Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Sowieso moet je naturlijk niet de hele directory structuur van je camera naar je player kopieeren. Niet vreemd dat een player dat niet snapt nee.
Dus, zelf bladeren naar de Streams directory en dan alleen die kopieeren.

In je camera kun je waarschijnlijk de clips wel aan elkaar plakken tot 1 grote file. Of op je pc. Want je mediaplayer zal altijd de files stuk-voor-stuk laden, en dat kost even tijd zoals je gemerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-07 12:36

Xymox

Determinism rulez !

jos_zwa schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:43:
Ik heb laatst een complete SD uit een panasonic video camera gekopieerd naar een map op mijn NAS. Dit is AVCHD. Als ik deze map wil afspelen dan snapt ie dit niet, waardoor ik IN de map moet browsen naar de map (heel diep) STREAM. Hierin staan alle bestanden. Waarom snapt de Mede8or firmware dit niet? Als ik op een map van een DVD sta kan ik deze gewoon meteen afspelen.

Nu het erge: In deze map staan alle *.MTS bestanden. Dit zijn alle losse filmpjes. Bij het afspelen van deze filmpjes gaat hij niet automatisch naadloos over naar het volgende filmpje. Het scherm is dan even een seconde of 5 zwart en dan pas start het volgende filmpje.

Is hier geen oplossing voor? Dit is natuurlijk niet leuk vakantiefilmpjes kijken :P
AVCHD is vrijwel compatibel (qua format) aan Blu-Ray. Echter moet de speler het wel kunnen herkennen en dat is afhankelijk van de speler en hoe de folder en file structuur van de AVCHD is opgezet.

Ik vermoed dat alleen (in jou geval) een Panasonic Blu-Ray speler de structuur zoals je gekopieerd heb van de camcorder snapt en kan afspelen. Dit komt omdat AVCHD in verschillende smaken voorkomt, elk merk weer zijn eigen sausje.

Het is dus niet gek dat de PlayOn (welke firmware dan ook) niets snapt van de Panasonic folder en file structuur die 1:1 van je camcorder komt.

Maar je kan het uiteraard wel compatibel maken. Je kan je AVCHD authoren met speciale software en dit naar compatibel Blu-Ray formaat om te zetten.

Kijk bijvoorbeeld eens naar MultiAVCHD:
http://multiavchd.deanbg.com/

Je video zelf wordt niet opnieuw geencodeerd, alleen de file en folder structuur zodanig aangepast dat het afspeelbaar is op een gewone standaard Blu-Ray speler. En dan zal waarschijnlijk een mediaplayer dit ook kunnen afspelen.

Meer info:
Wikipedia: AVCHD

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-07 08:44
Problem solved. Had de eerste keer met mijn telefoon-browser het bestand aangepast via InfoSite. Omdat de schermresolutie niet hoog genoeg was heeft mijn browser de regels zelf afgebroken en de restjes op de volgende regel gezet. Nu de zaak hersteld en het loopt als een trein! Bedankt voor het meedenken elpino.rv!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07 11:55
Buzz-01 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:48:
Ik heb mijn Playon HD voorzien van PlayonX firmware.
Ik gebruik de laatste playonx_r4824_rev5_1 en ben hier eigenlijk heel tevreden over.
Ben overgestapt van de officiële r4824, maar wil graag gebruik gaan maken van uitzending gemist en Youtube.

Netjes de firmware geïnstalleerd, vervolgens het optware pack geïnstalleerd en de scripts geïnstalleerd (ook in die volgorde).
Alles werkt, behalve lighttpd. Via de webinterface (Infosite) zie ik dat lighttpd niet gestart is, wanneer ik deze handmatig wil starten dan lukt dit soms wel, maar soms ook niet. Na een reboot lukt het dan soms weer wel. Handmatig starten via telnet werkt altijd, gewoon met hetzelfde commando als in myS: "start lighttpd".

Ik heb ook het script "/usr/local/etc/myS" aangepast (comment-teken weggehaald en gesaved) zodat lighttpd zou moeten starten bij het opstarten. Hier wordt lighttpd echter nooit gestart.

Onder andere Youtube maakt gebruik van lighttpd, dus zonder lighttpd geen Youtube.
Wat kan er mis gaan? Is dit een rechtenkwestie, of werkt het script dat wacht op het mounten van de HDD niet goed? Hoe kan ik beiden eventueel controleren? Ik ben geen linux-goeroe maar ik heb met diverse andere linux-based "hobby-apparaten" gewerkt, dus wat eenvoudige uitleg helpt me waarschijnlijk een heel eind op weg. Hoop dat iemand me een duwtje in de rug kan geven! :)
Dat is raar, bij mij werkt lighttpd altijd zonder problemen.
Heb je misschien te veel gereboot tijdens de installatie :) ?

Here's some statement from the man himself that was passed on to me to help you guy's that have problem with YouTube:

"1) Youtube 2: if the list of video clips is visible, it means that lighttpd is running. If it doesn't go any further (to the source selection), it means that you.cgi is missing (not inside of /tmp/www/cgi-bin) or they are using Youtube 2 package on different firmware (with different Busybox). People are also rebooting too much, I've seen cases that:
a) flash firmware
b) reboot
c) install Optware pack
d) reboot
e) install RSS pack
f) reboot
g) install Youtube 2
h) reboot

Most of it is un-neccessary, only one (automatic) reboot after flashing firmware is required. Nobody likes multiple reboots and I'm a nobody as well."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
Ik heb het inmiddels opgelost, zie één post boven de jouwe. :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 11:43
Buzz-01 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 07:00:
Ik heb het inmiddels opgelost, zie één post boven de jouwe. :)
mooizo.. kun je kijken of uitzending gemist (van NL1,2&3 dus) in NTV 3.1 bij jou goed werkt? heeft Mikka (van PlayOn!X) gemaakt en ik heb wat beta testing gedaan + mijn server wordt hiervoor gebruikt. Altijd leuk om te horen dat het bij andere ook werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:10
elpino.rv schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:20:
Mikka van PlayOn!X heeft een kerst kado voor jullie:
Uitzending Gemist werkend op de POHD!
Werkt SUPER en SNEL.. credits go to Mikka again!

Na wat beta testing van mij is hij nu gereleased:
http://playon.unixstorm.org/ntv.php

De volgende streams worden ondersteund:
1 Dumpert
2 Film1
3 Nederland 24
4 Nickelodeon
5 NOS
6 NU24
7 RTL
8 Sport1
9 UZG
10 Ziggo (alleen als je Ziggo inet hebt)

Veel plezier ermee!! Als je wat geks / bugs / verbeteringen ziet, laat het mij weten, dan kan ik het doorgeven aan Mikka (hij leest geen tweakers).
Er is geen versie beschikbaar die je kunt gebruiken op de PlayOn!DVRHD?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Gynnad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:21:
[...]

Er is geen versie beschikbaar die je kunt gebruiken op de PlayOn!DVRHD?
nope, evt meer info/tweak werk kun je hier lezen http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=16688
heb het zelf niet gelezen wat er precies in staat, maar had de thread een keer voorbij zien komen in het verleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
elpino.rv schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:48:
[...]

mooizo.. kun je kijken of uitzending gemist (van NL1,2&3 dus) in NTV 3.1 bij jou goed werkt? heeft Mikka (van PlayOn!X) gemaakt en ik heb wat beta testing gedaan + mijn server wordt hiervoor gebruikt. Altijd leuk om te horen dat het bij andere ook werkt..
Gisteren even geprobeerd; lijkt goed te werken! d:)b

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Ik heb nu bestanden waarbij de mediaspeler zwart beeld toont, geluid is er wel.
De eerste afspeelproblemen voor mij ism de mini 1 (op bestanden na met teveel jumbo-frames die stotteren).
Format : Matroska
File size : 1.50 GiB
Duration : 58mn 47s
Overall bit rate : 3 650 Kbps
Encoded date : UTC 2012-01-03 20:34:52
Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.1 (build 2366/release)
Writing library : libebml-0.6.3 & libmatroska-0.6.1

Video
ID : 1
Format : x264
Codec ID : x264
Bit rate : 3 386 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 25.000 fps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.147
Stream size : 1.39 GiB (93%)
Language : English
Firmware: PV73200_v7.4.x.r5440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969

Ik had op mijn ACRYAN Mede8er firmware geinstalleerd.
Alleen kreeg ik hier heel vaak bij het afspelen van een film een zwart beeld en dan duurde het even en dan stond het beginscherm er weer voor.
Heb nu dus maar de originele firmware er weer opgezet alleen nu mis ik de videowall toch wel eigenlijk.
MEt de mede8er firmware kon je namelijk gewoon met thumbgen alles aanmaken en dus ook heel makkelijk zelf dingen aanpassen.
Is thumbgen ook te gebruiken met de jukebox van de originele firmware?
Of misschien nog wel beter, is er mede8er firmware die wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Kan zeker, je moet YAMJ gebruiken voor de originele firmware (er is een AC Ryan versie, kan je downoaden via de AC Ryan website), werkt fijner dan Thumbgen (vind ik):

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd263/eugene_acryan/2010/PICT2421.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd263/eugene_acryan/2010/PICT2422.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd263/eugene_acryan/2010/PICT2424.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 16-01-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

Pierre

Van nature lui!

Sinds kort heb ik last van een raar probleempje, als ik in de jukebox een film kies (.iso) dan zegt de acryan een onbekend bestand.
Echter ik kan er ook naar toe bladeren dan kan ik hem wel afspelen, iemand hier die daar een oplossing voor heeft.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik heb gisteren weer een oude FW (r4318) op mijn PlayonHD (v1) gezet.

Ik had PlayonX geinstalleerd, maar had iedere keer dat de HDD gechecked moest worden als ik hem via USB op de PC aansloot.
Ook vond ik het jammer dat er met externe subs wel de italics <i> tekens stonden, maar er werd geen italic weergegeven.

Nu met r4318 geen USB problemen meer, en ook die <i> worden niet meer weergegeven.

Jammer, want ik vond die PlayonX wel een fijne FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 03:59

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 32279 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:17:
werkt fijner dan Thumbgen (vind ik):
Mijn ervaring is anders. Bij mij zit YAMJ er nog vaak naast met de juiste film te selecteren. Bij Thumbgen heb je hier in ieder geval meer zelf de hand in dan met YAMJ. Ook door het toevoegen van een txt bestand met dezelfde naam als je bestandsnaam van de film en met daarin dan een link naar moviemeter. Maar goed ook dan gaat het nog vaak mis.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
l3art schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:30:
[...]

Mijn ervaring is anders. Bij mij zit YAMJ er nog vaak naast met de juiste film te selecteren. Bij Thumbgen heb je hier in ieder geval meer zelf de hand in dan met YAMJ. Ook door het toevoegen van een txt bestand met dezelfde naam als je bestandsnaam van de film en met daarin dan een link naar moviemeter. Maar goed ook dan gaat het nog vaak mis.
Ik heb nog niet zoveel ervaring met YAMJ maar die keren dat het programma ernaast zat kwam het doordat de film eigenlijk een buitenlandse naam (Spaans b.v.) heeft van origine maar het gedownloade bestand had een Amerikaanse naam, dus ik zet de titels nu altijd in de originele titel en heb nu nooit geen fouten meer.

Voorbeeld
Met de titel Pan's Labyrinth vindt YAMJ niet de correcte film ism imdb maar met de Spaanse originele titel El Laberinto Del Fauno vindt YAMJ wel de bijhorende informatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sunrise op 17-01-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

l3art schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:30:
Ik heb nooit last als ik die .txt file erbij pak met moviemeter. Je moest meen ik wel in de configuratie (ook een .txt bestandje) aangeven dat je moviemeter ging gebruiken.

Maar als hij ernaast zit is het wel irritant, ik ging soms handmatig wat dingen aanpassen, maar dat is wel wat werk. Momenteel gebruik ik de moviewall niet meer omdat ik meer tv series kijk en ik vond het wat onhandig bij tv series (omdat ik een aflevering na het kijken wil wissen en dan bleef hij op die pagina staan).

Met thumbgen had ik ook wel die problemen, maar verder ben ik wel blij dat het kan, het ziet er wel gelikt uit met de nieuwste firmware.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-01-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan zeker, je moet YAMJ gebruiken voor de originele firmware (er is een AC Ryan versie, kan je downoaden via de AC Ryan website), werkt fijner dan Thumbgen (vind ik):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit vind ik er dan wel weer mooi uit zien ook, heb je hier een speciale skin voor gebruikt?
YAMJ zit er alleen wel vaak naast welke film het is en ook kan je niet zelf cover en zo kiezen.
Maar thumbgen is dus gewoon echt niet te gebruiken met de officiele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 22:02
Is zeker te gebruiken. Je moet dan op de slow knop drukken in de hoofdmap en dan kun je zo bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb het ook even geinstalleerd, ben nu aan het wachten op de scan die de mediaplayer aan het doen is. Hopelijk doet hij het daarna. Heb 2x moeten updaten, omdat je zoals gewoonlijk altijd een paar foute film titels erin hebt staan. Maar ging erg vlot. Heb hem wel op Nederlands gezet, dus Moviemeter, weet niet wat jullie voorkeur is en of dat ook een specifieke reden heeft?

edit: Hij weergeeft alles goed bij mij, alleen als ik dan de Play Movie doet komt er te staan: No video file..

Weet iemand wat hiervan het probleem kan zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 17-01-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:01:
Dit vind ik er dan wel weer mooi uit zien ook, heb je hier een speciale skin voor gebruikt?
Dat zijn niet mijn eigen foto's, die had ik even voor het gemak uit dit topic gehaald, bij mij ziet het er zo uit (zonder skin te kiezen):

YouTube: P6119112

Ik denk dat bovenstaande link moet werken, weet het niet helemaal zeker omdat de nieuwe youtube hier op het werk wat lastig doet.

Ik heb ergens 7 maand terug ongeveer hier een complete handleiding met aanpassingen van de config files neergezet, kan het zelf alleen zo 123 niet terugvinden, maar het zit hier ergens in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-01-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:20:
Zo, het is gelukt.
Ik heb het een en ander uitgezocht en zal dit hier posten zometeen.

Allereerst een film met uitleg van mijn kant:

FILM Demonstratie van YAMJ op de AC Ryan met nieuwe firmware

Nu een uitleg hoe je dit kan maken:

1) Download en installeer dit programma: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.2.zip
2) Na installatie vind ik het persoonlijk fijn om een aanpassing te maken aan het bestand moviejukebox-default.properties aangezien ik het niet fijn vind als er vlaggetjes van de talen in de covers komen te staan. Ik verwijder in dat bestand de volgende regels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# This is the list of languages to detect. Each Language listed here must have a corresponding language flag in skin resource/languages folder.
# Each of these languages needs a detection property named 'filename.scanner.language.<language>' with a list of the CASE SENSITIVE
# language codes to search for. See here: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes
filename.scanner.language.keywords=Chinese,Dual_Language,English,French,German,Hebrew,Hindi,Hungarian,Italian,Japanese,Norwegian,Polish,Portuguese,Russian,Spanish,Swedish,Thai,VO,Danish,Dutch,Tagalog

# These are the language codes that correspond to the keywords specified in the 'filename.scanner.language.keywords' property
filename.scanner.language.keywords.Chinese=ZH,Zh,zh,CHI,Chi,chi,CHINESE,Chinese,chinese
filename.scanner.language.keywords.Dual_Language=DL,dl
filename.scanner.language.keywords.English=ENG,EN,ENGLISH,eng,en,english,Eng
filename.scanner.language.keywords.French=FRA,FR,FRENCH,VF,fra,fr,french,vf,Fra
filename.scanner.language.keywords.German=GER,DE,GERMAN,ger,de,german,Ger
filename.scanner.language.keywords.Hebrew=HEB,HE,HEBREW,HEBDUB,heb,he,hebrew,hebdub,Heb
filename.scanner.language.keywords.Hindi=HI,HIN,HINDI,hi,hin,hindi,Hin,Hindi
filename.scanner.language.keywords.Hungarian=HUN,HU,HUNGARIAN,hun,hu,hungarian
filename.scanner.language.keywords.Italian=ITA,IT,ITALIAN,ita,it,italian,Ita
filename.scanner.language.keywords.Japanese=JPN,JP,JAPANESE,jpn,jp,japanese,Jpn
filename.scanner.language.keywords.Norwegian=NOR,NORWEGIAN,nor,norwegian,Norwegian
filename.scanner.language.keywords.Polish=POL,PL,POLISH,PLDUB,pol,pl,polish,pldub,Pol
filename.scanner.language.keywords.Portuguese=POR,PT,PORTUGUESE,por,pt,portuguese,Por
filename.scanner.language.keywords.Russian=RUS,RU,RUSSIAN,rus,ru,russian,Rus
filename.scanner.language.keywords.Spanish=SPA,ES,SPANISH,spa,es,spanish,Spa
filename.scanner.language.keywords.Swedish=SV,Sv,sv,SWE,Swe,swe,SWEDISH,Swedish,swedish
filename.scanner.language.keywords.Thai=TH,Th,th,THA,Tha,tha,THAI,Thai,thai
filename.scanner.language.keywords.VO=VO,VOSTFR,vo,vostfr
filename.scanner.language.keywords.Danish=DA,DAN,DANISH,da,dan,danish
filename.scanner.language.keywords.Dutch=NL,Nl,nl,NLD,Nld,nld,DUTCH,Dutch,dutch
filename.scanner.language.keywords.Tagalog=TL,Tl,tl,TGL,Tgl,tgl,TAGALOG,Tagalog,tagalog

3) Start nu het programma op. Als je java nog niet geinstalleerd hebt loop je die stappen even door
4) Ik heb zelf een map tv-series, een map films en een map sport. Voor deze 3 mappen maak ik met het programma een snelkoppeling.
5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map films. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

[afbeelding]

De inhoud van de mappen moet er als volgt uitzien:

[afbeelding]

Ik heb voor de duidelijkheid even een film gepakt die uit meerdere stukken bestaat. Als er 2 of meer delen zijn , gebruik dan [CD1] en [CD2] etc. zodat je niet elke film meermalen in het overzicht krijgt. Doe dit ook vor de ondertiteling.

Het is heel raadzaam een .nfo toe te voegen met de link naar imdb.com, voor deze film is dat:

code:
1
http://www.imdb.com/title/tt0498380/"]IMDB: Letters from Iwo Jima (2006)

6) Als je dit voor alle films gedaan hebt kan je de snelkoppeling starten die je in stap 3 gemaakt heb starten en dan is het even wachten en klaar ben je.

Voor tv series werkt het bijna vergelijkbaar. Stap 1 t/m 4 is hetzelfde. Ik ga verder bij stap 5:

5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map tv series. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

[afbeelding]

De inhoud van de verschillende series moet als volgt ingedeeld zijn:

[afbeelding]

Het nfo bestand heeft deze link:

code:
1
http://thetvdb.com/?tab=series&id=219341&lid=7

En de inhoud van de seizoenen ziet er als volgt uit:

[afbeelding]

Test het nu, als het niet werkt, kan je iets van dit proberen:

\Series Name\Season #\Series Name S__E__.avi
\Series Name\Season #\Series Name _x__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__xE__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__ E__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__.E__.avi

Het is heel lastig om tv series die op dvd staan aan te passen, het kan wel, maar zo te zien alleen voor 1 seizoen en niet meerdere seizoenen achter 1 afbeelding.

Heb je problemen met bijvoorbeeld een Nederlandse serie? Ik heb wegmisbruikers zo gedaan (je kan dit aanpassen aan je eigen wensen. Pas de .nfo file aan als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<movie>
    <title>Wegmisbruikers</title>
    <originaltitle></originaltitle> // currently unused in YAMJ
    <rating></rating>               // 0 - 10 rating, can be decimal
    <year></year>
    <top250></top250>               // currently unused in YAMJ
    <votes></votes>                 // currently unused in YAMJ
    <outline></outline>             // currently unused in YAMJ
    <plot></plot>              
    <tagline></tagline>             // currently unused in YAMJ
    <runtime></runtime>
    <thumb>http://www.sbs6.nl/upload/c50f1372-9f39-4ff4-a48f-a4d9ef141dd5_sbs6_wegmisbruikers_header.jpg</thumb>                 // url of poster image. use URL formatting, such as http:// for internet resources or file:// for local resources
    <mpaa></mpaa>
    <playcount></playcount>         // currently unused in YAMJ
    <watched></watched>             // currently unused in YAMJ
    <id></id>                       // the IMDB id of the movie. includes the leading "tt"
    <id moviedb="allocine"></id>    // the allocine id of the movie. This should work for other plugins using their PLUGIN_ID as "moviedb" value
    <id moviedb="filmweb"></id>     // the filmweb id of the movie. This should work for other plugins using their PLUGIN_ID as "moviedb" value
    <filenameandpath></filenameandpath> // currently unused since YAMJ determines path from searching the configured libraries
    <trailer></trailer>             // multiple trailer records may exist
    <genre></genre>                 // multiple genre records may exist, including any custom ones
    <credits></credits>             // currently unused in YAMJ
    <director></director>
    <actor>                         // multiple actor records may exist
        <name></name>
        <role></role>               // currently unused in YAMJ
    </actor>
</movie>

Rest spreekt vast voor zich. Even wat werk en je kan het veel meer naar je eigen hand zetten, maar lees dan stukken uit de wiki van yamj. Templates aanpassen heeft trouwens geen zin voor zover ik het kan zien, de ryan maakt er zelf weer iets anders van namelijk (het ziet er niet hetzelfde uit als op je pc).
Je bedoelt deze? :)

Is het trouwens niet mogelijk om de series anders te doen? Dan bedoel ik eigenlijk de files die je in seizoen 1 hebt? Want ik vond het juist altijd wel erg mooi om het als volgt te hebben, maar dat werkt dus niet?
How I Met Your Mother S01.E01 Pilot.avi

Tevens is dat .nfo bestandje toch helemaal niet meer nodig? Ik heb nu YAMJ 2.0 en daar wordt er toch gewoon automatisch alles al bij gezet. Dus waarvoor dient deze dan nog?

.nfo bestand is inderdaad wel nodig voor series, want bij How I Met Your Mother krijg ik anders F1 2011 xD.. Bij Films is het niet nodig bij mij tenminste. Soms moet je even de titel aanpassen, net als bij The Hangover moet dan worden The Hangover (2009) anders pakt hij een andere film die met de alternatieve titel zo heet..

Hmm met de series krijg ik het maar niet voor elkaar, doe alles volgens de 'tutorial' van jou, maar hij haalt vanalles door elkaar. Heb er nu 2 seizoenen How I Met Your Mother, The Blue Planet en Planet Earth.

Maar heb bij 3 van de 4 een plaatje van Planet Earth en bij 3 van de 4 de tekst voor The Blue Planet.. Nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Gynnad op 17-01-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gynnad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:41:
Ik heb nu YAMJ 2.0 en daar wordt er toch gewoon automatisch alles al bij gezet. Dus waarvoor dient deze dan nog?
Ik wist niet eens dat YAMJ 2.0 uitwas, ik werk nog met de oude :o

Ik moet er even induiken, maar door de week lukt het niet qua tijd, maak momenteel werkdagen van 10 uur of meer namelijk.

Het kon in iedergeval met die tv series ook anders, dat was in iedergeval met die oudere versie van YAMJ helemaal in te stellen. Maar ik had zelf niet zoveel zin om dingen aan te passen. Je moet ook even zien op de site waar de afbeeldingen vandaan komen hoe de pilot heet, soms is dat aflevering 00 en soms 01 en soms pilot.

Ik had ook een paar keer dat het was misging, toen heb ik gewoon heel lui met het kladblok de html bestandjes wat aangepast en met windows paint het plaatje aangepast, werkte ook wel en vond ik makkelijker dan van 1 van de 40 series ofzo alles te gaan controleren. Vooral bij natuur documentaires gaat het soms fout is ook mijn ervaring.

Ik vind het wat lastig te zeggen wat er nu bij jou aan de hand is. Je kan het beste eerst 1 serie doen en dan resultaat bekijken en dan serie 2 erbij en opnieuw aanmaken. Dan pak je vast de fout er wel uit. Je kan het ook handmatig doen zoals in dat webmisbruikers voorbeeld (als dat werkt met YAMJ 2.0).

Het is wat werk, maar wel leuk werk vond ik. En als het eenmaal werkt blijft het ook werken.

Ik ga er wel induiken en wil ook wel een nieuwe uitleg maken (is ook handig voor mijzelf om dat hier neer te zetten omdat ik het anders toch weer ergens kwijtraak en dan het wiel opnieuw moet uitvinden), maar ik zit wat met tijdsgebrek momenteel.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 17-01-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gynnad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Je bedoelt deze? :)

Is het trouwens niet mogelijk om de series anders te doen? Dan bedoel ik eigenlijk de files die je in seizoen 1 hebt? Want ik vond het juist altijd wel erg mooi om het als volgt te hebben, maar dat werkt dus niet?
How I Met Your Mother S01.E01 Pilot.avi

Tevens is dat .nfo bestandje toch helemaal niet meer nodig? Ik heb nu YAMJ 2.0 en daar wordt er toch gewoon automatisch alles al bij gezet. Dus waarvoor dient deze dan nog?

.nfo bestand is inderdaad wel nodig voor series, want bij How I Met Your Mother krijg ik anders F1 2011 xD.. Bij Films is het niet nodig bij mij tenminste. Soms moet je even de titel aanpassen, net als bij The Hangover moet dan worden The Hangover (2009) anders pakt hij een andere film die met de alternatieve titel zo heet..

Hmm met de series krijg ik het maar niet voor elkaar, doe alles volgens de 'tutorial' van jou, maar hij haalt vanalles door elkaar. Heb er nu 2 seizoenen How I Met Your Mother, The Blue Planet en Planet Earth.

Maar heb bij 3 van de 4 een plaatje van Planet Earth en bij 3 van de 4 de tekst voor The Blue Planet.. Nog tips?
Ik zal dit binnenkort eens even proberen, je kunt dus met een info bestandje aangeven wat de film moet zijn als ie er naast zit.
Nou heb ik nog wat anders, ik heb ook nog een NAS waar ik wat films op heb staan, kan ik deze zonder tussenkomst van een pc kopiëren naar de playon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:42:
Nou heb ik nog wat anders, ik heb ook nog een NAS waar ik wat films op heb staan, kan ik deze zonder tussenkomst van een pc kopiëren naar de playon?
Vanaf de playon kan je wel dingen kopieeren, ik vind het alleen niet heel handig werken. Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:55:
[...]

Vanaf de playon kan je wel dingen kopieeren, ik vind het alleen niet heel handig werken. Maar misschien begrijp ik je vraag verkeerd?
Ik heb een playon en een andere losse NAS.
Nu wil ik een aantal films die op deze NAS staan kopieeren naar de playon, maar waarschijnlijk is hier geen makkelijke manier voor, en zal het wel met een pc er tussen moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Anoniem: 24969 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:22:
[...]
Ik heb een playon en een andere losse NAS.
Nu wil ik een aantal films die op deze NAS staan kopieeren naar de playon, maar waarschijnlijk is hier geen makkelijke manier voor, en zal het wel met een pc er tussen moeten?
Als ze allebei bekabeld zijn, kan dat rechtstreeks (WiFi is daarvoor te traag), via de netwerkomgeving van je PC.

Dan geef je de opdracht via je PC, maar het verkeer loopt via je router of switch !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe geef ik dan een opdracht via de pc en kan ik de pc daarna gewoon uitzetten en de kopieer actie door laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
TifKag schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Als ze allebei bekabeld zijn, kan dat rechtstreeks (WiFi is daarvoor te traag), via de netwerkomgeving van je PC.

Dan geef je de opdracht via je PC, maar het verkeer loopt via je router of switch !
Anoniem: 24969 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 19:46:
Hoe geef ik dan een opdracht via de pc en kan ik de pc daarna gewoon uitzetten en de kopieer actie door laten lopen?
Nee het loopt via de pc, alleen als je een manier hebt om via de NAS te sturen ( webinterface oid ) of copieren vanaf de player kan je de pc uitlaten

Als je via de pc copieert, gaat alles eerst naar de pc, vandaar naar de player

< misschien alles eerst op een losse USB-disk plaatsen, en dan overzetten naar de player ? >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe het nu via ftp client op de NAS en ftp server van de playon en dat werkt prima!
Nu wel een ander probleem, er zijn een aantal films die erg schokkerig afspelen, hele tijd ook blokkerig beeld en zo. Waar kan dit door komen en valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 24969 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:50:
Ik doe het nu via ftp client op de NAS en ftp server van de playon en dat werkt prima!
Nu wel een ander probleem, er zijn een aantal films die erg schokkerig afspelen, hele tijd ook blokkerig beeld en zo. Waar kan dit door komen en valt dit op te lossen?
Je geeft niet erg veel informatie. Wat voor formaat films (mkv, blu-ray rips, avi, ...)? Hoe groot zijn deze films? Staan ze op de NAS of op de POHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-07 16:41
Ik heb een vraag over de netwerkinstellingen van een Mini2. Ik heb mijn computer middels een usb-adapter draadloos verbonden met een router. De netwerkkaart in mijn computer heb ik met een crossover kabel verbonden met de Mini2. DHCP IP heb ik in de Mini op Auto staan.
Soms heb ik wel verbinding maar na b.v. een reboot van de Mini2 is de verbinding weg. Bij Netwerkinstellingen van de Mini2 staat dan ook een ander ip adres. Is het beter om de Mini te voorzien van een vast ip en zo ja wat moet ik daar dan neer zetten?
Bij Netwerkcentrum in W7 wordt de Mini gezien als een Openbaar netwerk. Kijk ik daar bij de status LAN-verbinding dan zie ik een Automatisch geconfigereerd IPv4-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
sonsan schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:48:
Ik heb een vraag over de netwerkinstellingen van een Mini2. Ik heb mijn computer middels een usb-adapter draadloos verbonden met een router. De netwerkkaart in mijn computer heb ik met een crossover kabel verbonden met de Mini2.
Waarom niet gewoon een kabel tussen je router en je mini2? Dan krijgt je mini gewoon een ip adres van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 23:48

NiMu83

AFCA

sonsan schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:48:
Bij Netwerkcentrum in W7 wordt de Mini gezien als een Openbaar netwerk. Kijk ik daar bij de status LAN-verbinding dan zie ik Automatisch geconfigereerd IPv4-adres *.*.*.*
Het is overigens nooit verstandig een IP adres van jezelf te posten.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
dragon2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:28:
[...]

Waarom niet gewoon een kabel tussen je router en je mini2? Dan krijgt je mini gewoon een ip adres van je router.
Omdat mijn router erg ver weg van de Mini2 staat. Een kabel ernaar toe is nagenoeg door diverse omstandigheden (betonnen vloer) onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Brainpower schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 21:57:
[...]

Het is overigens nooit verstandig een IP adres van jezelf te posten.
Al aangepast... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dragon2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Je geeft niet erg veel informatie. Wat voor formaat films (mkv, blu-ray rips, avi, ...)? Hoe groot zijn deze films? Staan ze op de NAS of op de POHD?
Ze staan gewoon op de interne schijf van de NAS. Heb de films er gisteren even opnieuw opgezet, dus zal nog even een keer testen of het nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24969 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:19:
[...]

Ze staan gewoon op de interne schijf van de NAS. Heb de films er gisteren even opnieuw opgezet, dus zal nog even een keer testen of het nu werkt.
Kijk gelijk even hoe het werkt vanaf een usb schrijf / usb stick. Als dat wel werkt weet je waaraan het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHV
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-07 10:15

DHV

Ik heb gister een nieuwe POHD gekocht en aangesloten. Als eerste de disk moeten fragmenteren, alles lijkt naar behoren te werken. Nu probeer ik vanaf een externe HD films te kopieeren naar de harde schijf van de AC Ryan. Ik kan in de browser de films vinden, alleen het kopieeren lukt niet, ik volg de stappen uit de handleiding maar wanneer ik een directory kies en op copy druk wordt alleen een rood stopteken weergegeven.

Streamen vanaf de externe HD via de Media Center lukt wel, maar dan had ik het media center niet voor hoeven aan te schaffen, dan kan ik net zo goed m'n externe HD via USB aan m'n televisie koppelen.

Wat is overigens de handigste manier om bestanden vanaf m'n Macbook naar de POHD over te hevelen? Ik heb beide apparaten op dezelfde router aangesloten, alleen krijg ik geen toegang tot m'n computer vanaf de POHD, ik moet nog eens goed naar de instellingen kijken, maar heel makkelijk werkt het niet, kan het eventueel ook andersom (dus bestanden vanaf m'n MBP naar de POHD wegschrijven? Zo ja, hoe?)

Met wat instellingen gekloot en ik kan de POHD via m'n macbook vinden en er zo bestanden op plempen, dat is alvast fijn.

Echter, ik kan de bestanden alleen vinden via Browser > HDD > en dan de map waar ik ze in heb gezet, de Mediatheek geeft ze echter niet weer, waar kan dit aan liggen?

Nu nog Uitzendinggemist werkend krijgen en ik ben blij.

[ Voor 14% gewijzigd door DHV op 23-01-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:37:
[...]

Kijk gelijk even hoe het werkt vanaf een usb schrijf / usb stick. Als dat wel werkt weet je waaraan het ligt.
Helaas heb ik niet zo'n grote usb stick liggen, de meeste films spelen wel gewoon af trouwens dus zou niet aan de HD kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Anoniem: 24969 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:19:
[...]

En de rest van de vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
DHV schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:15:

Nu nog Uitzendinggemist werkend krijgen en ik ben blij.
als je een POHD1 hebt gekocht kun je UZG krijgen met Mikka's PlayOn!X firmware..
http://playon.unixstorm.org
let er wel op dat je terug gaat naar de 1e GUI, maar die werkt wel lekker soepel ipv trage GUI2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29

Sjod

Ik ben goed luisterend

Ik loop al een hele tijd tegen 2 probleempjes aan. Misschien heeft 1 van jullie dit al eens opgelost zonder de hd te formateren.

Probleem 1:
Ik heb 1 map en 1 file welke ik niet kan verwijderen. Niet verwijdreren betekend.

- Niet via de share vanaf een windows pc
- Niet via usb (als ik mijn ac ryan usb aansluit lopen de computers vast)
- Niet via de shell (telnet)
- Niet met de AB

Dit heb ik al eens eerder gehad, en toen bleek unmounten te werken, en daarna ntfsfix te draaien. Nu lijkt alleen dit ook geen sinecure.

Ik heb alle FW geprobeerd waaronder playonx.

Probleem 2:

Ik heb zojuist de laatste firmware met gui 2.0 maar weer eens geprobeerd. En nu valt mij op de de /tmp/root 2 keer gmount is. Ook dit krijg ik niet weg. Waar kan ik de mounts vinden deze staan niet in de FSTAB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Sjod schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:47:
Ik loop al een hele tijd tegen 2 probleempjes aan. Misschien heeft 1 van jullie dit al eens opgelost zonder de hd te formateren.

Probleem 1:
Ik heb 1 map en 1 file welke ik niet kan verwijderen. Niet verwijdreren betekend.

Dit heb ik al eens eerder gehad, en toen bleek unmounten te werken, en daarna ntfsfix te draaien. Nu lijkt alleen dit ook geen sinecure.
Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik heb toen met een windows PC checkdisk gedaan. (HDD rechstreeks met SATA op die win7 PC). Hij vond ook errors toen.

[ Voor 7% gewijzigd door elpino.rv op 25-01-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elpino.rv schreef op maandag 23 januari 2012 @ 22:18:
[...]

als je een POHD1 hebt gekocht kun je UZG krijgen met Mikka's PlayOn!X firmware..
http://playon.unixstorm.org
let er wel op dat je terug gaat naar de 1e GUI, maar die werkt wel lekker soepel ipv trage GUI2.0
Is uitzendinggemist e.d op de mini 1 ook werkende te krijgen zonder extra instellingen, dus firmware op usb stick en flashen en verder niks meer aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:33:
[...]

Is uitzendinggemist e.d op de mini 1 ook werkende te krijgen zonder extra instellingen, dus firmware op usb stick en flashen en verder niks meer aanpassen?
nee je moet wel wat doen ervoor (scripts voor NTV moeten natuurlijk te vinden zijn op een usb stick), het is wel werkend te krijgen, zie site van playon!x en een paar pagina's terug (255,256 zoiets) hier op t forum voor wat uitleg, die gast heeft het werkend gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:29

Sjod

Ik ben goed luisterend

elpino.rv schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:12:
[...]

Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik heb toen met een windows PC checkdisk gedaan. (HDD rechstreeks met SATA op die win7 PC). Hij vond ook errors toen.
Vergeten dat ik de schijf er ook uit kan halen |:(

Soms vergeet je de makkelijke manieren, dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Sjod schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:47:

Probleem 2:

Ik heb zojuist de laatste firmware met gui 2.0 maar weer eens geprobeerd. En nu valt mij op de de /tmp/root 2 keer gmount is. Ook dit krijg ik niet weg. Waar kan ik de mounts vinden deze staan niet in de FSTAB
misschien zitten de mounts in /usr/local/etc/rcS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elpino.rv schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:16:
[...]

nee je moet wel wat doen ervoor (scripts voor NTV moeten natuurlijk te vinden zijn op een usb stick), het is wel werkend te krijgen, zie site van playon!x en een paar pagina's terug (255,256 zoiets) hier op t forum voor wat uitleg, die gast heeft het werkend gekregen..
Ik krijg hem ook wel werkende, maar ik heb zo weinig vrije tijd en dan is het wat lastig. Maak momenteel werkweken van 55 tot 58 uur en dan heb ik geen zin meer om hiermee te knutselen als ik al thuis ben (overnacht momenteel ook veel in hotels vanwege een cursus aan de andere kant van het land).

Ik ga er wel in de voorjaarsvakantie mee aan de slag, het is niet iets wat je zo even doet en ik heb al wel die draadloze dongle gekocht en aan de praat, dus dit is stap 2, maar ik heb het liever vandaag dan morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:25:
[...]

Ik krijg hem ook wel werkende, maar ik heb zo weinig vrije tijd en dan is het wat lastig. Maak momenteel werkweken van 55 tot 58 uur en dan heb ik geen zin meer om hiermee te knutselen als ik al thuis ben (overnacht momenteel ook veel in hotels vanwege een cursus aan de andere kant van het land).

Ik ga er wel in de voorjaarsvakantie mee aan de slag, het is niet iets wat je zo even doet en ik heb al wel die draadloze dongle gekocht en aan de praat, dus dit is stap 2, maar ik heb het liever vandaag dan morgen
het is msschien geen 5 min werk, maar uren verwacht ik nou ook alweer niet:
VAnTurenhout in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu met mijn nas bezig, net gekocht als onderdeel hiervoor. Ik ga nadat ik de nas helemaal goed heb ingesteld hiermee bezig. Uitzending gemist moet ik nog hebben en die betere youtube wil ik ook graag.

Ik reken op 2 avonden werk voor mijzelf. Als het meezit 1 avond, dat zou mooi zijn. Met alle uitleg hier kom ik er verder wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158152

Mijn PlayondHD gaat niet meer aan heb alles wat op de ACRyan fora staat al geprobeerd.

Alle lampjes (Voor de rode en blauwe en achter de ethernet aansluiting geel en oranje) beginnen te knipperen en er is niks geen beweging meer in te krijgen. Wat moet ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Anoniem: 158152 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:05:
Mijn PlayondHD gaat niet meer aan heb alles wat op de ACRyan fora staat al geprobeerd.

Alle lampjes (Voor de rode en blauwe en achter de ethernet aansluiting geel en oranje) beginnen te knipperen en er is niks geen beweging meer in te krijgen. Wat moet ik nu doen?
mmm.. gevalletje garantie! Die is 2 jaar, dus ik neem aan dat je daar nog binnen zit. Heb zelf ook een keer een niet bootende POHD gehad (kreeg gekke foutmelding bij opstarten, niet te verhelpen met firmwares) en dat is toen netjes opgelost. Even bellen, je krijgt een RMA code, opsturen (eigen kosten) en na een week had ik een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je een map met foto's kan afspelen op de playon? Ik kan wel elke keer een nieuwe foto krijgen door op pijltje naar rechts te klikken, maar ik wil een slideshow ofzo. Als ik op play druk op een folder zoals bij dvd's werk lukt het niet (met originele firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Staan je instellingen goed voor een slideshow? Druk je op play of ok bij de eerste foto in de map?

[ Voor 36% gewijzigd door loeberce op 31-01-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nieuw firmware uit voor Mini en Mini 2 op site van ACryan:
Model: AC Ryan ACR-PV73200 Playon!HD Mini
Version: v7.4.5.r7317 (Asian) / v7.4.6.r7317 (European)
Release: 2012-01-31
Firmware History
New Features / Improvements / Bug Fixes
Version v7.4.x.r7317
what’s new in this release
1. Improved Goto function, now able to directly input numeric on the entry fields
2. Improved various menu language translations and OSD errors
3. Improved audio playing indicator bar to match with the current progress of playback
4. Improved sync with various .txt subtitle formats
5. Improved subtitles handling
(a) Multiple SRT subtitles for a video, naming the desired subtitle file the same as the video name will make
it the default subtitle during playback
Example;
If you have 'Avatar.mkv' video and 'Avatar.srt', 'Avatar.dutch.srt', 'Avatar.german.srt', etc
Avatar.srt will be the default subtitle
If you prefer to have other subtitle as the default subtitle, just rename that to 'Avatar.srt'
(b) Only subtitles that are relevant to the video being played will be displayed and selectable
Example;
If you have 'Avatar.mkv' and 'Iron Man.mkv' together with 'Avatar.srt' and 'Iron Man.srt' subtitles in a single
folder
When playing 'Avatar.mkv' and pressing the subtitle button will only display and let you select 'Avatar.srt'.
'Iron Man.srt' will not be seen as a selectable subtitle
6. Added audio setting that can be directly accessed when pressing the MENU button during audio/video
playback
7. Added 'Show all files' option in SETUP - SYSTEM menu to provide users the flexibility of manipulating files
that are otherwise filtered out by the system as non-media types
8. Added Thai and Hebrew virtual keyboard layout and input method
9. Added support for PGS subtitles in MKV container
10. Added option to rename saved Shortcuts
Note: This renames only the shortcuts and not the actual file/folder
11. Fixed random system reboot when accessing the SETUP menu during video playback
12. Fixed error message 'Unable to service request' from appearing when setting a username/password for FTP
13. Fixed the limit of maximum 15 subtitles placed in a single folder
14. Fixed missing audio channels when playing back video with multi-channel AAC audio via an external
amplifier
15. Fixed constant rebooting problem caused by the index file being corrupted after scanning any MP3 files with
an ID3 tag that contains a large file size embedded image
16. Fixed system reboot when loading a Jukebox created with AC Ryan YAMJ Installer v2.0
17. Fixed random system freeze when exiting or stopping from playing a movie in Movie Jukebox
18. Fixed unable to display YAMJ generated TV Series and Boxsets in Movie Jukebox
19. Fixed broken service to NBC TODAY SHOW in Video Podcast
20. Fixed no audio bug when using certain services in Internet Media if you are using SPDIF/OPTICAL connection
to an external amplifier
21. Fixed during audio playback, ID3 details does not appear after returning from screensaver, MENU options or
SETUP
22. Fixed unable to load subtitles when default subtitle option in Setup > Misc > Subtitle is turned off
23. Fixed during a paused video playback and screen saver appears with option set to Photo Album or Flickr, will
cause the system to reboot
Note: Due to a Realtek SDK limitation, only the default screen saver image will appear during a paused video
playback
24. Fixed unable to create new folder on network when copying/moving files
25. Fixed unable to access a password protected network location that has been added to the Shortcuts menu
26. Fixed unable to load .m3u playlist over network
27. Moved Shortcuts menu to the first listed menu on the Home Screen
28. Moved "Stretch" option as the first selection when pressing the Zoom button during video playback

Model: AC Ryan ACR-PV73800 Playon!HD Mini2
Version: v9.5.5.r7317
Release: 2012-01-31
Firmware History
New Features / Improvements / Bug Fixes
Version v9.5.5.r7317
what’s new in this release
1. Improved Goto function, now able to directly input numeric on the entry fields
2. Improved various menu language translations and OSD errors
3. Improved audio playing indicator bar to match with the current progress of playback
4. Improved sync with various .txt subtitle formats
5. Improved subtitles handling
(a) Multiple SRT subtitles for a video, naming the desired subtitle file the same as the video name will make
it the default subtitle during playback
Example;
If you have 'Avatar.mkv' video and 'Avatar.srt', 'Avatar.dutch.srt', 'Avatar.german.srt', etc
Avatar.srt will be the default subtitle
If you prefer to have other subtitle as the default subtitle, just rename that to 'Avatar.srt'
(b) Only subtitles that are relevant to the video being played will be displayed and selectable
Example;
If you have 'Avatar.mkv' and 'Iron Man.mkv' together with 'Avatar.srt' and 'Iron Man.srt' subtitles in a single
folder
When playing 'Avatar.mkv' and pressing the subtitle button will only display and let you select 'Avatar.srt'.
'Iron Man.srt' will not be seen as a selectable subtitle
6. Added audio setting that can be directly accessed when pressing the MENU button during audio/video
playback
7. Added 'Show all files' option in SETUP - SYSTEM menu to provide users the flexibility of manipulating files
that are otherwise filtered out by the system as non-media types
8. Added Thai and Hebrew virtual keyboard layout and input method
9. Added support for PGS subtitles in MKV container
10. Added option to rename saved Shortcuts
Note: This renames only the shortcuts and not the actual file/folder
11. Fixed error message 'Unable to service request' from appearing when setting a username/password for FTP
12. Fixed the limit of maximum 15 subtitles placed in a single folder
13. Fixed missing audio channels when playing back video with multi-channel AAC audio via an external
amplifier
14. Fixed constant rebooting problem caused by the index file being corrupted after scanning any MP3 files with
an ID3 tag that contains a large file size embedded image
15. Fixed system reboot when loading a Jukebox created with AC Ryan YAMJ Installer v2.0
16. Fixed random system freeze when exiting or stopping from playing a movie in Movie Jukebox
17. Fixed unable to display YAMJ generated TV Series and Boxsets in Movie Jukebox
18. Fixed broken service to NBC TODAY SHOW in Video Podcast
19. Fixed no audio bug when using certain services in Internet Media if you are using SPDIF/OPTICAL connection
to an external amplifier
20. Fixed during audio playback, ID3 details does not appear after returning from screensaver, MENU options or
SETUP
21. Fixed unable to load subtitles when default subtitle option in Setup > Misc > Subtitle is turned off
22. Fixed during a paused video playback and screen saver appears with option set to Photo Album or Flickr, will
cause the system to reboot
Note: Due to a Realtek SDK limitation, only the default screen saver image will appear during a paused video
playback
23. Fixed unable to create new folder on network when copying/moving files
24. Fixed unable to access a password protected network location that has been added to the Shortcuts menu
25. Fixed unable to load .m3u playlist over network
26. Moved Shortcuts menu to the first listed menu on the Home Screen
27. Moved "Stretch" option as the first selection when pressing the Zoom button during video playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 14:41
Top...dank voor de tip. Geinstalleerd (Mini 2) en so far alles ok. Fijn dat shortcuts nu bovenin scherm staat en je dus meteen daar naartoe kunt...ipv naar onderen te moeten scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ook een nieuwe FW (r7317) uit voor de gewone PlayonHD en PlayonHD2 !!

http://www.acryan.com/support/

Ik heb hem nog niet getest !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Leuk! Heb toevallig net afgelopen weekend de Mini 2 gekocht. Het enige jammere vind ik dat de thumbnails optie (blijkbaar nog steeds) niet werkt vanaf USB-schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57
Ah, eindelijk uit de beta? Ik heb sinds een week de beta van deze release draaien, en eindelijk shortcuts in het hoofdmenu. Voor mij belangrijk; het aanvinken van shortcuts zorgt er niet meer voor dat mijn player vastloopt..

Nog steeds ridicuul dat je de hoofdmappen "video" e.d. niet kunt laten verwijzen naar een netwerkshare, maar so be it.

Kreeg alleen nog af en toe een rare balk bovenin in de menus, maar verder echt een verbetering.

Vanavond maar eens de officiele release installeren.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
henrid schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:57:
Leuk! Heb toevallig net afgelopen weekend de Mini 2 gekocht. Het enige jammere vind ik dat de thumbnails optie (blijkbaar nog steeds) niet werkt vanaf USB-schijven.
Wat bedoel je daar mee? Op mijn mini1 zie ik gewoon thumbnails vanaf mijn externe USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loeberce schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:55:
Staan je instellingen goed voor een slideshow? Druk je op play of ok bij de eerste foto in de map?
ik klikte op play op de map, ik zal even nieuwe firmware installeren en even zien hoe het met die foto's gaat, mijn nas is even in onderhoud, dus kan nu lastig testen Kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
loeberce schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:23:
[...]

Wat bedoel je daar mee? Op mijn mini1 zie ik gewoon thumbnails vanaf mijn externe USB.
Misschien moet ik nog iets genereren ofzo. Ik had hiervoor een WD TV Live en ik was gewend dat ik van al m'n films ook thumbnails zag, en nu zie ik nog niets behalve de standaard plaatjes. Ik heb de AC Ryan gekocht vanwege het veel beter kunnen navigeren binnen films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zojuist de nieuwe Firmware v7.4.4.r7317 (European) voor de Playon HD (ACR-PV73100 Playon!HD) geinstalleerd en dit is toch echt een verbetering ten opzichte van de laatste officiele release (r5440). Het kan mijn gevoel zijn, maar het lijkt er op dat de bestandsbeheerder en het navigeren sneller is geworden. Het apparaat voelt gewoon minder traag aan.

Zelf ben ik heel blij dat er veel issues met S/PDIF zijn verbeterd. Ik heb even een videobestand met een AAC geluidsindeling en een filmpje op Youtube afgespeeld: via SPDIF (coax) heb ik weer geluid!

Eerste indruk: eindelijk weer eens een goede update van AC Ryan. Het is moeilijk om te voorspellen hoe `stabiel' deze versie is, maar ik heb er (nu nog) een goed gevoel over.

Edit, extra ervaring:
+ Het kopieren van bestanden gaat weer met een degelijke snelheid
- Eerste spontane reboot meegemaakt toen ik in de bestandsbeheerder op de "Copy" knop drukte van de afstandsbediening.
- De Playon HD gaat niet meer uit, maar reboot zichzelf. Zeer storend

Edit 2: 11 feb 2012
Er is een tweede versie van Firmware v7.4.4.r7317 uitgekomen met dezelfde naam. Na het flashen (save) van deze firmware is het reboot probleem bij mij opgelost. Ik ben zeer tevreden met deze firmware, het is gebruiksvriendelijker en het doet precies wat ik wil.

[ Voor 32% gewijzigd door wiskas_1000 op 11-02-2012 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga straks een 2e ac ryan mini kopen.

Nu heb ik zelf een mini 1 en ik ga er een mini 2 bijkopen. Maar nu ben ik het verschil tussen beide versies even kwijt. Of was er niet zoveel verschil?
- Eerste spontane reboot meegemaakt toen ik in de bestandsbeheerder op de "Copy" knop drukte van de afstandsbediening.
Mail even dit met aanvullende gegevens naar bugtracker@acryan.com

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Verschil met de 1 is de gigabit netwerk aansluiting en een nieuwere realtek chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loeberce schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:13:
Verschil met de 1 is de gigabit netwerk aansluiting en een nieuwere realtek chip.
heb ik dan ook die nieuwe wifi usb stick nodig of kan ik die oudere gebruiken? Ik heb er nu eentje die je in zo'n blokje steekt, de nieuwe is alleen een stick.

Ik heb nu deze:

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/4/9/8/1003004008138941.jpg

Maar ik zie nu ook deze te koop:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/Handlers/ProductImage.ashx?ProductId=1105693&ImageSize=pd&ImageSequence=0

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48
wiskas_1000 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:00:
Eerste indruk: eindelijk weer eens een goede update van AC Ryan.
...
Edit, extra ervaring:
Ik dacht al, goede update ?!
Zat het forum van ACR te lezen en ik skip deze ook maar weer (zit nog steeds op r3582)
Ik las juist klachten over de snelheid (LAN/Samba) ?

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 02-02-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goner schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Ik dacht al, goede update ?!
Zat het forum van ACR te lezen en ik skip deze ook maar weer (zit nog steeds op r3582)
Heb je een linkje? Ik zag alleen maar een topic met positieve resultaten. Wil me ook even inlezen om te zien of ik het ga doen.

Ah, je hebt een link toegevoegd, je was me voor :P

Ik heb zelf een mini 1 en ga een mini 2 kopen, ik probeer het zelf wel even. Ik moet zeggen dat ik wel heel vaak klachten lees, maar dat het voor mij juist perfect werkt met de originele firmware. Over de alternatieve firwares hoor ik altijd positieve resultaten en die werken bij mij juist weer heel slecht , ik post hier nog wel de resultaten later vandaag / morgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 02-02-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de winkel (medimarkt) kon ik geen ac ryan meer vinden, heb uiteindelijk als 2e mediaspeler maar voor de wd tv live (najaar 2011 versie) gekozen en ben wel blij verrast, de ryan is natuurlijk al wat ouder, maar wel een verschil zeg. Vooral de webapplicaties (zoals youtube, spotify etc.) ondersteuning is zoveel beter.

De ac ryan gaat naar de tv waar we wat minder op kijken, vind het een fijn apparaat, maar op de hoofdtv komt nu de nieuwe mediaspeler omdat youtube in combi met kleine kinderen wel een fijne combinatie is (voor buurman buurman filmpjes enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Hoe zit het trouwens met de huidige mede8er spelers? Mijn schoonvader wil een een mediaspeler komen. Ik heb zelf een AC ryan 1 HD met de mede8or firmware erop werkt heerlijk. Een mede8or dus maar aanraden? of zijn er op dit moment player die nog veel beter zijn in dezelfde prijsklasse?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een mede8or is ook al wat ouder.

Ik heb nu een paar dagen zitten spelen met mijn nieuwe wd tv live (najaar 2011 editie, daar wel even op letten bij aankoop omdat de naam gelijk is aan het oudere model) en ik heb echt iets van: waarom heb ik zolang die ac ryan laten staan.

Alles is beter, die wd tv live is echt 20 keer zo snel als de ac ryan, het beeld is beter, streamen gaat beter, moviewall e.d inbouwen is een lachertje en heeft zelfs bewegende achtergronden e.d., spotify en twee soorten youtube (normaal en laidback versie) zitten erop en ga zo maar door. Zelfs achtergronden e.d. kan je simpel aanpassen. Als je daar eenmaal aan geproeft hebt wil je niet meer terug (dit betekend dat jij er straks ook eentje wilt als je vader hem neemt ;) ).

Ik zou echt nooit meer iemand een ac ryan of een mede8or aanraden. In dezelfde prijsklasse is er volgens mij niks beters (zeg maar tot 110 euro).

Maar wat betreft de ac ryan: ik ga mijn versie niet meer updaten. Ik houd de een na laatste firmware, die werkt en ik vind het wel best. Ik lees toch zaken dat de nieuwe weer slechter werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-02-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:10:
Maar wat betreft de ac ryan: ik ga mijn versie niet meer updaten. Ik houd de een na laatste firmware, die werkt en ik vind het wel best. Ik lees toch zaken dat de nieuwe weer slechter werkt.
De een na laatste heeft alleen een grote bug die, althans voor mij, een showstopper is: bij meer dan 15 (of zoiets) ondertitels in een folder dan ziet bij het afspelen van het 16de bestand de speler de ondertitels niet meer. Ik heb vele series in mijn netwerk staan met alle afleveringen van een seizoen in een folder met de Engelse ondertitels erbij. Die heb ik niet altijd aan, maar wil ik wel altijd bij de hand hebben indien scenes moeilijk te verstaan zijn door sterk achtergrondgeluid e.d. De recentste firmware heeft dat opgelost dus toch maar geupgrade. Tot nu toe geen problemen, integendeel, het werkt prima, de beste firmware tot nu toe.

Van de mogelijk problemen met kopieeren e.d. heb ik geen last omdat ik dat toch nooit met de AC Ryan menu's doe - ik heb niet eens een harddisk er inzitten, alles speelt vanaf het netwerk. Nadeel is dat 1080p dan geregeld problemen geeft maar omdat ik al enige tijd van de AC Ryan een slaapkamerspeler heb gemaakt voor series (SD en 720p), en films in de huiskamer via een onlangs aangeschafte Popcorn Hour C-300 kijk is dat voor mij in de praktijk ook geen issue meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

Pfff, ik krijg m'n wifi wederom niet aan de praat >.<
Maakt niet uit of ik B/G of N kies, op welke frequentie(20/40Mhz) ik hem zet, welke kanaal(0-13) ik gebruik, of welke beveiliging ik gebruik.
De PlayonHD Mini vindt m'n accesspoint, ik vul de juiste PSK in(of niet als ik de verbinding niet beveilig) en dan gaat ie testen en zegt de PlayOn elke keer "Tests failed", daarna kan de Playon ook geen netwerken meer vinden. Dit in combinatie met de 5 euro realtek wifi adapter waar ze AC Ryan op hebben geplakt en nu voor 30 euro verkopen. De Wifi USB stick werkt verder prima. Ik koppel hem aan m'n desktop en nergens drivers voor nodig. Ik plug hem in m'n nameless android apparaat en hij werkt. Diezelfde tablet kan ook prima verbinden met z'n eigen Wifi. M'n Wii en m'n telefoon verbinden ook zonder probleem.
Als ik de 7.3 firmware gebruik(met SDK3) dan werkt het allemaal prima. En voor de volledigheid, m'n SSID wordt wel uitgezonden.(M'n Playon vind hem gewoon, en m'n PSK is niet verkeerd, ook met een "open system" kan m'n Playon niets.
Schiet mij maar lek, ik begrijp er niets van. Bij de vorige (7.4) firmware was er nog iemand van AC Ryan die me probeerde te helpen, maar die knul ging op vakantie en toen hield het op. Ook heb ik een mail achtergelaten op de bugtracker, waar nooit op is gereageerd.
M'n volgende speler geen AC Ryan meer is en ook geen Realtek chipset meer bevat.
In eerste instantie wilde ik de problemen nog aan Realtek toeschrijven, maar de hulp bij AC Ryan is ook ruk.
Van een mod daar: "Gebruik een personal key(PSK)." Ja, op een onbeveiligde verbinding zeker? Daarnaast staat PSK ook niet voor "personal key". Ja, die gasten weten waar ze het over hebben. >.<

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arsimo schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 16:14:
De recentste firmware heeft dat opgelost dus toch maar geupgrade. Tot nu toe geen problemen, integendeel, het werkt prima, de beste firmware tot nu toe. .
Ah, dan ga ik toch even upgraden. Ik was die bug nog niet tegengekomen, omdat ik eerst geen nas had ging ik meestal afleveringen wissen van de portable schrijf en kwam ik nooit aan 16 subs per mapje, maar dat heb ik nu wel.
DeTeraarist schreef op zondag 05 februari 2012 @ 04:23:
M'n volgende speler geen AC Ryan meer is en ook geen Realtek chipset meer bevat.
Die komt er hier ook niet meer in. AC Ryan heeft in mijn ogen nog best veel gedaan, zelfs nu na al die tijd nog een update en ik heb ook bijv. youtube erop draaien, maar de meeste problemen komen door die chipset.

Als 2e mediaspelertje in huis is het verder een prima ding (mits je hem natuurlijk wel aan je netwerk krijgt gehangen).

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 05-02-2012 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan ik trouwens de laatste mede8er firmware vinden voor de PlayonHD?
Of mag dit hier niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik heb met de nieuwe firmware op mijn mini1 regelmatig last van een reboot. Hebben meer mensen daar last van? Ik weet niet of het hebben van de snelkoppelingen boven in het menu opweegt tegen het rebooten; misschien toch maar terug naar de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook iets vreemds met de nieuwe firmware: als ik bij een map met foto's op de map ga staan en dan play druk krijg ik een spontane reset.

Ik weet het ook niet zo, die snelkoppelingen bovenaan vind ik niet zo boeiend, of ik nu daarop klik en dan naar een map ga op de nas of naar bestandsbeheer en dan 2 extra klikken en dan ben ik er ook wel... stabiliteit vind ik belangrijker.

Ik wacht nog even wat reacties hier af met betrekking tot de mini 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Hallo ik heb de acryan mini 1 en net terug gekregen van de servicedienst van ACRYAN
op deze zit de firmware 5440 alles speelt af maar alleen de nederlandse ondertiteling van sommige films
en die staat echt erbij op de usb stick.
bijv. de film;
machete.avi
manhete-dutch.srt
alleen als ze spaans praten zie ik de engelse ondertiteling(geen nederlandse) maar als ze engels praten
zie ik er geen ondertiteling zeker niet de nederlandse waar het mij om gaat.
bij instellingen staat de ondertiteling aan.
hoe stel je dat in????

[ Voor 9% gewijzigd door t-bob op 08-02-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de ondertiteling en de film moeten dezelfde naam hebben , dus bijvoorbeeld:

Lord of the Rings - deel 1.avi

Lord of the Rings - deel 1.srt

Dan werkt het.

Voor jou zou het dan zo moeten zijn:

machete.avi
machete.srt

Ze moeten ook op dezelfde stick / harde schrijf staan, dus bij elkaar in dezelfde map.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 08-02-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
:)

[ Voor 132% gewijzigd door t-bob op 29-03-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 21:04
magoed, is in de laatste nieuwe officiele AcRyan firmware het share traagheid-wegvallen issue opgelost of wordt de schuld alsnog bij Realtek gelegd m.b.t. dit issue? Weet ik weer of ik deze moet skippen of niet. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxneoxxx schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 09:55:
magoed, is in de laatste nieuwe officiele AcRyan firmware het share traagheid-wegvallen issue opgelost of wordt de schuld alsnog bij Realtek gelegd m.b.t. dit issue? Weet ik weer of ik deze moet skippen of niet. :')
Ik zou hem in jouw geval installeren, je hebt nu de optie snelkoppelingen in het menu en die staat bovenaan, dat scheelt wel wat tijd. Verder is er weinig nieuws / boeiends, maar dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-07 21:04
Anoniem: 32279 schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Ik zou hem in jouw geval installeren, je hebt nu de optie snelkoppelingen in het menu en die staat bovenaan, dat scheelt wel wat tijd. Verder is er weinig nieuws / boeiends, maar dat is wel handig.
Snelkoppelingen zitten in de laatste PlayonX FW ook, dus daar hoef ik het niet specifiek voor te doen. :)

Er zit bij mij een 1 TB hdd in de playonhd, waar dus data naartoe gekopieerd wordt, naast dat ik af en toe stream met dat ding. Bij de vorige officiële FW was tijdens het kopiëren naar de POHD opeens de SAMBA share weg. Niet echt handig. :P Vandaar mijn specifieke vraag. (liepen wat topics op het officiele ACR forum over, waarbij MODS aangaven dat het een probleem was in de gebruikte SDK vanuit Realtek..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Laatst online: 16-07 14:30
Heb met de laatste update een probleempje met .iso dvd bestanden, hij ziet maar een aflevering heeft iemand hier ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:24:
[...]
de ondertiteling en de film moeten dezelfde naam hebben , dus bijvoorbeeld:
En een aanvullinkje voor degene die geen Unix/Linux gewend zijn maar met geheel met DOS/Windows zijn opgegroeid: het is case sensitive, dus de namen mogen ook niet verschillen in grote en kleine letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Met welke kabel kan ik de acryan mini1 verbinden aan de analoge tv deze heeft een scant aansluiting.
Moet ik een scartkabel aanschaffen met 3 tulpstekkers.
En de kabel van hdmi naar scart werkt die ook op de ac mini.
http://www.goeievraag.nl/...ventueel-dvi-scart.235766

[ Voor 39% gewijzigd door t-bob op 11-02-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:14

Toff

FP ProMod
HDMI = digitaal, SCART = analoog. HDMI > SCART of vv gaat niet lukken dus.
Tulp <> tulp-kabel wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
t-bob schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:34:
Met welke kabel kan ik de acryan mini1 verbinden aan de analoge tv deze heeft een scant aansluiting.
Moet ik een scartkabel aanschaffen met 3 tulpstekkers.
En de kabel van hdmi naar scart werkt die ook op de ac mini.
http://www.goeievraag.nl/...ventueel-dvi-scart.235766
Gewoon een scart adaptertje kopen (bij de Mediamarkt ofzo) en die met de bijgeleverde rood/wit/gele tulpkabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:46

DeTeraarist

#Boots2Asses

http://www.acryan.com/for...&t=18301&p=126299#p126299
Niet eens een antwoord. Niet eens iemand die me in de juiste richting wil sturen. Zegt wel weer genoeg over AC Ryan.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
DeTeraarist schreef op zondag 12 februari 2012 @ 03:58:
http://www.acryan.com/for...&t=18301&p=126299#p126299
Niet eens een antwoord. Niet eens iemand die me in de juiste richting wil sturen. Zegt wel weer genoeg over AC Ryan.
Probeer de Helldesk van ACRyan in Rotterdam eens.

AC Ryan Europe
Anthonetta Kuijlstraat 43b || 3066 GS Rotterdam || The Netherlands
T +31 (0)10 4206136 ||
Email: europe@acryan.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:58
Heel apart.
Eergisteren een filmpje proberen te kijken, schokt hij enorm. Dacht dat het aan de film zou liggen, dus een andere geprobeerd (die zeker wel werkte), nu ook alleen maar schokkend beeld.
Muziek gaat nog wel prima.

Rare is dat dit plotseling het geval is, nog nooit last van gehad. Gisteren maar de nieuwste PlayonX geinstalleerd, had nog rev4, nu rev5, maar dat heeft ook niets geholpen.
Nu bezig met de nieuwste officiele release FW er op te zetten.
Zou bijna denken dat de netwerkaansluiting op de Playon Mini stuk is, maar zou niet weten hoe dat zo spontaan kan komen.

Hopelijk snel op te lossen, heb niet zoveel zin om een nieuwe te halen, zeker niet omdat het niet zeker is waar het probleem nou in zit.
Films afspelen via pc's en zo gaat prima (Gbit netwerk).

Hmm, ook afleveringen van series werken niet meer (a 500MB). Muziek cd's nog wel. Enige wat volgens mij dan nog over blijft is de CPU die niet meer (goed) functioneert bij beeldverwerking, toch?

Lijkt toch een netwerkprobleem te zijn. Krijg films ineens ook niet meer goed afgespeeld op de laptop. Is dan wel draadloos, maar zou nog wel moeten werken.

[ Voor 18% gewijzigd door Jan_V op 12-02-2012 20:11 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Voor de mensen waarbij de thumbnails niet meer bijgewerkt werden of vastlopers in thumbnail view hadden: er is een nieuwe versie van de 7317 firmware, datum 7/2/2012. Hierin moet het probleem opgelost zijn. Zal het vanavond eens uitproberen, maar de reacties op het POHD forum zijn positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder zit er niks nieuws in de firmware? Ik heb die van een paar dagen ervoor gepakt, maar het werk verder goed. Ik denk dat ik het maar zo houd.

Vanmiddag met een optische kabel de ac ryan aangesloten op mijn home cinema systeem en dat ging in 1 keer perfect. Dat had ik niet verwacht, hoefde niet eens wat in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Sorry bedoelde het anders. Er zijn twee versies van de 7317 firmware. Je moet die van 7 feb hebben, de oudere versie heeft dus een bug in thumbnail view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:33

Pierre

Van nature lui!

Wat een gezeik zeg met al die firmwares, heb geen idee welke op die van mij staat. Maar hij werkt en voorlopig flash ik helemaal niks

Als ik in de toekomst een andere mediaplayer nodig heb dan wordt het zeker geen AC Ryan kan ik je zeggen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loeberce schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 08:31:
Sorry bedoelde het anders. Er zijn twee versies van de 7317 firmware. Je moet die van 7 feb hebben, de oudere versie heeft dus een bug in thumbnail view.
Ok, ik ga er vanavond nog even mee knutselen. Wel vreemd dat ze hem dan niet 7318 ofzo noemen. Dit is wel heel onduidelijk. Mooi dat je het gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Fixed missing audio channels when playing back video with multi-channel AAC audio via an external amplifier.
Ik krijg nog steeds stereo ipv surround zodra ik een film met aac track afspeel, werkt het bij iemand?

Edit: Meer mensen klagen erover op het forum van ac-ryan.

En het zwart beeld bij deze film is ook niet verholpen helaas, voor mij valt het dus tegen, alleen fijn dat de shortcut knop nu bovenaan staat en de setup crash verholpen is.

Geen beeld
Format : Matroska
File size : 1.50 GiB
Overall bit rate : 3 650 Kbps
Encoded date : UTC 2012-01-03 20:34:52
Writing application : VirtualDubMod 1.5.10.1 (build 2366/release)
Writing library : libebml-0.6.3 & libmatroska-0.6.1

[ Voor 58% gewijzigd door Sunrise op 20-02-2012 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Als je deze mkv even opnieuw muxed met mkvtoolnix 2.9.8 zal hij waarschijnlijk wel beeld geven !!

In deze thread staat een plaatje hoe het moet

[ Voor 46% gewijzigd door TifKag op 20-02-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
TifKag schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:38:
Als je deze mkv even opnieuw muxed met mkvtoolnix 2.9.8 zal hij waarschijnlijk wel beeld geven !!

In deze thread staat een plaatje hoe het moet
Ook al is het misschien niet veel werk ik heb er toch weinig zin in om zelf dingen te gaan oplossen, het is meer hun taak om te zorgen dat het apparaat het goed afspeelt tenzij het echt de schuld is van de degene die de film ge-ripped heeft en onorthodoxe instellingen gebruikt heeft, misschien kan iemand mij uitleggen wat het probleem bij dat bestand is?

Toch bedankt voor je hulp, zal er misschien toch eens naar kijken om het zelf op te lossen, is de 2e film al die ik tegenkom en niet wil afspelen met beeld.
Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.