Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XX)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
... (ing. van weinig woorden)

quote:
Freaky Gabbur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:51:
Nou ik heb net gebeld met online. De situatie:

Door wijziging in de algemene voorwaarden heeft online mijn contractsvervaldatum voor internet vervroegd naar 01-07-09. Telefonie basis is blijven staat op 01-11-09.

Een medewerker vertelde mij dat als ik adsl wilde opzeggen per 01-07, telefonie ook per die datum opgezegd kon worden omdat het een onderliggend contract is. Maar ik wil verlengen voor de nieuwe prijs, niet opzeggen, dus werd ik doorverbonden.

Ik vertel dat ik mijn adsl per 01-07 wil omzetten naar het lage tarief, maar dat ik van telefonie afwil.
Helpdeskmedewerker: Dat gaat niet meneer, telefonie loopt tot 01-11.
Ik zeg ik heb 2 jaar geleden een abonnement afgesloten met daarin telefonie en adsl, en jullie gaan moeilijk doen door maar voor één de datum te veranderen. Telefonie is een onderliggend contract, en aangezien ik een nieuw contract aanga per 01-07 vervalt telefonie dan ook.

De online-medewerker begon volgens mij te snappen dat ze hier zelf raar bezig zijn en ging overleggen, en kwam daarna terug met het bericht dat internet per 01-07 naar 20 euro gaat, en telefonie doorloopt en per 01-11 opgezegd wordt.

Hoeveel gaat me dat kosten vroeg ik? 21 euro meneer, telefonie is 1 euro in het oude contract. Ben nu nog 4 euro goedkoper uit ook!

Voor de einddatum van telefonie ga ik een klacht indienen, want ik wil er gewoon per 01-07 vanaf, of het nu 1 euro is of 5 euro.

Hoe maken ze het zichzelf moeilijk daar!

*edit* de prijsverlaging gaat wel gepaard met een nieuw jaarcontract. Niet klantvriendelijk, maar daar valt weinig aan te doen denk ik.
Fijn, dat ga ik dus ook nog krijgen.
Ik betaal 35 euro per maand en kreeg eind vorig jaar een telefoontje van Online: of ik voortaan 25euro/maand wilde betalen. Ach wel ja, altijd leuk. Tot nu toe wordt er nog steeds 35e afgeboekt elke maand, dus ik maar eens gaan mailen. Blijkt dat pas in te gaan als mijn huidige contract afloopt. Daar was mij helemaal niks over verteld.
Maar nog vager: op hun eigen site staat dat ik op dit moment helemaal geen vast contract heb, dus dat kan dan ook niet echt aflopen he? Nieuwe contract staat al wel klaar voor 1 augustus. Ze hebben me telefonisch ook helemaal niet de optie geboden telefonie er uit te gooien. De enige reden dat ik telefonie er toen bij heb genomen was omdat het goedkoper was dan ADSL + KPN lijn.

En ondertussen zag ik elke keer de reclames voor 25e/mnd voorbij komen en nu dus ondertussen voor 20e/mnd. Ik voel me aardig genaaid. Heb via email niks dan "nee, wij kunnen niks voor u doen" en "belt u eens met dit 0900 nummer". Waarom heten ze 'Online' als je niks online kunt regelen. Moet nog met het 0900nummer bellen, maar ja da's alleen tijdens kantooruren en waar zit ik dan... jawel op kantoor, duh.
Een collega heeft overigens flink korting gekregen door te dreigen met opzeggen, maar blijkbaar dreig ik niet hard genoeg ofzo, want ik word maar afgepoeierd.

De pagina die hierboven wordt genoemd, die www.online.nl/1jaarsamen daar moet je je klantnummer en postcode invullen om over te stappen: "De door u ingevulde gegevens zijn niet bekend bij ons."
Op de normale 'Mijn Online' kun je overigens niet overstappen naar het 20E/mnd abo, alleen dat van 25. Tot zover hun dankbaarheid dat je al klant bent.
Wat ik overigens zo zie is dat ik nog aardig de tijd heb om de huidige op te zeggen en zo'n nieuw 20e/mnd abo af te sluiten :?
Ik ga in ieder geval de telefonische route nog maar een keer proberen en ze die opzeg-opnieuw-aanmelden-route voor te leggen, 't is toch van de zotte.

Nou ja, iig even kwijt hier in dit topic, ben in ieder geval niet de enige die niet echt te spreken is over dit alles.

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Reg. datum: 03 juni 2009

@Oppie

IK ben verhuisd naar een oude woning geen nieuwbouw+ daarbij eerst wordt er gezegd dat ik mijn telefoon niet kan laten overnmen door online dan weer wel en uiteindelijk kan het niet.
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden

@LEiPiE succes :|

Spockies wijzigde dit bericht 04-06-2009 04:43 (4%)

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
enver schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:13:

Ik ga het nu een jaar bij een andere internetprovider proberen, die is op jaarbasis 140 euro duurder maar uit ervaring van bekenden, weet ik dat de kwaliteit beter is.

Adieu Online, welkom ...
Mag ik vragen welke provider? XS$all?
Ik ben zeer enthousiast over Tele2 (2 jaar bij gezeten met internet en bel) en nu Alice half jaar ook zeer tevreden over beide. Bij Alice zelfs gratis vast-vast hele week en geen starttarief.

Reg. datum: 13 februari 2001

Kan dat OnlineServiceTM niet in de ban? Bij elke reactie hier krijg ik een PM met Beste Klant. Na 3 keer een reactie met mijn klantnummer begin ik het onderhand wel irritant te vinden aangezien je toch nooit wat terug krijgt. Is het een bot ofzo? :/

edit: Er wordt dus wel gelezen aangezien ik net opeens wel gebeld ben. Na een lang gesprek zag de medewerker ook dat er iets te hoge waardes doorkomen op het signaal van mijn lijntje en dat dit niet klopt. Aangezien de halve buurt hier op Online zit (ook alle buren om ons heen) is het denk ik in de loop van der tijd overbelast ofzo. Hopelijk gaan ze er nu wel wat aan doen, want het is echt een klein beetje laatste kans. Ik zat namelijk al te kijken naar fiber of upc.

Executor16 wijzigde dit bericht 04-06-2009 15:10 (48%)

Acties:

Door: OnlineServiceTM
Bedrijfsaccount Online Breedband
Reg. datum: 14 mei 2009

quote:
LEiPiE schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Fijn, dat ga ik dus ook nog krijgen.
Ik betaal 35 euro per maand en kreeg eind vorig jaar een telefoontje van Online: of ik voortaan 25euro/maand wilde betalen. Ach wel ja, altijd leuk. Tot nu toe wordt er nog steeds 35e afgeboekt elke maand, dus ik maar eens gaan mailen. Blijkt dat pas in te gaan als mijn huidige contract afloopt. Daar was mij helemaal niks over verteld.
Maar nog vager: op hun eigen site staat dat ik op dit moment helemaal geen vast contract heb, dus dat kan dan ook niet echt aflopen he? Nieuwe contract staat al wel klaar voor 1 augustus. Ze hebben me telefonisch ook helemaal niet de optie geboden telefonie er uit te gooien. De enige reden dat ik telefonie er toen bij heb genomen was omdat het goedkoper was dan ADSL + KPN lijn.

En ondertussen zag ik elke keer de reclames voor 25e/mnd voorbij komen en nu dus ondertussen voor 20e/mnd. Ik voel me aardig genaaid. Heb via email niks dan "nee, wij kunnen niks voor u doen" en "belt u eens met dit 0900 nummer". Waarom heten ze 'Online' als je niks online kunt regelen. Moet nog met het 0900nummer bellen, maar ja da's alleen tijdens kantooruren en waar zit ik dan... jawel op kantoor, duh.
Een collega heeft overigens flink korting gekregen door te dreigen met opzeggen, maar blijkbaar dreig ik niet hard genoeg ofzo, want ik word maar afgepoeierd.

De pagina die hierboven wordt genoemd, die www.online.nl/1jaarsamen daar moet je je klantnummer en postcode invullen om over te stappen: "De door u ingevulde gegevens zijn niet bekend bij ons."
Op de normale 'Mijn Online' kun je overigens niet overstappen naar het 20E/mnd abo, alleen dat van 25. Tot zover hun dankbaarheid dat je al klant bent.
Wat ik overigens zo zie is dat ik nog aardig de tijd heb om de huidige op te zeggen en zo'n nieuw 20e/mnd abo af te sluiten :?
Ik ga in ieder geval de telefonische route nog maar een keer proberen en ze die opzeg-opnieuw-aanmelden-route voor te leggen, 't is toch van de zotte.

Nou ja, iig even kwijt hier in dit topic, ben in ieder geval niet de enige die niet echt te spreken is over dit alles.
Beste LEiPiE,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team

Reg. datum: 26 oktober 2002

Nou moe!

Eens voor de "grap" in "Bekijk uw overstapgegevens" gekeken omdat ik nieuwschierig was wat er staat. Staat er nota bene dat ik apparatuur in bruikleen heb van Online.

Is namelijk niet zo. Bij het overstappen naar ADSL Family toentertijd is ons de Livebox "aangesmeerd" terwijl we hadden aangegeven dat we een eigen modem hadden wat we wilden en gingen gebruiken (mooie SpeedTouch 546). In de bevestigingsmail stond toen tot onze verbazing dat we een Livebox kregen.

Direct gebeld toen, en het zou opgelost zijn. Dat was het schijnbaar ook want we hebben nooit een Livebox gekregen.

Ben al jaren tevreden klant, en heb niet de intentie om over te stappen of op te zeggen, maar alsnog wil ik die problemen - mocht het toch moeten - voorkomen. Ik kan moeilijk iets terugsturen wat ik niet heb ;)

Net even een bericht gestuurd naar de klantenservice, hopelijk kunnen ze het nakijken.

edit:

Edit - 1 dag later was het al opgelost :)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

Reg. datum: 02 maart 2009

Op Mijn Online staat het volgende:

Minimale abonnementsperiode geen vast contract
Einddatum abonnement nog niet bekend

Zou dat betekenen dat ik direct kan opzeggen?
Een paar maanden geleden stond hier iets van september.

fespen wijzigde dit bericht 07-06-2009 20:43 (42%)

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
fespen schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:33:
Op Mijn Online staat het volgende:

Minimale abonnementsperiode geen vast contract
Einddatum abonnement nog niet bekend

Zou dat betekenen dat ik direct kan opzeggen?
Een paar maanden geleden stond hier iets van september.
klopt online heeft die nieuwe wet voor iedereen toegepast per vrijdag 29 mei 17.00(zo laat kwam het mailtjes bij mij binnen dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken)
iedereen die al langer dan een jaar klant is kan of zijn contract verlengen of met een maand opzeg termijn in ogenschouw nemend zijn abonnement beëindigen.

Mili wijzigde dit bericht 08-06-2009 03:58 (13%)

Reg. datum: 14 september 2000

quote:
Mili schreef op maandag 08 juni 2009 @ 03:57:
[...]

klopt online heeft die nieuwe wet voor iedereen toegepast per vrijdag 29 mei 17.00(zo laat kwam het mailtjes bij mij binnen dus daar is het laatste woord nog niet over gesproken)
iedereen die al langer dan een jaar klant is kan of zijn contract verlengen of met een maand opzeg termijn in ogenschouw nemend zijn abonnement beëindigen.
Als je het laatste woord wilt zeggen moet je wel op de hoogte zijn ;). Contracten die stilzwijgend zijn verlengd en dus actief zijn verlengd met een jaar zijn per 01-07 opzegbaar wat betekent dat je per 01-08 zou kunnen opzeggen. Als je bent benaderd en je hebt je contract verlengd of hebt hier zelf actie ondernomen dan blijft je jaarcontract gewoon geldig. Misschien goed om dit in de TS te plaatsen? Komen toch beheurlijk wat vragen over voorbij.

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
Mili schreef op maandag 08 juni 2009 @ 03:57:
[...]

Dat is wel goed nieuws, want ik had dus een jaarcontract met nog een losse kpn lijn er naast. maar ik zit te overwegen om een alles in 1 pakket te nemen (weet nog niet waar).

ik vond het ook al gedateerd dat je klanten stilzwijgend het contract voor weer een jaar laat verlengen, dit zie je volgens mij nergens meer bij internet/telecom aanbieders. ik kan me natuurlijk vergissen.

I Wanna Be Kate

Ik krijg gisteren een mailtje dat mijn lijn was opgeleverd, maar heb nog geen modem ontvangen. Het gaat om alleen een internet verbinding van 20MBIT. Nou heb ik het geprobeerd met een Speedtouch 546 V6 om de instellingen te gebruiken die hier zijn gepost, maar helaas nog geen verbinding. Iemand die weet waar het aan kan liggen?

Ik kan natuurlijk ook wachten totdat ik de modem krijg, maar had gehoopt dat is als met de instellingen en de ST aan de slag kon.
Download de configuratietool van Speedtouch eens, wil ook weleens helpen:

http://www.speedtouch.nl/software.html#516

I Wanna Be Kate

quote:
TCP_IP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:35:
Download de configuratietool van Speedtouch eens, wil ook weleens helpen:

http://www.speedtouch.nl/software.html#516
Heb ik al gedaan, maar die zegt dat de ie de router niet kanvinden. en dat terwijl ik zelf er gewoon naar kan connecten met ip 192.168.1.254
Reg. datum: 23 maart 2007

Heb je de ST rechtstreeks op de computer aangesloten?

Reg. datum: 09 mei 2003

Ik heb op 30 mei per fax mijn ADSL abbo opgezet ivm de voorwaarden wijziging. Ik krijg vandaag een brief van Online met daarin de mededeling dat mijn abbo nog tot 31-08-2009 loopt, en per die datum is opgezegd. Hebben meer mensen zo'n brief gehad? Nu moet ik weer uit gaan zoeken waar ik recht op heb. :?

Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
FrankGuthrie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:39:
[...]

Heb ik al gedaan, maar die zegt dat de ie de router niet kanvinden. en dat terwijl ik zelf er gewoon naar kan connecten met ip 192.168.1.254
http://www.online.nl/imag...gen/speedtouch_manual.pdf
Misschien vind je daar wat :)

I Wanna Be Kate

quote:
Thanks Maar dat is hoe ik de boel moet aansluiten en dat is niet het probleem. Het heeft gewerkt met Speedlinq. Alleen lijken de instelligen niet te werken. Het is wel vreemd dat ik een mailtje krijg dat de lijn is opgeleverd, maar online staat ales nog op fase 2. En sowieso heb ik geen pakketje van de TNT aangeboden. Ik hoop dat het snel gaat komen, want ik wacht nu sinds de 28ste, en dat vind ik toch erg lang voor een lijn. Overzetten kan met 1 dag. Dus het begin maakt voorlopig nog geen indruk.

Zit nu een beetje illigaal via open/non-secured netwerken te internetten, maar dat is niet de bedoeling.
Reg. datum: 27 februari 2000

Voor zover ik weet gebeurt er de eerste 7 dagen niets. Dit ivm de wet koop op afstand ofzo.
Daarna zal je aanvraag pas in behandeling genomen worden.
Standaard is iets van 2 weken voor een overstap dus.

I Wanna Be Kate

quote:
Lizard schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:07:
Voor zover ik weet gebeurt er de eerste 7 dagen niets. Dit ivm de wet koop op afstand ofzo.
Daarna zal je aanvraag pas in behandeling genomen worden.
Standaard is iets van 2 weken voor een overstap dus.
Ik ben nu aan het kijken door mijn administratie, en de aanvraag is dus de 23ste gedaan. Moet eerlijk zeggen dat het wel heel lang duurt. Dat gaat nu richting de 3 weken.

Volgens mij lopen ze een beetje te kutten, want het DSL lampje brand niet op de modem. Vraag me dan ook af waarom ze een mailtje sturen dat de lijn is opgeleverd 8)7

FrankGuthrie wijzigde dit bericht 10-06-2009 22:53 (14%)

Reg. datum: 21 oktober 2002

blaat, laat maar niet relevant

DaRk PoIsOn wijzigde dit bericht 10-06-2009 23:47 (92%)
Reden: policy van online qua outbound bellen

Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
RichieB schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:29:
Ik heb op 30 mei per fax mijn ADSL abbo opgezet ivm de voorwaarden wijziging. Ik krijg vandaag een brief van Online met daarin de mededeling dat mijn abbo nog tot 31-08-2009 loopt, en per die datum is opgezegd. Hebben meer mensen zo'n brief gehad? Nu moet ik weer uit gaan zoeken waar ik recht op heb. :?
wat staat er op de site. over je huidige abonnement als je doorklikt naar bekijk uw overstapgegevens.
bij mij staat er afkoopvrij een JA. als dat er bij jouw ook staat hebben ze geen recht jouw vast te houden. het faxen van een opzeggen op 30 mei kan voor de kantonrechter als laat worden bestempeld plus dat 30 mei een zaterdag was en daarmee geen werkdag voor de kantoor mensen van Online en daarmee zou je opzeggen pas 1 juni ontvangen zijn. en daarmee te laat voor een opzeggen per 30 juni(wat jij waarschijnlijk wilde.
een opzegging per 31 juli is haalbaar als er bij afkoopvrij een ja staat. 30 juni is lastig te zeggen. na veel telefoontjes zou je geluk kunnen hebben. ik heb nog geen tijd gehad om er werk van te maken. (volgens mij heb je 2 weken na een algemene voorwaarde wijziging recht je contract te laten ontbinden maar dat durf ik je op dit moment niet te garanderen. je zou in de online topic van 1 jaar (of 2 soms gaat de tijd zo snel dat je de tijd vergeet) geleden kunnen kijken toen ze net na de zomer als ik het goed zeg ook de algemene voorwaarde veranderde. en hoe mensen het toen hebben opgelost/uitgevochten.

Reg. datum: 02 juni 2001

quote:
heb gisteren opgezegd. ik kon pas vanaf 1 juli opzeggen volgens de klantenservice + 1 maand opzegtermijn. dus miv 1aug. ik zou zeggen bel eens om verhaal te halen.

Reg. datum: 17 november 2004

quote:
Mili schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 02:54:
[...]

wat staat er op de site. over je huidige abonnement als je doorklikt naar bekijk uw overstapgegevens.
bij mij staat er afkoopvrij een JA. als dat er bij jouw ook staat hebben ze geen recht jouw vast te houden. het faxen van een opzeggen op 30 mei kan voor de kantonrechter als laat worden bestempeld plus dat 30 mei een zaterdag was en daarmee geen werkdag voor de kantoor mensen van Online en daarmee zou je opzeggen pas 1 juni ontvangen zijn. en daarmee te laat voor een opzeggen per 30 juni(wat jij waarschijnlijk wilde.
een opzegging per 31 juli is haalbaar als er bij afkoopvrij een ja staat. 30 juni is lastig te zeggen. na veel telefoontjes zou je geluk kunnen hebben. ik heb nog geen tijd gehad om er werk van te maken. (volgens mij heb je 2 weken na een algemene voorwaarde wijziging recht je contract te laten ontbinden maar dat durf ik je op dit moment niet te garanderen. je zou in de online topic van 1 jaar (of 2 soms gaat de tijd zo snel dat je de tijd vergeet) geleden kunnen kijken toen ze net na de zomer als ik het goed zeg ook de algemene voorwaarde veranderde. en hoe mensen het toen hebben opgelost/uitgevochten.
30 mei een zaterdag of niet, de fax is 30 mei bij Online ontvangen, dus zou het contract per 30 juni beeindigd moeten worden

Reg. datum: 12 augustus 2008

quote:
De wijziging van de algemene voorwaarden zal geen reden zijn om op te kunnen zeggen aangezien de wijziging niet negatief uitvalt voor de klant. Daarnaast gaat de wijziging pas op 1 juli in. Het contract zal voor die tijd waarschijnlijk nog niet maandelijks opzegbaar zijn. 31-08-2009 lijkt dan wel logisch

Reg. datum: 11 juni 2009

Afgelopen maandag is mijn Online ADSL aansluiting opgeleverd. Ik had aangegeven mijn nummer van mijn vorige ADSL-aanbieder (Telfort) mee te willen nemen naar Online. Hiervan kreeg ik netjes een brief, waarin stond dat het nummer afgelopen maandag geporteerd zou worden.

Het is nu donderdag (4 dagen later) en mijn telefoon via Online doet het nog steeds niet. Als ik mijn nummer bel, krijg ik: "Dit nummer bestaat niet".

Online reageert steeds op mijn mails met de strekking "gewoon geduldig wachten"... :(

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 40 41 42 43 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: