Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• elpino.rv
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:03
quote:
Quarkvvk4 schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 14:27:
Ik heb een vraag die misschien al eens is gesteld hier maar kan hem niet echt wat vinden.
Ik heb een Ac Ryan HD mini2 met PlayOn!X er op. Nu wil ik ook graag Ntv 3.1 hier op installeren maar ik zou niet weten hoe dat moet. Kan iemand misschien in hele simpele taal stap voor stap uitleggen hoe ik te werk moet gaan? Alvast bedankt!
weet je zeker dat je PlayOn!X erop hebt staan? dacht zelf dat enkel de v1 modellen ondersteund waren, dus niet de mini2.
als het toch kan, je start dan altijd op met een usb stick in je mini neem ik aan?

zet SAMBA sharing eens aan, ga met je Windows PC verkenner naar de mini toe en dan zie je als het goed is wat mappen. o.a. /scripts
Daar moet je dan NTV 3.1 extracten, en krijg je dus /scripts/NTV
Hier staat dan o.a. NTV.rss in.

Pas 'menu.rss' aan zoals uitgelegd in http://playon.unixstorm.org/ntv.php
code:
1
2
3
4
5
<item>
<title>NTV</title>
<link>/home/scripts/NTV/ntv.rss</link>
<media>/home/scripts/NTV/image/main_logo.jpg</media>
</item>

Als je dan je mini hebt opgestart kun je naar internet feeds gaan en moet je NTV zien. Die opstarten en zie je UZG, RTLX etc...

elpino.rv wijzigde deze reactie 15-10-2012 10:59 (9%)

• loekverhees
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 21-04 10:17
Als je de NTV applicatie op je HD Mini 2 wil hebben kun je ook de custom firmware van Litoff gebruiken. Deze werkt op heel veel AC Ryan modellen. Ik gebruik hem al een paar maanden en het werkt uitstekend. Ook brengt Litoff regelmatig updates uit van zijn firmware. Hier je alles vinden: http://playrss.litoff.info.

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Zo, dat is even een top site, nooit geweten. Ga mijn oude mini eens opzoeken bij mijn zwager vanavond, even proberen wat dit is.

Een firmware uit Bulgarie, weer eens wat anders :P

• Quarkvvk4
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 28-07-2013
quote:
elpino.rv schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:57:
[...]

weet je zeker dat je PlayOn!X erop hebt staan? dacht zelf dat enkel de v1 modellen ondersteund waren, dus niet de mini2.
als het toch kan, je start dan altijd op met een usb stick in je mini neem ik aan?

zet SAMBA sharing eens aan, ga met je Windows PC verkenner naar de mini toe en dan zie je als het goed is wat mappen. o.a. /scripts
Daar moet je dan NTV 3.1 extracten, en krijg je dus /scripts/NTV
Hier staat dan o.a. NTV.rss in.

Pas 'menu.rss' aan zoals uitgelegd in http://playon.unixstorm.org/ntv.php
code:
1
2
3
4
5
<item>
<title>NTV</title>
<link>/home/scripts/NTV/ntv.rss</link>
<media>/home/scripts/NTV/image/main_logo.jpg</media>
</item>

Als je dan je mini hebt opgestart kun je naar internet feeds gaan en moet je NTV zien. Die opstarten en zie je UZG, RTLX etc...
Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik kom er achter dat ik geen mini2 maar gewoon en mini heb.

Na de tips die je gegeven hebt ben ik gelijk in de instellingen van mijn HDmini gedoken maar heb helaas niet gevonden wat ik moest veranderen. Ik kan in de instellingen niet eens het woord samba vinden laat staan het aanzetten hiervan. Kan het zijn dat dit niet kan bij een "mini1"?

Misschien toch een optie om naar die litoff te kijken!

• jhcernst
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-03-2013
In welk bestandssysteem slaat de AC Ryan HD op in de interne harddisk? Ik vraag dit met name hierom: Ik heb nu een Mede8er MED1000X3d en wil de interne HD van de AC Ryan overzetten in de Mede8er, het liefst met alle films die er nog op staan. Kan dit, of moet hij opnieuw geformateerd?

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:29

l3art

Moderator Mobile
Probleem zal eerder zijn dat de mede8er niet met de systeembestanden om kan gaan van de AC Ryan en zijn eigen systeembestanden mist die op de harde schijf worden gezet, daarom zal hij willen gaan formatteren. Je kan dus niet zomaar een harde schijf omzetten.

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Danny the dog
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 23:46
quote:
jhcernst schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:08:
In welk bestandssysteem slaat de AC Ryan HD op in de interne harddisk? Ik vraag dit met name hierom: Ik heb nu een Mede8er MED1000X3d en wil de interne HD van de AC Ryan overzetten in de Mede8er, het liefst met alle films die er nog op staan. Kan dit, of moet hij opnieuw geformateerd?
Probeer t gewoon?
Kost je 5 minuten...

Systeembestanden staan volgens mij niet op de HDD, zonder schijf werkt t apparaat namelijk ook.
Mocht ie vragen voor een format kun je altijd cancellen.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• elpino.rv
quote:
Quarkvvk4 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:19:
[...]

Allereerst bedankt voor je reactie!

Ik kom er achter dat ik geen mini2 maar gewoon en mini heb.

Na de tips die je gegeven hebt ben ik gelijk in de instellingen van mijn HDmini gedoken maar heb helaas niet gevonden wat ik moest veranderen. Ik kan in de instellingen niet eens het woord samba vinden laat staan het aanzetten hiervan. Kan het zijn dat dit niet kan bij een "mini1"?

Misschien toch een optie om naar die litoff te kijken!
idd, het heet geen 'samba' naar 'nas'. Deze moet je aanzetten, en dan kun je met je Windows PC verkenner naar je ACRyan gaan (\\ipaddress of \\naam-pohd)
maar nog even terug komen op mijn andere belangrijke vraag, je start op met een usb-stick in je POHD waar PlayOn!X software staat of niet?

• jhcernst
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-03-2013
Schijf over gebouwd en gaan met die banaan :)
Hij ziet keurig alle filmbestanden. Scheelt weer een hoop werk.
quote:
Danny the dog schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 18:42:
[...]

Probeer t gewoon?
Kost je 5 minuten...

Systeembestanden staan volgens mij niet op de HDD, zonder schijf werkt t apparaat namelijk ook.
Mocht ie vragen voor een format kun je altijd cancellen.

• Danny the dog
quote:
jhcernst schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:18:
Schijf over gebouwd en gaan met die banaan :)
Hij ziet keurig alle filmbestanden. Scheelt weer een hoop werk.

[...]
Kijk, problemen moet je niet maken voordat ze er zijn ;)

• Danny the dog
Het is wellicht vast al eerder gezegd of gevraagd, maar:
Is er voor de POHD mini 2 een firmware (al dan niet origineel) die 3D half SBS fatsoenlijk mét leesbare subs afspeelt?

Qua afspelen van het beeld is er nl geen probleem, maar de subs worden niet goed geplaatst / zijn onleesbaar. Het stomme is dat als ik dezelfde film op een stick rechtstreeks in de tv stop en afspeel, alles perfect speelt!

(Maar daarvoor heb ik geen POHD staan, plus, omslachtig en de TV geeft geen DTS door)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Dat heeft niks met de speler te maken maar met de subs zelf. Die moeten omgezet worden zodat ze wel goed te zien zijn ipv dubbel

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Danny the dog
quote:
l3art schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:31:
Dat heeft niks met de speler te maken maar met de subs zelf. Die moeten omgezet worden zodat ze wel goed te zien zijn ipv dubbel
Dat is een work-around.
Het ligt wel degelijk aan de FW van de speler, aangezien de ingebouwde media speler van de LG 3D TV wél de exact zelfde subs goed afspeelt.

En voor jouw informatie, ze zijn niet dubbel te zien, maar uitgerekt.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Het zou toch niet zo heel moeilijk zijn om zoiets te implementeren, maar ik betwijfel of daar ooit nog een update voor komt. Enerzijds omdat de POHD (weet niet zeker hoe het zit met de twee) nooit echt bedoeld was om 3D weer te geven, anderzijds omdat de benelux tak van ACRyan failliet is. Er wordt gezegd dat china oid het over zou nemen, maar heb daar nog altijd een hard hoofd in.

• Danny the dog
Officieel is alleen de POHD 1 reeks 'end of life' verklaard.
Dus, de Aziatische / Global tak zou in principe nog met FW updates kunnen komen.
Of ze dat doen is een tweede... en een 'very big if'...

De speler is idd niet bedoeld als 3D speler, maar gelukkig is de POHD 2 reeks wel krachtig genoeg om het af te kunnen spelen, itt de 1e reeks. Daarbij kon het wel meestal, echter enkel vanaf lokale media. Eveneens natuurlijk met de genoemde subs 'fout'.

ACR was van plan met een 3D speler te komen, ik denk in navolging van Xtreamer, maarja...

In ieder geval, de hardware kan het aan, vandaar mijn initiele vraag: Is er een (al dan niet officiele) firmware waarmee afspelen van 3D half SBS mogelijk is incl correcte weergave van de subs, zónder work around te hoeven toepassen?

• Foutjuh
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 18-04 15:45
Is er iemand die nog een Wifi dongle heeft liggen, die ik kan overnemen?
De mijne heeft namelijk de geest gegeven, en volgens mij zijn ze nergens meer verkrijgbaar.

• Danny the dog
Je kunt naar mijn weten ook andere dongles gebruiken, op basis van dezelfde chipset.
Weet ff niet meer hoe en wat, maar ik denk dat je met Google n heel eind komt :)

• m3gA
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:46
quote:
Foutjuh schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:45:
Is er iemand die nog een Wifi dongle heeft liggen, die ik kan overnemen?
De mijne heeft namelijk de geest gegeven, en volgens mij zijn ze nergens meer verkrijgbaar.
Ik heb ooit eentje van Dealextreme gehad.. was volgens mij 10 euro. Gewoon even de chipset controleren zoals eerder vermeldt.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
bij de bcc in leeuwarden liggen ze in iedergeval nog (ac ryan dongles).

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:16
Heeft er al iemand de AcRyan met Windows 8 werkend gekregen?
Als ik via het netwerk wil kijken, kan ik niet inloggen op de pc met Windows 8, met Windows 7 was het geen probleem.
De bekende register-truck werkt hier niet.

• Danny the dog
quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:14:
Als ik via het netwerk wil kijken, kan ik niet inloggen op de pc met Windows 8, met Windows 7 was het geen probleem.
Dat wordt dan nog leuk, want de ondersteuning voor de HD1 reeks is gestaakt cq. is EOL verklaard.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16:43
quote:
Arjantje72 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 23:14:
Er zijn blijkbaar ook mensen met hetzelfde probleem met de O!Play, probeer eens of die oplossing ook hiervoor werkt. Is tenslotte dezelfde chipset.

Steefmeister in "Asus O!Play FULL-HD Media Streamer"
quote:
Regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\LanManServer\Parameters\ there should be a field called 'NullSessionPipes'

Vul hier een willekeurig karakter in en je hebt kans dat het werkt

• Arjantje72
Bedankt, dat ga ik vanavond eens proberen.

• jos_zwa
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-02 09:37

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een vraagje. ik heb nog de "oude" PLay on HD1 spelers waar ik de custom firmware van mede8er op heb draaien. Toch vertoont deze steeds meer fouten, hoe kan ik in 1 keer terug flashen naar de laatste officiele firmware van AC ryan zelf? Of is de play on X firmware een betere?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Zoek even in dit topic. Heb het zelf ook bij de hand gehad, maar weet niet precies meer hoe het zit. Kan zijn dat je eerst een oudere officiële firmware moet terug flashen omdat het anders fout gaat.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

maar is de laatste officiele firmware aan te raden of nog steeds de play on X?

• elpino.rv
quote:
jos_zwa schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:27:
maar is de laatste officiele firmware aan te raden of nog steeds de play on X?
laatste officiele ziet er leuker/uitgebreider uit qua GUI, maar voor functionaliteit / stabiliteit / snelheid kun je beter PlayonX pakken (bv uitzendinggemist etc)

• Arjantje72
quote:
jongetje schreef op zondag 11 november 2012 @ 08:22:
[...]

Er zijn blijkbaar ook mensen met hetzelfde probleem met de O!Play, probeer eens of die oplossing ook hiervoor werkt. Is tenslotte dezelfde chipset.

Steefmeister in "Asus O!Play FULL-HD Media Streamer"

[...]
Het heeft gewerkt, hartelijk dank :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
elpino.rv schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:48:
[...]

laatste officiele ziet er leuker/uitgebreider uit qua GUI, maar voor functionaliteit / stabiliteit / snelheid kun je beter PlayonX pakken (bv uitzendinggemist etc)
Zelf had ik ook met PlayonX problemen als zwarte schermen etc. Dus zelf zou ik gewoon de firmware van AC Ryan adviseren. Maar goed anderen zeggen geen problemen te hebben met PlayonX

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb inmiddels de harde schijf eruit gesloopt aangezien ik een NAS heb. Geeft dit bij de play on X firmware geen problemen?

• elpino.rv
quote:
jos_zwa schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:04:
ik heb inmiddels de harde schijf eruit gesloopt aangezien ik een NAS heb. Geeft dit bij de play on X firmware geen problemen?
als je geen HDD in je POHD hebt kun je de extra dingen van PlayOn!X (alle scripts) volgens mij ook op USB stick zetten. Zie de site en dan de mini1 tutorial. Je zal dan dus wel altijd een USB stick in je POHD moeten hebben zitten.. Kijk dus even goed of je de extra features van PlayOn!X interessant vind.. zo ja, dan ff wat extra moeite erin stoppen, zo nee, dan gewoon de officiele FW pakken.

• Lampiz
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:27
Hey, als ik op mijn ac ryan hd mini 2 op Films druk dan vind hij niets vanaf mijn netwerk share. Als ik een USB schijf aansluit dan vind deze ze echter wel. Ik heb al even zitten klooien met de software die ze op de website en manual adviseren, maar dat blijft hangen bij de stappen waarbij ik een index moet maken van mijn netwerk share. Hij popt namelijk steeds die mediainfo window naar voren, maar wordt niet duidelijk wat ik hiermee moet doen.

• dj-scratch
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-11-2013
Voor Windows 8 problemen en de acryan Playon series check even mijn blog voor de oplossing

http://acryanfaq.blogspot.nl/

• Danny the dog
quote:
dj-scratch schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:52:
Voor Windows 8 problemen en de acryan Playon series check even mijn blog voor de oplossing

http://acryanfaq.blogspot.nl/
Nieuwe nick Kraakie? ;)

Of ben jij de nieuwe T.A.F.K.A.K.? The Artist Formerly Known As Kraakie :+
(voor de jonge kijkers, de zanger Prince noemde zich een tijd lang T.A.F.K.A.P., vul zelf maar in... daarna heette hij The Symbol en nu weer Prince als ik me niet vergis [/cultuurmodus])

• Harrynak63
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-11-2012
Heeft iemand hier de originele laatste firmware versies nog van de PlayonHD mini en PlayonHD mini 2?

De ACRyan website ligt behoorlijk plat. Ook het forum. Begin van het einde??

Bij voorbaat dank.

Harrynak

• Danny the dog
quote:
Harrynak63 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:59:
Heeft iemand hier de originele laatste firmware versies nog van de PlayonHD mini en PlayonHD mini 2?

De ACRyan website ligt behoorlijk plat. Ook het forum. Begin van het einde??

Bij voorbaat dank.

Harrynak
Ik zou gewoon even geduld hebben... ze geven zelf aan dat er onderhoud gepleegd wordt.
AC Ryan (global) is een grote firma, die houdt écht niet van vandaag op morgen op met bestaan :)
quote:
Site under maintenance, will be back
in a couple of hours.
Update: t is waarschijnlijk een iets te lang uitgelopen server migratie, zie het forum dat wel nog benaderbaar is. http://www.acryan.com/for...e543dad71b5e025224cabadaa
quote:
Hi Everyone,

Please note that we are going to migrate our server and our web site will be down for 24 hours starting tonight 12th November 2012 at 11:00PM (UTC/GMT +8 hours) and we will be back on-line on 13th November 2012 at 11:00PM (UTC/GMT +8 hours).

Sorry for any inconvenience.

Danny the dog wijzigde deze reactie 15-11-2012 23:54 (31%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Op de pagina van PlayonX kan je volgens mij ook de officiële versies downloaden.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Is er iemand die deze online wil gooien ergens? Dus de Firmware_PV73100_v7.4.4.r5440_European.zip

deze link is idd niet bereikbaar namelijk:

http://www.acryan.com/dow...v7.4.4.r5440_European.zip

en kan ik hier direct naartoe vanaf mijn mede8er firmware? Ik weet nog voor een tijd terug dat er zo'n gekloot was met.."eerst terug naar die firmware en dan kun je naar de laatste" enzovoort

edit: ik moet eerst naar 3582 en daarna naar de nieuwste volgende mij. beide gevonden op de play on X site.

jos_zwa wijzigde deze reactie 16-11-2012 12:25 (93%)

• blackgoku
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 03-02 16:40
Ik ben in het bezit van een ac-ryan HD mini 2
Sints kort loopt eweka te klooien met het feit dat ik somige film niet meer kon downloaden.
nou ben ik overgestapt naar sunnyusenet waar ik wel gewoon al die films kon downloaden.
maar nu zit ik met het feit dat mijn media player de films niet kan vinden op mijn synology nas,
wel de map waar de film in hoort te staan maar geeft geen bestanden weer.
Als het mij met wat geklooi toch lukt om het bestand/film te vinden, kan hij hem niet afspelen (x) geeft hij weer !
Dit heb ik niet met de films die ik via eweka heb gedownload
Op mijn mac kan ik wel gewoon alles vinden en werkt alles gewoon normaal :)

Ik weet niet of iemand het zelfde probleem heeft, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Gr Blackgoku

• Danny the dog
quote:
blackgoku schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 22:50:
...
maar nu zit ik met het feit dat mijn media player de films niet kan vinden op mijn synology nas,
wel de map waar de film in hoort te staan maar geeft geen bestanden weer.
...
Ik weet niet of iemand het zelfde probleem heeft, of weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Gr Blackgoku
Yes.. ik heb dit gehad met sommige mappen op mijn Win 7 pc.
Ik dacht ook dat het aan de POHD lag, maar dat was niet zo.

Verwijder de share gewoon eens op de betroffen mappen waar je het probleem bij hebt en deel ze vervolgens weer opnieuw, gewoon zoals je dat normaal zou doen (dus beschikbaar voor iedereen).

Bij mij was het probleem zo opgelost.

• blackgoku
quote:
Danny the dog schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:27:
[...]

Yes.. ik heb dit gehad met sommige mappen op mijn Win 7 pc.
Ik dacht ook dat het aan de POHD lag, maar dat was niet zo.

Verwijder de share gewoon eens op de betroffen mappen waar je het probleem bij hebt en deel ze vervolgens weer opnieuw, gewoon zoals je dat normaal zou doen (dus beschikbaar voor iedereen).

Bij mij was het probleem zo opgelost.
De bestanden staan niet op een windows computer maar gewoon op een nas van Synology.
De bestanden die gedwonload zijn met eweka en sunnyusenet staan in een en de zelfde map, alleen de bestanden die met sunnyusenet zijn gedownload zijn ondvinbaar voor de ac-ryan

• Rob1706
  • Laatst online: 19-11-2012
Ben permanent woonachtig in Thailand en kreeg gisteren gratis een AC Ryan Playon HD van iemand. Heb de Nederlandse handleiding gedownload en apparaat middels een UTP kabel aan mijn netwerk gekoppeld. HDMI kabel naar TV. Als OS gebruik ik Windows 7 Home Premium. Bij instellingen zie ik dat bij automatische DTHP erkenning er een adres verschijnt nl. 192.168.2.3. Als ik dan met Browser naar Netwerk ga zie ik WORKGROUP en kan daar keizen uit ROB-PC en ROUTER. Als ik daar voor ROB-PC kies wordt er voor Netwerk ID en paswoord gevraagd. Bij kiezen voor ROUTER geen info. Heb mappen in Windows al geshared voor Everyone. Enig idee wat ik - als oudere computergebruiker - fout doe? Begin apparaat eigenlijk al zat te worden nl. Probleem hier vermelden is echt mijn laatste optie.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Groeten,
Rob

ps heb een alternatieve oplossing gevonden. Heb een Belkin Router met een usb aansluiting. Heb externe hdd daar op aangesloten en kan nu op huiskamer tv via router dus films afspelen. Router en externe hdd staan naast mijn computer. Hoef dus geen kabels meer te verwisselen wat kan via pc files toevoegen en verwijderen van mijn pc. Simpel maar doeltreffende oplossing.

Rob1706 wijzigde deze reactie 17-11-2012 08:13 (26%)
Reden: Alternatieve oplossing gevonden

• Danny the dog
quote:
Rob1706 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 05:37:
Ben permanent woonachtig in Thailand en kreeg gisteren gratis een AC Ryan Playon HD van iemand. Heb de Nederlandse handleiding gedownload en apparaat middels een UTP kabel aan mijn netwerk gekoppeld. HDMI kabel naar TV. Als OS gebruik ik Windows 7 Home Premium. Bij instellingen zie ik dat bij automatische DTHP erkenning er een adres verschijnt nl. 192.168.2.3. Als ik dan met Browser naar Netwerk ga zie ik WORKGROUP en kan daar keizen uit ROB-PC en ROUTER. Als ik daar voor ROB-PC kies wordt er voor Netwerk ID en paswoord gevraagd. Bij kiezen voor ROUTER geen info. Heb mappen in Windows al geshared voor Everyone. Enig idee wat ik - als oudere computergebruiker - fout doe? Begin apparaat eigenlijk al zat te worden nl. Probleem hier vermelden is echt mijn laatste optie.
Alvast bedankt voor eventuele reactie.
Groeten,
Rob

ps heb een alternatieve oplossing gevonden. Heb een Belkin Router met een usb aansluiting. Heb externe hdd daar op aangesloten en kan nu op huiskamer tv via router dus films afspelen. Router en externe hdd staan naast mijn computer. Hoef dus geen kabels meer te verwisselen wat kan via pc files toevoegen en verwijderen van mijn pc. Simpel maar doeltreffende oplossing.
Als je je pc benadert en de netwerk naam die je aan je netwerk hebt gegeven ook 'WORKGROUP' is, kun je je in Windows 7 gedeelde bestanden gewoon benaderen wanneer je de vraag voor het wachtwoord op je POHD gewoon bevestigd met OK, zonder wat in te vullen.
Dit mits je geen wachtwoord hebt ingesteld op de gedeelde map die je voor 'everyone' beschikbaar hebt gesteld.

Mocht het zo niet werken, moet je even Googlen naar 'POHD Windows 7' en de registry edit uitvoeren, maar dit hoeft niet perse nodig te zijn.
quote:
blackgoku schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 02:29:
[...]

De bestanden staan niet op een windows computer maar gewoon op een nas van Synology.
De bestanden die gedwonload zijn met eweka en sunnyusenet staan in een en de zelfde map, alleen de bestanden die met sunnyusenet zijn gedownload zijn ondvinbaar voor de ac-ryan
Ok, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
In dat geval heb ik maar 1 antwoord... Raar!! :|

Danny the dog wijzigde deze reactie 17-11-2012 11:20 (11%)

• Rob1706
Danny,
heb geen wachtwoord op mijn pc staan. Alles werkt nu prima via mijn router, Ga dus maar geen regedit uitvoeren. Bedankt voor het reageren.
Groeten uit Thailand,
Rob

• blackgoku
quote:
Danny the dog schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:18:
[...]

Ok, dan had ik je vraag verkeerd begrepen.
In dat geval heb ik maar 1 antwoord... Raar!! :|
Ik moet je toch bedanken, het had idd met de rechten te maken, het bestand mocht alleen door gebruikers met admin rechten benaderd worden, mijn nas valt niet onder die groep 8)7

blackgoku wijzigde deze reactie 17-11-2012 12:32 (15%)

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:21

Xymox

Determinism rulez !

Weet iemand hoe je superuser kan aanloggen op de playon?

Ik doe telnet naar de playon en logon als root (geen password is nodig).
Hoe stel ik in dat root onder superuser moet draaien?

su en sudo worden niet herkend, zal wel niet geinstalleerd zijn?

Ik wil met superuser wat bestanden verwijderen die ik niet op de normale manier kan verwijderen.

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• Danny the dog
quote:
Rob1706 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:29:
Danny,
heb geen wachtwoord op mijn pc staan. Alles werkt nu prima via mijn router, Ga dus maar geen regedit uitvoeren. Bedankt voor het reageren.
Groeten uit Thailand,
Rob
Rob, heb je nou gewoon eens op OK geklikt als de POHD vraagt voor een wachtwoord bij inloggen op je pc?
De mijne doet namelijk precies hetzelfde, ik heb er ook geen wachtwoord opstaan. Gewoon niks invullen (nog geen spatie) en op OK klikken.

Ik heb bij mn POHD mini 2 snelkoppelingen aangemaakt, je moet dan 1x het wachtwoord bevestigen en vervolgens nooit meer voor die betroffen snelkoppeling. Werkt prima.

Laat t even weten als je t geprobeerd hebt, er kan niks misgaan.
quote:
blackgoku schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 12:30:
[...]

Ik moet je toch bedanken, het had idd met de rechten te maken, het bestand mocht alleen door gebruikers met admin rechten benaderd worden, mijn nas valt niet onder die groep 8)7
Heb zelf geen NAS, maar ik bedoelde idd te zeggen dat het met rechten te maken moest hebben en iig niks met de POHD van doen had. Mooi dat je eruit bent nu! :)

Danny the dog wijzigde deze reactie 18-11-2012 14:36 (23%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:03
quote:
Rob1706 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 11:29:
Danny,
Groeten uit Thailand,
Rob
Welke mappen zijn het? Soms willen mappen die in de "Mijn Documenten" structuur staan nog wel eens problemen geven, maar vraag me niet waarom :P . In dat geval kan het soms helpen om een (test)mapje op de c: schijf of een willekeurige andere plek aan te maken en die dan te delen met iedereen.

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:31
Goedenavond,

Omdat ik niet zeker weet of dit de juiste plaats is toch maar even. Ik heb inmiddels al ruim 2 jaar een AC Ryan Playon Mini. Het eerste model waar ze mee kwamen dus. Sinds kort gebruik ik dit model om te streamen vanaf mijn NAS, de QNAP TS-212.

Afspelen gaat vrijwel altijd goed maar soms crashed de speler zonder aanwijsbare reden of heb ik 20 tot 30 seconden durende hickups bij het afspelen van bestanden. Omdat ik hier vanaf wil vraag ik me af of dit aan andere hardware kan liggen of aan de AC Ryan zelf.

Volledige netwerk maakt gebruikt van Cat6E kabels en een Cisco switch (2500 series). De router is een Asus RT-N66u. Overal haal ik in principe goede snelheden mee. Ik vermoed dat het de verouderde chip is in mijn AC Ryan die voor de problemen zorgt maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Biedt overstappen naar een nieuwe (eventueel ander merk) mediaplayer uitkomst hier? Of zijn er nog specifieke instellingen die ik moet controleren?

• Danny the dog
quote:
Typhone schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:29:
Goedenavond,

Omdat ik niet zeker weet of dit de juiste plaats is toch maar even. Ik heb inmiddels al ruim 2 jaar een AC Ryan Playon Mini. Het eerste model waar ze mee kwamen dus. Sinds kort gebruik ik dit model om te streamen vanaf mijn NAS, de QNAP TS-212.

Afspelen gaat vrijwel altijd goed maar soms crashed de speler zonder aanwijsbare reden of heb ik 20 tot 30 seconden durende hickups bij het afspelen van bestanden. Omdat ik hier vanaf wil vraag ik me af of dit aan andere hardware kan liggen of aan de AC Ryan zelf.

Volledige netwerk maakt gebruikt van Cat6E kabels en een Cisco switch (2500 series). De router is een Asus RT-N66u. Overal haal ik in principe goede snelheden mee. Ik vermoed dat het de verouderde chip is in mijn AC Ryan die voor de problemen zorgt maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Biedt overstappen naar een nieuwe (eventueel ander merk) mediaplayer uitkomst hier? Of zijn er nog specifieke instellingen die ik moet controleren?
Heb je de firmware wel eens bijgewerkt?
En bij wat voor bestandstypes crashed de speler? Bij alle, of bepaalde types?
En wat heb je de voorbije 2 jaar met je POHD mini gedaan btw? :+

• Rob1706
quote:
Vrijdag schreef op zondag 18 november 2012 @ 14:44:
[...]

Welke mappen zijn het? Soms willen mappen die in de "Mijn Documenten" structuur staan nog wel eens problemen geven, maar vraag me niet waarom :P . In dat geval kan het soms helpen om een (test)mapje op de c: schijf of een willekeurige andere plek aan te maken en die dan te delen met iedereen.
Danny,

gebruik map op mijn E schijf, inderdaad in My Documents (heb Engelse versie van Windows 7 draaien hier). Zal jouw voorgesteld test met andere map gaan uitvoeren echter als ik niets invul op POHD en op OK druk krijg ik als antwoord LOGON MISLUKT. Bij inloggen op Router geen enkel probleem. bijkomend voordeel om externe hdd aan te sluiten op router is dat ik nu films kan kijken zonder dat pc aan hoeft te staan.
Zal nog melden hoe het afgelopen is met de test.
Groeten,
Rob

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

net de laatste officiële firmware van ac ryan op mijn play on hd gezet. Heerlijk gewoon. Het is super stabiel, snel en ziet er gelikt uit. 1 nadeel: youtube werkt niet. "cannot play media file" zegt ie bij elk filmpje. Nu lees ik dat er een betafirmware is voor de mini waarin dit opgelost is. Weet iemand of er ook een beta firmware voor de oude play on hd is waarin dit gefixt is? Er komt namelijk geen officieel fix meer van ryan zelf aangezien de producten niet meer ondersteund worden.

• Danny the dog
quote:
jos_zwa schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:57:
net de laatste officiële firmware van ac ryan op mijn play on hd gezet. Heerlijk gewoon. Het is super stabiel, snel en ziet er gelikt uit. 1 nadeel: youtube werkt niet. "cannot play media file" zegt ie bij elk filmpje. Nu lees ik dat er een betafirmware is voor de mini waarin dit opgelost is. Weet iemand of er ook een beta firmware voor de oude play on hd is waarin dit gefixt is? Er komt namelijk geen officieel fix meer van ryan zelf aangezien de producten niet meer ondersteund worden.
Ja, er is een beta, te vinden op het forum voor de originele POHD (de grote).
Echter, ook daarin werkt YouTube niet meer. Wel YouTube XL, maar dat is niet zo fijn..

Maar, zoals je zelf zegt: met de laatste FW is de 1e generatie prima te gebruiken voor het afspelen van films ed.

Danny the dog wijzigde deze reactie 20-11-2012 11:22 (8%)

• Typhone
  • Laatst online: 14:31
quote:
Danny the dog schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:22:
[...]

Heb je de firmware wel eens bijgewerkt?
En bij wat voor bestandstypes crashed de speler? Bij alle, of bepaalde types?
En wat heb je de voorbije 2 jaar met je POHD mini gedaan btw? :+
FIrmware is de meest recente dacht ik. Geen beta versie. De voorbije 2 jaar issie constant in gebruik geweest eigenlijk maar dan altijd via USB. Thuissituatie nu veranderd waardoor ik alles anders ingesteld heb en hij nu via LAN alles van de NAS haalt. Ik heb enkel .mkv bestanden die ik kijk. En vrijwel alleen series :)

• blackgoku
quote:
Typhone schreef op zondag 18 november 2012 @ 17:29:
Goedenavond,

Ik had dit eerst ook, maar nadat ik de utp kabel had vervangen die van mijn ac-ryan naar de router liep was het probleem verholpen

• Pierre61
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre61

Soms lees ik niet goed

Ik heb een Playon HD en moet denk ik de ventilator vervangen, iemand ervaring mee hier.

Oud Chinees spreekwoord: Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis

• Danny the dog
quote:
Pierre61 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 18:05:
Ik heb een Playon HD en moet denk ik de ventilator vervangen, iemand ervaring mee hier.
Als je er geen harde schijf in hebt, kun je hem ook gewoon uittrekken.
Gewoon het stekkertje op de printplaat / 'moederbord' met beleid uittrekken.

Mocht hij lawaai maken doordat hij vuil is, is schoonmaken natuurlijk ook een optie.

Ik zie dat in de pricewatch ook fans van 30 en 40mm staat, wellicht dat je bijvoorbeeld via DX ook kleinere maten kunt bestellen. Weet even niet meer wat de exacte maat van het ding is.
Het stelt in ieder geval niet veel voor om dat ding eruit te halen, bodemplaat eruit, stekker los en de schroefjes van de ventilator zelf lossen.

Edit: hier in de reacties te lezen dat meer mensen succesvol de fan hebben vervangen door een 40mm exemplaar, deze dus.
quote:
Typhone schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:36:
[...]

FIrmware is de meest recente dacht ik. Geen beta versie. De voorbije 2 jaar issie constant in gebruik geweest eigenlijk maar dan altijd via USB. Thuissituatie nu veranderd waardoor ik alles anders ingesteld heb en hij nu via LAN alles van de NAS haalt. Ik heb enkel .mkv bestanden die ik kijk. En vrijwel alleen series :)
Zoals idd hierboven ook al gezegd, check de kabel tussen je POHD en router eens (of NAS als hij daar direct aan hangt) / test eens met een (tijdelijke) andere kabel. De POHD zou moeiteloos mkv's moeten kunnen afspelen... hier iig nooit problemen mee gehad op mn POHD1 voorheen.

Danny the dog wijzigde deze reactie 21-11-2012 22:38 (39%)

• revertive
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 19:24
quote:
Xymox schreef op zondag 18 november 2012 @ 09:02:
Weet iemand hoe je superuser kan aanloggen op de playon?

Ik doe telnet naar de playon en logon als root (geen password is nodig).
Hoe stel ik in dat root onder superuser moet draaien?

su en sudo worden niet herkend, zal wel niet geinstalleerd zijn?

Ik wil met superuser wat bestanden verwijderen die ik niet op de normale manier kan verwijderen.
su/sudo word gebruikt om als gewone gebruiker tijdelijk root rechten te krijgen, en aangezien je als root ingelogt bent heb je hier niks aan. Als je de bestanden niet kan verwijderen door met root in te loggen dan zullen die bestanden waarschijnlijk in gebruik zijn of hardware matig niet te verwijderen zijn.

• Pierre61
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Pierre61

Soms lees ik niet goed

quote:
Danny the dog schreef op woensdag 21 november 2012 @ 20:56:
[...]

Als je er geen harde schijf in hebt, kun je hem ook gewoon uittrekken.
Gewoon het stekkertje op de printplaat / 'moederbord' met beleid uittrekken.

Mocht hij lawaai maken doordat hij vuil is, is schoonmaken natuurlijk ook een optie.
Er zit een hd in, zal hem zaterdag eens opmaken en kijken of die vuil is, dan maak ik hem schoon. Anders wordt het een ritje naar Alternate en koop even een fan.

Bedankt :)

Oud Chinees spreekwoord: Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis

• MayoASR
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 30-11-2012
Ik heb een Playon HD Essential met interne harddisk maar ben eigenlijk benieuwd of ik op een manier Thumbgen of TViXiE kan gebruiken of een videowall kan maken.

Kan dit met de wireless adapter van AC Ryan?

• mOTiVe
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16-04 23:32
De oorzaak van de herrie in de PlayOn HD lag bij mij aan de manier waarop die fan in de behuizing zit. Allemaal metaal op metaal (schroef en kast) en door de trilling van de fan werd dat een behoorlijk geluid. Provisorisch opgelost met draad zorgt voor een stuk minder lawaai. Ik heb 'm ook een tijd lang gebruikt zonder fan maar dan met de hd wel aangesloten maar buiten het apparaat (geen schoonheidsprijs).

Heeft iemand de meest recente firmware nog? Ik kon op een russische site wel de 5440 vinden maar dat is niet de meest recente (om te zwijgen over de hoeveelheid troep die je tegenkomt als je een alternatief linkje zoekt)

Edit: never mind, gevonden op dropbox van PlayOn!X

mOTiVe wijzigde deze reactie 24-11-2012 23:17 (12%)
Reden: link gevonden

• Arjantje72
quote:
mOTiVe schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 22:41:
De oorzaak van de herrie in de PlayOn HD lag bij mij aan de manier waarop die fan in de behuizing zit. Allemaal metaal op metaal (schroef en kast) en door de trilling van de fan werd dat een behoorlijk geluid. Provisorisch opgelost met draad zorgt voor een stuk minder lawaai. Ik heb 'm ook een tijd lang gebruikt zonder fan maar dan met de hd wel aangesloten maar buiten het apparaat (geen schoonheidsprijs).

Heeft iemand de meest recente firmware nog? Ik kon op een russische site wel de 5440 vinden maar dat is niet de meest recente (om te zwijgen over de hoeveelheid troep die je tegenkomt als je een alternatief linkje zoekt)

Edit: never mind, gevonden op dropbox van PlayOn!X
Het is echt de fan die zo'n herrie maakt, ik heb een andere erin gezet en hij is echt stil nu.
Ik gebruik een oude beta firmware, die werkt perfect, maar je hebt dan geen moviewall. Het is de beta 4318.

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:21

Xymox

Determinism rulez !

quote:
revertive schreef op woensdag 21 november 2012 @ 21:04:
su/sudo word gebruikt om als gewone gebruiker tijdelijk root rechten te krijgen, en aangezien je als root ingelogt bent heb je hier niks aan. Als je de bestanden niet kan verwijderen door met root in te loggen dan zullen die bestanden waarschijnlijk in gebruik zijn of hardware matig niet te verwijderen zijn.
Het lukt niet om een aantal mkv films en een aantal folders te verwijderen die ik zelf erop heb gezet.
In gebruik lijkt mij niet aangezien ik ook via USB kabel op mijn PC deze bestanden niet kan verwijderen.
Hardware ook niet, omdat ik zelf deze bestanden geplaatst heb.

Ik krijg in lunix de foutcode 13 bij verwijderen en op de PC (via netwerk) krijg ik onvoldoende rechten om te verwijderen.
De folders en bestanden zijn als root aangemaak.

Ik krijg ze dus op geen enkele manier weg. Ik dacht met su meer te kunnen...

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• TuffScout
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-04 10:10
Wat is de laatste firmware voor de PlayOn HD.

En heeft iemand deze online ergens?

• Stinger Burns
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
En wat heb je zelf al gedaan?
Heb je bijvoorbeeld alleen de laatste drie posten gelezen in dit topic voor je je vraag stelde? Ik denk het niet.
Met één muisklik in het bericht van mOTiVe komt je firmware automatisch binnen. Dat is toch niet zo moeilijk?

• dolfijntje40
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 31-03 19:44
quote:
TuffScout schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:21:
Wat is de laatste firmware voor de PlayOn HD.

En heeft iemand deze online ergens?
Firmware v7.4.4.r7317 - European Edition

http://acryan.com/sg/acr/support/ACR-PV73100/

dolfijntje40 wijzigde deze reactie 26-11-2012 12:57 (8%)

• Versteegrob
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
Wat is een waardig alternatief voor de ac ryan? Twijfel tussen twee opties.

Heb sinds twee maanden een dikke game gekocht. Ik zou via een hdmi kabel van 15meter mijn computer op te tv kunnen aansluiten alleen dan werkt mijn dolby set niet meer. Op zou de pc eerst op de receiver kunnen worden aangesloten? Lijkt mij niet Tweede optie is een nieuwe mediaspeler. Alleen welke?

De ac ryan werkt de laatste zelden echt goed. Alles duurt lang, vaak geen geluid of schokkerig beeld. De films doen het op de pc altijd wel goed.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:46

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

Ik ben super tevreden over mijn WD TV Live Hub. Speelt alles af, stukken sneller en spotify integratie!

Ook mijn Playon! gaaf mij te vaak ergenis.. Binnenkort op marktplaats ermee.

Sahi_NL wijzigde deze reactie 26-11-2012 13:50 (27%)

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• Versteegrob
  • Laatst online: 16:34
Zal daar is naar kijken. Net de firmware update gedaan en het geluid is gelukkig terug.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een kort vraagje over de oude play on hd. Ik heb de harde schijf er al een tijdje uit, omdat ik een NAS heb. Kan ik nu ook veilig de fan erin verwijderen? Scheelt weer lawaai, maar wil niet dat de printplaten te heet worden. :D

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Sahi_NL schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:49:
Ik ben super tevreden over mijn WD TV Live Hub. Speelt alles af, stukken sneller en spotify integratie!
hub of live versie inderdaad, hub is wellicht overbodig als je een nas hebt. Werkt optimaal met home cinema setjes.

• Danny the dog
quote:
jos_zwa schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:00:
even een kort vraagje over de oude play on hd. Ik heb de harde schijf er al een tijdje uit, omdat ik een NAS heb. Kan ik nu ook veilig de fan erin verwijderen? Scheelt weer lawaai, maar wil niet dat de printplaten te heet worden. :D
Je hoeft de fan niet te verwijderen, gewoon het stekkertje op de printplaat (met beleid) lostrekken is voldoende.
Het apparaat werkt perfect zo, de fan is enkel voor het koelen van de HDD indien aanwezig.

(Mede de reden dat de Mini 1 en 2 dan ook geen fan hebben)

Danny the dog wijzigde deze reactie 27-11-2012 22:18 (5%)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

quote:
Danny the dog schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 22:17:
[...]

Je hoeft de fan niet te verwijderen, gewoon het stekkertje op de printplaat (met beleid) lostrekken is voldoende.
Het apparaat werkt perfect zo, de fan is enkel voor het koelen van de HDD indien aanwezig.

(Mede de reden dat de Mini 1 en 2 dan ook geen fan hebben)
oke thnx! dat gaan we dan maar even doen dan...

• HvdBent
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17-04 10:37
quote:
Sahi_NL schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:49:

Ook mijn Playon! gaaf mij te vaak ergenis.. Binnenkort op marktplaats ermee.
Speelt die wel mkv bestanden? mijn LG speeltje dat ik ter vervanging van de playon kocht niet namelijk.
Misschien ga ik de playon eerst maar eens zonder interne schijf en met verse firmware proberen.

• ciris
  • Nu online

ciris

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik heb hier een hd2 mini en ik raad het je af eerlijk gezegd. Laatste firmware staat er op en het ding is bedroevend traag. Reageert slecht op de remote en de mogelijkheden met bijv. een WD TV live zijn een stuk minder.
Ik heb een WD TV live gehad en spijt dat ik die heb weggedaan en een Acryan heb gekocht.

http://31gaming.nl

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:21
http://www.clicktobuy.nl/ac-ryan-playon-hd-mini
Soort van iBood site
35¤ voor de liefhebbers, is een refurbished versie.

• harrytasker
  • Registratie: oktober 2002
  • Niet online
quote:
ciris schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:15:
Ik heb hier een hd2 mini en ik raad het je af eerlijk gezegd. Laatste firmware staat er op en het ding is bedroevend traag. Reageert slecht op de remote en de mogelijkheden met bijv. een WD TV live zijn een stuk minder.
Ik heb een WD TV live gehad en spijt dat ik die heb weggedaan en een Acryan heb gekocht.
Mmm misschien heb je een defecte unit, heb totaal geen problemen met de snelheid met de laatste firmware, misschien een keer opnieuw upaten vanuit safemode...

• ciris
  • Nu online

ciris

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Firmware stond er al op vanuit de fabriek. Misschien ben ik verwend door mijn normale htpc in de woonkamer.

http://31gaming.nl

• Barns
  • Laatst online: 15:26
Ik heb een vreemd probleem. Tot voor kort zag ik met mijn AC Ryan HD Mini altijd mijn NAS netjes, nu ineens niet meer.

Firmware POHD: PV73200_v7.4.x.r8755 bèta
NAS: Iomega Network Home Hard Drive

Mijn Win7 PC ziet de NAS wel keurig netjes. En de Mediaspeler ziet mijn Win7 PC ook. Dus het lijkt niet aan het netwerk te liggen. Is plotseling ontstaan van de één op andere dag. Geen enkele setting aangepast (niet in de NAS en niet in de POHD). Hoe ik altijd mijn NAS benaderde via de POHD:

Bestandsbeheer --> Network --> Workgroup --> NAS

Waarom die Workgroup er tussen zat geen idee. Iemand een oplossing? Kan nergens iets vinden.

• Sahi_NL
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:46

Sahi_NL

Pasop: Prikkelbaar

quote:
HvdBent schreef op donderdag 29 november 2012 @ 15:13:
[...]

Speelt die wel mkv bestanden? mijn LG speeltje dat ik ter vervanging van de playon kocht niet namelijk.
Misschien ga ik de playon eerst maar eens zonder interne schijf en met verse firmware proberen.
Jazeker speelt deze MKV bestanden. Ik heb nog geen enkel bestand gehad wat hij niet afspeelde!

How can I change the world, if I can't even change myself? { Faithless - Salva Mea }

• demokert
  • Laatst online: 18:03
Mede tweakers! Mijn pa heeft deze mediatank ook al een tijdje in gebruik, alleen vandaag belde hij me op met de klacht dat het beeld "stottert" tijdens het afspelen van films, dit is niet bij 1 film het geval maar bij meerdere. Als hij films streamt vanaf zijn PC bijvoorbeeld heeft hij hier geen last van..

Duidt dit op een versleten harde schijf of andere problemen?

• Brainpower
  • Laatst online: 22-04 14:11
quote:
demokert schreef op maandag 03 december 2012 @ 23:09:
Mede tweakers! Mijn pa heeft deze mediatank ook al een tijdje in gebruik, alleen vandaag belde hij me op met de klacht dat het beeld "stottert" tijdens het afspelen van films, dit is niet bij 1 film het geval maar bij meerdere. Als hij films streamt vanaf zijn PC bijvoorbeeld heeft hij hier geen last van..

Duidt dit op een versleten harde schijf of andere problemen?
Je kunt AC Ryan de HDD laten checken op errors. Wellicht komt daar iets uit.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. ik heb een "oude" simpele home cinema set met helaas alleen maar een tulp-ingang (rood-wit) voor geluid. Zo krijg ik dus ook mijn geluid binnen van mijn ac ryan (tulp uitgang audio out op ryan). Nu kan mijn home cinema allerlei pro logic standen aan, maar stuurt de ac ryan ook een pro logic signaal door het stereo signaal? Ik kan hier in de instellingen namelijk niks van vinden.

jos_zwa wijzigde deze reactie 06-12-2012 11:05 (4%)

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:28
quote:
jos_zwa schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:05:
even een vraagje. ik heb een "oude" simpele home cinema set met helaas alleen maar een tulp-ingang (rood-wit) voor geluid. Zo krijg ik dus ook mijn geluid binnen van mijn ac ryan (tulp uitgang audio out op ryan). Nu kan mijn home cinema allerlei pro logic standen aan, maar stuurt de ac ryan ook een pro logic signaal door het stereo signaal? Ik kan hier in de instellingen namelijk niks van vinden.
Ja. Het surround signaal is in het stereo signaal opgenomen, een Dolby Prologic (I of II) decoder kan dat er dan prima uithalen. Zeker met Prologic II is het resultaat echt niet slecht. Wel zorgen dat het volume van de AC Ryan maximaal of zo goed als maximaal staat, het volume verder naar smaak regelen op je home cinema set.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

aha dus dit signaal zit er altijd in verwerkt? Das mooi! klinkt dit nog veel andere dan het echte 5.1 geluid?

• Danny the dog
quote:
jos_zwa schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:23:
aha dus dit signaal zit er altijd in verwerkt? Das mooi! klinkt dit nog veel andere dan het echte 5.1 geluid?
Hier uitleg over Dolby Pro Logic II, even geGoogled...

Blijkbaar gebruikt PL II al separate achterkanalen, daar waar ik me herinner dat ProLogic I maar 1 kanaal voor de achterspeakers had. Dus, bij PL I was het achterkanaal mono.

Zeker is er een verschil te horen met de 'nieuwere' technieken, zoals DTS, maar het zal ook niet verkeerd klinken! Het 5.1 stukje (of 2.1, of x.1) heeft enkel betrekking op een subwoofer.

Als jij een subwoofer hebt, is je set sowieso x.1. Heb je er geen, dan is het dus x.0 en heb je afhankelijk van je overige speakers wat minder bas.

Danny the dog wijzigde deze reactie 06-12-2012 13:32 (6%)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb prologic II op de versterker en een 5.1 opstelling. Ben beniewd. straks eens testen.

• Danny the dog
quote:
jos_zwa schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:06:
ik heb prologic II op de versterker en een 5.1 opstelling. Ben beniewd. straks eens testen.
Test ook even of je de geluidsinstelling van je POHD moet instellen op LPCM of op Pass Through... Het kan zijn dat jouw versterker niet kan omgaan met bijvoorbeeld DTS of Dolby Digital signalen en je de POHD dus op LPCM in moet stellen.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke thnx! ik downloaden wel even een demo dolby movie trailers MKVtje ofzo om te testen. Over dat LPCM of Pass Through, is het zo dat 1 van de 2 geen geluid geeft of klinkt het gewoon anders?

• Arjantje72
quote:
jos_zwa schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:12:
oke thnx! ik downloaden wel even een demo dolby movie trailers MKVtje ofzo om te testen. Over dat LPCM of Pass Through, is het zo dat 1 van de 2 geen geluid geeft of klinkt het gewoon anders?
Dan geeft 1 van de twee geen geluid, of was je daar inmiddels al achter ;)

• Flix83
  • Laatst online: 22-04 20:57
Heeft iemand ook dit probleem:
Ik heb al jaren een POHD (eerste versie) alleen hij vraagt steeds om de HD te formateren.
Als je dat niet doet zie je gewoon je HD niet maar wel de rest en kan je van bv je usb film kijken.
Als ik vervolgens mijn POHD uitzet en weer aan is er niks meer aan de hand en kan ik gewoon van de HD film kijken.....

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik die meldingen niet meer krijg......

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

quote:
Arjantje72 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 07:22:
[...]

Dan geeft 1 van de twee geen geluid, of was je daar inmiddels al achter ;)
Beide geven geluid, maar ik denk dat het voor mij ook niet van toepassing is, want volgens mij zijn dit instellingen voor het geluid uit je HDMI of optische- of coaxuitgang en die gebruik ik niet.

• dribibu
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-04 09:23
quote:
Flix83 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:30:
Ik heb al jaren een POHD (eerste versie) alleen hij vraagt steeds om de HD te formateren.
Als je dat niet doet zie je gewoon je HD niet maar wel de rest en kan je van bv je usb film kijken.
Als ik vervolgens mijn POHD uitzet en weer aan is er niks meer aan de hand en kan ik gewoon van de HD film kijken.....

Ik heb dit probleem ook nog steeds, een oplossing zou inderdaad welkom zijn...

• Barns
  • Laatst online: 15:26
quote:
Barns schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:06:
Ik heb een vreemd probleem. Tot voor kort zag ik met mijn AC Ryan HD Mini altijd mijn NAS netjes, nu ineens niet meer.

Firmware POHD: PV73200_v7.4.x.r8755 bèta
NAS: Iomega Network Home Hard Drive

Mijn Win7 PC ziet de NAS wel keurig netjes. En de Mediaspeler ziet mijn Win7 PC ook. Dus het lijkt niet aan het netwerk te liggen. Is plotseling ontstaan van de één op andere dag. Geen enkele setting aangepast (niet in de NAS en niet in de POHD). Hoe ik altijd mijn NAS benaderde via de POHD:

Bestandsbeheer --> Network --> Workgroup --> NAS

Waarom die Workgroup er tussen zat geen idee. Iemand een oplossing? Kan nergens iets vinden.
Voor de geïnteresseerden, dit is de oplossing:
quote:
ptheborg schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:24:
Ik heb dat ook gehad, bij mij was had het te maken met het feit dat de netwerk share was weggelopen van zijn ipadres. Heb de NAS nu een vast IPadres gegeven.

Vervolgens in de POHD in network een shortcut ingesteld met dit vast IPadres.

Volgens mij hoeft hij dan niet via een samba workgroup de share te vinden.

Het kan trouwens ook zijn dat je de workgroup van naam hebt veranderd, dit kan ook dingen breken.

• elpino.rv
quote:
Flix83 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:30:

Wat je kunt proberen is POHD rechtstreeks aan een WIN PC hangen (met de slave USB aansluiting), dan POHD opstarten en wordt het gewoon een removable drive. Dan een checkdisk draaien.

• mking
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Wat is het verhaal met die NTFS driver in de 'nieuwe' versie(s)? Geeft die problemen ofzo? Want NU ziet de POHD mijn interne hardeschijf goed. Maar hij loopt wel soms vast (de POHD zelf bedoel ik) en ook veel WMV files kan die niet afspelen. Ik wil wel updaten naar de NIEUWSTE/LAATST bekende BETA Firmware...maar ik wil natuurlijk niet dat de interne HDD gewist wordt of dat ik steeds een melding krijg dat de interne HDD geformateerd moet worden (en dat de POHD hem ook niet meer 'ziet') Want dat lees ik op het AcRyan Forum. Maar misschien begrijp ik het verkeerd ofzo, dat kan natuurlijk ook. Misschien iemand die wat meer kennis heeft van de materie die het kan verhelderen?

En wat is de status van CFW op dit moment? Mede8er, PlayOnX! en wat bestaat er nog meer? En wat is de meest recente versie van de CFW voor dit apparaat? POHD1 (de 1ste originele versie) ACR73100.

• Flix83
  • Laatst online: 22-04 20:57
quote:
elpino.rv schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:31:
[...]

Wat je kunt proberen is POHD rechtstreeks aan een WIN PC hangen (met de slave USB aansluiting), dan POHD opstarten en wordt het gewoon een removable drive. Dan een checkdisk draaien.
Bedankt voor de tip.
Ik zal het een proberen

• kep1973
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-03-2013
ik heb een serie erop gezet maar de afleveringen in mp4 formaat geven geen ondertitels? srt staat er gewoon bij???
wat doe ik fout?
divx afleveringen met srt werkt prima

kep1973 wijzigde deze reactie 31-12-2012 11:44 (7%)

• Danny the dog
quote:
kep1973 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:33:
ik heb de nieuwe [tip] erop gezet maar de afleveringen in mp4 formaat geven geen ondertitels? srt staat er gewoon bij???
wat doe ik fout?
divx afleveringen met srt werkt prima
Wat je fout doet? Ten eerste mag je geen titels van films of series noemen die nog niet in de winkel te koop zijn.

Heb je gechecked of de bestandsnaam van de srt exact gelijk is aan die van de MP4 file?
Anders kopieer ff de bestandsnaam van het videobestand naar de naam van de tekst file.

Daarbij is het (voor de codecs etc) het beste om de meest recente FW voor je apparaat te gebruiken, als je afspeelprobelemen ervaart.

• kep1973
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-03-2013
thnxs, de serie doet het prima op mijnmediaportal met ondertitels.
Op de ac ryan doen de avi files het wel met ondertitels en de mp4 niet...... vreemd toch?
Pagina: 1 ... 69 70 71 Laatste