Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:03
loeberce schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:11:
[...]

Klinkt alsof hij via de andere uitgang beeld gaat versturen na het opstarten. Moet je eerst de POHD via component video aansluiten en dan de instellingen aanpassen naar HDMI.
Hmmzz, dat is inderdaad ook nog een optie. Zo maar eens even kijken of ik nog een component / scart aansluiting heb liggen.

Is er btw geen manier om een factory reset te doen zonder de AB te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-02 17:42

venigo

Thanks! Greetz!

Heren,

Ik was benieuwd welke firmware jullie hebben draaien. Aangezien ik heb gelezen dat er flink wat in omloop zijn (Klik) zoals: Mede8er, Playon!X, Litoff..

Wat is zo een beetje meest gangbare. Mede8er staat voornamelijk bekend om zijn Gui neem ik aan?

Zijn er nog meer firmwares, zo ja welke? Mede of er download links beschikbaar zijn.. Of e.o.a mod forum?

Regards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
venigo schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:35:
Heren,

Ik was benieuwd welke firmware jullie hebben draaien. Aangezien ik heb gelezen dat er flink wat in omloop zijn (Klik) zoals: Mede8er, Playon!X, Litoff..

Wat is zo een beetje meest gangbare. Mede8er staat voornamelijk bekend om zijn Gui neem ik aan?
Zijn er nog meer firmwares, zo ja welke? Mede of er download links beschikbaar zijn.. Of e.o.a mod forum?
Ik denk niet dat er veel tweakers zijn die dat forum dagelijks volgen

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/online/6628b35b.jpg

ik kon er iig weinig soep van maken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

FreshMaker schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:28:
[...]

Ik denk niet dat er veel tweakers zijn die dat forum dagelijks volgen

[afbeelding]

ik kon er iig weinig soep van maken ...
Is russisch inderdaad.
Maar met een beetje simpel nadenken kom je er wel uit. Zo staan er links met http://www.xn--80asvn6a.xn--j1aef/?e7lnd5ufyotkmy3 (dit is de acryan bootloader). Plak /?e7lnd5ufyotkmy3 achter mediafire.com en je kunt downloaden.

Heb nu al een aantal firmwares geprobeerd alleen het is allemaal net niet, zou eigenlijk de 'PV73100_v7.4.4.r8755_European' willen gebruiken en daar moservice op willen installeren. Enkel dan moet er eerst ruimte gemaakt worden (krijg nu no enough memory error). Toevallig hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58

13art

Moderator Mobile
Wat je veel leest is dat andere firmware dan die van AC Ryan na verloop van tijd, zo niet direct, zorgt voor zwarte schermen, dus mijn advies, blijf daar van vandaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 09:21
l3art schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:03:
Wat je veel leest is dat andere firmware dan die van AC Ryan na verloop van tijd, zo niet direct, zorgt voor zwarte schermen, dus mijn advies, blijf daar van vandaan.
Ja ach, terugflashen kan volgens mij altijd nog. En een firmware die het niet goed doet, ik moet de eerste acryan eigen firmware nog tegenkomen waar de movie playback wel lekker van is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venigo

venigo

Thanks! Greetz!

l3art schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:03:
Ach de Ac Ryan firmware kampt zelf met reboots en hangs.. Had er de Iconbit bootloaden er Mede8er opgezet, opzich lekker stabiel enkel de interface trekt me niet zo (ben ook wel van de eye candy).

Misschien als ik de tijd heb zelf de laatste beta firmware van de pohd icm de litoff rss mod maar een unpacken.

Wat hebben jullie erop draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 16:14
Ik heb de laatste officiele POHD firmware draaien. Voldoet op zich prima, op 1 klein puntje: sommige mkv's lopen bij het opstarten te snel. Even stoppen en weer op play drukken lost het probleem op. Nadeel hiervan is dat de vorige afspeelpositie verloren gaat en ik dus opnieuw naar de aflevering moet scrollen waar de kids gebleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:47
Mijn HD2 werkt perfect met een 3TB schijf op dit moment. Er is een guide gereleased op het forum. Alleen getest op HD2 dus weet niet of het werkt met HD. HDD die ik gebruik is een Seagate ST3000DM.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik zit nog steeds met een probleem met een geleende HD Mini 1, ik krijg alleen bij het opstartscherm even beeld. Paar tellen erna heb ik totaal geen beeld meer en geeft mijn tv aan check source.

Volgens het forum van AC Ryan kan je een factory reset doen als volgt:
1.Turn off your Playon
2. Unplug the power from your device
3.Hold the power button and while holding it for 5 secs
4.Plug the power coord back on and keep holding the power button for another 5 seconds and then let it go (the device should restart with default settings)

Maar dit werkt ook niet, iemand anders nog tips hiervoor? Heb echt alles al geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421600

ik heb FW: r3582 draaien op mijn POHD,
weet iemand hoe ik mijn NAS v d POHD kan benaderen vanuit buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb uit bronnen vernomen dat AC RYAN failliet is verklaard gisteren.. Kan zijn dat het alleen nederland betreft.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129691

Moneta schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:24:
Ik heb uit bronnen vernomen dat AC RYAN failliet is verklaard gisteren.. Kan zijn dat het alleen nederland betreft.
http://acryanfaq.blogspot...pe-declined-bankrupt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:33
Ik zat nog te twijfelen om een recent model aan te schaffen, maar nu ik dit lees laat ik AC Ryan compleet links liggen (inclusief de stabiele firmware releases over de jaren heen).

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pand staat ook al te huur/
http://www.fundainbusines...traat-43-51/omschrijving/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 129691 op 31-07-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-05 14:56

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

He kraakie, je stopt ook gelijk als moderator op het AC Ryan forum. Dat kan geen toeval zijn ;)

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=19760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 08:55
Vervelend voor de mensen maar ben er eigenlijk wel blij mee...

Wat een slechte firmware, wanproduct na wanproduct. Sowieso had ik nooit meer iets van AC Ryan gekocht en raadde het iedereen al af

Iedere firmware had bugs zelfs bug die er al vanaf het begin inzaten....
Goed getest werd er kennelijk niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:28
Toch wel jammer, ik heb de HD en de HD2, de HD2 is al een keer voor reparatie terug geweest, maar voor de rest werkt het perfect.

Ik heb er in ieder geval geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
weg

[ Voor 96% gewijzigd door boswandeling op 31-07-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweaker2010 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:30:
[...]

He kraakie, je stopt ook gelijk als moderator op het AC Ryan forum. Dat kan geen toeval zijn ;)

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=19760
Nee haha ik weet het ook pas sinds vandaag

Ik ben gestopt omdat ik het prive te druk heb net vader geworden en ook veel studeren voor mijn werk.
Het blog wat ik nu bijhoudt kost me aanzienlijk minder werk en op die manier kan ik toch nog wat support geven op de manier zoals het mij het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Jammer! Ik heb twee "mini's (1)" die prima doen waar ik ze voor gekocht heb (het afspelen van films). Mooi product voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:37

Pierre

Van nature lui!

Jammer voor de mensen die er werken dat is wel sneu zeker in deze tijden. Verder draait dat ding (PlayonHD) die ik heb goed, hij doet waar ik hem voor gekocht heb films afspelen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:23

bille

Don't call me Buff

Is er al een baas die Android heeft weten te installeren op de AC Ryan POHD's? De firmware van Ryan was altijd al crap (mijn AR POHD mini is lang geleden vervangen voor een xbmc draaiende htpc) dus ICS erop krijgen zou best wel nice zijn. Dan is dat kastje tenminste nog ergens goed voor..

[ Voor 57% gewijzigd door bille op 01-08-2012 09:19 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:37
Toff schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:49:
Jammer! Ik heb twee "mini's (1)" die prima doen waar ik ze voor gekocht heb (het afspelen van films). Mooi product voor weinig geld.
Yep same here...tot nu toe geen problemen met mijn HD Mini 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Je kan toch ook een link naar de betreffende screenshots / pagina`s zetten ? of een stuk copy paste met bron verwijzing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 22:49
Ben nog steeds tevreden met mijn PlayonHD die ik vanaf de release heb, wel heb ik hier de fw van mede8er erop moet laten zetten om de PlayonHD nog leuk te blijven vinden. Dit was dan ook mijn grote ergenis aan AC Ryan, normaal gesproken zou je denken dat bij een nieuwe update er dingen worden verbeterd, maar het leek bij elke update steeds slechter te worden. Toch jammer, het begon zo goed allemaal. :)

AC Ryan ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ben nu toch maar even voor de mini 1 en 2 alle firmwares aan het downloaden, je weet maar nooit. De site is gelukkig nog wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb hier nog een Wireless N USB dongle liggen van Sitecom:
[URL="http://tweakers.net/pricewatch/251428/sitecom-wireless-n-usb-adapter-wl-352.html#tab:info"]pricewatch: Sitecom Wireless-N Usb Adapter WL-352[/URL]

Is het mogelijk om die ook aan te sluiten op de AC Ryan Mini 1? Of werkt dat echt alleen maar met dongles van AC Ryan zelf?

Edit: Laat maar, ik heb al meer dit topic doorgelezen en zie dat het niet gaat werken :+

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-08-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog wel een dongle voor je liggen, als je mij de 2 euro verzendkosten betaald stuur ik hem wel naar je toe, doe er toch niks meer mee nu ik kabels heb gelegd. Stuur maar een DM berichtje als je interesse hebt.

En hij is weg :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-08-2012 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Voor de mensen die bij Firmware v7.4.4.r7317 geen samba shares meer zien: Gebruik de oudere versie van 7317!

Gister had ik per ongeluk problemen gekregen met mijn PlayonHD. Als oplossing dacht ik aan het flashen van de firmware. Vervolgens "Firmware v7.4.4.r7317" gedownload van de AC Ryan website (84,8 MB) en geinstalleerd: ik kreeg allemaal samba problemen (shares die niet zichtbaar zijn). Ja ik heb meerdere malen (safe) de firmware geflasht.

Toen zag ik op mijn harde schijf een "Firmware v7.4.4.r7317" staan van 84,7 MB (de dinsdag versie, later was deze geupdatet door AC Ryan met dezelfde versienummer). Met deze oudere v7.4.4.r7317 versie werkte samba weer wel! Mijn problemen waren opgelost!

Ik draai al enkele maanden de oudere 7317 versie (van 84,7 MB) en heb eigenlijk geen problemen problemen met het apparaat. Het kopi\"eren van bestanden van share naar PlayonHD, gecontroleerd vanuit de PlayonHD, is wel ERG traag. Vroeger (oude interface) ging dit wel goed en snel. Bestanden overzetten doe ik nu via USB of via samba (PlayonHD share via mijn PC benaderen).

De enige firmware versies die misschien voor mij beter zijn, zijn de echt oude firmwares met de oude interface (snelheid samba is gewoon veel sneller, geen SPDIF issues, wel andere bugs :S). En dan heb ik het over v7.06.r2901 of eerder. Zelf blijf ik bij deze 84,7 MB versie.

Jammer genoeg heb ik geen plek om dit bestand te hosten. Als iemand dit wel kan, dan wil ik best even dit zipje naar hem toe sturen (dropbox ofzo).

@Dikkiedikdik: Dit gaat inderdaad om de firmware voor de Playon HD (eerste versie, met harde schijf). Die van mij heeft volgens mij een 1073DD bord, weet ik niet zeker. Vreemd genoeg is de reboot-bug van deze firmware versie nu ook weg (probleem is op een magische wijze opgelost :S? huh?). Raar.

[ Voor 8% gewijzigd door wiskas_1000 op 07-08-2012 23:52 . Reden: Reactie voor Dikkiedikdik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiskas, dit gaat niet over de mini1 versie denk ik? Die van mij is namelijk 84,0 MB. Ik heb deze update ook voor de mini 2 en dan is hij 117 MB. Maar als ik het goed begrijp heb jij het over de HD versie (met ingebouwde harde schrijf)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Zijn er meer mensen die wel eens last hebben van films waar groene blokjes steeds in beeld zijn? Ik draai de mede8er firmware en ik had het gisteren weer bij een mkv van avatar. Heel soms heb ik dat wel eens bij films. meerdere mensen hier last van?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordyPSC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 15:55
Mijn Playon HD2 word morgen weer opgehaald.. wat een waardeloze firmware, ding slaat alleen maar vast en kan vervolgens alleen maar worden uitgezet doormiddel van de stroom er af te halen.. De harde schijf eruit halen was ook nog een pretje.. hier moest een tang aan te pas komen omdat dit ding gewoon muurvast in de player zat, de schijf erin schuiven ging wel gewoon soepel.

Nu weer verder op zoek naar een andere media player, in ieder geval geen AC Ryan meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Laatst online: 17-05 07:34
Iemand nog een wifi dogle liggen waar hij tegen verzendkosten vanaf wil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kids hebben vandaag de afstandsbediening kapot gemaakt, er rammelt iets in en hij doet het niet meer. Nu wil ik hem repareren, maar ik kan hem niet openmaken, ik zie althans niet hoe.

Kan je dingen nog ergens los kopen? Ik zal morgen wel even gaan rotzooien met universele afstandsbedieningen die ik hier heb liggen, maar wil eigenlijk ergens zo'n orginele los bestellen voor iets van 10 euro.

Nu kon dat voorheen bij ac ryan zelf ,maar dat werkt nu denk ik niet meer? Of is de sales afdeling nog up and running?

Nou, heb een losse afstandsbediening gevonden, 22 euro en 6,50 verzendkosten terwijl hij prima door de brievenbus hier past 8)7

http://www.informatique.n...ediening-playon-hd-1.html

30 euro terwijl ik voor 50 euro de mini2 nieuw kan kopen hier in de winkel 8)7

Ik zet er wel even tijdelijk een logitech harmony aan en koop een andere mediaspeler, het is wel genoeg geweest met de ergernis. Ga nog even kijken of ik met een mesje de afstandsbediening open krijg en anders is ac ryan voorgoed uit mijn huis.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Nog een tip: een mede8er afstandsbediening werkt ook prima op een ac ryan. Kwam ik toevallig achter toen ik ze naast elkaar had staan 8)7

Al ben ik zelf al lang over op een harmony one _/-\o_

de harmony bevalt mijn vrouw niet, die raakt in de war van de activiteiten en hoe die werkt. En ik ben wat bang met mijn kids en dat dure ding, als die valt is het lcd schermpje bijv. snel kapot en dat fix je niet zo eventjes.

Maar ik heb net als laatste poging dat hele ding opengemaakt (bot mes aan de zijkant onderaan er tussen gestoken en dan klik je hem zo open, viel reuze mee).

Binnenin wat stukjes plastic met seconde lijm er weer opgezet en wat dingen rechtgebogen en op hoop van zegen en hij werkt weer :o

Kan hij nog even vooruit, ik koop binnenkort wel een 2e wd tv live najaar 2011 editie, maar dan kan ik dat nog even uitstellen aangezien mijn gadget zakgeld eigenlijk op is. Scheelt toch weer een paar euro.

Ik neem de tip van de mede8er trouwens wel mee. Misschien heb ik er nog wat aan.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 10:59:
de harmony bevalt mijn vrouw niet, die raakt in de war van de activiteiten en hoe die werkt.
Haha !! Bekend !! Hier idem ... de kids en ik zijn haar afstandsbediening :+
Iets met vrouwen en leeftijd (sorry dames) ... kids zijn nl 2 meisjes van 17 en die hebben geen problemen met welk apparaat in huis dan ook (Harmony, NAS, mediaplayers, tablets, je hoeft ze niks te vertellen)

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:20
Je kunt ook een Logitec Hamony 200 kopen, kost 20 euro en kun je 3 apparaten mee bedienen. Zonder activiteiten (gebruik ik voor mijn tv boven).

jongetje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 13:21:
Je kunt ook een Logitec Hamony 200 kopen, kost 20 euro en kun je 3 apparaten mee bedienen. Zonder activiteiten (gebruik ik voor mijn tv boven).
Ah, interessant. Alleen heb ik 5 apparaten. Nu kan straks wel de dvd recorder weg, maar dan heb ik er nog 4 die ik moet bedienen. Ik ga eens kijken naar de 300i, die heeft ondersteuning voor 4 stuks.

Die komt er als hij weer kapot gaat. Hij is maar 15 euro met gratis verzending bij elektrookoopjes (helaas is het magazijn wat hier 5 km vandaan zat daarvan dicht). Maar ik hoop dat het nog even zo blijft werken, ik denk namelijk niet dat uberhaupt welke harmony haar zal bevallen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-08-2012 13:53 ]

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik gebruik de Harmony 300i. Werkt perfect in combinatie met de Playon :)

Daarover gesproken.. Ik heb hem vandaag de deur uit gedaan en een WD TV LIVE ervoor terug gekocht. Irriteerde me al een lange tijd mateloos aan de ongelofelijk brakke en vooral ontzettend trage firmware en series die steeds niet herkend worden (serie wordt niet herkend, reset, wordt wel herkend, volgende episode werkt ondertiteling weer niet, reset, ondertiteling werkt wel maar de daaropvolgende episode weer niet... etc etc etc..)

Maatje van me had de WD al een tijdje in huis en die werkt naar wat ik van hem hoor en zelf gezien heb, een stuk fijner dus ik ben benieuwd :)

[ Voor 3% gewijzigd door leonvw op 16-08-2012 14:45 ]

leonvw schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 14:45:
Ik gebruik de Harmony 300i. Werkt perfect in combinatie met de Playon :)

Daarover gesproken.. Ik heb hem vandaag de deur uit gedaan en een WD TV LIVE ervoor terug gekocht.
Ik zag je al in het wd topic voorbijkomen. Installeer even de meest recente update en dan is vooral youtube echt een dikke aanrader (de youtube met hd, er zijn er 2). De youtube op de playon doet het helaas niet meer (althans niet in de originele firmware).

Is er trouwens iemand waar youtube op zijn ac ryan nog wel werkt? Zo ja, welke firmware? Zou toch wel handig zijn als dat nog even kan voor zolang ik dat kastje hier heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:33
Bij mij werkt Youtube nog. Tenminste, eergisteren nog gebruikt. Ik gebruik de Playon! X (alternatieve) firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Buzz-01 op 17-08-2012 07:55 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 19:39:
[...]

Ik zag je al in het wd topic voorbijkomen. Installeer even de meest recente update en dan is vooral youtube echt een dikke aanrader (de youtube met hd, er zijn er 2). De youtube op de playon doet het helaas niet meer (althans niet in de originele firmware).

Is er trouwens iemand waar youtube op zijn ac ryan nog wel werkt? Zo ja, welke firmware? Zou toch wel handig zijn als dat nog even kan voor zolang ik dat kastje hier heb staan.
Ja zag idd 2 Youtube apps voorbij komen.. Youtube en Youtube Video.
Op mijn AC Ryan werkt Youtube helaas ook niet meer (originele firmware). En dat gebruikte ik juist vaak met een eerdere alternatieve firmware. Toch jammer dat het allemaal zo lastig moet gaan met dat ding. Bij aanschaf was ik er uiterst tevreden mee. Ok, hij had een verschikkelijk outdated en lelijke menustructuur maar het werkte.

Ben tot nu toe tevreden over de WD! Instellen, updaten via internet en gaan! Waar de Playon niet goed kon verbinden met m'n netwerk, doet de WD dit zonder problemen en stelt meteen de thumbnails en info in. Ook de series waar de Playon moette mee had, doet hij vlekkeloos afspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buzz-01 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 07:55:
Bij mij werkt Youtube nog. Tenminste, eergisteren nog gebruikt. Ik gebruik de Playon! X (alternatieve) firmware.
Die wil op de een of andere manier weer niet op mijn netwerk verbinding maken met internet, krijg de hele tijd de melding dat hij geen ip adres krijgt van de dhcp server terwijl ik er wel gewoon mee kan browsen op mijn nas en volgens mijn router krijgt hij ook een ip.

Met de originele firmware werkt het wel weer, ben er niet superlang mee bezig geweest, zal er nog eens induiken om te zien of ik dat werkende krijg.

Want dat moet het dan gaan worden, bizar dat de originele firmware geen youtube meer heeft, maarja, wat doen we eraan.

Ik ga er morgenochtend wel even mee bezig voor het warm gaat worden. Wil de home cinema set van beneden ook naar boven en die van boven naar beneden. Kijk tegenwoordig vaker boven tv en dan kan ik beter de goede set boven aansluiten.

Ach, je moet wat te doen hebben in het weekeinde :+

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-08-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295812

Ik heb een vraag:

vandaag wilde ik de grote stap nemen door mijn AC Ryan HD Mini te gaan voorzien van nieuwe firmware. Maar vooral die van Playon!x want wat daar allemaal mee kan spreekt me wel aan.

Vol goede moed alles gedownload, usb stick op de juiste manier klaargemaakt met een NTFS partitie en een Ext3

Alle bestanden erop

In de root van de USB staat dus netjes die install.img

Volgens de handleiding safe geflashed en ik kom dan wel in het update venster terecht dus het blauw/witte scherm alleen doet hij dan helemaal niks. Uur laten staan, doet niks.

Heb de laatste firmware van AC Ryan gedownload en op exact dezelfde manier geflashed en dat werkt helemaal goed. Nu kwam ik dus in het updatescherm en zag ook dat het goed ging, tot en met installation complete en de Mini doet het weer prima.

Maar ik wil die Playon!x erop

Doe ik nu iets fout ofzo? Heb ook al gezocht bij bootloaders maar ik heb de laatste van AC RYan

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer het eens met install.img op een stick zonder partities, ik meen dat mijn stick ook fat32 of fat geformateerd is en geen ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 18:45:
probeer het eens met install.img op een stick zonder partities, ik meen dat mijn stick ook fat32 of fat geformateerd is en geen ntfs.
Heb nu eerst alle partities verwijderd

dan eerst ntfs - nee weer hetzelfde
dan fat32 - ook niet
dan fat 16 - ook niet

Was een poging waard, dank je, maar helaas kom ik niet verder dan wel het installatieschernm in blauw en wit maar geen letters niks en hij doet ook niks

Zo vreemd want de officiele firmware gaat er met de stick zo op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295812 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:45:
Ik heb een vraag:

vandaag wilde ik de grote stap nemen door mijn AC Ryan HD Mini te gaan voorzien van nieuwe firmware. Maar vooral die van Playon!x want wat daar allemaal mee kan spreekt me wel aan.

Vol goede moed alles gedownload, usb stick op de juiste manier klaargemaakt met een NTFS partitie en een Ext3

Alle bestanden erop

In de root van de USB staat dus netjes die install.img

Volgens de handleiding safe geflashed en ik kom dan wel in het update venster terecht dus het blauw/witte scherm alleen doet hij dan helemaal niks. Uur laten staan, doet niks.

Heb de laatste firmware van AC Ryan gedownload en op exact dezelfde manier geflashed en dat werkt helemaal goed. Nu kwam ik dus in het updatescherm en zag ook dat het goed ging, tot en met installation complete en de Mini doet het weer prima.

Maar ik wil die Playon!x erop

Doe ik nu iets fout ofzo? Heb ook al gezocht bij bootloaders maar ik heb de laatste van AC RYan

Wie kan mij helpen?
Het werkt dus niet met 1 partitie in welk formaat dan ook...

Zou het kunnen zijn dat ik de firmware (de originele) moet downgraden naar een andere officiele? Zeg maar dat hij dit niet meer accepteert ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben net met de meest recente firmware van de mini 1 (Firmware_PV73200_v7.4.6.r7317_European) naar Playon!x gegaan. USB stick op fat32 geformateerd en dan heb ik dit bestand erop gezet (install.img) en dat werkt: http://www.mediafire.com/?aldfd1y7rf0elgz

Ik doe de usb stick in de mini en doe hem aan en hou de aan/uit knop vastgedrukt, het logo komt en dan houd ik nog 10 seconden de knop in en laat hem dan los, dan moet je nog bij mijn apparaat 1 minuut wachten en dan reset hij en gaat hij updaten.

Uitleg over uitzending gemist e.d. is hier te vinden: [Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

Ik laat dat nu even zitten, het is een boel werk en ik ga het verder toch niet gebruiken aangezien de kids er voornamelijk op kijken en ik op de slaapkamer waar ik vaak kijk een betere mediaspeler heb die alles al out of the box redelijk goed doet.

Maar playon!x zou je erop moeten krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-08-2012 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alles gedaan volgens het boekje en dat is precies wat je ook beschreef

maar: werkt niet

ik krijg wel het update (blauw witte scherm) maar geen installatie, niks

zelfs geprobeerd met een downgrade, daarna een updrage en dan deze maar doet het niet. Bestand ook al opnieuw gedownload maar niks helpt. Zo zonde want de mogelijkheden van playon!x lijken me zoveel meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige wat ik nog kan bedenken is een andere usb stick proberen. Ik heb ook een stick die hij niet goed pakt.

En anders naar een oudere firmware (zeg maar van voor gui 2.0) en dan updaten en anders zijn de mogelijkheden voor zover ik ze zie op.

Je kan ook de alternatieve mede8er proberen, maar die heeft niet veel nieuwe opties ten opzichte van de originele firmware.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 19-08-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3 sticks geprobeert... maakt geen verschil

en die downgrade ook al gedaan, nog steeds loopt hij niet

zat al te denken aan een defecte bootloader maar da's natuurlijk onzin als hij wel de originele firmware installeert

heb geen flauw idee meer en het is veel te heet om me daarom druk te maken, typisch is dat ik nog niemand heb gevonden (ook internationaal niet) die dit heeft meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

jos_zwa schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 12:02:
Zijn er meer mensen die wel eens last hebben van films waar groene blokjes steeds in beeld zijn? Ik draai de mede8er firmware en ik had het gisteren weer bij een mkv van avatar. Heel soms heb ik dat wel eens bij films. meerdere mensen hier last van?
Ik heb het de laaste tijd bij elke film die ik kijk. En dan zijn dan DVD films die op mijn NAS staan.
Dat is met een HD Mini en een oudere firmware.
Zou het door de warmte komen? De Mini heeft geen fan aan boord voor koeling.

@rwijnen: Mij mij heeft die firmware wel gewerkt. Heb je dit ook gelezen?
" When you are ready (prepared USB disk is connected to media player), execute once /usr/local/etc/mountS file to check if it found your partition(s). "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:50:
[...]

Ik heb het de laaste tijd bij elke film die ik kijk. En dan zijn dan DVD films die op mijn NAS staan.
Dat is met een HD Mini en een oudere firmware.
Zou het door de warmte komen? De Mini heeft geen fan aan boord voor koeling.

@rwijnen: Mij mij heeft die firmware wel gewerkt. Heb je dit ook gelezen?
" When you are ready (prepared USB disk is connected to media player), execute once /usr/local/etc/mountS file to check if it found your partition(s). "
Noob ben ik, maareh hoe doe ik dat dan?

Die usb zit dan in de mediaplayer toch? maar hoe ga ik dat voor elkaar krijgen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga dit topic verlaten, mijn ac ryan mini 1 heb ik gisteren weggegeven en ik heb zelf een 2e wd tv live najaar 2011 gekocht als vervanging.

Een hele verademing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 10:35:
Ik ga dit topic verlaten, mijn ac ryan mini 1 heb ik gisteren weggegeven en ik heb zelf een 2e wd tv live najaar 2011 gekocht als vervanging.

Een hele verademing :P
Zat daarstraks even te kijken naar de WD tv live hub, sprak me ook wel erg aan :-)

Alleen zou ik zo graag android 4 hebben draaien op dat ding en dat heeft hij dan net weer niet he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Hallo ik heb een mini 1 met de firmware 5440 erop,
had laats een filmtje op een usb stik gezet en die film speelde hij niet af.
ik zag het filmbestand wel, en dit was een WMV bestand filmtje,
Is dit normaal dat de ACRyan 1 dit soort wmv bestanden niet afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

t-bob schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:00:
Hallo ik heb een mini 1 met de firmware 5440 erop,
had laats een filmtje op een usb stik gezet en die film speelde hij niet af.
ik zag het filmbestand wel, en dit was een WMV bestand filmtje,
Is dit normaal dat de ACRyan 1 dit soort wmv bestanden niet afspelen?
Ik kwam dit tegen, heb zelf de eravring niet hoor, maar ik speel ook nooit wmv bestanden:

the files that PlayOn! HD Mini can't play has video format video codec:WMV 2, Frame size:768x432, Frame rate: 29,92 fps, Bitrate: 2329 Kbps and audio format audio codec:WMAV2, Sample rate: 48000Hz, Bitrate: 64 Kbps, Channel: Stereo.

And those files that PlayOn! HD Mini can play has video format video codec:WMV 3, Frame size:640x360, Frame rate: 30 fps, Bitrate: 1400 Kbps and audio format audio codec:WMAV2, Sample rate: 44100Hz, Bitrate: 48 Kbps, Channel: Stereo

Wie weet heb je meer geluk met de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295812 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:53:
Alleen zou ik zo graag android 4 hebben draaien op dat ding en dat heeft hij dan net weer niet he
android 4 en een mediaspeler is een niet doen op dit moment, dat werkt echt niet lekker.

als alternatief zou je een android usb stick kunnen kopen, die zijn zeer interessant. Moet je wel naast een hdmi ingang voor je mediaspeler nog een hdmi ingang overhebben voor die stick.

Dat zou ik je adviseren, er is geen enkele android mediaspeler die net zo fijn afspeelt als zelfs de ac ryan. Sterker nog, de mini 1 die ik had is echt beter dan een android mediaspeler. Het probleem van android is namelijk dat hij amper bestandsformaten kan afspelen en dat is echt irritant.

AC Ryan heeft trouwens een android mediaspeler uitgebracht voor haar faillisement, is ook een topic over hier op tweakers en de tweakers die hem gekocht hebben, die hebben bijna allemaal spijt ervan. Over de android usb sticks is ook een topic, echt heel interessant om te volgen, wel gigantisch veel keuze. Maar echt een leuke toevoeging voor elke tv straks.

En wie weet wat er gaat komen in de toekomst, ik heb wel een paar apps op android gekocht die ik wel op mijn tv zou willen, en als het een combi van een mediaspeler, dvd/bluray speler en android device is, ik zou verkocht zijn. Maarja... eerst maar zo genieten.

• Danny the dog
  • Laatst online: 06-05 22:43
Nah, aangezien AC Ryan geen support meer geeft, probeer ik t hier maar eens :)

Ik heb een aantal mappen op mijn pc gedeeld (win 7) en kan deze prima via de POHD benaderen.
Echter, dit werkt niet bij alle mappen! Heel vreemd en toevallig betreft het de grootste map, met een 10 tal categorie sub mappen en daarin weer de mappen met de af te spelen inhoud.

Op de POHD zie ik wél de hoofdmap, kan deze openen en zie vervolgens géén submappen.

Bij andere gedeelde mappen werkt dit dus wel gewoon en die heb ik toch echt op dezelfde manier gedeeld.
Zou nl niet weten hoe je op een andere manier in Win7 mappen kunt delen (leesrechten aan iedereen)

De registry aanpassing heb ik trouwens uitgevoerd.

Trouwens, de betroffen map staat op een aparte HDD.
Zoals gezegd: vanaf de andere schijven zijn de mappen wél volledig benaderbaar.

Edit: Ok, nou breekt mn klomp... Gewoon een nieuwe sub map aanmaken, inhoud oude sub map verplaatsen naar de nieuwe... en t is wel gewoon benaderbaar. Dit is raar..!

[ Voor 17% gewijzigd door Danny the dog op 23-08-2012 18:44 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024

Toff

FP ProMod
Heeft niets met POHD te maken, denk ik, maar meer met de eigenzinnigheid van Win7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Toff schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 02:24:
Heeft niets met POHD te maken, denk ik, maar meer met de eigenzinnigheid van Win7.
Daar was ik idd ook al achter... Dacht dat Win7 toch beter in elkaar stak dan de POHD Firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382886

Ik heb een AC Ryan mini 2 en heb die aan het netwerk gekoppeld met een kabel. Nou wil ik vanaf mijn externe harde schijf films en series streamen via mijn laptop.

normaal gesproken ging ik naar bestands beheer en dan naar network en dan naar workgroups waar ik vervolgens mijn laptop koos waar ik de film netjes vandaan kon streamen. Als ik nu naar network ga krijg ik alle pc's te zien die ik op onze workgroup zijn aangesloten maar niet meer workgroup. als ik in mijn pc ga staat er niks in de folder.

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen want het is erg frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-05 17:27
Zoals velen wil ik ook kijken of ik hier hulp kan krijgen :) De AC Ryan forums zijn nogal dood en je kan ook geen account meer registreren.

Ik heb mijn Mediaspeler (Playon! HD2 met 1TB HDD) nu een paar maandjes en ik ben er behoorlijk tevreden over. Het enige waar ik mij echt vreselijk aan stoor is het volgende:

Het lijkt niet uit te maken wat voor bestand ik afspeel (ik heb er overigens alleen films op staan) maar op de meest willekeurige intervallen valt het geluid eventjes voor een seconde weg. Het beeld hapert niet, dat gaat vloeiend, maar de audio valt even weg. Soms gebeurt dit maar drie keer gedurende de hele film, soms wel 50 of 60 keer. Ik vind het heel erg irritant en kan er niet lekker films mee kijken.

Het geluid gaat gewoon via de HDMI-kabel naar me HD-tv en in de instellingen van de mediaspelers staan beide opties op LPCM en niet op Passthrough.

De firmware op mijn mediaspeler is: v9.5.3.r7716 (gepubliceerd in maart)

De officiele firmware uit februari lost het audioprobleem ook niet op.

Ik had dingen gelezen over dat de firmware van Mede8er op de HD2 ook werkt en dat die stabieler is. Hebben mensen hier ervaring mee?

Bedankt voor het lezen en hopelijk kunnen jullie helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Macromark schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:27:
Het geluid gaat gewoon via de HDMI-kabel naar me HD-tv en in de instellingen van de mediaspelers staan beide opties op LPCM en niet op Passthrough.
En als je die juist wel op Passtrough zet?
Dan hoeft de Playon het geluid niet om te ztten, maar gaat het rechtstreeks naar de tv die het dan eventueel omzet naar stereo. Dus minder belasting voor de Playon.
LPCM lijkt me alleen nuttig als je de analoge audio uitgangen gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 03-09-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
Anoniem: 133692 schreef op maandag 03 september 2012 @ 09:10:
[...]

En als je die juist wel op Passtrough zet?
Dan hoeft de Playon het geluid niet om te ztten, maar gaat het rechtstreeks naar de tv die het dan eventueel omzet naar stereo. Dus minder belasting voor de Playon.
LPCM lijkt me alleen nuttig als je de analoge audio uitgangen gebruikt.
Thanks voor je antwoord!
Ik heb al elke mogelijke optie met LPCM en Passthrough geprobeerd (zowel met tulpkabels voor geluid als zonder) maar het wil niet baten. Ik heb ook niet het idee dat het iets te maken heeft met wat de mediaspeler aankan. Hij heeft het zowel bij een film van 5GB als bij een volwaardige bluray van 45GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:25
Macromark schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:27:
Zoals velen wil ik ook kijken of ik hier hulp kan krijgen :) De AC Ryan forums zijn nogal dood en je kan ook geen account meer registreren.
Ik heb een maand terug (of minder, was na het nederlandse faissement) gewoon geregistreerd.

• Macromark
maartend schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:00:
[...]

Ik heb een maand terug (of minder, was na het nederlandse faissement) gewoon geregistreerd.
Ik heb het geprobeerd maar heb nooit een bevestigingsmail ontvangen van mijn registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-05 09:21
Macromark schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:55:
[...]

Thanks voor je antwoord!
Ik heb al elke mogelijke optie met LPCM en Passthrough geprobeerd (zowel met tulpkabels voor geluid als zonder) maar het wil niet baten. Ik heb ook niet het idee dat het iets te maken heeft met wat de mediaspeler aankan. Hij heeft het zowel bij een film van 5GB als bij een volwaardige bluray van 45GB.
Ik zou zeggen, probeer eens een adere firmware, een oudere, een nieuwere.. Want dit zijn nu net die typische bugs die om de firmware revisie weer terugkomen @ACR. Of: leer er mee leven, grote kans dat je zelf niets fout gedaan hebt qua instellingen, maar dat de bug komt door de door jou gebruikte combinatie van hardware of door het legendarsch goeie "testen" van firmwares @ ACR zelf. :+ .
Enige wat ik je dus kan adviseren is probeer een andere FW. Daar ga je vast ook issues in vinden, het is een kwestie van een firmware vinden met issues waar je jezelf het minst aan stoort.

[ Voor 24% gewijzigd door xxxneoxxx op 09-09-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
xxxneoxxx schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:53:
[...]Ik zou zeggen, probeer eens een adere firmware, een oudere, een nieuwere..
Probeer ook eens een andere HDMI kabel (veel merken/kwaliteitsverschillen etc..) en ook eens op een andere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nadat mijn POHD (eerste versie, geen mini) een hele tijd stof heeft gehapt, heb ik besloten hem aan pa en ma te doneren. Ik wil vóór ik dit doe, hem eigenlijk voorzien van de laatste firmwareversie. Maaaanden geleden heb ik er echter veel mee lopen klooien, en o.a. een custom FW opgezet. Ondertussen ben ik -ondanks dat ik hier en op de officiële fora een hoop heb gelezen- echt de weg even kwijt hoe ik terug kan naar stock. Wat relevante info;

Software; v.4.0.4
Compiled at: mar 01 2011
Bootloader: 0000.0202.1026L
Board: 107.3DD

Er staat momenteel Mede8er firmware op. Het vervelende is dat deze FW, eens in de zoveel tijd volledig vastloopt; stekker eruit is nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Vandaar dat ik graag terug wil naar de meest recente versie van AC-Ryan zelf. Kan iemand een aanzetje geven van waar te beginnen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een probleem met een aantal folders/bestanden die op de POHD staan.

Ik wil een aantal folders en bestanden verwijderen en normaliter kan dat wanneer ik via een netwerk-drive koppeling vanuit verkenner (Win7) heb. Echter krijg ik op bepaalde folders een foutmelding dat ik geen rechten heb.

Als ik op de POHD zelf via menu het te doen krijg ik tevens dezelfde foutmelding.
Dus ik heb de player via USB rechtstreeks aangesloten, maar dan ook geen rechten.

Ik neem aan dat de bestanden en folders onder een bepaalde linux user is aangemaakt en ik zal dus onder diezelfde user de folders moeten verwijderen. Maar welke user/password is dat dan?

Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 16:14
Obiter dictum schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:32:
.... Kan iemand een aanzetje geven van waar te beginnen?
Als ik je goed begrijp wil je terug naar stock firmware. Deze kan je downloaden van de AC-Ryan website en dan via usb installeren. Inpluggen, powerknop op speler 10s ingedrukt houden en dan komt het update menu vanzelf.

[ Voor 49% gewijzigd door loeberce op 24-09-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
loeberce schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:05:
Als ik je goed begrijp wil je terug naar stock firmware. Deze kan je downloaden van de AC-Ryan website en dan via usb installeren. Inpluggen, powerknop op speler 10s ingedrukt houden en dan komt het update menu vanzelf.
Dat begrijp je inderdaad goed :). Ik had echter op de officiële fora gelezen (fijn; van het weekend 40+ pagina's hierover opengehad; kan de exacte bron even niet vinden) dat je POHD brickt als je zo terug gaat, ook omdat de updates incrementeel zouden zijn.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 17:13
Dit zou best kunnen maar mijn ervaringen zijn anders. Ik had een Mini1 en had hier firmware met de nieuwe GUI opgezet. Deze firmware had beroerde prestaties. Daarom ben ik terug gegaan naar de laatste firmware met de oude GUI.

Het apparaat functioneert vandaag de dag nog steeds naar behoren bij mijn zwager thuis.

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb dezelfde speler en ook ik heb er Mede8er firmware op gehad. Dit beviel in het geheel niet en ik ben teruggegaan naar v7.3.4 r4824. De nieuwere firmware heeft wel een nieuwe interface, maar is ook aanzienlijk trager en met r4824 is ie lekker vlot.
Obiter dictum schreef op zondag 23 september 2012 @ 20:32:
Nadat mijn POHD (eerste versie, geen mini) een hele tijd stof heeft gehapt, heb ik besloten hem aan pa en ma te doneren. Ik wil vóór ik dit doe, hem eigenlijk voorzien van de laatste firmwareversie. Maaaanden geleden heb ik er echter veel mee lopen klooien, en o.a. een custom FW opgezet. Ondertussen ben ik -ondanks dat ik hier en op de officiële fora een hoop heb gelezen- echt de weg even kwijt hoe ik terug kan naar stock. Wat relevante info;

Software; v.4.0.4
Compiled at: mar 01 2011
Bootloader: 0000.0202.1026L
Board: 107.3DD

Er staat momenteel Mede8er firmware op. Het vervelende is dat deze FW, eens in de zoveel tijd volledig vastloopt; stekker eruit is nodig om hem weer aan de praat te krijgen. Vandaar dat ik graag terug wil naar de meest recente versie van AC-Ryan zelf. Kan iemand een aanzetje geven van waar te beginnen?

Obiter dictum schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:44:
[...]

Dat begrijp je inderdaad goed :). Ik had echter op de officiële fora gelezen (fijn; van het weekend 40+ pagina's hierover opengehad; kan de exacte bron even niet vinden) dat je POHD brickt als je zo terug gaat, ook omdat de updates incrementeel zouden zijn.
Volgens mij was dat ook op te lossen middels een boatloader (maarja, die moet je dan nog wel vinden), het gaf bij mij toendertijd echter nooit problemen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bootloader idd dus zoek in dit topic even op Bootloader heb je hem zo gevonden.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:28

TVL

Ik heb ook de mini 1 met de r4824 firmware. Is wat mij betreft de beste firmware voor het apparaat. de nieuwe GUI is super traag.

• maartend
TVL schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:58:
Ik heb ook de mini 1 met de r4824 firmware. Is wat mij betreft de beste firmware voor het apparaat. de nieuwe GUI is super traag.
Dus zeer de moeite om terug te zetten?
Dan ga ik eens kijken hoe dat moet. Heb er zelf net 1 gekocht gtoen ze failliet gingen en het zal me nix verwonderen als daar de laatste fw op staat.
Is de bruikbaarheid wel net zo goed?

maartend schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:11:
[...]

Dus zeer de moeite om terug te zetten?
Dan ga ik eens kijken hoe dat moet. Heb er zelf net 1 gekocht gtoen ze failliet gingen en het zal me nix verwonderen als daar de laatste fw op staat.
Is de bruikbaarheid wel net zo goed?
even goed bruikbaar, het ziet er alleen minder mooi uit, maarja, het werkt veel beter.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Xymox schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:53:
Ik heb een probleem met een aantal folders/bestanden die op de POHD staan.

Ik wil een aantal folders en bestanden verwijderen en normaliter kan dat wanneer ik via een netwerk-drive koppeling vanuit verkenner (Win7) heb. Echter krijg ik op bepaalde folders een foutmelding dat ik geen rechten heb.

Als ik op de POHD zelf via menu het te doen krijg ik tevens dezelfde foutmelding.
Dus ik heb de player via USB rechtstreeks aangesloten, maar dan ook geen rechten.

Ik neem aan dat de bestanden en folders onder een bepaalde linux user is aangemaakt en ik zal dus onder diezelfde user de folders moeten verwijderen. Maar welke user/password is dat dan?

Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen?
Eh even zelf wat geprobeerd.
Met telnet connect naar IP adres van de speler.
Ik gebruik dan user = root, zonder wachtwoord.

Ik kom op de machine en kan dan met

ls -l

de folderstructuur bekijken en zien wie de eigenaar is van de bestanden.
Ik zie overal root staan als eigenaar.

Vreemde is wanneer ik bijv. rm -r folder doe, ik de foutmelding 13 krijg (dus geen bevoegdheid om te verwijderen).

Dat is toch raar? Ik ben aangelogd als root maar mag de eigen bestanden/folders niet verwijderen.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe dit op te lossen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
Ik heb overigens het probleem eindelijk gevonden van mijn audioprobleem (zie een paar posts hierboven).
Het scheen dat mijn HDTV audioproblemen had met settopboxen die via hdmi waren aangesloten. Het geluid kon af en toe wegvallen. Firmware van de tv geupgrade en weg is het probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
Heb je een beetje rondgezocht maar niks gevonden. Is er al enige duidelijkheid over nieuwe firmware-updates voor de HD2 en Mini 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
AcRyan is failliet verklaard tijdje geleden. Er zullen dus vermoed ik geen nieuwe firmwares meer uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
l3art schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:55:
AcRyan is failliet verklaard tijdje geleden. Er zullen dus vermoed ik geen nieuwe firmwares meer uitkomen.
ACRyan europa is failliet.
Globaal bestaan ze nog en is er ondersteuning.

Is al vaker langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macromark
l3art schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:55:
Als ik Tweakers' artikel mag geloven over het faillisement neemt AC Ryan Asia (ofzo) de garantie over en blijven er updates uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm ok nou ik moet het nog maar zien dat ze in Azië tijd gaan steken in Europese updates. Zeker voor 'verouderde' toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:00:
Hmm ok nou ik moet het nog maar zien dat ze in Azië tijd gaan steken in Europese updates. Zeker voor 'verouderde' toestellen.
Ze moeten die firmwares gewoon per direct open source maken, zijn we af van slechte firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 11:33

Tacoos

i am i

Over firmware gesproken: heeft youtube weer iets gewijzigd?
Alleen via youtube XL krijg ik nog clips gestart en die is veul minder handig.....
Kan ik weer op een firmware update gaan zitten wachten :-(

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:33
Hier werkt youtube ook niet meer. Ik gebruik Playon!X firmware.
Meer mensen met problemen?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Laatst online: 11:33

Tacoos

i am i

Bij AC Ryan support forums is te lezen dat ze dit niet meer gaan fixen omdat realtek de support voor youtube stopt???
Dan moeten we t doen met youtube XL die niet half zo fijn werkt...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hen3333
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-12-2023
Dag,

Ik heb een HD-mini (firmware v7.4.6.r7317) aangesloten op een HD-scherm. Het scherm staat op de gang van mijn werk waar demo-filmpjes op vertoont worden. De bedoeling is om een loop van filmpjes mbv de HD-mini af te draaien, hiervoor heb ik meerdere video-files via NFS in een directory staan.
Dit werkt wel, maar ik moet als een restart nodig is met de afstandbediening 'File-manager' -> netwerk -> nfs -> directory -> eerste movie aanklikken en dan play en dan repeat all. Dat wil ik graag anders doen. Na het opbooten vanzelf starten.

Ik heb telnet verbinding naar de Mini en ik heb ook goede kennis van Linux (mount, shell-scripts etc) en ik weet dat er op /usr/local/etc write-recht op de Mini is.
Weet iemand of het mogelijk is (en hoe) om na het opbooten automatisch de lijst van movies die in de desbetreffende NFS-directory staan in een loop af te spelen, dus zonder de remote-control te moeten gebruiken ? Kan bijvoorbeeld de DvdPlayer met argumenten opgestart worden ?

Bedankt.
Hendri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149899

Ik heb de AC Ryan HD nu aangesloten op mijn Samsung ES8000. Hij geeft aan 720 576 50i - HDM13. Is er een optie in de Playon om op 1080 weer te geven? Of heeft dit te maken met de kabel en of instelling Samsung TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hen3333 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:58:
Weet iemand of het mogelijk is (en hoe) om na het opbooten automatisch de lijst van movies die in de desbetreffende NFS-directory staan in een loop af te spelen, dus zonder de remote-control te moeten gebruiken ? Kan bijvoorbeeld de DvdPlayer met argumenten opgestart worden ?
Ik heb de afgelopen jaren vaak dit verzoek zien langskomen, maar nog nooit een oplossing gezien Ik schat de kans laag in dat je het voor elkaar krijgt. Als je de bestanden op een usb stick zet ipv schijf hoeft in principe het apparaat toch niet uit en kan je hem laten draaien?

dus het netwerk eraf en via usb stick, scheelt je heel veel uitzoektijd in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478046

Ik heb een vraag die misschien al eens is gesteld hier maar kan hem niet echt wat vinden.
Ik heb een Ac Ryan HD mini2 met PlayOn!X er op. Nu wil ik ook graag Ntv 3.1 hier op installeren maar ik zou niet weten hoe dat moet. Kan iemand misschien in hele simpele taal stap voor stap uitleggen hoe ik te werk moet gaan? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Anoniem: 149899 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:05:
Ik heb de AC Ryan HD nu aangesloten op mijn Samsung ES8000. Hij geeft aan 720 576 50i - HDM13. Is er een optie in de Playon om op 1080 weer te geven? Of heeft dit te maken met de kabel en of instelling Samsung TV?
Als die TV Full HD is (check, ja dus), moet je ook gewoon de optie '1080p 50Hz' kunnen kiezen bij 'TV systeem' op je POHD.

Een gewone HDMI kabel is voldoende. 1.3, 1.3a, 1.4 etc is alleen voor extra functies zoals ARC, 3D en ethernet via HDMI. Nog even goed kijken dus! :)

Btw: '50i' bestaat niet he ;-), 720p is HD (dus niet Full HD) en 576 is PAL, zoals je dat vroeger gewend was op je beeldbuis TV ;-)

Pagina: 1 ... 68 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.