Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Marx mag weer!
Reg. datum: 21 januari 2000

Welk modem is nu fijner/beter? De livebox of the Speedtouch 706?

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
ssimon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:
Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.

Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".

Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"... :(
Bel Telfort eens en vraag of ze je nummer wel hebben vrij gegeven.

Reg. datum: 11 juni 2009

quote:
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:15:
[...]

Bel Telfort eens en vraag of ze je nummer wel hebben vrij gegeven.
Heb ik gedaan, die zeggen dat ze het nummer gewoon hebben vrijgegeven...

Online antwoordde gisteren met: "Volgens onze gegevens is de portering inmiddels afgerond." (citaat uit mailtje klantenservice). Maar daar heb ik weinig aan, als mijn telefoonnummer onbereikbaar is ("dit telefoonnummer is niet in gebruik"), en ik uitgaand ook niet bellen kan.

Ik baal hier erg van. 4 dagen telefonisch onbereikbaar zijn vind ik echt niet kunnen! Zeker omdat ik vermoed dat dit nog wel even gaat duren, aangezien Online het probleem niet echt serieus schijnt te nemen... Ik begin nu al spijt te krijgen van mn overstap...

ssimon wijzigde dit bericht 11-06-2009 11:35 (54%)

Reg. datum: 14 september 2000

quote:
ssimon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:34:
Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.

Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".

Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"... :(
Je moet eerst via je online nummer op of na die datum naar buiten bellen naar een vast nr binnen nederland en daar moet worden opgenomen aka succesvol telefoongesprek. Na een herstart van je modem zou dan je nr overgezet moeten worden.

The Shape Of Things To Come
Reg. datum: 03 juli 1999

Afgelopen vrijdag probleemloos overgestapt van XS4All Only naar Online. Verbinding lag er niet eens een uur uit. Even mijn Linksys WAGN160 instellen zoals in dit topic beschreven staat en ik was in no-time weer in de lucht. Ik denk, ik meld eens wat positiefs hier :) Ik heb het DHZ pakket nog niet eens opengemaakt :P

Wel is de snelheid nog hetzelfde als voorheen, die 20Mbit kom ik bij lange na niet in de buurt. Echter dat had ik vooraf ook wel verwacht. Het signaal wat bij mij binnenkomt is gewoon niet top.

kazuka wijzigde dit bericht 11-06-2009 12:56 (5%)

Lay Down Your Burdens

quote:
Oppie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:35:
[...]

Je moet eerst via je online nummer op of na die datum naar buiten bellen naar een vast nr binnen nederland en daar moet worden opgenomen aka succesvol telefoongesprek. Na een herstart van je modem zou dan je nr overgezet moeten worden.
Heb ik ook gedaan. Het maken van het telefoongesprek met het tijdelijke nummer ging prima. Modem herstart, nummer niet geporteerd. 's Avonds nog een keer modem herstart, daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden (zowel het tijdelijke nummer, als mijn te porteren nummer is onbereikbaar).

Net iemand van de Online helpdesk aan de lijn gehad, deze beweerd dat er al dagen lang een storing bij KPN is, waardoor dit komt, en dat ik als het morgen over overmorgen nog steeds zo is, nog maar eens moet bellen. Ik heb net gezocht op internet, maar kan hier niets over vinden over die zogenaamde storing bij KPN. Ik heb het idee een btje beduveld te worden :(

I Wanna Be Kate

quote:
ssimon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:26:
[...]
Ik begin nu al spijt te krijgen van mn overstap...
Ik ben blij dat ik ben weggegaan bij Telfort, maar misschien had ik voor een andere moetne keizen. ik zit nu al 11 dagen zonder internet. Ik dacht dat dat tegenwoordig sneller kon. De aanvraag is al de 23ste van vorig maand gedaan. Nog geen enkele modem aangeboden :|

Net gebeld, de verbinding wordt de 19de opgeleverd. Niet happy mee, Goed we gaan kijken hoe het na de oplevering gaat lopen.

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 11-06-2009 14:33 (12%)

Reg. datum: 25 september 2004

quote:
ssimon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:02:
[...]

Heb ik ook gedaan. Het maken van het telefoongesprek met het tijdelijke nummer ging prima. Modem herstart, nummer niet geporteerd. 's Avonds nog een keer modem herstart, daarna kon ik niet meer bellen of gebeld worden (zowel het tijdelijke nummer, als mijn te porteren nummer is onbereikbaar).

Net iemand van de Online helpdesk aan de lijn gehad, deze beweerd dat er al dagen lang een storing bij KPN is, waardoor dit komt, en dat ik als het morgen over overmorgen nog steeds zo is, nog maar eens moet bellen. Ik heb net gezocht op internet, maar kan hier niets over vinden over die zogenaamde storing bij KPN. Ik heb het idee een btje beduveld te worden :(
Hier stond gisteren (misschien ook wel al langer) en vanochtend dat er een storing was met de telefonie van Online met bepaalde netnummers. Weet alleen niet meer welke het precies waren, maar volgens mij waren het in de 05 range.

Misschien dat het daarmee te maken had?

Marx mag weer!
Reg. datum: 21 januari 2000

Ik heb een Speedtouch 706 van Online gehad, omdat ik gebruik heb gemaakt van die 1 jaar samen verlengingsactie. (ik heb al bijna drie jaar Orange/Online)
De Livebox moet ik nu terug sturen.

Ik vraag me alleen nu af of ik beter af ben met de Speedtouch en hoe ik deze in bridge modus krijg. Ik heb flink zitten zoeken, hier en ook in de oude topics en ook elders op internet. Ik lees overal wel dat het zou moeten kunnen met het aanpassen van de user.ini ofzo, maar ik kan nergens vinden precies en duidelijk hoe. Ik heb mijn user.ini wel op mijn pc gekregen, maar terug in het modem lukt niet.

Ik zou dus graag of de bridge modus aan krijgen, of bijvoorbeeld de sip instellingen kunnen wijzigen zodat ik uitgaand met voipbuster kan bellen en inkomend gewoon mijn kpn lijn kan gebruiken.

Reg. datum: 09 juni 2009

Er is een how-to over het verkrijgen van adminrights op de 780, hierbij zijn deze instellingen ook in te stellen.

De 706 lijkt qua software bijna identiek aan de 780, dus misschien dat dit helpt?

http://groups.google.nl/g...d/thread/db3b8057e5a2f4e2

Reg. datum: 03 december 2006

quote:
ssimon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:02:
[...]

Naar mijn weten kan het 10 werkdagen duren voordat het nummer geporteerd is naar Online :P

Saven wijzigde dit bericht 14-06-2009 18:36 (4%)

Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400 | http://www.saven.nl

quote:
KarlMarX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:27:

Ik vraag me alleen nu af of ik beter af ben met de Speedtouch en hoe ik deze in bridge modus krijg.

Ik zou dus graag of de bridge modus aan krijgen, of bijvoorbeeld de sip instellingen kunnen wijzigen zodat ik uitgaand met voipbuster kan bellen en inkomend gewoon mijn kpn lijn kan gebruiken.
Als het goed is zit er nog een easy setup gedeelte op de configuratiepagina van de speedtouch, daarmee zou je hem in bridge mode kunnen zetten.
Maar als je hem in bridge mode zet kun je niet meer bellen.

Als je geen telefonie van Online hebt zou je evt. de originele firmware van speedtouch erop kunnen zetten.

Reg. datum: 08 februari 2008

Beste Mensen,

Ik probeer al vanaf gisteren op mij speedtouch te komen. Maar dat wil me steeds niet lukken.
Wat is het probleem:
Sinds eergisteren als ik naar 192.168.1.254 ga krijg ik meestal de status pagina van de Speedtouch en kan ik hem restarten(als de verbinding weer is ingestort). Maar als ikdaar nu heen ga moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Maar die heb ik dus niet en kom ik er niet meer in.
- Ik heb het stroom er al een keer afgehaald.
En verder heb ik nog geen acties uitgevoerd. Zouden jullie mij kunnen helpen?

John

Wokmaster
Reg. datum: 09 augustus 2006

um, standaard instellingen als

admin
admin

?
of admin
0000

?

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Reg. datum: 13 februari 2001

UPC heeft de nieuwe abonnementsprijzen doorgevoerd! Mede dankzij dat ik van Online niks meer heb gehoord over mijn snelheidsprobleem waarover ik meer dan 5x contact met de helpdesk heb opgenomen, ben ik nu zeker over :D Op naar de Fiber!

@FIkkeho.
Dat had ik al getest en dat lukte dus oook al niet.

Reg. datum: 17 november 2004

quote:
OnlineServiceTM schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:06:
[...]

Beste Klant,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team
Moeten ze nog wel reageren op dat persoonlijke bericht

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Freaky Gabbur schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:13:
[...]

Moeten ze nog wel reageren op dat persoonlijke bericht
Haha, ik heb daar al 3 keer mijn klantnummer heen ge dm'ed. Toen ik daarna hier poste dat ik ging opzeggen werd ik opeens gebeld en was er een heeeeeel aardige meneer aan de telefoon. Maar heeeel aardig doen werkt niet als er daarna weer niets gedaan wordt en je niks meer hoort :X

quote:
Saven schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:35:
[...]

Naar mijn weten kan het 10 werkdagen duren voordat het nummer geporteerd is naar Online :P
Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.

Ben nu al 8 dagen onbereikbaar. Dat is toch ietsjes meer dan 2 uur... Het vervelende is, dat op vragen over hoe lang het nog duren gaat, niet gereageerd wordt :(

@ johnnieb20

Welke Speedtouch? Er zijn zoveel modellen.
Bij standaard modellen is de login Administrator, wachtwoord blanco.

Kijk voor de beste sat links naar http://satelliet.start-plaats.nl

Reg. datum: 07 januari 2008

quote:
FikkieHo schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:32:
um, standaard instellingen als

admin
admin

?
of admin
0000

?
Meestal is de inlog: met de hoofdletter Admin en het ww: admin

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
johnnyb20 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:28:
Beste Mensen,

Ik probeer al vanaf gisteren op mij speedtouch te komen. Maar dat wil me steeds niet lukken.
Wat is het probleem:
Sinds eergisteren als ik naar 192.168.1.254 ga krijg ik meestal de status pagina van de Speedtouch en kan ik hem restarten(als de verbinding weer is ingestort). Maar als ikdaar nu heen ga moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Maar die heb ik dus niet en kom ik er niet meer in.
- Ik heb het stroom er al een keer afgehaald.
En verder heb ik nog geen acties uitgevoerd. Zouden jullie mij kunnen helpen?

John
Jij ook al :( vreemd normaal 192.168.1.254 en je kreeg status pagina ..... en nu moet je inloggen ??
en niks werkt, admin admin niet, telnet: root 1234 niet, user user niet ?
erg raar . 8)7 HTTP/1.0 401 Authorization Required
Is er een modem-update gedaan vanuit online ??

Reg. datum: 17 november 2004

quote:
Executor16 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:19:
[...]

Haha, ik heb daar al 3 keer mijn klantnummer heen ge dm'ed. Toen ik daarna hier poste dat ik ging opzeggen werd ik opeens gebeld en was er een heeeeeel aardige meneer aan de telefoon. Maar heeeel aardig doen werkt niet als er daarna weer niets gedaan wordt en je niks meer hoort :X
Precies hetzelfde gebeurde vandaag ook :) Ik werd gebeld, en deze keer ook goed geholpen door de Online medewerker. Vanavond wordt ADSL omgezet naar het nieuwe tarief, en mijn telefonie afgesloten.

@hetnet. Kijk jij hebt het zelfde probleem. Een speedtouch 706? Ik denk dat ze dit express doen zodat we niet meer kunnen kijken wat onze verbindings snelheid is..

Misschien kunnen jullie mij ook wel raad geven. Bij ons thuis is er steeds problemen met het netwerk. Opeens valt de netwerkverbinding uit en halen we nog maar 1,4/1,5 mb(Dit is de verbindinginstelling die in de speedtoch 706 komt te staan). Terwijl die meestal 8mb is. Maar het rare is ook dat dit gebeurt als wij gebelt worden op ons kpn nummer(we hebben alleen adsl van Online).

Situatie: Isra punt -> 30 cm isra kabel -> Modem -> Netwerk...

John

Reg. datum: 03 december 2006

quote:
ssimon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:40:
[...]

Daar zou best mee te leven zijn, als dit netjes gecommuniceerd zou worden. Dan kan je vooraf de mensen voor wie je bereikbaar moet zijn hiervan op de hoogte stellen. Nu kreeg ik een brief met de mededeling dat het telefoonnummer maximaal 2 uur onbereikbaar zou zijn.

Ben nu al 8 dagen onbereikbaar. Dat is toch ietsjes meer dan 2 uur... Het vervelende is, dat op vragen over hoe lang het nog duren gaat, niet gereageerd wordt :(
Mijn ervaring leert dat je dan beter zelf ff kunt bellen ipv brief/mail sturen. dat werkt sneller :P dan kunnen zij als het goed is zien hoelang het nog duurt, en of het al niet afgerond had moeten zijn

Intel E6600 @ 2,7 GHz | Asus EN8800GTX | DDR2-800 PC6400 | http://www.saven.nl

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: