streamen, met de settings van zmaster, zelfs 1080p!

Maar lever je volgens mij wel kwaliteit hiermee in?
Klopt. Je levert met deze settings wel wat kwaliteit in. Of je zelf het verschil is dan weer een tweede.
teake schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:12:
[...]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd, niets gemeten ofzo. Maar PS3MS geeft zelf aan dat de bravia 35-40 Mbps aankan als het programma opstart.
ff opgezocht: instellingen:
keyint=1:vqscale=1:vqmin=2 (ik heb daar niets aan veranderd)

Bandbreedte is op 0 ingesteld (dus geen maximum)
Apart :| . Dan heb jij geluk! Zou je eens een keer willen proberen met DU meter of een ander soort netmon tooltje om te zien hoe snel jouw verbinding is op moment van streamen?
Ik Sony een email gestuurd met de omschrijving van mijn probleem en ik krijg een link terug met de laatste firmware. Verder geen op/aanmerkingen. In de changelog staat ook niks van netwerkproblemen die zijn opgelost. Maargoed..ik heb deze versie al dus ben ik nog niks verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
hmmm, net wat aan het testen, en TCP/ip verkeer bekeken met TASKinfo. Maar inderdaad. Ik heb nu ook problemen met 720p content en 1080p content. Netwerk tot zo'n 2,3Mb/s, hoger gaat niet.

Ontluisterend.... eerder speelden die filmpjes wél goed af, dus het zit ergens in de versie van PS3MS, of de settings.
EDIT: ik gebruik nu versie 1.20 build 372

[ Voor 6% gewijzigd door teake op 15-01-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
teake schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 07:08:
hmmm, net wat aan het testen, en TCP/ip verkeer bekeken met TASKinfo. Maar inderdaad. Ik heb nu ook problemen met 720p content en 1080p content. Netwerk tot zo'n 2,3Mb/s, hoger gaat niet.

Ontluisterend.... eerder speelden die filmpjes wél goed af, dus het zit ergens in de versie van PS3MS, of de settings.
EDIT: ik gebruik nu versie 1.20 build 372
Teake, welke versie had je voorheen, enig idee?

Neem aan de final version?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
DaYwaLkUr schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:14:
[...]

Teake, welke versie had je voorheen, enig idee?

Neem aan de final version?
Ik heb aardig wat lopen wisselen met vooral 1.20 versies, build 359 etc. Die 1.20 versies zijn beta's. De 1.11's zijn de laatste officiele versies.
momenteel gebruik ik de 1.20, build 372. Dat is de versie met een oudere Mencoder erin, omdat die de buffer goed door laat lopen. Ik wil liever niet terug naar de ouder versies, omdat die geen "vooruit-/achteruit-spoelen" toelaten in de file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340454

Ik zie zoveel kennis op dit forum en wil een andere vraag proberen. ;)
Ook ik heb sinds vorige week een Bravia met DLNA en Applicast. Met hulp van dit forum heb ik qua speler al veel aan de praat en net als velen lukt YouTube niet.
Nu wil ik ook applicast gaan gebruiken en was begonnen met RSS feed. Maar welk adres ik ook probeer niets lukt.
HELP |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Weer even terug naar die 1080p playback:

Ik ben wat aan het testen geweest, met vreemde resultaten

versies getest: 1.11.356, 1.11.366, 1.11.369 and 1.20.359, 1.20.368, 1.20.372
1080P playback varieert wat, maar 1.20.372 speelt nu WEL 1080P (mkv bestand), op een Mbps rate van ongeveer 1Mbps. Dat is dus fors lager dan de 2,3Mbps waar we eerst een probleem hadden. Ik weet helaas niet waarom hij nu lager is dan voorheen.
Iets anders: 720p afspelen (mkv) doet hij nu ineens NIET meer....

Bij het wisselen van de versies steeds keurig een uninstall gedaan, waarbij hij de .conf file laat staan, zodat je gedeelde mappen, en een paar settings bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Anoniem: 340454 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:04:
......
Nu wil ik ook applicast gaan gebruiken en was begonnen met RSS feed. Maar welk adres ik ook probeer niets lukt.
HELP |:(
Da's inderdaad ook nog wel een ding waar ik in geinteresseerd ben... 't zit erop, maar ik heb het ook nog niet werkend. Mega-irritant dus.. :-) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
teake schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:14:
[...]

Da's inderdaad ook nog wel een ding waar ik in geinteresseerd ben... 't zit erop, maar ik heb het ook nog niet werkend. Mega-irritant dus.. :-) :-)
1 op de 10 rss feeds werken, accepteert maar enkele typen. Het hele applicast lijkt achtergesteld door Sony, geen verbeteringen, geen actieve widget-community, kunt zelfs geen externe widgets op USB gebruiken.
nul komma nul activiteit op Applicast gebied.
Uitbreiden van DLNA lijkt me ook beter voor Sony. Misschien komt er wel een europese netflix variant ?

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340454

Dan heb jij er al 1 aan de praat. Heb je wat meer gegevens over die ene en welke typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

* oeps .. verkeerde topic 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 187449 op 18-01-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Niet online
Anoniem: 340454 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:37:
Dan heb jij er al 1 aan de praat. Heb je wat meer gegevens over die ene en welke typen?
Weet ik echt niet meer, is een paar maanden geleden, zag er geen consistent patroon in. Enkele werkten, heb toen maar een wordpress pagina gemaakt waar verschillende niet werkende RSS feeds samenkwamen, maar was de hele heisa zat, tijden klopten niet, update-frequentie klopte niet, etc etc.
Met de telefoon gaat het beter en sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Sh*t ik word echt oud.

Het lukt me niet om films af te spelen op mijn bravia 37w5500.
Ik heb de nieuwste ps3 server geinstalleerd. En mijn tv herkent de ps3 server en visa versa. Vanuit de tv kan ik op mijn pc zoeken naar bestanden en ook vinden. Echter, wanneer ik een film wil afspelen op de tv, begint de ps3 server met transcoding. de max bitrate wordt 3932 kb/s. Echter voor dat de buffer balk op 1/4 is, stopt hij met bufferen, en staat hij ineens weer op empty.
In eerste instantie lijkt alles goed te gaan op de tv. De bestandsnaam komt bovenin beeld te staan. Maar dan komt er te staan: "afspelen niet beschikbaar".
Ik krijg het niet voor elkaar om de films af te spelen. Heb het in eerste instantiew geprobeerd met een HB film, *.mkv bestand, vervolgens met een oude avi film. Beide dus met hetzelfde resultaat.
Een foto wordt wel zichtbaar, (maar het duurt wel erg lang voordat deze op de tv zichtbaar wordt).

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341507

Ik heb een 37W5500 en gebuik versie 1.11.369 de meeste films (in ISO formaat) werken perfect, maar bij sommige is het geluid heel slecht. Het hapert niet echt, maar gaat steeds van hard naar zacht, waardoor het net lijkt alsof er een house-bas in de achtergrond te horen is; heel vervelend...

Weet iemand een oplossing??

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harrie n: heb je wel de laatste beta gedownload, dus 1.11.369? En die mkv was een h264, normale breedbeeld verhouding dus 16:9, met via de #transcode# submenu gekozen optie: tsmuxer?
Wellicht meerdere files proberen? Download ook eens een opname van een Amerikaanse tv aflevering via usenet als proef. Download dan bijv een 720p h264 mkv. Die werken meestal wel goed met tsMuxer en de W5500.
Films op h264 hebben vaak onjuiste verhoudingen, die roet in het eten kunnen gooien bij sommige instellingen.
HB formaat herken ik zo niet, en in de avi container kan mogelijk ook allerlei ongein zitten. Probeer ook eens een avi te downloaden van bijv usenet met daarin een amerikaanse tv aflevering.

AvLR: het ligt niet toevallig aan de ISO zelf? Of een audio instelling in je tv die je per ongeluk hebt aangezet wellicht? Ik heb er zelf geen last van gehad, maar ook maar 1 keer een iso op deze manier afgespeeld - zonder overigens dit te merken.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-01-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
a.b.c.
ja, ik heb de laatste versie gebruikt. Ik had het dus ook al eerder met een oude avi geprobeerd, met hetzelfde resultaat. Van de week een poging gedaan met een mpg bestand (720p film). Deze werd wel afgespeeld op de tv. Echter nu heb ik te maken met een haperende film. Om de paar seconden stopt het geluid ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Dat laatste (haperend geluid) schijnt te maken te hebben met de laatste Java updates. Bij een aantal gebruikers heeft het geholpen om de buffer te verkleinen van 600MB naar 400MB.

Hier wordt er wat over heen en weer geschreven. Wel even wat zoeken, er lopen een aantal onderwerpen door elkaar in dat draadje.
http://ps3mediaserver.org...1cd4d6ae67d9f87&start=720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225557

Ook ik heb last gehad van geluid wat 'vreemd' deed. Het geluid op de tv varieerde in sterkte, het geluid via mijn versterker (digitaal) haperde. De peak bit rate naar mijn 5500 is 'slechts' 39976 (volgens PS3MS onder "status"). Zodra hier heel dichtbij of overheen gegaan wordt valt als eerste het geluid weg... Even geprobeerd met setting "keyint=1:vqscale=1:vqmin=1 /* Lossless Quality, Crazy Bitrate */" om te kijken of dit echt het probleem was, en inderdaad zodra de bitrate te dicht bij de 40Mb/s komt is er het geluids probleem. (bitrate af te lezen in PS3MS onder 'status') Bij een lagere setting geen probleem (bijv. "keyint=3:vqscale=2:vqmin=3 /* Good quality */"). Dit is ongeacht de buffer size (getest met 200, 300 en 500). Met zowel 1080p als 720p mkv's getest.

Wat ook goed werkt is een limit instellen aan de bandbreedte, bijv 38Mb/s (nog ruimte over voor DTS van 1.5Mb/s), setting "keyint=1:vqscale=1:vqmin=1 /* Lossless Quality, Crazy Bitrate */" kan je dan gewoon ook gebruiken zonder geluidsproblemen.

PS3MS versie: 1.20 b368 (met oudere mencoder ter 'oplossing' voor en achteruit spoel probleem)
java versie 7 update 17 (build 1.6.0_17-b04)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 225557 op 08-02-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

De laatste beta is 1.20.400
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3217

Ook is uitzendinggemist.nl via DLNA met PS3MS te gebruiken.
http://paulwagener.nl/2009/06/uitzendinggemist-op-de-bravia/

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
:9~ :9~ Hé super! gelijk even proberen!

Klopt het dat ik alleen een ZIP kan downloaden als ik op de link naar de JAR klik? Of moet ik de ZIP renamen naar JAR?

EDIT: gewoon maar even geprobeerd; zip renamen naar JAR werkt. (wel even in de plugins map zetten natuurlijk)

TOPPER deze plugin!! ECHT heel goed! :9~ DANK! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door teake op 01-03-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Naar mijn speurtocht op internet vor info voor PS3MS kwam ik de deze handige link tegen:

Vertaling: http://translate.googleus...jy7_en4Zx4hRKkcdSadQneQQw

orgineel: http://www.avforums.com/f...2004-ps3-media-guide.html

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248885

Bij de PS3 Media Server geeft mijn sony EX500 aan dat deze server niet ondersteund wordt, dit kwam naar voren toen ik "server diagnose" uitvoerde. Heeft iemand PS3 media server al draaiend op een sony ex500 serie tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Nieuwe versie van uitzending gemist.

zie http://ps3mediaserver.org...viewtopic.php?f=12&t=5884

Ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

Sinds 2 dagen heb ik de 40hx700 in huis, bevalt tot nu toe prima! Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: wanneer ik via PS3 Media Server video's stream (avi, mkv etc.), wordt het beeld a.h.w. 'geplet', terwijl de originele aspect ratio van de video bestanden in alle gevallen gewoon 16:9 is. Ik las in de topicstart al een oplossing voor een soortgelijk probleem, wanneer de input anders is dan 16:9 (bv 4:3), maar dat is hier dus niet het geval :P

Heeft iemand ervaring met dit probleem? :9
Anoniem: 248885 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:56:
Bij de PS3 Media Server geeft mijn sony EX500 aan dat deze server niet ondersteund wordt, dit kwam naar voren toen ik "server diagnose" uitvoerde. Heeft iemand PS3 media server al draaiend op een sony ex500 serie tv?
Ik weet niet in hoeverre de EX500 verschilt van de EX700 in DLNA functionaliteit, maar ik heb PS3MS als volgt ingesteld: De settings heb ik rechtstreeks uit de topicstart overgenomen. Vanaf mn Mac werkte alles toen meteen (m.u.v. het aspect ratio probleem). Op Windows Vista kreeg ik echter bij iedere map de melding: "no items to display".

Na even googlen kwam ik hiervoor deze oplossing tegen. (De EX5 uit het voorbeeld heb ik vervangen voor HX7)
Hierna kon ik ook vanaf Vista video's streamen, helaas was ook hier het beeld nog steeds geplet |:(

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 181666 op 06-03-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Thanks, ook weer meegenomen. ERG mooi dat dit "gewoon" werkt. Het lijkt zo logisch, maar is vaak heel lastig om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345570

Anoniem: 181666 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 20:50:
Sinds 2 dagen heb ik de 40hx700 in huis, bevalt tot nu toe prima! Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan: wanneer ik via PS3 Media Server video's stream (avi, mkv etc.), wordt het beeld a.h.w. 'geplet', terwijl de originele aspect ratio van de video bestanden in alle gevallen gewoon 16:9 is. Ik las in de topicstart al een oplossing voor een soortgelijk probleem, wanneer de input anders is dan 16:9 (bv 4:3), maar dat is hier dus niet het geval :P

Heeft iemand ervaring met dit probleem? :9

[...]

Ik weet niet in hoeverre de EX500 verschilt van de EX700 in DLNA functionaliteit, maar ik heb PS3MS als volgt ingesteld: De settings heb ik rechtstreeks uit de topicstart overgenomen. Vanaf mn Mac werkte alles toen meteen (m.u.v. het aspect ratio probleem). Op Windows Vista kreeg ik echter bij iedere map de melding: "no items to display".

Na even googlen kwam ik hiervoor deze oplossing tegen. (De EX5 uit het voorbeeld heb ik vervangen voor HX7)
Hierna kon ik ook vanaf Vista video's streamen, helaas was ook hier het beeld nog steeds geplet |:(
Ik kan bevestigen dat deze oplossing werkt. Met de nieuweste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb een vraag. Ik ben pas recent gaan werken met PS3MS en ben ook niet echt een held op netwerkgebied.

Als ik mijn laptop bedraad aansluit op mijn Z5500 dan werkt PS3MS goed. Ik krijg nog wel een waarschuwingsbord bij de status, maar ik heb al even een film getest en dit werkte.

Wil ik ditzelfde opzetten via wifi dan blijf ik een rood kruis zien en krijg ik dus geen verbinding. Mijn situatie is als volgt: laptop -> draadloos naar router (deze is aangesloten op modem) -> op router is powerlan aangesloten (netwerk via het stopcontact) en vervolgens dus powerlan aan de Z5500. Zowel de laptop als de tv kunnen verbinding maken met het internet, maar dus nog niet draadloos met elkaar.

Waar moet ik met name op letten om e.e.a draadloos werkend te krijgen? Op deze manier heeft PS3MS namelijk weinig meerwaarde boven het rechtstreeks aansluiten van de laptop via HDMI.

Ik draai overigens Windows 7 home premium en PS3MS 1.11.356. Ik heb de juiste netwerkadapter gekozen, een andere poort geprobeerd, zelfs het ip adres van mijn laptop ingevuld, maar niets werkt. Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Nou, krijg nou tieten. Een reboot van de laptop en tadaaa!! Draadloos verbonden. Ik krijg nog wel een melding dat er een unknown renderer is ontdekt. Ik heb o.a. XBMC en vlc media player ook geïnstalleerd, maar die draaien nu niet. Wat kan dit zijn en belangrijker, is dit erg?

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 12-03-2010 23:02 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

oeps sorry...

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 12-03-2010 22:40 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jansentim1979
  • Laatst online: 16-01 10:42
Heren,

Volgende probleem:

TV KDL-40hx700
Draadloze dongel: SONY UWA-BR100
En een experiabox.

Wat ik ook probeer geen internet op de TV. Wel internet via de buren. Iemand een idee? Krijgt wel verbinding maar kan geen internet vinden

Gr Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

teake schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:49:
Hier al wel vast een link naar hoe je duizenden webradio's kunt toevoegen.
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3240
En daar is ook de vraag gesteld over TV-stations, dus wellicht komt daar nog een antwoord?
Prachtig, zeer handige programma
Pagina: 1 2 3 Laatste