Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server
Inhoudsopgave |
---|
Veelgestelde vragen |
---|
Heb ik ook nog een PS3 nodig om mijn video's af te spelen op mijn Sony Bravia tv? Nee. Met behulp van de PS3 Media Server kun je video's rechtstreeks vanaf je pc naar je Sony Bravia tv streamen zonder tussenkomst van een PS3. Kan ik ook mijn AVI, DIVX, MKV video's afspelen op mijn Sony Bravia tv? Met behulp van de PS3 Media Server kan dit. De PS3 Media Server transcodeert namelijk alle video bestanden on the fly naar MPEG2 video, welk door de Sony Bravia tv kan worden afgespeeld. Werkt PS3 Media Server met alle Sony Bravia tv's met DLNA functionaliteit? In principe wel. Echter niet alle Bravia toestellen ondersteunen de volledige DLNA functionaliteit: • De Bravia 4500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen alleen audio en foto's. Deze toestellen kunnen GEEN video afspelen. • De Bravia 5500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen naast audio en foto's ook video. Het afspelen van webstreams zoals Youtube werkt bij mij niet. Voor het afspelen van webstreams heb je Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Met nieuwere versies van Videolan werken de webstreams niet. Download link Windows Download link Linux [url=hhttp://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.8a/macosx/vlc-0.9.8a.dmg]Download link OSX[/url] |
Links |
---|
[ Voor 7% gewijzigd door kobus99 op 02-12-2009 09:28 ]