Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 07 juni 2005

quote:
johnnyb20 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:11:
@hetnet. Kijk jij hebt het zelfde probleem. Een speedtouch 706? Ik denk dat ze dit express doen zodat we niet meer kunnen kijken wat onze verbindings snelheid is..
Als dit waar is, zou het te bizar voor woorden zijn. Lijkt me dat elke klant bij de statuspagina van z'n modem moet kunnen komen.

Edit: Je kan op dit moment dus niet eens zoiets simpels als een portforward regelen?

Wouter Rebel wijzigde dit bericht 17-06-2009 08:43 (9%)

Reg. datum: 11 juni 2009

quote:
Saven schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:56:
[...]

Mijn ervaring leert dat je dan beter zelf ff kunt bellen ipv brief/mail sturen. dat werkt sneller :P dan kunnen zij als het goed is zien hoelang het nog duurt, en of het al niet afgerond had moeten zijn
Ik heb al etterlijke keren gebeld, en dat kost kapitalen (gemiddeld duren zulke telefoontjes iets van 15 tot 20 minuten inclusief wachttijd, a 15 cent per minuut). Vervolgens krijg je iemand aan de lijn, die je geen enkele inhoudelijke informatie geeft, en je alleen maar aanraad om geduldig te wachten totdat het nummer het weer doet.

Door mails te sturen kan ik in ieder geval de benodigde bewijzen verzamelen, die ik kan gebruiken om ze aansprakelijk te stellen, als dit nog langer duurt. Tegen mijn verwachting in nam mijn rechtsbijstandverzekering dit serieus op, en wil hieraan meewerken als het nummer langer dan 2 weken onbereikbaar is.

Ter extra info: Volgens de gegevens van de OPTA (op de site kan je nummers zoeken en porteer-status zien, erg handig), is mijn nummer op 10-06-2009 geporteerd, en is de huidige aanbieder Orange Breedband. Ze kunnen dus niet de oude provider, Telfort, de schuld geven.

Reg. datum: 08 februari 2008

Nee Wouter Rebel.

Je kan op dit moment Helemaal NIETS met je modem.

Reg. datum: 14 juni 2005

quote:
ssimon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:39:
[...]
Ik heb al etterlijke keren gebeld, en dat kost kapitalen (gemiddeld duren zulke telefoontjes iets van 15 tot 20 minuten inclusief wachttijd, a 15 cent per minuut). Vervolgens krijg je iemand aan de lijn, die je geen enkele inhoudelijke informatie geeft, en je alleen maar aanraad om geduldig te wachten totdat het nummer het weer doet.
De helpdesk is inderdaad diep triest. Maar helaas is dat ook zo bij veel andere providers ;)

Reg. datum: 29 november 2005

Vraagje: Ik heb een livebox en een computer buiten de DMZ gezet. Daar draait iets op poort 80 en op poort 8080. Echter lukt het niet om vanaf buiten op de server te komen via poort 8080, hoewel ik deze in de modem open heb gezet (op poort 80 kom ik wel zonder problemen).

Nu lees ik dat de proxy van Online op poort 8080 zit: http://kms.online.nl/SRVS...07,K=2028,Sxi=10,Case=obj(2198),strTitel=Wat%20zijn%20de%20serveradressen%A0van%20Online?

Kan dat er iets mee te maken hebben? Hoe kan ik mijn 8080 wellicht alsnog vanaf buiten bereikbaar maken?

System Specs: Nexus Breeze 500, AMD San Diego 3700+, 2x WD Raptor WD740GD striping, 2 GB RAM, XFX GT7800

Volgens mij wel. Kun je niet gewoon een andere poort pakken? 9090 ofzo ?

Reg. datum: 05 september 2004

Even een kwestie: 1) Ik ben al sinds jaar en dag klant van Online, en na een rondgang bij de verschillende providers zie ik nu dat nieuwe klanten blijvend veel minder dan ik betalen bij hetzelfde abonnement. Een andere provider is eigenlijk geen optie, over de kwaliteit van Online ben ik goed te spreken.

Hoe krijg ik de klantenservice zover dat ik mijn abonnement voor een lagere prijs krijg? Simpelweg dreigen dat ik anders naar Tele2 overstap? En nee, opzeggen en een maand later weer aangesloten worden is ook geen optie. ;)

2) Ik wil de Livebox zonder voorwaarden omruilen voor de Speedtouch, heeft iemand dat al gedaan c.q. kan dat?

1) Precies. Elke provider wil z'n klanten behouden.. dus als jij wilt opzeggen kunnen hun met een aanbod komen. Stel dat ze geen aanbod voor je hebben tja dan geef je gewoon aan dat je er nog even over na wilt denken voordat je opzegt of je hangt gewoon op :P wie niet waagt wie niet wint gevalletje.

2) Nee

Reg. datum: 17 november 2004

1) Om laten zetten per contractsvervaldatum, je hebt nu toch ook een vervaldatum van 1 juli en een maandelijkse opzegmogelijkeid?

Reg. datum: 27 september 2004

quote:
ssimon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:40:
[...]

Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.

Ben nu al 8 dagen onbereikbaar. Dat is toch ietsjes meer dan 2 uur... Het vervelende is, dat op vragen over hoe lang het nog duren gaat, niet gereageerd wordt :(
Helaas ik heb ook de ervaring dat ik nu al 4 weken onbereikbaar ben. Ik probeer meerdere keren per week meer informatie los te peuteren wat er nou aan de hand is. Een portering hoort naadloos over te gaan!!

Onderhand ben ik het spuugzat. Ook schijnen er bevestigingsbrieven verstuurd te worden. Helaas komen deze niet bij mij aan. Ook niet na herhaaldelijk vragen of ze deze nogmaals willen versturen!

Ik ben er helemaal klaar mee. Als ze dit niet voor volgende week niet hebben opgelost mogen ze heel de portering terugdraaien. Dan blijf ik wel bij KPN voor mijn telefonie. :X :X

I Wanna Be Kate

Iemand ook problemen met de 706 router met het opslaan van portforwardings?
Reg. datum: 27 september 2004

Zonet weer contact gehad met de helpdesk. Wat blijkt: afgelopen maandag 15-6 heeft de technische dienst een terugkoppeling gegegeven aan de helpdesk. Ik zou nog een gesprek moeten voeren naar een binnenlands nummer..... Ik bel elke week wel een paar keer...
Ik snap uberhaubt dan niet dat ik niet wordt teruggebeld. Ik had nog speciaal mijn mobiele nummer achtergelaten... Dus mijn dossier heeft weer 3 dagen stil gelegen, en daar moet je dan zelf achteraan bellen. :( :(

Reg. datum: 03 december 2006

delete

Saven wijzigde dit bericht 18-06-2009 16:19 (217%)

Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400 | http://www.saven.nl

Reg. datum: 30 mei 2002

quote:
MarijkeB schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:01:
Even een kwestie: 1) Ik ben al sinds jaar en dag klant van Online, en na een rondgang bij de verschillende providers zie ik nu dat nieuwe klanten blijvend veel minder dan ik betalen bij hetzelfde abonnement. Een andere provider is eigenlijk geen optie, over de kwaliteit van Online ben ik goed te spreken.

Hoe krijg ik de klantenservice zover dat ik mijn abonnement voor een lagere prijs krijg? Simpelweg dreigen dat ik anders naar Tele2 overstap? En nee, opzeggen en een maand later weer aangesloten worden is ook geen optie. ;)

2) Ik wil de Livebox zonder voorwaarden omruilen voor de Speedtouch, heeft iemand dat al gedaan c.q. kan dat?
Ik werd vandaag netjes gebeld of ik mijn abo wilde verlengen met 1 jaar, en 10 euro per maand minder wilde gaan betalen. Ben tevreden over Online dus ben akkoord gegaan :)

Ik heb ook al een tijdje een groot probleem met online telefonie :(
Tijdje geleden al een nieuwe voeding gekregen omdat de verbinding tijdens het gesperek wegviel en er niet gebeld kon worden, wel na resetten.
Nu kan ik niet meer gebeld worden, dit begon gelijdelijk. Eerst kwam het zo nu en dan, maar nu is het eigenlijk konstant.
Bellen kan wel, maar als ik gebeld wordt krijg ik alleen ruis en de bellende persoon hoort mij wel.
Ook krijg ik bij zo'n verbinding geen nummer meer door.
De lengte tussen de LB en het ISA punt is 1,5 a 2 meter, en tussen de LB en de telefoon is ongeveer 6 meter.
Dit is altijd zo geweest en de problemen waren eerst sporadisch toen geregeld en nu constand.
Zit er aan te denken om een andere provider te nemen

Kijk eens op de site van de LanZoNe http://www.lanzone.nl

quote:
Roy1985 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:38:
[...]

Ik werd vandaag netjes gebeld of ik mijn abo wilde verlengen met 1 jaar, en 10 euro per maand minder wilde gaan betalen. Ben tevreden over Online dus ben akkoord gegaan :)
Hier hetzelfde. Het aanbod was eigenlijk 24 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder betalen. Ik zei dat ik twee jaar aan Online vast zitten te lang vond duren (zeker nu XMS hier in Veenendaal met glasvezel bezig is), en toen werd me 12 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder aangeboden.
Ik ben ook accoord gegaan.

quote:
BBrunekreeft schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:01:
[...]

Hier hetzelfde. Het aanbod was eigenlijk 24 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder betalen. Ik zei dat ik twee jaar aan Online vast zitten te lang vond duren (zeker nu XMS hier in Veenendaal met glasvezel bezig is), en toen werd me 12 maanden verlenging en dan een tientje per maand minder aangeboden.
Ik ben ook accoord gegaan.
Schande dat ze je eerst die 24 maanden aan proberen te smeren! 12 maanden is normaal.

Reg. datum: 09 juni 2008

Ik zal al een tijd bij online, maar had nog een oud abonnement, en heb het nu omgezet naar ADSL extra voor 20 euro per maan (+3 euro draadloze router). Op de site staan allemaal verhalen van blijvend lage prijs enz. dus ging er vanuit dat de prijs 23 euro per maand blijft.
Nu kreeg ik een brief waarin de prijzen enzo stonden, en daarin staat:
Eerste 12 maanden actieprijs van 23 euro per maand, daarna 24 euro per maand.
Ok, het is maar een euro, maar toch raar dat op de site gewoon vermeld staat dat het om een blijvend lage prijs gaat.
En ook nog deze regel: '...u betaalt ook na het eerste jaar dezelfde lage prijs.'
Beetje raar..

Lekker zelf een draadloze router erachter hangen ipv elke maand blijven betalen voor zon ding

Relaxion LuxeLAN
Reg. datum: 01 september 1999

quote:
Freaky Gabbur schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:25:
Lekker zelf een draadloze router erachter hangen ipv elke maand blijven betalen voor zon ding
De Livebox is al een router dus zelfs een accesspoint is al voldoende (of een goede PCMCIA kaart die in de livebox werkt).
Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
The_Enforcer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:05:
Ik heb ook al een tijdje een groot probleem met online telefonie :(
Tijdje geleden al een nieuwe voeding gekregen omdat de verbinding tijdens het gesperek wegviel en er niet gebeld kon worden, wel na resetten.
Nu kan ik niet meer gebeld worden, dit begon gelijdelijk. Eerst kwam het zo nu en dan, maar nu is het eigenlijk konstant.
Bellen kan wel, maar als ik gebeld wordt krijg ik alleen ruis en de bellende persoon hoort mij wel.
Ook krijg ik bij zo'n verbinding geen nummer meer door.
De lengte tussen de LB en het ISA punt is 1,5 a 2 meter, en tussen de LB en de telefoon is ongeveer 6 meter.
Dit is altijd zo geweest en de problemen waren eerst sporadisch toen geregeld en nu constand.
Zit er aan te denken om een andere provider te nemen
ik zit zelf weliswaar bij Alice en mijn ouders ook maar daar kwamen we erachter dat er bij draagbare telefoons (DECT) je soms een DECT filter ertussen moet plaatsen om je telefoon goed te laten werken. Probeer anders eerst eens een oude telefoon (met snoer) eraan te koppelen en te kijken of dan wel goed werkt als dat het geval is dan moet een DECT filter uitkomst bieden. Wij konden er gratis een krijgen van de provider Alice of dat bij Online ook zo is weet ik niet.

quote:
robinmos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:06:
Ik zal al een tijd bij online, maar had nog een oud abonnement, en heb het nu omgezet naar ADSL extra voor 20 euro per maan (+3 euro draadloze router). Op de site staan allemaal verhalen van blijvend lage prijs enz. dus ging er vanuit dat de prijs 23 euro per maand blijft.
Nu kreeg ik een brief waarin de prijzen enzo stonden, en daarin staat:
Eerste 12 maanden actieprijs van 23 euro per maand, daarna 24 euro per maand.
Ok, het is maar een euro, maar toch raar dat op de site gewoon vermeld staat dat het om een blijvend lage prijs gaat.
En ook nog deze regel: '...u betaalt ook na het eerste jaar dezelfde lage prijs.'
Beetje raar..
Denk dat het in de modemhuur zit, kost een euro normaal. Misschien is het nu een actie en moet je volgend jaar wel voor je modem betalen. Het ADSL zelf zal dezelfde prijs blijven.

Reg. datum: 09 juni 2008

quote:
TCP_IP schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:29:
[...]

Denk dat het in de modemhuur zit, kost een euro normaal. Misschien is het nu een actie en moet je volgend jaar wel voor je modem betalen. Het ADSL zelf zal dezelfde prijs blijven.
Nope, dit staat in de voorwaarden:
'De normale abonnementsprijs voor ADSL Extra bedraagt ¤ 20 per maand (¤ 19 + ¤ 1 modemhuur).'
Maar ik heb het vandaag maar even aan Online gevraagd, en die zeiden dat het na een jaar maandelijks opzegbaar wordt, en dat je daarom die 1 euro extra betaald. Aan het eind van het jaar bellen ze je op, om te vragen of je het nog een jaar ofzo wilt verlengen. Dan betaal je wel die 'blijvend lage prijs' zonder die ene euro extra dus.. Beetje raar dat je hier verder niets over terugvind op de site.

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
johnnyb20 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:38:
Nee Wouter Rebel.

Je kan op dit moment Helemaal NIETS met je modem.
Gevonden Hardware reset doe wonderen..... :|

Uit de handleiding:
Hardware reset Proceed as follows:
1 Make sure the SpeedTouch™ is turned on.
2 Use a pen or an unfolded paperclip to push the recessed reset button on the
back panel. The reset button is marked with a red circle. Push it until the power
LED lights red - this will take about 7 seconds.

Kijk dat turn on wask ff vergeten.... jij waarschijnlijk ook 8)

Het kost wat
Reg. datum: 09 februari 2000

Ik heb de Speedtouch 706 en kwam er via de webinterface ook ineens niet meer in. Vanmiddag heb ik 'm hard gereset (met paperclip). Wat opvalt is dat de standaardgebruiker ineens geen "orange" meer heet maar "online". Blijkbaar hebben ze inderdaad van afstand de configuratie aangepast.
Op zich ben ik best tevreden over Online, maar dat ze de Speedtouch zo hebben dichtgetimmerd dat je niet eens Dynamic DNS kan gebruiken vind ik wel erg flauw. Na dit jaar gaat Online er bij mij dus weer uit, jammer.

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: