Je zou ook de PlayRSS firmware kunnen gebruiken. Ik gebruik die al een paar jaar en Uitzending Gemist werkt er prima op. Je moet wel een donatie doen, maar dat kan al vanaf € 1,-. Zie hier voor meer informatie: http://playrss.litoff.info/.theHoff schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:23:
Tsja, lastig om het juiste topic te vinden.
Ik wil graag uitzending gemist hebben op m'n tv op m'n slaapkamer en ik heb daar al een Ac Ryan Playon 1 staan.
Via Ibood dacht ik enkele maanden geleden een slimme koop te doen. De playon HD2 te kopen voor 55 euro oid. Mijn vader heeft nog de HDX1000 en wat problemen met bepaalde MKV's.
De speler netjes ontvangen. 2tb erin gestopt en dacht de speler in datzelfde weekend nog te kunnen afleveren. Doch, het liep wat anders. Bij het switchen van menu's e.d. zit veel vertraging. Even googlen.. Een firmware update moest dit verhelpen, en dat deed het ook. Netjes via de safe method alles ingeladen. De menu structuur was nu sneller.
Echter, ik zie iedere keer na het opstarten dat de schijf geformateerd moet worden. Om te voorkomen dat mijn vader per ongeluk en zeker niet ondenkbaar dit zal gaan doen ben ik weer gaan googlen. Wederom een firmware terug met een traag menu maar niet meer die vervelende optie in het beginscherm.
Gisteren ouders op bezoek dus ik laat de speler zien die hij mee kan nemen. Speler toont de schijf niet, waarom niet is mij een raadsel. Dus weer googlen. Allemaal bullshit tips van maak je speler open en druk op de sata kabel. Voor een firmware update uit via USB en dan nog een keer via de safe method. Weet ik veel allemaal. Natuurlijk weet ik het niet beter en voer ik die uit ondanks dat ik al het gevoel had dat dit niet ging werken. En dat deed het ook niet.
Begrijp mij niet verkeerd hoor. Ik heb een V1 Mede8er500x, en die had ik met de launch gekocht. Die speler doet alles, ik heb die schijf die daarin zit van het zelfde type er wat 100 uit moeten schroeven om deze vol te rammen tot de 2tb weer vol zit. 100 keer sata eraf getrokken. Deze Mede8er speelt alles af, alles wat ik nodig heb. Nog nooit, echt nooit 1 probleem mee gehad waardoor ik op google moest gaan zoeken. Die HD2 zorgt ervoor dat zelfs mijn vriendin het opvalt dat het apparaat enkel en alleen maar problemen veroorzaak. Wat een slecht product heb ik hier. Ik ben niet de enige die klaagt over trage menu's of formateer eerst de schijf of dat de schijf niet te zien is, of ik een maandag morgen versie heb of dat dit op heel veel units voorkomt maakt mij niet uit.
Door alle uren die ik heb doorgebracht over alle dagen op zoek naar een antwoord, een oplossing die er niet is ben ik zoals je wellicht is opgevallen um, een beetje gefrustreerd geraakt. Hopelijk trek ik jullie niet mee of ergeren jullie je aan mijn bericht want dat is niet mijn bedoeling. Ik koop nooit meer een product van dit merk, die bestaat trouwens niet meer had ik vernomen. Ik zal ook niemand aanraden iets te kopen van dit merk.
maar goed, al het goede komt niet op een dag dus wellicht zie ik hier door een van jullie plotseling het licht en gaat het toch nog lukken...
De speler netjes ontvangen. 2tb erin gestopt en dacht de speler in datzelfde weekend nog te kunnen afleveren. Doch, het liep wat anders. Bij het switchen van menu's e.d. zit veel vertraging. Even googlen.. Een firmware update moest dit verhelpen, en dat deed het ook. Netjes via de safe method alles ingeladen. De menu structuur was nu sneller.
Echter, ik zie iedere keer na het opstarten dat de schijf geformateerd moet worden. Om te voorkomen dat mijn vader per ongeluk en zeker niet ondenkbaar dit zal gaan doen ben ik weer gaan googlen. Wederom een firmware terug met een traag menu maar niet meer die vervelende optie in het beginscherm.
Gisteren ouders op bezoek dus ik laat de speler zien die hij mee kan nemen. Speler toont de schijf niet, waarom niet is mij een raadsel. Dus weer googlen. Allemaal bullshit tips van maak je speler open en druk op de sata kabel. Voor een firmware update uit via USB en dan nog een keer via de safe method. Weet ik veel allemaal. Natuurlijk weet ik het niet beter en voer ik die uit ondanks dat ik al het gevoel had dat dit niet ging werken. En dat deed het ook niet.
Begrijp mij niet verkeerd hoor. Ik heb een V1 Mede8er500x, en die had ik met de launch gekocht. Die speler doet alles, ik heb die schijf die daarin zit van het zelfde type er wat 100 uit moeten schroeven om deze vol te rammen tot de 2tb weer vol zit. 100 keer sata eraf getrokken. Deze Mede8er speelt alles af, alles wat ik nodig heb. Nog nooit, echt nooit 1 probleem mee gehad waardoor ik op google moest gaan zoeken. Die HD2 zorgt ervoor dat zelfs mijn vriendin het opvalt dat het apparaat enkel en alleen maar problemen veroorzaak. Wat een slecht product heb ik hier. Ik ben niet de enige die klaagt over trage menu's of formateer eerst de schijf of dat de schijf niet te zien is, of ik een maandag morgen versie heb of dat dit op heel veel units voorkomt maakt mij niet uit.
Door alle uren die ik heb doorgebracht over alle dagen op zoek naar een antwoord, een oplossing die er niet is ben ik zoals je wellicht is opgevallen um, een beetje gefrustreerd geraakt. Hopelijk trek ik jullie niet mee of ergeren jullie je aan mijn bericht want dat is niet mijn bedoeling. Ik koop nooit meer een product van dit merk, die bestaat trouwens niet meer had ik vernomen. Ik zal ook niemand aanraden iets te kopen van dit merk.
maar goed, al het goede komt niet op een dag dus wellicht zie ik hier door een van jullie plotseling het licht en gaat het toch nog lukken...
Heb voor de HDmini2 de play RSS FW binnengehaald. En via de Safe Flash volgens mij op de mini gezet. Er kwam in ieder geval een wit scher, groene balk, en installing te staan. Daarna resette de mini maar ik heb niet het idee dat ik andere FW heb.
Is de GUI wezenlijk anders of lijkt deze zo op de originele FW dat ik geen verschil zie?
Waar vind ik dan dat verschil?
Edit.
Klopt. Lijkt hetzelfde, verandering zit verder op.
Is de GUI wezenlijk anders of lijkt deze zo op de originele FW dat ik geen verschil zie?
Waar vind ik dan dat verschil?
Edit.
Klopt. Lijkt hetzelfde, verandering zit verder op.
[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 05-12-2013 09:24 ]
Och wat ben ik toch BLIJ dat ik van al die AC RYAN spelers af ben !!
Altijd gezeik met mijn spelers dat ze mijn server opeens niet meer konden vinden, terwijl de pc's binnen mijn netwerk dat natuurlijk wel konden. Alles geprobeerd. Firmware, static ip's, nieuwe router etc etc.....
Nu eindelijk een htpctje met XBMC, ben nog nooit zo tevreden over een stukje hardware geweest. Echt altijd werkt het
Heerlijk ! voor mij nooit meer een losse mediaspeler !
( Moest het kwijt
)
Altijd gezeik met mijn spelers dat ze mijn server opeens niet meer konden vinden, terwijl de pc's binnen mijn netwerk dat natuurlijk wel konden. Alles geprobeerd. Firmware, static ip's, nieuwe router etc etc.....
Nu eindelijk een htpctje met XBMC, ben nog nooit zo tevreden over een stukje hardware geweest. Echt altijd werkt het
( Moest het kwijt
[ Voor 7% gewijzigd door Marsjee op 04-12-2013 22:01 ]
Even een klein beetje offtopic, maar waarvoor precies ben je gegaan?Marsjee schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:00:
Nu eindelijk een htpctje met XBMC
Hier op zich nog wel tevreden met de POHD, maar het zou van mij allemaal wel wat sneller mogen. Plus goede ondersteuning voor 3D subtitels zodat srt bestanden niet eerst omgezet hoeft te worden zou wel mooi zijn.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb mijn POHD inmiddels ook al aan de spreekwoordelijke wilgen gehangen. In 3 jaar tijd heeft ie evenzoveel harddisks gesloopt. Diverse firmware versies al geprobeerd er was er werkelijk geen één die geen problemen had. Ook het gezeur met HDMI CEC werd me te veel. Ik moest regelmatig alles loskoppelen en uit zetten om HDMI CEC van andere apparaten weer te laten communiceren.
nadat ik een aangepaste HDMI kabel gebruikte was het beter, maar nog steeds werkte het niet goed. Pas als de POHD was losgekoppeld had ik geen HDMI problemen meer.
Heb nu openelec op een oude PC met HDMI draaien en ik ben nu helemaal verliefd op XBMC. Dit werkt echt lekker.
Omdat ik graag gebruik maak van HDMI CEC om met één ab alles te bedienen en omdat ik toch wel ooit iets met Netflix wil gaan doen ben ik de zoek actie gestartt naar een android TV box met XBMC.
Vereisten:
nadat ik een aangepaste HDMI kabel gebruikte was het beter, maar nog steeds werkte het niet goed. Pas als de POHD was losgekoppeld had ik geen HDMI problemen meer.
Heb nu openelec op een oude PC met HDMI draaien en ik ben nu helemaal verliefd op XBMC. Dit werkt echt lekker.
Omdat ik graag gebruik maak van HDMI CEC om met één ab alles te bedienen en omdat ik toch wel ooit iets met Netflix wil gaan doen ben ik de zoek actie gestartt naar een android TV box met XBMC.
Vereisten:
- FULL HD
- Soepele samenwerking met films op NAS (bedraad Gbit of 100Mbit)
- Mogellijkheid om Netflix te kijken (nog geen abo genomen)
- HDMI CEC om alles met de ab van TV te bedienen.
- Zuinig, moet zonder problemen aan kunnen blijven staan
- Zo goedkoop mogelijk.
Ik heb 'm van de week ook aan de wilgen gehangen. Voor 34 euro een WD tv Play gekocht zodat ik in ieder geval ook netflix kan draaien. Prima apparaatje geweest, maar echt goed heb ik 'm nooit gevonden.
Ook ik heb hem al min of meer aan de wilgen gehangen, de ene keer werkt hij heel erg goed (wel erg traag menu) de andere keer werkt hij echt voor geen meter. Nu na 3 jaar maar op zoek naar een alternatief en dat wil ik meteen goed aanpakken.theHoff schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:40:
Ik heb 'm van de week ook aan de wilgen gehangen. Voor 34 euro een WD tv Play gekocht zodat ik in ieder geval ook netflix kan draaien. Prima apparaatje geweest, maar echt goed heb ik 'm nooit gevonden.
Er komt dus een NAS in huis, en daar naast moet nog een kleine mediaplayer komen die gebruik maakt van de NAS. Echter is het ontzettend moeilijk wat je moet kiezen, want er is echt oneindig veel keus..
--
edit: WD tv Play ziet er erg veel belovend uit, echter wat ik niet kan vinden is of er een app beschikbaar is om automatisch subtitles te downloaden? Dit kan ook via de NAS, echter wil ik het voor mijn vriendin niet al te lastig maken mocht een subtitle niet kloppen.
[ Voor 15% gewijzigd door Gynnad op 23-12-2013 11:04 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Vergeet de mogelijkheid van een smart TV niet. Ik heb laatst een Samsung uit de 2013 serie gekocht en wilde daar wellicht een HTPC bijzetten aangezien de POHD niet meer voldeed, vooral vanwege de snelheid.Gynnad schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:59:
[...]
Er komt dus een NAS in huis, en daar naast moet nog een kleine mediaplayer komen die gebruik maakt van de NAS. Echter is het ontzettend moeilijk wat je moet kiezen, want er is echt oneindig veel keus..
Echter bleek al snel dat je een Plex client app op de Samsung TV kan installeren.
En aangezien ik een Synology NAS (DS413) heb waar al mijn media op staat en dat deze een Plex media Server kan draaien is deze combinatie compleet.
Via de TV remote een keurige medialibrary browser en zolang je de codecs gebruikt die standaard door Samsung ondersteund worden bij de media speelt deze alles met direct play af (geen transcoding), incl 3D HD materiaal.
Plex client werkt stukken sneller dan mijn POHD en het ziet er nog stukken beter uit ook (video-wall achtige GUI waar de server alle media zoals hoesjes etc van internet plukt.)
De POHD heb ik sindsdien niet meer aangeraakt.
Uiteraard werkt een dergelijke combinatie alleen op een TV die dit ondersteunt. Van Samsung weet ik nu dat dit out-of-the-box werkt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
ik was semi tevreden over de POHD, het werkte met niet al te veel problemen. maar nu is de netwerkkaart kapot en moet ie wel weg. Nu nog maar een opvolger zoeken waarmee ik alles kan.
This is the Way.
Ik heb zelf de POHD gehad, die staat nu bij mijn vader. Nu heb ik zelf een mede8er MED500x2, maar ik ben vrijwel helemaal over op een android box (x7). De box is het net niet helemaal, maar ik merk dat de mede8er enkel nog aanstaat als ik eens iets wil zien dat op de ingebouwde hdd staat...
Vergeet de Raspberry PI ook niet, sinds ik die heb (icm films op de NAS) heb ik de POHD nooit meer aangeraakt. Al is het wel een andere doelgroep: XBMC is krachtig, veel in te stellen, maar daardoor ook gelijk een valkuil. Je moet wel van tweaken houden!Gynnad schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:59:
[...]
Ook ik heb hem al min of meer aan de wilgen gehangen, de ene keer werkt hij heel erg goed (wel erg traag menu) de andere keer werkt hij echt voor geen meter. Nu na 3 jaar maar op zoek naar een alternatief en dat wil ik meteen goed aanpakken.
--
Ik ga iig niet meer terug, de POHD staat bij mijn pa
(en die probeer ik ook te pushen naar XBMC
Marsjee schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:00:
Och wat ben ik toch BLIJ dat ik van al die AC RYAN spelers af ben !!
Even een positieve ervaring tussendoorslammer56 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:45:
Ik heb mijn POHD inmiddels ook al aan de spreekwoordelijke wilgen gehangen.
Heb als sinds zomer 2010 een A.C.Ryan PlayOn!HD (PV73100) 1TB (firmware v7.3.4.r3582).
Speelt nog steeds alles wat ik aanbied, vooral heel veel TV series en ook MP3. Gedeelte ven media staat op de HD, maar ook veel via Homeplug AV netwerk.
[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 24-12-2013 11:09 ]
Ik zelf gebruik al jaren de v7.0.6 r4318Goner schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:08:
[...]
[...]
Even een positieve ervaring tussendoor![]()
Heb als sinds zomer 2010 een A.C.Ryan PlayOn!HD (PV73100) 1TB (firmware v7.3.4.r3582).
Speelt nog steeds alles wat ik aanbied, vooral heel veel TV series en ook MP3. Gedeelte ven media staat op de HD, maar ook veel via Homeplug AV netwerk.
Het werkt al jaren zonder problemen, dus ik ben er ook nog steeds erg blij mee.
Dus het kan wel.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Zoufiax op 02-01-2014 13:49 ]
Ik heb een AC RYAN PLAY!ON HD, maar het geluid doet het al enige tijd niet meer, voor geen enkele film, ook niet voor films waar vroeger wel geluid bij was. Ik heb uiteraard gecontroleerd of het geluid niet op "mute" of uit stond via de afstandbediening van de PlayOn, en alle menu-opties doorlopen maar niets gevonden. Een maand geleden heb ik de op dat moment laatste firmware geinstalleerd maar dat maakte ook niets uit.
Ik zou graag willen weten of er meer zijn die dit probleem hebben gehad, en wat eventueel de oplossing was, voordat ik hem eventueel ter reparatie ga aanbieden.
Ik zou graag willen weten of er meer zijn die dit probleem hebben gehad, en wat eventueel de oplossing was, voordat ik hem eventueel ter reparatie ga aanbieden.
Je kunt hem proberen terug te flashen naar oude firmware, waarbij dat het geluid het wel deed.Zoufiax schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:48:
Ik heb een AC RYAN PLAY!ON HD, maar het geluid doet het al enige tijd niet meer, voor geen enkele film, ook niet voor films waar vroeger wel geluid bij was. Ik heb uiteraard gecontroleerd of het geluid niet op "mute" of uit stond via de afstandbediening van de PlayOn, en alle menu-opties doorlopen maar niets gevonden. Een maand geleden heb ik de op dat moment laatste firmware geinstalleerd maar dat maakte ook niets uit.
Anders kan het ook een HDMI handshake probleem zijn, hierover is veel op google te vinden.
Heb een AC Ryan HD2 via marktplaats gekocht. Nu was ik altijd in de veronderstelling dat ik gewoon een andere hdd kon plaatsen. Er werden wel HD 2's verkocht waarbij een andere hdd werd geleverd [zoals 1/1,5/2tb]. Probleem is dat mijn HD2 van de 2TB maar 1TB ziet. Betekent dit dan dat het een 1TB "uitvoering" is? Ik kan hier via Google niets over vinden namelijk.
Noot: Via windows wordt er 1tb herkend. In de GUI staat wel 2TB.
Noot: Via windows wordt er 1tb herkend. In de GUI staat wel 2TB.
[ Voor 8% gewijzigd door TomvdG op 04-01-2014 19:40 ]
Die dingen werden vnl. zonder HDD verkocht, dus er is niet zoiets als versies. Ik heb er zelf ooit een 1,5 TB schijf ingedrukt en dat ging gewoon prima. In de GUI staat idd 1,5 TB, maar ook via SMB/windows. Formateren via de GUI nog een optie?
En gezien de GUI wel gewoon 2 GB zegt, is het maar de vraag of je je eraan moet storen.
(en probeer hem maar eens te vullen, voordat je voorbij de 1 TB bent
)
En gezien de GUI wel gewoon 2 GB zegt, is het maar de vraag of je je eraan moet storen.
(en probeer hem maar eens te vullen, voordat je voorbij de 1 TB bent
Kijk eens of het werkt met de rood/witte tulp stekkertjes. De analog uitgangen moeten in principe altijd geluid doorgeven. Nu is het niet echt sjiek maar als dat zou werken zou je de audio kabel nog om de hdmi kabel kunnen wikkelen zodat het niet opvalt.Zoufiax schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:48:
En/of een ander hdmi poort op je tv misschien en een hdmi 1.3 kabel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toch vreemd dat Windows dan maar 1tb(865gb) aangeeft. Ik zal kijken of ik een andere firmware erop moet zetten en kijken wat er veranderd. Welke is zo'n beetje de meest stabiele versie? (Zal vast ergens in het forum staan maar voordat ik dat ga doorspitten weet een van jullie misschien het antwoord al) had wel al versie 7317 gedownload.
Oh en had de hdd al via Windows én de gui geformatteerd.
Oh en had de hdd al via Windows én de gui geformatteerd.
[ Voor 8% gewijzigd door TomvdG op 05-01-2014 15:14 ]
Goede middag,
Ik heb een Playon HD en een Qnap 212 nu wil ik de Qnap toevoegen in mijn AC ryan bij NFS
Dus ik vul IPadres in en vervolgens mapnaam. Krijg ik steeds Connection faild.
Heeft iemand hier ervaing mee?
gr
Ik heb een Playon HD en een Qnap 212 nu wil ik de Qnap toevoegen in mijn AC ryan bij NFS
Dus ik vul IPadres in en vervolgens mapnaam. Krijg ik steeds Connection faild.
Heeft iemand hier ervaing mee?
gr
Rechten voor NFS wel goed staan?
En de QNAP kan ook prima SMB aan, dat draait ook prima icm de Playon
En de QNAP kan ook prima SMB aan, dat draait ook prima icm de Playon
Ik zou toch NFS doen, linux heeft daar minder moeite mee dan SMB.. dus als je 1080p wilt doen is NFS net wat lekkerder.
Ken de Qnap niet, maar bij mijn Synology moest je duidelijk wel NFS service aanzetten en ook de mappen op NFS niveau Read en/of Write rechten geven..
Heb ook XBMC draaien op een RPi, en daar moest ik nog wat tweaken aan de Synology, maar daar stond ook een QNAP stukje bij.. Lees dat eens door:
http://wiki.xbmc.org/?tit..._such_as_Synology_or_QNAP
Ken de Qnap niet, maar bij mijn Synology moest je duidelijk wel NFS service aanzetten en ook de mappen op NFS niveau Read en/of Write rechten geven..
Heb ook XBMC draaien op een RPi, en daar moest ik nog wat tweaken aan de Synology, maar daar stond ook een QNAP stukje bij.. Lees dat eens door:
http://wiki.xbmc.org/?tit..._such_as_Synology_or_QNAP
Ik heb het ook draaien met QNAP en de PI (OpenElec) en heb daar niets voor hoeven te tweaken. Gewoon instellen, rechten idd goed zetten op NFS niveau (IP adres basis!!!!). Daarna werkte het prima met de PI. Maar toen ik de POHD nog gebruikte draaide ik gewoon SMB zonder problemen.
Theoretisch misschien iets stabieler, maar daar heeft de POHD toch problemen mee
Theoretisch misschien iets stabieler, maar daar heeft de POHD toch problemen mee
[ Voor 13% gewijzigd door IJsbeer op 27-01-2014 14:21 ]
Mijn POHD staat nog steeds als een huis hoor ... niet onderuit te krijgen. Gebruik 'm dagelijks om muziek te spelen en TV series te kijken (vanaf m'n Synology over Samba/CIFS).IJsbeer schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:20:
EDIT: eigenlijk maar 1 minpuntje, na lang nadenken ... de subtitles. Helaas geen ondersteuning voor kleur en italic e.d.
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 27-01-2014 22:56 ]
Mee eens, heb hier 3 van die dingen (mini2), werken uitstekend, gebruik ze alleen om films/series af te spelen en dat gaat nooit fout!Goner schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:16:
[...]
Mijn POHD staat nog steeds als een huis hoor ... niet onderuit te krijgen. Gebruik 'm dagelijks om muziek te spelen en TV series te kijken (vanaf m'n Synology over Samba/CIFS).
Anoniem: 386231
(hoe) Kan ik mijn orginele HD2 mini het beste gebruiken om muziek te spelen zonder televisie?
- bv met android telefoon / tablet als afstandsbediening?
- icm Synology NAS (die ik overweeg te kopen)?
Het moet laagdrempelig zijn, zodat mijn dochters van 5 en 7 snel en eenvoudig een "cd" voor piano les kunnen opzetten (herhalen en ander nummer kiezen).
- dus aan en automatisch audio stream gaan zoeken en spelen, kan dat?
Of moet ik USB soundcard kopen (voor achterop NAS) en deze multimedia player laten voor wat ie is...
- bv met android telefoon / tablet als afstandsbediening?
- icm Synology NAS (die ik overweeg te kopen)?
Het moet laagdrempelig zijn, zodat mijn dochters van 5 en 7 snel en eenvoudig een "cd" voor piano les kunnen opzetten (herhalen en ander nummer kiezen).
- dus aan en automatisch audio stream gaan zoeken en spelen, kan dat?
Of moet ik USB soundcard kopen (voor achterop NAS) en deze multimedia player laten voor wat ie is...
Zou niet weten hoe het zonder TV kan ... je hebt immers het menu nodig om naar je NAS/muziek te browsen.
Maar als er een handige oplossing is, ben ik wel nieuwsgierig.
Wij gebruiken een Logitech afstandsbediening die de ACRyan, TV en miniset tegelijk aanzet (NAS staat boven en is always-on). Zo opgezet dat je met 1 AB dus kan browsen en geluid kan regelen. TV kan eventueel uit zodra muziek speelt.
Maar als er een handige oplossing is, ben ik wel nieuwsgierig.
Wij gebruiken een Logitech afstandsbediening die de ACRyan, TV en miniset tegelijk aanzet (NAS staat boven en is always-on). Zo opgezet dat je met 1 AB dus kan browsen en geluid kan regelen. TV kan eventueel uit zodra muziek speelt.
Anoniem: 581291
Hoi,
Sinds 2 jaar heb ik mijn AC Ryan playon HD Mini uit de kast gehaald om hem weer aan te sluiten. Dit lukt echter niet meer.
Op de televisie zie ik alleen het opstartscherm, dit verdwijnt na circa 5 seconde. dan zie ik alleen zwart beeld.
ik heb wel een installatie gedaan van nieuwe firmware, met behulp van een USB stick (van februari 2012), ook dan gebeurt hetzelfde. vervolgens maar oude firmware terug gezet (augustus 2010).
heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Sinds 2 jaar heb ik mijn AC Ryan playon HD Mini uit de kast gehaald om hem weer aan te sluiten. Dit lukt echter niet meer.
Op de televisie zie ik alleen het opstartscherm, dit verdwijnt na circa 5 seconde. dan zie ik alleen zwart beeld.
ik heb wel een installatie gedaan van nieuwe firmware, met behulp van een USB stick (van februari 2012), ook dan gebeurt hetzelfde. vervolgens maar oude firmware terug gezet (augustus 2010).
heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen.
Hoe heb je hem aangesloten ?
En hoe had je hem vroeger aangesloten ?
Het klinkt alsof hij op een veerkeerde resolutie staat.
Dan zie je meestal wel het opstart scherm (andere resolutie) en niet het menu scherm.
Dan zie je meestal wel het opstart scherm (andere resolutie) en niet het menu scherm.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Hoi bedankt voor je snelle reactie.chucky666 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:40:
Hoe heb je hem aangesloten ?
Ik heb een HDMI kabel van de AC Ryan naar tv, LAN en voeding kabel aangesloten. (net als 2 jaar geleden) ook de tv is nog hetzelfde.
Als hij op de verkeerde resolutie staat hoe zou ik dat kunnen aanpassen, ik zie nl. geen menuscherm voorbij komen.
Als het goed is zit er op de ab een knop.
Die moet je telkens indrukken en even wachten, dan weer i.drukken dan weer even wachten. Enz.
Knop bovenaan met tv sys ofzo.
Die moet je telkens indrukken en even wachten, dan weer i.drukken dan weer even wachten. Enz.
Knop bovenaan met tv sys ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door chucky666 op 24-02-2014 20:31 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Weet niet of dat met mini ook kan, maar kun je met Telnet/SSH contact maken ? Dan weet je in ieder geval of hij draait ...
En misschien ook de configuratie aanpassen ?
EDIT: misschien dit
[HOW TO] Reset Playon!HD to default settings
En misschien ook de configuratie aanpassen ?
EDIT: misschien dit
[HOW TO] Reset Playon!HD to default settings
[ Voor 29% gewijzigd door Goner op 24-02-2014 21:01 ]
Hoi Chucky666
Ik heb de TV SYS. knop een aantal keer ingedrukt maar er gebeurde niets.
Wel heb ik op een usb nogmaals de firmware geïnstalleerd (rev:3582). dit is goed gegaan.
Dat heb ik gedaan op de manier zoals GONER ook al aangaf in zijn snelkoppeling.
De installatie is goed gegaan (volgens de melding), maar hij komt nog steeds niet verder dan het opstartscherm. Wanneer ik de afstandsbediening gebruik zie ik wel het blauwe logo van PLAYON!HD even opknipperen maar er gebeurt verder helemaal niets.
heb je misschien nog een andere oplossing?
Ik heb de TV SYS. knop een aantal keer ingedrukt maar er gebeurde niets.
Wel heb ik op een usb nogmaals de firmware geïnstalleerd (rev:3582). dit is goed gegaan.
Dat heb ik gedaan op de manier zoals GONER ook al aangaf in zijn snelkoppeling.
De installatie is goed gegaan (volgens de melding), maar hij komt nog steeds niet verder dan het opstartscherm. Wanneer ik de afstandsbediening gebruik zie ik wel het blauwe logo van PLAYON!HD even opknipperen maar er gebeurt verder helemaal niets.
heb je misschien nog een andere oplossing?
De Playons draaien onder Linux, dus je kunt met Telnet/SSH verbinding maken vanaf een PC op command line nivo en kijken of alles draait of zaken aanpassen, zoals hier bijv:
http://acryanfaq.blogspot...-workgroup-on-playon.html
http://acryanfaq.blogspot...-workgroup-on-playon.html
Anoniem: 583284
Hallo,
Ik ben nieuw op deze site en enigszins nieuw in de materie.
Ik heb een PlayonHD voorzien van Playonx firmware.
Ook voorzien van NTV 4.1
Nu krijg ik heel veel aan de praat maar als ik een uitzending wil bekijken van UZG dan krijg ik de melding 404 niet beschikbaar. RTL gemist werkt prima en ook NOS werkt prima.
Kan iemand mij helpen ????
Heb inmiddels UZG ook aan de praat !
Maar hoe werkt Film1 ?
Alvast bedankt !
Ik ben nieuw op deze site en enigszins nieuw in de materie.
Ik heb een PlayonHD voorzien van Playonx firmware.
Ook voorzien van NTV 4.1
Nu krijg ik heel veel aan de praat maar als ik een uitzending wil bekijken van UZG dan krijg ik de melding 404 niet beschikbaar. RTL gemist werkt prima en ook NOS werkt prima.
Kan iemand mij helpen ????
Heb inmiddels UZG ook aan de praat !
Maar hoe werkt Film1 ?
Alvast bedankt !
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 583284 op 04-03-2014 21:15 ]
Ik heb zojuist de PlayOn!X fw geinstalleerd op mijn HD Mini. De fw is succesvol geinstalleerd.
Nu ben ik aan het proberen om de optware te installeren, maar door mijn gebrek aan kennis van Telnet en linux commando's kom ik er nietuit.
Ik heb als voorbereiding een usb stick van 2GB voorzien van 2 partities met minitool:
Fat32 partitie van ~1,5 GB (de eerste partitie op de schijf, want anders niet benaderbaar met Win8.1)
Ext3 partitie van ~512 MB
Op de Fat32 partitie, welke zichtbaar is staan de opt.tar en de scripts.zip bestanden.
Een telnet verbinding d.m.v. putty wordt succesvol tot stand gebracht.
Tot zover geen problemen. Het gaat mis bij het mounten van de partities. Na het commando /usr/local/etc/mountS krijg ik het volgende resultaat:
Nu is het de bedoeling dat /tmp/hdd/root verwijst naar de ext3 partitie en /home naar de fat32 partitie.
Hoe ik dit moet wijzigen is mij een raadsel als commandline en linux leek.
Graag krijg ik wat aanwijzingen om dit op te lossen.
Alvast bedankt!!
EDIT:
Probleem opgelost.
Opnieuw de stick voorbereid met ntfs partitie ipv fat32.
Daarna met stick de playon opnieuw opgestart en nu zijn de partities juist gemount.
Nu ben ik aan het proberen om de optware te installeren, maar door mijn gebrek aan kennis van Telnet en linux commando's kom ik er nietuit.
Ik heb als voorbereiding een usb stick van 2GB voorzien van 2 partities met minitool:
Fat32 partitie van ~1,5 GB (de eerste partitie op de schijf, want anders niet benaderbaar met Win8.1)
Ext3 partitie van ~512 MB
Op de Fat32 partitie, welke zichtbaar is staan de opt.tar en de scripts.zip bestanden.
Een telnet verbinding d.m.v. putty wordt succesvol tot stand gebracht.
Tot zover geen problemen. Het gaat mis bij het mounten van de partities. Na het commando /usr/local/etc/mountS krijg ik het volgende resultaat:
code:
1
2
| /tmp/hdd/root alrready exists Linking ext partition /tmp/usbmounts/sda2 to /home |
Nu is het de bedoeling dat /tmp/hdd/root verwijst naar de ext3 partitie en /home naar de fat32 partitie.
Hoe ik dit moet wijzigen is mij een raadsel als commandline en linux leek.
Graag krijg ik wat aanwijzingen om dit op te lossen.
Alvast bedankt!!
EDIT:
Probleem opgelost.
Opnieuw de stick voorbereid met ntfs partitie ipv fat32.
Daarna met stick de playon opnieuw opgestart en nu zijn de partities juist gemount.
[ Voor 7% gewijzigd door FRanatic op 18-03-2014 22:52 ]
Hallo tweakers,
Toch dit topic maar weer eens nieuw leven in blazen.
Nog steeds ben ik op zoek naar een goed alternatief voor mijn POHD2 73700.
Naast Playrss en PlayonX (welke volgens mij niet voor de HD2 geschikt is, heb ik nog steeds niets kunnen vinden over een aangepaste Mede8er rom/bootloader voor dit model.
weet iemand hier intussen al wat meer over?
Wie o wie heeft zijn PlayonHD2 (73700) intussen al wel aan de praat gekregen met een mede8er bootloader?
Toch dit topic maar weer eens nieuw leven in blazen.
Nog steeds ben ik op zoek naar een goed alternatief voor mijn POHD2 73700.
Naast Playrss en PlayonX (welke volgens mij niet voor de HD2 geschikt is, heb ik nog steeds niets kunnen vinden over een aangepaste Mede8er rom/bootloader voor dit model.
weet iemand hier intussen al wat meer over?
Wie o wie heeft zijn PlayonHD2 (73700) intussen al wel aan de praat gekregen met een mede8er bootloader?
Anoniem: 625998
hallo iedwereen
ik heb n ACR 76120 probleem de usb hostport met 2 ingangen werkt niet goed ik heb het doorgemeten
komt zwak spanning uit de OTG aansluiting werkt wel kan op mn pc de hd zien.
Ik wil mijn wifi dongel kunnen gebruiken ergens op internet las ik dat het eventueel door corrupte firmware kan
komen ik ben niet zo technisch dus het zal wel maar om ook de laatse firmwar upgrade of herstel de hidige firmware te doen begreep ik dat je dat via n usb stick moet doen .Ok das fijn je belt je provider dat je geen internet hebt en die supportmedewerker zegt je is goed u moet via de mail n case aanmaken wuah wuah ) anyway is er een andere manier bijvoorbeeld via de otg aansluiting of via lan want dat werkt nog.De sd card slot werkt ook niet. Ik heb de usbstick fat 32 gedaan van alles geprobeert mocht niet baten.Dus als er iemand
enig idee heeft graag of waar kan ik dat printplaatje met die usbslot verkrijgen vervangen.
groet vdekur @ yahoo . com
ik heb n ACR 76120 probleem de usb hostport met 2 ingangen werkt niet goed ik heb het doorgemeten
komt zwak spanning uit de OTG aansluiting werkt wel kan op mn pc de hd zien.
Ik wil mijn wifi dongel kunnen gebruiken ergens op internet las ik dat het eventueel door corrupte firmware kan
komen ik ben niet zo technisch dus het zal wel maar om ook de laatse firmwar upgrade of herstel de hidige firmware te doen begreep ik dat je dat via n usb stick moet doen .Ok das fijn je belt je provider dat je geen internet hebt en die supportmedewerker zegt je is goed u moet via de mail n case aanmaken wuah wuah ) anyway is er een andere manier bijvoorbeeld via de otg aansluiting of via lan want dat werkt nog.De sd card slot werkt ook niet. Ik heb de usbstick fat 32 gedaan van alles geprobeert mocht niet baten.Dus als er iemand
enig idee heeft graag of waar kan ik dat printplaatje met die usbslot verkrijgen vervangen.
groet vdekur @ yahoo . com
Of Kodi ???????t-bob schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 16:37:
Kan je op de AC Ryan mini 1 ook netflix zetten?
Niemand dat al eens geprobeerd

[ Voor 3% gewijzigd door t-bob op 06-03-2015 16:13 ]
Anoniem: 663668
Ik heb al een tijdje een HD mini 2 en af en toe als ik een filmpje wil kijken ziet hij mijn netwerk ineens niet meer. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten voordat hij mijn netwerk wel weer ziet.
Soms duurt het een paar maanden soms een paar uur voordat dit gebeurd.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? (graag in niet al te lastige woorden uitleggen want ik heb er niet zo heel veel verstand van
)
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? (graag in niet al te lastige woorden uitleggen want ik heb er niet zo heel veel verstand van
Ik heb dat ook, wat wel help is om een shortcut naar je pc te maken, dan werkt het wel altijd.Anoniem: 663668 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 06:44:
Ik heb al een tijdje een HD mini 2 en af en toe als ik een filmpje wil kijken ziet hij mijn netwerk ineens niet meer. Ik moet dan mijn pc opnieuw opstarten voordat hij mijn netwerk wel weer ziet.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? (graag in niet al te lastige woorden uitleggen want ik heb er niet zo heel veel verstand van)
Sinds ik een .mkv wil afspelen (23.976 FPS) loopt mijn mini telkens vast. Ik moet dan de stroom er af halen om hem weer te kunnen bedienen, waarbij die soms ook nog aangeeft "Unknown hardware! The Software can't work!". Nou dacht ik, misschien moet ik mijn firmware eens downgraden (hoe onlogisch misschien ook), maar als ik een img vanaf een usb stick in systeem > Upgrade vanaf usb, dan zegt die dat er geen update kan worden gevonden.
Ik draai v7.4.6.r7317
Kan iemand me op weg helpen?
Ik draai v7.4.6.r7317
Je hebt de img wel in de root van de usb stick gedaan? en usb stick is fat32?Blueflame_Core schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:05:
Sinds ik een .mkv wil afspelen (23.976 FPS) loopt mijn mini telkens vast. Ik moet dan de stroom er af halen om hem weer te kunnen bedienen, waarbij die soms ook nog aangeeft "Unknown hardware! The Software can't work!". Nou dacht ik, misschien moet ik mijn firmware eens downgraden (hoe onlogisch misschien ook), maar als ik een img vanaf een usb stick in systeem > Upgrade vanaf usb, dan zegt die dat er geen update kan worden gevonden.
Ik draai v7.4.6.r7317
misschien met 'safe-mode' flashen?
probeer dit eens:
a. Download the firmware
b. Copy install.img to the root directory of a USB flash drive and connect it to any USB host port of the unit.
c. Switch off the main power to the unit.
d. Press and hold on to the power button on the front panel of the unit.
e. Switch on the main power.
f. Release the power button when the firmware update starts flashing on your display in a moment and will automatically reboot when update is
completed.
g. You should be able to recover the unit after the unit reboot.
Ja de img staat in de root en usb is fat32. Zojuist geprobeerd in safe-mode te flashen maar, na een paar minuten de power button te hebben ingedrukt en nog steeds het logo van ac ryan in beeld staat vrees ik dat het niet werkt en gewoon gelijk vastloopt.elpino.rv schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:18:
[...]
Je hebt de img wel in de root van de usb stick gedaan? en usb stick is fat32?
misschien met 'safe-mode' flashen?
probeer dit eens:
a. Download the firmware
b. Copy install.img to the root directory of a USB flash drive and connect it to any USB host port of the unit.
c. Switch off the main power to the unit.
d. Press and hold on to the power button on the front panel of the unit.
e. Switch on the main power.
f. Release the power button when the firmware update starts flashing on your display in a moment and will automatically reboot when update is
completed.
g. You should be able to recover the unit after the unit reboot.
Is er geen mogelijkheid om hem een keiharde reset te geven?
EDIT: Opeens ziet die het licht en begint ie te updaten (na een x aantal pogingen)...
EDIT2: Hij loopt nog steeds vast op de mkv. Zou het misschien kunnen dat hij een mkv bestand van tegen de 20gb gewoon niet trekt?
[ Voor 8% gewijzigd door Blueflame_Core op 22-04-2015 15:00 ]
phoe.. probeer anders gewoon eens met andere .mkv's.. misschien is hij corrupt ofzo.. als dat de enige mkv is waarbij je problemen hebt zou ik niet verder gaan zoeken/klooien.Blueflame_Core schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:54:
[...]
Ja de img staat in de root en usb is fat32. Zojuist geprobeerd in safe-mode te flashen maar, na een paar minuten de power button te hebben ingedrukt en nog steeds het logo van ac ryan in beeld staat vrees ik dat het niet werkt en gewoon gelijk vastloopt.
Is er geen mogelijkheid om hem een keiharde reset te geven?
EDIT: Opeens ziet die het licht en begint ie te updaten (na een x aantal pogingen)...
EDIT2: Hij loopt nog steeds vast op de mkv. Zou het misschien kunnen dat hij een mkv bestand van tegen de 20gb gewoon niet trekt?
Nu de AC Ryan's al een tijdje niet meer ondersteund worden, begin ik -hoewel mijn 2 mini's het nog goed doen- toch een beetje naar de toekomst te kijken. Welke vervangers zijn hiervoor op de markt?
Heb de mkv via mkvmerge laten draaien en voila hij doet het. Dus je had gelijk, was dus blijkbaar iets goed met m'n mkv'tje.elpino.rv schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:48:
[...]
phoe.. probeer anders gewoon eens met andere .mkv's.. misschien is hij corrupt ofzo.. als dat de enige mkv is waarbij je problemen hebt zou ik niet verder gaan zoeken/klooien.
Hi,
Heb al een tijdje de AC Ryan maar heb het vooral als hardware opslag en friends marathons gebruikt. Nu heb ik besloten toch maar playonX firmware te flashen.
Na wat gedoe en trucen is het me gelukt om NZBGet en Transmission (torrents) werkend te krijgen. Hij blijft alleen maar crashen, soms duurt het een uur soms al na 5min..
Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien doe ik teveel tegelijk hoor en als ik het overnacht laat downloaden dat het goed gaat.
[EDIT]
Las op fora bij transmission dat het kan liggen aan bad webservers of #peers. Heeft iemand PlayonX geflasht en geprobeerd zelf transmission te updaten van 2.3 naar 2.84? Lukt mij namelijk niet..
Heb al een tijdje de AC Ryan maar heb het vooral als hardware opslag en friends marathons gebruikt. Nu heb ik besloten toch maar playonX firmware te flashen.
Na wat gedoe en trucen is het me gelukt om NZBGet en Transmission (torrents) werkend te krijgen. Hij blijft alleen maar crashen, soms duurt het een uur soms al na 5min..
Heeft iemand hier ervaringen mee? Misschien doe ik teveel tegelijk hoor en als ik het overnacht laat downloaden dat het goed gaat.
[EDIT]
Las op fora bij transmission dat het kan liggen aan bad webservers of #peers. Heeft iemand PlayonX geflasht en geprobeerd zelf transmission te updaten van 2.3 naar 2.84? Lukt mij namelijk niet..
[ Voor 16% gewijzigd door komani86 op 08-05-2015 11:44 ]
Geen ervaring met transmission on the POHD.. maar ik denk dat je beter wat geld kan investeren in een RPi2 of Synology voor een beter platform. Gaat je een hoop tijd en frustratie besparen.komani86 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 03:57:
Hi,
[EDIT]
Ja zat zelf ook te twijfelen.. Vind het wel handig dat ik een library met series heb. Ga het denk ik gewoon doen, dit is zonde van mn tijdelpino.rv schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:14:
[...]
Geen ervaring met transmission on the POHD.. maar ik denk dat je beter wat geld kan investeren in een RPi2 of Synology voor een beter platform. Gaat je een hoop tijd en frustratie besparen.
Ik kon geen ander AC Ryan topic vinden, dus hopelijk staat dit hier goed:
Mijn AC Ryan Playon Essential geeft van de ene op de andere dag enkel zwart/wit low res beeld door (zonder geluid). Bij de instellingen pakt 'ie ook geen andere resoluties (en blijft staan op NTSC).
Getest met andere HDMI kabel, andere tv, zelfde probleem. Zo uit het niets, gisterenavond nog gewoon een film gekeken zonder problemen, vandaag opeens zwart/wit! Help!
Mijn AC Ryan Playon Essential geeft van de ene op de andere dag enkel zwart/wit low res beeld door (zonder geluid). Bij de instellingen pakt 'ie ook geen andere resoluties (en blijft staan op NTSC).
Getest met andere HDMI kabel, andere tv, zelfde probleem. Zo uit het niets, gisterenavond nog gewoon een film gekeken zonder problemen, vandaag opeens zwart/wit! Help!
Mensen, onlangs ben ik verhuisd en ben mijn usb wifi dongle kwijt geraakt.
Bedraad aansluiten gaat helaas niet. Weet iemand welke wifi dongle werkt op de Playon mini?
Mijn dank is bijzonder groot
Bedraad aansluiten gaat helaas niet. Weet iemand welke wifi dongle werkt op de Playon mini?
Mijn dank is bijzonder groot
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ik heb nog wel ergens een originele dongle liggen die ik niet gebruik. Mag je wel hebben voor een zacht prijsje. Stuur anders even een DM met je adresgegevens, dan stuur ik hem op dit weekend.
[ Voor 26% gewijzigd door loeberce op 20-05-2015 10:37 ]
Ik heb een map waar een film in stond,die kan ik maar niet verwijderen op mijn acryanHD1.
Er blijft 1 video-ts bestand in, de rest van de film is wel verwijderd.
Ik probeer het nu met telnet, maar ook hier krijg ik permission denied..
[ Voor 74% gewijzigd door Arjantje72 op 23-05-2015 23:32 . Reden: Update ]
waarschijnlijk hdd-index foutje. Aan je PC hangen (met de USB B plug) en dan checkdisk op de HDD uitvoeren. Als hij fouten heeft gevonden en je laat t repareren zal het hierna wel lukken.Arjantje72 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:07:
Ik heb een map waar een film in stond,die kan ik maar niet verwijderen op mijn acryanHD1.
Bedankt dat ik eens proberen.elpino.rv schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:10:
[...]
waarschijnlijk hdd-index foutje. Aan je PC hangen (met de USB B plug) en dan checkdisk op de HDD uitvoeren. Als hij fouten heeft gevonden en je laat t repareren zal het hierna wel lukken.
Sorry voor de late reacktie maar aangezien AcRyan Europa failliet is is het lastig te vinden.Doolin schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:39:
Hoe kom ik aan nieuwe firmware voor mijn AC Ryan pv73200 draai op r4312.
maar kijk bijvoorbeeld hier eens
http://drivers.softpedia....ag/AC+Ryan+Playon!+Series
Anoniem: 651545
Goede morgen ik heb pas een ac ryan over genomen
nu heb ik hem aangesloten maar hij vraagt steeds om netwerk id en wachtwoord .
ik heb op mijn pc geen wachtwoord.. ik heb overal gezocht maar word er niet wijzer van. kan hier iemand mijn helpen..
alvast bedankt
ik heb op mijn pc geen wachtwoord.. ik heb overal gezocht maar word er niet wijzer van. kan hier iemand mijn helpen..
alvast bedankt
Welk model/type heb je?Anoniem: 651545 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:29:
alvast bedankt
Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar: heb je "bestanden delen" aan staan en is er ook minimaal een gedeelde folder?Anoniem: 651545 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:29:
alvast bedankt
Overigens krijg ik hier dezelfde melding, wanneer ik met de ene PlayOn de andere probeer te benaderen, wanneer deze laatste is vastgelopen. Na een restart van het vastgelopen apparaat, werkt alles weer (zonder wachtwoord).
Soms als ik mijn AcRyan aanzet(aangesloten via HDMI) krijg ik een raar beeld met strepen en zo.
De speler dan op standbye en weer aan zetten werkt wel, ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd
zonder verbetering.
Iemand met hetzelfde probleem?
De speler dan op standbye en weer aan zetten werkt wel, ik heb al verschillende HDMI kabels geprobeerd
zonder verbetering.
niet hetzelfde probleem, maar misschien oplossing door in de setup de hdmi op een specifieke output te zetten (bv 1080p) ipv de auto mode?Arjantje72 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 23:59:
Soms als ik mijn AcRyan aanzet(aangesloten via HDMI) krijg ik een raar beeld met strepen en zo.
zonder verbetering.
Ik heb een Playon HD2. Zijn er nog ergens skins te downloaden?
Sorry voor de late reactie maar het schijnt wel te helpen, bedankt.elpino.rv schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:28:
[...]
niet hetzelfde probleem, maar misschien oplossing door in de setup de hdmi op een specifieke output te zetten (bv 1080p) ipv de auto mode?
Is er iemand waarbij de AcRyan wel werkt met Windows 10?
Ik kan mijn computer niet meer benaderen. Hij vraagt om inloggegevens maar niks werkt.
Ik kan mijn computer niet meer benaderen. Hij vraagt om inloggegevens maar niks werkt.
Korte vraag. Ik heb nog ergens een playon mini 1 ergens op zolder liggen. Deze wil ik eventueel bijm ijn ouders etc dumpen om films etc te kijken. Alleen ik kan me herinneren dat die default skin behoorlijk onoverzichtelijk was. Zijn hier nog skins voor te downloaden etc?
En is het ook mogelijk om bijvoorbeeld netflix via de mini te spelen?
Moet namelijk wel via simpele handelingen kunnen ivm ouders
En is het ook mogelijk om bijvoorbeeld netflix via de mini te spelen?
Moet namelijk wel via simpele handelingen kunnen ivm ouders
Mijn ouders hebben een HD mini2 in gebruik, nog steeds naar volle tevredenheid. Nu gebruiken ze hem ook in zijn meest simpele vorm, films gaan op een USB hdd, die er vervolgens in wordt geprikt en daarvandaan afgespeeld.
Nu wordt echter de slaapkamer verbouwd en komt de tv aan het plafond te hangen. De mediaplayer moet dus plaats maken uit het zicht, wat problemen op gaat leverne met infrarood.
Zou het mogelijk zijn een universele (plug&play) RF afstandsbediening of air mouse aan te sluiten? Ik kwam al wel tegen dat USB keyboard en muis ondersteund zijn namelijk.
Een andere oplossing is een IR extender, waardoor alleen het ontvangende oogje in beeld hoeft, maar dat is toch minder chique
Nu wordt echter de slaapkamer verbouwd en komt de tv aan het plafond te hangen. De mediaplayer moet dus plaats maken uit het zicht, wat problemen op gaat leverne met infrarood.
Zou het mogelijk zijn een universele (plug&play) RF afstandsbediening of air mouse aan te sluiten? Ik kwam al wel tegen dat USB keyboard en muis ondersteund zijn namelijk.
Een andere oplossing is een IR extender, waardoor alleen het ontvangende oogje in beeld hoeft, maar dat is toch minder chique
Een extender is misschien minder chique, maar heeft als voordeel dat je de eigen AB kan blijven gebruiken. "Universele" AB's hebben meestal toch nèt niet alle knoppen c.q. functies die de originele AB's bieden. Plus dat een extender altijd meestal werkt natuurlijk...
Ik gebruik zelf een Logitech Harmony 700 in de woonkamer. Das zonder RF, maar de software van Logitech is dezelfde voor de Logitech Harmony RF remotes. Zou dus moeten werken!
Een extender werkt ook, die gebruik ik met de originele afstandsbediening op de slaapkamer.
Zorg er wel voor dat de extender met je tv overweg kan, ik had een oudere Marmitek GigaVideo waarvan de IR extender volledig overstuurd werd door de backlight van de LCD TV. Daardoor reageerde hij heel vaak niet op de remote.
Uiteindelijk zelf een betere extender gebouwd.
Een extender werkt ook, die gebruik ik met de originele afstandsbediening op de slaapkamer.
Zorg er wel voor dat de extender met je tv overweg kan, ik had een oudere Marmitek GigaVideo waarvan de IR extender volledig overstuurd werd door de backlight van de LCD TV. Daardoor reageerde hij heel vaak niet op de remote.
Uiteindelijk zelf een betere extender gebouwd.
[ Voor 33% gewijzigd door Buzz-01 op 22-10-2015 21:42 ]
Anoniem: 651545
Goedemorgen allen
Ik heb een vraagje nu ben ik een leek daarin maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik heb op mijn pc wat films staan die ik graag op mijn tv wil kijken.
Nu heb ik laats via marktplaats een ac ryan hd mini gekocht maar op een of andere vage reden krijg in niks op me tv te zien ik heb er sowieso geen handleiding bij dus weet ik niet of ik het allemaal wel goed doe.
ik heb via youtube gekeken hoe ik mappen moest delen op win7 na dat gedaan te hebben dacht ik als ik een paar films in mijn C schijf zet kan ik misschien met me smart tv wel gelijk kijken maar dat gaat ook niet die ondersteun het bestand niet
kan iemand mij alsjeblieft helpen?
alvast bedankt

Ik heb een vraagje nu ben ik een leek daarin maar misschien kunnen jullie mij helpen.
Nu heb ik laats via marktplaats een ac ryan hd mini gekocht maar op een of andere vage reden krijg in niks op me tv te zien ik heb er sowieso geen handleiding bij dus weet ik niet of ik het allemaal wel goed doe.
ik heb via youtube gekeken hoe ik mappen moest delen op win7 na dat gedaan te hebben dacht ik als ik een paar films in mijn C schijf zet kan ik misschien met me smart tv wel gelijk kijken maar dat gaat ook niet die ondersteun het bestand niet
alvast bedankt
Je kan de handleiding hier vinden klik
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Begin eens wat meer informatie te delen:Anoniem: 651545 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:07:
Goedemorgen allen![]()
ik heb via youtube gekeken hoe ik mappen moest delen op win7 na dat gedaan te hebben dacht ik als ik een paar films in mijn C schijf zet kan ik misschien met me smart tv wel gelijk kijken maar dat gaat ook niet die ondersteun het bestand niet![]()
alvast bedankt
Hoe is je AC Ryan op de tv aangesloten?
Hoe is je computer verbonden met de AC Ryan?
Heb je helemaal geen beeld of zie je de menu's wel?
Doet geen enkel bestand het of alleen bepaalde extensies/versies?
Na jaren van probleemloos gebruik van mijn Playon!HD Mini heb ik opeens een probleem: Via netwerkverbindingen kan ik probleemloos de mediabestanden van mijn PC afspelen - maar opeens gaat bij één bepaalde folder het beeld op zwart en doet de mediaspeler helemaal niets meer, en moet ik de stroom eraf halen om hem opnieuw op te starten. Onbegrijpelijk - wat kan dit probleem veroorzaken?
dat heb ik ook een keer gehad met een folder. Volgens mij was de .JPG of .GIF ofzo toen in die folder niet helemaal lekker (iig voor de POHD niet lekker). Hij wilt deze laten zien in het preview window en daar crasht hij op. Bekijk dus even alle bestanden in die folder, zit er 1 bij waar de POHD niet tegen kan.nielsvdv2 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:09:
Na jaren van probleemloos gebruik van mijn Playon!HD Mini heb ik opeens een probleem: Via netwerkverbindingen kan ik probleemloos de mediabestanden van mijn PC afspelen - maar opeens gaat bij één bepaalde folder het beeld op zwart en doet de mediaspeler helemaal niets meer, en moet ik de stroom eraf halen om hem opnieuw op te starten. Onbegrijpelijk - wat kan dit probleem veroorzaken?
Bedankt! Dat was de oplossing, ik was die preview functie helemaal vergetenelpino.rv schreef op maandag 22 februari 2016 @ 11:27:
[...]
dat heb ik ook een keer gehad met een folder. Volgens mij was de .JPG of .GIF ofzo toen in die folder niet helemaal lekker (iig voor de POHD niet lekker). Hij wilt deze laten zien in het preview window en daar crasht hij op. Bekijk dus even alle bestanden in die folder, zit er 1 bij waar de POHD niet tegen kan.

Voor verkoop hebben we v&a
[ Voor 91% gewijzigd door Michael Knight op 01-03-2016 19:00 ]
Ben zelf ook stilletjes aan aan het zoeken voor een vervanger. Graag iets dat ook H265 kan afspelen want steeds meer zijn series in dat formaat beschikbaar. Ook iets met een afstandsbediening voor het gemak.Toff schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:02:
Nu de AC Ryan's al een tijdje niet meer ondersteund worden, begin ik -hoewel mijn 2 mini's het nog goed doen- toch een beetje naar de toekomst te kijken. Welke vervangers zijn hiervoor op de markt?
Een Raspberry Pi valt dus al af want die is te zwak.
Hallo,
Ik heb een AC Ryan PlayonHDmini type ACR-PV73200P+. Deze wilde ik updaten met nieuwe firmware.
De originele FW was v7.3.6 r4624
De nieuwe versie is v7.4.x.r7317
Geupdate met de Safe mode flashing procdure. Na een geslaagde update startte de player op in het beginscherm, toen werd het beeld zwart(geen signaal) en startte na verloop van tijd opnieuw op.
Aangesloten op de tv via HDMI. Omdat er volgens de handleiding problemen kunnen ontstaan met het synchen van het hdmi signaal heb ik de player aangesloten via een component kabel. Dan krijg ik wel het taalselectiescherm maar reageert verder niet en start ook na verloop van tijd weer opnieuw op.
Ik heb de volgende vragen:
- Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
- Kan ik terug naar de originele firmware? Hoe doe ik dat? Ik heb geen back up gemaakt.
- Ik lees hier dat firmware van Mede8ter ook op de AC Ryan geinstalleerd kan worden. Kan dat ook op dit type. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vast bedankt
Ik heb een AC Ryan PlayonHDmini type ACR-PV73200P+. Deze wilde ik updaten met nieuwe firmware.
De originele FW was v7.3.6 r4624
De nieuwe versie is v7.4.x.r7317
Geupdate met de Safe mode flashing procdure. Na een geslaagde update startte de player op in het beginscherm, toen werd het beeld zwart(geen signaal) en startte na verloop van tijd opnieuw op.
Aangesloten op de tv via HDMI. Omdat er volgens de handleiding problemen kunnen ontstaan met het synchen van het hdmi signaal heb ik de player aangesloten via een component kabel. Dan krijg ik wel het taalselectiescherm maar reageert verder niet en start ook na verloop van tijd weer opnieuw op.
Ik heb de volgende vragen:
- Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
- Kan ik terug naar de originele firmware? Hoe doe ik dat? Ik heb geen back up gemaakt.
- Ik lees hier dat firmware van Mede8ter ook op de AC Ryan geinstalleerd kan worden. Kan dat ook op dit type. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vast bedankt
misschien vindt je hier wat info
http://playon.unixstorm.org/about.php
http://playon.unixstorm.org/about.php
Firmware nog een tweede keer proberen te flashen? Voor de zekerheid ook even opnieuw downloaden. Wellicht dat daar ook een foutje in geslopen is..
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
@I3art:Had hem al een tweede keer proberen te flashen, zonder resultaat. Bestand opnieuw gedownload en geflashed. Wederom hetzelfde.
Dan de link van herian10 maar eens uitgeplozen. Daar kwam ik de firmware PlayOn!X r4824 rev5.1 for PlayOn!HD Mini! (ACR-PV73200) tegen. Deze gedownload en geflashed en..... HET WERKT!!
Thanks voor de support guys!!
Dan de link van herian10 maar eens uitgeplozen. Daar kwam ik de firmware PlayOn!X r4824 rev5.1 for PlayOn!HD Mini! (ACR-PV73200) tegen. Deze gedownload en geflashed en..... HET WERKT!!
Thanks voor de support guys!!
Anoniem: 636203
Ik heb het probleem dat mijn PlayOnHD a) niet meer kan skippen b) vaak de bestanden corrupteerd waardoor hij ze niet meer kan afspelen. Ik heb steeds 'Repair Errors on HD' gedraaid maar dat lijkt niet te helpen.
Heeft iemand hier deze ervaringen ook?
Ik zit er om te denken om de hele harde schijf te herformatteren, maar dat kost me weer veel werk met kopieeren.
Heeft iemand hier deze ervaringen ook?
Ik zit er om te denken om de hele harde schijf te herformatteren, maar dat kost me weer veel werk met kopieeren.
Jaaa! Ik gebruik de AC Ryan POHD2 nog steeds dagelijks! Echter vanaf deze week kan ik hem niet meer benaderen via Windows. Herstart NAS, zegt ie ook regelmatig (voor het eerst). Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Verder kan ik alles nog wel doen, vanaf de NAS op de pc, remotecontrol via windows etc.
Nog een grote tip voor mensen die corrupte bestanden krijgen: Firmware_PV73700_v9.5.3.r8755 (fast but files get renamed to folders) Blijf af van r8755, hij is heerlijk snel maar je films verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Nog een grote tip voor mensen die corrupte bestanden krijgen: Firmware_PV73700_v9.5.3.r8755 (fast but files get renamed to folders) Blijf af van r8755, hij is heerlijk snel maar je films verdwijnen als sneeuw voor de zon!
[ Voor 27% gewijzigd door dotternetta op 23-07-2017 22:05 ]
Na jaren de playonmini hd 2 te hebben gebruikt ervaar ik nu problemen.Ik heb 2 kastjes. Bij het ene kastje stopt het beeld, waarna ik deze van de stroom moet halen om zo opnieuw op te starten. Bij het andere kastje (die ik boven heb staan) valt het geluid af en toe weg.Beide kastjes maken verbinding met de NAS om zo videobestanden die daarop staan af te spelen. Wat is de oplossing voor deze problemen, of moet ik opzoek naar een nieuwe media player?
[ Voor 3% gewijzigd door maaikederksen op 16-10-2017 19:53 ]
* knip *
Nee, hiervoor hebben we Vraag & Aanbod.
Nee, hiervoor hebben we Vraag & Aanbod.
[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 05-01-2020 18:25 ]
Wat is een waardige vervanger voor mijn AC Ryan PlayonHD. Ik heb 'maar' een Full HD TV dus 4K hoeft niet. Op zich ben ik best wel tevreden over dit apparaat (aangeschaft op 1 van de laatste HCC dagen) maar ik zoek iets moderners.
Heb uiteraard gezocht op Tweakers maar de resultaten zijn wisselend. Eisen die ik heb zijn dat er een harde schijf in kan en een wat snellere netwerkverbinding. Prestaties moeten minimaal gelijk zijn aan de AC Ryan.
Is de Fantec 4KP6800 16GB wat?
Heb uiteraard gezocht op Tweakers maar de resultaten zijn wisselend. Eisen die ik heb zijn dat er een harde schijf in kan en een wat snellere netwerkverbinding. Prestaties moeten minimaal gelijk zijn aan de AC Ryan.
[ Voor 3% gewijzigd door be3a18 op 07-01-2020 23:09 ]
Die Fantec lijkt mij overkill. Ik zou op Aliexpress een Android tv-kastje halen voor een paar tientjes en daar een externe schijf aanhangen.be3a18 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:07:
Eisen die ik heb zijn dat er een harde schijf in kan en een wat snellere netwerkverbinding. Prestaties moeten minimaal gelijk zijn aan de AC Ryan.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik heb een tijdje terug een Eminent gekocht. Er kan alleen een sd kaartje in van max 32gb maar ik hang er altijd een losse 2,5" hdd aan. Streamen doe ik verder niet en ik heb ook geen 4k maar tot nu toe kan ik er werkelijk alles mee afspelen. En het ding is mooi klein, dus neem ik ook makkelijk mee op vakantie oid.be3a18 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 23:07:
Wat is een waardige vervanger voor mijn AC Ryan PlayonHD. Ik heb 'maar' een Full HD TV dus 4K hoeft niet. Op zich ben ik best wel tevreden over dit apparaat (aangeschaft op 1 van de laatste HCC dagen) maar ik zoek iets moderners.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik kwam ergens een model tegen uit de Zidoo reeks. Wel relatief duur alhoewel de Z9S met €200,= nog te doen is. Op Tweakers staan 2 positieve reviews.
Mogelijkheid hd in te bouwen, USB3.0, 1Gbps netwerkverbinding. Ideaal.
De reviews zijn zoals ik al zei maar heeft er verder nog iemand ervaring met dit merk?
De reviews zijn zoals ik al zei maar heeft er verder nog iemand ervaring met dit merk?
Voor minder als de helft koop je een A95x Max (4GB ram versie) met hdd caddy binnenin, helaas geen netflix hd maar de zidoo heeft helemaal geen netflix zover ik gelezen heb.be3a18 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 22:49:
Ik kwam ergens een model tegen uit de Zidoo reeks. Wel relatief duur alhoewel de Z9S met €200,= nog te doen is. Op Tweakers staan 2 positieve reviews.
Video samples hebben een hikje maar volgens de reviewer zit dat in zijn gemaakte youtube video. Dus in werkelijkheid speelt het wel soepel.
YouTube: Impressive A95X MAX - Android Oreo TV Box - 4+64GB / HDD Caddy
Bij geekbuying is ie nu aardig afgeprijst, 62,68 ( ship from europe 68 euro )
Heb verder geen ervaring met dit ding.
Zoveel jaar later, toch nog een hoop plezier met een AC Ryan Playon!HD mini: Trab's Tweakblog: Hacken met 8 jaar oude mediaspeler
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.