Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Elwood Blues
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-07 09:43

Elwood Blues

87167191

Probeer hier op mijn AC Ryan Playon!HD (met nu de laatste officiŰle firmware, 7.4.4.r5440) ook Playon!X te installeren, maar dat lukt niet. Ik werk vanuit Safe Mode, en tijdens het installeren van Playon!X (r4824 rev5.1 for PlayOn!HD (ACR-PV73100)- Safe version) geeft ie de foutmelding "Error: no space for yaffs 2 image. Reboot!" of iets dergelijks. Krijg het apparaat vervolgens wel weer aan de praat met de officiŰle firmware, maar wil toch wel graag over naar Playon!X..

Denk niet dat het iets boeit, maar toch: er zit een 2,5" laptopschijf in die goed werkt, en het probleem doet zich ook voor als ik de HDD eruit haal.

Methode die ik gebruik:
- Stroom eraf
- power-knop indrukken en ingedrukt houden
- stroom erop
- power-knop na 15-20s pas weer loslaten.
Werkt prima met originele firmware maar met Playon!X loop ik dus steeds tegen die foutmelding aan...

Heb uiteraard gegoogled en dit topic doorzocht, maar kom er niet uit.

Herkent iemand dit? En nog beter: iemand met een oplossing?

Elwood Blues wijzigde deze reactie 17-12-2011 15:55 (24%)

• Dikkiedikdik
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
quote:
Elwood Blues schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:45:
Herkent iemand dit? En nog beter: iemand met een oplossing?
Het lijkt erop dat je een firmware erop wilt zetten die voor een type is met meer geheugen, ik zou even op de site waar je hem afhebt kijken of er ook andere versies voor jouw playon hd type zijn.

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ja dat idee had ik idd ook, maar volgens mij heb ik echt de goede.

Gaat dus om een Playon!HD (ACR-PV73100)
De officiŰle firmware bijpassend bij dat model werkt prima.

PLayon!X heb ik hier vandaan: http://playon.unixstorm.org/installation.php
En dan dus de tweede van boven (Safe version). Is dat niet de goede?

Elwood Blues wijzigde deze reactie 17-12-2011 16:47 (37%)

• Dreamwire
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:13
Beste,

Ik heb hier een AC Ryan mini staan en deze wil ik graag verbinden met het netwerk.

Hoe het netwerk eruit ziet:
Ik heb een Ziggo wireless modem en een Netgear router die d.m.v een wireless connectie met het modem verbonden is. De AC Ryan in de huiskamer zit op de Netgear en de PC zit via het Ziggo modem.

Ik deel op de PC verschillende mappen en de AC Ryan verbind ook netjes als ik in de instellingen kijk met het netwerk van de Netgear maar ik zie niet mijn PC als ik naar bestandsbeheer -> netwerk ga.

Wat voor instelling moet ik hebben zodat de AC Ryan mijn PC wel ziet die verbonden is met het Ziggo modem?

De XBOX 360 zit ook op de Netgear en deze heeft netjes internet dus het netwerk werkt wel gewoon netjes.

• Brainpower
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-07 20:42
quote:
Dreamwire schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:35:
Beste,

Ik heb hier een AC Ryan mini staan en deze wil ik graag verbinden met het netwerk.

Hoe het netwerk eruit ziet:
Ik heb een Ziggo wireless modem en een Netgear router die d.m.v een wireless connectie met het modem verbonden is. De AC Ryan in de huiskamer zit op de Netgear en de PC zit via het Ziggo modem.

Ik deel op de PC verschillende mappen en de AC Ryan verbind ook netjes als ik in de instellingen kijk met het netwerk van de Netgear maar ik zie niet mijn PC als ik naar bestandsbeheer -> netwerk ga.

Wat voor instelling moet ik hebben zodat de AC Ryan mijn PC wel ziet die verbonden is met het Ziggo modem?

De XBOX 360 zit ook op de Netgear en deze heeft netjes internet dus het netwerk werkt wel gewoon netjes.
Hebben de pc en de ryan dezelfde workgroup ingesteld (bij mij staat dat op WORKGROUP)?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Elwood Blues schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:41:
En dan dus de tweede van boven (Safe version). Is dat niet de goede?
Ik vind het wat lastig, het moet wel de goede zijn. Het ligt denk ik aan je boatloader versie.

Dit had je misschien zelf al gevonden, maar daar vermoeden ze ook dat het aan de boatloaderversie ligt:
http://forum.iconbit.ru/v...40&t=5810&start=0

Nu heb ik zelf de ac ryan mini, kan je dus wat lastig helpen, maar er lopen hier users met jouw versie rond en ook wel mensen die deze firmware erop hebben (althans zo was het een paar maand geleden toen ik hier wat vaker kwam).

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 18-12-2011 10:17 (40%)

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Na nog een mislukte poging is het me inmiddels gelukt met de bovenste (niet safe) versie van Playon!X. Vreemd maar waar :) bedankt voor het meedenken!

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Ben je er nog achtergekomen wat het verschil tussen de safe en niet safe versie is?

Was die safe versie niet een eenmalige installatie die na een reset weer verdween? Dat heb ik ooit ook eens gehad, maar ben even kwijt of dat op de ac ryan of een andere mediaplayer was.

• Dreamwire
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:13
quote:
Brainpower schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:27:
[...]

Hebben de pc en de ryan dezelfde workgroup ingesteld (bij mij staat dat op WORKGROUP)?
Het is al gelukt ik moest de Netgear natuurlijk ook op de juiste gateway zetten 8)7

Dreamwire wijzigde deze reactie 18-12-2011 15:18 (125%)

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:31

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb zelf getracht de Mede8er firmware 4.0.5 te installeren en het is uiteindelijk gelukt.
Ik draaide al 4.0.4, maar daar had ik twee issues mee:

1) Ondanks uitschakelen van de screensaver gaat deze toch aan na x tijd en is niet meer weg te krijgen
2) Soms en na x tijd steeds vaker dat het beeld op zwart springt na starten van film. Reboot is dan nodig.

Gezien de videowall wilde ik per se bij de Mede8er firmware blijven.

Gezocht op internet naar een nieuwe versie en dat blijkt 4.0.5 te zijn (van 30 november 2011)

Vervolgens deze post gevonden:
quote:
ermak says:
Saturday, 10 December, 2011 at 22:23

1st you need this:
0202.1026L + Iconbit HDS6L v7.3.41 r4673 – 01.12.2010
http://www.mediafire.com/?j8q7equz5x095y7

This change bootloader and loading picture to Iconbit.

After this you can install Mede8er 4.0.5:

Mede8er 4.0.5 HD Audio (@dzver fix) – for Iconbit HDS6L
http://www.mediafire.com/?1d6rimofyn6yjuu

Mede8er 4.0.5 NO HD Audio (@dzver fix) – for Iconbit HDS6L
http://www.mediafire.com/?a9kdoiyxoik3v2o

I test this on AC Ryan player and work fine.

More information here:
http://forum.setcombg.com/index.php/topic,48507.0.html
Ik heb de twee files gedownload en eerst geprobeerd alleen de Mede8er firmware te installeren.
Geen meldingen tijdens install van firmware, maar zodra de speler aangezet wordt en je in het menu komt wordt de melding gegeven dat de firmware niet draait op deze hardware.

Dus daarna de IconBit firmware erop gezet. Die werkt prima, maar is opzich geen verbetering. Het heeft een hele spartaanse GUI en features.

Daarna nogmaals de Mede8er 4.0.5 ge´nstalleerd. Wat mij opvalt is dat het bootscherm nu IconBit plaatje laat zien (ipv AcRyan). Dus de bootloader is in zijn geheel aangepast.
Maar dan komt ie wel correct op het beginscherm van Mede8er 4.0.5 uit. Na instellen uiteraard getest.

- Zo te zien geen issues meer met screensaver
- Ook lijkt het issue met zwart scherm opgelost te zijn. Tot nu toe niet meer gezien, maar wellicht kan dat nog wel komen. Ziet er wel veelbelovend uit.

Ik ben dus tevreden !!

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• jos_zwa
  • Laatst online: 11:49

jos_zwa

Flying Dutchman

kun je met de mede8er 4.0.5 nu ook makkelijk doorspoelen? Dus gewoon door 1 van de blauwe pijltjes in het midden van je remote ingedrukt te houden?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• xxxneoxxx
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:11
quote:
Xymox schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:48:
Ik heb zelf getracht de Mede8er firmware 4.0.5 te installeren en het is uiteindelijk gelukt.

1) Ondanks uitschakelen van de screensaver gaat deze toch aan na x tijd en is niet meer weg te krijgen
2) Soms en na x tijd steeds vaker dat het beeld op zwart springt na starten van film. Reboot is dan nodig.

Gezocht op internet naar een nieuwe versie en dat blijkt 4.0.5 te zijn (van 30 november 2011)

[...]

Ik heb de twee files gedownload en eerst geprobeerd alleen de Mede8er firmware te installeren.
Geen meldingen tijdens install van firmware, maar zodra de speler aangezet wordt en je in het menu komt wordt de melding gegeven dat de firmware niet draait op deze hardware.

Dus daarna de IconBit firmware erop gezet. Die werkt prima, maar is opzich geen verbetering. Het heeft een hele spartaanse GUI en features.

Daarna nogmaals de Mede8er 4.0.5 ge´nstalleerd. Wat mij opvalt is dat het bootscherm nu IconBit plaatje laat zien (ipv AcRyan). Dus de bootloader is in zijn geheel aangepast.
Maar dan komt ie wel correct op het beginscherm van Mede8er 4.0.5 uit. Na instellen uiteraard getest.

- Ook lijkt het issue met zwart scherm opgelost te zijn. Tot nu toe niet meer gezien, maar wellicht kan dat nog wel komen. Ziet er wel veelbelovend uit.

Ik ben dus tevreden !!
Ik ga deze ZO gebruiken als het zwarte scherm issue gefixed is.. :D
Medi8er! _/-\o_

Laat alsjeblieft je ervaringen achter als je nog tegen zaken aanloopt die niet ok zijn!

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17:41

l3art

Moderator Mobile
Zelfde geldt voor mij.....
Fingers crossed!

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Xymox
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:31

Xymox

Determinism rulez !

quote:
jos_zwa schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 08:13:
kun je met de mede8er 4.0.5 nu ook makkelijk doorspoelen? Dus gewoon door 1 van de blauwe pijltjes in het midden van je remote ingedrukt te houden?
Ik weet niet wat je precies bedoelt met makkelijk doorspoelen...

Als je de blauwe knoppen links en rechts indrukt krijg je doorspoelen in stappen van 1.5x, 2x .... 32x.
(voor video bestanden)

Als je de groene knoppen links en rechts indrukt krijg je doorspoelen in stappen van 1.5x, 2x .... 32x.
(voor video bestanden en DVD)

Met numerieke toetsen meteen springen naar x tijd

Met CM SKIP knop met stappen van 20 seconden doorspoelen.

Zie
http://mede8er.nl/download/finish/4/13.html

UPDATE: nog steeds geen issues met zwart scherm gehad voor zowel DVD als losse video bestanden....

*** Systeem specs Dell XPS 17 ***

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Xymox schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:48:

[...]
Heb hem via dat stappenplan er ook maar weer opgezet.
Hopelijk blijft het goed gaan, want die videowall blijft toch wel de beste en makkelijkste om bij te houden.
Nu nog een echt mooie movietemplate zoeken die ik kan gebruiken.

Ik ben dus tevreden !!
Heb hem er zelf ook maar eens opgezet.
De moviewall van MEde8er blijft toch wel de beste en makkelijkste om te onderhouden.

Nu nog op zoek naar een goede movietemplate.

l3art wijzigde deze reactie 21-12-2011 00:01 (4%)

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

quote:
Xymox schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 11:41:
[...]

Ik weet niet wat je precies bedoelt met makkelijk doorspoelen...

Als je de blauwe knoppen links en rechts indrukt krijg je doorspoelen in stappen van 1.5x, 2x .... 32x.
(voor video bestanden)

Als je de groene knoppen links en rechts indrukt krijg je doorspoelen in stappen van 1.5x, 2x .... 32x.
(voor video bestanden en DVD)

Met numerieke toetsen meteen springen naar x tijd

Met CM SKIP knop met stappen van 20 seconden doorspoelen.

Zie
http://mede8er.nl/download/finish/4/13.html

UPDATE: nog steeds geen issues met zwart scherm gehad voor zowel DVD als losse video bestanden....
Dit is wat ik bedoel, een copy paste uit de handleiding van jouw link hierboven.

Druk tijdens het afspelen van een film op de Links / Rechts navigatie toetsen en het Info Zoek scherm zal
verschijnen aan de bovenzijde van het scherm. Druk nu op de Links / Rechts navigatie toets en er de rode
balk zal in de gewenste richting bewegen op de tijdbalk. Wanneer de gewenste tijd is bereikt, druk op de
“Enter” toets en de Mede8er zal naar het geselecteerde tijd moment springen in de film..

ik wil dus als ik het blauwe pijltje naar rechts ingedrukt houd, dan ik in beeld een tijdslijn zie. als ik dan b.v. het rechter pijltje ingedrukt houd voor b.v. 10 sec lang dan moet het in de verschenen "tijdslijn" duidelijk te zien zijn dat ik b.v. op de helft van de film zit. Druk ik vervolgens op enter dan gaat hij naar dit gedeelte van de film. Dit is dus heel wat anders van 1x, 2x of 32x doorspoelen. Dit gaat veel sneller. Op deze manier kan ik een film van 3 uur binnen 10 sec dus zo op de helft zetten.

Dit heeft tot nu toe er nog nooit ingezeten voor de firmwares van mede8er die op de Ryans draaide en dit mis ik ontzettend.

jos_zwa wijzigde deze reactie 21-12-2011 11:03 (5%)

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:23
quote:
jos_zwa schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:01:
[...]

Dit is wat ik bedoel, een copy paste uit de handleiding van jouw link hierboven.

Druk tijdens het afspelen van een film op de Links / Rechts navigatie toetsen en het Info Zoek scherm zal
verschijnen aan de bovenzijde van het scherm. Druk nu op de Links / Rechts navigatie toets en er de rode
balk zal in de gewenste richting bewegen op de tijdbalk. Wanneer de gewenste tijd is bereikt, druk op de
“Enter” toets en de Mede8er zal naar het geselecteerde tijd moment springen in de film..

ik wil dus als ik het blauwe pijltje naar rechts ingedrukt houd, dan ik in beeld een tijdslijn zie. als ik dan b.v. het rechter pijltje ingedrukt houd voor b.v. 10 sec lang dan moet het in de verschenen "tijdslijn" duidelijk te zien zijn dat ik b.v. op de helft van de film zit. Druk ik vervolgens op enter dan gaat hij naar dit gedeelte van de film. Dit is dus heel wat anders van 1x, 2x of 32x doorspoelen. Dit gaat veel sneller. Op deze manier kan ik een film van 3 uur binnen 10 sec dus zo op de helft zetten.

Dit heeft tot nu toe er nog nooit ingezeten voor de firmwares van mede8er die op de Ryans draaide en dit mis ik ontzettend.
Het scrollen door een film met de pijltjes werkt niet met 4.0.5, zojuist getest.

Nu gezeik om terug te gaan naar originele firmware (SDK3, official), gezien de wijziging van bootloader nu met officiele firmware loopt te zeiken dat deze incompatible is... dat wordt weer puzzelen vanavond :P
SDK2 maar eens proberen...

-edit-
zucht... SDK1 dan maar...

Iemand intussen tips om de officiele bootloader er weer op te krijgen? :-(

-edit2-
SDK1 lijkt goed te flashen :)

-edit3-
Incorrect firmware :(

-edit4-
nou lekker dan... zo te zien zit ik vast aan de Mede8er 4.0.5 firmware nu... kan zelfs 4.0.4 niet meer flashen... gvd... :(

-edit5-
diverse pogingen gedaan (met tar files, unyaffs, mixen van de bootloader files) om m.b.v. de iconbit file toch de playonhd bootloader te flashen. Helaas nog niet gelukt...

FunFair wijzigde deze reactie 21-12-2011 22:42 (11%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Is dat zo erg dan? Als het prima werkt lijkt me dat toch niet zo erg?

• FunFair
quote:
l3art schreef op woensdag 21 december 2011 @ 20:42:
Is dat zo erg dan? Als het prima werkt lijkt me dat toch niet zo erg?
Ik wil mijn normale scroll functie weer terug....
bovendien vind ik het geen prettig idee dat ik nu niet meer naar originele firmware kan...

• Ceesio
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 05-06-2013
Je kan de bootloader van acryan downloaden via Google gewoon downloaden: acryan bootloader intikken

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 16:33
quote:
jos_zwa schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:01:
[...]

PlayonX heeft die scroll functie wel en loopt ook heel stabiel, nooit geen zwart scherm gezien.
Er zit alleen geen videowall op.

• FunFair
quote:
Ceesio schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:07:
Je kan de bootloader van acryan downloaden via Google gewoon downloaden: acryan bootloader intikken
Zou je me hiermee kunnen helpen? Ik kan namelijk niets relevants vinden op google.

zoek op:
acryan bootloader
acryan 73200 bootloader

kom op allerlei sites uit die ik niet kan lezen ;(
Verder komt het er op neer dat ik officiele firmware moet installeren die de bootloader bevat.
Alleen is het probleem dat deze een check doet op de huidige bootloader, waardoor die aangeeft dat die alleen op een acryan speler geinstalleerd kan worden. Wat ik dus nu niet meer heb omdat ik die iconbit firmware heb geflashed...

FunFair wijzigde deze reactie 22-12-2011 07:40 (28%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
quote:
Arjantje72 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 06:26:
[...]

PlayonX heeft die scroll functie wel en loopt ook heel stabiel, nooit geen zwart scherm gezien.
PlayonX geen videowall? Jawel hoor, het is alleen een stukje minder makkelijk en nauwkeurig dan die van Mede8er. Daar moet je werken met Yamj for A.C.Ryan. Die zoekt automatisch titels op en gaat daar nog wel eens de mist mee in. Maar je kan wel een videowall in elkaar zetten en daarbij filminformatie tonen. Maar het werkt dus niet zo intu´tief als bij Mede8er.
quote:
FunFair schreef op donderdag 22 december 2011 @ 07:36:
[...]

Zou je me hiermee kunnen helpen? Ik kan namelijk niets relevants vinden op google.

zoek op:
acryan bootloader
acryan 73200 bootloader

kom op allerlei sites uit die ik niet kan lezen ;(
Verder komt het er op neer dat ik officiele firmware moet installeren die de bootloader bevat.
Alleen is het probleem dat deze een check doet op de huidige bootloader, waardoor die aangeeft dat die alleen op een acryan speler geinstalleerd kan worden. Wat ik dus nu niet meer heb omdat ik die iconbit firmware heb geflashed...
Een beetje creatiever zijn... Google eens op Bootloader PlayonHD.
De eerste link die je tegenkomt brengt je naar het forum van ACRyan. Daar staat het volgende:
The new bootloader is included in firmware 3582, which you probably had not installed before.

Hopelijk heb je daar wat aan. Wel flashen in de 'safe' mode.

Maar als je het zoeken op die balk de enige functie is die je mist zou ik het niet doen en gewoon eens zoeken door tijdens het kijken het aantal minuten in te toetsen. Kortom wil je naar 50 minuten doorspoelen toets dan gewoon '50' in op de remote. Et Voila hij spoelt in ÚÚn keer door naar 50 minuten. Kan zijn dat je '550' moet intoetsen. Dan is de eerste '5' (of elk ander willekeurig cijfer) om de boel te activeren en de tijdbalk te laten verschijnen en daarna pakt hij dus de '50' om te spoelen. Probeer maar dan zie je vanzelf wat ik bedoel.

l3art wijzigde deze reactie 22-12-2011 09:22 (56%)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

quote:
Arjantje72 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 06:26:
[...]

Klopt! ik heb ook die PlayonX gehad en daar werkte het perfect op. Ik vind alleen die Mede8or FW zo heerlijk en hoop dat het ook daar op komt.

• FunFair
quote:
l3art schreef op donderdag 22 december 2011 @ 08:58:
[...]

Een beetje creatiever zijn... Google eens op Bootloader PlayonHD.
De eerste link die je tegenkomt brengt je naar het forum van ACRyan. Daar staat het volgende:
The new bootloader is included in firmware 3582, which you probably had not installed before.

Hopelijk heb je daar wat aan. Wel flashen in de 'safe' mode.

Maar als je het zoeken op die balk de enige functie is die je mist zou ik het niet doen en gewoon eens zoeken door tijdens het kijken het aantal minuten in te toetsen. Kortom wil je naar 50 minuten doorspoelen toets dan gewoon '50' in op de remote. Et Voila hij spoelt in ÚÚn keer door naar 50 minuten. Kan zijn dat je '550' moet intoetsen. Dan is de eerste '5' (of elk ander willekeurig cijfer) om de boel te activeren en de tijdbalk te laten verschijnen en daarna pakt hij dus de '50' om te spoelen. Probeer maar dan zie je vanzelf wat ik bedoel.
Dat geintje met de originele bootloader was het eerste wat ik had getest. Helaas komt de firmware installer niet verder, omdat de bootloader van iconbit niet herkend wordt. De firmware van AC Ryan met de originele bootloader(3582) checkt of het apparaat werkelijk de PlayonHD Mini is. Wat ik eigenlijk nodig heb is een gemanipuleerde versie van 3582 waarbij de hardware check is uitgeschakeld, of geschikt gemaakt voor een Iconbit apparaat.

Ik ben daarom nu op zoek naar een manier om deze check te omzeilen, door bijvoorbeeld de firmware van iconbit te manipuleren met de bootloader van versie 3582. Echter loopt de installatie dan vast met de melding dat de files corrupt zijn.

Inmiddels ben ik erachter dat in de install.img file een bestand zit install_a welke checkt of het wel het juiste apparaat is. Alleen wel jammer dat zowel ACRyan als Iconbit deze file hebben geencrypt met AES codering.
En het simpelweg uitwisselen van alleen de bootloader heeft dan weer niet het gewenst effect, omdat er wordt gecheckt of de file wel origineel is...

Nou heb ik wel een 4824 firmware versie gevonden die werkt, welke eigenlijk bedoeld is om op andere devices te installeren. Dan heb ik weer de AC Ryan interface, maar nog steeds niet de mogelijkheid om evt. te updaten naar een nieuwere versie van AC Ryan, bijvoorbeeld de SDK4. De bootloader zit hier namelijk logischerwijs niet in, omdat deze problemen geeft met andere merken. En het toevoegen van de bootloader informatie aan de install.img en configuration.xml heeft nog niet het gewenste effect gehad. De bootloader van Iconbit blijft in tact.

Ofwel de puzzel is nog niet compleet en ik heb 3 keuzes
1. Originele firmware aanpassen, zodat deze andere devices slikt en de bootloader mee installeerd.
2. Iconbit firmware aanpassen, door de bootloader uit te wisselen, zodat de bootloader van ACRyan (3582) wordt geinstalleerd.
3. De gehackte 4824 firmware aanpassen, zodat deze ook de bootloader kan flashen, welke er nu niet in zit.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Pfff succes! ;-)
Het is jammer dat die ene site russisch is anders had je daar nog iets kunnen vragen, maar dat wordt dus lastig.
En even simpel die install_a bestanden verwisselen zal neem ik aan ook niet werken?

• FunFair
quote:
l3art schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:15:
Pfff succes! ;-)
Het is jammer dat die ene site russisch is anders had je daar nog iets kunnen vragen, maar dat wordt dus lastig.
En even simpel die install_a bestanden verwisselen zal neem ik aan ook niet werken?
Tot nu toe heeft het helaas nog geen effect gehad. Ik vermoed dat de check van originele bestanden in install_a wordt uitgevoerd, dus als ik deze kopieer van een andere installatie, moet ik vervolgens ook deze bestanden mee kopieeren, met gevolg dat ik de goede bootloader er niet in kan zetten. :/

Het apparaat is in ieder geval niet stuk, dus dat valt mee :P

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Heb je al een bericht op het forum van ACRyan gezet met de vraag of iemand een bestandje heeft met daarin de originele bootloader? Wel erbij vermelden natuurlijk dat je 3582 al geprobeerd hebt.

• FunFair
quote:
l3art schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:28:
Heb je al een bericht op het forum van ACRyan gezet met de vraag of iemand een bestandje heeft met daarin de originele bootloader? Wel erbij vermelden natuurlijk dat je 3582 al geprobeerd hebt.
Ik zie de reacties al komen van de mods... meerder van dat soort topics gevonden, waarbij de melding was 'valt buiten de garantie, kunnen we niets aan doen'.

Een oplossing voor dit probleem hoef ik daar volgens mij niet te vragen, gezien hun mensen geen speciale bootloader gaan maken voor dit probleem.

Wat ik eigenlijk nodig heb, is contact met zo'n maker van een aangepaste firmware... alleen zijn dat allemaal russen :P ik vind het ook verassend dat er amper guides te vinden zijn over het modden van je eigen firmware.

-edit-
ik heb inmiddels een losse bootloader gevonden voor de ACRyan 73100. Ben benieuwd of die flashbaar is... en wat het effect is op de Mini, gezien deze hier niet voor gemaakt is :P

FunFair wijzigde deze reactie 22-12-2011 11:52 (15%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Laat maar weten, ben ook wel benieuwd. Draai zelf wel gewoon de aangepaste versie van Mede8er en blijf daar voorlopig wel even bij, maar als ik over wil ooit.... ;-)

• FunFair
quote:
l3art schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:55:
Laat maar weten, ben ook wel benieuwd. Draai zelf wel gewoon de aangepaste versie van Mede8er en blijf daar voorlopig wel even bij, maar als ik over wil ooit.... ;-)
Bij de Mede8er 4.0.5 firmware had ik gisteravond wel een vreemd iets dat ik een zwarte rechthoek in beeld kreeg en de speler vast liep... tijdens streamen van video nog geen last gehad. :)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Hmmm ik heb tot nu toe niets vreemds mee gemaakt, en speel alleen maar van een harde schijf. Maar goed we zullen zien.

Waar heb je trouwens die losse bootloader vandaan?

l3art wijzigde deze reactie 22-12-2011 13:27 (18%)

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Thnx. Wie weet komt het nog van pas.
Heb zelf de playon!HD dus dit bestandje kan mij wel van pas komen in de toekomst.

• FunFair
quote:
l3art schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:15:
Thnx. Wie weet komt het nog van pas.
Heb zelf de playon!HD dus dit bestandje kan mij wel van pas komen in de toekomst.
Woohoo!! het heeft gewerkt!!! :D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Goed opslaan deze file! ;)

• Kw4kje
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-07 23:40
Dus je kunt nadat je die ryan bootloader hebt geinstalleerd, weer elke gewenste firmware installeren?

• FunFair
quote:
Kw4kje schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:32:
Dus je kunt nadat je die ryan bootloader hebt geinstalleerd, weer elke gewenste firmware installeren?
De officiele firmwares van A.C. Ryan ja.
Let wel dat ik het heb getest met de Mini (1). Dus ik kan niet veel zeggen over de HD.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Die zijn nagenoeg hetzelfde dus zal hoogstwaarschijnlijk wel werken.
Maar goed voor mij nog geen reden om het te proberen.

• elpino.rv
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-07 23:53
Mikka van PlayOn!X heeft een kerst kado voor jullie:
Uitzending Gemist werkend op de POHD!
Werkt SUPER en SNEL.. credits go to Mikka again!

Na wat beta testing van mij is hij nu gereleased:
http://playon.unixstorm.org/ntv.php

De volgende streams worden ondersteund:
1 Dumpert
2 Film1
3 Nederland 24
4 Nickelodeon
5 NOS
6 NU24
7 RTL
8 Sport1
9 UZG
10 Ziggo (alleen als je Ziggo inet hebt)

Veel plezier ermee!! Als je wat geks / bugs / verbeteringen ziet, laat het mij weten, dan kan ik het doorgeven aan Mikka (hij leest geen tweakers).

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:52

St@m

@ Your Service

quote:
elpino.rv schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:20:

Na wat beta testing van mij is hij nu gereleased:
http://playon.unixstorm.org/ntv.php

De volgende streams worden ondersteund:
1 Dumpert
2 Film1
3 Nederland 24
4 Nickelodeon
5 NOS
6 NU24
7 RTL
8 Sport1
9 UZG
10 Ziggo (alleen als je Ziggo inet hebt)

Veel plezier ermee!! Als je wat geks / bugs / verbeteringen ziet, laat het mij weten, dan kan ik het doorgeven aan Mikka (hij leest geen tweakers).
Sorry dat ik het moet vragen, maar het is allemaal zo onduidelijk :P
Is dit nu alleen voor de POHD, of ook voor de mini en mini2?

• elpino.rv
quote:
St@m schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:41:
[...]

Sorry dat ik het moet vragen, maar het is allemaal zo onduidelijk :P
Is dit nu alleen voor de POHD, of ook voor de mini en mini2?
Hier zijn de versies van PlayOn!X te vinden:
http://playon.unixstorm.org/installation.php

alleen POHD1 + mini1 worden ondersteund, er zijn misschien wel hobbyisten die het voor de 2 voor elkaar hebben gekregen, maar daar ben ik niet mee bezig. Heb zelf een POHD1

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:52

St@m

@ Your Service

quote:
elpino.rv schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:44:
[...]

Hier zijn de versies van PlayOn!X te vinden:
http://playon.unixstorm.org/installation.php

alleen POHD1 + mini1 worden ondersteund, er zijn misschien wel hobbyisten die het voor de 2 voor elkaar hebben gekregen, maar daar ben ik niet mee bezig. Heb zelf een POHD1
Tnx :) Ik zal het eens proberen op de mini 1

• Stinger Burns
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:

Vanmorgen alles uitgeprobeerd op mijn Mini 1.
Het werkt inderdaad allemaal goed en snel.
Maar voor mij is het nutteloos omdat in de PlayOn!X firmware de SPDIF pass-through bug nog in zit.
Dus heb ik bij alle streams geen geluid. Heel jammer.

• elpino.rv
quote:
Stinger Burns schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:32:
[...]

Vanmorgen alles uitgeprobeerd op mijn Mini 1.
Het werkt inderdaad allemaal goed en snel.
Maar voor mij is het nutteloos omdat in de PlayOn!X firmware de SPDIF pass-through bug nog in zit.
Dus heb ik bij alle streams geen geluid. Heel jammer.
das jammer ja.. heb zelf destijds maar besloten mijn bekabeling anders te doen vanwege die bug zodat het geluid langs HDMI komt.. er is wel een workaround die ik tot die tijd gebruikte:
heb je stereo films/mp3s, dan de SPDIF op 'stereo' zetten (of hoe de keuze dan ook alweer heet), heb je 5.1 films, dan de SPDIF op 'pass-through' zetten. Idd een dik nadeel dat je elke keer de settings in kan, maar misschien toch de moeite waard voor de extra features die je krijgt met PlayOn!X..

• HaMin82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-01-2012
Heui, kheb onlangs mijn Playon HD voorzien van nieuwe firmware (Firmware_PV73100_v7.4.4.r3966_European) maar hoe kan ik nu bestanden van externe HD of USB-stick naar de player overpompen ? Het kopje 'bestanden kopieren' kan ik niet terug vinden. Wie kan mij helpen ..

• draadje
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-07 11:40
heb de media speler ac ryan play!on gekregen. wil er films via mijn hp all in one afspelen. deze heeft geen hdmi ingang.
uiteraard door zijn all in one.kan er geen hdmi losse kaart in. s-video via usb is niet om aan te zien.
er schijnt volgens kennis een verloop te zijn van hdmi naar usb. ik heb deze niet kunnen vinden.
wie kan me helpen,met of de s-video te verbeteren(als het Řberhaupt kan) of zou zo'n verloop als het er is kunnen helpen. Hp zegt dat het niet kan. wie weet meer daarover.

nb: uiteraard kan ik de HP all in one niet wegdoen. dus moet ik het zo proberen!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Um, waarom gebruik je niet gewoon de pc als besturing en de POHD als externe harde schijf?

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 05-05 14:36
Ik wil binnenkort misschien een Playon HD2 mini kopen, en hier aan de usb poort een externe WD schijf hangen. De AC ryan wil ik zogezien als mediaplayer en NAS in een gebruiken. Ik vraag me nog een paar dingen af, wat men hier misschien wel weet:

* Als de AC ryan op standby staat, is de externe hardeschijf dan nog benaderbaar op het netwerk? Of moet hij dan continu aan blijven staan?
* Als ik bijvoorbeeld foto's naar de hardeschijf kopieer, kan ik de AC ryan vervolgens vertellen in welke mappen hij wel mag kijken voor content (en nog belangrijker) in welke mappen niet? Bepaalde foto's wil ik kunnen laten zien met de AC ryan, maar anderen wil ik alleen maar naar de harddisk zetten zodat alleen ik en mijn vrouw die met onze computers kunnen benaderen.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Ik ga hem erop zetten, eens zien of ik hiermee geen zwart beeld krijg (met doorlopend geluid).

Toch maar eens een netwerkkabeltje naar de slaapkamer leggen waar de playon hd staat, ben toch wat aan het klussen nu, morgen naast de lamp ophangen maar even een gat in het plafond boren voor een kabeltje.

• IJsbeer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17-07 16:18
quote:
[J.d.I.] DirtyHarry schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:29:
Ik wil binnenkort misschien een Playon HD2 mini kopen, en hier aan de usb poort een externe WD schijf hangen. De AC ryan wil ik zogezien als mediaplayer en NAS in een gebruiken. Ik vraag me nog een paar dingen af, wat men hier misschien wel weet:

* Als de AC ryan op standby staat, is de externe hardeschijf dan nog benaderbaar op het netwerk? Of moet hij dan continu aan blijven staan?
* Als ik bijvoorbeeld foto's naar de hardeschijf kopieer, kan ik de AC ryan vervolgens vertellen in welke mappen hij wel mag kijken voor content (en nog belangrijker) in welke mappen niet? Bepaalde foto's wil ik kunnen laten zien met de AC ryan, maar anderen wil ik alleen maar naar de harddisk zetten zodat alleen ik en mijn vrouw die met onze computers kunnen benaderen.
Het ding heeft 'NAS' functionaliteit, maar dat is neit meer dan een share. Het is geen vervaning van een NAS.

1: Nee, standby is er niets te bereiken.
2. Je zult de mappen ook op je POHD zien (op de tv dus). Je kan geen mappen 'verborgen 'maken.

Koop een QNAPje ernaast ;)

• Pierre61
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:41

Pierre61

Soms lees ik niet goed

Hoi,

Gisteren wilde ik een mkv film kijken (heb een POHD) met dutch subs, zag ik dat de subs out of sync liepen met de film.
Opzich voor mezelf niet echt een probleem maar er zijn hier ook nog andere personen die toch graag dutch subs lezen, iemand een idee hoe ik dat kan fixen op die acryan.

Al gevonden

Pierre61 wijzigde deze reactie 30-12-2011 08:13 (3%)
Reden: Opgelost

Oud Chinees spreekwoord: Te weten wat men weet en te weten wat men niet weet, dat is kennis

• okaydanny
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Ik gebruik de playon HD mini2 om films te streamen vanaf de PC.
Nu doe ik dit via netwerk optie op de mini2. Hoe krijg ik mijn shares geindexeerd onder muziek/films etc?

Quickstart guide staat niets in, de PDF manual op de acryan site ook niet. Ik word er niet wijzer van, mijn google skills laten het ook al afweten. help :(

TwitchTV: okaydanny

• VAnTurenhout
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11-07 09:04
Kan iemand me op weg helpen met de verfijning van de PlayonX voor bijvoorbeeld Uitzending Gemist? Ik heb de firmware al geinstalleerd, maar verder zou ik het zo niet weten....

• paul_wg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-03-2013
Ineens geen geluid meer uit mijn mini.
Aangesloten via de optische uitgang maar krijg geen geluid meer.
Ook via de tulip uitgangen geprobeer maar hij doet helemaal niets meer ....Help

Weerstation Geldrop http://www.weergeldrop.nl

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 10:39
Reset naar fabrieksinstellingen en probeer opnieuw

• paul_wg
  • Laatst online: 30-03-2013
bedankt Athome

probleem opgelost.......bijna een nieuwe gekocht.

fijne jaarwisseling en nogmaals bedankt.....top

Weerstation Geldrop http://www.weergeldrop.nl

• Jsmit86
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-07-2012
Ondanks de berichten dat het niet lekker zou werken toch maar de gok genomen: ik heb de usb WIFI adapter aangeschaft voor de mediaplayer.
Ik had gehoopt dat ie voor muziek nog snel genoeg zou zijn, maar zelfs dat speelt ie niet vloeiend af. Tenzij iemand nog tips heeft om dat ding goed aan de praat te krijgen kan ik het iedereen afraden om dat ding te kopen...

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 03:36
Dat ligt dan toch zeer waarschijnlijk aan jouw WiFi-verbinding.
Hier totaal geen problemen met muziek en "normale" films (geen BR getest).

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
Toff schreef op zondag 01 januari 2012 @ 03:16:
Dat ligt dan toch zeer waarschijnlijk aan jouw WiFi-verbinding.
Hier totaal geen problemen met muziek en "normale" films (geen BR getest).
Ik hoor het wel vaker, voor mij de reden om het niet aan te schaffen (wifi stick). Het probleem van die hele stick is ook dat hij best duur is en garantie dat het werkt is er kennelijk niet. Jij bent een van de weinige die post dat hij goed werkt.

Of zijn er hier meer mensen waar het wel goed werkt? Dan ga ik van de week er even eentje halen.

Edit: ik probeer het wel, even via V&A hier een verkoper gemaild of hij hem nog te koop heeft. Hopelijk werkt het wat op mijn apparaat met wifi hier.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 01-01-2012 09:54 (11%)

• elpino.rv
quote:
VAnTurenhout schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 22:40:
Kan iemand me op weg helpen met de verfijning van de PlayonX voor bijvoorbeeld Uitzending Gemist? Ik heb de firmware al geinstalleerd, maar verder zou ik het zo niet weten....
Als je de PlayOn!X FW erop hebt gezet moet je alleen nog de NTV 3.1 'installeren'.
Heb je ook al de Scripts geinstalleerd? Dat maakt het nog makkelijker.

Zo ja: die NTV zip downloaden, uitpakken op je PC, met een Windows verkenner naar je POHD browsen HDD1->scripts. Nu moet je in de NTV map (met oude versie dus) de nieuwe versie kopieren.
In het POHD menu moet je 'Internet Feeds' kiezen en dan zie je daar NTV bij staan.. that's all..

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
elpino.rv schreef op zondag 01 januari 2012 @ 10:18:
[...]

Als je de PlayOn!X FW erop hebt gezet moet je alleen nog de NTV 3.1 'installeren'.
Heb je ook al de Scripts geinstalleerd? Dat maakt het nog makkelijker.

Zo ja: die NTV zip downloaden, uitpakken op je PC, met een Windows verkenner naar je POHD browsen HDD1->scripts. Nu moet je in de NTV map (met oude versie dus) de nieuwe versie kopieren.
In het POHD menu moet je 'Internet Feeds' kiezen en dan zie je daar NTV bij staan.. that's all..
kan je ook een uitleg van de mini geven hiervoor?

• VAnTurenhout
Hmm, ik zie de Mini wel verschijnen in de browser. Ik heb een 4g memstick gepartitioneerd met een EXT3 en een FAT32 gedeelte.

Maar dan....Scripts installeren? Als ik met de browser ga naar het ipadres van de acryan, dan zie ik wel een GUI met van alles en nog wat, maar waar ik dan wat moet doen?

Op de site van PlayonX staat dat ik optware moet neerzetten op de root van de hdd, maar hoe krijg ik die daar? En ik zie ook geen enkele share in mijn Windows machine als ik naar \\IPVANPLAYON ga...jammer, en ik hoop echt dat iemand me op weg kan helpen verder!!

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-07 23:42

DJ-Visto

Blegh..

Ik heb een mini 2, ik probeer via telnet te connecteren maar ik krijg geen verbinding, moet ik nog wat extra instellen hiervoor soms? Ik gebruik de allernieuwste firmware (r6629)

Hmm lees nu in het forum dat dat zo is..
quote:
I'm currently testing this beta software, and I think I found some issues:

- Samba is not automaticly started on boot (when enabled)
- The acryan doesn't respond to icmp pings
- Telnet access is disabled
Nice, custom firmware gevonden bij de release, nu heb ik telnet nu kan ik mijn nas laten indexeren en dat ding is leuk instellen :9 :9

DJ-Visto wijzigde deze reactie 02-01-2012 00:46 (56%)

• kraakie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 24-03 15:22
quote:
donowitz schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:43:
Ik gebruik de playon HD mini2 om films te streamen vanaf de PC.
Nu doe ik dit via netwerk optie op de mini2. Hoe krijg ik mijn shares geindexeerd onder muziek/films etc?

Quickstart guide staat niets in, de PDF manual op de acryan site ook niet. Ik word er niet wijzer van, mijn google skills laten het ook al afweten. help :(
Shares worden helaas niet geindexeerd.

• elpino.rv
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:26:
[...]

--
quote:
VAnTurenhout schreef op zondag 01 januari 2012 @ 19:26:
Hmm, ik zie de Mini wel verschijnen in de browser. Ik heb een 4g memstick gepartitioneerd met een EXT3 en een FAT32 gedeelte.

Maar dan....Scripts installeren? Als ik met de browser ga naar het ipadres van de acryan, dan zie ik wel een GUI met van alles en nog wat, maar waar ik dan wat moet doen?

Op de site van PlayonX staat dat ik optware moet neerzetten op de root van de hdd, maar hoe krijg ik die daar? En ik zie ook geen enkele share in mijn Windows machine als ik naar \\IPVANPLAYON ga...jammer, en ik hoop echt dat iemand me op weg kan helpen verder!!
Ik heb geen mini, maar probeer eerst eens wat PlayOn!X op z'n site meldt, en als je iets niet snapt kan ik het doorvragen aan hem, graag even 100% inzet tonen voordat ik dat ga doen, goede kans dat je er zelf al uit komt of misschien iemand anders die kan helpen met PlayOn!X op de mini?

Zoals ik het zie moet je idd een usb disk aanmaken, dat is al gelukt bij VAnTurenhout, dan met telnetde partities goed mounten (met mountS), je moet ze dan kunnen benaderen en de RSS/optware pack kunnen installeren (via de GUI (http://IPPOHD/cgi-bin/update.cgi is het makkelijkste). Is dat ook allemaal goed, dan moet je zorgen dan mountS bij elke startup van je POHDmini wordt aangeroepen.

De optware pack is niet nodig voor UZG, maar als je alle services/internet feeds wilt gebruiken zal je die ook moeten installeren. Probeer dus eerst alleen de RSS (scripts) pack, je hebt dan al UZG, dat is al een mooie vooruitgang..

qoute site http://playon.unixstorm.org/installation.php:
--
PlayOn!HD Mini! notes

Although it's mentioned in changelog, I'll try to explain a little bit further using PlayOn!X firmware on PlayOn!HD Mini! (and other media players without internal hard disk).

You must have at least one ext3 partition on USB disk. NTFS partition is optional - if found, it will be used instead of ext3 for RSS pack. In any case, total size of partition(s) must be at least 400 MB.

When you are ready (prepared USB disk is connected to media player), execute once /usr/local/etc/mountS file to check if it found your partition(s). Symlink /home and directory /tmp/hdd/root/ should follow to the right partition(s).

After successful testing, you can install packs (Optware + RSS) and enable automatic executing of /usr/local/etc/mountS in /usr/local/etc/rcS start-up file.

elpino.rv wijzigde deze reactie 02-01-2012 15:54 (4%)

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21-07 12:52
quote:
Dikkiedikdik schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:26:
[...]

Volgens mij kan het niet op een Mini, er is te weinig intern geheugen om dat allemaal te installeren.
Het lukte mij in ieder geval niet, aangezien er nog maar enkele MB's over waren en er toch nog meer dan 30MB moest worden geinstalleerd of zo...
Misschien meer geluk met de recentere firmwares, proberen waard.

Battle.net - Jandev#2601

• VAnTurenhout
quote:
elpino.rv schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:34:

Ik heb geen mini, maar probeer eerst eens wat PlayOn!X op z'n site meldt, en als je iets niet snapt kan ik het doorvragen aan hem, graag even 100% inzet tonen voordat ik dat ga doen, goede kans dat je er zelf al uit komt of misschien iemand anders die kan helpen met PlayOn!X op de mini?
Hier zijn mijn 100% ;-) :

Ik heb de USB disk inmiddels gezien vanaf mijn Windows 7 machine. Door eerst NAS te selecteren in de setup van de ACR, werden er ineens twee schijven zichtbaar in mijn verkenner.
quote:
Zoals ik het zie moet je idd een usb disk aanmaken, dat is al gelukt bij VAnTurenhout,
Check
quote:
dan met telnetde partities goed mounten (met mountS), je moet ze dan kunnen benaderen en de RSS/optware pack kunnen installeren (via de GUI (http://IPPOHD/cgi-bin/update.cgi is het makkelijkste).
Check (denk ik, ik zie tenminste de melding "removing old rss pack" nadat ik scripts.zip naar de root heb gekopieerd.
quote:
Is dat ook allemaal goed, dan moet je zorgen dan mountS bij elke startup van je POHDmini wordt aangeroepen.
En daar ga ik nat..dat weet ik dus niet..is dat een commando wat uitgevoerd moet worden, of een config die aangepast moet worden?
quote:
De optware pack is niet nodig voor UZG, maar als je alle services/internet feeds wilt gebruiken zal je die ook moeten installeren. Probeer dus eerst alleen de RSS (scripts) pack, je hebt dan al UZG, dat is al een mooie vooruitgang.
Dit lijkt al een end de goeie richting in te gaan....dank zover. ik hou je op de hoogte!
quote:
After successful testing, you can install packs (Optware + RSS) and enable automatic executing of /usr/local/etc/mountS in /usr/local/etc/rcS start-up file.
ow wacht...dit is ook iets wat me wel moet lukken...;-)

• elpino.rv
quote:
VAnTurenhout schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:57:
Check (denk ik, ik zie tenminste de melding "removing old rss pack" nadat ik scripts.zip naar de root heb gekopieerd.
--edit--
ik las in je verhaal trouwens niet echt het resultaat van de mountS in een telnet sessie. Hij raadt het aan om eerst dit een keer te doen zodat je evt. foutmeldingen ziet mbt het mounten. Als dit goed gaat kun je hem voortaan natuurlijk automatisch laten starten, zie hieronder, via myS.
--edit--

Kreeg je ook een flinke lijst hierna? Dat er van alles uitgepakt/opgezet werd? Dat moet wel namelijk.
Kijk anders of je op 1 van de 2 drives die je nu kunt zien via je Win7 een map 'scripts' ziet staan met de nodige submappen.
quote:
VAnTurenhout schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:57:
En daar ga ik nat..dat weet ik dus niet..is dat een commando wat uitgevoerd moet worden, of een config die aangepast moet worden?
Er stond een foutje op de site, ik heb hem dit al doorgegeven en het is nu aangepast. Je moet de 'myS' ipv 'rcS' aanpassen, maar dit is SUPER simpel met de webgui. Ergens bij de 'editor' menu-item kun je deze openen, je ziet dan ergens de mountS terugkomen met een '#' ervoor, haal deze '#' weg, save hem (groen icoon) en hij wordt bij elke startup aangeroepen.

Kijk eens wat je krijgt als je in de POHD nu de internet feeds kiest....

elpino.rv wijzigde deze reactie 03-01-2012 09:12 (11%)

• VAnTurenhout
quote:
elpino.rv schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:07:
[...]
Kijk eens wat je krijgt als je in de POHD nu de internet feeds kiest....
Ik heb een sloot nieuwe feeds gekregen !! Dat werkt dus allemaal als een zonnetje, dankzij de stappen die jullie me verteld hebben. Super. (btw, ziggo doet het niet, terwijl ik wel Ziggo abo ben, maar dat is niet zo heel spannend) Ook metafeeds werken, en ik zie in de webgui ook een hele waslijst met modules die ik nog kan installeren. Jummie...nog goeie tips voor modules??

Dat wijzigen van de startup file moet ik nog doen, ik vrees dat als de stroom van de POHD af is, dat de feeds niet meer werken omdat die mountS eerst gestart moet zijn.

• Dikkiedikdik
  • Niet online
quote:
elpino.rv schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:34:
graag even 100% inzet tonen voordat ik dat ga doen, goede kans dat je er zelf al uit komt of misschien iemand anders die kan helpen met PlayOn!X op de mini?
Gaat helemaal goedkomen, maar heb nog geen wifi stick, zo te zien kan ik die van een medetweaker overnemen en kan ik er later deze week ook even mee aan de slag.

Bevindingen post ik hier. Dank voor je hulp.

• elpino.rv
quote:
VAnTurenhout schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb een sloot nieuwe feeds gekregen !! Dat werkt dus allemaal als een zonnetje, dankzij de stappen die jullie me verteld hebben. Super. (btw, ziggo doet het niet, terwijl ik wel Ziggo abo ben, maar dat is niet zo heel spannend) Ook metafeeds werken, en ik zie in de webgui ook een hele waslijst met modules die ik nog kan installeren. Jummie...nog goeie tips voor modules??

Dat wijzigen van de startup file moet ik nog doen, ik vrees dat als de stroom van de POHD af is, dat de feeds niet meer werken omdat die mountS eerst gestart moet zijn.
Je hebt nu neem ik aan enkel de 'standaard' scripts gepakt, dus je hebt nog niet de nieuwste NTV met UZG (uitzendinggemist). Ga even naar zijn site, klik op NTV en download/installeer NTV 3.1 (moet nu wel lukken met je kennis), en njoy UZG.... laat aub even weten of UZG goed werkt, er zit veel beta-testing in van mijn kant, dus altijd leuk om te horen dat het ook bij andere goed werkt.

verder staat er op zijn site youtube 2 die ook goed werkt als lighttp is gestart.

Voor sommige feeds, zoals dus youtube v2, moet lighttp gestart zijn, dit is een service die in de optware pack zit, ik weet niet of je deze ook hebt kunnen installeren (optware)? Zo ja, kijk of je lighttp kunt starten in de webgui 'services'. Deze moet je dan elke keer starten als je die internet feed wilt gebruiken, of, zoals de mountS, even het '#' weghalen in de 'myS' zodat hij altijd gestart wordt.

Owja, ziggo werkt bij mij wel, maar wat heb je precies van ziggo? Echt het internet abonnement (daar gaat het om) of enkel tv? Ik heb alles-in-1.

elpino.rv wijzigde deze reactie 03-01-2012 11:34 (4%)

• VAnTurenhout
quote:
elpino.rv schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:33:
Je hebt nu neem ik aan enkel de 'standaard' scripts gepakt, dus je hebt nog niet de nieuwste NTV met UZG (uitzendinggemist). Ga even naar zijn site, klik op NTV en download/installeer NTV 3.1 (moet nu wel lukken met je kennis), en njoy UZG.... laat aub even weten of UZG goed werkt, er zit veel beta-testing in van mijn kant, dus altijd leuk om te horen dat het ook bij andere goed werkt.
UZG werkt. Niet alle kanalen, maar NOS en UG, RTL XL wel in ieder geval. Goed werk!!!

verder staat er op zijn site youtube 2 die ook goed werkt als lighttp is gestart.
quote:
Voor sommige feeds, zoals dus youtube v2, moet lighttp gestart zijn, dit is een service die in de optware pack zit, ik weet niet of je deze ook hebt kunnen installeren (optware)? Zo ja, kijk of je lighttp kunt starten in de webgui 'services'. Deze moet je dan elke keer starten als je die internet feed wilt gebruiken, of, zoals de mountS, even het '#' weghalen in de 'myS' zodat hij altijd gestart wordt.
Optware heb ik ook geinstalleerd, en dat is de waslijst met verschillende tools die je dan ziet in de wbegui denk ik? Ik zal in ieder geval die lighthttp eens proberen.
Ik merkte dat Grooveshark in ieder geval niet werkt, maar ik kan me voorstellen dat dat buiten playonx gaat. Vooralsnog ben ik erg tevreden!
quote:
Owja, ziggo werkt bij mij wel, maar wat heb je precies van ziggo? Echt het internet abonnement (daar gaat het om) of enkel tv? Ik heb alles-in-1.
Ik heb ook alles in 1. maar welk kanaal ik ook aanklik, ik heb steeds een paar minuten gewacht, en kreeg geen beeld. Maar zie ook de meerwaarde daarvan niet in, omdat ik ook 'normaal' buiten de POHD kan kijken ;-) Tenzij je extra zenders kunt kijken die niet in je standaard pakket zouden zitten,

• VAnTurenhout
quote:
Jan_V schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Volgens mij kan het niet op een Mini, er is te weinig intern geheugen om dat allemaal te installeren.
Het lukte mij in ieder geval niet, aangezien er nog maar enkele MB's over waren en er toch nog meer dan 30MB moest worden geinstalleerd of zo...
Misschien meer geluk met de recentere firmwares, proberen waard.
Ik heb het dus wel op de Mini aan de praat gekregen met een 4 gb USB Stick

• elpino.rv
quote:
VAnTurenhout schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:47:
Ik merkte dat Grooveshark in ieder geval niet werkt, maar ik kan me voorstellen dat dat buiten playonx gaat. Vooralsnog ben ik erg tevreden!
misschien moet lighttp daar ook voor draaien. Eigenlijk moet je het zo zien, als je PHP nodig hebt (wat misschien is bij Grooveshark) dan moet lighttp draaien, die zorgt voor de goede afhandeling van alles.

--edit--
quote from playon!x site:
Please remember some of them require PHP webserver (lighttpd) to run properly: Streams (partly), SVT Play, TVonTop, xGrooveShark, xIpla, xJukebox, xLive (partly) and xVoD.
--edit--

elpino.rv wijzigde deze reactie 03-01-2012 15:56 (19%)

• Flaterboot
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-08-2013
Zou je een klein uitleg kunnen geven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Zou deze graag op mijn mini 2 willen proberen!
quote:
VAnTurenhout schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:56:
[...]

Ik heb het dus wel op de Mini aan de praat gekregen met een 4 gb USB Stick

• VAnTurenhout
Heel snel, want ik moet weg:

- USB stick in twee partities verdeeld, een ext3 en een ntfs part
- op de NTFS partitie de playonx firmware gezet en POHD ge update
- in de POHD bij instellingen NAS aangezet
- met telnet mountS gestart volgens instructie op playonx site
- nu zijn de twee partities zichtbaar in je verkenner
- op de EXT3 part (= root als het goed is) de scripts.zip en opt.tar geplaatst
- vanuit de webgui Update gedraaid (optie HDD) voor OPT als RSS
- NVT in map Scripts bijwerken met nieuwste versie

Wat ik dan nog niet gedaan heb is de opstart file aangepast met mountS

Succes

• elpino.rv
quote:
Flaterboot schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:46:
Zou je een klein uitleg kunnen geven hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Zou deze graag op mijn mini 2 willen proberen!

[...]
PlayOn!X is er niet voor de mini 2!

Mikka (auteur van PlayOn!X) heeft mij wel een keer een korte instructie gegeven hoe je UZG (uitzending gemist) op de originele FW zou kunnen installeren/instellen, maar dan moet je wel een echte tweaker zijn (telnet, files decrypten, over-mounten moet je niet bang voor zijn). Weet niet of dit ook voor de mini 2 kan, wel zeker voor de 1. Als iemand hier interesse in heeft kan ik doorgeven wat hij mij heeft uitgelegd, maar verwacht niet een step-by-step 100% werkende kant en klare instructie maar een echte tweakers/mede uitzoek opdracht...

Zou wel leuk zijn als iemand hier in wilt duiken.
UZG is natuurlijk een super mooie aanwinst op je POHD.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Vandaag toch helaas weer zwarte schermen ondanks de aangepaste bootloader.
Kortom weer terug naar de originele bootloader. En weer terug naar 7.3 firmware.
Balen. Blijf nu maar even bij de standaard AC Ryan firmware denk ik.

• Repi3
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online
een vraagje :

sinds kort zijn er WEL-DL 720p epi's die geen beeld meer afspelen. (zit nog met een oudere FW maar werkte altijd goed tot nu...)

Ik vroeg me nu af of er een update beschikbaar is die van een ios/android device een afstandsbediening maakt? (officiele update / custom update?)
(En graag ook kort hoe die custom update uitleggen)

alvast bedankt :D

• elpino.rv
quote:
Repi3 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:19:
een vraagje :

sinds kort zijn er WEL-DL 720p epi's die geen beeld meer afspelen. (zit nog met een oudere FW maar werkte altijd goed tot nu...)

Ik vroeg me nu af of er een update beschikbaar is die van een ios/android device een afstandsbediening maakt? (officiele update / custom update?)
(En graag ook kort hoe die custom update uitleggen)

alvast bedankt :D
Je geeft je device niet aan, v1 of v2, 'maxi' of 'mini'... maar ik neem aan als je het over oude FW hebt dat je het over de v1 hebt... daarvan weet ik het bij de OFW niet, CFW (PlayOn!X) weet ik wel, hier zit een afstandsbediening in via de WEBGUI. Zit een 'standaard' afstandsbediening in en een browser mode zodat je zelfs zonder TV aanzetten de files kan afspelen op je POHD (alleen leuk bij muziek natuurlijk). Installatie moet je gewoon de site lezen http://playon.unixstorm.org/installation.php, moet lukken. Mini is hierboven nog uitgebreid behandelt.

CFW is gebaseerd op de 'oude' FW r4824 (dus niet GUI2.0)

• Repi3
  • Niet online
quote:
elpino.rv schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:51:
[...]

Je geeft je device niet aan, v1 of v2, 'maxi' of 'mini'... maar ik neem aan als je het over oude FW hebt dat je het over de v1 hebt... daarvan weet ik het bij de OFW niet, CFW (PlayOn!X) weet ik wel, hier zit een afstandsbediening in via de WEBGUI. Zit een 'standaard' afstandsbediening in en een browser mode zodat je zelfs zonder TV aanzetten de files kan afspelen op je POHD (alleen leuk bij muziek natuurlijk). Installatie moet je gewoon de site lezen http://playon.unixstorm.org/installation.php, moet lukken. Mini is hierboven nog uitgebreid behandelt.

Excuses, inderdaad ik heb een oude FW (4318) en een V1 playonHD (PV73100)

Ik zal dit weekend eens kijken om de installatie te doen !

Bedankt voor de uitleg elpino.rv !

• HaMin82
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-01-2012
Heui, kheb onlangs mijn Playon HD voorzien van nieuwe firmware (Firmware_PV73100_v7.4.4.r3966_European) maar hoe kan ik nu bestanden van externe HD of USB-stick naar de player overpompen ? Het kopje 'bestanden kopieren' oid kan ik niet terug vinden. Wie kan mij helpen ??

• Dikkiedikdik
  • Niet online
Even vraagje voor de ryan eigenaren met de originele firmware (heb zelf een mini 1):

Ik heb nu via V&A hier een dongle gekocht voor de ryan en het werkt prima, kan er ook mee op youtube en dat werkt ook prima. Echter, als ik inlog op mijn youtube account kan ik niet mijn favorieten bekijken, krijg dan een netwerk error.

Nu meen ik dat dat opgelost was? Of is dat niet zo?

Op zich niet erg hoor, ik kan er namelijk niet mijn abonnementen in zien die ik heb (of mis ik wederom wat)?
Scheelt toch wat intypen met die afstandsbediening als ik dat werkende krijg.

Dikkiedikdik wijzigde deze reactie 06-01-2012 19:50 (9%)

• Versteegrob
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Vraagje, is het mogelijk om een blueray direct af te spelen die in een map zit? Nu moet ik telkens naar stream en dan de file selecteren. Zelfde geldt voor de dvd in een mapje, nu moet ik weer de file selecteren ipv dat het mapje de film direct afspeelt.

• Athome
DVD zou moeten kunnen. Mijn oude Mini 1 deed dit namelijk ook gewoon
Blu-Ray niet. De spelers met een Sigma 8642/43 en 8646/47 zijn de enige spelers die een Blu-Ray structuur mogen verwerken (licentie/beveiligings kwesties)

• Brickman
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-03 12:41
quote:
Versteegrob schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:09:
Vraagje, is het mogelijk om een blueray direct af te spelen die in een map zit? Nu moet ik telkens naar stream en dan de file selecteren. Zelfde geldt voor de dvd in een mapje, nu moet ik weer de file selecteren ipv dat het mapje de film direct afspeelt.
Dat is mogelijk, gewoon op de play-knop drukken voor de betreffende map (waar de mappen van de DVD/Blu-ray) ;).

Alleen werken de menu's van de BD niet.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Versteegrob
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Thnx voor de tip. Gaan de menu's ooit werken in de toekomst? Nee he

• Repi3
  • Niet online
quote:
elpino.rv schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 11:51:
[...]

Ik heb dit nu gedaan en alles werkt goed.
Ik vind enkel, dat paars ZO afschuwelijk...
Ik vemoed dat je ergens via de webinterface dit moet aanpassen?
quote:
Downloading GUI2mod..
do.cgi: line 556: wget: not found
Extracting archive..
unzip: can't open GUI2mod.zip, GUI2mod.zip.zip, GUI2mod.zip.ZIP
Deleting archive..
maar ik krijg altijd dit, en van telenet toestanden ken ik niets :(

Repi3 wijzigde deze reactie 07-01-2012 13:39 (19%)

• Geurt-kun
  • Laatst online: 08:48

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Vorige week mijn ACR-PV73100 Playon! uit het stof gehaald.
Mijn pc is rechtstreeks aan mijn tv gekoppeld, dus een streamer is niet echt nodig.
Om de ACR-PV73100 Playon! weer up-to-date te krijgen moest twee keer een firmware update doen.
Uiteindelijk is firmware v7.3.x.r3582 er op gekomen.
Nu wil ik de ACR als NAS gaan gebruiken en moet ik in de setup NAS aan zetten.
Nu komt het, in de setup kom ik niet verder dan de systeem instellingen.
Ik kan alleen alles onder System wijzigen, maar kom niet in Audio, Video, Network enzovoorts.
Nu heb ik de laatste firmware nogmaals geflasht, echter heeft dat ook niet geholpen.

Als ik op de originele AB de setup knop indruk kom ik rechtstreeks in de systeeminstellingen. Met pijltje naar links zou ik weer in de setup uit moeten komen, maar dan kom ik in het afspeelmenu.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Weet iemand of ik deze machine wel als NAS kan gebruiken?

2k op west bij Pv Output

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-07 19:10

fulgore

Waarom ? Daarom !

quote:
Geurt-kun schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:11:

Als ik op de originele AB de setup knop indruk kom ik rechtstreeks in de systeeminstellingen. Met pijltje naar links zou ik weer in de setup uit moeten komen, maar dan kom ik in het afspeelmenu.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Weet iemand of ik deze machine wel als NAS kan gebruiken?
En als je op de knop >>| drukt?

Xbox360 GamerTag 'QuarterCask'

• Athome
quote:
Versteegrob schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:09:
Wat waarschijnlijk ook nodig is, is dat een DVD wel de DVD structuur heeft. Staan de *.ifo en *.vob gewoon een map dat niet die de naam VIDEO_TS heeft, dan is het mogelijk dat het direct afspelen niet werkt

• fulgore
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20-07 19:10

fulgore

Waarom ? Daarom !

quote:
Athome schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 13:03:
DVD zou moeten kunnen. Mijn oude Mini 1 deed dit namelijk ook gewoon
Blu-Ray niet. De spelers met een Sigma 8642/43 en 8646/47 zijn de enige spelers die een Blu-Ray structuur mogen verwerken (licentie/beveiligings kwesties)
Zoals Brickman al zei, het is gewoon mogelijk om met een Mini 1 dvd Ún Blu-ray af te spelen door vanaf de map op play te drukken.

Xbox360 GamerTag 'QuarterCask'

• Geurt-kun
  • Laatst online: 08:48

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

quote:
fulgore schreef op zondag 08 januari 2012 @ 13:32:
[...]

En als je op de knop >>| drukt?
Goed dat je dat weet man _/-\o_
Thanks.

2k op west bij Pv Output

• dr.noiz
  • Laatst online: 09-10-2013
Ik ben op zoek naar wat advies daar ik geen expert ben in het aanleggen van netwerken. Mijn situatie is als volgt:

Ik heb de POHD met de laatste firmware en de AC Ryan WiFi dongle aangesloten op mijn netwerk, de verbinding is stabiel en ik kan bij alle gedeelde mappen in mijn workgroup. So far so good.

Nu wil ik echter mijn POHD als NAS gaan gebruiken, maar ik heb begrepen en ervaren met streamen dat de WiFi verbinding erg traag is en daarom het overzetten van bestanden naar de HDD in de POHD erg lang kan duren. Mijn modem/router (KPN Experiabox ZTE H220N) staat op de benedenverdieping en deze kan helaas niet naar de eerste verdieping waar mijn POHD en PC staan (ook een kabel doortrekken is geen optie).

Nu is mijn vraag: hoe kan ik mijn POHD toch bedraad krijgen en als NAS laten functioneren? Kan ik een crosscable met mijn PC verbinden? Werkt de WiFi verbinding dan nog steeds voor mijn laptop? Of kan ik een apparaat draadloos verbinden met mijn modem beneden en bedraad met mijn PC en POHD?

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen!

• loeberce
  • Laatst online: 21-07 11:17
Misschien is een zo'n netwerk via het stopcontact een idee om je POHD bedraad op je router aan te sluiten? Kan ff niet op de goede naam komen, maar die setjes zijn niet zo duur meer tegenwoordig.

• Goner
  • Laatst online: 16:51

Goner

What can I do you for ?

Ik had ook geen zin om kabels te trekken en heb al een hele tijd een stel Devolo homeplugs die netwerk-toegang over je electriciteits-"netwerk" geven ..
Haalt het qua snelheid niet bij echte kabels, maar is stukken beter dan wi-fi. Er zitten nu 4 PC's, een Wii en een PLayonHD op en ik hoor niemand klagen.

Wikipedia: HomePlug

EDIT: @dr.noiz
weet even niet uit mijn hoofd, maar kijk even in de Netwerken sectie, daar is al vaker over homeplugs en Devolo gepost, bijv: Homeplug 200Mbps performantie (Devolo)
EDIT 2: neem de AVPlus versie, met ge´ntegreerd stopcontact en dan daarin een stekkerblok voor alle andere aansluitingen
http://www.devolo.nl/consumer/dlan-200-avplus/pictures/scenario-dlan-200-avplus-eu-usage.jpg

Goner wijzigde deze reactie 10-01-2012 12:17 (37%)

MSI K9A / Zalman ZM-500HP / AMD Athlon(tm) 64 X2 4400+ / 2 Gb Kingston DDR2-SDRAM PC2-5300 (667MHz ) / MSI N460GTX-SE Cyclone 1GD5/OC/MD / Logitech G300 & G15 / Linux Mint 16 Cinnamon

• dr.noiz
  • Laatst online: 09-10-2013
Dank voor je snelle reply. Heb ook aan die powerline adapters gedacht, maar het huis waar ik in woon is best oud (en de bekabeling dus ook) en er zijn veel verschillende groepen en andere woningen, dus ben eerlijke gezegd bang voor veel verlies op deze manier. (Heb ik ook maar gelezen, of zal dit meevallen?)

Edit: @Goner, kun je een indicatie geven van de snelheid die jij hier mee haalt?
Edit2: Helaas zijn de homeplugs geen optie, ik heb geen stopcontact over naast degene waar mijn modem/router ook aan hangt en ik heb begrepen dat het aansluiten op een verdeelstekker afgeraden wordt.

dr.noiz wijzigde deze reactie 10-01-2012 12:02 (31%)

• Buzz-01
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:07
Ik heb mijn Playon HD voorzien van PlayonX firmware.
Ik gebruik de laatste playonx_r4824_rev5_1 en ben hier eigenlijk heel tevreden over.
Ben overgestapt van de officiŰle r4824, maar wil graag gebruik gaan maken van uitzending gemist en Youtube.

Netjes de firmware ge´nstalleerd, vervolgens het optware pack ge´nstalleerd en de scripts ge´nstalleerd (ook in die volgorde).
Alles werkt, behalve lighttpd. Via de webinterface (Infosite) zie ik dat lighttpd niet gestart is, wanneer ik deze handmatig wil starten dan lukt dit soms wel, maar soms ook niet. Na een reboot lukt het dan soms weer wel. Handmatig starten via telnet werkt altijd, gewoon met hetzelfde commando als in myS: "start lighttpd".

Ik heb ook het script "/usr/local/etc/myS" aangepast (comment-teken weggehaald en gesaved) zodat lighttpd zou moeten starten bij het opstarten. Hier wordt lighttpd echter nooit gestart.

Onder andere Youtube maakt gebruik van lighttpd, dus zonder lighttpd geen Youtube.
Wat kan er mis gaan? Is dit een rechtenkwestie, of werkt het script dat wacht op het mounten van de HDD niet goed? Hoe kan ik beiden eventueel controleren? Ik ben geen linux-goeroe maar ik heb met diverse andere linux-based "hobby-apparaten" gewerkt, dus wat eenvoudige uitleg helpt me waarschijnlijk een heel eind op weg. Hoop dat iemand me een duwtje in de rug kan geven! :)

Flickr

• elpino.rv
quote:
Buzz-01 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 12:48:
Ik heb ook het script "/usr/local/etc/myS" aangepast (comment-teken weggehaald en gesaved) zodat lighttpd zou moeten starten bij het opstarten. Hier wordt lighttpd echter nooit gestart.

Onder andere Youtube maakt gebruik van lighttpd, dus zonder lighttpd geen Youtube.
Wat kan er mis gaan? Is dit een rechtenkwestie, of werkt het script dat wacht op het mounten van de HDD niet goed? Hoe kan ik beiden eventueel controleren? Ik ben geen linux-goeroe maar ik heb met diverse andere linux-based "hobby-apparaten" gewerkt, dus wat eenvoudige uitleg helpt me waarschijnlijk een heel eind op weg. Hoop dat iemand me een duwtje in de rug kan geven! :)
vreemd zeg, heb hier ook de myS aangepast en dat werkt goed. Krijg idd de indruk dat het mounten van de HDD niet goed wordt gezien. Oftewel dat myS helemaal niet wordt uitgevoerd omdat hij op de mount wacht, of dat het te vroeg wordt uitgevoerd waardoor lighttp niet gevonden kan worden.
Om te kijken of hij wel/niet wordt uitgevoerd kun je een copy actie doen van 2 bestandjes in het interne geheugen zodat, onafhankelijk van de hdd, je kan zien of de myS uitgevoerd wordt.
bv bestandje /tmp/www/cgi-bin/media.cgi kopieren naar een andere naam... bestaat die naam dan, dan wordt myS wel uitgevoerd maar misschien te snel ofzo..

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Even een kort vraagje:

Ik heb laatst een complete SD uit een panasonic video camera gekopieerd naar een map op mijn NAS. Dit is AVCHD. Als ik deze map wil afspelen dan snapt ie dit niet, waardoor ik IN de map moet browsen naar de map (heel diep) STREAM. Hierin staan alle bestanden. Waarom snapt de Mede8or firmware dit niet? Als ik op een map van een DVD sta kan ik deze gewoon meteen afspelen.

Nu het erge: In deze map staan alle *.MTS bestanden. Dit zijn alle losse filmpjes. Bij het afspelen van deze filmpjes gaat hij niet automatisch naadloos over naar het volgende filmpje. Het scherm is dan even een seconde of 5 zwart en dan pas start het volgende filmpje.

Is hier geen oplossing voor? Dit is natuurlijk niet leuk vakantiefilmpjes kijken :P

Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste

Populair: Vliegtuig Tablets Luchtvaart Samsung Crash Smartphones Microsoft Apple Games Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013