Hoofdcategorieën
Topicacties

Goeie oude (retro) consoles deel 8

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 57 58 59 60 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 november 2003

quote:
wimyer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:33:
Hey mede lotgenoten ,ik volg dit topic nu al een tijdje en heb ook een paar vraagjes aan de kenners

-mijn eerste vraag is omtrent de player choice uitvoeringen van de N64 games ,zijn er verschillen met de originele uitvoeringen buiten het doosje?Ik bedoel zijn het boekje en de cart voor de rest gelijk?
Boekje + cartridge zijn precies hetzelfde, alleen de doos is verwisseld voor een zilveren type.

quote:
wimyer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:33:
Hey mede lotgenoten ,ik volg dit topic nu al een tijdje en heb ook een paar vraagjes aan de kenners

-mijn eerste vraag is omtrent de player choice uitvoeringen van de N64 games ,zijn er verschillen met de originele uitvoeringen buiten het doosje?Ik bedoel zijn het boekje en de cart voor de rest gelijk?

Mijn tweede vraag is het volgende,ik zou graag een tweedehands spelcomputer uit Amerika laten komen.Hij is als nieuw.Moet ik daar ook tax voor betalen of is dit alleen voor nieuwe spullen

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.
Wat daandegoeiste zegt klopt helemaal.

Als je spullen invoert moet je in principe invoerrechten betalen. Daar zit belasting, een bepaald percentage voor het invoeren, etc. bij. Je kunt dat op bijvoorbeeld http://douane.nl/ wel ergens uitrekenen.

Ik zeg in principe, omdat de kans (vooral bij kleine pakketten) klein is dat je er uit wordt gepikt. Hou er maar wel rekening mee.

Normaal zou je alleen voor nieuwe producten belasting betalen. Producten waar nog geen belasting voor is afgedragen dus. Hoe dat precies met jouw aanbieder zit weet ik niet. Wat de douane hier verder doet weet ik overigens niet. Ik heb wel vaker nieuwe spullen over laten komen waarvan 1 heel groot pakket werd onderschept. Voor zover ik weet heb ik geen belasting over die producten hoeven te betalen. Wel belasting over de invoerkosten etc. En ook nog eens voor de inklaring.

l0c4lh0st wijzigde dit bericht 23-06-2009 01:34 (11%)

Reg. datum: 15 mei 2009

quote:
l0c4lh0st schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:31:
[...]

Ik zeg: Foto'ssss *O*

Paper Mario vind ik echt moeilijk om te krijgen. :o Het lijkt wel of niemand die in fatsoenlijke staat heeft bewaard. Altijd mist er wel iets, of is het doosje gedeukt of iets dergelijks.

Conker's Bad Fur Day zoek ik idd ook nog (is groter dan 256M :+).
Paper Mario voor N64 heb ik in complete staat en helemaal goed...

Jaren geleden al gekocht voor 5 euro :)

Nu staat het heel mooi in mijn collectie _/-\o_

Reg. datum: 03 juni 2005

Het gaat weer slecht met mij, ik had mij voorgenomen wat minder aan retrogaming te spenderen, collectie uitmesten etc....

Maarja, daar stond hij dan, een Nintendo 64 Super Mario Pack, doos nog heel mooi, alles erbij (excl. boekjes), voor een leuk bedrag....

Dus maar meegenomen naar huis :D Foto's volgen nog.

Nu, er zit al SM64 bij, maar uiteraard wil ik er nog enkele games bij. Iemand ervaring met retrogamewinkel.nl?

Zij hebben wel redelijk geprijst stuff staan.

Er moet een tweede controller bij, extension pack, trilding voor op de controller, 007, Mario Karts, andere mario-games, .... (nog aanraders?)

Reg. datum: 08 december 2005

Vandaag gratis een in perfecte staat verkerende philips msx2 vg-8235 ontvangen. Gratis en voor niks :D
Hoewel hij officieel onder de home computers valt, is hij vooral in japan toch voornamelijk als console gebruikt. Het gros van de msx1, en een deel van de msx2 games is namelijk voornamelijk of exclusief op cartridge uitgebracht. Het is ook de thuisbasis van Konami geweest waar veel populaire titles hun oorsprong hebben. Denk aan metal gear, castlevania, goonies, etc. Nu natuurlijk de vraag: wie heeft er eventueel nog wat msx cartridges liggen of weet een plaats om ze tegen een redelijk bod te bemachtigen?

Reg. datum: 20 juli 2006

quote:
0X55AA schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:16:
Het gaat weer slecht met mij, ik had mij voorgenomen wat minder aan retrogaming te spenderen, collectie uitmesten etc....

Maarja, daar stond hij dan, een Nintendo 64 Super Mario Pack, doos nog heel mooi, alles erbij (excl. boekjes), voor een leuk bedrag....

Nu, er zit al SM64 bij, maar uiteraard wil ik er nog enkele games bij. Iemand ervaring met retrogamewinkel.nl?

Er moet een tweede controller bij, extension pack, trilding voor op de controller, 007, Mario Karts, andere mario-games, .... (nog aanraders?)
Ebay is de beste voor dat soort dingen. Cart only heb je ze echt voor een prikkie. Controllers is wat lastiger, maar ik denk dat hier ook Ebay het beste is. Ik heb er weleens een paar van Amazon besteld. Gewoon even opletten of die analog sticks nog goed zijn. Op Marktplaats kun je denk ik beter niet kijken voor controllers, want daar vragen ze natuurlijk drie keer zoveel voor een goed werkende controller.

Je moet Zelda trouwens per see kopen, anders dan kun je niet volledig van je N64 genieten. :*)

Edit: N64 is trouwens mijn lievelingsconsole. Ik heb er nog een hoop van liggen en ik denk dat zodra ik alle consoles heb die ik per see wil (heb ze bijna allemaal) dat ik me met name nog op mijn N64 collectie ga richten.

danielkraak wijzigde dit bericht 23-06-2009 15:40 (8%)

Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Waar vinden jullie dit soort dingen toch allemaal? Ik kom regelmatig bij de kringloopwinkel bij mij in de buurt, maar daar hebben ze helemaal niks in de richting van spelcomputers. Ook op rommelmarkten en koninginnedag begint het karig te worden. Eigenlijk kan ik alleen nog maar slagen op Marktplaats en eBay...

Ik werk bij SPIL GAMES! Jij ook?

quote:
mvdklip schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:41:
[...]

Waar vinden jullie dit soort dingen toch allemaal? Ik kom regelmatig bij de kringloopwinkel bij mij in de buurt, maar daar hebben ze helemaal niks in de richting van spelcomputers. Ook op rommelmarkten en koninginnedag begint het karig te worden. Eigenlijk kan ik alleen nog maar slagen op Marktplaats en eBay...
Bij mij is dat helaas ook zo. Ik heb zelf ook nooit is een keertje geluk. Ik denk dat je gewoon niet op moet geven op rommelmarkten en alle mogelijke opties waar je iets van een console zou kunnen vinden niet uit moeten sluiten.

Maar ik ben toch wel benieuwd inderdaad waar sommige hun spullen vandaan hebben.

danielkraak wijzigde dit bericht 23-06-2009 15:44 (5%)

Reg. datum: 22 september 2006

quote:

Ik heb gisteravond Turok 3 (N64) en Kirby's Funpak (SNES) besteld bij die winkel. Vervolgens betaald met iDeal en ik kreeg keurig twee mailtjes: eerst gisteravond een bevestiging van de order en vervolgens deze ochtend een mailtje dat mijn betaling ontvangen was en dat alles vandaag op de bus gaat. Ook zat er keurig antwoord bij op een vraag die ik in mijn bestelling had gesteld.

Zodra het pakketje binnen is zal ik laten weten of alles een beetje naar wens is gegaan. Tot dusverre vind ik alles heel netjes en betrouwbaar overkomen in ieder geval. De prijzen zijn voor veel spellen redelijk vind ik, maar die verzendkosten...... 7 euro plus 4 euro als je aangetekend verzenden wilt. Ophalen is ook mogelijk, maar ik woon niet in de buurt.

Plaatje van m'n Conker en Paper Mario aankopen is op imageshack te vinden (linkje). Dit om het forum een beetje schoon te houden ;) Die afgrijselijke stickers op de doosjes moet ik nog verwijderen. In ieder geval weet ik dat er geen beschadigingen onder zitten. Beetje schoonmaken van de doosjes kan ook geen kwaad overigens.

Mijn complete N64 collectie is inmiddels uitgegroeid tot 35 games trouwens, dus dat gaat lekker. Allen zijn compleet. Plaatje kan ik dit weekend ofzo wel maken.

Reg. datum: 19 januari 2008

;) ebay, marktplaats of lokale gameshop. Een goeie verzamelaar/tweaker kan ook altijd handig zijn voor dit soort dingen ;)

Kuru Kuru Kururin
Reg. datum: 22 augustus 2000

Voor de Nintendo Fanboys wilde ik deze twee teksten niet onthouden (Niet mijn favoriete taalgebruik overigens):
quote:
DE NINTENDO TERMINAL: HET FANTASTISCHE AVONTUUR
De Nintendo Entertainment System terminal (NES) is een interactief videospelensysteem waarbij alle leden van het gezin betrokken worden. De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd. Hij vormt de basis van het NES. Hij neemt weinig plaats in, is gemakkelijk te gebruiken, en is van twee knuppeltjes voorzien, zodat de speler hem alleen of met een andere speler samen kan bedienen. In Japan kan men de terminal reeds op de telefoon aansluiten om er op het TV-scherm de beurskoers mee te ontvangen !
quote:
WAARSCHUWING TEGEN PARALLELMARKT EN NAMAAK

Al sinds een aantal jaren heeeft NINTENDO te maken met een parallelmarkt waarop zijn cassettes worden verkocht. Ook wordt de NINTENDO console soms nagemaakt. Pas op : de cassettes op de parallelmarkt zijn cassettes van Amerikaanse of Japanse oorsprong. Zij zijn dus van het type NTSC en functioneren niet op de in Nederland verkochte consoles.

Sommige verkopers drijven het zo ver dat ze aanraden de in Nederland verkochte consoles aan te passen zodat hun cassettes erop kunnen worden gebruikt. Zij doen dit eenvoudig door kortsluiting te veroorzaken in bepaalde onderdelen, waardoor de levensduur van de console flink kan verkorten.

Consoles die op die wijze zijn omgebouwd, vallen ook niet meer onder de waarborg. Amerikaanse of Japanse cassettes hebben ook geen gebruiksaanwijzing in het Nederlands. Zij zijn dus niet alleen illegaal, maar bovendien moeilijk aan te leren omdat de talloze mogelijkheden toch heel wat uitleg vereisen.

NINTENDO wil tenslotte bij de koper op aandringen waakzaam te zijn bij de aanschaf van een console en zich geen kopie in de handen te laten stoppen. NINTENDO raadt dan ook met klem aan uitsluitend een erkende dealer te beklanten.
Tot dusver een hoop gelul door de marketing van Nintendo (staan ook een hoop onwaarheden en twijfels in).

quote:
Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:26:
Voor de Nintendo Fanboys wilde ik deze twee teksten niet onthouden (Niet mijn favoriete taalgebruik overigens):

[...]

[...]

Tot dusver een hoop gelul door de marketing van Nintendo (staan ook een hoop onwaarheden en twijfels in).
Door een pinnetje los te maken (lockout chip) kun je geen kortsluiting krijgen. :+

Maarja, wat zou jij zeggen als bedrijf?

danielkraak wijzigde dit bericht 23-06-2009 17:49 (4%)

Reg. datum: 11 juli 2006

quote:
Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:26:
Waarom verlaag je je dan tot dat taalgebruik?
quote:
[...]

[...]

En op wie is dat een reactie in dit topic?

Verder gaat het wel helemaal goed met je?

Kuru Kuru Kururin

quote:
Thorgrem schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar waar slaat jouw post op?

Als ik een quote plaats (waarin niet mijn favoriete taalgebruik staat als: "knuppeltjes" en "De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd") dan kan ik dat moeilijk aan gaan passen want dan is het geen quote meer. Dus ik verlaag me nergens tot.

Verder is dit een topic waar ik al jarenlang uithang en zeer veel moeite doe om de discussies rollend te houden. (Denk aan de Triforce hardware en andere technische "uitstapjes").

Ik wil met deze teksten (welke ik in een Nederlandse Nintendo Reclamefolder tegenkwam de discussie oproepen over de gedachte van Nintendo toendertijd, en wellicht dat CaptainN weer leuke toevoeging kan geven op de beursnoteringen van de Famicom.

Verder is Daniel Kraak diegene die er technisch op verder gaat wat het posten hier zo leuk maakt:
quote:
danielkraak schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:49:
[...]

Door een pinnetje los te maken (lockout chip) kun je geen kortsluiting krijgen. :+

Maarja, wat zou jij zeggen als bedrijf?
Nintendo haalt in het stukje wat jij bedoeld (Daniel) 2 dingen door elkaar. Er werd in destijds door sommige games inderdaad geklooit met kortsluiting (middels het ontladen van een condensator) om de lock-out chip van het padje te krijgen (voor de periode van 1 spel). American Video Entertainment deed daar geloof ik aan mee; maar dat moet ik eens verder uitzoeken. De lockout chip disablen is inderdaad geen kortsluiting. Het verhaal van kortsluiting en ombouw is dus niet terecht; kortsluiting in samenhang met de non-nintendo cartridges heeft wel enige vorm van waarheid.

quote:
Thorgrem schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:50:
[...]

[...]

Huh?

Welk verkeerd taal gebruik?
Ze zeggen
a) dat NTSC/JAP spellen niet werken in EU (Pal consoles) <-- waar
b) CIC disabelen bestaat een methode voor te kortsluiten. Door te kortsluiten (naja kuch) kun je wel super mario spelen. Wat niet gaat als je hem 'enkel' disabeld
c) ze hebben geen nederlandse handleiding.. jip dat is waar..
d) geen waarborg op consoles die omgebouwd zijn d'uh...
e) ja.. Ford etc raden jullie ook aan voor naar een herkende dealer te gaan..? verschil? niets...

Kuru Kuru Kururin

quote:
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:24:
[...]

Huh?

Welk verkeerd taal gebruik?
Ze zeggen
a) dat NTSC/JAP spellen niet werken in EU (Pal consoles) <-- waar
b) CIC disabelen bestaat een methode voor te kortsluiten. Door te kortsluiten (naja kuch) kun je wel super mario spelen. Wat niet gaat als je hem 'enkel' disabeld
c) ze hebben geen nederlandse handleiding.. jip dat is waar..
d) geen waarborg op consoles die omgebouwd zijn d'uh...
e) ja.. Ford etc raden jullie ook aan voor naar een herkende dealer te gaan..? verschil? niets...
Ik doelde meer op het feit dat ze NTSC-U & NTSC-J carts als illegaal bestempelen.

Dat CIC disable-een middels kortsluiting was o.a. Camerica bedenk ik me net, maar dat wordt geregeld binnen de non-nintendo cart, en niet volgens: "Sommige verkopers drijven het zo ver dat ze aanraden de in Nederland verkochte consoles aan te passen zodat hun cassettes erop kunnen worden gebruikt.".

Reg. datum: 01 maart 2001

Die Franse (RGB) NES'en waar het eerder in dit topic over ging staan trouwens voor 5,- euro per stuk te koop op de genoemde retrogamewinkel.nl. Wel ongetest en zonder RGB kabel. Staat meer leuk spul voor de knutselaar onder Opruiming OP=OP. Jammer dat ze weinig SEGA spul hebben.

mvdklip wijzigde dit bericht 23-06-2009 21:08 (5%)

Ik werk bij SPIL GAMES! Jij ook?

Reg. datum: 11 juli 2006

quote:
Richard schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:22:
[...]

Sorry hoor, maar waar slaat jouw post op?
"fanboys" en "gelul" lijkt mij geen normaal taalgebruik voor een vriendschappelijk forum gedeelte waar goeie oude (retro) consoles en alles wat daarmee samenhangt besproken worden.
quote:
Als ik een quote plaats (waarin niet mijn favoriete taalgebruik staat als: "knuppeltjes" en "De spelterminal wordt met al het nodige toebehoren voor aansluiting op om het even welk TV-toestel geleverd") dan kan ik dat moeilijk aan gaan passen want dan is het geen quote meer. Dus ik verlaag me nergens tot.
Dat kun je idd moeilijk aanpassen.
quote:
Verder is dit een topic waar ik al jarenlang uithang en zeer veel moeite doe om de discussies rollend te houden. (Denk aan de Triforce hardware en andere technische "uitstapjes").
Waarvoor dank.

A young loner on a crusade..
Reg. datum: 03 november 2002

Als je de foto bekijkt, zien ze er ook mega-geel uit... (niet geil :P )

Als de bovenkap van een andere nes past, kun je `m nog redelijk oplappen... maar het beestje stuurt toch maar composite over de rgb-kabel, dus veel zin heeft `t niet. Wel leuk voor ¤5 ;)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Dreamcast update (laatste): 3e doos binnen gekregen, helaas ¤36,31 aan belasting en invoerrechten moeten betalen :( Maargoed, dan heb je ook wat, zie onderstaande pic!

http://i41.tinypic.com/10o08if.jpg

Linksboven: Sports pack, perfecte staat en werking ;)
Rechtboven: Sports pack, zwarte Dreamcast, zwarte joystick en geen sport spellen :(
Onder: Basic pack, opzich nette set, alleen starten er geen spellen op (het menu wel, zelfs utopia) :(

Onderste is dus als het moet te combineren met zwarte zodat de pack compleet is (inhoud van DC overzetten)... Maargoed, denk dat de rechter en onderste opzich wel weer de ruilhandel op verkoop in gaan, zoek uiteraard nog zat NES, SNES, GB, DC en overig spul!

Maargoed, zal jullie verder niet meer lastig vallen met mijn DC verhaal, heb nu wat ik besteld heb, en zelf mijn geld gedeeltelijk terug (op invoerrechten en verzenkosten na, verzendkosten in vorm van tegoedbon)!

Reg. datum: 03 juni 2005

Kan je wat close-ups nemen van de doos, en eventueel de binnenkant?

Reg. datum: 19 januari 2008

:P niet gaan namaken he?:P hehehe :)

Hopelijk Gran Turismo 1 en 2 voor t weekend binnen :D Nu alleen 3 nog en dan heb ik ze allemaal weer :D

Reg. datum: 04 oktober 2006

quote:
MsG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:05:
[...]

Laat me weten of het gelukt is :) zit in het zelfde schuitje en ook nog eens in het hoge Noorden ;).
Ik heb het zelfde probleem, mijn nes ac adapter is kapot. Morgen maar is even op me werk kijken of er nog 1tje ligt :)

wat betreft die ''buitenlandse'' versies van games. Hoe werken die omzetters dan? Ik meende dat er omzetters waren voor de snes/sega e.d ? zodat je buitenlandse spellen kon spelen op je console.

Descriptor wijzigde dit bericht 24-06-2009 00:10 (22%)

Winners never cheat, Cheaters never win

A young loner on a crusade..
Reg. datum: 03 november 2002

Vaak twee connectorbases op 1 opzetcart: op aansluiting 1 een officiele cart en op aansluiting 2 de illegale. De lockout signalen van cart 1 worden dan bij 2 gevoegd, et voila!

Zet- en drukfouten voorbehouden.

Reg. datum: 23 oktober 2008

Zoals het een echte stereotype icter beaamd(liever lui dan moe), ben ik nog niet na de bouwmarkt geweest. Zal vandaag wel ff naar ze bellen, en dan deze post editen :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 57 58 59 60 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: