Hoofdcategorieën
Topicacties

Goeie oude (retro) consoles deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 57 58 59 60 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 15 mei 2009

Dan ligt het dus aan de connector, die heeft maar 2 pinnentjes dus 1tje afgebroken...

Iemand daar een oplossing voor??

Reg. datum: 23 oktober 2008

Dit topic is bedoeld voor discussie over oude consoles+games. Niet voor het aanbieden van je spullen. Hiervoor kun je terecht in V&A of op één van de vele andere sites die hiervoor bedoeld zijn :).

De (offtopic) reacties op deze post heb ik bij deze ook verwijderd.

PromoX wijzigde dit bericht 28-06-2009 14:15 (102%)

Vandaag even wat nieuwe foto's gemaakt van mijn Sega Saturn spellen (60 stuks) :9~

http://img269.imageshack.us/i/img1406lcz.jpg/

retrofreak wijzigde dit bericht 28-06-2009 20:47 (164%)

Reg. datum: 11 juli 2006

quote:
retrofreak schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:43:
Vandaag even wat nieuwe foto's gemaakt van mijn Sega Saturn spellen (60 stuks) :9~

http://img269.imageshack.us/i/img1406lcz.jpg/
Gaaf. De Saturn is toch wel een van de meest treurige verhalen. Zo'n goede console jammerlijk ten onder gegaan door toedoen van Sony..... Grrrrr

Reg. datum: 20 juli 2006

quote:
Thorgrem schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:31:
[...]

Gaaf. De Saturn is toch wel een van de meest treurige verhalen. Zo'n goede console jammerlijk ten onder gegaan door toedoen van Sony..... Grrrrr
Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben dat hij goed was. Sega had gewoon een paar rare beslissingen genomen, zoals een focus op 2D games, terwijl de 32X al op 3D gefocust was. Dan moet je ook nog eens nagaan dat in de Saturn dure hardware zat, terwijl hij dus op 3D gebied onderdeed voor de Playstation 1. Wat mij betreft vroeg Sega er dus ook wel een beetje om.

Maar ik moet wel bekennen dat het nog steeds een vette console is en dat er toch aardig wat mooie titels voor zijn.

Reg. datum: 11 juli 2006

quote:
danielkraak schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:14:
[...]

Ik weet niet of ik het er helemaal mee eens ben dat hij goed was. Sega had gewoon een paar rare beslissingen genomen, zoals een focus op 2D games, terwijl de 32X al op 3D gefocust was. Dan moet je ook nog eens nagaan dat in de Saturn dure hardware zat, terwijl hij dus op 3D gebied onderdeed voor de Playstation 1. Wat mij betreft vroeg Sega er dus ook wel een beetje om.

Maar ik moet wel bekennen dat het nog steeds een vette console is en dat er toch aardig wat mooie titels voor zijn.
Het staat me bij dat de Saturn twee processors had 1 voor 2D en 1 voor 3D. En dat het daardoor lastig programmeren was. Maar als je kijkt naar de Titels waar echt veel tijd en moeite in gestoken is dan overklassen ze de titels van de Playstation toch wel. Enkel aan het eind toen er nog volop voor de Playstation werd ontwikkeld werd het ingehaald, maar goed toen was de Dreamcast er al.

quote:
Thorgrem schreef op zondag 28 juni 2009 @ 22:25:
[...]

Het staat me bij dat de Saturn twee processors had 1 voor 2D en 1 voor 3D. En dat het daardoor lastig programmeren was. Maar als je kijkt naar de Titels waar echt veel tijd en moeite in gestoken is dan overklassen ze de titels van de Playstation toch wel. Enkel aan het eind toen er nog volop voor de Playstation werd ontwikkeld werd het ingehaald, maar goed toen was de Dreamcast er al.
Ik heb me niet zo ver in de hardware verdiept dat ik de precieze bouw ken, dus het zou kunnen dat er ook nog wel een speciale processor voor 3D in zat. Het punt is, de Saturn was met name voor 2D bedoeld en dat was gewoon niet handig. De Saturn had trouwens ook problemen met ronde 3D vormen. Dat kwam door een bepaalde opbouw van de Polygons die verschilde met de N64 en Playstation. Dit leverde ook problemen op voor pogrammeurs. Ik denk dat je hem een beetje kan vergelijken met de PS3 nu.

Edit: Ik zal nog eens kijken voor die processors. Volgens mij zaten er wel identieke in en konden ze 2D en 3D, maar 2D was hun sterke kant.

danielkraak wijzigde dit bericht 28-06-2009 22:45 (6%)

Reg. datum: 08 december 2005

De saturn bezit een hele berg chips. 2x Hitachi SH-2 (de dreamcast bezat een SH-4. De opvolger van deze chip). Ze zijn van een 32-bit RISC design met een 32-bit databus. Verder zijn er 2 grafische chips aanwezig. De VDP1 en VDP2. Beide zijn specifiek voor de saturn ontworpen. De VDP word gebruikt om een framebuffer op te zetten, hij bevat de sprite engine, en tekent ook de quads (geen polygonen voor de saturn). De VDP2 doet de rest. Hij heeft toegang tot 512kb geheugen wat gebruikt word voor achtergronden. Tot 4 lagen. Afzonderlijk scrollend, statisch, of 3d gecorigeerd om bijvoorbeeld als vloer/plafond te fungeren. Verder word er een motorolla 68000 variant gebruikt om het geluid te regelen. Verder word een Yamaha SCSP DSP chip gebruikt voor effecten (geluid) en eventueel voor 3d berekeningen zoals 3d transformatie (virtua fighter 2 gebruikt deze techniek bijvoorbeeld). De perfecte 2d machine inderdaad, maar om acceptabele performance voor 3d graphics uit het systeem te halen zijn vrij onorthodoxe programeer technieken nodig (denk hierbij bijvoorbeeld dus aan het misbruiken van de geluids DSP voor 3d transformatie berkeningen).

Is pappa!
Reg. datum: 25 april 2002

Ken helaas de technische achtergrond niet zo goed als de posters hierboven, maar qua games was het vrij simpel
2d games (met name fighters) waren beter op de saturn.
3d games games waren bijna altijd mooier op de ps1.

Ik ben het dan ook niet eens met de uitspraak dat spelen op de saturn pas op het einde van het ps1 tijdperk ingehaald werden door de ps1.

Voorbeelden:
need for speed
wipe out.

Daarnaast kon de saturn (iig in het begin) geen transparacy effecten doen. dan kreeg je altijd zo'n soort van net/mesh effect te zien.
Maar juist op het einde van zijn carriere kon men daaromheen programmeren.

Maar goed, er zijn idd genoeg leuke games voor uitgekomen. Vooral back in the day was ik er erg blij mee omdat ik near arcade perfect versions van de grote capcom fighting games kon spelen, en ander toppers als sega rally. etc etc

360 current fave(cf): sf4, verw.volgnd aankoop(vva): g.h.M wii cf:Zelda TP vva:galaxy/TP/NSMB wii xbla cf:gw2 vva:HD trials VC cf:soldier blade vva:Super metroid

Reg. datum: 01 maart 2001

Voor de (snelle) liefhebber, er staat een Dreamcast op marktplaats voor 30,- euro. Geen gekke prijs.

Ik werk bij SPIL GAMES! Jij ook?

Flat-6
Reg. datum: 06 maart 2002

Ik heb een probleem met een snes die ik heb gekregen.

De sprites verschijnen allemaal dubbel terwijl de andere layers wel gewoon goed verschijnen. Heb de contacten schoongemaakt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Iemand misschien een oplossing hiervoor, of zit ik met een "snes-voor-extra-onderdelen" opgescheept?

There Is No Substitute

Reg. datum: 01 februari 2004

quote:
MantraKiller schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:06:
Ik heb een probleem met een snes die ik heb gekregen.

De sprites verschijnen allemaal dubbel terwijl de andere layers wel gewoon goed verschijnen. Heb de contacten schoongemaakt, maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Iemand misschien een oplossing hiervoor, of zit ik met een "snes-voor-extra-onderdelen" opgescheept?
Ik had eerst problemen met ghosting op mijn LCD TV dus toen kocht ik een custom SNES RGB kabel op ebay en was alles opgelost. Ghosting had veel weg van sprite flickering.

NinteX wijzigde dit bericht 30-06-2009 16:10 (3%)

Reg. datum: 11 december 2004

Ik wil eigenlijk beetje back to oldschool. en wil graag een nes en een Nintendo 64 kopen.

Maar nu ben ik niet zo bekend met de prijzen.

Is bijvoorbeeld 40 euro goed voor een nes. met 2 controllers plus zapper en 8 spellen?
Ben niet zo in de nes business dus het inschatten van de prijzen is nogal moeilijk.

En hoeveel moet je gemiddeld neertellen voor een Nintendo 64?

Met 3 III's.
Reg. datum: 30 september 2002

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:10:
Ik wil eigenlijk beetje back to oldschool. en wil graag een nes en een Nintendo 64 kopen.

Maar nu ben ik niet zo bekend met de prijzen.

Is bijvoorbeeld 40 euro goed voor een nes. met 2 controllers plus zapper en 8 spellen?
Ben niet zo in de nes business dus het inschatten van de prijzen is nogal moeilijk.

Dit is moeilijk te zeggen. Voorbeeld van de N64.

- Goede game (nintendo game vaak) zijn 9/10keer duurder dan de rest. (Mario party betaal je nog zo 25euro voor, terwijl je voor Quake 2 misschien maar 6euro betaalt).
- Card-only, of met boekje, of met doosje en boekje, of geseald allemaal verschil in prijs.
- nieuw / 2e hands / 3e hands. Veel cards-only komen uit videotheken. Zeker als 1 iemand er een berg van heeft :P
- prijzen varrieren nogal op de rommelmarkt/internet/gamewinkel.

Beste is gewoon om veel advertenties te bekijken en te vergelijken met andere advertenties.

quote:
_-Tijmen-_ schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:10:
Zoals al gezegd is: het verschilt vaak veel. Maar zo'n 20 euro voor een N64 compleet met kabels en controllers lijkt me een normale prijs. Ik had er zelf eentje met 2 controllers en expansion pack voor die prijs.

Die Nes met 8 games is trouwens wel gewoon een goede prijs, als er ook nog wat moois tussen zit. Losse spellen kopen is sowieso duur, omdat er op Marktplaats van die mensen tussen zitten die 5 euro per spel vragen (ik heb het over domme spellen die je op ebay zo voor 1 euro hebt) en op die manier kom je toch heel hoog uit. Ik vind zelf 40 euro veel en zou gewoon wachten op een echt koopje, maar voor marktplaats is dit nog wel een goede prijs tegenwoordig.

Op rommelmarkten is het waarschijnlijk het goedkoopste, maar dat hoeft niet... Op de rommelmarkt was er ook iemand bij mij die 20 euro voor haar Nes wou. :X In zulke gevallen vind ik het echt jammer dat sommige mensen het princiepe van de rommelmarkt niet kennen.

danielkraak wijzigde dit bericht 30-06-2009 19:32 (21%)

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:27:
[...]
Op de rommelmarkt was er ook iemand bij mij die 20 euro voor haar Nes wou.
hangt er weer vanaf wat er bij zat etc..

quote:
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:40:
[...]

hangt er weer vanaf wat er bij zat etc..
Mario Bros, Duckhunt en Zapper. Maar dan nog al zaten er 10 spellen bij, dan was het teveel voor een rommelmarkt.

danielkraak wijzigde dit bericht 30-06-2009 19:43 (10%)

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:42:
[...]

Mario Bros, Duckhunt en Zapper. Maar dan nog al zaten er 10 spellen bij, dan was het teveel voor een rommelmarkt.
echt niet..
2euro per spel..
zapper op zich is al 10 euro.. als het in doos was etc 15euro.. stroomblok is ook al 8euro...

Icekiller2k6 wijzigde dit bericht 30-06-2009 19:56 (14%)

quote:
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:55:
[...]

echt niet..
2euro per spel..
zapper op zich is al 10 euro.. als het in doos was etc 15euro.. stroomblok is ook al 8euro...
Ja, als je zo gaat rekenen kost een auto ook 3 keer zoveel.. Het punt is gewoon dat het een rommelmarkt is en dat je daar niet kunt testen of alles werkt en dat meer dan 10 euro vragen eigenlijk niet hoort.

Edit: Zapper is misschien maximaal 4 euro. Volgens mij zijn er meer Zappers dan Nessen.

danielkraak wijzigde dit bericht 30-06-2009 19:59 (9%)

ach dat is een mening zullen we er maar over ophouden..

als het goede NES was met 2 goede controllers en een aantal leuke spellen zou ik het wel gekocht hebben voor 20euro.. uiteraard zou ik 15euro bieden en zien of ze hapte.. je moet pingelen.. en niet zeggen oei 20euro zo duur! neen.. je pingelt.. wilt ze niet verkopen ga je weg.. en tegen het einde ga je nog is langs...

quote:
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:02:
ach dat is een mening zullen we er maar over ophouden..

als het goede NES was met 2 goede controllers en een aantal leuke spellen zou ik het wel gekocht hebben voor 20euro.. uiteraard zou ik 15euro bieden en zien of ze hapte.. je moet pingelen.. en niet zeggen oei 20euro zo duur! neen.. je pingelt.. wilt ze niet verkopen ga je weg.. en tegen het einde ga je nog is langs...
Is goed. ;)

Voor 20 euro had ik hem ook wel gekocht dan, maar nog steeds blijf ik erbij dat je hem dan niet op een rommelmarkt moet zetten. Mijn mening wou meer iets over de prijs op de rommelmarkt zeggen dan over de prijs voor de console. Maar in dit geval was de persoon heel erg stug, ze zei: 17,50 en anders gaan we geen zaken doen.. Ik had echt iets van: of je geeft je rommel gewoon mee voor 10 euro of je zet het op marktplaats (niet gezegd hoor).

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Is goed. ;)

Voor 20 euro had ik hem ook wel gekocht dan, maar nog steeds blijf ik erbij dat je hem dan niet op een rommelmarkt moet zetten. Mijn mening wou meer iets over de prijs op de rommelmarkt zeggen dan over de prijs voor de console. Maar in dit geval was de persoon heel erg stug, ze zei: 17,50 en anders gaan we geen zaken doen.. Ik had echt iets van: of je geeft je rommel gewoon mee voor 10 euro of je zet het op marktplaats (niet gezegd hoor).
Ik kocht zondag in hoek van holland een Nes (mint in box) een N64 (mint in box) en een 12 tal spellen waarvan 9 voor de Nes in box met echt alles netjes in top staat (zelf registratiekaarten van club Nintendo). 3 spellen voor de N64 waren dan weer los.

Totaal voor 55 euro mee kunnen krijgen. Dit vondt ik echt een koopje en had ik niet verwacht om tegen te komen. Verder stonden er wel lui die 5 euro voor een gaar Gameboy of Nes spel willen waar het label van af is, een naam op staat met merkstift en een sticker met initialen... En dan nog een bagger titel ook, zeer herkenbaar voor de mensen die soms op rommelmarkten komen ;)

beatle wijzigde dit bericht 30-06-2009 21:03 (47%)

quote:
beatle schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:03:
[...]

Ik kocht zondag in hoek van holland een Nes (mint in box) een N64 (mint in box) en een 12 tal spellen waarvan 9 voor de Nes in box met echt alles netjes in top staat (zelf registratiekaarten van club Nintendo). 3 spellen voor de N64 waren dan weer los.

Totaal voor 55 euro mee kunnen krijgen. Dit vondt ik echt een koopje en had ik niet verwacht om tegen te komen. Verder stonden er wel lui die 5 euro voor een gaar Gameboy of Nes spel willen waar het label van af is, een naam op staat met merkstift en een sticker met initialen... En dan nog een bagger titel ook, zeer herkenbaar voor de mensen die soms op rommelmarkten komen ;)
Dat vraagt om foto's!

quote:
Precies! Ik heb op zolder ook nog een N64 doos liggen van toen ik hem kocht. Die is ook nog in goede staat. Het is alleen zo jammer dat dozen gewoon hoe dan ook kapot gaan. Zelfs als je ze gewoon neer zet, worden ze na verloop van tijd steeds minder (jaren dan hoor).

danielkraak wijzigde dit bericht 30-06-2009 22:02 (25%)

quote:
danielkraak schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:01:
[...]

Precies! Ik heb op zolder ook nog een N64 doos liggen van toen ik hem kocht. Die is ook nog in goede staat. Het is alleen zo jammer dat dozen gewoon hoe dan ook kapot gaan. Zelfs als je ze gewoon neer zet, worden ze na verloop van tijd steeds minder (jaren dan hoor).
Zal vanavond even foto's proberen te maken (eerst de schutting afmaken anders krijg ik strafpunten van mijn vriendin).

N64 doos is met Mario sleeve, de sleeve heeft wat ruwe randen maar hierdoor is de doos weer in top staat. Kun je altijd nog mario eruit halen en de sleeve wegmikken :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 57 58 59 60 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: