Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:41
kep1973 schreef op maandag 31 december 2012 @ 11:45:
thnxs, de serie doet het prima op mijnmediaportal met ondertitels.
Op de ac ryan doen de avi files het wel met ondertitels en de mp4 niet...... vreemd toch?
Dat is zeker vreemd... maar welke Firmware versie heb je er nu opstaan?
Kan best zijn dat de support voor net dát type bestanden in de loop der tijd verbeterd is.
(je zou de update logs van de diverse FW versies erop na kunnen lezen, mocht je liever niet willen updaten)

Edit:Trouwens.. heb je niet eens geprobeerd met een andere subtitle file? Dus gewoon even een ander bestandje van de welbekende sites halen en kijken of het daar wel mee werkt?

[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 31-12-2012 13:42 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:49

mr_fragle

Don't forget the guide

Klein vraagje: ik heb een ac ryan gekocht. Op 2 tv's aangesloten om te testen, op dezelfde manier (HDMI en audio op hdmi multi chanel gezet). Op de ene tv heb ik wel beeld en geluid, op de andere alleen beeld. Kan het zijn dat de ene tv geen audio of hdmi ondersteunt ofzo?

heel klein vraagje: iemand 1tb 2.5"hd aangesloten op 1 usb van de ac ryan, of is een y-aansluiting dan echt nodig?

edit:
typo

[ Voor 3% gewijzigd door mr_fragle op 31-12-2012 14:27 ]

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
mr_fragle schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:02:
Klein vraagje: ik heb een ac ryan gekocht. Op 2 tv's aangesloten om te testen, op dezelfde manier (HDMI en audio op hdmi multi chanel gezet). Op de ene tv heb ik wel beeld en geluid, op de andere alleen beeld. Kan het zijn dat de ene tv geen audio of hdmi ondersteunt ofzo?
Kan zijn dat je toevallig een film speelt met een niet door de TV ondersteund audiospoor, bijvoorbeeld DTS.
Je kunt 3 dingen doen: neem een ander filmbestand om te proberen of zet de audio output ipv 'passthrough' op 'LPCM', dan wordt het al gedownmixed naar buiten gestuurd en hoeft je TV dat niet meer te doen. Of... druk op de 'audio' knop op de afstandsbediening van je POHD en selecteer een ander audiospoor, indien aanwezig.
heel klein vraagje: iemand 1tb 2.5"hd aangesloten op 1 usb van de ac ryan, of is een y-aansluiting dan echt nodig?
edit:
typo
Probeer t zou ik zeggen? Als het werkt op 1 poort, waarom zou je dan 2 poorten gebruiken?
(dit geldt ook voor laptops etc) Harde schijven trekken maar een paar Watt, 1 USB poort voldoet dan meestal / vrijwel altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Danny the dog op 31-12-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Danny the dog schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:09:
[...]

Kan zijn dat je toevallig een film speelt met een niet door de TV ondersteund audiospoor, bijvoorbeeld DTS.
Je kunt 3 dingen doen: neem een ander filmbestand om te proberen of zet de audio output ipv 'passthrough' op 'LPCM', dan wordt het al gedownmixed naar buiten gestuurd en hoeft je TV dat niet meer te doen. Of... druk op de 'audio' knop op de afstandsbediening van je POHD en selecteer een ander audiospoor, indien aanwezig.

[...]

Probeer t zou ik zeggen? Als het werkt op 1 poort, waarom zou je dan 2 poorten gebruiken?
(dit geldt ook voor laptops etc) Harde schijven trekken maar een paar Watt, 1 USB poort voldoet dan meestal / vrijwel altijd.
Bedankt voor de reactie.

Voor wat betreft de externe HD: dat kan ik nog niet proberen. HD moet nog aangeschaft worden, en gebruik liever maar 1 poort (andere blijft dan vrij voor wissel-usb).

Audio problematiek doet zich op ene tv met 0 bestanden voor, op andere tv met meerdere. Lijkt dus niet aan bestand te liggen. Doet tv ook nog iets met het audio signaal, of speelt die slechts dom af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
mr_fragle schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:24:
[...]
...
Audio problematiek doet zich op ene tv met 0 bestanden voor, op andere tv met meerdere. Lijkt dus niet aan bestand te liggen. Doet tv ook nog iets met het audio signaal, of speelt die slechts dom af?
Je snapt niet helemaal wat ik bedoel.
Je PlayOn stuurt het audiosignaal ongedecodeerd naar je TV, als hij op 'passthrough' (of 'RAW' in de oudere firmwares) staat ingesteld bij de audio setup.

Je TV moet in dat geval dus zeker nog iets doen met het geluid en blijkbaar kan die ene TV dat niet.
Het ligt dus niet aan het bestand dat je afspeelt, maar aan je TV.

Als je POHD op LPCM staat ingesteld, hoeft je TV zelf geen decodeer acties uit te voeren.

Dus, zoals voorgesteld:
1. Zet je POHD via audio setup op 'LPCM' in plaats van 'Passthrough' cq. 'RAW'
2. Druk op de audo button op je afstandsbediening wanneer de TV geen geluid weergeeft en selecteer een ander geluidsspoor indien aanwezig.

[ Voor 4% gewijzigd door Danny the dog op 31-12-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met haperende beelden bij afspelen grotere bestanden?
Gisteren een MKV bestandje van 16GB gekeken wat niet echt lekker liep.

Heb een POHD Mini 1 met laatste firmware.
Ik stream vanaf mijn NAS (synology DS212J), alles is bekabeld met CAT5E.
Vanaf mijn NAS gaat de data eerst langs mn router (KPN Experia Box V8) en vervolgens naar een 10/100 mbit hubje van sweex (model: LA200012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Zulke grote bestanden kan de chip niet aan. Die kan het niet snel genoeg van het netwerk afhalen (streamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle

mr_fragle

Don't forget the guide

Danny the dog schreef op maandag 31 december 2012 @ 15:44:
[...]

Je snapt niet helemaal wat ik bedoel.
Je PlayOn stuurt het audiosignaal ongedecodeerd naar je TV, als hij op 'passthrough' (of 'RAW' in de oudere firmwares) staat ingesteld bij de audio setup.

Je TV moet in dat geval dus zeker nog iets doen met het geluid en blijkbaar kan die ene TV dat niet.
Het ligt dus niet aan het bestand dat je afspeelt, maar aan je TV.

Als je POHD op LPCM staat ingesteld, hoeft je TV zelf geen decodeer acties uit te voeren.

Dus, zoals voorgesteld:
1. Zet je POHD via audio setup op 'LPCM' in plaats van 'Passthrough' cq. 'RAW'
2. Druk op de audo button op je afstandsbediening wanneer de TV geen geluid weergeeft en selecteer een ander geluidsspoor indien aanwezig.
Nogmaals thnx voor het antwoord en de verduidelijking. RAW werkte inderdaad niet op de ene tv. Daarnaast bleek dat het eerste bestand op "slechte tv" terecht niet werkte, want de MKV bleek kapot :) Doordat ik (omdat ik dat nog niet wist) met de instellingen ging klooien deden ook de volgende (wel goede) MKV's het niet meer (stond inmiddels op RAW ingesteld).

Het werkt nu in ieder geval op beide tv's. Nu alleen nog een goede manier vinden om een goede layout te maken waarin films en series te splitsen zijn en muziek mooi wordt weergegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Misschien heeft iemand een idee.
Ik wil via winamp muziek afspelen en dat de ac ryan deze muziek dan over de speakers afspeelt.

Ik heb gedacht over dlna, maar dat werkt niet altijd even goed en kan geen geschikte plugin hiervoor vinden (het is niet de bedoeling de losse bestanden te zien, maar meer radio stream).
De internet radio mogelijkheid lijkt me het meest logisch, maar ik weet niet waar hij die informatie vandaan haal. Momenteel lijkt er voornamelijk Radio Islam achtige stations op te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Lekker dan, m'n AC Ryan HD mini 1st gen, doet een tijdje na de firmware update niet helemaal meer met me mee. Subtitels worden bijna altijd niet herkend en hij wil ook niet meer inloggen op mijn NAS, ik kan er alleen in via uPnP... Ik blijf door de menu's scrollen als ik eens een filmpje wil kijken.

Iemand anders ook problemen ondervonden en gewoon maar de oude firmware er weer opgezet? Kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Mijn Windows Share pakt hij ook niet meer, maar dat is volgens mij meer een probleem in Windows.

Ik heb alleen ander probleem, wil ik firmware updaten zegt hij dat de firmware enkel geschikt is voor de Playon!HD en dat is het ook. Dus stick eruit, opnieuw opstarten dan mara blijft hij hangen bij het beginscherm... gaat goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb net PlayonX geïnstalleerd. Het is niet moeders' mooiste UI, maar het werkt wel sneller. Waar ik wel van
baal is dat ik nog steeds bij DVD-files niet de opties kan selecteren als "speel dvd", "set-up" en "titels". Als ik dan op de pijltjes druk, gaat hij alleen vooruit spoelen... :|

Edit

Ik vond de PlayonX software wel erg lelijk en de lijst om door films te scrollen gaf maar 5 inputs per keer waardoor het ook onoverzichtelijk was.

Daarna geprobeerd om - na wat verhalen te hebben gelezen - Mede8ter software erop te zetten, maar dit was zonder succes. Bepaalde download links waren inmiddels offline waardoor ik waarschijnlijk ook niet de juiste firmware te pakken had, het is volgens mij een aangepaste Mede8er firmware voor de 400/500-serie.

Toen toch maar de allerlaatste officiele firmware er weer opgezet en het werkt weer helemaal goed. Ik kan weer DVD's laden en gebruik maken van het menu.

Moraal: Als het even niet werkt, gewoon weer een verse installatie.

Ik blijf het kastje nog wel even gebruiken denk, want de andere mediaplayers zijn het ook gewoon niet. Alleen voor een Apple TV3 met jailbreak (als die er ooit nog komt) wil ik mijn portemonnee nog trekken. Of een mini pc-tje met XBMC.

Alle andere firmware blijven toch derderangs software...

[ Voor 63% gewijzigd door PatrickG op 23-01-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 19:10
PatrickG schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:04:
Ik heb net PlayonX geïnstalleerd. Het is niet moeders' mooiste UI, maar het werkt wel sneller. Waar ik wel van
baal is dat ik nog steeds bij DVD-files niet de opties kan selecteren als "speel dvd", "set-up" en "titels". Als ik dan op de pijltjes druk, gaat hij alleen vooruit spoelen... :|

Edit

Ik vond de PlayonX software wel erg lelijk en de lijst om door films te scrollen gaf maar 5 inputs per keer waardoor het ook onoverzichtelijk was.

Daarna geprobeerd om - na wat verhalen te hebben gelezen - Mede8ter software erop te zetten, maar dit was zonder succes. Bepaalde download links waren inmiddels offline waardoor ik waarschijnlijk ook niet de juiste firmware te pakken had, het is volgens mij een aangepaste Mede8er firmware voor de 400/500-serie.

Toen toch maar de allerlaatste officiele firmware er weer opgezet en het werkt weer helemaal goed. Ik kan weer DVD's laden en gebruik maken van het menu.

Moraal: Als het even niet werkt, gewoon weer een verse installatie.

Ik blijf het kastje nog wel even gebruiken denk, want de andere mediaplayers zijn het ook gewoon niet. Alleen voor een Apple TV3 met jailbreak (als die er ooit nog komt) wil ik mijn portemonnee nog trekken. Of een mini pc-tje met XBMC.

Alle andere firmware blijven toch derderangs software...
Ik heb zelf de Mede8er firmware met HD Audio erop staan en ik wil niet meer terug (AcRyan Mini ACR-PV73200)...

Ik heb de software hier liggen dus als je geïnteresseerd bent moet je het maar zeggen. Let er wel op: Je moet ook de bootloader veranderen daar heb ik ook de file voor en uiteindelijk heb je dan Mede8er 4.0.5 firmware op je AC Ryan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Dreamwire: Welke versie van Mede8er heeft u erop staan i.c.m. welke versie bootloader? En werkt het geheel wel stabiel en heeft u wel eens met deze FW ondervonden dat sommige .wmv niet afgespeeld kunnen worden? Want ik heb nu een Mede8er versie erop staan maar toch kan hij bepaalde .wmv bestanden niet afspelen. En maakt het iets uit dat ik de 'dikke' versie heb van de AcRyan? Wel de PlayOn!HD 1 heb ik hoor. Dus de eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Het is een beetje russisch roulette heb ik het idee.
Bij de één werkt de Mede8er firmware wel goed bij de ander niet. Bij iemand waar mede8er niet goed werkt, kan playonX wel weer goed werken, maar soms ook weer niet. Zelf heb ik bij beide versies vaak last van zwarte schermen, dus draai nu de officiele laatste versie van ACRyan en die werkt prima, je moet even geduld hebben bij het opstarten maar als hij eenmaal opgestart is werkt het prima.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 24-01-2013 07:18 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
l3art schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 07:11:
Het is een beetje russisch roulette heb ik het idee.
Bij de één werkt de Mede8er firmware wel goed bij de ander niet. Bij iemand waar mede8er niet goed werkt, kan playonX wel weer goed werken, maar soms ook weer niet. Zelf heb ik bij beide versies vaak last van zwarte schermen, dus draai nu de officiele laatste versie van ACRyan en die werkt prima, je moet even geduld hebben bij het opstarten maar als hij eenmaal opgestart is werkt het prima.
Bij mij verdwijnt mijn ACRyan met de laatste firmware elke keer uit mijn netwerk, films streamen is dan gewoon onmogelijk.
Ik heb de PlayonX en die werkt goed,gelukkig zonder zwarte schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik heb de PlayonX firmware er op gezet, de installatie gaat goed maar als ik dan in het scherm zit dan komt er een layer overheen dat de firmware niet geschikt is voor de speler??
De originele firmwares werken ook al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Playon Mini 2; ik kan geen PC's in het netwerk meer vinden. Als ik bij bestandsbeheer > netwerk kijk zie ik uberhaupt WORKGROUP niet, wat ik wel voorheen zag IIRC.

Verder kan ik wel prima pingen naar de mediaplayer vanaf mijn PC's en zelfs bestanden op de USB in de mediaplayer zetten. Afspelen van DLNA vanaf PC naar de mediaplayer gaat ook prima.

Het enige dat lijkt te werken vanaf de mediaplayer is het bekijken van DLNA apparaten (Dan zie ik me WMP server). Ik heb zo een vermoeden dat er iets in met het smb protocol (Dat wordt er voor gebruikt als ik het goed heb?) Want met een XBMC pc kan ik vanaf de locatie (beneden in de woonkamer) ook geen andere PC's zien maar nog wel verbinden als ik de PC-naam invoer, wat op de mediaplayer ook al niet werkt. Ik heb de kabels en dergelijke al vervangen en dat lijkt niets uit te halen. De mediaspeler zit direct aan de router van Ziggo via de kabel, en de PC's via een switch die aan de router hangt.

Iemand enig idee? Ik ben een beetje ten einde raad...

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Switch misschien kapot?
Heb je al eens een andere poort geprobeerd of even de switch er tussenuit en de kabel van de POHD even direct aan je router gehangen?

Lijkt me in ieder geval geen POHD probleem, als je het ook hebt met andere apparaten..

(andere optie zou kunnen zijn dat Ziggo wijzigingen heeft doorgevoerd en je router bepaalde zaken tegenhoudt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 19:10
mking schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:27:
@Dreamwire: Welke versie van Mede8er heeft u erop staan i.c.m. welke versie bootloader? En werkt het geheel wel stabiel en heeft u wel eens met deze FW ondervonden dat sommige .wmv niet afgespeeld kunnen worden? Want ik heb nu een Mede8er versie erop staan maar toch kan hij bepaalde .wmv bestanden niet afspelen. En maakt het iets uit dat ik de 'dikke' versie heb van de AcRyan? Wel de PlayOn!HD 1 heb ik hoor. Dus de eerste versie.
Ik heb de bootloader: fw_HDS6L-v7.3.41.r4673 erop staan met versie 4.0.5 HD Audio van Mede8er.

Zelf speel ik alleen MKV of blue-rays af dus ik weet het niet qua wmv's....

[ Voor 6% gewijzigd door DeEindbaas op 28-01-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Danny the dog schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:30:
Switch misschien kapot?
Heb je al eens een andere poort geprobeerd of even de switch er tussenuit en de kabel van de POHD even direct aan je router gehangen?

Lijkt me in ieder geval geen POHD probleem, als je het ook hebt met andere apparaten..

(andere optie zou kunnen zijn dat Ziggo wijzigingen heeft doorgevoerd en je router bepaalde zaken tegenhoudt)
Heb mijn POHD net aan de switch gehangen en dat lijkt het ook niet op te lossen. Het gekke is dat ik wel mijn PC dus zie onder UPnP en dat alles van PC > POHD wel werkt, maar andersom niet... Qua netwerk heb ik volgens mij zo een beetje alles geprobeerd. Heel bizar probleem, heeft maanden gewerkt zonder problemen en uit het niets opeens dit. 8)7

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Bose321 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:15:
[...]

Heb mijn POHD net aan de switch gehangen en dat lijkt het ook niet op te lossen. Het gekke is dat ik wel mijn PC dus zie onder UPnP en dat alles van PC > POHD wel werkt, maar andersom niet... Qua netwerk heb ik volgens mij zo een beetje alles geprobeerd. Heel bizar probleem, heeft maanden gewerkt zonder problemen en uit het niets opeens dit. 8)7
Heb je je shares op de PC al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Win7 wil dit namelijk nogal eens in de spreekwoordelijke soep laten lopen. Zelf ook vaker last van.
Dus gewoon het delen van de map opheffen en weer opnieuw aanmaken. Of, een geheel nieuwe map aanmaken en die delen.
Probeer t eens.. helaas een beetje trial and error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Danny the dog schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:19:
[...]

Heb je je shares op de PC al eens verwijderd en opnieuw aangemaakt.
Win7 wil dit namelijk nogal eens in de spreekwoordelijke soep laten lopen. Zelf ook vaker last van.
Dus gewoon het delen van de map opheffen en weer opnieuw aanmaken. Of, een geheel nieuwe map aanmaken en die delen.
Probeer t eens.. helaas een beetje trial and error..
Ik zie de hele workgroup niet eens. Ik had vanmiddag even zitten spelen en de router en switch even gereset waarna het allemaal perfect werkte. Dus ik dacht net even een film te kijken... Mooi niet dus he, precies het zelfde probleem!

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heb ook een playon sinds gisteren. Maar heb wat vervelende problemen.
De playon staat rechtstreeks verbonden met de server hier. Nou dat ging goed. Filmpje streamen geen probleem. Nu de volgende dag, ziet hij heel die server alleen nog maar in UPNP. Wat ik niet gebruik.
In network zie ik de server niet meer staan, en er is niks veranderd met instellingen ofz.

Iemand een idee ? Zeer hinderlijk dit. Het werkte gisteren avond zonder problemen.. Nu ziet hij de server met gedeelde mappen gewoon helemaal niet meer.

Ik kan UPNP dus wel gewoon benaderen. En een sample video afspelen :?

[ Voor 6% gewijzigd door Marsjee op 03-02-2013 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een playon HD mini versie 1 met bijna nieuwste firmware draaien (7.4.6 r5440). Gisteren wilde ik een MKV (35GB) kijken, deze haperde erg. Ik heb de film toen van mijn NAS op een externe HDD gekopieerd en rechtstreeks vanaf deze HDD gekeken. Het haperen was een stuk minder, maar nogsteeds niet ok.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
De playon zit middels 1 hdmi kabel naar mijn versterker, de versterker stuurt alles via 1 hdmi kabel (ARC) naar mijn televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meen dat de mini 1 geen bestanden boven de 18GB (plusminus) kan behappen omdat hij te traag is. Ik zou even een 720 mkv zoeken, dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Bose321 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:15:
[...]

Kan ook nog te maken hebben met Windows Live Messenger: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=88542 al eens alle live spullen eraf gegooid ?

[ Voor 3% gewijzigd door punisher007 op 10-02-2013 21:06 ]

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Wat bij mij vaak helpt, als de mini1 bepaalde netwerkonderdelen niet meer ziet of onterecht om een wachtwoord vraagt, is het fysiek disconnecten van de voeding van de mini, Gewoon even het stekkertje eruit en weer erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb dankzij Dreamwire de Mede8ter firmware op de Ac Ryan Playon HD mini (oude versie) gezet en ben tevreden :)

In eerste instantie had ik spijt en wilde ik terug, maar dat kan niet meer. Tenzij iemand weer eens een bootloader maakt die de Ac Ryan firmware ondersteund. Een aantal functies van de remote gaan verloren of werken wat anders. Je kon namelijk zo lekker scrollen door de film met de Ac Ryan firmware, maar nu is het ouderwets vooruitspoelen. Dat is toch eigenlijk maar de enige functie die minder is. De rest werkt lekkerder en je moet weer ff wennen.

Wel jammer dan de Video Wall niet echt is wat ik ervan verwachtte, je moet echt in elke map een plaatje hebben van de film, wil het goed werken. Ik wil gewoon een lijst met film-namen en daar doorheen scrollen. Dan moet je ff via media selecteren, netwerk, je video map en je kunt los.

Dus, ik heb geen spijt meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Dat snel doorspoelen was voor mij ook een groot gemis toen ik de mede8er firmware erop deed. Verder begon het na een tijdje steeds vaker te crashen. Ik heb sinds kort de laatste officiële firmware erop gezet en ik moet zeggen dat ik nooit meer terug wil :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PatrickG schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:15:
Ik heb dankzij Dreamwire de Mede8ter firmware op de Ac Ryan Playon HD mini (oude versie) gezet en ben tevreden :)

In eerste instantie had ik spijt en wilde ik terug, maar dat kan niet meer. Tenzij iemand weer eens een bootloader maakt die de Ac Ryan firmware ondersteund. Een aantal functies van de remote gaan verloren of werken wat anders. Je kon namelijk zo lekker scrollen door de film met de Ac Ryan firmware, maar nu is het ouderwets vooruitspoelen. Dat is toch eigenlijk maar de enige functie die minder is. De rest werkt lekkerder en je moet weer ff wennen.

Wel jammer dan de Video Wall niet echt is wat ik ervan verwachtte, je moet echt in elke map een plaatje hebben van de film, wil het goed werken. Ik wil gewoon een lijst met film-namen en daar doorheen scrollen. Dan moet je ff via media selecteren, netwerk, je video map en je kunt los.

Dus, ik heb geen spijt meer :)
Je kan nog wel terug hoor. In dit topic staat hoe. Je moet een bepaalde versie van de AC Ryan firmware hebben en die installeren want die bevat de juiste bootloader.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

precies. zo heb ik het ook gedaan. ik ben terug gegaan naar r3582 uit mijn hoofd en daarna 7317 (naar mijn weten de laatste officiele fw) gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:01
Gisteren een film van 12gb op de HD van mijn AC Ryan gezet. Het was een 1080p met DTS geluid capped op 23.99FPS. Maar toen ik hem afspeelde merkte ik dat de film niet vlot afspeelde. Toen ik de film afspeelde vanuit een USB3.0 stick was het net hetzelfde.
Toen heb ik de film van mijn NAS gestreamed en daar speelde hij wel vlot mee af.

Ligt dat aan de CPU van mijn Playon die niet krachtig genoeg is? Moet wel zijn denk ik?

Edit: 1080p 24Hz stond uit na firmware update. Probleem lijkt dus gefixed te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Astratuner op 17-02-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
jos_zwa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:56:
precies. zo heb ik het ook gedaan. ik ben terug gegaan naar r3582 uit mijn hoofd en daarna 7317 (naar mijn weten de laatste officiele fw) gegaan.
Oh, top! Misschien ga ik dan nog wel eens terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:45
Weet iemand misschien hoe ik op een juiste manier een Bluray met de Playon HD2 af kan spelen. Ik heb dan een "BDMV" mapje, en in de submap "Stream" kan ik vervolgens wel het e.e.a. afspelen, maar het menu enzo heb ik dus niet.

Doe ik zelf iets verkeerd, ligt het aan de Bluray, of hebben Mediaspelers in het algemeen hier last van?

Daarnaast: Kan iemand misschien uitleggen wanneer ik de modus op 50 of 60 Hz moet zetten? Want de ene DVD "hapert" een beetje als deze op 50 HZ staat, en de andere weer als de modus op 60 Hz staat.

Edit:
BDMV-verhaal inmiddels verholpen door het installeren van de laatste firmware. Bij het openen van de BDMV map vraagt die nu direct om de Disc af te spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door EricNL op 20-02-2013 12:51 ]

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Voor degene die PlayOn!X firmware draaien, er is een nieuwe NTV uit!
Dus wil je Uitzendiggemist, RTL Gemist, dumpert etc op je POHD, check http://playon.unixstorm.org/ntv.php

Voordat ik weer allerlei vragen krijg: het is ALLEEN voor de POHD v1 (mini v1 wordt ook ondersteund, moet je wel een usb-stick voor inrichten en erin laten zitten)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat daar nog leven in zit joh! Jammer dat ik zo vaak zwarte schermen krijg op mijn POHD, anders was dit weer een reden geweest om PlayOn!X firmware erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik krijg eigenlijk sowieso geen firmware er op gezet, zo gauw ik er een andre firmware op wil zetten zegt hij dat het voor een andere speler is en dan werkt de oude ook niet meer.
Zet ik de oude er weer op dan werkt hij weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
jos_zwa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:56:
Dat werkt niet... Krijg "sorry, this update will only work on AC Ryan playon!HD :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

misschien niet je voor de mini terug naar een andere firmware? Ik heb namelijk de HD en niet de mini en dit werkte bij mij meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dat was ook bij me opgekomen. Ach, het werkt allemaal, ik mis alleen de scroll-functie heel erg als ik weer eens in willen springen als ik een film tussentijds heb afgezet... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Laatst was ik met de AcRyanHD via mijn netwerk muziek aan het afspelen, na een tijdje liep de mediaspeler vast en kon ik enkel door de stroom verbreken de speler weer gebruiken.
Als ik die muziekmap weer zoek, is de betreffende map leeg volgens de speler.
Echter is hij niet leeg, mijn andere pc's zien in hetzelfde netwerk wel die map mét de inhoud.

Wat ik heb geprobeerd; verschillende firmware's waaronder de nieuwste, de HDD van de speler getest op fouten.
Alles is goed, maar de betreffende map van ruim 10 gig wordt als leeg gezien.
Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

Staat de weergave wel op muziek of alle media? Kun je instellen door de map te openen en dan op de menu knop drukken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wel geprobeerd om via de SAFE modus te flashen? En dus niet via het update menu? Als ik het topic zo terug lees (door te zoeken op bootloader) dan kan dat nogal eens verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, altijd via de safe modus... :/

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickG op 02-03-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
DeTeraarist schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 02:59:
Staat de weergave wel op muziek of alle media? Kun je instellen door de map te openen en dan op de menu knop drukken.
Hij staat op alle media, op muziek zetten geeft hetzelfde resultaat. Alle mappen ziet hij wel goed, maar die ene map(die hij eerst wel zag) ziet hij na de vastloper alleen maar aan als een lege map.
CHKDSK heeft niet geholpen.
Oh ja, andere firmwares doe ik altijd via se SAFE-methode :)

Edit: Opgelost; op een of andere manier was bij de bestandsdeling, Iedereen en Netwerk verdwenen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Arjantje72 op 02-03-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:34:
Voor degene die PlayOn!X firmware draaien, er is een nieuwe NTV uit!
Dus wil je Uitzendiggemist, RTL Gemist, dumpert etc op je POHD, check http://playon.unixstorm.org/ntv.php

Voordat ik weer allerlei vragen krijg: het is ALLEEN voor de POHD v1 (mini v1 wordt ook ondersteund, moet je wel een usb-stick voor inrichten en erin laten zitten)
Is dit dan werkend voor de PlayonHD 1 ?
Heb al een tijdje de oude erop gezet omdat de laatste die ik me kan herinneren als dikke stront draaide.. Deze wel vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:16:
[...]

Is dit dan werkend voor de PlayonHD 1 ?
Heb al een tijdje de oude erop gezet omdat de laatste die ik me kan herinneren als dikke stront draaide.. Deze wel vloeiend?
Laatste traag? Misschien de officiele firmware van ACRyan met hun GUI 2.0, maar PlayOn!X is altijd gebleven bij de 'oude' r4824 firmware als basis en is nooit traag geweest bij mij. Er zijn ook weinig updates meer van geweest, nieuwste is PlayOn!X v5.1 van 03.09.2011.

NTV is een apart pakket (meer script dus) dat je kan opstarten bij de internet feeds.. Ook deze is nooit traag geweest bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpino.rv schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:37:
[...]

Laatste traag? Misschien de officiele firmware van ACRyan met hun GUI 2.0, maar PlayOn!X is altijd gebleven bij de 'oude' r4824 firmware als basis en is nooit traag geweest bij mij. Er zijn ook weinig updates meer van geweest, nieuwste is PlayOn!X v5.1 van 03.09.2011.

NTV is een apart pakket (meer script dus) dat je kan opstarten bij de internet feeds.. Ook deze is nooit traag geweest bij mij..
Sorry,. verkeerd geformuleerd,. bedoelde inderdaad gui 2.0 ;-)
Zal de X versie is even bekijken en installeren.
Wel grappig met Dumpert,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theaumas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 07:00
Beste medetweakers,

Een tijd geleden de POHD2 aangeschaft. Nu een 2TB HDD erin geschoven, en eea ingesteld.
Ik heb de v9.5.3.r7317 software erop staan, zoals aangegeven onder 'version info'.

Nu wil ik graag opgenomen fragmenten van mijn Humax iHDR-5200c op de harde schijf van de POHD2 zetten, maar op de een of andere manier lukt dit niet. Je zou de 'edit' knop op de afstandsbediening moeten gebruiken, maar dan verschijnt er kort een kruisje bovenin.

Beiden apparaten hebben toegang tot het netwerk, de POHD2 zowel bedraad als met bijgevoegde WiFi-dongel.

Kan iemand mij helpen, of in ieder geval in de juiste richting sturen? Ik ben het kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 05:52
Ik heb zojuist geprobeerd om de nieuwste Firmware erop te zetten voor mijn Playon! HD.

Het schijnt dat de installatie goed is verlopen aangezien hij ook aangeeft dat de installatie voltooid is, maar hij blijft hangen in het opstartscherm.

De Firmware heb ik van http://www.acryan.com/for...e260f98603437e3200cc9de88

En ja ik heb de Europese zip :)

Ik inmiddels al 3 firmwareversies geprobeerd, maar hij blijft hangen in het splashscreen.

Weet iemand raad?

[ Voor 12% gewijzigd door Battlechaser op 25-03-2013 18:28 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Ik heb een AC Ryan Playon!HD Mini, waarvoor de ondersteuning vorig jaar is beëindigd. Nu ben ik benieuwd: is er up-to-date alternatieve firmware beschikbaar voor deze speler, zodat bijvoorbeeld YouTube het weer doet? De laatste update van alternatieve firmware PlayOn!X voor de HD Mini was alweer uit 2011, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de AC Ryan ook 3D mkv bestanden afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Battlechaser schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:13:
Ik heb zojuist geprobeerd om de nieuwste Firmware erop te zetten voor mijn Playon! HD.

Het schijnt dat de installatie goed is verlopen aangezien hij ook aangeeft dat de installatie voltooid is, maar hij blijft hangen in het opstartscherm.

De Firmware heb ik van http://www.acryan.com/for...e260f98603437e3200cc9de88

En ja ik heb de Europese zip :)

Ik inmiddels al 3 firmwareversies geprobeerd, maar hij blijft hangen in het splashscreen.

Weet iemand raad?
Dit heb ik ook gehad, hij starte ook niet meer op na de updates.
Ik moest echt een oude update terugzetten wilde hij weer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:06:
Kan de AC Ryan ook 3D mkv bestanden afspelen?
Hij kán het wel, maar het probleem ligt vaak in de weergave van de ondertitels.
De POHD trekt het echter niet via de LAN verbinding, vanaf USB of HDD draait hij prima 3D.
De POHD2 trekt het wel via LAN, mijn ervaring althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battlechaser
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 05:52
Ok ik heb het nu wel werkend gekregen MET de nieuwste updates.

Allereerst firmware versie 3582 erop gezet, vervolgens firmware versie 7317 en wonder boven wonder werkte het.

Ik heb dus eerst firmware 3582 op een lege USB stick gezet (weet niet of dat iets uitmaakt) en getest op werking. Dat voldeed, en vervolgens 7317 volgens methode die in de readme van 7317 staat.

Edit: De SAFE -"methode". Eerstgenoemde in de readme dus :)

Mocht iemand anders hier zn voordeel mee hebben kunnen doen, laat het even weten aub :)

[ Voor 16% gewijzigd door Battlechaser op 09-04-2013 15:44 ]

Born to Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Domokun schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:25:
Ik heb een AC Ryan Playon!HD Mini, waarvoor de ondersteuning vorig jaar is beëindigd. Nu ben ik benieuwd: is er up-to-date alternatieve firmware beschikbaar voor deze speler, zodat bijvoorbeeld YouTube het weer doet? De laatste update van alternatieve firmware PlayOn!X voor de HD Mini was alweer uit 2011, helaas.
Er is nog een andere alternatieve firmware: http://playrss.litoff.info/. Deze ondersteunt de nieuwe NTV 4.0 en ook YouTube werkt hiermee. Groot voordeel van deze firmware is dat bijna alle AC Ryan modellen worden ondersteund. Ik gebruik deze firmware nu al meer dan een jaar en hij werkt prima. Geregeld komen er nog nieuwe versies van uit, de maker zit gelukkig niet stil dus.

[ Voor 5% gewijzigd door LoekVe op 19-05-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
loekverhees schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:38:
[...]

Er is nog een andere alternatieve firmware: http://playrss.litoff.info/. Deze ondersteunt de nieuwe NTV 4.0 en ook YouTube werkt hiermee. Groot voordeel van deze firmware is dat bijna alle AC Ryan modellen worden ondersteund. Ik gebruik deze firmware nu al meer dan een jaar en hij werkt prima. Geregeld komen er nog nieuwe versies van uit, de maker zit gelukkig niet stil dus.
Maar deze kost dus geld zo snel te zien? Waar moet ik dan aan denken? (geen zin om een heel account aan te gaan maken, gebruik zelf PlayOn!X met NTV 4.0 en heel tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik snap het ook niet precies. kost deze firmware nu geld of kun je gewoon vrijwillig doneren en krijg je wel de "volledige versie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
jos_zwa schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:08:
ik snap het ook niet precies. kost deze firmware nu geld of kun je gewoon vrijwillig doneren en krijg je wel de "volledige versie"?
Ik lees wel dit ;

Downloads section is available only for Registered users !!!
All users will have full working Trial version from PlayRSS for one month from registration date !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ja precies! mij ook niet helemaal duidelijk. wil geen firmware die er na een maandje mee ophoudt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Mm, ik heb er nooit voor betaald. Misschien dat er inmiddels dus iets veranderd is, dat zou kunnen. Ik merkte wel op een gegeven moment dat er in beeld stond 'Thanks for donating', zonder dat ik iets gedoneerd had. Dus misschien zijn alle oude gebruikers automatisch overgezet naar de status 'Donateur', en moeten nieuwe gebruikers wel echt doneren. Ik weet niet hoeveel je moet doneren, maar als het een paar euro is dan is dat wel de moeite waard denk ik. Je zou het kunnen vragen in het 'Comments' gedeelte op zijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maartend schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:33:
[...]

Ik lees wel dit ;

Downloads section is available only for Registered users !!!
All users will have full working Trial version from PlayRSS for one month from registration date !
jos_zwa schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:47:
ja precies! mij ook niet helemaal duidelijk. wil geen firmware die er na een maandje mee ophoudt :D
De Firmware is gewoon in orde, geen issue's
Het enige wat stopt na een maand, is de playRSS, waar je uitzending gemist en rtl gemist kunt bekijken.
( en een sh*tload aan pr0n kanalen )

Het afspelen van eigen media, en de "normale" functie's blijven het gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

dus als ik 5 euro doneer kan ik altijd onbeperkt uitzending gemist kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
jos_zwa schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:08:
dus als ik 5 euro doneer kan ik altijd onbeperkt uitzending gemist kijken?
Ik weet niet welke POHD je precies hebt, maar als je de 'maxi' hebt met HDD, dan kun je gewoon PlayOn!X firmware draaien met NTV 4.0.. helemaal GRATIS. Ook de 'mini' kan het, maar dan moet je met een USB stick opstarten, iets moeilijker misschien maar gewoon nog in een uurtje te realiseren.
POHDv2 wordt niet ondersteund foor PlayOn!X.

Voordeel van PlayOn!X met NTV is dat het beide van dezelfde maker komt, hij weet echt waar hij mee bezig is. Ik doe beta-testing voor hem en als er iets niet meer werkt fixed hij het (natuurlijk alleen als het mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb de HD1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Een tijdje geleden heb ik deze aangeschaft pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD 2TB alleen dan zonder Wifi.
Een vriend had er toen voor gezorgd met een combinatie van YAMJ en YANFOE dat ik eerst in YANFOE de plaatjes etc er bij kon zoeken en dan met YAMJ dit kon updaten op de mediabox.

Echter is na een herinstallatie alles er afgehaald. Ik heb getracht om dit weer opnieuw in te stellen maar ik kan nergens een goede bruikbare tutorial vinden hoe dit moet zonder allemaal bestandjes overal aan te passen en te configureren etc. Ook zijn beide programma's dusdanig geupdate dat het ook niet meer zo werkt als ik mij kan herinneren.

Heeft iemand een fatsoenlijke tutorial om dit in te stellen of wellicht een alternatief hoe ik dit kan doen? Ben al in de weer geweest met de YAMJ wiki enzo maar echt veel makkelijker wordt het er niet op. YANFOE lijkt de stekker uit getrokken te zijn (of free ware geworden?) maar daar kom ik ook niet heel veel verder mee.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famrossel3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13
Beste playonHD gebruikers, ik heb op advies van iemand hier de firmware van playrss op de speler gezet en die werkt prima.

Youtube werkt, verder alles ook prima, ik wil echter graag youtube kunnen aansturen vanaf mijn Ipad.
Ik heb dmr op on gezet en het lukt me om muziek via mijn ipad naar de playonHD te beamen met imediashare en twonkybeam echter youtube kan ik niet beamen, ik krijg dan de melding dat dit niet word ondersteund.

Gek genoeg werkt het wel met imediashare op mijn samsung galaxy, maar die gaat binnenkort de deur uit om plaats te maken voor een iphone.

Ik heb ook een mede8er daar werkt hetballemaal prima mee, nu begrijp ik dat de hardware hetzelfde is en nu vraag ik me af of iemand firmware heeft draaien waarbij je met een iphone of ipad youtube kan beamen.

Mvg guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ik had mijn HD2 goed gevuld met films en series. De mappen daarvan heten dan ook Movies en Series. Bij het over het netwerk kopiëren van een nieuwe film kreeg ik een melding dat het bestand niet gevonden kon worden met de vraag wat ik nu wou doen. Ik heb een paar keer opnieuw proberen geprobeerd en daarna geannuleerd. Daarna was mijn complete Movies map leeg. Een 500 tot 600gb kwijt! De map bestaat nog maar is leeg, de map Series is gelukkig nog wel hetzelfde. Het lijkt alsof de bestanden er nog wel zijn omdat het percentage hoe vol de schijf zit nog ongeveer overeenkomt. Ben ik nu alles kwijt? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famrossel3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 19:13
Is er iemand die op zijn PlayonHD gemodificeerde mede8er software heeft draaien.
en zo ja werkt Youtube?

mvg Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:54
djpdjpnl schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:45:
Ik had mijn HD2 goed gevuld met films en series. De mappen daarvan heten dan ook Movies en Series. Bij het over het netwerk kopiëren van een nieuwe film kreeg ik een melding dat het bestand niet gevonden kon worden met de vraag wat ik nu wou doen. Ik heb een paar keer opnieuw proberen geprobeerd en daarna geannuleerd. Daarna was mijn complete Movies map leeg. Een 500 tot 600gb kwijt! De map bestaat nog maar is leeg, de map Series is gelukkig nog wel hetzelfde. Het lijkt alsof de bestanden er nog wel zijn omdat het percentage hoe vol de schijf zit nog ongeveer overeenkomt. Ben ik nu alles kwijt? :'(
De HD is NTFS geformatteerd zeker? Helaas een bekend probleem http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=217&t=19052
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen de bestanden terug hebben gehaald, maar een chkdsk op een Windows PC zou heeeeel misschien je uit de problemen kunnen helpen. Het beste kan je de HD EXT3 formatteren als je daar de mogelijkheid voor hebt en de mogelijkheid hebt om de EXT3 partitie te benaderen om je films er op te zetten. Dat moet het probleem voor in de toekomst oplossen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Klinkt niet hoopvol maar ik ga het eens proberen, thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

chkdsk en formatteren? Ik zou toch eerst eens kijken naar de vele topics over Data Recovery. Ik heb goede ervaringen met het programma R-Studio NTFS voor het terughalen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Het blijkt een HFS schijf te zijn (chkdsk werkt dus niet) en er lijkt nog steeds data op te staan maar ik kan er niet bij. Data recovery software heeft tot nu toe ook nog weinig opgeleverd. Ik blijf nog even proberen en zet 'm dan om naar een EXT3 schijf in de hoop dat het niet meer voor komt. Bedankt voor de tips in ieder geval. :)

edit; even iemand met verstand ervan bijgeroepen en die heeft 220gb van de 720gb kunnen redden zover ik begreep. De partitie zou brak zijn geraakt en na het herstellen daarvan was een groot deel al snel weer toegankelijk.

edit2; uiteindelijk inderdaad zo'n 220gb kunnen redden, maar dat is zo random als maar kan. Daar een film met ondertiteling, daar alleen de ondertiteling en ergens anders wee helemaal niks. Dat geldt voor zowel films als series. Er zitten dus behoorlijke gaten in m'n series. :( Maarja.. shit happens denk ik.

edit3; Steeds als ik de schijf EXT3 formateer ziet de speler 'm niet meer. Dan formateer ik 'm via het apparaat zelf en formateer ik de aangemaakte NTFS partitie naar een EXT3 partitie en ook dan is ie 'm weer kwijt. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 58% gewijzigd door djpdjpnl op 14-07-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
als je Acryan hem heeft geformateerd is het toch goed? Dan kun je de disc toch gebruiken, waarom dan nog een keer formatteren?
Is helemaal niet nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjantje72 op 14-07-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Omdat het nu een NTFS partitie is en Koldur waarschuwt me hierboven ervoor dat het nog eens zou kunnen gebeuren met een NTFS partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Bij mij werkt het gelukkig wel al jaren goed, ik kopieer heel wat af. Je HDD al in de NTFS gecontroleerd op fouten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Vreemd dat hij de schijf op EXT3 niet ziet, je kan ook nog EXT2 proberen. Het KAN goed gaan met NTFS, maar het risico op corrupte data blijft altijd bestaan met NTFS.
De speler zelf ziet de schijf dus niet en niet een Windows computer (even voor de duidelijkheid, want dat gaat niet werken moet EXTx partities)?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
De speler zelf (HD2, laatste firmware) ziet 'm niet. Windows ook niet, maar dat is logisch.

Ik heb 'm nu maar op NTFS gelaten en ik zorg dat ik de bestanden gewoon nog op m'n pc laat staan. Crasht ie weer dan kijk ik nog wel een keer of EXT2 bijv werkt maar dan heb ik in ieder geval alle bestanden nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Nog geen twee weken later en ik zit alweer met hetzelfde probleem. :'(

edit; Ext2 en ext3 nog eens geprobeerd, in verschillende volgordes met ntfs ervoor, zonder, dubbele ext blabla.. helemaal niks. Ik las wel dat een externe ext3 schijf zou moeten werken. Nog niet geprobeerd maar is dat wat Koldur bedoelde? Want dat maak ik van een HD2 een HD2 mini en dat heeft niet mijn voorkeur.

[ Voor 88% gewijzigd door djpdjpnl op 23-07-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Volgens mij is je hdd niet helemaal lekker, probeer eens een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpdjpnl
  • Niet online
Ik heb helaas niet zo een harde schijf liggen om te kijken of het aan de schijf ligt dat de partities niet werken. Kan ik dit op een andere manier testen? Via Foutcontrole moet ik eerst formateren, heeft dat dan nog nut?

edit; foutcontrole gaf niks aan, HD Tune ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door djpdjpnl op 24-07-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiire
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb al een geruime tijd de POHD. Het is vooral voor films kijken. Die films zette ik altijd in mappen en zocht daar een plaatje bij via Google. Echter sinds een paar maanden (niet net na een nieuwe frimware, die had ik al langer), freezed mijn POHD bij thumbnails. Nu zag ik op internet (zo ben ik ook bij dit topic gekomen) dat er geen bug fix voor is gemaakt, en ook niet zal worden gemaakt.

Iemand hier die een oplossing heeft? Firmware opnieuw instaleren? Andere Firmware proberen, zoals de PlayOn!X firmware of Mede8tor firmware? Of weet iemand bij welk soort picture het gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
[POHD mini 2] Ik krijg maar geen surround geluid op mijn Samsung HT-E5500 Home Cinema. Video via HDMI naar EXT3 van mijn TV (Samsung F6400), geluid via optische kabel naar de Home Cinema. Op de Playon gekozen voor de uitvoeroptie "passthrough", de speler geeft aan dat ik wel degelijk een DTS geluidsbron afspeel (meerdere films geprobeerd). Ik heb dit ook geprobeerd door mijn Playon helemaal via HDMI door te lussen naar de HDMI in van de Home Cinema maar ook daar alleen maar geluid over 2 speakers, met en zonder gebruik maken van de ARC optie. In het menu van de Home Cinema uiteraard gekozen voor "Thuisbioscoop". Ik kan via de afstandsbediening wel kiezen voor 3D geluid maar dan krijg ik 2.0 geluid over alle speakers, dat schiet niet op. Als ik een DVD/BluRay afspeel heb ik wel keurig 5.1 geluid. In de handleiding van de Home Cinema vind ik geen aanknopingspunten. Wat zie ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Misschien andere firmware proberen?
Sommige firmware hebben geluidsproblemen, ik weet echter niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Arjantje72 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:10:
Misschien andere firmware proberen?
Sommige firmware hebben geluidsproblemen, ik weet echter niet meer welke.
Heeft helaas ook niet geholpen. Nu maar weer terugzetten want oudere firmware is echt hopeloos, kan nu geeneens Blurays meer afspelen. Het ligt overigens niet aan de bestanden zelf, net de schijf via USB aangesloten op de Home Cinema en perfect surround geluid, maar die speelt weer niet alles af. Ligt dan toch aan de uitvoer van de POHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
djpdjpnl schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:54:
Ik heb helaas niet zo een harde schijf liggen om te kijken of het aan de schijf ligt dat de partities niet werken. Kan ik dit op een andere manier testen? Via Foutcontrole moet ik eerst formateren, heeft dat dan nog nut?

edit; foutcontrole gaf niks aan, HD Tune ook niet.
Als je de schijf helemaal ext3 hebt gemaakt en nog steeds gaat het fout, dan is er toch echt iets in je schijf niet goed, ook al ziet HD Tune niets. Met ext3 komt die bug niet tevoorschijn, het kan natuurlijk ook gewoon aan je AC Ryan zelf liggen, maar die kans is een stuk kleiner. Het klinkt als schijf problemen.

Intern of extern maakt niet uit met die NTFS bug, het is echt alleen een NTFS bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-02-2023
Leuke aanbieding: http://www.gadgetknaller....-REFURBISHED--p-2637.html

Een refurbished HD Mini 2 voor drie tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Hoi, ik heb de oude Mini met de meest recente firmware (7317) en ik probeer nu voor het eerst muziek te streamen naar het ding met DS Audio Station op mijn Synology... Dit werkt soms?!? Heel vreemd. Soms kan ik de POHD niet selecteren in Audio Station, en als ik 'm dan een keer aan de gang heb (vaak na meerdere keren de DLNA/DMR in de setup uit en aan te hebben gezet) wil hij wel eens halverwege een muziekje er zo maar uit knallen. Ik word er gaar van en vind het niet leuk. Kennen mensen dit probleem? Ik ben bereid om in die mate rigoreuze maatregelen te nemen dat ik overweeg een andere mediaplayer aan te schaffen die het wel gewoon doet... De vraag is natuurlijk, ligt het wel aan de mediaplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dat ligt zeker aan de firmware, de paar laatste hebben allemaal netwerkproblemen.
Ik zelf vind de beta R4318 uit 2010 het fijnste werken. Die is ook een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Arjantje72 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:04:
Dat ligt zeker aan de firmware, de paar laatste hebben allemaal netwerkproblemen.
Ik zelf vind de beta R4318 uit 2010 het fijnste werken. Die is ook een stuk sneller.
Inderdaad, ik heb 'm zojuist erop gezet, en oef wat een verademing, wat gaat dat lekker snel!
Maar...! Ik heb toch echt de DLNA/DMR nodig, anders kan ik geen muziek naar het ding streamen met DS Audio Station, en die DMR zit er pas in vanaf 7.4.x.r3966... Dat is even balen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dan wordt het inderdaad lastig, ik stream films en muziek via mijn pc, dat gaat gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Tsja, lastig om het juiste topic te vinden.
Ik wil graag uitzending gemist hebben op m'n tv op m'n slaapkamer en ik heb daar al een Ac Ryan Playon 1 staan. Ik had gevonden dat Playon!X met een pakketje (NTV) toegang zou moeten hebben tot uitzending gemist.
Nu is het me inmiddels gelukt om de firmware van Playon!X te installeren, maar ik heb geen idee hoe ik het NTV gedeelte er op moet krijgen. Ik heb overigens geen HD in de playon.
http://playon.unixstorm.org/ntv.php
De site zegt dat ik PlayOn!X: Extract, copy NTV directory into /home/scripts/ and add something like that into menu.rss: .. Daar kom ik geen fluit verder mee helaas. De rss feed kan ik niet openen en met file copy kan ik helaas geen bestanden overzetten naar de playon.
Iemand een idee of dit de juiste wijze is om uitzending gemist op m'n playon te krijgen of dat er een andere/makkelijkere manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
theHoff schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:23:
Tsja, lastig om het juiste topic te vinden.
Ik wil graag uitzending gemist hebben op m'n tv op m'n slaapkamer en ik heb daar al een Ac Ryan Playon 1 staan. Ik had gevonden dat Playon!X met een pakketje (NTV) toegang zou moeten hebben tot uitzending gemist.
Nu is het me inmiddels gelukt om de firmware van Playon!X te installeren, maar ik heb geen idee hoe ik het NTV gedeelte er op moet krijgen. Ik heb overigens geen HD in de playon.
http://playon.unixstorm.org/ntv.php
De site zegt dat ik PlayOn!X: Extract, copy NTV directory into /home/scripts/ and add something like that into menu.rss: .. Daar kom ik geen fluit verder mee helaas. De rss feed kan ik niet openen en met file copy kan ik helaas geen bestanden overzetten naar de playon.
Iemand een idee of dit de juiste wijze is om uitzending gemist op m'n playon te krijgen of dat er een andere/makkelijkere manier is.
Als je geen HDD in je playon hebt zitten zal je moeten gaan werken met een USB stick.
De firmware van PlayOn!X draait namelijk in het interne geheugen van de POHD, maar NTV draait op 'extern' geheugen zoals bv. een HDD of USB Stick.

Volg anders de instructies van de mini welke ook geen HDD heeft:
http://playon.unixstorm.org/installation.php
kopje "PlayOn!HD Mini! notes"

Een tijd geleden heeft iemand hier in het forum het ook gewoon werkend gekregen op de mini, dus verdiep je er ff in zou ik zeggen. Zoek die posts ook even op, ik heb er ook een beetje aan meegeholpen toen.

Lukt t niet, laat het ff weten.. ik heb het gewoon perfect werkend op een POHD, maar dan wel met HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkoker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-10-2024
Hoe groot kan de externe HD zijn die je via de usb aan de playon hd2 kan aansluiten? Is dat ook 2 TB max (ik heb net een 2TB versie gekocht) of kan het via de usb wel grotere schijven aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Laatst online: 22-04-2024
Eveneens reagerende op dit topic, ben ik erg benieuwd of er al iemand ervaring geeft met het installeren van een custom rom op de Acryan HD2 2tb. (73700)

Deze vraag stelde ik al eens eerder in een ander topic van dit forum, maar helaas nog geen reactie,

via deze link vond ik info met links naar een aangepaste bootloader van de Mede8er voor de Acryan.

http://www.avforums.com/f...d-mede8er-bootloader.html

Wat mij niet geheel duidelijk is, is hoe installeer je deze.
Moet er eerst de modded bootloader geinstalleerd worden, en daarna de officiele rom van de Mede8er Med500x2 flashen?
(Even er vanuit gaande van de Med500x2 omdat deze qua hardware indentiek is aan de Acryan HD2.)

Of maakt het niet uit welke firmware erop gezet wordt?
Hoe staat het met de films die momenteel op de HDD staan, blijven die wel erop staan, of worden die verwijderd omdat er een andere firmware op gezet wordt?

mvg
Erwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Er zijn je hier al velen voor gegaan, dus met zoeken kom je al wel het één en ander tegen wat betreft andere firmware voor de POHD(2).
De ene is lovend, de andere (ik bijvoorbeeld) is er minder over te spreken omdat er al snel sprake kan zijn van zwarte schermen oid.

Het is even goed lezen welke firmware er op moet staan wil je hem kunnen flashen.... Maar dat moet in de betreffende topics vast wel ergens gemeld staan. En zoals er ook staat de 'safe' methode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Laatst online: 22-04-2024
Dank voor je respons I3art. Echter heb ik op mijn vraag nog niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. (kan ook aan mij liggen natuurlijk) Maar degene die het weet mag het mij vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-scratch
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 11:19
Voor degene die nog nieuwe ac ryan spelers willen de nieuwste dus de HD3 serie en Veolo2.

Deze zijn weer beschikbaar in Nederland en Europa

Ga naar Acryan.com en kies resellers en dan Netherlands

Er staat er nog maar 1 die ze verkoopt. Ik wil geen directe reclame maken hier dus kijk daar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:36
dj-scratch schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:31:
Voor degene die nog nieuwe ac ryan spelers willen ...
M'n HD2 draait nog als een zonnetje.
Met firmware v7.3.4.r3582 ... hoorde niks positiefs over die nieuwe firmware met mooie GUI, dus ben daar blijven hangen. Speelt alles af wat ik wil ... enige nadeel is dat hij geen kleuren, italics etc. in subtitles pakt.
Pagina: 1 ... 70 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.