Hoewel de topic gaat over PS3MS, wil ik toch nog even een andere DLNA server onder de aandacht brengen.
De PlayOn digital media server. (zie playon.tv)
Ik ben er net even mee bezig geweest, maar hij werkt direct goed op de W5500, en draait op Windows (met minimaal IE7, getest op XP).
Let op: hij speelt niet alleen netflix e.d. zoals geadverteerd, maar speelt ook gewoon files op je PC af. (deze functionaliteit wel in beta)
Eerste bevindingen:
+ punten:
Na IE7 te downloaden, werkte direct.
Lijkt beter te werken met de Bravia dan met de PS3 - vreemd genoeg.
Lijkt sneller te reageren (vooral files weergeven in het XMB menu van de W5500) dan de PS3MS.
Eenvoudiger overzicht van bestanden. (PlayOn lijkt standaard gewoon alles te transcoden)
Geen configuratie benodigd (weinig configuratie uberhaupt mogelijk)
Speelt ook Youtube filmpjes (Mister_T), en CNN en ESPN standaard out of the box.
- punten:
Kost centjes - een trial van 2 weken te downloaden. De echte versie kost 40 euro o.i.d.
Geen ondertiteling!
HD mkvs streamen ging vanaf mijn pc te traag. (schokkerig beeld, gaat wel audio synchroon en loopt door)
Veel functionaliteit die je vanuit Nederland niet kan gebruiken. (netflix e.d.)
Geen functionaliteit van vooruit/terug springen, of rewind/fastforward.
POMS installeert een eigen audio driver. Ik had die via de control panel handmatig terug moeten zetten omdat ik even geen geluid meer had over de geluidskaart in Windows.
Maar: zelf vind ik het nog steeds handiger om laptop (of nettop, of iets) op W5500 aan te sluiten en gewoon alles te bekijken met XBMC. Geen streaming, geen transcoding, toegang tot smb shares, met subs, fast foward, etc etc. Maar dat terzijde.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 333064 op 13-12-2009 10:41
. Reden: extra min punt, installatie eigen audio driver. ]