Update 4 18/05
Vandaag heb ik sleuven gefreesd in mijn wangen.
nou zullen jullie denken: ' leuk, wat wil hij daar nou weer mee doen :S'
nou het volgende

in deze gleuven komen ledstrips en losse ledjes. Dit laat ik jullie nu zien:
De gleuf is gemaakt voor de 12mm brede ledstrip maar uiteindelijk komen er aan de onderkant van de wangen aan weerszijden een rgb-strip(die nog uit china moet komen) en aan de andere zijden waarschijnlijk UV-ledjes samen met rood. maar dit is natuurlijk maar 5 mm breed( plus nog iets van de houdertjes) dus dat gaat wel passen
Verder moetten er natuurlijk kabels lopen naar de gleuf toe, nou kun je natuurlijk gewoon de kabels buitenom laten lopen en dan ben je zo klaar

maar ik heb nu van boven naar onder in beiden wangen 2 gaten geboord. Om even een beeld te geven van dat karwei, dat zijn dus 4 gaten van 60 cm lang bij elkaar!!
ik heb eerst aan weerszijden 2 gaten voorgeboord met een 12mm speedboor. Daarna heb ik door dat voorgeboorde gat met een spiraalboortje van 6mm nog een keer voorgeboord. Daarna heb ik met een speedboor van 400mm lang en 6mm breed in 3-4 keer tot het midden van de wang geboord. Daarna heb ik met een 380mm lange spiraalboor van 12mm de gaten in 3 keer nageboord. Bij elkaar is dat per wang: 32 boorhandelingen geweest waarvan er 12-16 erg creepy waren om te doen

Ook nog even een leuk feitje. ik heb bij iedere boring met een klein winkelhaakje gemeten of de boor wel haaks op het hout stond. en bij het eindresultaat was hij horizontaal gezien ook recht

alleen stond de langgatboor iets naar boven gekanteld waardoor hij een klein beetje in een dakje loopt(allebei de gaten lopen omhoog en komen opzich wel goed bij elkaar maar in het midden liggen ze 5-10mm hoger)
hier reserveer ik even een stukje voor een foto van de langgatboor waarmee ik de gaten geboord heb. De langgatboor kan ongeveer 120mm per keer boren dus het schoot niet op

verder was het tafeltje waar je je werkstuk op kan klemmen te kort eigenlijk. Maar het is toch goed gegaan!
hier dan even een foto van een boorgat:
leuk citaatje van de leraar: 'Het gat is door hoor Martijn, dat kun je zien aan de blauwe rook uit het andere eind'
Een speedboor is naast link en lomp ook nog eens niet zaagselafvoerend waardoor er ophopingen ontstaan die door de gigantische wrijvingkrachten zwartgeblakerd er uitkomen.
om half 4 werd ik gebeld dat mijn vader voor de school stond met mijn plexiglas en aluminium

dus ik heb het snel opgehaald maar nog niet echt iets mee kunnen doen.
hier zie je foto's van 2 platen 1000mm X 500mm X 10mm doorzichtig plexiglas en 2 platen 1000mm X 500mm X 3mm zwart plexiglas(allebei van Brinkdinges)
Verder heb ik nog een doos vol met 500 X 500 platen afgeleverd gekregen. In deze doos zitten: 1 plaat van 10mm dik helder, 1 plaat 3mm dik helder, 1 plaat 5mm dik groen UV, een deels gebruikte plaat rood/roze UV, 2 platen 2mm dik zwart aluminium, 1 plaat 2mm dik zilverkleurig aluminium, 1 plaat normaal mesh van 1mm(dus met gewone gaatjes geponst) en 3 platen met honingraatstructuur mesh
Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om hier wat mee te doen, wel heb ik alvast een roostertje op maat gezaagd en geknipt voor de ventilatoren aan de onderkant. Ik ben er niet bijzonder trots op want ik vind dat het netter moet kunnen. Maar het mdf eronder wordt ook zwart dus ik denk niet dat je er nog veel slordigheid aan zult zien later.
De rest van mijn tijd heb ik volgemaakt met kleine reparaties aan het fineer, ik heb namelijk toen mijn kleine herlijstjes erop geplakt waren het geheel weer vlak geschaafd met een handschaaf. Ik ben toen al iets te ver naar de zijkant gegaan waardoor de randen lager liggen dan de rest en niet goed vastgeklemt waren. Daarna zijn de herlijstjes nog iets gekrompen omdat ze eerst buiten gelegen hebben waardoor het nog iets erger is geworden. Nu is dus mijn lijmlaag aan de zijkanten niet zo best. Maar als ik nou de randen iets omhoog trek en ze alsnog goed vastklem zie je er niets meer van(echt). Dan steek ik een klein stukje fineer als spateltje onder de fineerlaag en prop er als het ware een klein beetje lijm onder en daarne klem ik het nog een keertje met losse latjes. Ik denk ook dat de averij aan de kopse kant grotendeels komt doordat de fineerlaag daar niet goed vastzit. Toen ik in het midden ging frezen heb ik namelijk geen enkele reparatie hoeven doen! Maargoed ik wil uiteindelijk mijn meubel zo maken dat er nergens meer inspringsels meer te zien zijn en daar heb ik ook al plannen voor dus ik vraag of jullie nog even geduld willen hebben
Het laatste wat ik voor jullie nog heb vandaag is een paar foto's van een gedeelte van de losse onderdelen die erin moetten komen.
hier zien jullie een tafel vol met kabeltjes en kleine dingetjes die zaterdag van Mauro's inkoopactie binnen gekomen zijn. Ik heb nog veel meer spullen hoor:P maar deze ga ik de komende tijd snel gebruiken of aanpassingen voor maken.
Hier heb ik een foto van een aantal onderdelen van een inkoopactie geregeld uit China(waar ik nog meer bij heb besteld). Je ziet op de foto een zakje ledjes, een zakje M3 mobo spacers(voor mobo en plexi backplate), je ziet een aanknop waar ik er in totaal 4 van heb en je ziet 2 van mn high power CREE ledjes met een lensje en met koelribjes.
De volgende foto is een klein intern hobby projectje: Namelijk het parrallel schakelen van een 4 voudig afstandbestuurbaar relaissysteem op de knoppen van de: aan/uitknop pc, resetknop pc, aan/uitknop monitor 1/2
En verder zien jullie hier nog een klein printje voor mijn 12V versterkermodule. Deze wordt ingebouwt zodat er aan de onderkant 2 speakers aangesloten kunnen worden. Zo zit je niet perce opgescheept met computerboxjes(die overigens ook nog gewoon aangesloten kunnen worden) en kan je over lekker geluid beschikken zonder losse versterker.