Problemen Thomson TG787v SIP + PS3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Anoniem: 125609 schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:
[...]

Bron?

Denk dat we maar op gaan zeggen bij KPN. Wegens het niet nakomen van afspraken.
www.ipbforum.nl daar ben ik moderator. Dit nieuws is door Webcare geplaatst. Die balen ook als en stekker dat er geen oplossing word gemaakt. Ze kleden iptv uit door een 2de stb te gaan blokkeren vanaf 29 Maart, ze verplaatsen bijna alles naar het pluspakket waardoor het totaalplaatje in vergelijking met ziggo erg groot word.

Zonde want ik zou bijna zijn overgestapt per 8 april, maar blijf nu bij ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31
Ik lees net dat de TG789 begin Juli een firmware update krijgt waarmee de problemen (neem aan dat dit alles omvattend is) zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
Unbreukable schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:26:
Ik lees net dat de TG789 begin Juli een firmware update krijgt waarmee de problemen (neem aan dat dit alles omvattend is) zijn verholpen.
Ik heb een tg787 krijgt deze dan geen firmware update :(
Hoe krijg ik de tg789>??

oja heb je nog een link naar waar ze bevestigen dit op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door bartburg op 14-04-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355205

Ik heb ook een tg787 en heb sinds kort pas problemen met dit verschrikkelijk apparaat, in de afgelopen 8 maanden kon ik zonder probleem de poorten open zetten waarvoor ik een 'open NAT type' verkreeg bij MW2(x360). Sinds kort valt mijn router om de zoveel tijd uit!! ik heb netjes alle stapjes gevolgd en nu vind de router geen apparaten meer die ik op de Ethernet poorten aansluit, het doet het wel allemaal heel mooi, zoals mijn pc op poort 1, en mijn xbox op poort 4. Maaaaaaar met een 'strict NAT type' en kan geen poorten meer openen aangezien de router 'ineens' geen apparaten meer kan vinden. Allerlei dingen geprobeerd, resets etc. niks helpt... nog niemand met een oplossing? ik was behoorlijk kwaad op de kpn HD die mij vertelde dat het een 'BUG' was in de router, heeft u verder nog vragen?

ik zeg hoezo verder nog vragen, mijn probleem is nog niet opgelost.

ik quote: ' ja sorry meneer, daar kunnen wij u niet verder mee helpen. heeft u nog andere vragen?'

denk dat het snel tijd is om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
@RickuitPuth

Wat wil je dan dat die HD medewerker doet ?
Bel ze weer op, blijf vooral beleefd, hou het kort, bondig en to the point.

Zeg dat je een klacht wil indienen, ervaring leert dat deze veel beter worden opgepakt door een andere afdeling die later contact met je opneemt. Ligt een beetje aan het probleem, maar zeker in dit geval zou het moeten lukken om je binnen 1 werkweek terug te bellen. Zo niet, informeer dan zelf weer na die werkweek.

Dit is verder geen pleidooi voor KPN, als je wilt overstappen staat dat je geheel vrij, laat mij je vooral niet tegenhouden. Evengoed hoop ik toch dat jij, en andere lezers misschien toch wat positiefs kunnen halen uit mijn bijdrage.

Mocht je willen overstappen, houdt er dan rekening mee dat steeds meer providers modems uitleveren met restrictie's. Doe dus wel goed onderzoek voordat je stappen onderneemt zou ik zeggen in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:32

Floor-is

5.2

De Thomson 789 is een geniaal apparaat, zolang er geen KPN firmware op staat..

Kan iemand niet per ongeluk een Thomson firmware regelen? Dan moeten we die Experiabox toch kunnen bevrijden uit de handen van de KPN-martelaars zou je denken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
bartburg schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:40:
[...]

oja heb je nog een link naar waar ze bevestigen dit op te lossen?
http://www.ipbforum.nl/ex...cedf7ec36a5adcf&start=180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281639

Ik heb een KPN experia box (Thomson TG787v SIP) met de nieuwe 8.2.T.4 firmware, die ik bij KPN heb aangevraagd. Mijn Playstation is met dit kastje verbonden met daartussen een router (Netgear WNR3500v2), ik heb echter nog steeds NAT-type 3. Dit terwijl mijn Playstation 3 aangeeft dat UPnP beschikbaar is (aangezet op Experia Box en Netgear). Ik heb ook geprobeerd Ports te forwarden, in mijn Netgear en Experia Box, ook heb ik geprobeerd mijn Playstation met mijn Netgear in DMZ te plaatsen, ik heb zelfs de firewall van de Netgear uitgezet en dit hielp niet. Het probleem ligt dus duidelijk bij de KPN experia Box.

Ik heb ook geprobeerd met een Ethernet kabel de Playstation aan de Experia box aan te sluiten, echter krijg ik nog steeds NAT type 3, ook al staat UPnP aan (geeft wel aan beschikbaar). Ik heb het ook met de ethernet kabel in de playstation en in de Experia Box geprobeerd om Port Forward (UPnP uitgezet) te gebruiken, maar ik krijg nog steeds NAT type 3. Ik heb geprobeerd mijn PS3 een Statisch IP adres te geven, en ook geprobeerd alles op automatisch te zetten, dat hielp geen van beide.

Ik dacht dat alles zou moeten werken met de nieuwe Firmware, maar ik doe blijkbaar nog iets fout. Kunnen jullie mij helpen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 21:09
Nou zal ik mijn laatste ervaring ook maar even delen :

In verband met problemen met mijn "oude" router ( TG787 ) in combinatie met PS3 kreeg ik van KPN een nieuwe router opgestuurd nl. de TG789.
Dat dit geen succes is moge duidelijk zijn, zelfs mijn internet snelheid duikelde omlaag met enkele mb's per seconde.
Ook het NAT verhaal werd niet beter, portforward instellingen worden niet vastgehouden, dikke ellende dus die TG789.

Ik heb vrij kort erna dan ook de TG787 maar weer terug gezet, weliswaar nog steeds NAT type 3 op de PS3, maar in ieder geval wel een hogere internet snelheid.

Nou had ik vandaag toevallig weer eens kontakt met KPN ivm een aanvraag voor mijn ouders.
In dit gesprek meldde de KPN medewerkster mij dat er tegenwoordig ( sinds anderhalve maand ) andere routers geleverd werden ( niet zwart met een witte achterkant, maar zwart met een rode achterkant ) ivm de vele problemen die ze hadden met de TG789.
Ook is er bij KPN een "speciale" kabel beschikbaar om je game console te verbinden met de experia box.
Zij wist dit uit eigen ervaring, aangezien zij persoonlijk dezelfde problemen had met haar Xbox, en dat deze problemen met de nieuwe router en "aangepaste" kabel waren opgelost.

Ze bood dan ook aan om mij door te verbinden met de technische dienst om dit voor mij ook te regelen.
Zo gezegd zo gedaan.

Echter eenmaal in verbinding met de TD was daar weer niemand op de hoogte van dit verhaal, sterker, daar werd mij weer medegedeeld dat KPN geen online gamen ondersteund, en daar dus ook geen service op verleend........RAAAAAGHHHH !!!!
Als advies gaf ze me door om op het ipbforum te kijken, want daar stond wel de oplossing voor mijn probleem...
Nou, als ze zelf de moeite neemt om daar af en toe te kijken weet ze dat dat klinklare onzin is !

Ik ben zeer geinteresseerd om nu eens iemand te spreken te krijgen die WEL weet hoe de zaken in elkaar zitten.
Volgens mij weten de medewerkers op de verschillende helpdesk afdelingen namelijk niet het volledige verhaal, maar allemaal maar een klein stukje.

Dus, welke KPN medewerker hier op tweakers kan nu eens echt zeggen wat de problemen zijn, hoe ze worden opgelost en wanneer !

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Eric ik deel je frustratie!!
ik zit nog steeds te wachten op het verlossende woord dat er een firmware update voor de 787 komt zodat ik normaal multiplayer kan gamen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337550

Wij wachten allemaal nog... Ik vind dat ik onderhand genoeg gewacht heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
tja wat moet ik anders ik heb nu een prima verbinding met internet hellaas gaat gamen niet goed maar de overige diensten gaan prima
er is geen alternatief en dat weten zij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355205

ja het gamen met de 787 gaat vrij tragisch, maarja ik zit ook te wachten op wat nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chinofreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02 10:02
Hallo,

Ik heb een klein vraagje.

Ik heb zelf ook de 787v (wat een .....ding). Loop ook al 2 jaar met dat ding te gamen. wat vaak voor lagg zorgt

Maar gelukkig is onze contract afgelopen. Ben nu op zoek naar een andere provider.

Dus mijn vraag is heeft iemand ervaring met tele2 20mbit? Kan je met de bijgegeven modem nat type 2 verbinding krijgen(ps3 , xbox 360)

Of heeft iemand een betere suggestie

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
je hebt niet zoveel aanbieders zover ik weet kan je kiezen uit
ziggo/upc
kpn
tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

De update voor de 789 komt ergens rond juli. Toch zou ik mensen met dit modem en NAT problemen op deze fora's willen wijzen: http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3409 en http://kpn.gebruikers.eu/...?thread_id=644&rowstart=0. Gewoon laten weten dat je problemen hebt zodat KPN weet dat er een hoop gebruikers problemen hebben en er druk achter blijft staan. :)

(op het ipbforum kun je je niet aanmelden met hotmail/gemail e.d. adressen, enkel mat een adres van een provider zoals kpn .e.d)

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-05-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-04 16:56
Floor-is schreef op donderdag 15 april 2010 @ 01:32:
De Thomson 789 is een geniaal apparaat, zolang er geen KPN firmware op staat..

Kan iemand niet per ongeluk een Thomson firmware regelen? Dan moeten we die Experiabox toch kunnen bevrijden uit de handen van de KPN-martelaars zou je denken.
Hoe bedoel je bevrijden? Je weet dat het apparaat nog steeds eigendom van KPN is? >:)

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-04 21:58
Dj-sannieboy schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:03:
De update voor de 789 komt ergens rond juli. Toch zou ik mensen met dit modem en NAT problemen op deze fora's willen wijzen: http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3409 en http://kpn.gebruikers.eu/...?thread_id=644&rowstart=0. Gewoon laten weten dat je problemen hebt zodat KPN weet dat er een hoop gebruikers problemen hebben en er druk achter blijft staan. :)

(op het ipbforum kun je je niet aanmelden met hotmail/gemail e.d. adressen, enkel mat een adres van een provider zoals kpn .e.d)
Dank je voor de links.

De mensen van KPN lijken iig te luisteren. Nu is het wachten op de update in juni.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
de update is alleen voor de 789 niet voor de 787 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-03 14:02

Blaim

Cashback kroket

De meest recente comment van KPNWebCare zegt dat voor nu alleen de update voor de 789 is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Voor het weekend een mail gestuurd dat ik de 789 wilde in verband met de update die er aan zit te komen.
De reactie van kpn was dat dit niet mogelijk is en dat ik het met de 787 zal moeten doen!
...:S
inmiddels heb ik steeds meer games waar ik last heb van de stand van mijn nat Red dead redemption doet het ook niet goed online door mijn router.
Iemand nog een tip hoe ik het wel voor elkaar krijg bij kpn om de nieuwere 789 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-12-2024
Vorige week opnieuw een klacht ingediend (mijn 4e, 3 vorige jaar) met de vraag of ik een nieuw modem kon ontvangen, aangezien ik top op heden nog niet goed gebruik heb kunnen maken van KPN Glasvezel. Wat naar mijn mening ook klopt, ik krijg bij KPN niet meer of betere diensten en gamen gaat er zelfs op achteruit.

Zaterdag ontving een in email dat de 789 modem is opgestuurd. Nu nog wachten tot Juli en dan is het hopelijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Het is inmiddels Juli is er al een update voor de 787 en of de 789? werkt portforwarding nu eindelijk op deze routers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366439

@bartbrug, waarom krijg je niet die 789 het is toch de experia box zijn schuld dat dit probleem er is?
Ik heb ook dezelfde router als jou en me ps3 blijft ook op NAT type 3 vooral bij het spel red dead redemption merk ik dat het een ernstig probleem is, want tot nu toe heb ik nog tegen niemand kunnen spelen in de multiplayer.
Volgensmij heeft port forwarding via de 787 geen effect op game consoles, maar alleen op pc's.

Misschien toch maar overstappen op UPC.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
krijg geen 789 omdat kpn geen online gamen ondersteund en dit dus geen geldige reden is om van router te switchen wel gaven ze aan dat er voor beide een update zou komen maar deze heb ik nog niet gezien en die update is beloofd in april of zo en zou in eind juni komen ......... kpn *zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iedereen zit te wachten tot de firmware update komt. Deze zou begin juli uitkomen, maar helaas is die tot op heden nog niet uit. Op de fora's vraagt iedereen zich af wanneer de update komt, maar het webcare team van kpn geeft vrijwel geen reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366880

Therapy77, top nieuws *O* , bedankt ook voor je terugkoppeling. Eindelijk een doorbraak d:)b
Heb het idee dat dit topic een aardige vaart gaat lopen komende tijd.

Iedereen met het probleem.

1. Controleer je fw van je 787, die moet dus zijn 8.2.T.4
Dit doe je in de webinterface, zie punt 3 hoe deze te benaderen. De versie zie je in de beginpagina, oftewel Home functie van het menu.
( heb je niet de juiste firmware versie, bel dan met KPN en zeg dat je niet gebruik kan maken van VPN voor je werk ivm thuiswerken. Zeg dat je hebt gelezen dat er een update voor jou modemtype is, wat dit probleem oplost )
2. Zorg vervolgens dat alle met het netwerk/internet verbonden zijn.
3. Ga in de computer naar de webinterface/pagina en tik als URL: speedtouch.lan of het IP adress 192.168.2.254
4. Controleer of UpNp aanstaat, te vinden onder Toolbox>Delen van spelen&Toepassingen
5. In de webinterface, ga naar Thuisnetwerk>Apparaten
6. Klik op de naam van het apparaat ( PS3 / Xbox360 etc ), en ga vervolgens naar configureren.
7. Geef als eerste een naam op zoals die voortaan wordt weergegeven in de Experiabox.
8. Geef het type apparaat aan ( laptop, spelcomputer enz )
9. Vervolgens stel je in dat het apparaat een vast IP adress krijgt, ook wel statisch IP genaamd
10. Sla alles op, zet de Experiabox uit, en na 20 seconden weer aan.
11. Ga nu naar het betreffende apparaat, ga naar netwerkinstellingen, zeg dat het apparaat dus een vast IP moet krijgen, controleer in de Experiabox welk IP dat moet zijn, stel dat in. Waar mogelijk stel in dat UpNp aan moet staan. Vergeet niet je instellingen/wijzigingen waar nodig op te slaan.
12 .Herstart het betreffende apparaat, en controleer je instellingen, met name dus of je NAT2 of 3 hebt.
Net naar KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze die software update niet hebben??

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 366880 op 20-07-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Anoniem: 366880 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:44:
[...]

Net naar KPN gebeld, maar ze zeggen dat ze die software update niet hebben??
Waar heb je die quote vandaan?

Vreemd ook dat je nog steeds een vast ip moet instellen voor de apparaten. UPNP zou toch gewoon algemeen toegepast moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
PjotrStroganov schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:23:
[...]
Waar heb je die quote vandaan?

Vreemd ook dat je nog steeds een vast ip moet instellen voor de apparaten. UPNP zou toch gewoon algemeen toegepast moeten worden.
Die quote was van mij, nav een post van Therapy77 (profiel)

Heb zelf inmiddels de 789, en daarmee werkt NAT2 wel icm port forwarding voor X360.
Gewoon bestaande profielen gebruiken, ik heb dus Xboxlive en XBconnect voor de zekerheid genomen, X360 vast ip, router koude start, en voila.

PS3 moet ik nog testen, ik probeer eerst alleen met UpNp aan, lukt dat niet, dan een profiel aan maken voor PSN, want die staat niet in de lijst. PS3 blijft dus op NAT3, ongeacht wat je doet. Ik heb de poorten gepakt van uit de handleiding cq officiele PS3 website.

Hier info over mijn 789 incl SW versie.

Productnaam: TG789vn
Serienummer: xxxxxxxxxx
Softwareversie: 8.3.H.4
Softwarevariant: AQ
Bootloaderversie: 1.0.5
Productcode: 36592630
Kaartnaam: CANT-4

[ Voor 35% gewijzigd door Yippie op 21-07-2010 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powercommy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05-2024
KPN geeft aan dat iedereen pas geholpen is in het 4de kwartaal van 2010:

http://kpn-glasklanten.cu...1170&p_created=1254815936

Overigens is er een oplossing voor dit probleem, ik zelf heb op mijn PS3 netjes NAT type: Open. Echter is deze oplossing niet voor iedereen beschikbaar. Al mijn internetverkeer gaat via een tunnel naar buiten en binnen. Waardoor alle beperkingen van de kpn modem worden omzeild.

Wellicht kan je dit zelf ook proberen. Ook staan erop elders op internet een aantal handige tips waarmee je de gehele expira box kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
N.v.m.

[ Voor 176% gewijzigd door Ronwiel op 24-07-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Powercommy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:34:
KPN geeft aan dat iedereen pas geholpen is in het 4de kwartaal van 2010:

http://kpn-glasklanten.cu...1170&p_created=1254815936

Overigens is er een oplossing voor dit probleem, ik zelf heb op mijn PS3 netjes NAT type: Open. Echter is deze oplossing niet voor iedereen beschikbaar. Al mijn internetverkeer gaat via een tunnel naar buiten en binnen. Waardoor alle beperkingen van de kpn modem worden omzeild.

Wellicht kan je dit zelf ook proberen. Ook staan erop elders op internet een aantal handige tips waarmee je de gehele expira box kan vervangen.
Leg eens uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Even een vraagje. Is het mogelijk om 3rd party randapparatuur te gebruiken ipv de experiabox? Zo ja, wat zijn de instellingen? Mijn broertje heeft momenteel problemen met de verbinding van zijn PS3 en ik heb momenteel een Linksys WAG200G liggen die het nog prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

PjotrStroganov schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 16:28:
Even een vraagje. Is het mogelijk om 3rd party randapparatuur te gebruiken ipv de experiabox? Zo ja, wat zijn de instellingen? Mijn broertje heeft momenteel problemen met de verbinding van zijn PS3 en ik heb momenteel een Linksys WAG200G liggen die het nog prima doet.
Niet mogelijk met IPB of ITV. Als het om een abo gaat met alleen internet de volgende modem-instellingen.
Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl
Ww: KPN

Overige instellingen:
http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=9051

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Anoniem: 324594 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:43:
[...]

Niet mogelijk met IPB of ITV. Als het om een abo gaat met alleen internet de volgende modem-instellingen.
Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl
Ww: KPN

Overige instellingen:
http://kpn-customer.custh.../std_adp.php?p_faqid=9051
Gelukkig gaat het om alleen internet. Telfoon via de mobiel en de rest via digitenne.

Danku:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdjey
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-04 14:36

mrdjey

That Shit is Wack

LOL
http://kpn-customer.custh...std_adp.php?p_faqid=11170

beetje jammer van de tekst in die rode balk boven in.

ZaanLan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels heeft het webcare team op zowel het ibpforum als het kpn gebruikers forum aangegeven dat er pas in Q4 een update gaat komen.

http://www.ipbforum.nl/ex...php?f=32&t=3409&start=330

http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186914

RIP KPN :w
ik trek de stekker eruit,
ik stap over naar ZIGGO,
1 afgeschermd kabeltje door de muur naar binnen, sneller en betrouwbaarder internet, meer tv zender en perfecte kwaliteit beeld, ook als een scooter door de straat rijdt _O- en goedkoper bellen.

Zeer zeer slecht van KPN dat klanten na 2 jaar (jaahaa, zo lang al beste KPN-"werk"nemers) nog steeds met dit probleem opgescheept zitten. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

wellict had iemand het al op het ipbforum gelezen, maar de pilot voor de update is inmiddels aan de gang. Ik heb voor de 789 een firmware update gekregen waarmee het probleem is opgelost. PS3 zegt netjes NAT type 2 en MW2 open. Ook andere spellen werken prima, zoals fifa 11. Wanneer de update officieel wordt uigebracht is mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:00
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:34:
wellict had iemand het al op het ipbforum gelezen, maar de pilot voor de update is inmiddels aan de gang. Ik heb voor de 789 een firmware update gekregen waarmee het probleem is opgelost. PS3 zegt netjes NAT type 2 en MW2 open. Ook andere spellen werken prima, zoals fifa 11. Wanneer de update officieel wordt uigebracht is mij niet bekend.
Weet je misschien of de update ook voor de TG787 uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:34:
Wat is de bewuste FW versie dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bedankt, maar je kan het hier toch ook vermelden ?
Verder is het wel interessant om te weten of je verbinding over glas of koper loopt.
De enige andere poster in dat topic dat reageert met de nieuwe SW heeft in ieder geval een glasverbinding.

Gaat om SW versie: 8.4.2.U. dus.
De huidige officiele is 8.3.H.4, tenminste wel in mijn 789vn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfastorr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03 17:04
Klopt helemaal ik ben de andere die in dat topic schrijft en heb glasvezel.

Ik heb helaas geen ps3, dus kan dat gedeelte niet voor je testen.

Iemand in de buurt van almere die wil komen testen ?

Groet, Alfastorr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik had niet zoveel tijd, vandaar. Ik heb KPN glas en heb dus firmware: 8.4.2.U
Zou nog gebeld worden door KPN om te vragen of ik tevreden ben met de update, maar ze hebben 1x geprobeert me te bereiken. Al met al ben ik dik tevreden met de update, aangezien ik nu eindelijk goed online kan gamen. Ik kan party's aanmaken en hosten in MW2 op de PS3 (OPEN nat type) en alle andere games werken ook goed online. PS3 geeft nu eindelijk NAT type 2 aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-11-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bedankt voor de toelichting, vroeg me al af of jullie onder embargo zaten.

Wat ik me nog wel afvroeg mbt tot bijv. PS3 en online gaming, moet je nog wel aan portforwarding doen, of UpNp aanzetten, of werkt het standaard al zonder enige aanpassing(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Yippie schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:49:
Bedankt voor de toelichting, vroeg me al af of jullie onder embargo zaten.

Wat ik me nog wel afvroeg mbt tot bijv. PS3 en online gaming, moet je nog wel aan portforwarding doen, of UpNp aanzetten, of werkt het standaard al zonder enige aanpassing(en).
Embargo.. nou niet dat ik weet :P

Ik had UPnP al aanstaan en de firmware update heeft mijn instellingen niet gereset. Lijkt me wel dat UPnP aan moet staan voor een NAT type 2. Ik heb verder geen ports geforward, alles werkt direct out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJORSGEMERT
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-03-2021
waarom heb jij wel al die update gehad en ik nog niet

wat ben jij meer bij kpn dat dat ik ben .

slaat nergens op ik kan nog steeds niet normaal gamen .

en dat is heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

SJORSGEMERT schreef op zondag 14 november 2010 @ 20:38:
waarom heb jij wel al die update gehad en ik nog niet

wat ben jij meer bij kpn dat dat ik ben .

slaat nergens op ik kan nog steeds niet normaal gamen .

en dat is heel erg
Hij zit in de testgroep van KPN daarom heeft hij deze update ik heb hem zelf ook niet.

maar slechts nieuws want er zijn problemen met deze update en komt voorlopig niet beschikbaar

http://www.ipbforum.nl/ex...32&t=3687&start=30#p30469

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJORSGEMERT
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-03-2021
Ja ik heb het helemaal gehad ik ben vandaag overgestapt naar upc (ik betaal nu nog minder)
en het overstappe regeld Upc teminste netjes
ik zal een beetje gaan wachte op die stomme update van kpn
ik heb het helemaal gehad met kpn .

Upc = tenminste geen probleemen lekkker online gamen....

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vanaf vandaag worden er weer nieuwe updates uitgerold. In de eerste ronde zitten 7000 gebruikers en ik was een van de gelukkigen. :) Grappig, want had inmiddels zo veel mogelijk functies van de ExperiaBox laten overnemen door andere netwerkdevices. :P Voor de rest werkt hij uitstekend.

[ Voor 13% gewijzigd door Krisp op 18-11-2010 13:23 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Zit je dan in de testgroep? want je kunt geen pilot houden bij willekeurige KPN gebruikers lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 18-11-2010 13:37 ]

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nee, de pilot is geslaagd en ze zijn nu alles aan het uitrollen. Ik verwacht dus dat alle KPN-abonnees binnenkort de update krijgen.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

http://www.ipbforum.nl/ex...32&t=3687&start=30#p30573

Het is dus nog wachten op een officieel GO voor de update dus een complete uitrol is wel vreemd..

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dan snap ik er niet zoveel van. Hij zit er in ieder geval in en hij draait prima. :P

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zit in de test pilot maar heb nog steeds dezelfde versie als voorheen. Benieuwd wanneer ze de final gaan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Laatst online: 20:11
Heb ook een jaar lang niet online kunnen gamen. Vorige week kon ik opeens niet meer op internet en de thomson gaf bij broadband een groen lichtje en internet een rood knipperend lichtje. Even kpn gebeld en volgens de beste man was m'n modem stuk. Volgende dag zou ik een nieuwe krijgen... dit is een andere dan de thomson, (compleet witte).

Na aansluiten deed internet t nog steeds niet en uiteindelijk heeft een monteur het moeten oplossen... Ik heb weer internet en ik kan weer online gamen!!! De software van de nieuwe modem is ook veel simpeler maar werkt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Kan bevestigen dat je met nieuwste firmware van Thomson 789vn wel NAT 2 hebt, kortom hopen dat nu iedereen hem snel krijgt.

Enige bug is dat de wireless nog af en toe wegvalt en zich reset, waardoor je geen verbinding kan maken volgens Windows 7 (rood kruisje bij verbinding of geel uitroepteken)

[ Voor 59% gewijzigd door Pyrone89 op 20-11-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
En om onbekende redenen is het ineens weer NAT 3.

Komt er dan nooit een einde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384593

Ik heb dus ook de Experia Box 789VN en een PS3 met het spel Fifa 2011 die ik graag speel. Ik zal mijn verhaal vertellen. Ik heb ook al maanden last met het online spelen. Met heel veel moeite een tegenstander vinden, en dan sta je voor knalt ea je er weer is uit. Ik heb begrepen dat het aan het NAT type lag. Mijn NAT Type was inderdaad type 3.

Ik gebeld naar KPN en mijn probleem uitgelegd. Kreeg goed nieuws te horen, want er komt een nieuwe firmwire op het modem. Ik moest alleen nog effe mijn modem resetten. Ik dat gedaan, en inderdaad er heeft een firmware plaatsgevonden. Ik heb vervolgens mijn Poorten van Fifa opengegooid en mijn UpNp ingeschakeld. Ik zet mijn PS3 aan en zie bij de internettest dat ik inderdaad type 2 heb. Ik blij en denk eindelijk heerlijk zorgeloos te gaan gamen.

Maar helaas niets blijkt minder waar. Het duurt nog steeds veel te lang voordat ik een tegenstander heb gevonden, mijn status firewall geeft op fifa 2011 nog steeds het rode lichtje beperkt weer en een wedstrijd uitspelen zit er vaak ook niet in.

Ik heb mijn firewall van mijn KPN beveiligingsprogramma ook uitgeschakeld. De poorten die ik open heb gezet zijn voglens het boekje van Fifa 2011 ( TCP 80,443,9980-9989, 10000-10500, 42100-42199 en UDP: 3659, 6000, 9570, 10500-12500.

Kan iemand mij vertellen wat ik zou kunnen doenen om probleemloos te kunnen fifa'en. Ik heb niet heel veel kennis op het gebied van dit, dus niet al te moeilijke woorden gebruiken aub.

Btw: Jammer geneog loopt mijn contract pas over 9 maanden af, anders was ik al gelijk weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Sinds twee weken ben ik overgestapt op UPC.......wat een verademing.
Zonder allemaal kunstgrepen gewoon nat type2 of lager.

Zoals al eerder opgemerkt, deze update loopt kpn al sowieso een jaar tegen aan te hikken, en nog is die er niet.
Verder ben ik ook overgestapt omdat ik op de KPN lijn maar max 4,5Mb/s kon halen en nu met UPC pak ik de volle 60Mb/s.

Toch blijf ik het nieuws omtrent alle problemen met de tg789 en de tg787 aandachtig volgen, omdat ik toch wel benieuwd ben hoe lang het nog gaat duren voordat alle problemen de wereld uit zijn.

Vraag me trouwens ook af of de nieuwe router die kpn verspreidt hetzelfde euvel heeft?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372687

De arcadyan doet gewoon NAT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ah, okee, maar ik geloof nooit dat KPN alle klanten die nu met een TG789 of TG787 zitten gaat voorzien van deze Arcadyan.
Verder vraag ik me af of andere funcionaliteiten die niet beschikbaar waren in voornoemde twee modems/routers nu wel beschikbaar zijn.
( las veel over DMZ en de USB poort. )

Nogmaals, het nat probleem is niet mijn hoofdreden geweest om KPN te verlaten, maar het speelde zeker mee. ( en dan vooral het keer op keer uitstellen van de updates )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
De Arcadyian is niet geschikt voor VDSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Businessman007 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:41:
De Arcadyian is niet geschikt voor VDSL.
KPN Experia Box van ZTE (Zhong Xing Telecommunication, China) voor VDSL en Glasvezel
Is een gigabit modem

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 23-11-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Anoniem: 384593 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:03:
Ik heb dus ook de Experia Box 789VN en een PS3 met het spel Fifa 2011 die ik graag speel. Ik zal mijn verhaal vertellen. Ik heb ook al maanden last met het online spelen. Met heel veel moeite een tegenstander vinden, en dan sta je voor knalt ea je er weer is uit. Ik heb begrepen dat het aan het NAT type lag. Mijn NAT Type was inderdaad type 3.

Ik gebeld naar KPN en mijn probleem uitgelegd. Kreeg goed nieuws te horen, want er komt een nieuwe firmwire op het modem. Ik moest alleen nog effe mijn modem resetten. Ik dat gedaan, en inderdaad er heeft een firmware plaatsgevonden. Ik heb vervolgens mijn Poorten van Fifa opengegooid en mijn UpNp ingeschakeld. Ik zet mijn PS3 aan en zie bij de internettest dat ik inderdaad type 2 heb. Ik blij en denk eindelijk heerlijk zorgeloos te gaan gamen.

Maar helaas niets blijkt minder waar. Het duurt nog steeds veel te lang voordat ik een tegenstander heb gevonden, mijn status firewall geeft op fifa 2011 nog steeds het rode lichtje beperkt weer en een wedstrijd uitspelen zit er vaak ook niet in.

Ik heb mijn firewall van mijn KPN beveiligingsprogramma ook uitgeschakeld. De poorten die ik open heb gezet zijn voglens het boekje van Fifa 2011 ( TCP 80,443,9980-9989, 10000-10500, 42100-42199 en UDP: 3659, 6000, 9570, 10500-12500.

Kan iemand mij vertellen wat ik zou kunnen doenen om probleemloos te kunnen fifa'en. Ik heb niet heel veel kennis op het gebied van dit, dus niet al te moeilijke woorden gebruiken aub.

Btw: Jammer geneog loopt mijn contract pas over 9 maanden af, anders was ik al gelijk weg!
Wat je nog kunt proberen is je PS3 een vast ip adres geven bijvoorbeeld (ip: 192.168.2.253 subnetmask: 255.255.255.0 standaard gateway: 192.168.2.254) en dan opnieuw even de juiste poorten toewijzen van je ps3. Kun je kijken of het nu wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384593

Meulugar, bedankt voor je reactie. Zou je het misschien iets concreter uitleggen. Ben namelijk net heel erg thuis in dit genre. Hoe geef ik mijn PS3 een vast ip adres? Doe je dat in bij je PS3 instellingen? En welk ipadres moet ik dan gebruiken. De begrippen subnetmask en standaard gateway zeggen me eigenlijk ook niet veel. Sorry, ik hoop dat je me kunt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146055

Incorrect, de Arcadyan, geeft op de playstation NAT 2 aan, maar als je een spel speelt zoals Fifa 11, of MW2 dan blijft de status restricted, ook de Arcadyan blijkt een flut modem te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 146055 op 23-11-2010 22:14 ]

• BeefHazard
  • Laatst online: 20-04 10:12
Gozer van KPN snapt niet waar ik het over heb als ik nieuwe firmware wil. Flapdrol zegt dat hij nog nooit hiervan heeft gehoord. Bij hem nog nooit problemen over poorten geha, heb hem maar eventjes netjes verteld naar tweakers of ipbforum te gaan... Toen opeens wist hij dat er veel klachten waren 8)7

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

BeefHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:58:
Gozer van KPN snapt niet waar ik het over heb als ik nieuwe firmware wil. Flapdrol zegt dat hij nog nooit hiervan heeft gehoord. Bij hem nog nooit problemen over poorten geha, heb hem maar eventjes netjes verteld naar tweakers of ipbforum te gaan... Toen opeens wist hij dat er veel klachten waren 8)7
Helpdesk weet er ook heel weining of niets van. Je kan beter op het ipbforum een pm sturen naar het webcare team.

• BeefHazard
Dj-sannieboy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:59:
[...]

Helpdesk weet er ook heel weining of niets van. Je kan beter op het ipbforum een pm sturen naar het webcare team.
Tjah, eerst eens een week wachten totdat die forum admin mn acc activeert 8)7 wat een debiel systeem

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Yippie
BeefHazard schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:58:
Beetje jammer om iemand gelijk zo weg te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Zou ook wel eens eindelijk nieuwe firmware willen hebben in mijn tg789vn... heb begrepen dat een aantal gebruikers deze al heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JariLiti
  • Laatst online: 19:50
Jongens, graag jullie hulp. Nu al bijna een jaar in het bezit van deze wonderdoos met als resultaat een hoop frustratie. KPN lijkt niet mee te willen werken aan ondersteunig voor wat betreft UPNP.

Heeft iemand enig idee of hier op korte termijn nog iets aan zal veranderen? De topics op internet berichten hier namelijk niet meer over.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
JariLiti schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:44:
Jongens, graag jullie hulp. Nu al bijna een jaar in het bezit van deze wonderdoos met als resultaat een hoop frustratie. KPN lijkt niet mee te willen werken aan ondersteunig voor wat betreft UPNP.

Heeft iemand enig idee of hier op korte termijn nog iets aan zal veranderen? De topics op internet berichten hier namelijk niet meer over.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik kan je vertelen wat mijn broertje heeft gedaan. Die heeft de 787 tegen de muur kapot gegooid.

Kon ik langskomen met een Linksys WAG200G om zijn internet te fixen.

Een belletje naar KPN dat de modem kapot was, resulteerde erin dat hij een nieuwe kreeg. Ik weet zo niet wat voor type het is, maar deze is compleet in het wit uitgevoerd en compacter. We laten de linksys eerst maar gewoon aangesloten, want die werkt momenteel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

PjotrStroganov schreef op zondag 09 januari 2011 @ 11:46:
[...]
Ik kan je vertelen wat mijn broertje heeft gedaan. Die heeft de 787 tegen de muur kapot gegooid.
Als dit letterlijk gebeurd is zou ik het afraden voor anderen, aangezien je een experia-box in bruikleen krijgt en moet terugsturen als ie vervangen wordt. Er bestaat altijd een mogelijkheid dat als je een "gebroken" experiabox terugstuurt KPN je ervoor laat betalen (hoewel ik niet zeker weet of het ook daadwerkelijk gebeurd).

Die witte box is de Arcadyan, daar schijnen op het moment leveringsproblemen mee te zijn, dus bij vervanging heb je nu kans dat je toch een 787 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ook de pilot-update voor de 789vn is niet alles. Sinds gister opeens weer NAT type STRICT in Black Ops. Heb dit een tijdje geleden ook gehad en toen was het opeens na een paar dagen weer gewoon OPEN.

Heb nu eigenlijk een hele lange tijd OPEN gehad, maar opeens veranderd het dan weer naar STRICT. Heb UPnP al in en uitgeschakeld, maar dat mocht niet baten. Vorige keer heb ik vanalles geprobeerd, maar opeens was het opgelost. KPN moet gewoon met een nieuw en degelijk modem komen of zorgen voor een goede firmware. Heb nu overigens versie 8.4.2.U EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Probeer de router eens te restarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Pyrone89 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:56:
Probeer de router eens te restarten
Uiteraard had ik dat allang gedaan en heeft dat het probleem ook niet opgelost.

EDIT:

Net even MW2 opgestart, deze geeft netjes aan NAT OPEN.
Nu Black Ops opgestart, deze geeft nu ook weer netjes aan NAT OPEN.
8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 12-01-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
En wat ben ik blij dat ik over gestapt ben naar UPC.....
Is misschien ook niet alles, maar ik heb in ieder geval geen NAT problemen, plus een veel snellere verbinding ( FP60 ) dan KPN op mijn adres kon leveren.

Heb ook een jaar lopen kutten om zaken werkend te krijgen, KPN werkt niet mee, weet niets, ondersteund niets.....

De modem update zou eigenlijk al een jaar geleden plaatsvinden, maar wordt keer op keer uitgesteld.
Ik had indertijd ook een account op het ipb forum, maar op het moment dat je met kritiek op KPN kwam werd dat niet geaccepteerd.
Ik lees daar nu af en toe nog eens mee en zie dus dat mensen steeds gefrustreerder worden.
Het niet reageren van het webcare team werkt daar trouwens ook behoorlijk aan mee.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358613

Ik ben radeloos, volg alle topics op verschillende forums al tijden, eindeloos dingen geprobeerd, onderhand redelijk veel kennis opgedaan over alle mogelijke instelling van de tg787 en de PS3 maar nog steeds zonder resultaat..

Ik heb al een keer of 3 naar de helpdesk gebeld, maar die kunnen me niet helpen voor zo'n beetje alle redenen die hiervoor al genoemd zijn..

Zijn er mensen die met een tg787 die me concreet kunnen vertellen of ze een NAT 2 totstand hebben weten te brengen?

Ik heb versie 8.2.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Zelf ook nog steeds problemen met de TG787... Duurt nu al meer dan een jaar. Word schijtziek van deze router, er werd een update beloofd, alleen nu lijkt die alleen nog maar te komen voor de TG789.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharobboos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb nu de TG789VN... de vorige router werkte ook niet mee qua portforwarding.
Deze router draaide gewoon 1 maand prima zonder zelfs ook maar gebruik te maken van Upnp of portforwarding.

Nu weer hetzelfde liedje, bij een aantal games ping nil en kan niet connecten met andere spelers.
De firmware is hetzelfde gebleven. Dit lijkt erop dat KPN dit bewust zelf in beheer heeft?

Helpdesk KPN gaf aan eventueel zelf een router aan te schaffen, maar de VDSL2 routers zijn allemaal +150 euro en geen verzekering of alles dan wel goed werkt...

Misschien toch maar over stappen op Ziggo..
Al mensen die hier geen probs meer mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
is er al een nieuwe router inmiddels die ze uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-04 15:22
bartburg schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:03:
is er al een nieuwe router inmiddels die ze uitgeven?
Ja, de Arcadyan (ADSL) en ZTE (ADSL en VDSL). De ZTE wordt echter beperkt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Zit al een maand op Ziggo. Van 3 naar 120 mb/s... Verlichting!
Volg nu met een big smile de topics over de update. Triest, KPN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
geven ze de oude routers 787 en 789 ook nog uit? oftewel als ik hem aanmeld dat ie stuk is is er dan een kans dat ik een oude krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
bartburg schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:59:
geven ze de oude routers 787 en 789 ook nog uit? oftewel als ik hem aanmeld dat ie stuk is is er dan een kans dat ik een oude krijg?
Ja, want wij hebben Interactieve TV sinds 2 weken, en daar werd de TG787 nogmaals bij geleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vayana
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-12-2021
Anoniem: 324594 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:26:
[...]

Als dit letterlijk gebeurd is zou ik het afraden voor anderen, aangezien je een experia-box in bruikleen krijgt en moet terugsturen als ie vervangen wordt. Er bestaat altijd een mogelijkheid dat als je een "gebroken" experiabox terugstuurt KPN je ervoor laat betalen (hoewel ik niet zeker weet of het ook daadwerkelijk gebeurd).

Die witte box is de Arcadyan, daar schijnen op het moment leveringsproblemen mee te zijn, dus bij vervanging heb je nu kans dat je toch een 787 krijgt.
Heb 4 jaar bij servicedienst gewerkt van KPN (Internet/telefoon/TV problemen onderzoeken/repareren bij mensen thuis), en het interesseert ze echt geen moer wat je met dat modem uitspookt. Heb zelf ook stuk of 10 van die dingen tegen een muur aan gekletterd uit pure frustratie.

Heb je net een uur lang alles geinstalleerd bij de klant, is de firmware/sipserver eindelijk geladen moet je alleen nog "even" de laptop draadloos verbinden bijvoorbeeld - :+ werkt het niet en kun je weer opnieuw beginnen... De 789 is takketroep, de 787 was nog veel erger, en de 780 was een pareltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Hoe zorg je ervoor dat je die nieuwe ZTE router krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-04 01:25
Op 5 maart 2009 heb ik dit topic gestart, maar ik zie dat de problemen met de 787 nog steeds niet verholpen zijn door KPN!
Hoe krijgen ze het voor elkaar? |:(
Ben ik blij dat ik destijds nog een 780 toegestuurd heb gekregen... Die doet het nog perfect!

Maatje van me heeft ook een 787, kan ook niet online gamen. Komt er nog een fix in de vorm van firmware aan dat iemand weet?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Monda schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:45:
Op 5 maart 2009 heb ik dit topic gestart, maar ik zie dat de problemen met de 787 nog steeds niet verholpen zijn door KPN!
Hoe krijgen ze het voor elkaar? |:(
Ben ik blij dat ik destijds nog een 780 toegestuurd heb gekregen... Die doet het nog perfect!

Maatje van me heeft ook een 787, kan ook niet online gamen. Komt er nog een fix in de vorm van firmware aan dat iemand weet?
Vast niet, KPN heeft ons gewoon in de steek gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

De KPN firmware zit bewust dichtgetimmerd om het voor de minder begaafde gebruikers zo simpel (debiel) mogelijk te houden. Echter iemand die wel meteen iets kan is meteen de sjaak.

Default speedtouch firmware flashen werkt dan ook niet want dat verpest meteen een hele zwik van die default instellingen. Dus tijd om ouderwets naar je modem te telnetten. (want surprise surprise, dat zit niet dicht getimmerd :P)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiechert
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-03 14:15
Ik ben overgestapt op Ziggo Alles in Een (120) en ik moet zeggen, wat een openbaring.

De TG787 van KPN staat hier nog. Kennelijk wil KPN 'm niet meer terug hebben (snap ik ;)).

Misschien ga ik 'm flashen zodat m'n schoonouders 'm als draadloze router kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhinta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-04 15:48
OMG eindelijk van die kpn firmware af wat een verschill en opties. that ze dit uberhoud doen nou sorry.
gelukkig ben ik nooit kpn klant geweest en nu nog nie en zal zo blijven ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Vin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11-2022
Damn, ik zit nog steeds met deze waardeloze schijtrouter opgescheept. :'(
En niks helpt. Er bestaat ook geen custom firmware voor om erop te zetten, en aan kpn heb je inderdaad ook werkelijk helemaal niks. Als ik mijn (experiabox) TG787v SIP nou gewoon helemaal kapotmaak, en ergens op internet een (experiabox?) TG780 koop. Werk dat dan?
Ik heb nu namelijk wel de 8.2.T.4 firmware, maar hiermee kan ik ook niet portforwarden. Echt waardeloos van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
Nog steeds geen verbeteringen..

WTF KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt toch gewoon een nieuwe Experiabox (Arcadyan) aanvragen, daar doet KPN volgens mij niet zo moeilijk over.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-10-2013 19:22 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste