Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
FunkySmell schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:32:
het is meer hun taak om te zorgen dat het apparaat het goed afspeelt
dan kan je helaas bij ac ryan lang wachten... ze beloven veel, maar een deel van de beloftes komt altijd maar uit en bij elke update zijn er wel weer andere problemen opeens.

• Robert777
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-07 09:28
quote:
Dikkiedikdik schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:58:
[...]

dan kan je helaas bij ac ryan lang wachten... ze beloven veel, maar een deel van de beloftes komt altijd maar uit en bij elke update zijn er wel weer andere problemen opeens.
Idd, mkvtoolnix heeft in ieder geval geholpen.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Met welke versienummer had je eigenlijk no wel goed 5.1 geluid?

Ik moet het hier nog even testen, maar heb hem wel op mijn 5.1 home cinema set aangesloten met een optische kabel.

en hoe kan je zien wat voor geluid er in je mkv zit? Was dat met g-spot ofzo?

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 21-02-2012 19:37 (78%)

• Robert777
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:36:

Ik moet het hier nog even testen, maar heb hem wel op mijn 5.1 home cinema set aangesloten met een optische kabel.

Tijdens het afspelen van een film op info drukken en dan zie je het geloof ik (ben niet thuis) maar het staat meestal al in de bestandsnaam welke audiotrack erbij zit, bv: Voorbeeld.720p.BDRip.XviD.AC3.

Met gspot kan je ook zien, zit in de meeste afspeel programma's wel een optie om het te bekijken.

Zover ik weet werkt alleen aac niet surround, met ac3 en dts heb ik geen problemen.

Ik heb 't via hdmi en optisch geprobeerd, geen verschil, alleen stereo komt eruit.

Robert777 wijzigde deze reactie 22-02-2012 01:12 (11%)

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 24-07 21:11
Voor geluid en video info gebruik ik altijd mediainfo. Werkt perfect. En info knop, maar die geeft het aantal kanalen niet weer volgens mij.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 25-07 20:25
quote:
Dikkiedikdik schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 19:36:

Met Media info kan je ook veel vinden. Werkt ook voor veel andere mediafiles trouwens: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
Morgen is bij de MediaMarkt de PlayOn HD Mini2 voor een zacht prijsje te krijgen (¤49,-).
Is NTV met Uitzendinggemist compatible met dit spelertje?

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD/HD/BR/BT/WiFi
Medion Akoya E1210 | N270 | 64GB SSD
Asus Transformer TF101 | 4.0.3
Sony Xperia Z1 Compact | 4.4.4
Nexus 7 2013 | 4.4.4

• bart108
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-11-2013
@ barchettanl:

Welke vestiging heb je dit gezien? Ik zie alleen maar een prijs van ¤79,-.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
barchettanl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:11:
Morgen is bij de MediaMarkt de PlayOn HD Mini2 voor een zacht prijsje te krijgen (¤49,-).
Is NTV met Uitzendinggemist compatible met dit spelertje?
nee, alleen met een alternatieve firmware en die werkt niet bij alle mensen even lekker. En voor zover ik het weet is die firmware er alleen voor de mini 1, maar dat kan ik mis hebben. Spit even het topic door, het is hier een paar keer besproken het afgelopen jaar. Volgens mij is het deze firmware: http://playon.unixstorm.org/about.php

Edit: ja, die is het, na installeren (wat je wel even wat tijd kost, het is niet 1 bestandje op een usb zetten en installeren) kan je dit benaderen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dumpert 
Film1 
Nederland 24 
Nickelodeon 
NOS 
NU24 
RTL 
Sport1 
UZG 
Ziggo

Maar dit is inderdaad zoals ik dacht alleen voor de mini 1.

Ik raad je trouwens niet aan om een ac ryan nu te kopen, dingen zijn verouderd en de chipset is maar matig. De WD TV Live (najaar 2011) editie heefet een andere chipset (zit ook in de popcorn v8) en die is echt een veel en veel betere keuze, maar die kunnen beiden (nog) niet op uitzending gemist komen.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 22-02-2012 13:13 (60%)

• barchettanl
  • Nu online
Bedankt Dikkiedikdik! Ik had al even in het topic lopen spitten (en daarom 'ontdekt' dat het NTV heet), en zag iets van 'mini 1' voorbij komen. Wilde het even zeker weten, omdat het ding voor mij nog nieuw is.

Voor wat betreft de chipset ... tsja, 49 euro is niet zo heel veel voor een ding dat toch veel audio- en videocodecs ondersteund? Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren dat de WD TV Live 'beter' zou moeten zijn.

Nexus 7 2013 | 4.4.4

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
barchettanl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:19:
Voor wat betreft de chipset ... tsja, 49 euro is niet zo heel veel voor een ding dat toch veel audio- en videocodecs ondersteund? Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren dat de WD TV Live 'beter' zou moeten zijn.
Voor 49 euro is het geen slechte koop hoor. Als je echter 100 euro te besteden hebt zou ik nu voor de WD TV Live gaan. Maar je kan altijd als een mediaplayer je bevalt over een jaar (of twee of langer) een andere kopen en deze weer verkopen of gebruiken voor een andere tv in huis. Voor mij was het belangrijk dat youtube e.d. goed werkt en dat werkt wel op de AC Ryan, maar veel trager dan ik wil. Dus ik ben toen verder gaan kijken (ook omdat ik nergens meer de AC Ryan kon vinden, daar was ik uit gewoonte namelijk wel eerst naar op zoek gegaan).

Ik gebruik nu op de hoofdtv de WD TV Live en op de andere tv waar we minder op kijken de AC Ryan.

Maar waar koop je hem voor 49 euro? Bij de mediamarkt in Leeuwrden hebben ze geen AC Ryans meer liggen?

• barchettanl
  • Nu online
Óf ze de Mini 2 bij de MM hebben weet ik niet: hij stond in de folder aangekondigd als aanbieding voor morgen (van ¤79 voor ¤49). Is dus afwachten of ze überhaupt op voorraad zijn (in Middelburg, in mijn geval).

Nexus 7 2013 | 4.4.4

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
barchettanl schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:28:
Óf ze de Mini 2 bij de MM hebben weet ik niet: hij stond in de folder aangekondigd als aanbieding voor morgen (van ¤79 voor ¤49). Is dus afwachten of ze überhaupt op voorraad zijn (in Middelburg, in mijn geval).
dat is wat ver vanuit friesland 8)

• VladimirLudovic
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-05 10:41
Ha dudes!

Mijn POHD Mini herkend mijn CH3HNAS niet, terwijl deze door de computers in hetzelfde netwerk (werkgroep) wel wordt herkend.

Ik draai firmware v7.4.6.r7317. Ik heb de POHD mini bekabeld aan mijn netwerk hangen, aan een Thompson Speedtouch 780. Aan diezelfde speedtouch unit hangt een Conceptronic NAS server CH3HNAS. Naast een Samba server met een stel shares draait op deze NAS draait een NFS en een UPnP (A/V) server.

Deze laatste twee worden echter niet herkend door de POHD mini?!

Wat ik ook raar vind is dat de POHD sowieso niet de werkgroep lijkt te herkennen: Wanneer ik de bestandsbrowser open en klik op Netwerk, zie ik geen enkele werkgroep. Ik kan alleen verbinding maken met mijn CH3HNAS door een snelkoppeling aan te maken en daarin het IP adres op te geven (+ credentials).

Ik heb het één keer voor elkaar gekregen: Net nadat ik de nieuwste firmware had geladen en deze voor de eerste keer bootte, herkende de POHD een werkgroep ("WORKGROUP", terwijl al mijn devices in werkgroep "JOJS_NETWORK" zijn aangemeld) waarin zich inderdaad mijn CH3HNAS bevond en ik deze kon bereiken. In deze sessie werd ook een UPNP server herkend en deze werkte toen naar behoren. Echter, toen ik de POHD mini daarna voor de 2e keer opstartte, herkende het ding niets meer.

Kan iemand me helpen hiermee?

• TifKag
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-07 19:04
quote:
Ja Dude
ACRyan in Rotterdam, bel ze maar ff

Yeah..... right

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-07 15:43

l3art

Moderator Mobile
Ik blijf de laatste firmware updates erg traag vinden. Ze zijn in mijn ogen gewoon niet gemaakt voor de POHD. Vanaf versie 2 zal het wel een stuk soepeler lopen maar de eerste versie blijft het allemaal erg traag.
Dan maar geen italic ondertiteling, maar dat werkt ten minste wel lekker snel.

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• DeTeraarist
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

DeTeraarist

#Boots2Asses

Oww, ik heb antwoord gekregen op m'n wifi probleem(heeft 4 weken geduurd!)
quote:
Hi,

indeed there is an increased amount of problems with the WIFI connection with newer Firmwares (SDK4). Those firmwares are much more Resource heavy than the older ones (<SDK3) which is also why we recommend users to use the latest SDK3 firmware if you need a stable WIFI network. The latest was r4824 and the WIFI connection in that one is much better and you're able to use static IP's as well.
So basically if you are experiencing those problems with WIFI after updating please flash back to r4824 or use a LAN connection as alternative.

best regards & sorry for the inconveniences!
Ik heb geen andere woorden meer voor ze: Amateuristisch prutsers.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
quote:
Repi3 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:49:
[...]

Excuses, inderdaad ik heb een oude FW (4318) en een V1 playonHD (PV73100)

Ik zal dit weekend eens kijken om de installatie te doen !

Bedankt voor de uitleg elpino.rv !
Ik heb ondertussen de v7.4.4.r7317 geinstalleerd.
Mijn data staat op een server en er zit ondertussen geen schijf meer in.
Maar kan ik nu bij 'films' een share vanop het netwerk eraan koppelen?

Via een hdd werkt dit, maar via netwerk niet of die ik iets verkeerd?

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier volop ergenis over een AC Ryan Essential - Samsung D6200 combo. Ik heb gisteravond echt m'n haren uit m'n hoofd getrokken van ergenis over audio sync problemen met de Samsung icm de AC Ryan mediaspeler. Het maakt niet uit hoe ik het kreng aansluit, via HDMI of via composite, de audio loopt ACHTER op het beeld. En ALLEEN op deze TV. Op mijn eigen TV's (Samsung en Philips) en een oude CRT bij m'n ouders geen enkel probleem. Alleen op de D6200 gewoon een halve tot een volle seconde verschil tussen beeld en geluid, waarbij het geluid later komt dan het beeld terwijl dat meestal andersom is als er sync issues zijn. Ik heb de TV al een firmware update gegeven, in Game Mode gezet en noem maar op, maar het probleem blijft. Ik ga binnenkort eens testen met m'n eigen O!Play op die TV, maar wat ik wel weet is dat een UPC HD box en een Philips DVD-speler het allebei wel goed doen op dat ding. Aan de andere kant doet de AC Ryan het ook op alle TV's behalve deze goed 8)7

Precies dit dus: Raimon89 in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1"

Zou het echt een AC Ryan - Samsung probleem zijn?!
quote:
Raimon89 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:53:
Gelukt! :)

Hij stond bij op LPCM, heb hem verandert naar RAW en nu loopt alles mooi synchroon, thanks!
Bij m'n ouders had ik 'm al op RAW gezet maar dat lost dus niks op.

Exirion wijzigde deze reactie 04-03-2012 11:31 (19%)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Heb je er nog een versterker tussen zitten? Of rechtstreeks op de tv aangesloten?
Dacht ook dat het aan de tv/mediaspeler combi lag, maar het ligt aan de versterker. Veel versterkers zit een lip-sync functie om het geluid vertraagd door te sturen. Daarbij kan je het aantal ms instellen dat het geluid door moet komen.

edit: of was het nu juist de tv die de beelden wat langer moest verwerken??

l3art wijzigde deze reactie 04-03-2012 13:00 (11%)

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
l3art schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:51:
Heb je er nog een versterker tussen zitten? Of rechtstreeks op de tv aangesloten?
Rechtstreek op de TV aangesloten, simpelweg een HDMI kabel ertussen.
quote:
edit: of was het nu juist de tv die de beelden wat langer moest verwerken??
Normaal gesproken is het beeld wat vertraagd door de beeldbewerking, maar in dit geval is het precies andersom. Het scheelt echt een halve seconde ofzo, want er is niet naar te kijken.

En blijkbaar is dit niet alleen met AC Ryan's maar ook met de O!Play die ik zelf al 2.5 jaar heb :X

http://vip.asus.com/forum...Language=en-us&page=3

Iemand daar noemt zelf precies de TV die m'n ouders hebben staan, maar blijkbaar is er geen echte fix voor.

Exirion wijzigde deze reactie 04-03-2012 13:21 (23%)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Hmm bizar, weet wel dat er wat verschil in kan zitten, maar zoveel.....
En het is ook echt met elke film dus? Weet uit mijn hoofd dat er op de POHD wel een functie zit om de ondertiteling te vertragen, maar geluid dacht ik niet...

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
l3art schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:23:
Hmm bizar, weet wel dat er wat verschil in kan zitten, maar zoveel.....
En het is ook echt met elke film dus?
Ja, en echt structureel. Ik weet uit ervaring wel zo'n beetje hoe 200ms delay aanvoelt, maar dit is nog veel erger en iemand in het Asus topic heeft het over 380ms. Sluit aardig op mijn schatting van een halve seconde aan. Als je met bepaalde instellingen gaat spelen gaat het soms zelfs nog meer in de richting van een hele seconde. Iemand zegt dat bij hem 1080i de enige resolutie is waarbij het probleem niet optreedt, dus dat laat ik m'n ouders nog even proberen. Helaas woon ik nogal ver bij ze vandaan dus het zelf proberen duurt nog even.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:04:
Iemand daar noemt zelf precies de TV die m'n ouders hebben staan, maar blijkbaar is er geen echte fix voor.
Volgens mij kan je dit oplossen door het beeld en het geluid door te lussen via een dvd recorder (of videorecorder). Dat zou zeer waarschijnlijk wel werken.

Dus als je een dvd recorder bijvoorbeeld hebt liggen, dan is dat het proberen waard. Gewoon ingang 1 van de recorder nemen en dan de output naar de tv. Zal wel niet ideaal voor het beeld zijn als je hd kijkt alleen.

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-06 13:56
quote:
Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:27:
[...]

Ja, en echt structureel. Ik weet uit ervaring wel zo'n beetje hoe 200ms delay aanvoelt, maar dit is nog veel erger en iemand in het Asus topic heeft het over 380ms. Sluit aardig op mijn schatting van een halve seconde aan. Als je met bepaalde instellingen gaat spelen gaat het soms zelfs nog meer in de richting van een hele seconde. Iemand zegt dat bij hem 1080i de enige resolutie is waarbij het probleem niet optreedt, dus dat laat ik m'n ouders nog even proberen. Helaas woon ik nogal ver bij ze vandaan dus het zelf proberen duurt nog even.
Das apart dat je dat zegt over dat issue met het geluid. Ik heb zelf een Mini2, aangesloten op een Panasonic TH-42PZ85 en ik heb hetzelfde geluidsissue. Dit is dan op mijn slaapkamer, dus de Mini2 stuurt het geluid direct naar de TV, en toch heb ik vertraging.

Ik heb geen oplossing, wel een workaround die elke keer werkt. Als ik iets wil gaan kijken, dan is de 1e video die ik start out of sync. Wat ik doe is de speler op pauze zetten. Gewoon de pauze knop indrukken. Wat ik dan ervaar is dat het beeld stil blijft staan (doh) maar het geluid hoor ik nog even doorlopen, ter lengte van de out-of-sync die ik ervaar.

Maar dat geluid houdt op een gegeven moment natuurlijk ook op, want dan is het geluid 'bij' bij het moment dat op pauze staat. Als ik dan weer op play druk loopt het perfect synchroon. Ik zou ook niet weten waar dit aan ligt, ik ben er bij toeval achter gekomen dat die workaround werkt, en ja, dat is hoe ik het oplos.

Het aparte is dat als ik dat niet doe, en ik druk gewoon op stop, en ik speel een volgende video af, dan is die video wél in sync. Maar die 1e video is consequent een probleem, en dan ook nog eens alleen bij HD materiaal. Ik heb bv xvids staan van The Wonder Years en Whose Line Is It Anyway, en daar heb ik die audio issues niet bij.

Blijven toch aparte apparaatjes, die ACRyans..

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

quote:
Just_A_User schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:56:
Blijven toch aparte apparaatjes, die ACRyans..
Ik koop ook echt nooit meer iets van die toko. Wat een gezeik met die software.

Maar bedankt voor je reactie :) Ik zal pa eens vragen om dat pauzeren te proberen. Ik ga ook nog proberen of de 1080i modus een oplossing is, want dat melden sommige mensen. Verder wil ik het ding nog direct op de versterker aansluiten en de TV dan in game mode zetten, en dan zou de lipsync OK moeten zijn.

Exirion wijzigde deze reactie 04-03-2012 23:04 (39%)

• Just_A_User
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 28-06 13:56
quote:
Exirion schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Ik koop ook echt nooit meer iets van die toko. Wat een gezeik met die software.

Maar bedankt voor je reactie :) Ik zal pa eens vragen om dat pauzeren te proberen. Ik ga ook nog proberen of de 1080i modus een oplossing is, want dat melden sommige mensen. Verder wil ik het ding nog direct op de versterker aansluiten en de TV dan in game mode zetten, en dan zou de lipsync OK moeten zijn.
Ik heb de hele zooi ook beneden gehad staan hoor, en toen had ik 't met een toslink kabel aangesloten op een Marantz SR4600, en daar had ik exact diezelfde vertraging.

Maar beneden staat inmiddels een Boxee Box op een Samsung 46D8000 te draaien, en die boxee box is nu aangesloten op die SR4600 en daar ervaar ik die issues allemaal niet mee. Ik denk niet dat het wel of niet gebruiken van een versterker/receiver een verschil uit maakt.

Ik snap natuurlijk wel dat een modernere versterker de mogelijkheid heeft tot het instellen van audio delay, maar dat is ook maar een noodgreep.

• TuffScout
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-07 12:04
Removed :-)

TuffScout wijzigde deze reactie 10-03-2012 18:32 (129%)

• Bochtje
  • Laatst online: 25-07 01:22

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Even een vraagje: zou mijn POHD mini uit standby moeten gaan (wake up) als ik de standby knop (die rode) op de afstandsbediening indruk?
Hij gaat wel op standby als ik die knop indruk.

Dus als het logo rood is.

Ik krijg hem alleen aan als ik de powerknop op het kastje zelf indruk, klopt dat?

Bochtjes zijn Kewl

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:22
Nee, dat zou niet zo moeten zijn. Heel soms loopt het ding vast. Dan helpt alleen het verwijderen van de voedingsspanning. Ik zet de mijne eigenlijk nooit uit, dan heb je er de minste problemen mee ;)

• Bochtje

Bochtje

Ik heb 2 mini's staan momenteel en allebei gaan ze niet aan met de afstandsbediening, verschillende afstanbedieningen, verschillende firmware :?

Iemand anders een idee hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?

Bochtjes zijn Kewl

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Buiten het aan en uitzetten doe de afstandsbediening het wel gewoon? Met andere woorden geen lege batterijen?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Bij mij gaat hij ook gewoon aan met de afstandsbediening. Sterker nog, ik heb nog nooit die knop voorop het apparaat gebruikt.

• Bochtje

Bochtje

Dat is het aparte, alles doet het prima met de AB, ook op standby zetten.
Enigste dat ik me kan bedenken is het feit dat ik hem gebruik met composiet kabels op een scart omzetter.

Dus niet via HDMI .. zou dat er wat mee te maken kunnen hebben :?
Zo eens op de andere tv hier proberen, die wel hdmi heeft.

Bochtjes zijn Kewl

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Bochtje schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:49:
Dat is het aparte, alles doet het prima met de AB, ook op standby zetten.
Dat bedoelde ik, volgens mij las ik iets verkeerd.

Als ik ernaar kijk is het logo blauw en dan druk ik op de afstandsbediening en is hij rood en zo laat ik hem al jaar en dag staan? Dat is toch gewoon uit? Of is er nog een andere stand?

• Bochtje

Bochtje

Het probleem is dat hij niet aan gata als ik die knop weer indruk ;)
Dus op standby zetten gaat prima, maar aanzetten lukt alleen met de knop op het kastje, niet met de AB :-(

Bochtjes zijn Kewl

• Toff
Ja, dat is toch niet zoals het hoort (ik heb er ook twee trouwens).

• Dikkiedikdik
  • Niet online
nee, dat hoort inderdaad niet zo.

• Bochtje

Bochtje

Echt dit meen je niet ....

Ik hang beide mini's na elkaar aan een tv met hdmi en alles werkt als een trein, ook andere problemen die ik met de mini had (usb wifi viel weg, freezes, reboots, op standby gaan, netwerkproblemen, nog veel meer) zijn als sneeuw voor de zon verdwenen :D

Oftewel: wat voor problemen je ook hebt met de Mini, als je Mini via composiet en een scart converter aan je tv hangt, kan dat de oorzaak zijn van zo'n beetje elk willekeurig probleem 8)7

Bochtjes zijn Kewl

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Bochtje schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:14:
Oftewel: wat voor problemen je ook hebt met de Mini, als je Mini via composiet en een scart converter aan je tv hangt, kan dat de oorzaak zijn van zo'n beetje elk willekeurig probleem 8)7
Lekker is dat, ik heb een tv zonder hdmi aansluiting waaraan hij hangt :P

Maarja, het meeste werkt en alleen de kids kijken erop. Ik heb voor eigen gebruik een betere (lees niet ac ryan) gekocht.

• Bochtje

Bochtje

Ik dacht ook heel even heel hard wat een :F -merk .. met een boel ellende ...

Maar nu ik ze aan mijn tv met hdmi heb gehad en allerlei leuke dingen er mee heb gedaan .... :9~

Vooral de laatste firmware updates geven leuke nieuwe functionaliteit met internet 8)

Edit: de moderator die mijn topic op het AC Ryan forum behandelde denkt dat het zeer waarschijnlijk het gevolg was van een kabelbreuk in mijn composiet kabels of de scart omzetter of iets dergelijks, maar dat in ieder geval kortsluiting veroorzaakt.

Ook bij een kabelbreuk in een hdmi kabel kan zulk gedrag optreden.
Dus voor de mensen hier die onverklaarbare problemen hebben met hun Mini: probeer eens een andere hdmi kabel/hdmi poort op je tv/scherm en wie weet :)

Bochtje wijzigde deze reactie 19-03-2012 22:28 (46%)

Bochtjes zijn Kewl

• t-bob
  • Laatst online: 22-05 13:58
kan je een update op de hd ryan mini1 doen van
5440 indirect naar 7317
of moet je weer terug naar
3875 en dan 3585 en dan pas de 7317.

• Brainpower
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:02
quote:
t-bob schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:23:
kan je een update op de hd ryan mini1 doen van
5440 indirect naar 7317
of moet je weer terug naar
3875 en dan 3585 en dan pas de 7317.
Je hebt minimaal 3582 nodig:

http://www.acryan.com/dow..._PV73200_v7.4.x.r7317.pdf

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• t-bob
quote:
bedoel ik 3582.

Dus kan dat niet meteen :/

t-bob wijzigde deze reactie 20-03-2012 19:04 (6%)

• Toff
quote:
t-bob schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:02:
[...]

bedoel ik 3582.

Dus kan dat niet meteen :/
Vanaf versie 3582 (en alle latere versies dus) kan het wel meteen, dus waarom niet?

• belfrink
  • Laatst online: 14-07 14:44

belfrink

Satch god !

Sinds een paar dagen heb ik de PlayonHD2 in mijn bezit, hier heb ik zelf een Seagate 1TB HDD in geplaatst voor de opslag. Paar vragen:

- Als ik muziek luister gaat de speler niet automatisch naar de volgende cd maar begint weer bij nummer 1 in dezelfde map. Kan ik dit aanpassen ?

- Na scannen is de film en muziek bibliotheek behoorlijk rommelig. VOB's worden zonder pardon in de /movie map geknalt, terwijl alles gewoon netjes in mapjes staat opgeslagen. Erg vreemd. Ik bestuur nu alles via bestandbeheer omdat dit voor mij tot noch toe het beste werkt.

- Ik lees veel positieve verhalen over YAMJ. Werkt dit ook offline ? Mijn PlayOn is niet aangesloten op het netwerk.

- Als je terugkeert naar het beginscherm moet de speler eerst "recent toegevoegde bestanden" voor muziek en films laden, dit duurt een aantal seconden, vrij irritant. Kan ik dit uitschakelen ?

Specs: AMD Athlon64 X2 6400+ @ 3,2Ghz | Arctic Freezer 64 Pro | 4096MB G.E.I.L. DDR2 800 4-4-4-12 | Asus HD6870 Cu 1GB | OCZ 600W ModXtream | Creative Xfi Music

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
belfrink schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:50:
- Ik lees veel positieve verhalen over YAMJ. Werkt dit ook offline ? Mijn PlayOn is niet aangesloten op het netwerk.

- Als je terugkeert naar het beginscherm moet de speler eerst "recent toegevoegde bestanden" voor muziek en films laden, dit duurt een aantal seconden, vrij irritant. Kan ik dit uitschakelen ?
YAMJ van AC Ryan (moet je wel even die versie even downloaden, staat volgens mij op de website van AC Ryan ergens) kan offline prima werken.

En recent toegevoegde bestanden kan je uitschakelen in het menu.

• belfrink

belfrink

Satch god !

quote:
Dikkiedikdik schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:02:
[...]
En recent toegevoegde bestanden kan je uitschakelen in het menu.
Ik heb het menu enkele keren doorgenomen maar kom deze optie nergens tegen.
Staat deze in het hoofdmenu ? Kun je ook afgeven waar ? Bedankt alvast.

Specs: AMD Athlon64 X2 6400+ @ 3,2Ghz | Arctic Freezer 64 Pro | 4096MB G.E.I.L. DDR2 800 4-4-4-12 | Asus HD6870 Cu 1GB | OCZ 600W ModXtream | Creative Xfi Music

• loeberce
Heet autoscan of zoiets. Staat onder algemeen of diversen.

• belfrink

belfrink

Satch god !

quote:
loeberce schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:18:
Heet autoscan of zoiets. Staat onder algemeen of diversen.
Bedankt :)

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 15:30
Als ik mkv met embedded subs afspeel op mijn AC Ryan HD! Playon 7300 zie ik de sub niet. Ik kan ze wel selecteren. Ik heb de laatste firmware op gezet maar noppes.

Met VLC player op de pc zie ik de sub wel.

:?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 25-03-2012 20:53 (13%)

Windows 7 PRO x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• technoaddict
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-07 17:50
Weet iemand of er ergens een goede handleiding te vinden is voor het installeren en gebruiken van YAMJ? Op het forum van AC Ryan bestaat wel een recente post waar iemand een handleiding heeft gepost, maar die gebruiker is verwijderd ofzo, waardoor de beginpost ook weg is.
Thanks!

• belfrink

belfrink

Satch god !

quote:
technoaddict schreef op maandag 26 maart 2012 @ 12:01:
Weet iemand of er ergens een goede handleiding te vinden is voor het installeren en gebruiken van YAMJ? Op het forum van AC Ryan bestaat wel een recente post waar iemand een handleiding heeft gepost, maar die gebruiker is verwijderd ofzo, waardoor de beginpost ook weg is.
Thanks!
Op de site van AC Ryan bij support section - guides;

http://www.acryan.com/support/ACR-PV73700/

• Mandrake466
Ik heb onlangs een firmware update uitgevoerd van mij 73100 van versie r4624 (dit zat bij aankoop er al op) naar de nieuwste versie met GUI 2.0. Het is nu retetraag en de tekst is bijna niet te lezen zo klein.

Hoe kan ik een downgrade uitvoeren naar versie r4624?

Windows 7 PRO x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, EVGA GeForce GTX 550 Ti FPB, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Toff
Op dezelfde manier.

• Mandrake466
quote:
Okey bedankt!

Wat raar, ik vind firmware R4624 niet terug op hun site :?

Edit: ik zie wel de r4824. Zal die wel gebruiken.

Mandrake466 wijzigde deze reactie 29-03-2012 07:46 (11%)

• t-bob
quote:
Dikkiedikdik schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:24:
[...]

de ondertiteling en de film moeten dezelfde naam hebben , dus bijvoorbeeld:

Lord of the Rings - deel 1.avi

Lord of the Rings - deel 1.srt

Dan werkt het.

Voor jou zou het dan zo moeten zijn:

machete.avi
machete.srt

Ze moeten ook op dezelfde stick / harde schrijf staan, dus bij elkaar in dezelfde map.
Als ik een film afspeel met externe sub geeft hij de melding geen ondertiteling aanwezig.
ik heb op de stick staan bijv.
de film; Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.avi
mapje; Dutch Subs en in het mapje zit Dutch.srt
en ik heb nog een kopi erop staan van de ondertiteling bestandje; Faster.srt
Ingebrande subs werkt goed,
maar krijg met geen mogelijkheid een ondertiteling bij externe subs :'(
Op de imac en laptop kan ik wel een ondertiteling selecteren alleen niet op de ac ryan mini1.
Hoe gaat dat nu wel?
alvast bedankt.

• loeberce
heb je nu wel of niet exact dezelfde bestandsnaam zoals in je quote?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
t-bob schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:09:
de film; Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.avi
mapje; Dutch Subs en in het mapje zit Dutch.srt
De subs moeten niet in een aparte map zitten. Je kan het beste dit doen:

Folder met de naam Faster

Daarin deze 2 bestanden:

Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.avi
Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.srt

Dan zou het moeten werken.

• rg-mohwa
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

rg-mohwa

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Phoe Hé

quote:
Dikkiedikdik schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:47:
[...]

Daarin deze 2 bestanden:

en hoe doe ik dat bij meerdere talen ondertiteling ?

• Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-03 12:41
quote:
rg-mohwa schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 12:53:
[...]

en hoe doe ik dat bij meerdere talen ondertiteling ?
Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.en.srt of
Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.nl.srt

Dan moet je wel nog zelf de goede selecteren.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Brickman schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 13:30:
[...]

Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.en.srt of
Faster.2010.720p.BRRip.XviD.AC3-VISION.nl.srt

Dan moet je wel nog zelf de goede selecteren.
Ik weet niet zeker of de AC Ryan dit ondersteunt, mijn wd tv live streaming pakt dit wel, maar die is een stuk nieuwer dan de deze speler.

Je kan het proberen, in principe moet je dan met de subtitle optie nog de keuze kunnen maken welke van de 2.

• Mandrake466
Multiple SRT subtitles for a video, naming the desired subtitle file the same as the video name will make it the default subtitle during playback, example;
If you have 'Avatar.mkv' video and 'Avatar.srt', 'Avatar.dutch.srt', 'Avatar.german.srt', etc Avatar.srt will be the default subtitle
If you prefer to have other subtitle as the default subtitle, just rename that to 'Avatar.srt'

Ik weet niet of bovenstaand voor ale spelers van ac ryan geldt

Mandrake466 wijzigde deze reactie 29-03-2012 13:47 (82%)

• Mandrake466
Nou ja zeg! Zit ik gisteravond film te kijken op mijn ACR-PV73100 Playon!HD valt opeens het geluid weg. Andere films geprobeerd: ook geen geluid. Beeld is okey. Zelftest van de speakers op de receiver (Pioneer vsx-421) gedaan: ook okey. Alle kabels nagelopen.

Zou dit mischien te maken hebben met de nieuwste firmware met GUI 2? Voorheen had ik er geen last van namelijk.

Ik denk dat ik de firmware toch maar ga downgraden naar v7.3.4.r4824

Mandrake466 wijzigde deze reactie 30-03-2012 07:41 (5%)

• GGS_206
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Probeer het gewoon, dan weet je het gauw genoeg.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
quote:
Mandrake466 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:37:
Nou ja zeg! Zit ik gisteravond film te kijken op mijn ACR-PV73100 Playon!HD valt opeens het geluid weg. Andere films geprobeerd: ook geen geluid. Beeld is okey. Zelftest van de speakers op de receiver (Pioneer vsx-421) gedaan: ook okey. Alle kabels nagelopen.
Hoe lang had je AC Ryan al in gebruik zonder hem echt uit te zetten (de zonder dat je bij de start dat blokkerige oranje/wit/zwart opstartscherm had gezien?).

Het blijkt naar mijn ervaring dat na langer gebruik, bijvoorbeeld een tiental of meer films of serie-episodes, de kans op gekkigheden als uitvallend geluid sterk toeneemt, zeker als je geregeld MKV en avi afwisselt met verschillende soorten geluidscompressie (DD, DTS, MP3, AAC e.a.). De hardware en software blijven dan niet goed in synch. Reboot van je speler helpt dan in regel.

En wat je ook niet moet vergeten, er zijn genoeg films (MKV, DivX avi's etc) die niet correct gecodeerd zijn. Softwarespelers zijn meestal wat toleranter en kunnen foutjes meer on the fly corrigeren/compenseren dan media-spelers, die vallen en staan met de (on)mogelijkheden van de hardware.

• Toff
Mijn Mini 1 (V 7.3.6.R4415) staat altijd aan, omdat ik hem ook als centrale opslag voor films en muziek gebruik. Een of twee keer per jaar is hij het geluid kwijt. Uitschakelen en weer aanzetten lost het weer op. Lijkt me niet specifiek een probleem van nieuwere firmware.

• Mandrake466
quote:
arsimo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:56:
[...]

Hoe lang had je AC Ryan al in gebruik zonder hem echt uit te zetten (de zonder dat je bij de start dat blokkerige oranje/wit/zwart opstartscherm had gezien?).

Het blijkt naar mijn ervaring dat na langer gebruik, bijvoorbeeld een tiental of meer films of serie-episodes, de kans op gekkigheden als uitvallend geluid sterk toeneemt, zeker als je geregeld MKV en avi afwisselt met verschillende soorten geluidscompressie (DD, DTS, MP3, AAC e.a.). De hardware en software blijven dan niet goed in synch. Reboot van je speler helpt dan in regel.

En wat je ook niet moet vergeten, er zijn genoeg films (MKV, DivX avi's etc) die niet correct gecodeerd zijn. Softwarespelers zijn meestal wat toleranter en kunnen foutjes meer on the fly corrigeren/compenseren dan media-spelers, die vallen en staan met de (on)mogelijkheden van de hardware.
Inmiddels opgelost: Op de Pioneer receiver stond SIGN SEL op analoog ipv HDMI. IK heb weer geluid. Het stomme is dat ik dit dus nooit gewijzigd heb en het geluid zomaar weg viel :S

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-06 18:23
Hoi Tweakers,

Sinds enige tijd heeft mijn Playon!HD last van haperingen bij filmscenes (1080p) waarbij veel 'detail' in voorkomt. Bijvoorbeeld schittering van de zon in water, luchtopnames van een stad of natuurgebied of veel lichtjes in een donkere stad. Dus, bij scènes die -mijns inziens- veel 'data' bevatten.

Iemand enig idee hoe dat komt en wat eraan te doen is?

Hij draait op de standaardfirmware 3966.

• Mandrake466
Ik heb een mkv filmbestand met embedded subs maar ik kan de subs niet tevoorschijn te toveren :S
Via de menu op de speler zie ik wel de subs en als ik er eentje selecteer gebeurt er niks.

Dit lukt dus ook niet bij andere films met embedded subs. Losse srt bestanden werkt wel goed.

Op de site van AC Ryan word ik ook niet veel wijzer.

Ik heb de ACR-PV73100 Playon!HD met de nieuwste firmware v7.3.4.r4824 (sdk3). Met de nieuwste firmware met GUI 2 werkt het trouwens ook niet.

Iemand suggesties?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 01-04-2012 16:46 (24%)

• Robert777
quote:
Malfoi schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:44:
Hoi Tweakers,

Sinds enige tijd heeft mijn Playon!HD last van haperingen bij filmscenes (1080p) waarbij veel 'detail' in voorkomt. Bijvoorbeeld schittering van de zon in water, luchtopnames van een stad of natuurgebied of veel lichtjes in een donkere stad. Dus, bij scènes die -mijns inziens- veel 'data' bevatten.

Speelde die ze eerst wel goed af of zijn dit nieuwe bestanden? Misschien is de fan ermee opgehouden of het koelblokje los. Ik heb met de mini in geen problemen doorgaans behalve bij de beruchte birdscene en bestanden met teveel jumboframes.

• loeberce
quote:
Malfoi schreef op zondag 01 april 2012 @ 00:44:
....
quote:
Mandrake466 schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:43:
....
Ik heb de ACR-PV73100 Playon!HD met de nieuwste firmware v7.3.4.r4824 (sdk3). Met de nieuwste firmware met GUI 2 werkt het trouwens ook niet.

Iemand suggesties?
Ik zou jullie beiden willen adviseren om de nieuwste firmware te proberen. (r7317) Je kan altijd weer terug naar een oudere als deze problemen geeft, maar de firmware updates zijn er niet voor niets.....

• Zondagskindje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 24-07 16:34

Zondagskindje

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Harley Davidson Iron 883

quote:
[...]

Daarin deze 2 bestanden:

Bedankt voor deze tip!
Dat scheelt een hoop wachten voordat iemand mijn favo series heeft vertaald :)

"I've always been mad.
I know I've been mad, like the most of us are.
Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Spekkies

• t-bob
quote:
[...]

Daarin deze 2 bestanden:

Is weer gelukt bedank >:)

• Mandrake466
quote:
loeberce schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:07:

Ik zou jullie beiden willen adviseren om de nieuwste firmware te proberen. (r7317) Je kan altijd weer terug naar een oudere als deze problemen geeft, maar de firmware updates zijn er niet voor niets.....
Die heb ik al geprobeerd. AC Ryan kennende komt er met nieuwe updates nog meer ellende bij..

• t-bob
Heeft dat al eens iemand gedaan een update op de hd ryan mini1
van 5440 indirect naar 7317 .
Durf het niet zo goed bij de vorige update was de acryan helemaal ontsteld en heb ik hem moeten
opsturen naar acryan. die hebben toen de software 5440 erop gezet en dat was in febr.

• Mandrake466
quote:
t-bob schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:25:
Heeft dat al eens iemand gedaan een update op de hd ryan mini1
van 5440 indirect naar 7317 .
Durf het niet zo goed bij de vorige update was de acryan helemaal ontsteld en heb ik hem moeten
opsturen naar acryan. die hebben toen de software 5440 erop gezet en dat was in febr.
Ik heb geen mini weliswaar maar de ACR-PV73100 Playon!HD en had ook een FW upgrade gedaan naar de 7317 met GUI 2.0 maar dit viel mij zo tegen dat ik weer terug ben gegaan naar de r4824 (dus geen GUI 2.0).

GUI 2.0 is ook meer voor de nieuwere modellen. Op de oude series (in mijn geval dan) is het onwijs traag, dwz de overgangen in de menu zelf en de reactie op de afstandbediening. Tevens is het menu is bijna niet te lezen omdat de tekst zo klein is. Nee, niks voor mij.

• TifKag
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21-07 19:04
quote:
Mandrake466 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:02:
[...]

Ik heb geen mini weliswaar maar de ACR-PV73100 Playon!HD en had ook een FW upgrade gedaan naar de 7317 met GUI 2.0 maar dit viel mij zo tegen dat ik weer terug ben gegaan naar de r4824 (dus geen GUI 2.0).

GUI 2.0 is ook meer voor de nieuwere modellen. Op de oude series (in mijn geval dan) is het onwijs traag, dwz de overgangen in de menu zelf en de reactie op de afstandbediening. Tevens is het menu is bijna niet te lezen omdat de tekst zo klein is. Nee, niks voor mij.
Moet je voor de gein eens r4318 proberen, dan schrik je je helemaal rot van de snelheid !! ;)

Yeah..... right

• Joosterpooster
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-07 08:57
Iemand ervaring met de combi ACRyan PlayonHD "1" PV73100 als ik het goed heb en een WD My Book Live als NAS in een LAN netwerk? kan de ACRyan deze "zien" en soepel alles afspelen?
Zag wel een post over een AC Mini en oud model WD My Book maar dit is net ff anders.

Kan ik ergens op letten bij aanschaf NAS of is de wat oudere ACRyan de beperkende factor bij streamen via LAN netwerk?

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Joosterpooster schreef op donderdag 05 april 2012 @ 20:39:
Kan ik ergens op letten bij aanschaf NAS of is de wat oudere ACRyan de beperkende factor bij streamen via LAN netwerk?
Ik kan je maar 1 ding aanraden: koop een synology nas. Denk ongeveer dezelfde prijs, maar wat een top product. Bekijk maar eens de mogelijkheden daarvan, bijvoorbeeld hier: Het grote Synology topic - deel 4

Ik heb zelf de 212j gekocht (met 2 bays), wat een topding. Hij download tv series en films, haalt ondertitelingen van internet, ik heb photo station erop en een cloudserver (naast natuurlijk de normale opslag functies). Echt, de beste aankoop in jaren en dat zeg ik niet snel.

Deze werkt ook perfect met mijn ac ryan en wd tv live streaming media speler. Beiden werken er echt perfect mee,nooit problemen.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 05-04-2012 20:51 (4%)

• Joosterpooster
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-07 08:57
Thanx voor de tip, wel een heel stuk duurder aangezien de WD My Book met 2TB voor EUR 140 te koop is.
film downloaden gaat prima via de Windows PC dus die functionaliteit zoek ik niet direct.

Ik begon met zoeken naar SATA schijf voor backup's maken, heb losse SATA dock met USB 3.0.
Losse schijf van 1TB kost rond de EUR 80-90, dan leek me de WD My Book 2TB voor 140 een mooie prijs met de extra functie van een NAS.

• mhpwolf
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-07 02:13
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een usb stickje van 4 gb waar een film op staat aan te sluiten op de AC Ryan Playon!HD 2 en zo een film af te spelen? Want ik betwijfel het omdat ik een paar fotos van de achterkant heb gezien en zie geen usb aansluiting.

• Toff
USB-aansluitingen zitten op de rechter zijkant... http://www.acryan.com/product/playonhd2/images/

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
mhpwolf schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:13:
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een usb stickje van 4 gb waar een film op staat aan te sluiten op de AC Ryan Playon!HD 2 en zo een film af te spelen? Want ik betwijfel het omdat ik een paar fotos van de achterkant heb gezien en zie geen usb aansluiting.
Volgens mij heeft hij 2 usb aansluitingen, http://img.mediaplayerxl....c-ryan-playon-hd2-1tb.jpg

ze zitten aan de zijnkant zo te zien.
Edit: toff was me net voor :P
quote:
Joosterpooster schreef op donderdag 05 april 2012 @ 21:34:
Thanx voor de tip, wel een heel stuk duurder aangezien de WD My Book met 2TB voor EUR 140 te koop is.
film downloaden gaat prima via de Windows PC dus die functionaliteit zoek ik niet direct.
Als je nog niks gekocht heb zou ik me er even in gaan verdiepen, je begint met een nas, maar je wilt straks echt meer vermoed ik. Een goede nas gaat jaren mee, is inderdaad duurder, maar voor elke euro meer heb je echt 3 keer zoveel plezier.

Het is helaas niet goedkoop, ik ging voor een externe schrijf naar de mediamarkt en kwam uiteindelijk thuis en was 600 euro armer (nas met 2 schrijven en nieuwe mediaplayer en 2e hands home cinema tv en optische kabels)...

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 08-04-2012 16:01 (44%)

• Toff
Dikkiedikdik, je plaatje is "forbidden". Verder zijn er in totaal 3 USB-aansluitingen: 2x USB2 en 1x USB3

• elpino.rv
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-07 23:53
quote:
Toff schreef op zondag 08 april 2012 @ 16:01:
Dikkiedikdik, je plaatje is "forbidden". Verder zijn er in totaal 3 USB-aansluitingen: 2x USB2 en 1x USB3
nog even duidelijker, 2x USB2 host, 1x USB3 slave.
maw
- de 2x USB2 is bedoelt om idd een USB stick/harddisk aan te koppelen waarvan je muziek/films kan spelen
- de USB3 is bedoelt om je POHD aan je PC te koppelen om zo files erop te zetten.

elpino.rv wijzigde deze reactie 11-04-2012 16:32 (29%)

• Dreamwire
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-07 14:13
Hallo,

Ik heb hier een NAS staan in het netwerk en alles is bedraad verbonden met elkaar. Op de PC speelt alles gewoon vloeiend maar als ik de AC Ryan opstart en een film in 1080p wil bekijken dan hapered het beeld af en toe.

Waarom gebeurd dit? Als ik de film opstart zegt de AC Ryan dat de netwerksnelheid zo'n 25000 a 30000kbs (af en toe 40000) is en ik draai de nieuwste firmware...

Dreamwire wijzigde deze reactie 12-04-2012 16:17 (3%)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Dreamwire schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:14:
Hallo,

Ik heb hier een NAS staan in het netwerk en alles is bedraad verbonden met elkaar. Op de PC speelt alles gewoon vloeiend maar als ik de AC Ryan opstart en een film in 1080p wil bekijken dan hapered het beeld af en toe.

Waarom gebeurd dit? Als ik de film opstart zegt de AC Ryan dat de netwerksnelheid zo'n 25000 a 30000kbs (af en toe 40000) is en ik draai de nieuwste firmware...
Wat voor film? Een grote blueray rip?

• Dreamwire
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-07 14:13
quote:
dragon2 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:25:
[...]

Wat voor film? Een grote blueray rip?
De files die ik probeer zijn zo'n 8GB groot in mkv

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
quote:

De netwerkhardware van de AC Ryan is gewoon niet snel genoeg om in alle situaties 1080p probleemloos te draaien. Een 1080p film met rustige beelden (dialogen e.d.) gaat nog wel vaak, maar met wisselende beelden (snelle actie met bewegende camera's, stromend water van een waterval etc) en andere bandbreedte vragende beelden gaat het mis. Als je die films wil zien op je AC Ryan. dan moet je die of op de ingebouwde schijf of op een USB-disk of -stick zetten, dan gaat het in regel goed (al zijn er die ook dan even kunnen haperen maar die zijn zeldzaam, zeker in MKV versies)

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-07 12:44
Dat ervaar ik helemaal niet zo, ik heb een MINI 1, al mijn films zijn 1080P en het stottert zelden. Ik stream vanaf mn PC, alles gigabit bekabeld.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Ik heb hier altijd minimaal 45000 kbit, ik vind 25000 wel heel weinig? Denk dat je draadloos op je netwerk zit? Anders een gigabit routertje + eventueel betere utp kabel, dan is het probleem opgelost.

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 09:32
quote:
Bokmaaa schreef op zondag 15 april 2012 @ 13:27:
Dat ervaar ik helemaal niet zo, ik heb een MINI 1, al mijn films zijn 1080P en het stottert zelden. Ik stream vanaf mn PC, alles gigabit bekabeld.
De Mini1 heeft een 100MBit aansluiting dus gigabit bekabeling (of nog beter, router/switch) heeft voor je Mini1 geen toegevoegde waarde.

• Bokmaaa
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-07 12:44
Haha, dat wist ik niet :) In dat geval is het helemaal vreemd toch? Het enige verschil is dat ik MKV's probeer te vermijden. Maar de bestanden zijn er niet minder groot om.

• Malfoi
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-06 18:23
quote:
loeberce schreef op maandag 02 april 2012 @ 09:07:
[...]

[...]

Al eens geprobeerd, maar met die firmware liepen de subs in de soep. Hoewel alle subs in dezelfde map staan als de film, als SRT bestand, kon ik ze niet vinden in het subtitle menu bij het afspelen van de film. Vandaar dat ik hem weer heb teruggezet naar de 'oude' firmware.

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 25-07 18:07
Wat is de beste versie voor de Mini 1 volgens jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Ik zelf vond de 2.0 GUI niets want was erg traag. Ik heb de oude GUI en versie v7.3.x.r4824.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=10199

Opzich draait deze versie goed, heb echter wel heel soms dat hij vast loopt bij het afspelen van MP3tjes.

• jos_zwa
  • Laatst online: 25-07 13:45

jos_zwa

Flying Dutchman

Vraagje. Ik heb een redelijk oude home cinema set van Sony waar ik geen optical geluid heb helaas. Wel kan in de versterker op dolby prologic 2 zetten, maar is het met de AC ryan (heb de mede8er firmware erop) ook mogelijk om dolby prologic te versturen over de 2 tulp aansluitingen (rood/wit)?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
jos_zwa schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:58:
Vraagje. Ik heb een redelijk oude home cinema set van Sony waar ik geen optical geluid heb helaas. Wel kan in de versterker op dolby prologic 2 zetten, maar is het met de AC ryan (heb de mede8er firmware erop) ook mogelijk om dolby prologic te versturen over de 2 tulp aansluitingen (rood/wit)?
Nee, via de tulp aansluitingen kan je alleen stereo signaal doorsturen. Wat je wel kan doen is je Sony set het laten omzetten naar virtueel 5.1 geluid, volgens mij kunnen de meeste Sony's dit.

Zelf heb ik ook twee Sony setjes hier staan. Ik had eerst een goedkopere set zonder optische ingang. Nu kan je wel een optische ingang vaak erop laten solderen, maar dan moet je daar wel wat handig in zijn. Ik heb voor iets van 50 euro een 2e hands duurdere Sony set gekocht met optische ingang en gebruik die nu en dat is wel een stuk beter dan die virtuele surround met de tulp stekkers.

Maar die virtuele surround is beter dan geen surround.

• jos_zwa
  • Laatst online: 25-07 13:45

jos_zwa

Flying Dutchman

quote:
Dikkiedikdik schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:44:
[...]

Nee, via de tulp aansluitingen kan je alleen stereo signaal doorsturen. Wat je wel kan doen is je Sony set het laten omzetten naar virtueel 5.1 geluid, volgens mij kunnen de meeste Sony's dit.

Zelf heb ik ook twee Sony setjes hier staan. Ik had eerst een goedkopere set zonder optische ingang. Nu kan je wel een optische ingang vaak erop laten solderen, maar dan moet je daar wel wat handig in zijn. Ik heb voor iets van 50 euro een 2e hands duurdere Sony set gekocht met optische ingang en gebruik die nu en dat is wel een stuk beter dan die virtuele surround met de tulp stekkers.

Maar die virtuele surround is beter dan geen surround.
het is zo'n ultra cheap setje maar het geluid is prima. helaas zitten er wel van die aangepaste stekkertjes op die elk een draad naar een speaker zijn. Dus een andere reciever is dan geen optie, aangezien die stekkers er niet op kunnen.

dat solderen van die optische ingang kun je daar wat meer info over geven (link misschien?) dat zou wel vet zijn!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Mandrake466
Ik dacht er aan om de 500GB hdd in mijn Ac Ryan 73100 te defragmenteren.

Kan ik dit het beste via de pc doen of zijn er ook andere mogelijkheden?

Mandrake466 wijzigde deze reactie 18-04-2012 16:18 (34%)

Pagina: 1 ... 66 ... 71 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013