Fijn, dat ga ik dus ook nog krijgen.quote:Freaky Gabbur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:51:
Nou ik heb net gebeld met online. De situatie:
Door wijziging in de algemene voorwaarden heeft online mijn contractsvervaldatum voor internet vervroegd naar 01-07-09. Telefonie basis is blijven staat op 01-11-09.
Een medewerker vertelde mij dat als ik adsl wilde opzeggen per 01-07, telefonie ook per die datum opgezegd kon worden omdat het een onderliggend contract is. Maar ik wil verlengen voor de nieuwe prijs, niet opzeggen, dus werd ik doorverbonden.
Ik vertel dat ik mijn adsl per 01-07 wil omzetten naar het lage tarief, maar dat ik van telefonie afwil.
Helpdeskmedewerker: Dat gaat niet meneer, telefonie loopt tot 01-11.
Ik zeg ik heb 2 jaar geleden een abonnement afgesloten met daarin telefonie en adsl, en jullie gaan moeilijk doen door maar voor één de datum te veranderen. Telefonie is een onderliggend contract, en aangezien ik een nieuw contract aanga per 01-07 vervalt telefonie dan ook.
De online-medewerker begon volgens mij te snappen dat ze hier zelf raar bezig zijn en ging overleggen, en kwam daarna terug met het bericht dat internet per 01-07 naar 20 euro gaat, en telefonie doorloopt en per 01-11 opgezegd wordt.
Hoeveel gaat me dat kosten vroeg ik? 21 euro meneer, telefonie is 1 euro in het oude contract. Ben nu nog 4 euro goedkoper uit ook!
Voor de einddatum van telefonie ga ik een klacht indienen, want ik wil er gewoon per 01-07 vanaf, of het nu 1 euro is of 5 euro.
Hoe maken ze het zichzelf moeilijk daar!
*edit* de prijsverlaging gaat wel gepaard met een nieuw jaarcontract. Niet klantvriendelijk, maar daar valt weinig aan te doen denk ik.
Ik betaal 35 euro per maand en kreeg eind vorig jaar een telefoontje van Online: of ik voortaan 25euro/maand wilde betalen. Ach wel ja, altijd leuk. Tot nu toe wordt er nog steeds 35e afgeboekt elke maand, dus ik maar eens gaan mailen. Blijkt dat pas in te gaan als mijn huidige contract afloopt. Daar was mij helemaal niks over verteld.
Maar nog vager: op hun eigen site staat dat ik op dit moment helemaal geen vast contract heb, dus dat kan dan ook niet echt aflopen he? Nieuwe contract staat al wel klaar voor 1 augustus. Ze hebben me telefonisch ook helemaal niet de optie geboden telefonie er uit te gooien. De enige reden dat ik telefonie er toen bij heb genomen was omdat het goedkoper was dan ADSL + KPN lijn.
En ondertussen zag ik elke keer de reclames voor 25e/mnd voorbij komen en nu dus ondertussen voor 20e/mnd. Ik voel me aardig genaaid. Heb via email niks dan "nee, wij kunnen niks voor u doen" en "belt u eens met dit 0900 nummer". Waarom heten ze 'Online' als je niks online kunt regelen. Moet nog met het 0900nummer bellen, maar ja da's alleen tijdens kantooruren en waar zit ik dan... jawel op kantoor, duh.
Een collega heeft overigens flink korting gekregen door te dreigen met opzeggen, maar blijkbaar dreig ik niet hard genoeg ofzo, want ik word maar afgepoeierd.
De pagina die hierboven wordt genoemd, die www.online.nl/1jaarsamen daar moet je je klantnummer en postcode invullen om over te stappen: "De door u ingevulde gegevens zijn niet bekend bij ons."
Op de normale 'Mijn Online' kun je overigens niet overstappen naar het 20E/mnd abo, alleen dat van 25. Tot zover hun dankbaarheid dat je al klant bent.
Wat ik overigens zo zie is dat ik nog aardig de tijd heb om de huidige op te zeggen en zo'n nieuw 20e/mnd abo af te sluiten
Ik ga in ieder geval de telefonische route nog maar een keer proberen en ze die opzeg-opnieuw-aanmelden-route voor te leggen, 't is toch van de zotte.
Nou ja, iig even kwijt hier in dit topic, ben in ieder geval niet de enige die niet echt te spreken is over dit alles.
Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL