Reg. datum: 30 oktober 2008
Goeie oude (retro) consoles deel 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 57 58 59 60 last
Nieuw TopicReg. datum: 30 oktober 2008
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Reg. datum: 30 oktober 2008
Reg. datum: 20 juli 2006
Ik mod mijn consoles gewoon naar 60hz als dat mogelijk is. Vanaf welke generatie consoles zit er trouwens geen verschil meer tussen ntsc en pal mbt het aantal hertz? Vanaf de Dreamcast kon je toch pas kiezen voor 60hz bij bepaalde spellen? Of was deze functie er al eerder?quote:GetBack schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:39:
Vraag: Wanneer je weer NES/Snes games speelt, zijn jullie dan niet teleurgesteld over de PAL-snelheid bij veel games? Dit had ik erg, met name bij Castlevania (NES). Wat een tegenvaller.
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg. Wat zendt de Snes nou eigenlijk precies uit qua resolutie en bij welke tv standaard hoort het (pal of ntsc, of is het een mix van beide)? Want als ik het goed begrepen heb is er nu dus ook een Pal standaard die 60hz is ipv 50hz (is er al tijden waarschijnlijk). Zijn de resoluties van Pal tv's ook verandert trouwens? Ik heb een beetje het idee dat de Pal standaard langzaam gelijk is geworden aan Ntsc of heb ik het dan fout?
danielkraak wijzigde dit bericht 01-07-2009 14:32 (58%)
Verschillende 16 bit games waren al geoptimaliseer voor 50 hz, waardoor het geluid weer goed klonk..quote:danielkraak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]
Ik mod mijn consoles gewoon naar 60hz als dat mogelijk is. Vanaf welke generatie consoles zit er trouwens geen verschil meer tussen ntsc en pal mbt het aantal hertz? Vanaf de Dreamcast kon je toch pas kiezen voor 60hz bij bepaalde spellen? Of was deze functie er al eerder?
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg. Wat zendt de Snes nou eigenlijk precies uit qua resolutie en bij welke tv standaard hoort het (pal of ntsc, of is het een mix van beide)? Want als ik het goed begrepen heb is er nu dus ook een Pal standaard die 60hz is ipv 50hz (is er al tijden waarschijnlijk). Zijn de resoluties van Pal tv's ook verandert trouwens? Ik heb een beetje het idee dat de Pal standaard langzaam gelijk is geworden aan Ntsc of heb ik het dan fout?
Hertz is altijd verschillend, dat is eigen aan PAL/NTSC.. Selectie ertussen kreeg je vanaf de 32 bits consoles. 60hertz pal is PAL60.
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Reg. datum: 01 maart 2001
http://www.portecenter.nl...er/gadgets/sega_megadrive
Ik werk bij SPIL GAMES! Jij ook?
Heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken maar met de resoluties van PAL en NTSC.quote:danielkraak schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:47:
[...]
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom die balken er komen bij 50hz. Want wat ik niet echt snap is dat als ik mijn Snes mod naar 60hz, dan gaan de balken weg.
Wiki;quote:Schweino schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:29:
[...]
Heeft niets met 50Hz of 60Hz te maken maar met de resoluties van PAL en NTSC.
Systeem Aantal lijnen Factoren van het aantal
lijnen (zie verderop) Rasters per
seconde Beelden per
seconde Opmerking
Europees 625 5 * 5 * 5 * 5 50 25
Amerikaans 525 3 * 5 * 5 * 7 59,94 29,97
Brits 405 3 * 3 * 3 * 3 * 5 50 25 Verouderd
Frans 819 3 * 3 * 7 * 13 50 25 Verouderd
The chase is better than the catch - Scooter
http://www.ronaldgoedemondt.nl
Heeft niets met 50 of 60 Hz te maken, aangezien PAL60 ook 625 beeldlijnen heeft en dus ook die "zwarte balken" zal laten zien omdat die extra 100 beeldlijnen opgevuld moeten worden. Een echte PAL conversie houdt dan ook in dat die extra 100 beeldlijnen worden ingevuld met daadwerkelijk beeldmateriaal, en niet met zwarte lijnen.
Het betreft "Arcade" option.
mvdklip wijzigde dit bericht 04-07-2009 15:29 (35%)
Probleem van een walkthrough is dat ik soms dingen lees die ik nog niet had willen weten. Ik dacht alhier wel een kleine tip te krijgen; maar als ik alles zo nakijk zie ik gewoon niets over het hoofd. Ik denk dat ik gewoon te slecht ben voor dit soort gamesquote:mvdklip schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:28:
Een walkthrough is snel gevonden. Lukt het dan nog niet?
maar ik blijk gewoon een barslechte bestuurderquote:You must not be driving another customer if you want to pick anybody as you must only pick one at a time
Zojuist even wat leuke DC titeltjes bij elkaar gesprokkeld welke ik nog zocht:
- Bangai-O
- Grandia II
- Mr. Driller
Je moet je turbo gebruiken !! Heb wel een enkele keer een potje gedaan van 2 uur waarvan ik het laatste kwartier de controller van de kramp gewoon weglegdequote:Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:36:
Ik ben nu weer bezig met Crazy Taxi op de Dreamcast. Krijg het echt niet voor elkaar (al jaren niet) om meer dan $2000 te verdienen. Alles wat ik probeer; auto's afsnijden; veel ramps nemen of wat dan ook; ik kom niet hoger dan een class D. Handleiding nogmaals doorgenomen; staat ook niet echt iets noemenswaardig in.
Het betreft "Arcade" option.
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Laatst 2 spellen verkocht, krijg ik bericht dat het saven niet werkt...
Lithium 2032 kopen en tis gefixt..quote:l0c4lh0st schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:32:
Iemand wel eens problemen gehad met de batterijtjes van SNES spellen?
Laatst 2 spellen verkocht, krijg ik bericht dat het saven niet werkt...
Klopt; maar ik moet wel zeggen dat in mijn verzameling games ik echt 0 rotte savegame batterijen heb gehad in Nintendo cartridges. Niet te zwijgen over Dreamcast consoles waar dat wel het geval is.quote:Michael Knight schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:34:
[...]
Lithium 2032 kopen en tis gefixt..kost geen drol..
Ik sta er overigens nog steeds versteld van dat Kirby's of Zelda's voor de NES gewoon nog 100% werken na toch wel 20+ jaar. Dat hadden we destijds denk ik niet mogen verwachten.
Mmmm, zoiets zat ik al aan te denken; maar key config's kan ik niet instellen voor turbo's":quote:Copycat schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:17:
[...]
Je moet je turbo gebruiken !! Heb wel een enkele keer een potje gedaan van 2 uur waarvan ik het laatste kwartier de controller van de kramp gewoon weglegde
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Action or Command Dreamcast Controller Rally Wheel
Game Start/Pause Start Button Start Button
Steering Analog Thumb Pad/D-Pad Steering Wheel
Accelerating Trigger R Trigger R
Braking Trigger L Trigger L
Drive Gear B Button + Button
Reverse Gear A Button - Button
Destination Reminder X Button B Button |
Heb je het echt over CT1 op de DC of heb je het nu over CT2 of andere versies zoals bijvoorbeeld PC of PSP?
Mijn Zelda 1 (NTSC) had een nieuwe batterij nodig (losgesprongen tijdens transport)..quote:Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:41:
[...]
Klopt; maar ik moet wel zeggen dat in mijn verzameling games ik echt 0 rotte savegame batterijen heb gehad in Nintendo cartridges. Niet te zwijgen over Dreamcast consoles waar dat wel het geval is.
Ik sta er overigens nog steeds versteld van dat Kirby's of Zelda's voor de NES gewoon nog 100% werken na toch wel 20+ jaar. Dat hadden we destijds denk ik niet mogen verwachten.
Mijn Kirby doet het nog steeds met z`n originele
Je kan wel boosten door tijdens het rijden naar reverse te schakelen en dan terug naar drive + gas geven (oid, is best lang geleden dat ik het gedaan heb) Je kan ook het best veel korte ritjes pakken ipv die langere, levert minder geld op maar meer tijd.quote:Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:44:
[...]
Mmmm, zoiets zat ik al aan te denken; maar key config's kan ik niet instellen voor turbo's":
Heb je het echt over CT1 op de DC of heb je het nu over CT2 of andere versies zoals bijvoorbeeld PC of PSP?
There Is No Substitute
DC versie ja. Rechter trigger + a (geloof ik)quote:Richard schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:44:
[...]
Mmmm, zoiets zat ik al aan te denken; maar key config's kan ik niet instellen voor turbo's":
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9Action or Command Dreamcast Controller Rally Wheel Game Start/Pause Start Button Start Button Steering Analog Thumb Pad/D-Pad Steering Wheel Accelerating Trigger R Trigger R Braking Trigger L Trigger L Drive Gear B Button + Button Reverse Gear A Button - Button Destination Reminder X Button B Button
Anders even in je RTFM kijken is al een aardig poosje geleden en dat wat hierboven staat word ik ook niet veel wijs uit
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Ik ben nog met de deal bezig, maar zover ik nu kan zien gaat het om een boxed PAL Saturn met ronde knoppen (nieuw model), een controller en spellen zoals Sega Rally, Virtua Figther, Daytona USA, etc. Je kan me PM'en als je mee wil doen. Dan kunnen we samen naar de details kijken.
Edit: even genoeg reacties.
mvdklip wijzigde dit bericht 05-07-2009 19:39 (3%)
Reg. datum: 19 januari 2008
De Master System II wil 10V en 0.5A.
Ik heb hier een universele adapter die 1A is, maar wel te schakelen is naar 9V of 12V. En ik heb hier Megadrive en Megadrive II voedingen...
Pagina: 1 2 3 4 ... 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... 57 58 59 60 last
Dit topic is gesloten.