Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-11-2023

Sony Bravia TV's en DLNA met de PS3 Media Server

Inleiding

Omdat er in het Sony Bravia topic nogal wat vragen waren over de DLNA ondersteuning van de Sony Bravia's, en de PS3 Media Server de eerste DLNA server blijkt te zijn welke de Sony Bravia's lijkt te ondersteunen is dit topic gestart. Dit topic is dan ook in eerste instantie bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de PS3 Media Server in combinatie met de Sony Bravia tv's.

Inhoudsopgave

Wat is de PS3 Media Server

PS3 Media Server is een in java geschreven dlna-compliant UPnP Media Server voor Sony's PlayStation 3. PS3 Media Server is beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OS X en maakt het mogelijk om audio en video naar de PS3 te streamen.
Later heeft de PS3 Media Server ondersteuning gekregen voor andere apparaten, naast de PS3. Deze zijn onder andere:
  • Sony Bravia
  • Freebox
  • PopcornHour
  • Samsung Wiselink
  • Xbox360
Features van de PS3 Media Server:
  • Klaar om te starten en te spelen. Geen codec packs te installeren. Geen folder configuratie en pre-parsing. Al uw mappen zijn direct te bekijken op de PS3.
  • Real-time video transcoderen van MKV / FLV / OGM / AVI, enz.
  • Direct streaming van DTS / DTS-HD core naar de ontvanger
  • Remux H264/MPEG2 video en audio tracks naar AC3/DTS/LPCM in real time met tsMuxer wanneer H264 is PS3/Level4.1 compliant
  • DVD ISO images / VIDEO_TS map transcoder
  • OGG / FLAC / MPC / APE audio transcoding
  • Thumbnail generatie voor video
  • U kunt vian een virtuele map op uw systeem kiezen voor de audio/ondertitel taal op de PS3
  • Eenvoudige streaming formaten die de PS3 native ondersteunt: MP3/JPG/PNG/GIF/TIFF, alle soorten video's (AVI, MP4, TS, M2TS, MPEG)
  • Display camera RAWs thumbnails (Canon / Nikon, enz.)
  • ZIP / RAR bestanden doorzoekbaar als mappen
  • Ondersteuning voor foto's op basis van feeds, zoals Flickr en Picasaweb
  • Internet TV / Web Radio ondersteuning met VLC, MEncoder of MPlayer
  • Podcasts audio / video-feeds ondersteuning
  • Basic Xbox360 ondersteuning
  • FLAC 96kHz/24bits/5.1 ondersteuning
  • Windows only: DVR-MS remuxer en AviSynth alternatieve transcoder ondersteuning

Instellingen voor de Sony Bravia

Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/6317/ps3mssettings1.jpg
Belangrijke opmerkingen bij dit scherm:
Forceer transcoden voor de volgende extensies:
Vul hier AL je video extensies in. Bestanden met deze extensies zullen allemaal worden getranscode naar MPEG2. (de sony kan alleen MPEG2 aan!).

Houd DTS audio in MPEG stream:
Uitzetten! Als je deze optie aanzet word je MPEG stream 'verpest' waardoor de Sony Bravia hem niet goed kan weergeven.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/2988/ps3mssettings2.jpg
Belangrijke opmerkingen bij dit scherm:
Schakel over naar TSMuxer wanneer H264 video....:
Uitzetten. De Sony kan geen H264 over DLNA aan.

Expert Instellingen: Codec specifieke parameters:
Omdat de Sony Bravia de vervelende eigenschap heeft om alle (DLNA) video's op te rekken naar 16/9, wat voor sommige video's een nogal uitgerekt beeld geeft, dien je de volgende regel hier aan te voegen. Deze regel voegt extra zwarte balken boven en onder toe om een 16/9 beeld te creeeren indien deze geen 16/9 is.
code:
1
((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9

Veelgestelde vragen

Heb ik ook nog een PS3 nodig om mijn video's af te spelen op mijn Sony Bravia tv?
Nee. Met behulp van de PS3 Media Server kun je video's rechtstreeks vanaf je pc naar je Sony Bravia tv streamen zonder tussenkomst van een PS3.

Kan ik ook mijn AVI, DIVX, MKV video's afspelen op mijn Sony Bravia tv?
Met behulp van de PS3 Media Server kan dit. De PS3 Media Server transcodeert namelijk alle video bestanden on the fly naar MPEG2 video, welk door de Sony Bravia tv kan worden afgespeeld.

Werkt PS3 Media Server met alle Sony Bravia tv's met DLNA functionaliteit?
In principe wel. Echter niet alle Bravia toestellen ondersteunen de volledige DLNA functionaliteit:
• De Bravia 4500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen alleen audio en foto's. Deze toestellen kunnen GEEN video afspelen.
• De Bravia 5500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen naast audio en foto's ook video.

Het afspelen van webstreams zoals Youtube werkt bij mij niet.
Voor het afspelen van webstreams heb je Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Met nieuwere versies van Videolan werken de webstreams niet.
Download link Windows
Download link Linux
[url=hhttp://download.videolan.org/pub/videolan/vlc/0.9.8a/macosx/vlc-0.9.8a.dmg]Download link OSX[/url]

Links

[ Voor 7% gewijzigd door kobus99 op 02-12-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Bij deze een eerste opzet voor een topic speciaal over de PS3 Media Server in combinatie met de Sony Bravia tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hier nog een link naar de minimale system requirements voor je PC.
Zo te zien is er nog best een krachtig pc'tje nodig wil je de beste verhouding kwaliteit/bestandsgrootte films willen afspelen.

Ben benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 0% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-08-2009 12:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
DopdeDouwer schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:25:
Hier nog een link naar de minimale system requirements voor je PC.
Zo te zien is er nog best een krachtig pc'tje nodig wil je de beste verhouding kwaliteit/bestandsgrootte films willen afspelen.

Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ik heb een Intel E8400, 4 gb ram en 1080p films heeft hij soms moeite mee. Ik ga vanavond proberen of ik een sweetspot kan vinden om deze films streamable te krijgen over mijn 100mbit netwerk.
Vermoedelijk heb ik de kwaliteit nog iets te hoog staan. In rustige scenes heb ik vloeiend beeld, maar wanneer er veel kleurveranderingen plaats vinden gaat het mis.

//edit: goede ts by the way..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 22:48
Goed topic, hopelijk voelt iemand ervoor om een dergelijk topic op te zetten voor pms icm samsung dlna tv's. ik heb nl een le32b650 van samsung en wil een dlna server onder linux op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Goed bezig Kobus erg nette ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Complimenten voor de TS, erg interessant. Geldt dit overigens voor alle Bravia's met DLNA functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Vooralsnog wel ja, de naam zegt het al he DLNA en geloof niet dat er onderling onderscheid zit in het DLNA systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Roamor schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:08:
Complimenten voor de TS, erg interessant. Geldt dit overigens voor alle Bravia's met DLNA functionaliteit?
De Bravia 5500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen naast audio en foto's ook video.
De Bravia 4500 serie toestellen met DLNA functionaliteit ondersteunen alleen audio en foto's. Deze toestellen kunnen GEEN video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312966

Ik heb de PS3 media server sinds een week verbonden met met de sony 40w5500. Films (DVD format en DIVX) werkt perfect incl. subtitlels. Ik krijg het echter niet voorelkaar om YouTube af te spelen. Enig idee waarom dat niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Candymirror schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:59:
Goed topic, hopelijk voelt iemand ervoor om een dergelijk topic op te zetten voor pms icm samsung dlna tv's. ik heb nl een le32b650 van samsung en wil een dlna server onder linux op zetten
Er schijnen mensen te zijn die de PS3MS werkend hebben in combinatie met een Samsung tv.
Goede plekken om meer informatie hierover te vinden zijn:
[GoT] Samsung Dlna Video
Officiele PS3 Media Server forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:14:
Ik heb de PS3 media server sinds een week verbonden met met de sony 40w5500. Films (DVD format en DIVX) werkt perfect incl. subtitlels. Ik krijg het echter niet voorelkaar om YouTube af te spelen. Enig idee waarom dat niet werkt?
Bij mij werkt Youtube ook niet. Het enige dat ik weet is dat je hiervoor Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Nieuwere versies schijnen niet te werken. Zodra ik tijd heb zal ik versie 0.9.8 eens proberen te installeren voor Youtube.
Download link: vlc-0.9.8a-win32.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowe1981
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-01 19:28
Mooi dit topic! Wat betreft de PS3 server, dat is nieuw voor mij. Maar gisteravond even mee gerommeld en het werkt! (Sony 40W5500) Ikzelf heb een Pentium 630 3,0 GHz, welke dus net het intro van een blu-ray film liet zien. Dat speelde soepel, maar uiteraard voor even; configuratie is gewoon te langzaam hiervoor. Maar erg handig; ook voor DVD's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07
Toch weer te vroeg gekocht dus... :( Ik neem aan dat de beperking hardware matig is, en niet firmware.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bij mijn 37W5500 worden de ondertitels dubbel weergegeven: eenmaal in extra groot formaat en eenmaal in extra klein formaat, en de onderste regel verdwijnt buiten beeld. Weet iemand wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Mini-me schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:27:
Bij mijn 37W5500 worden de ondertitels dubbel weergegeven: eenmaal in extra groot formaat en eenmaal in extra klein formaat, en de onderste regel verdwijnt buiten beeld. Weet iemand wat er fout gaat?
Heb je niet ingebakken subs en daarnaast een los subfile tje aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Mini-me schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:27:
[...], en de onderste regel verdwijnt buiten beeld. Weet iemand wat er fout gaat?
Heb je de regel '((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9' toegevoegd aan de expert instellingen?
En is de schermmodus van de tv wel ingesteld op 'wide' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet ik voor de expert instellingen het het vakje "gebruik standaard codec instellingen" uit of aan vinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kobus99 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:46:
[...]

Bij mij werkt Youtube ook niet. Het enige dat ik weet is dat je hiervoor Videolan versie 0.9.8 nodig hebt. Nieuwere versies schijnen niet te werken. Zodra ik tijd heb zal ik versie 0.9.8 eens proberen te installeren voor Youtube.
Ik heb 0.9.8 geinstalleerd en YouTube werkt! Bedankt voor de tip. Wie weet hoe je het NOS journaal kan streamen (ik woon in het buitenland)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:43:
Moet ik voor de expert instellingen het het vakje "gebruik standaard codec instellingen" uit of aan vinken?
Ik heb ze gewoon aangevinkt gelaten. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je ze uitvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 09:56
Super topic,

Dus toch geen extra apparaat nodig om media op je Bravia af te spelen. Je zit alleen vast aan de GUI van je tv, maar goed, daar is prima mee te werken. Al je foto's, avi's van de fotocam, mp3's, Youtube, op je favoriete tv beneden in de woonkamer.

Wat dan weer niet werkt is internetradio. Ik heb een behoorlijke lijst met internetradio's aan de web.conf toegevoegd. De 40WE5 ziet ze ook keurig en probeert ze af te spelen, maar ik hoor alleen maar ruis. En soms heel ver op de achtergrond iets van de zender zelf (denk ik). Net alsof je slecht bent afgestemd op een radiozender.

Op het PS3 forum is dit probleem nog niet langsgekomen. Was benieuwd of andere Tweakers dit probleem bekend voorkwam. Het zal ongetwijfeld in een bepaalde codec zitten. Ik heb zowel VLC (meerdere versies) en MPlayer Web geprobeerd, maar geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kobus99 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:47:
[...]

Ik heb ze gewoon aangevinkt gelaten. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je ze uitvinkt.
Als je het vinkje aan laat staan, hoef k dan alleen bij expert instellingen ((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9 toetevoegen. M.a.w. worden alle instellingen die erbovenstaan dan ook meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil het NOS Journaal streamen. In de web.conf heb ik hetvolgende toegevoegd:
videostream.Nederland,Nos Journaal=mms://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb
Maar dit werkt niet. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 05:28:
Als je het vinkje aan laat staan, hoef k dan alleen bij expert instellingen ((width/height) > 1.7778) :: -vf expand=::::1:16/9 toetevoegen. M.a.w. worden alle instellingen die erbovenstaan dan ook meegenomen?
Als je het vinkje aan laat staan worden alle bovenstaande instellingen ook meegenomen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 312966 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 20:54:
Ik wil het NOS Journaal streamen. In de web.conf heb ik hetvolgende toegevoegd:
videostream.Nederland,Nos Journaal=mms://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb
Maar dit werkt niet. Iemand een oplossing?
Deze werkt bij mij goed:
code:
1
videostream.Web,Nederland=Nos Journaal,mms://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

kobus99 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:46:
[...]

Kennelijk 0.9.8 en ouder, want hier werkt het gewoon icm versie 0.9.6.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kobus99 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:56:
[...]

Deze werkt bij mij goed:
code:
1
videostream.Web,Nederland=Nos Journaal,mms://livemedia2.omroep.nl/nos_journaal24-bb
Bedankt! :) Ik had de = en , omgedraaid. Is het een idee om een web.cfg te maken met alle Nerderlandse TV en Radio zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Laatst online: 21-04 17:43
Hier al wel vast een link naar hoe je duizenden webradio's kunt toevoegen.
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3240
En daar is ook de vraag gesteld over TV-stations, dus wellicht komt daar nog een antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313727

Help! Mijn TV 37W5500 ziet PS 3 Media Server wel maar geeft aan dat de ps3 server niet wordt ondersteunt en dat de ps3 server niet ondersteunt.

wat doe ik fout? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 313727 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:16:
Help! Mijn TV 37W5500 ziet PS 3 Media Server wel maar geeft aan dat de ps3 server niet wordt ondersteunt en dat de ps3 server niet ondersteunt.

wat doe ik fout? :O
Heb je de laatste build (build 356) van de PS3MS geinstalleerd?
En heb je met behulp van de TS (linkje) de PS3MS geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313727

Kobus99, dank!

Het werkt.

Ik had versie 1.10.51 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313908

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ook de Bravia W5500 en wil deze ook met de PS3 laten communiceren maar krijg het niet voor elkaar wat ik ook probeer.
Ik heb de Java ps3 media server 1.11.350 gedownload maar hij wil deze maar niet herkennen.
Wat doe ik fout? 8)7

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:10:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik ook de Bravia W5500 en wil deze ook met de PS3 laten communiceren maar krijg het niet voor elkaar wat ik ook probeer.
Ik heb de Java ps3 media server 1.11.350 gedownload maar hij wil deze maar niet herkennen.
Wat doe ik fout? 8)7
Heb je meer info over het probleem?
  • Kan de tv de PMS vinden?
  • Ziet de PMS wel de tv? Dit is te zien op de status tab van de PMS onder 'Detected Media Renderers'
  • Heb je de netwerkkabel wel op de tv aangesloten?
  • Heb je de PMS wel opgestart op je pc?
  • Staat je pc wel aan?
  • Laat je firewall de PMS wel door?
  • Installeer eens de laatste versie: PS3 Media Server Build 1.11.356

• Wizzmerlin
Wizzmerlin schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:51:
Super topic,

Dus toch geen extra apparaat nodig om media op je Bravia af te spelen. Je zit alleen vast aan de GUI van je tv, maar goed, daar is prima mee te werken. Al je foto's, avi's van de fotocam, mp3's, Youtube, op je favoriete tv beneden in de woonkamer.

Wat dan weer niet werkt is internetradio. Ik heb een behoorlijke lijst met internetradio's aan de web.conf toegevoegd. De 40WE5 ziet ze ook keurig en probeert ze af te spelen, maar ik hoor alleen maar ruis. En soms heel ver op de achtergrond iets van de zender zelf (denk ik). Net alsof je slecht bent afgestemd op een radiozender.

Op het PS3 forum is dit probleem nog niet langsgekomen. Was benieuwd of andere Tweakers dit probleem bekend voorkwam. Het zal ongetwijfeld in een bepaalde codec zitten. Ik heb zowel VLC (meerdere versies) en MPlayer Web geprobeerd, maar geen succes.
Zo... Om mezelf maar even te quoten. Een update.

Via het PS3 forum is de suggestie gedaan om in het .conf bestand van de renderer de volgende regel aan te passen:
TranscodeAudio=MP3

Dit omdat de Bravia xxWe5 alleen mp3 als audioformaat aan kan. Klinkt logisch. En inderdaad is de ruis verdwenen.
Maar helaas speelt nu geen enkele web radio meer af. De Sony komt met de melding 'Server tijdelijk niet beschikbaar, probeer later nogmaals'.
Toch kan ik nog wel alle andere media via PS3Mediaserver benaderen. Ook is de shoutcast uitzending via Winamp bijvoorbeeld prima te beluisteren.

'k Word er zo ondertussen een beetje 8)7 van. Iemand een suggestie?

kobus99 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:00:
[...]

Heb je meer info over het probleem?
  • Kan de tv de PMS vinden?
  • Ziet de PMS wel de tv? Dit is te zien op de status tab van de PMS onder 'Detected Media Renderers'
  • Heb je de netwerkkabel wel op de tv aangesloten?
  • Heb je de PMS wel opgestart op je pc?
  • Staat je pc wel aan?
  • Laat je firewall de PMS wel door?
  • Installeer eens de laatste versie: PS3 Media Server Build 1.11.356
De PMS herkent de tv niet.
De kabel van het netwerk is goed aangesloten.
PMS is opgestart
PC staat ook aan.
Op mn andere tvt waar mijn PS3 aangesloten is kan ik wel films ontvangen via de PMS op de laptop alleen lukt dat met de Bravia niet.
De laatste versie had ik al reeds gedownload.
Het lukt maar niet. Ik weet niet wat ik verkeerd doe.

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

PMS is opgestart
PC staat ook aan.
Op mn andere tvt waar mijn PS3 aangesloten is kan ik wel films ontvangen via de PMS op de laptop alleen lukt dat met de Bravia niet.
Heb je de netwerkinstellingen van je tv wel goed staan?
En werken de applicast widgets die van internet gebruik maken wel?

• N0MAD
Anoniem: 313908 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

PMS is opgestart
PC staat ook aan.
Reset je router eens. Ik heb hetzelfde gehad met PMS op mijn PC en op mijn WHS, PC zag ie niet WHS wel. Was dezelfde versie dus daar lag het niet aan. Ik vermoed dat je router het verkeer over de 'pmspoort' verkeert routeert omdat je je PS3 ook al gebruikt hebt met PMS.

• Pwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 06:25
Echt geweldig dit, ik heb de 40Z5500 en al eens gespeeld met mediaplayer 11 waarna ik wat foto's kon selecteren op de PC. Maar gister deze PS3 media server op de PC gezet en kort daarna kon ik vanaf de Sony door mijn hele structuur van mappen op de PC bladeren. Ik heb nog wel een paar vragen:
1) ik moest mijn firewall uitzetten (ESET smart security 306690) ik kreeg het niet voor elkaar om deze zo te configureren dat alles via de firewall ook werkt, ik ben daar niet zo in thuis, kan iemand mij helpen?
2) *.m2ts bestanden werden werkelijk vlekkeloos op de TV afgespeeld, er waren alleen geen ondertitels...op de PC zie ik deze wel, heb er eerlijk gezegd nog niet verder naar gekeken omdat ik in de James Bond film bleef hangen ;-)
3) Toen ik verder ging testen met een *.MKV bestand begon het beeld/geluid soms wat te haperen, ik heb alle instellingen die hierboven staan overgenomen, hoe kan ik dit verbeteren? Het netwerk is volgens mij gewoon 100 Mbps
4) AVCHD iso bestanden lukte niet, hier heb ik verder nog niet naar gekeken of dit wel mogelijk is??

Wel echt kicken hoe mooi dit werkt hoor, jullie alvast bedankt voor alle info!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Zet je ESET in je firewall config op interactieve modus, en start daarna PMS. Als het goed is krijg je dan een melding of PMS een uitgaande verbinding mag maken.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Syneast
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
die MKV container die hapert. Ik neem aan dat het over een film gaat, heb daar zelf ook last van met de H264 codecs.

Welke content heb je alllemaal geprobeert te spelen? Ik merk dat DTS in een MKV sowiezo hapert. als je AC3 gebruikt en niet hoger gaat dan SD (420p) dan speelt het wel goed. hoger bijv 720p werkt ook niet

Heb een sony 32V5500 btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Syneast op 13-08-2009 21:29 ]

• kobus99
Pwee schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:57:
Echt geweldig dit, ik heb de 40Z5500 en al eens gespeeld met mediaplayer 11 waarna ik wat foto's kon selecteren op de PC. Maar gister deze PS3 media server op de PC gezet en kort daarna kon ik vanaf de Sony door mijn hele structuur van mappen op de PC bladeren. Ik heb nog wel een paar vragen:
1) ik moest mijn firewall uitzetten (ESET smart security 306690) ik kreeg het niet voor elkaar om deze zo te configureren dat alles via de firewall ook werkt, ik ben daar niet zo in thuis, kan iemand mij helpen?
2) *.m2ts bestanden werden werkelijk vlekkeloos op de TV afgespeeld, er waren alleen geen ondertitels...op de PC zie ik deze wel, heb er eerlijk gezegd nog niet verder naar gekeken omdat ik in de James Bond film bleef hangen ;-)
3) Toen ik verder ging testen met een *.MKV bestand begon het beeld/geluid soms wat te haperen, ik heb alle instellingen die hierboven staan overgenomen, hoe kan ik dit verbeteren? Het netwerk is volgens mij gewoon 100 Mbps
4) AVCHD iso bestanden lukte niet, hier heb ik verder nog niet naar gekeken of dit wel mogelijk is??

Wel echt kicken hoe mooi dit werkt hoor, jullie alvast bedankt voor alle info!
2) Audio/ondertiteltalen kun je instellen (zie 2e screenshot van instellingen bij de TS voor voorbeelden).
Audio taal prioriteit: Dit is de volgorde van de talen. In TS is dit eerst engels, dan nederlands.
Ondertiteling taal prioriteit: Dit is hetzelfde maar dan voor ondertitels.
Audio/Ondertiteling taal prioriteit: Hier geef je aan welke ondertiteling taal bij welke audio taal hoort. bv in TS staat dut,off. Dit betekend bij nederlandse audio, ondertiteling uit.eng,dut betekent bij engelse audio taal, nederlandse ondertitels. Je kunt hier meerdere aangeven, gescheiden door een ';'
Als dit niet werkt kun je altijd nog proberen om via de #- Transcode -# folder op je tv het videobestand af te spelen. Je krijgt dan een overzicht van diverse codecs en audio/ondertitel mogelijkheden.

3) Dit haperen kan aan de rekenkracht van de computer liggen. 1080P mkv transcoden kost veel rekenkracht. Een optie kan zijn om de CoreAVC codec te gebruiken. Dit is de snelste codec voor dit soort bestanden.

4) Waarschijnlijk moet je de extensie van dit bestand toevoegen aan 'Forceer transcoden voor de volgende extensies'. Dan worden deze video bestanden automatisch getranscode naar mpeg2.

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een KDL22E5300 en bij het zoeken van de server krijg ik steeds de server wel te zien maar de melding: Mislukt.

TwonkyMedia werkt echter wel (video en mp3) maar dat is een trial.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• N0MAD
Woef schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:35:
Ik heb een KDL22E5300 en bij het zoeken van de server krijg ik steeds de server wel te zien maar de melding: Mislukt.

TwonkyMedia werkt echter wel (video en mp3) maar dat is een trial.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Wel versie vanaf 350? En is er wel een config file voor een E serie?

[ Voor 5% gewijzigd door N0MAD op 13-08-2009 22:48 ]

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
N0MAD schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:47:
[...]

Wel versie vanaf 350? En is er wel een config file voor een E serie?
Ik heb er firmware 1.408ea op staan. Kan ook geen nieuwere vinden.
Waar kan ik configfiles vinden dan?

edit:
Heb inmiddels een beta versie (1.11.356) van PS3 Media Server geinstalleerd en nu werkt alles perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Woef op 13-08-2009 23:29 . Reden: beta geïnstalleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb echt alles wat mogelijk is uitgeprobeerd. Router gereset, DHCP op de router staat aan. De tv herkent de op de een of ander manier de router niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzmerlin
Misschien flauwe opmerking, maar weet je zeker of je kabel goed is? Gebruik je niet toevallig een crosskabel?

Door ff een andere kabel te gebruiken kan je dit in ieder geval weer uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wizzmerlin schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:03:
Misschien flauwe opmerking, maar weet je zeker of je kabel goed is? Gebruik je niet toevallig een crosskabel?

Door ff een andere kabel te gebruiken kan je dit in ieder geval weer uitsluiten.
Ja ook geprobeerd en ook dat lukt niet.
De aplicast op de sony werkt wel als ik hem direkt op de modem aansluit maar via de router lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 313908 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:38:
[...]
De aplicast op de sony werkt wel als ik hem direkt op de modem aansluit maar via de router lukt het niet.
Al eens geprobeerd om de netwerkinstellingen handmatig in te voeren in plaats van via dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
kobus99 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

2) Audio/ondertiteltalen kun je instellen (zie 2e screenshot van instellingen bij de TS voor voorbeelden).
Audio taal prioriteit: Dit is de volgorde van de talen. In TS is dit eerst engels, dan nederlands.
Audio/Ondertiteling taal prioriteit: Hier geef je aan welke ondertiteling taal bij welke audio taal hoort. bv in TS staat dut,off. Dit betekend bij nederlandse audio, ondertiteling uit.eng,dut betekent bij engelse audio taal, nederlandse ondertitels. Je kunt hier meerdere aangeven, gescheiden door een ';'
Als dit niet werkt kun je altijd nog proberen om via de #- Transcode -# folder op je tv het videobestand af te spelen. Je krijgt dan een overzicht van diverse codecs en audio/ondertitel mogelijkheden.

3) Dit haperen kan aan de rekenkracht van de computer liggen. 1080P mkv transcoden kost veel rekenkracht. Een optie kan zijn om de CoreAVC codec te gebruiken. Dit is de snelste codec voor dit soort bestanden.

4) Waarschijnlijk moet je de extensie van dit bestand toevoegen aan 'Forceer transcoden voor de volgende extensies'. Dan worden deze video bestanden automatisch getranscode naar mpeg2.
Sorry allemaal dat ik zo laat reageer, druk druk druk, ik ga dit zo snel mogelijk testen en laat dan weer wat van me horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
Anoniem: 313908 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Inderdaad, dat heb ik ook, terwijl mijn Sony wel via de router de PC ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Wat voor router gebruiken jullie en heeft deze geen mac beveiliging of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314271

Hallo,

Ben hier nieuw maar ik het volgende probleem, even ziet de bravia 32W5500 de pc maar daarna is het "server niet gevonden"valt me op dat hij eruit klapt bij het zoeken naar lange bestanden. Ja en als je toch bezig bent, direct maar een 4tal media servers erop gezet >:) >:) >:) Nero Monkey, Windows 11, etc.....

Bij elke media server heeft deze problemen, bekabeling is goed, gisteren PS3 media geïnstalleerd mooi programma, klasse. Lijkt me of er een bug in de software zit?

Zijn er mensen met dezelfde ervaring???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
N0MAD schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:02:
Wat voor router gebruiken jullie en heeft deze geen mac beveiliging of zoiets.
Stom truukje, maar het helpt nog wel eens: sluit op de router ALLE kabels op de achterkant (LAN-zijde) aan, óók de ingaande kabel die vanaf het modem (WLAN zijde) komt. Bij veel routers omzeil je dan allerlei regeltjes en scripts, en werkt het gewoon wél.

ps: niet specifiek bij PS3 Media Server issues getest, maar in "normale" netwerken scheelt het vaak een hoop ellende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Nog een tip voor mensen die net als ik last hebben van judder bij 24p video.
Voeg bij de expert instellingen de volgende regel toe en de judder is verleden tijd:
code:
1
framerate == 23.976 :: -speed 1.042709376 -ofps 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
teake schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:37:
[...]

Stom truukje, maar het helpt nog wel eens: sluit op de router ALLE kabels op de achterkant (LAN-zijde) aan, óók de ingaande kabel die vanaf het modem (WLAN zijde) komt. Bij veel routers omzeil je dan allerlei regeltjes en scripts, en werkt het gewoon wél.

ps: niet specifiek bij PS3 Media Server issues getest, maar in "normale" netwerken scheelt het vaak een hoop ellende :)
Bij mij werkt het gewoon hoor teake :) , wat jij bedoelt is gewoon alleen de switch functie gebruiken toch? Krijg je niet andere rare dingen dan als je geen router in je modem hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
N0MAD schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:27:
[...]

Bij mij werkt het gewoon hoor teake :) , wat jij bedoelt is gewoon alleen de switch functie gebruiken toch? Krijg je niet andere rare dingen dan als je geen router in je modem hebt?
Yep, hij reageert dan in principe als een switch.
Router zit eigenlijk altijd wel in je modem. Verder ben ik helaas ook niet voldoende thuis in netwerken om te beoordelen hoe een netwerk werkt zonder router in je modem. In hoofdlijnen is een router niet nodig toch? Als er maar een DHCPserver in je modem (of ander onderdeel van het netwerk) zit, zodat de onderdelen IP nummers krijgen etc. En zelfs dát is vast wel handmatig in te stellen. Maar dat gaat veel te ver in dit topic.

Ik hoop over enkele weken ook te kunnen gaan testen met PS3mediaserver, tot die tijd hou ik dit topic zeer geinteresseerd in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

Tazzios

..

tipje: stel bij "algemene configuratie"
"Forceer netwerk op LAN verbinding" aan op de juiste netwerkkaart

nu kan de tv de mediaserver wel vinden.

1.11.356
37v5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316952

Hallo,

Ik zou graag een DLNA netwerk opzetten, maar ben daar niet zo goed in thuis! Mijn situatie is als volgt:

In de garage staat volgende opstelling, Modem-> Switch-> PC
-> Powerline (cabledecoder)

in de bijlage staat een schetsje!

Nu mijn PC die staat boven op een slaapkamer, en ik zou graag de Bravia in de woonkamer aansluiten!
Ik heb van Sony een starterskit gekregen bij de Bravia!
Maar hoe moet het nu verder
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/9752/schemad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
^^ Dat is wel erg klein, heb je niet een grotere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55

Tazzios

..

Anoniem: 316952 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 16:17:
Hallo,

Ik zou graag een DLNA netwerk opzetten, maar ben daar niet zo goed in thuis! Mijn situatie is als volgt:

In de garage staat volgende opstelling, Modem-> Switch-> PC
-> Powerline (cabledecoder)

in de bijlage staat een schetsje!

Nu mijn PC die staat boven op een slaapkamer, en ik zou graag de Bravia in de woonkamer aansluiten!
Ik heb van Sony een starterskit gekregen bij de Bravia!
Maar hoe moet het nu verder
[afbeelding]
een DLNA netwerk is een gewoon via je "internet" netwerk. van af de switch naar de bravia een kabel en je bent klaar. draadloos kan eventueel ook met een draadloze router en een LAN>WLAN adapter bij je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok even testen!! Laat snel iets weten...Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey, werkt prima! Alvast bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317166

hallo,

ik heb hier de sony bravia 40V5610.

Verbinden met de computer via PS3 media server gaat goed. ik kan alles afspelen en bekijken wat ik op mijn pc heb staan (fot, mp3, dvd films), ook de widgets doen het.

Verder heb ik het progje, vlc mediaspeler 0.9.8 versie erop staan. Maar bijvoorbeeld you tube opent hij niet.
Mijn vraag. Hoe moet ik vlc mediaplayer instellen? Zodat ik bijvoorbeeld dartwedstrijden live streaming via internet kan kijken.

Toevoeging: You tube en andere krijg ik wel open in VLC, maar niet doorgestuurd naar mijn tv. Moet ik ook in VLC iets instellen ( netwerk??) om het beeld op de tv te krijgen

Heel veel dank voor de eventuele reacties

groeten johan

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 317166 op 07-09-2009 19:13 ]

• teake
teake schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 09:49:
Hier al wel vast een link naar hoe je duizenden webradio's kunt toevoegen.
http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=3240
......
Zojuist dit programma geinstalleerd, en inderdaad: er komt een item "worldradio" bij de lijst met mappen te staan in PS3 Media Server.

MAAR..... als ik vervolgens uit die lijst een item wil selecteren geeft hij aan dat er geen items beschikbaar zijn om af te spelen. Terwijl andere webcontent wél werkt, video, foto's, youtube, etc.
Kennelijk kan de Bravia 40W5500 niet goed overweg met de manier waarop de webradio gepresenteerd word. Immers, ook de al aanwezige "Web" radio-items werken niet.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
teake kijk je wel onder de muziek tab in je XMB Bar? Toevallig had ik vanmorgen hetzelfde met een film die ik wou kijken, zat ik dus onder muziek te zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mischien goed in het topic te vermelden dat, hoewel PS3 Media Server een Java applicatie is, het programma niet platofrmonafhankelijk is. Voor het transcoderen zijn allerlei native programma's nodig waardoor het niet werkt als je Linux of FreeBSD draait.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
@ Nomad: :) Ik heb het inderdaad ook opgemerkt. Maar helaas; ook onder de muziek tab werken de podcasts niet. Ook de ingebouwde podcasts niet.

Ik zit me nou te bedenken dat het wellicht een protcol is wat de livebox niet doorlaat? Zóu kunnen....

@ Ari3: goeie opmerking! Nou draaien de meeste hier gewoon windows waarschijnlijk, maar desalwelteplus toch goed om even te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Nou heb ik zelf de .51 versie vanmiddag geinstalleerd en nu ziet ie mijn w5500 niet meer en vice versa. Met de vorige versoe .350 was dat geen probleem, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:39
Prachtig mooie manier om mijn ouwe omgebouwde xbox te omzeilen en ook HD content af te spelen op mijn 40w5500. Kan de ouwe xbox op Marktplaats gezet worden? Nou nee, nog niet. De volgende nadelen vallen mij op bij de PS3 Mediaserver manier:

1. kwaliteit avi's zien er na transcoden toch echt iets slechter uit dan via ouwe xbox. Is dat altijd zo? Kan ik dat nog ergens tweaken in de PS3 Mediaserver (ik ken het pas twee dagen).
2. speelt geen flac? Alleen mp3?
3. menu op tv ziet er lang niet zo fancy uit als xbmc menu op de xbox!
4. veiligheid: binnen PS3 Mediaserver kun je ergens aangeven om bepaalde directories te sharen; op mijn c drive heb ik bv. 1 sub-directory geshared; op tv kan ik echter hele drives (bv. hele C drive) benaderen, terwijl ik die niet binnen PS3 mediaserver heb geshared en ook niet binnen windows zelf. Is dat veilig?
5. met afstandsbediening van de sony tv kan ik niet snel door video's heen wandelen. Je kunt alleen de snelheid verhogen naar 1, 2 of 3 keer zo snel/langzaam of niet?

Bij voorbaat dank voor handige tips!

[ Voor 8% gewijzigd door hansie18 op 14-09-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
Ouwe xbox naar marktplaats....................! Heiligschennis... :)

Het blijft nog steeds de koning van de mediacenters/players en die van mij gaat om emotionele redenen nooit meer weg :) Ben nu wel erg blij met me PS3 dat dan weer wel. Ondanks dat de ouwe x-doos geen HD speelt is ie wel beter dan de mediaplayer van de Bravia.

Hoe je punt 4 voormekaar gekregen hebt snap ik niet ik heb bijv mijn C:/mydocuments/hdfilms map geshared en ik zie niks anders dan die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwee
kobus99 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

Ben weer back in The Netherlands en ben al een paar uur aan het stoeien maar...:

Ondertitels krijg ik nu maar dubbel, ik heb die ene regel volgens de beschrijving toegevoegd en van alles geprobeerd maar het lukt me niet. Er komen nog een regel ondertitels half achter het beeld...

Die CoreAVC codec heb ik geinstalleerd maar hoe krijg ik dit nu werkend....... ik zie hem niet verschijnen in de interface van PS3, ik heb al diverse engelse forums afgezocht maar noppa

Ik heb de *.ISO extensie toegevoegd maar het lukt niet om dit af te spelen, dit is dus van een AVCHD film..

Wat lukt er wel: prachtig mooi beeld met bv de 720p versie The Girl With The Dragon Tattoo (2009) (mannen die vrouwen haten ;-)) maar dan na een paar minuten als de ondertitels komen staan deze dus dubbel en begint ook het beeld/geluid te haperen, hij speelt wel gewoon door maar is natuurlijk niet om aan te zien, hiervoor had ik op advies van jullie die codec geinstalleerd, zie boven.

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318348

Afgelopen weekend een sony Bravia gekocht. Ik heb nu problemen met de PS3 media server te starten.
ik krijg de melding PS3 niet gevonden. Maar volgens mij wordt de PS3 wel gestart. zie log:
[main] TRACE 22:59:12.468 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-13] TRACE 22:59:22.468 Sending ALIVE...
[Thread-13] TRACE 22:59:48.187 Sending ALIVE...

op de tv komt de melding PS3 media server mislukt.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 318348 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:02:
Afgelopen weekend een sony Bravia gekocht. Ik heb nu problemen met de PS3 media server te starten.
ik krijg de melding PS3 niet gevonden. Maar volgens mij wordt de PS3 wel gestart. zie log:
[main] TRACE 22:59:12.468 It's ready! You should see the server appears on XMB
[Thread-13] TRACE 22:59:22.468 Sending ALIVE...
[Thread-13] TRACE 22:59:48.187 Sending ALIVE...

op de tv komt de melding PS3 media server mislukt.

Wat doe ik fout?
Ik kan twee dingen bedenken die je kunt checken:

[1] Blokkeert je firewall PS3 server.
[2] In PS3 Server, tabblad General Configuration. Kijk of daar bij Network Settings de juiste interface is geselecteerd.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 18:27

cue

Ik heb precies hetzelfde probleem.... media server kan m'n ps3 (Bravia z5500) niet vinden....

Heb bovenstaande opties al geprobeerd maar helaas geen resultaat. Gebruik windows 7

Anoniem: 318348

Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb het idee dat de PS3 en de TV wel verbinding hebben maar dat het ergens fout gaat in het protocol. Zie mijn log. 0.3. is mijn pc en 0.11 is de TV.
Misschien hebben jullie nog een tip?

[Thread-25] TRACE 20:55:10.046 Starting DLNA Server on host 192.168.0.3 and port 5001...
[AWT-EventQueue-0] TRACE 20:55:10.046 Sending ALIVE...
[Thread-25] TRACE 20:55:11.328 Receiving a request from: 192.168.0.11
[Thread-7] TRACE 20:56:05.562 Sending ALIVE...
[Thread-7] TRACE 20:59:10.718 Sending ALIVE...
[Thread-7] TRACE 21:02:15.531 Sending ALIVE...

• N0MAD
Die youtube filmpjes krijg ik ook niet werkend. Als ik er een aanklik start ie op me pc ipv de ps3, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

Ik kreeg youtube ook niet draaiend. Heb 40W5500 en VLC 098a;
sommige web dingen werken wel (oa een franse zender); ook een videostream van het NOS journaal.

ik kan navigeren via de tv in youtube (ook uitzendinggemist; toegevoegd in web.conf); zodra ik echter een filmpje kies, opent de VLC player op de PC (Direct 3D staat op taakbalk naast VLC) en speelt daar het filmpje af (ondanks dat in VLC player de optie om op het pc scherm af te spelen tijdens uitvoer uit staat) en geeft foutmelding (afspelen niet beschikbaar) op de pc.
Het lijkt er op dat de videofeeds niet werken en de videostreams wel (zoals in web.conf)
wat doe ik verkeerd?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 238257 op 21-09-2009 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319771

Ik heb een vergelijkbaar probleem dat ik ook van anderen zie. Ik heb de PS3 media server geinstalleerd, maar onder de status tab krijg ik de foutmelding "PS3 has not been found".

Als ik een server diagnose draai op de Bravia 550 (die ik net heb gekocht) "ziet" hij de PS3 server wel, maar geeft als foutmelding "server niet ondersteund"

De media server komt ook voor in mijn lokaal netwerk op de pc, dus qua installatie is het wel ok. Ik heb McAfee draaien en vrij toegang gegeven aan de PS3 media server.

Waar kan ik nog kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Was al een beetje bekend met ps3mediaserver door de PS3, sinds kort in bezit van KDL-40W5500 dus ff een update gedaan naar laatse beta om het werkend te krijgen. Heb alles draaien op een linux bakje (centos 5.3)zou er iemand us zo vriendelijk willen zijn om een werkend WEB.conf te posten, dus waar alle links werken en waar je een beetje de mogelijkheden ziet? Kan ik gaan uitdokteren wat ik nog moet wijzigen doen zodat bij mij ook alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Anoniem: 319771 schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:23:
Ik heb een vergelijkbaar probleem dat ik ook van anderen zie. Ik heb de PS3 media server geinstalleerd, maar onder de status tab krijg ik de foutmelding "PS3 has not been found".

Als ik een server diagnose draai op de Bravia 550 (die ik net heb gekocht) "ziet" hij de PS3 server wel, maar geeft als foutmelding "server niet ondersteund"

De media server komt ook voor in mijn lokaal netwerk op de pc, dus qua installatie is het wel ok. Ik heb McAfee draaien en vrij toegang gegeven aan de PS3 media server.

Waar kan ik nog kijken?
Je moet de Beta nemen, en niet versie 1.10.5, had hetzelfde probleem

• teake
Ik gebruik PS3MS 1.20 met een 40W5500 en die werkt aardig. Maar niet feilloos: avi's lopen na een paar minuten vast, en webradio's en andere streaming stuff werkt eigenlijk niet. Op een énkele rare franse zender na.

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ari3 schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:34:
Mischien goed in het topic te vermelden dat, hoewel PS3 Media Server een Java applicatie is, het programma niet platofrmonafhankelijk is. Voor het transcoderen zijn allerlei native programma's nodig waardoor het niet werkt als je Linux of FreeBSD draait.
Ik weet dat dit een late reactie is. Maar dit draait dus duidelijk wel op linux en ik kan alles gewoon kijken op mijn w5500 en mijn ps3. Zit zelfs in de community repo bij archlinux.

• ExtremelyBroken
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
@teake: Ik heb hetzelfde probleem met 1.20.359 op m'n W5500. Ik kan ongeveer 2.5 minuut zien van een avi, en daarna stop het zaakje. Je ziet de buffer ook niet helemaal vollopen, maar slechts voor een deel, en daarna zie je de buffer voor dat deeltje ook leeglopen. MKV bestanden gaan echter wel gewoon goed voor zover ik zag, en zonder stotteren.

Versie 1.11.356 (de voorgaande geloof ik) gaat met avi's gewoon goed, maar daar stottert na verloop van tijd m'n MKV bestanden.720p bestanden gaan met een beetje gestotter, en 1080p bestanden gaan iets sneller stotteren. Het lijkt er bijna op alsof de TV het niet bij kan houden, want op m'n PC staan netwerk, cpu en disk uit hun neus te eten (quadcore 2.4ghz, gigabit aangesloten, raid 0 disks). Ik heb al gekeken of bandbreedte omlaag schroeven bij de video quality settings hielp, maar tot nog toe heeft 't niet geholpen.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey,

ik heb al gemerkt dat bij het bekijken van de mkv files, het geluid echt veel hapert! alle instellingen staan zoals hierboven ingestelt! Wat is er nog mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
Hi Bulldogsken,

Ik heb het topic nog eens doorgekeken, maar heb geen specs van je pc gezien. Dat je MKV stottert kan een hoop oorzaken hebben. Als je vista hebt, kan je de Resource monitor starten(vanuit task manager), en heb je in 1 oogopslag alles wat van belang is voor je neus. Start een video, en kijk wanneer het hapert. Staat de cpu op 100% dan is het een cpu probleem. idem met disk en netwerk.

Ik heb zelf wat zitten kijken, en juist nu werkt alles naar behoren met MKV's en versie 356. Ik heb weliswaar alleen nog met 720p content zitten testen. 1080p content heb ik (nog) niet. Endat terwijl ik niets heb veranderd. M'n quadcore staat op 75% cpu te converteren. Als de buffer eenmaal vol zit, zakt het af naar 20%.

flickr | D90 | 50mm 1.8 | Sigma 24-70 HSM | Sigma 70-200 | Nikon 70-300 | 18-105 | SB-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een Qaudcore! En ik heb heel veel 1080p content! Misschien ligt het daar aan, ik weet dat het héél véél vergt van de PC! Ik ga het zeker eens bekijken via de tip van jou en laat dan nog iets weten!
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2023
Hallo,

wellicht dat iemand van jullie het weet, maar waar ik soms last van heb bij de PSM is dat sommige ISO's een haperend geluid geven, terwijl in dezelfde sessie een andere ISO dit niet heeft. Mijn TV is een W5710. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Is er al iemand die een oplossing heeft gevonden voor de leeglopende buffer? Ik kan diverse filmpjes bekijken. Maar vrijwel allemaal stoppen ze op een bepaald, vast punt. Het lijkt of de buffer volgezet wordt door PS3MS, en daarna leeg gezogen door de TV, maar niet meer aangevuld wordt door PC.

Lijkt dat ergens op? (die theorie), is dat het probleem, en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtremelyBroken
  • Niet online
@viker:
Dit had ik ook bij NTSC films. Ergens van een forum dit onderstaande in de MEncoder->Expert Settings gezet:
container == iso && vcodec == mpeg2 && srtfile == null :: -ovc copy -nosync

@teake:
Ik gebruik 1.11.356, en daar gebeurt 't niet. bij 1.20.359 had ik hetzelfde probleem. Is volgens mij nog geen oplossing voor (afgezien van de oudere versie installeren).

Verder "dacht" ik van m'n HD issues af te zijn, maar bij andere files kwam het weer gewoon terug. En dat terwijl de resource monitor niets maxxed out ziet. Ik vermoed dat de TV het niet aan kan, op 1 of andere rare manier. Bandbreedte omlaag gooien hielp in ieder geval niet. Dacht even dat motion flow (in de tv) uitzetten hielp, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
Hé THANKS!! ff snel 1.20.??? gede-installeerd, versie 1.11.356 geinstalleerd, en getest op een filmpje waarvan ik precies weet waar hij stopte. En die loopt nu wél door! Je ziet inderdaad nog steeds de buffer leeglopen, maar hij gaat naadloos door met opnieuw encoderen. Op de TV is geen hapering te zien.

Link naar die versie 1.11.356: http://ps3mediaserver.org...etup-windows-1.11.356.exe (zie ook startpost, links, in dat topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323308

kobus99 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:56:
[...]

Deze werkt bij mij goed:
code:
1
Bedankt, werkt perfect bij mij. Ik zou ook erg graag Humor TV erbij willen hebben. Ik heb van alles geprobeerd, maar het wil niet lukken. |:(

[ Voor 198% gewijzigd door Anoniem: 323308 op 23-10-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus99
Anoniem: 323308 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:11:
[...]

Bedankt, werkt perfect bij mij. Ik zou ook erg graag Humor TV erbij willen hebben. Ik heb van alles geprobeert, maar het wil niet lukken. |:(
Probeer deze eens:

videostream.Web,Nederland=Humor TV,mms://livemedia2.omroep.nl/npo-public?x=1&sid=varahumor-bb-nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323308

kobus99 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 09:20:
[...]

Probeer deze eens:

videostream.Web,Nederland=Humor TV,mms://livemedia2.omroep.nl/npo-public?x=1&sid=varahumor-bb-nl
_/-\o_ Geweldig super bedankt, het werkt nu. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104750

Ik heb een Philips tv 9603 en in combinatie met ps3 server werkt het perfect super strak en vloeiend beeld handig met kinder films enz. Maar zo gauw ik een dvd film met ondertiteling heb is het ... , heb alles door gelezen en geprobeerd maar zonder suc6. Krijg die ondertiteling er niet onder, en het mapje transcode kan mijn tv op een één of anderer manier niet lezen. Wie kan mij helpen en zeggen wat ik fout doe!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiffuserNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-03-2023
Hallo,

Ik heb een Sony Z5500 en ik gebruik PMS versie 1.11.356. Het wil maar niet lukken om ISO bestanden naar de TV te streamen, ik kan de bestanden wel zien op de TV maar steeds als ik ze wil gaan afspelen verschijnt de mededeling 'afspelen niet beschikbaar' in beeld.
Zijn er mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen om ISO bestanden direct op de Bravia af te spelen? Zo ja, dan zou ik graag weten hoe :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104750

DiffuserNL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:03:
Hallo,

Ik heb een Sony Z5500 en ik gebruik PMS versie 1.11.356. Het wil maar niet lukken om ISO bestanden naar de TV te streamen, ik kan de bestanden wel zien op de TV maar steeds als ik ze wil gaan afspelen verschijnt de mededeling 'afspelen niet beschikbaar' in beeld.
Zijn er mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen om ISO bestanden direct op de Bravia af te spelen? Zo ja, dan zou ik graag weten hoe :) !
Heb met mijn Philips het zelfde maar je kan er met dvd schrink zo omzetten naar vob bestanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
teake schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:05:
Ik gebruik PS3MS 1.20 met een 40W5500 en die werkt aardig. Maar niet feilloos: avi's lopen na een paar minuten vast, en webradio's en andere streaming stuff werkt eigenlijk niet. Op een énkele rare franse zender na.
Hey teake,

Heb jij al enige idee hoe je die webradio streams aan de praat krijgt, heb je gevolgd op ps3 forum en hier. Heb google erop nageslagen en heb zelf lopen spelen met de web.conf maar ik kom er niet uit. Ik blijf de melding: "er zijn geen items voor weergave" krijgen...

Daarnaast werken een redelijk aantal webstream wel maar youtube krijg ik ook niet werken...

Ik hoop dat jij (of iemand anders natuurlijk) een oplossing weet, webradio en youtube via de tv afspelen is natuurlijk wel rete relaxed :).

(btw. ik draai windows 7 64bit, heb ps3 media server 1.11.366, TV is een sony bravia 40z5500, heb daarnaast vlc .0.9.8 gehad en draai nu 1.0.3 zonder resultaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpsycho82
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-04 13:06
DiffuserNL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:03:
Hallo,

Ik heb dit probleem ook meerdere malen gehad, de oplossing was bij mij (onder andere) deamon tool lite te installeren, de laatste versie. Ik draai zelf windows 7 dus moest de laatste versie downloaden. Veel andere ISO tools werkten bij mij erg slecht.

Hope this works 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
djpsycho82 schreef op zondag 15 november 2009 @ 14:21:
[...]

Hey teake,

Heb jij al enige idee hoe je die webradio streams aan de praat krijgt, heb je gevolgd op ps3 forum en hier. Heb google erop nageslagen en heb zelf lopen spelen met de web.conf maar ik kom er niet uit. Ik blijf de melding: "er zijn geen items voor weergave" krijgen...

Daarnaast werken een redelijk aantal webstream wel maar youtube krijg ik ook niet werken...

Ik hoop dat jij (of iemand anders natuurlijk) een oplossing weet, webradio en youtube via de tv afspelen is natuurlijk wel rete relaxed :).

(btw. ik draai windows 7 64bit, heb ps3 media server 1.11.366, TV is een sony bravia 40z5500, heb daarnaast vlc .0.9.8 gehad en draai nu 1.0.3 zonder resultaat.)
Nee, sorry. Ik heb het maar even naast me neer gelegd. Dan maar even geen webradio. En als het dan toch echt moet dan kan ik ook altijd nog de koptelefoonuitgang van m'n laptop gebruiken, aangesloten op mijn reciever. Dus... webradio etc via TV... och, leuk speeltje, maar komt nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271848

Wellicht een stomme vraag maar hoe kom ik in de web.conf ? Hoe kan ik daar bijvoorbeeld uitzendinggemist aan toevoegen ?
Pagina: 1 2 3 Laatste