Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 100.239 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 23:08

Aapje

Opel-beun
Wat Helios-Alpha zegt. Versio gebruik ik persoonlijk alleen voor static content te hosten. Dus: plaatjes+filmpjes.

Heb voor m'n familieleden nog wat wordpress visitekaart sites online staan daarop, maar die worden 1 keer per week bekeken door een klant die hun nummer weeres is vergeten o.i.d.

Dat gezegd, het is wel een stuk triester geworden in het afgelopen jaar. Dat het traag is tot daaraan toe, maar dat het elke week minstens 7 keer plat ligt en dat de mailserver bagger traag mail ontvangt.... Beetje jammer.

Het is dat 't zo goedkoop was dat ik gelijk voor 3 jaar betaald heb, anders was ik waarschijnlijk al er vandoor gegaan bij die lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 15:33
Code bij Versio voor heeel goedkoper domeinnamen. Geldig tot en met 2 februari.

Gebruik kortingscode ALL-YOU-CAN-REGISTER-WEEK om te profiteren van de volgende tarieven:
.NL €0,87, .BE €0,75, .EU €0,75

Voorwaarden voor gebruik van deze kortingscode:
* Deze actie is geldig tot en met 2 februari.
* De kortingscode kan ingevuld worden op de betalingspagina, bovenaan alle betalingsopties.
* De kortingscode is alleen geldig wanneer u één domeinnaam per keer bestelt en de domeinnaam voor de periode van 1 jaar bestelt.
* De kortingscode kan niet gebruikt worden voor domeinnamen die anoniem besteld worden.
* De kortingscode kan maximaal 3 keer per klant gebruikt worden.
* Indien u vergeet de kortingscode in te voeren, of als u een foutmelding krijgt, dan kunnen wij de kortingscode niet achteraf alsnog verrekenen.

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 04-02-2014 07:24 . Reden: referral links verwijderd.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantalion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-04-2020
Ik ben de hele dag en gister avond al om de 30 seconden onbereikbaar. 30 seconden wel 30 seconden niet, iemand anders hier ook last van en lijkt dit jullie ook voldoende reden om contact op te nemen met support ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Echt.... zulke peaks in down en up komt je betrouwbaarheid in de zoekmachine(s) echt niet ten goede.

Ik kreeg dagelijks ook meerdere malen de melding over googlebot die geen toegang had. Blijkbaar blokkeert de firewall googlebot met regelmaat. Of de server(s) van versio lagen er vaker uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:07

TommieW

Numa numa.

Ik zit er over te denken om een domeinnaam bij Versio te registreren. Dit omdat Versio behoorlijk goedkoop blijkt te zijn, in vergelijking met anderen.
Ik lees dat de servers niet echt betrouwbaar zijn te noemen, maar aangezien ik alleen een domeinnaam hoef te hebben, is dit voor mij minder relevant.

Is het dus aan te raden om een domeinnaam bij Versio te registreren, of kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je goedkoop een domeinnaam wil, is het zeker aan te raden.
Als je een paar euro meer wilt uitgeven: transip of qdc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

RemcoDelft schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:40:
Als je goedkoop een domeinnaam wilt, is het zeker aan te raden.
Als je een paar euro meer wilt uitgeven: transip of qdc.
Bedankt voor je reactie!
Ik heb nu een domeinnaam geregistreerd bij Versio. DNS beheer heb ik ingeschakeld. Ik heb immers geen eigen nameserver.
Het idee was om mijn domeinnaam te laten doorverwijzen naar mijn ipadres met een poort. Dus als ik bijvoorbeeld naar ssh.domein.nl ga, ik verbind met 12.34.56.78:22. Dus mét poortnummer.
Ik kan records aanmaken, en ik kan redirections aanmaken. Op mijn ip adres draait een webservertje, dus ik zou een website moeten kunnen zien als het werkt.
Dit is de configuratie op dit moment:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4427084/Tweakers%20Public/versio.png
Als ik naar mijn domeinnaam ga, krijg ik een melding dat de server niet is gevonden. Ook als ik naar website.domeinnaam.nl ga, krijg ik het bericht dat de server niet is gevonden. Als ik mijn domainnaam probeer te pingen, krijg ik dezelfde melding. Ik heb ook geprobeerd om m'n DNS cache te legen. Ik gebruik de DNS servers van Google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).
Als ik een DNS lookup doe met http://www.dnswatch.info/, krijg ik "No such host".
Als ik het ipadres intyp, dan werkt het gewoon. Het werkt ook als ik van "buitenaf" het ipadres gebruik.

Het probleem lijkt 'm in Versio te zitten, maar waar?

Edit:
Zou het kunnen dat ik nu te ongeduldig ben, en dat het aanzetten van DNS beheer even tijd nodig heeft om verwerkt te worden?

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 02-02-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:53
Volgens mij kun je geen poortnummer gebruiken in dns records. Eventueel poort forwarden in de router?
Ik heb zelf ook domeinnaam bij versio, en die komt keurig uit bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

red_arrow schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:56:
Volgens mij kun je geen poortnummer gebruiken in dns records. Eventueel poort forwarden in de router?
Ik heb zelf ook domeinnaam bij versio, en die komt keurig uit bij mij thuis.
Bedankt voor je reactie!
Het lijkt er inderdaad op dat DNS geen poortnummers mee kan geven. Beetje jammer. :+
Ik heb nu twee DNS records gemaakt die verwijzen naar mijn ipadres: eentje met "www." ervoor, en eentje zonder.
Het rare is, dat als ik naar mijn domeinnaam ga, het nog steeds niet werkt. Zal wel te maken hebben met dat de nameservers 24 uur nodig hebben om het te verwerken.
Fixed. Het domein is nu gewoon te bereiken. Ik had waarschijnlijk gewoon te weinig geduld. :D

[ Voor 6% gewijzigd door TommieW op 02-02-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

TommieW schreef op zondag 02 februari 2014 @ 14:55:

Is het dus aan te raden om een domeinnaam bij Versio te registreren, of kan ik beter op zoek gaan naar iets anders?
Dat is wel het enige wat ik je bij Versio kan aanraden:

- Goedkoop
- Mogelijk anoniem registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je TTL voorheen op 4 uur stond en erna op 5 minuten dan duurt het eerst 4 uur voordat die 5 min van toepassing zijn. TTL staat voor "Time to live".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577136

Zo zie je maar weer hoe versio is.
Als het om geld en ervaring gaat.
Mabili schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:10:
Bij Versio op een blacklist komen te staan is niet zo vreemd hoor.
Of het nou je eigen schuld is of die van hun door gebrekkig communiceren dat maar even in het midden gelaten.. Heb zelf ook even bij Versio gezeten en helaas was ik vergeten bij mijn vrouw een email account aan te passen wat resulteerde in een ban omdat ze een niet der pop mail account kon openen.

Waarom de verhalen voornamelijk positief zijn is dat je naar mijn mening door een positieve review korting kan verdienen. Zelf ook bij Versio gezeten maar voor korte duur. Als je per ongeluk een paar keer verkeerd je email login invoert krijg je een IP ban. Dat heb ik zelf ondervonden en een feedback was er niet. Je komt er achter door op het forum te zoeken wat er aan de hand is. En dan moet je nog maar afwachten wanneer de ban er af gaat. Natuurlijk zijn er ook genoeg mensen die geen problemen met Versio hebben maar ze houden zeker niet van negatieve reviews.

Klein voorbeeld: Copy email:

[...]

Dat het mis gegaan is met het inloggen oke maar de toonzetting van de mail was krachtiger dan de review die ik toen had geplaatst. Ik heb zelf al bij diverse webhosters gezeten maar nog nooit meegemaakt dat als je een paar keer verkeerd inlogt gelijk een IP ban krijgt en als je dan een ervaring op ISPGids zet waarin je aangeeft deze situatie te betreuren dan ben je wel een beetje pissig als je dan zo een email krijgt. Tot slot maar de review verwijderd en ik kan zeggen dat men daarna erg moeilijk deed mijn domeinnaam vrij te geven en dat uiteindelijk de nieuwe webhoster contact op moest nemen met SIDN om de verhuizing in goede banen te leiden. Maar dat mailtje van Versio heeft mij wel een vreemd smaakje gegeven.

Dat er iets fout ging aan de kant van de gebruiker kan gebeuren maar een IP ban verwacht je niet gelijk.
Dat zou het zelfde zijn als iedereen die bij tweakers over de scheef gaat gelijk een ip ban krijgt ipv een waarschuwing!

Helaas zijn mijn ervaringen met goedkope hosters dan niet zo positief en denk ik Pay peanuts, get monkeys of zoiets. Dan betaal ik liever wat meer maar krijg er dan wel goede service voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U was inderdaad op de blacklist geplaatst omdat u 10 keer in 5 minuten met verkeerde gegevens hebt geprobeerd in te loggen in POP.

Wij zijn echter verontwaardigd dat u de schuld hiervan op ons afschuift (uw ervaring op ISPGids.com), wij weigeren dan ook uw IP adres van de blacklist te verwijderen aangezien u zelf de persoon bent die met verkeerde gegevens heeft geprobeerd in te loggen. Wij werken er hard aan om al onze klanten tevreden te houden, en met een beetje geduld zou uw IP adres ook al van de blacklist verwijderd zijn, wij weigeren dit echter te doen zolang uw ervaring op ISPGids.com niet is verwijderd.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Joost G********** (achternaam even verwijderd)
Professional Service: support@versio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote woensdag 02 februari 2011 14:10

U was inderdaad op de blacklist geplaatst omdat u 10 keer in 5 minuten met verkeerde gegevens hebt geprobeerd in te loggen in POP.

Wij zijn echter verontwaardigd dat u de schuld hiervan op ons afschuift (uw ervaring op ISPGids.com), wij weigeren dan ook uw IP adres van de blacklist te verwijderen aangezien u zelf de persoon bent die met verkeerde gegevens heeft geprobeerd in te loggen. Wij werken er hard aan om al onze klanten tevreden te houden, en met een beetje geduld zou uw IP adres ook al van de blacklist verwijderd zijn, wij weigeren dit echter te doen zolang uw ervaring op ISPGids.com niet is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 577136 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:58:

Quote woensdag 02 februari 2011 14:10

Lol, dat is gewoon chanteren.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan men geen ongelijk geven omdat elke firewall na 10x verkeerd inloggen, een ban verkoopt.

Dat is normaal en dat is om bruteforce op accounts tegen te gaan.

Je kunt op z'n minst gewoon een unban verzoek aanvragen. Niet gelijk slechte reviews erover schrijven.

Zo ziet het er dan uit:

code:
1
1.1.1.1 # lfd: (smtpauth) Failed SMTP AUTH login from 1.1.1.1 (NL/Netherlands/ip-1.1.1.1.ip.blaat.net): 5 in the last 3600 secs - Sat Feb  1 17:53:54 2014

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 03-02-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Anoniem: 58485 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:07:
Je kunt op z'n minst gewoon een unban verzoek aanvragen. Niet gelijk slechte reviews erover schrijven.
Verwijder slechte review. Request unban. Schrijf slechte review. Dat kan natuurlijk ook.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Brute Force Monitor gewoon uit staan.
Anders zit je mailbox ook al lekker vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Hehe Versio :) Wat zijn het toch boefjes! 10x fout ww is overigens wel heel weinig voor een temp ban. Zelf zet ik dat in DA en CSF op 25x om mensen wat ruimte te geven. Een wachtwoord brute forcen is niet zo makkelijk als je min 6 tekens met 1 hoofdletter en/of cijfer verplicht stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Anoniem: 577136 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:10:
Ik heb de Brute Force Monitor gewoon uit staan.
Anders zit je mailbox ook al lekker vol.
Je kan de notifications uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te lui :P
dylanvana schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:16:
[...]

Je kan de notifications uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
dylanvana schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:12:
Hehe Versio :) Wat zijn het toch boefjes! 10x fout ww is overigens wel heel weinig voor een temp ban.
Sja je moet wat doen om een stok achter de deur te hebben om mensen hun negatieve reviews te laten verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:31
Ach ja, gewoon je negatieve ervaring uitbreiden met chantagemelding, bericht naar de helpdesk en vervolgens rekeningen niet meer betalen vanwege wanprestaties. Toch jammer dat zulke bedrijven hun "gelijk" op deze manier proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
_JGC_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:27:
Ach ja, gewoon je negatieve ervaring uitbreiden met chantagemelding, bericht naar de helpdesk en vervolgens rekeningen niet meer betalen vanwege wanprestaties. Toch jammer dat zulke bedrijven hun "gelijk" op deze manier proberen te halen.
Niet vergeten eerst je files en database er vanaf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat verwachten jullie dan, dat versio zo inbekwaam is door middel van geen bans uit te delen op bruteforce aanvallen je website(s) mogelijk openstaan voor hacks?

Het is recht van hoster zich te beveiligen / beschermen en dergelijk. Als je 10x verkeerd inlogt ergens is het logisch dat je een ban krijgt. Log maar eens 10x verkeerd in op Directadmin van Versio en kijk dan eens wat er gebeurd. Als je op basis daarvan een negatieve review schrijven gaat dan ben je versio ook niet eens waard :P

Hun reactie is dan ook 'terecht'. Het is niet hun schuld dat 'jij' 10x verkeerd inlogt, en het systeem doet wat het moet doen. Je kunt op z'n minst gewoon netjes vragen voor een unban met daarin je IP, is het zo opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577262

Via een twitter bericht zijn wij geattendeerd op bovenstaande e-mail verstuurd door Joost naar een klant van Versio. Deze e-mail is in januari 2010 verstuurd, 4 jaar geleden. Deze medewerker is al enkele jaren niet meer werkzaam bij Versio, onder andere door zijn manier van communiceren. Wij zijn het met jullie eens dat een dergelijke e-mail volkomen onacceptabel is. Klant is koning en moet op iedere mogelijke manier geholpen worden.

Wij zullen dit topic blijven volgen zodat wij klanten in de toekomst kunnen voorzien van ondersteuning indien zij dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gezellig :-)
Anoniem: 577262 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:21:
Via een twitter bericht zijn wij geattendeerd op bovenstaande e-mail verstuurd door Joost naar een klant van Versio. Deze e-mail is in januari 2010 verstuurd, 4 jaar geleden. Deze medewerker is al enkele jaren niet meer werkzaam bij Versio, onder andere door zijn manier van communiceren. Wij zijn het met jullie eens dat een dergelijke e-mail volkomen onacceptabel is. Klant is koning en moet op iedere mogelijke manier geholpen worden.

Wij zullen dit topic blijven volgen zodat wij klanten in de toekomst kunnen voorzien van ondersteuning indien zij dat nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Versio,

Dan zou ik hier maar eens kijken.
http://www.klacht.nl/versio/
Anoniem: 577262 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:21:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:01

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Begrijp ik het goed dat jij je apart registreert op GoT om een vier jaren oude email van Versio te citeren in een niet meer terzake doende post uit 2011?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 58485 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:14:
Wat verwachten jullie dan, dat versio zo inbekwaam is door middel van geen bans uit te delen op bruteforce aanvallen je website(s) mogelijk openstaan voor hacks?

Het is recht van hoster zich te beveiligen / beschermen en dergelijk. Als je 10x verkeerd inlogt ergens is het logisch dat je een ban krijgt. Log maar eens 10x verkeerd in op Directadmin van Versio en kijk dan eens wat er gebeurd. Als je op basis daarvan een negatieve review schrijven gaat dan ben je versio ook niet eens waard :P

Hun reactie is dan ook 'terecht'. Het is niet hun schuld dat 'jij' 10x verkeerd inlogt, en het systeem doet wat het moet doen. Je kunt op z'n minst gewoon netjes vragen voor een unban met daarin je IP, is het zo opgelost.
tuurlijk niet. Als dat gebeurt excuseer je je voor het ongemak, deblokkeer je de account en vraag je vriendelijk de review aan te passen.
Iemands account gijzelen om hem onder druk te zetten is gewoon een regelrechte boevenstreek. Dan verdien je het gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Geen enkele zichzelf respecterende serviceprovider op welk gebied dan ook haalt het in zijn hoofd zo onbeschoft met zijn abonnees om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

DeBolle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:41:
[...]

Begrijp ik het goed dat jij je apart registreert op GoT om een vier jaren oude email van Versio te citeren in een niet meer terzake doende post uit 2011?
Uiteindelijk komt het daar wel op neer, best wel irritant als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcDavid schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:37:
[...]

tuurlijk niet. Als dat gebeurt excuseer je je voor het ongemak, deblokkeer je de account en vraag je vriendelijk de review aan te passen.
Iemands account gijzelen om hem onder druk te zetten is gewoon een regelrechte boevenstreek. Dan verdien je het gewoon aan de schandpaal genageld te worden. Geen enkele zichzelf respecterende serviceprovider op welk gebied dan ook haalt het in zijn hoofd zo onbeschoft met zijn abonnees om te gaan.
Onzin.

Het is niet Versio z'n schuld dat iemand een POP3 account ongemoeid laat en daarmee 10x verkeerd inlogt. Die ban is dan ook systematisch uitgedeeld. Gebruiker kon gewoon contact opnemen met support en daar een unban aanvragen. Dat is mij ook meerdere malen gebeurd met een sessie van POP3, FTP, Web en dergelijk tegelijk. Even je IP meegeven en je wordt er zo uitgehaald. Dat is toch geen slechte review waard?

Dat je direct een slechte review gaat plaatsen omdat je gebanned bent en erna om opheldering vraagt is de omgekeerde wereld.
DeBolle schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:41:
[...]

Goede zaak om iets over 4 jaar terug recht te zetten toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 04-02-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:34
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Onzin.

Het is niet Versio z'n schuld dat iemand een POP3 account ongemoeid laat en daarmee 10x verkeerd inlogt. Die ban is dan ook systematisch uitgedeeld. Gebruiker kon gewoon contact opnemen met support en daar een unban aanvragen. Dat is mij ook meerdere malen gebeurd met een sessie van POP3, FTP, Web en dergelijk tegelijk. Even je IP meegeven en je wordt er zo uitgehaald. Dat is toch geen slechte review waard?

Dat je direct een slechte review gaat plaatsen omdat je gebanned bent en erna om opheldering vraagt is de omgekeerde wereld.

[...]

Goede zaak om iets over 4 jaar terug recht te zetten toch?
Als Versio volwassen genoeg is heeft het dit soort kinderachtige acties niet nodig. Daarbij zijn er voldoende mogelijkheden om op een juiste manier te blijven communiceren. Dus dat je Versio gelijk geeft in hun handelen bij het eisen de review aan te passen ben ik dan ook niet helemaal mee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door Mabili op 04-02-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Onzin.

Daar heeft het helemaal niets mee te maken. Ieder begrip van goed fatsoen wordt hier toch met voeten getreden? Als professionele organisatie moet je daar toch boven staan? Tuurlijk hoef je niet gelijk een slechte review te plaatsen, maar een slechte review zou een impuls moeten zijn om iets te verbeteren. Bijvoorbeeld duidelijkere notificaties als iemand zo'n ban krijgt in dit geval. Niet een impuls om accounts te gijzelen en klanten belachelijk te maken.

En het gaat hier misschien om een oude mailing maar als je dit topic doorbladert kom je meer soortgelijke reacties tegen. Dit is geen incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe wil je een notificatie uitdelen aan een user die een ban te pakken heeft?

Ja je kunt tijdelijk als je een adres van versio bezoekt, een pagina weergeven met dit ip is geblokkeerd in de firewall, neem contact op met versio voor meer info op waarop tot een unban verzoek gekomen kan worden.

maar wat gebruiker doet is direct een negatieve recensie plaatsen, en dan pas vragen om een unban. Dat is omgekeerde wereld. En daar heeft versio gelijk in dat het een ongepaste actie/handeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:18:
maar wat gebruiker doet is direct een negatieve recensie plaatsen, en dan pas vragen om een unban. Dat is omgekeerde wereld. En daar heeft versio gelijk in dat het een ongepaste actie/handeling is.
...Ja dat zeg je nu al 4x maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat dat geenszins rechtvaardigt dat je dan maar je klanten schoffeert en blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:18:
Hoe wil je een notificatie uitdelen aan een user die een ban te pakken heeft?

Ja je kunt tijdelijk als je een adres van versio bezoekt, een pagina weergeven met dit ip is geblokkeerd in de firewall, neem contact op met versio voor meer info op waarop tot een unban verzoek gekomen kan worden.

Hiermee zullen we van mening blijven verschillen, en lekker houden zo.
Toch apart dat jouw mening anders is dan de recente reactie van Versio Webcare.
Daarin geven ze toch duidelijk aan dat het van hun kant niet zo had mogen gebeuren..

Voordat ik verder mijn mening wil geven zou ik graag wat willen weten.
Je hebt het over gebruiker bedoel je hiermee mijn reactie uit 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcDavid schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:35:
[...]

...Ja dat zeg je nu al 4x maar je gaat volledig voorbij aan het feit dat dat geenszins rechtvaardigt dat je dan maar je klanten schoffeert en blokkeert.
Ja, en wie plaatst in eerste instantie die negatieve review ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:59:
[...]

Dus dan mag je gebruikers chanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:43
Wat hebben ze toch af en toe een waardeloze support.
Omdat men bij Versio besluit om gebruik te gaan maken van Greylisting, moet iedere afzender zijn complete SMTP-configuratie omgooien en voortaan alles versturen via de SMTP-server van de provider.

Op de vraag of het mogelijk is een IP-adres te whitelisten in hun systeem zodat deze voortaan email kan versturen, kwam er als reactie:
Het IP-adres van de versturende server staat op een blacklist
Daarbij netjes diverse screenshots geleverd waarop duidelijk te zien is dat het IP-adres op geen enkele blacklist staat, kwam het volgende antwoord:
Het is niet toegestaan om een eigen internet verbinding te gebruiken voor het versturen. Vandaar ook de melding: 550 Use your provider SMTP. Email blocked
Met als conclusie dat de afzender zijn complete SMTP-configuratie maar moet gaan aanpassen. Bij alle andere hosters werkt het afleveren van email vanaf deze versturende mailserver zonder enig probleem. Alleen bij Versio lukt het niet. Maar toch moet de afzender zijn configuratie maar gaan aanpassen.

Ik heb ze écht de kans gegeven om zich te bewijzen, maar met dergelijke onzin heb ik het nu echt gehad. Voortaan als domeinnamen gaan verlopen, verhuis ik ze direct weg naar een andere hoster die niet zo stug en star is en wel wil meewerken en geen dergelijke onzinnige uitspraken doet.

Volgens mij zijn die twee gasten van support ( W. en A. ) echt net van school en hebben ze totaal geen kaas gegeten van enige klantvriendelijkheid en meedenken en hebben ze alle antwoorden al standaard klaarstaan in hun mailprogramma..

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 05-02-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@nextware: wat voor IP-adressen hebben we het dan over? Ik heb op al mijn servers ook gewoon de zen blacklist van Spamhaus geconfigureerd, hierin staan ook alle IP-adressen van consumentenlijntjes. Als mail geblokkeerd wordt krijgt de verzender een melding plus link hoe ze kunnen delisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
_JGC_ schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:02:
@nextware: wat voor IP-adressen hebben we het dan over? Ik heb op al mijn servers ook gewoon de zen blacklist van Spamhaus geconfigureerd, hierin staan ook alle IP-adressen van consumentenlijntjes. Als mail geblokkeerd wordt krijgt de verzender een melding plus link hoe ze kunnen delisten.
Het zijn vaste IP-adressen afkomstig van een WXDSL.nl en Ziggo zakelijk verbinding. Beide IP-adressen resolven via rDNS ook netjes naar een hostname.

Maar het betreft hier de volgende IP-adressen:

213.125.78.12: Ziggo zakelijk
84.53.109.98: WXDSL verbinding

Maar zoals eerder gezegd, is het vanaf deze IP-adressen wel mogelijk om email af te leveren bij diverse andere hosters. Ik heb als test vanaf beide IP-adressen een mail laten sturen naar mijn privé domein dat elders wordt gehost. Daar wordt de email zonder problemen afgeleverd.

Alleen bij Versio krijgt de afzender een 550 SMTP-error terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die adressen staan niet in Sorbs en ook niet in Spamhaus PBL. Bij ziggo is aan de reverse DNS duidelijk te zien dat het om een zakelijke verbinding gaat, bij wxdsl zie ik dat niet zo snel. Als ik wxdsl opzoek zou het sowieso al niet een aanbieder zijn waar een particulier een abonnement gaat afsluiten, heb je die website wel eens bekeken? :P

Verder is het niet altijd wenselijk om de SMTP van je ISP te gebruiken. Als ik die van Ziggo gebruik als uitgaande SMTP weet ik dat:
- SPF records falen zodra Ziggo een aanpassing doet aan hun IP-range
- Spammers die via Ziggo relayen ervoor zorgen dat mijn mail ook wordt geblokkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
WXDSL is een onderdeel van UNET. Met name voor de zakelijke verbindingen.

Bij verder doorzoeken ben ik er ook achter gekomen dat je de SMTP-server van UNET kunt gebruiken. Echter moet dan het domein ook worden doorgegeven aan UNET zodat zij dit in hun systemen kunnen aangeven als een correct domain, zodat de relay ook goed zal werken. |:(

Maar het is inderdaad dikke zever vanuit Versio om te beweren dat het de IP-adressen op een blacklist staan. Maar volgens mij is dat gewoon een standaard smoes om te proberen de oorzaak van het probleem bij een ander weg te leggen.

Ik heb Versio als antwoord ook een mail gestuurd met daarbij een PDF waarin drie overzichten staan van diverse websites waarop duidelijk te zien is dat de IP-adressen niet op een blacklist staan. Daarbij heb ik hen ook gevraagd om bewijs te leveren dat de IP-adressen volgens hen op een blacklist staan.

Dit kreeg ik als antwoord:
Nee, dat is niet mogelijk. Dit komt omdat wij gebruikmaken van greylisting. Mocht u verder nog vragen hebben dan helpen wij u uiteraard graag verder.
BOEM.. einde discussie.. Geen optie om dit verder bij Versio geregeld te krijgen. Nou, dan is het voor mij simpel: alles weghalen zodra de domeinen verlopen en never nooit niks meer daar registeren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Greylisting of niet... als ik kijk naar Postgrey heb ik een whitelist. Die wordt automatisch gevuld als mail na een retry wel aankomt, maar kan ik handmatig ook adressen aan toevoegen.

Sowieso snap ik niet wat een "550 gebruik uw provider mailserver" te maken heeft met greylisting, want greylisting geeft een 450 error om een tijdelijke fout te simuleren in de hoop dat de spammer daarna wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:04
nextware schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:07:
BOEM.. einde discussie.. Geen optie om dit verder bij Versio geregeld te krijgen. Nou, dan is het voor mij simpel: alles weghalen zodra de domeinen verlopen en never nooit niks meer daar registeren !
Zonder me te mengen in de discussie: Je kunt je domeinen op ieder moment verhuizen. Voor de registratiekosten hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sterker nog, laatst een domein voor een klant verhuisd van Active24 naar mijn account bij OpenProvider. Verhuizen kost niks, OpenProvider brengt mij pas iets in rekening zodra de originele registratie afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Zonder me te mengen in de discussie: Je kunt je domeinen op ieder moment verhuizen. Voor de registratiekosten hoef je het niet te laten.
Je hebt ook absoluut gelijk. Alleen sommige domeinen hebben een looptijd van 5 jaar, die voor sommige binnen nu een twee jaar verloopt. De meeste domeinen die ik heb draaien (ook voor klanten) verlopen binnen nu en een jaar.

Omdat je toch 45 dagen voor het verlopen vanuit Versio een mail krijgt, is dat direct een mooie trigger om de verhuizing in gang te zetten. Zit ik ook niet met een dubbele administratie en is alles mooi in één keer over te zetten ;)

Maar volgens mij heeft men vanuit Versio mijn commentaar gelezen, want terwijl ik dit typ, komt er toch een mailtje binnen vanuit Support met nog een laatste advies / vraag over het verzoek dat ik heb aangekaart.. Nu zijn ze wel te laat.. het domein waarop het probleem speelt wordt, as we speak, al verhuist naar een andere hoster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:59:
[...]

Nou vertel eens? Want blijkbaar weet jij het beter.
Het is wel makkelijk om dit soort opmerkingen te plaatsen, maar inhoudelijk antwoord geven op mijn vraag doe je niet.
Geef nou eens antwoord op mijn vraag.

Negatieve reacties zijn er altijd wel. Als de fabrikanten net zo zouden reageren als Versio dan werden er geen producten meer gerepareerd. De inzet is toch om tot elkaar te komen dan komt er na een negatief vanzelf een positieve review. Wie daar niet tegen vraag ik me af of die persoon op de juiste plek zit. Dit was blijkbaar wat ik uit de reactie van Versio Webcare begrijp met Joost niet het geval.

[ Voor 47% gewijzigd door Mabili op 05-02-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik ergens 10x verkeerd inlog weet ik dat ik gebanned kan worden. Dat is een normale instelling in waarin voorkomen wordt dat iemand een bruteforce (Poging tot computervredebreuk) plegen kan.

Wanneer jij gebanned wordt, op onderzoek uitgaat, en ontdekt dat dit normaal is om vervolgens gelijk een negatieve review te plaatsen zonder eerst contact op te nemen met support met verzoek voor een unban, dan is de reactie van versio terecht dat jouw negatieve review zonder dat je eerst contact met support zoekt.

Het zal eens wat wezen... Een auto bij een handelaar kopen en na 10km stil komen te staan omdat de tank leeg is. Je weet toch zelf dat je ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt op bepaalde dingen?

Ik prijs hun verder ook niet zo hoog hoor.. Ik heb immers ook mijn gehele paketten inmiddels overgezet, en man, wat een rust :z Maar een hoster afbranden omwille een instelling dat systematisch gebeurd ? Nee...zelfs dat verdienen zij niet :+

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 06-02-2014 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 01:30:
Als ik ergens 10x verkeerd inlog weet ik dat ik gebanned kan worden. Dat is een normale instelling in waarin voorkomen wordt dat iemand een bruteforce (Poging tot computervredebreuk) plegen kan.

Wanneer jij gebanned wordt, op onderzoek uitgaat, en ontdekt dat dit normaal is om vervolgens gelijk een negatieve review te plaatsen zonder eerst contact op te nemen met support met verzoek voor een unban, dan is de reactie van versio terecht dat jouw negatieve review zonder dat je eerst contact met support zoekt.

Het zal eens wat wezen... Een auto bij een handelaar kopen en na 10km stil komen te staan omdat de tank leeg is. Je weet toch zelf dat je ook een bepaalde verantwoordelijkheid hebt op bepaalde dingen?

Ik prijs hun verder ook niet zo hoog hoor.. Ik heb immers ook mijn gehele paketten inmiddels overgezet, en man, wat een rust :z Maar een hoster afbranden omwille een instelling dat systematisch gebeurd ? Nee...zelfs dat verdienen zij niet :+
Ik ben het met je eens dat je meer bereikt om contact op te nemen dan eerst een negatief review te plaatsen. Ik ben het niet met je eens dat de handelswijze tot chanteren aan toe gerechtvaardigd is. Een bedrijf moet daar ook boven staan.

Laat ik voor de duidelijkheid maar wat aannamens van je ontkrachten. Daarbij rijkt bij mij de kennis genoeg om zelf te kunnen bepalen of bij 10 keer om welke reden dan ook een ban terecht is of niet. Ik kan je vertellen dat ik dit bij geen andere hoster heb meegemaakt. Daarbij nog geen reden om klanten onder druk te zetten om hun mening in reviews aan te laten passen.

In je eerste aanname geef je aan dat ik voordat ik vooronderzoek heb gedaan of een verzoek bij support heb ingediend eerst een review heb geplaatst. Waar basseer je dat op?

Uit mijn verhaal van 2011 gaf ik al aan dat ik het via het forum uiteindelijk moest vernemen dat mijn IP geblokkeerd was. Het was toen alleen per mail en via het forum mogelijk daar melding over te doen. De eerste reactie die ik van Joost daarop kreeg was dat ik maar mijn zaakjes beter had moeten regelen en dat het na het weekend de blokkering eraf gehaald zou worden.

Ik was net een paar uur nieuwe klant bij Versio en zo benaderd worden gaat mij te ver. Uiteindelijk heb ik toen besloten een review te plaatsen waarin ik op een nette manier mijn teleurstelling uitte. Nog geen vijf minuten later kreeg ik de mail, wat me wel verbaasd dat deze na zoveel jaar weer naar boven gehaald wordt, binnen.

Er waren nog wat meer mails over en weer gegaan. Uiteindelijk had ik ervoor gekozen om, er werd door Versio aangegeven dat mijn email niet meer werd vrijgegeven, de review in te trekken. Ik moest vervolgens Versio (Joost) op de hoogte stellen dat de review was ingetrokken. Niet veel later werd de ban eraf gehaald.

Niet veel later heb ik een verhuizing van mijn domeinnaam naar een andere provider in gang laten zetten. Deze werd door Versio bij SIDN als bezwaar tegen gehouden. Hierdoor moest mijn nieuwe provider contact opnemen met SIDN om aan te tonen dat ik de eigenaar was van het domein. Hierdoor was de verhuizing met drie weken vertraagd.

Dus voordat je opnieuw aannames over mij plaatst zorg dan eerst dat je inhoudelijk weet wat zich heeft afgespeeld.

Verder wil ik hierover niet in discussie gaan, want dit is voor mij een afgesloten boek.

[ Voor 4% gewijzigd door Mabili op 06-02-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

You get what you pay for. Dat is alles wat ik wil zeggen.

Het 10x verkeerd inloggen is geen vreemd verhaal. De meeste IMAPS, Direct admins en dergelijk doen dat. Is om bruteforce aanvallen te voorkomen. Dat gebeurd ook op m'n eigen vps'en. Heel normaal. Ik krijg dagelijks tientallen emails over dat IP's geblokkeerd zijn omwille foutieve inlogs. Heel soms zit daar een false positive tussen, dan neem ik contact op met mijn klant en los ik het op. :)

Het is niet zo vreemd dat ik de afgelopen 2 maanden meer dan 4 users inmiddels heb verhuisd van versio af. Downtime, google foutmeldingen, nalatige helpdesk, je zou toch zeggen dat het team achter versio eens achter de oren moet gaan krabben omtrend negatieve reviews mischien dingen ook in 2014 eens anders aan te gaan pakken. Anders blijft er op langere termijn niet zoveel meer van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Versio draait wel lekker hoor ;) ze groeien ieder jaar, dus.

Misschien kun je beter een managed vps afnemen. Het klinkt niet echt alsof je weet waar je mee bezig bent op je eigen vps. --> de meeste imaps? Lol? Imap doet helemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Imap en Direct admin logins? :P

Ik heb managed vps'en staan kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
dylanvana schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:48:
Versio draait wel lekker hoor ;) ze groeien ieder jaar, dus.

Misschien kun je beter een managed vps afnemen. Het klinkt niet echt alsof je weet waar je mee bezig bent op je eigen vps. --> de meeste imaps? Lol? Imap doet helemaal niks ;)
_O- een echte kenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Ter verduidelijking: imap werkt niet met een brute force monitor, maar de brute force monitor met imap door logs te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja versio zal het met een prijs van 2,50 per maand ongetwijfeld 'goed' doen totdat menig ervaren gebruiker erachter komt hoe de service is. Of hoevaak een website er met regelmaat uitligt. Of dat er zonder opgaaf van reden services worden uitgezet waardoor websites met bijv fopen functie ineens niet meer werken. Of wacht, dat de hosting zo goedkoop is dat allerlei linkbuildertjes goedkope pakketjes kopen, onderling op het subnet van versio gaan doorlinken en zodoende een gehele negatieve omgeving gezamelijk maken waardoor je website onverklaarbaar slecht scoort in de zoekmachine.

Ohw ja en wanneer je een support ticket opent, je eerst je een baan moet maken door level 1 support staff waar een algemeen sfeertje hangt van zo snel mogelijk je ticket afwerken. Wanneer je je beklag doet over downtime zijn ze niet thuis en zou alles uitstekend werken bij versio. Google webmasters laat voor elke website die bij versio draait met regelmaat "Googlebot heeft geen toegang tot uw site" of "Robots.txt is niet toegankelijk" zien. Servers worden aantoonbaar verknald door overselling en incapabele hardware.

Juist ja. Ze doen het echt goed. Heb je aandelen bij versio of is de rente die zij bieden aantrekkelijk?

Ik heb de ruim 400+ websites die ik daar voor ongeveer anderhalf jaar draaien had wegverhuisd omdat het de spuitgaten uitliep. En nu? Heerlijk rustig. Nergens last meer van! Alles werkt naar behoren en ik heb de afgelopen 2 maanden 4 fysieke personen geholpen met verhuizing van hun websites van versio af naar of een eigen host of aangeboden hosting vanuit mijn kant. Reden? Exact als hierboven, en de vele andere posters in dit topic. Doe jezelf een lol en kies eieren voor je geld. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Ik bedoelde niet de services maar het groeiende aantal klanten. Ook heb ik geen aandelen (of hosting) bij Versio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 10:47

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

gisteren weer hele dag DDoS problemen... Daarnaast om de haverklap IPblocks als je meerdere mail accounts hebt (ze whitelisten je thuis IP dan wel, maar ja, in de trein / mobiel / werk heb ik daar niks aan). Ik heb een reseller account bij ze, maar ben mijn belangrijkste eigen site er inmiddels aan het wegtrekken. Dubbeltje op de eerste rang... ik gebruik mijn dubbeltjes maar liever voor andere investeringen geloof ik.

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 23:14
En het is weer raak! MySQL op server 39 ligt plat ...

Blij dat ik van het weekend nog een van mijn belangrijkste websites heb verhuisd naar mijn VPS. :)

Update: is inmiddels opgelost ...

[ Voor 12% gewijzigd door Zidane007nl op 10-02-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
jopiek schreef op zondag 09 februari 2014 @ 14:15:
gisteren weer hele dag DDoS problemen... Daarnaast om de haverklap IPblocks als je meerdere mail accounts hebt (ze whitelisten je thuis IP dan wel, maar ja, in de trein / mobiel / werk heb ik daar niks aan). Ik heb een reseller account bij ze, maar ben mijn belangrijkste eigen site er inmiddels aan het wegtrekken. Dubbeltje op de eerste rang... ik gebruik mijn dubbeltjes maar liever voor andere investeringen geloof ik.
Ik vind die rigoreuze IP-bans misschien nog wel het meest griezelige aan de hele "service" van Versio. Leuk dat ze jou als beheerder whitelisten, maar een bezoeker (lees: potentiële klant) die een paar keer te veel op F5 drukt krijgt dus gewoon een IP-ban aan zijn broek. Dat risico wil je toch niet lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:28
Ik denk dat ze de detectie wellicht wat te strak hebben afgesteld.

Wij gebruiken dit ook voor onze hostingklanten, klanten worden wel is geblokkeerd door de firewall na 20 keer proberen in te loggen. Echter kunnen klanten zelf realtime hun blokkade verwijderen via onze website.

(na 3 zelf opheffen binnen een bepaalde periode kan je je zelf niet meer unblocken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcDavid schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Ik vind die rigoreuze IP-bans misschien nog wel het meest griezelige aan de hele "service" van Versio. Leuk dat ze jou als beheerder whitelisten, maar een bezoeker (lees: potentiële klant) die een paar keer te veel op F5 drukt krijgt dus gewoon een IP-ban aan zijn broek. Dat risico wil je toch niet lopen?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat websites en een webserver constant onderhevig zijn aan aanvallen. Vooral op admin logins enzo wordt het nodige geprobeerd. Wat ze dan willen doen is of je site hacken, of misbruiken voor spam, linkbuilding of aanbieden van malware.

Het hacken van een server zoals verouderde PHP's of een website kan weer zinvol zijn als deelname in een botnet omdat je veel meer capaciteit hebt met een gehackte server als een thuisgebruiker.

Preventie monitort constant de aantal foutieve logins wat kan duiden op een bruteforce aanval, of in dit geval zoals versio ook wel eens doet het aantal connecties per IP limieteren. Zo voorkom je dat je server(s) constant worden aangevallen. Een 10x limiet op een POP3 account is er dan 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimitrivisser
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-01 08:06
Versio blokkeert legitieme emailservers en emails voor gebruikers, supportvragen worden genegeerd.

Wij hebben als bedrijf een eigen server en versturen voor onze websites emails aan klanten. Een aantal van deze klanten heeft hosting bij Versio. Nu blijkt plotseling dat onze emails naar deze klanten wordt geblokkeerd door Versio:

Feb 12 14:43:41 vps1 postfix/smtp[14023]: 0F27E205D3: to=<xxx@klantvanversio.nl>, relay=mail.klantvanversio.nl.nl[999.999.9.9]:25, delay=0.2, delays=0.08/0.01/0.11/0, dsn=4.0.0,
status=deferred (host mail.klantvanversio.nl.nl[999.999.9.9] refused to talk to me: 550 Sender Blacklisted - http://www.domain.com/blocked.html?vps1.orange-solutions.com)

Om de een of andere reden wordt onze smtp server geblokkeerd, hij zou zelfs op een blacklist staan. Totaal geen reden voor, wij versturen geen spam, en er is wereldwijd verder geen enkele blacklist waar deze server op staat. Daarnaast gebruiken ze domain.com waar je dan info zou moeten kunnen opvragen, maar de eigenaren van deze domeinnaam weten verder van niets en hebben niets te maken met Versio. Zij zijn niet blij met de vragen die ze hierover krijgen.

Na maar liefst anderhalve week mailen met support en een junior systeem beheerder (die duidelijk totaal niet begrijpen waar het over gaat) komt de reden naar voren:

"Op deze server is erg veel spam ontvangen vanaf het orange domein. Omdat er in uw hostname orange staat werd uw email automatisch geblokkeerd. De greylist melding is correct, de mail zal na een retry wel binnen komen en dan word uw mailserver automatisch op een whitelist gezet."

Conclusie: Omdat er een server is die spam verstuurd worden alle servers die een naam hebben waar dezelfde string in voorkomt gewoon geblokkeerd. Dus niet alleen de spam versturende server, maar gewoon meerdere servers als daar toevallig een zelfde woord in voorkomt. Dit is natuurlijk compleet te gek voor woorden. Dat de email na een retry wel binnen zou komen klopt ook niet. Toen ik de junior systeembeheerder daarop wees werd het verder stil. Verdere vragen en opmerkingen worden tot nu toe compleet genegeerd.

Als je dus klant bent van Versio, en email belangrijk voor je is, dan zou ik heel hard weg rennen... Emails kunnen zomaar worden geblokkeerd, zonder enige reden. Versio is dan misschien wel lekker goedkoop, maar als je daardoor emails van klanten misloopt dan kost het je meer dan het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sorry, maar die terugkoppeling van versie slaat helemaal nergens op. Greylisten doe je niet met 55x, dat doe je met 45x meldingen. Je server gaat never de nooit niet op een whitelist komen, want je mailserver wordt niet geblockt door greylisting, maar door blacklisting. Retry gaat er niet komen, want 550 is een permfail, je server zal niet nog eens proberen om mail af te leveren.

Volgens mij werkt de helpdesk bij Versio net zoals met hun mailserver: klachten gewoon weigeren, je hoeft het niet nog eens te proberen want ze hebben bij Versio toch altijd gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 577262

Beste dimitrivisser,

Kun je controleren of je probleem is opgelost? Ik heb begrepen van mijn collega's dat zij je probleem hebben onderzocht en opgelost. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de prijs zou ik er geen serieuze email op laten verlopen.

Net m'n wallet bij versio opgewaardeerd, heb nog een aantal domeinnamen lopen die wel aantrekkelijk zijn qua prijs in verhouding met anderen.

• nextware
Wederom DDOS aanvallen bij Versio.. Domeinen zijn nagenoeg niet te bereiken. Email binnenhalen is al helemaal een ramp.. Echter geen melding op de status pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Versio zou er goed aan doen te investeren in juiste apparatuur en te stoppen met het oversellen van servers. De traagheid is voor 95% hieraan te danken aan waarop gewoon veels te veel websites op geparkeerd staan met zeer margere specs. Dat kan nooit goed blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Vandaag en gisterenavond laat ook al, een hele server van Versio die geen gehoor geeft.

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Tot alles goed loopt: prima host. Tot de shit begint.
Uptime: 92% ....

Ik meld dit dat hun klote servers niet werken, krijg ik volgend antwoord terug:

"Beste meneer, dan werkt uw monitoring niet goed want wij zien dat alles 100% goed is"

HAHAHAHAHAHA
Ik gebruik dus https://my.pingdom.com/ is volgens die gasten dus kapot...
Ik checkte tot 10x per dag via hun eigen ishetonline.nl tool dat ook aangaf dat de sites offline waren.

Zucht

[ Voor 13% gewijzigd door ? ? op 14-03-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:40
Bij meer mensen versio (incl. hun eigen site) plat?

EDIT

Werkt weer...

[ Voor 19% gewijzigd door knorde op 15-03-2014 20:12 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij werkt die monitoring software van hun alleen local en niet public op www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 14:05
@Randmr @knorde Ik heb op server 111 de afgelopen maand al heel veel last gehad doordat het eruit lag. Bij contact met de chat werd mij telkens weer verteld dat DDOS aanvallen de oorzaak zijn en dat ze er eigenlijk niets tegen kunnen beginnen.

Overigens onzin als je het mij vraagt, hun hoofdsite wordt afgeschermd door cloudflare, wat prima lijkt te werken. Het zou ze sieren wanneer ze voor hun hele infrastructuur deze dienst zouden aanbieden.

Voor het bedrijf waar ik werk heel vervelend, we zijn afhankelijk van onze e-mail die dus ook niet binnen komt. Bij aanschaffen van versio afgegaan op de vele positieve reviews die online te vinden zijn, maar helaas blijken die dus onterecht.

We willen graag overstappen, maar we zijn erg onzeker over waar naartoe. Positieve reviews online zijn duidelijk geen goede informatiebron. Ik denk zelf aan colocatie, maar gezien ik de enige "techneut" in de zaak ben is dat riskant; mocht ik hoe dan ook wegvallen dan zitten ze met een probleem.

Tips e.d. zijn welkom uiteraard!

@dylanvana Een VPS heeft nog steeds een groot risico slachtoffer te worden van de DDOS tegen een ander die toevallig op dezelfde fysieke machine zit. Bovendien moet je een VPS, evenals colocatie, (bij mijn weten) nog steeds volledig zelf beheren. Of heb je hier ook varianten van waar je alleen met directadmin o.i.d. te maken hebt?

Tenslotte: TransIP heeft zo te zien evengoed een flink DDOS probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door NaliXL op 21-03-2014 11:43 . Reden: Reactie op dylanvana geplaatst ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Van shared hosting naar colocatie is toch wel een hele stap. Misschien dat een VPS een betere (ook nog eens schaalbaar) oplossing is, eventueel managed?

Zelf zit ik bij TransIP en ben er erg tevreden over!

Edit: Mijn VPS heeft geen downtime gehad (ik monitor mijn VPS vanaf een externe locatie). Normaal gesproken heeft TransIP nooit last van DDOS aanvallen (althans niet in de mate waarin Versio er last van heeft). Als je een eigen fysieke machine wilt kun je misschien beter kijken naar dedicated hosting ipv colocatie.

[ Voor 43% gewijzigd door dylanvana op 21-03-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Slachtoffer van DDOS kan je overal worden. Het grote verschil is dat sommige aanbieders iets al een DDOS noemen als ze bovengemiddelde load op een server zien.

Bij TransIP hebben ze de I/O capaciteit per VPS gecapt op ~90MB/s. Dit om te voorkomen dat een enkele VPS de hele storage kan plattrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VPS is niet de oplossing tot alles. VPS kan ook vastlopen, chrashen of verkeerd geconfigureerd staan. Ongemerkt gehacked worden bijv. Teveel bezoekers op een VPS kan zorgen dat het geheugen volloopt en daardoor je VPS vastslaat.

Managed VPS zijn bij de meeste een kant en klare setup die geautomatiseerd gemanaged wordt. Je hebt er meestal een paar uur per maand support bij maar erna moet je ook gewoon dokken.

Als je geen kennis hebt van het beheren van een eigen VPS > Niet aan beginnen. Een VPS kan soms echt voor hoofdpijn zorgen en wil je je hosting gewoon fatsoenlijk uitbesteden aan wel een goede ISP.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 21-03-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-05 20:55
Speak of the devil: We hebben weer een DDOS.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 04:11

GdeKeijzer

Asjemenou?

Inderdaad. Server(s) weer niet bereikbaar. Zowel axc.nl als versio.nl zelf

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578046

BeefHazard schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:48:
Speak of the devil: We hebben weer een DDOS.
Krijg je weer zo'n gratis domeinnaam kortingsbon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Anoniem: 578046 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 17:57:
[...]

Krijg je weer zo'n gratis domeinnaam kortingsbon :+
Zeker zo'n gratis EU domein die ze toch al weggaven :')

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-09-2024
Al sedert 16.51u : VPS offline, reselleraccount offline en nog 2 persoonlijke, allen op (4) verschillende servers. Inderdaad ook versio.nl zelf offline.
Lijkt serieus.

Heb ergens anders ook VPS (Hostdeal- een verademing !) waar ik m'n backups snel zou kunnen activeren maar helaas ... niet gerekend dat ik, nu versio zelf down is, de NS niet meer kan aanpassen van de domeinen. Nu dacht ik 2 mandjes te hebben ...

-edit- terug online 18u16 oef

[ Voor 45% gewijzigd door jonkertje op 22-03-2014 18:18 . Reden: teksttoevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
DNS records voor m'n domein dat bij TransIP stond en bij Versio gehost is maar naar m'n huis veranderd om te gaan homehosten. Belangrijkste week van het jaar voor mijn website :@

E: mijn avatar gehost bij Versio :')

[ Voor 10% gewijzigd door BeefHazard op 22-03-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GdeKeijzer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 04:11

GdeKeijzer

Asjemenou?

Hmm.... Weer zover?
Dacht dat ze het onder controle hadden?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben zelf overgestapt naar Bizway. Deze provider doet iets wat bij Versio gewoon niet _kan_ wegens hun te lage prijzen: Het bieden van service.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaliXL
  • Laatst online: 13-04 14:05
Het bedrijf waar ik werk is inmiddels overgestapt op cloudvps. Uiteraard een stuk duurder, maar het lijkt erop dat we waar voor ons geld krijgen. Was goed (telefonisch) bereikbaar, hier op de forums al goede berichten over gelezen, en kon goed uitleggen wat ik bij hun kon verwachten in geval van een DDOS.

Daarnaast ook nog eens uitstekend per e-mail geholpen met het opzetten van mijn VPS. De VPS reageert vlot (algehele prestaties van website/mail zijn sowieso een stuk hoger dan bij versio).

:w versio.

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij is versio ook geducht onder de concurrent, als in kwade zin.

Die DDOS'en die zij krijgen zijn gewoon niet normaal meer. Aan de andere kant is het ook een netwerk van niks als met de kleinste scheet de boel al eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja, is het wel een DDOS? Hoeveel hosters wel niet roepen dat iets een DDOS is terwijl er gewoon 20 bezoekers tegelijk op een brak geprogrammeerde site van een klant zitten te browsen...

Probleem van Versio is dat ze met hun prijzen een bepaald soort klanten aantrekken: naast geen geld voor fatsoenlijke hosting vaak ook geen geld voor een fatsoenlijke programmeur. Dat in combinatie met het aantal klanten dat ze op 1 server pleuren en je hebt al heel snel teveel overselling waardoor normaal bezoek op een DDOS lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hoster zou ik een minimale eis stellen aan de klanten die hosting af zouden willen nemen.

Een beetje ervaring en weten wat updaten of beveiligen is. Als je die doelgroep al pakken kunt dan heb je als hoster een vrij eenvoudig bestaan.

Maar inderdaad. De prijs is zo goedkoop mogelijk en dat brengt dan ook alle ellende met zich mee. De websites die ik had hadden sporadisch PHP code ertussen dat ik er nooit ingezet had. Toch denk ik dat sommige servers van Versio gehacked waren aangezien ik op sommige hostingpaketten helemaal geen PHP gebaseerde sites had, op enkel het tonen van bijv php in jaartal.

Er zit ook een connectielimit op servers van versio. Open maar eens 3 sessies, FTP, HTTP en POP3 en je ligt eruit. Kan je weer emailen met support dat je ip geblacklist is.

Hardware is ook niet bijster rap (AMD opterons) en het geheugen vaak al helemaal niet (4 tot 8GB) met meer dan 1000+ users (!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb nu twee domeinnamen geregistreerd bij Versio, en ik ben blij dat ze in tegenstelling tot Strato een beetje een fatsoenlijke DNS beheer hebben.

Want een domeinnaam registreerde ik voor mijn blogspot, zodat ik straks blog onder een eigen domeinnaam en ik had deze domeinnaam eerst bij Strato geregistreerd en daar kon ik onmogelijk de DNS correct configuren omdat ik geen cname records kon aanmaken.

Bij Versio lijkt dit allemaal geen probleem en daarnaast zijn die helemaal niet zoveel duurdere als Strato, dus Versio is eigenlijk perfect voor mensen die zo weinig mogelijk uit willen geven, maar niet met de beperkingen van Strato opgezadeld willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Nou, ik heb zojuist weer een mailtje naar Versio de deur uit moeten doen naar aanleiding van meerdere klanten van mij die zulk een trage login krijgen, dat de SQL server time-outs teruggeeft. De befaamde: SQLSTATE[HY000]: General error: 2006 MySQL server has gone away
Beste Versio

Sindskort heb ik enorme last van continu foute SQL inlogpogingen op verschillende servers bij jullie van klanten van mij. Het komt er altijd op neer dat de SQL een timeout geeft en meldt: SQLSTATE[HY000]: General error: 2006 MySQL server has gone away

De ergst getroffene klanten van mij die bij jullie zitten zijn: http://www.stalapotheek.nl/ en http://www.mandapotheek.nl/

Ik zelf als Magento specialist heb al alles geoptimaliseerd aan zowel frontedn als backend van deze shops en laat zelfs de Nameservers via Cloudflare lopen om de pagina cache zo snel mogelijk te houden en daarmee de laadtijd te verkorten, maar dit helpt niet tegen de de uiteindelijke fout in jullie SQL server. Waarschijnlijk staat het max_allowed_packet bij jullie op 1M ofzo in plaats van 16M. Er zitten 56 andere domeinen bij stalapotheek.nl op de server en dat is misschien ook een tikkie veel ...

Ook andere klanten van mij die bij jullie een hosting hebben, ondervinden dit probleem, zoals http://www.stof-inc.com/ , http://www.gomaxx.com/ (95 andere domeinen sharen deze server + 1 ge-ban-de !!) en http://www.slimerepair.com/ . Ik zou jullie dan ook willen vragen om hier eens dringend naar te kijken aangezien deze klanten met gerichtte klachten komen bij mij als webdesigner en technisch beheerder van hun shops. Ik ben van mening dat de gesharede hosting een prima iets kan zijn en dat deze klanten echt allemaal niet naar een Dedicated of VPS hoeven, ook omdat dit mij een enorme sloot overhuis werk bezorgd, maar ik stuur nu niet meer met gerust hart toekomstige klanten van mij naar jullie toe...

Voor eventueel meer uitleg kunnen jullie me bereiken op onderstaande gegevens, met vriendelijke groet,

--

Gert-Jan van den Heuvel
http://www.vandenheuvelconcepts.nl/
Het blijkt allemaal relatief simpel te verhelpen door de max_packet size van 1MB naar 16MB te verzetten, dus nu hopen dat ze dit ook kunnen uitvoeren en desnoods even @midndernacht de SQL server een reboot schop verkopen :-)

Ik begin toch steeds minder gerust mensen naar Versio te sturen inmiddels ....

TO BE CONTINUED >>

Gert-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Mja... shared hosting kan prima een heleboel sites aan op een server, maar niet als al die sites een draak van een pakket als magento draaien.
Imho bespaar je op de verkeerde punten als je webshops bij een derde partij op shared hosting neerzet, al helemaal als je dan kiest voor een knakenhoster als versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

_JGC_ schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 20:03:
Mja... shared hosting kan prima een heleboel sites aan op een server, maar niet als al die sites een draak van een pakket als magento draaien.
Imho bespaar je op de verkeerde punten als je webshops bij een derde partij op shared hosting neerzet, al helemaal als je dan kiest voor een knakenhoster als versio.
Dat wil ik ook wel accepteren voor die prijs, maar wat is dan een professionele opvolger zonder 100 euro per maand op te hoesten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Laatst online: 20:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Eén van de drie hosters die we voor BuG ook gebruiken misschien? Dus, TransIP, i3D.net of B.Smart, met alle drie hebben we prima ervaringen en kun je toch rustig klanten naar doorverwijzen voor hosting?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vps bij transip met 4GB, beetje schijfruimte en twee CPUs hoeft ook niet heel veel te kosten. Moet je het wel een beetje fatsoenlijk weten te installeren en ben je zelf verantwoordelijk voor onderhoud, maar kan je wel een handvol klanten kwijt op zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-05 23:49
hosting bij versio lijkt me uitgesloten na al deze reacties te lezen, maar wat ik me afvroeg, hoe zit het met hun domeinen? Iemand ervaring met versio waar ze enkel de domeinen gebruiken maar hosting ergens anders?

Versio hun domeinnamen zijn namelijk erg goedkoop en de API & mogelijkheden lijken me wel uitgebreid. Ik vraag me dus af als ik me ook zorgen moet maken over de domeinnamen na al deze reacties te lezen.

Is het zelfs mogelijk dat een website ontoegankelijk wordt via de domeinnaam als enkel de domeinhoster platligt maar de server niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ja ik gebruik Versio voor mijn domeinen, en voor hosting gebruik ik Blogger en 000webhost.com en dat is beide gratis en die laatste werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Ik geef graag iedereen ook een kans om verbetering toe te passen, dus ook zo bij Versio. En wat je hierboven al leest, de domeinen zijn prima en erg handig configureerbaar. 000webhost is (indien gratis) erg onstabiel en traag. Dat heb ik zelfs als development-area laten varen.

B-Smart is super en supercheap, vandaar dat dat ook mijn nummer1 keuze was voor BuG bvk ;-)

Back to topic:
Inmiddels op drie webshop, na een hoop Apache logs doorspitten, eigenlijk 3x hetzelfde probleem geconstateerd. Traagheid komt doordat de SQL server soms gewoon geen toegang heeft tot de frontend server en vice versa. Je krijgt dan de doddelijke:

SQLSTATE[HY000]: General error: 2006 MySQL server has gone away

Ik heb dus ook drie tickets lopen nu, voor zowel X , Y en Z en werk zo dus met ze samen om te proberen dit op te lossen.
Ik geloof dat iedereen eerst een kans moet krijgen om het probleem op te lossen voordat ik een verhuizing voor meer dan tien domeinen plan :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Equator op 25-04-2014 14:35 . Reden: spamlinkjes verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Skalders schreef op woensdag 23 april 2014 @ 03:51:
Hosting bij versio lijkt me uitgesloten na al deze reacties te lezen, maar wat ik me afvroeg, hoe zit het met hun domeinen? Iemand ervaring met versio waar ze enkel de domeinen gebruiken maar hosting ergens anders?
Ik heb er iets van 6 domeinen afgenomen, en verder gaat dat prima. Gelukkig hebben ze goede nameservers die altijd bereikbaar zijn, en via het DNS-panel (niet echt zeer gebruiksvriendelijk naar mijn mening) laat ik alles naar mijn extern gehoste server verwijzen. Geen enkel probleem...
Ik zou zelf geen hosting willen afnemen, en ook niet hen aan anderen aanbevelen. Het moge duidelijk zijn dat het low-budget is, en dat ze daardoor geen orde op zaken kunnen stellen met hun infrastructuur.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Het moge duidelijk zijn dat het low-budget is, en dat ze daardoor geen orde op zaken kunnen stellen met hun infrastructuur.
Ik denk dat ze met een verbeterslag bezig zijn, had mijn probleem van hierboven gewoon in 3 tickets vermeld, en momenteel is er een tijdelijke patch gedaan, en vannacht doen ze een SQL server reboot en dan is het blijvend gefixt. En de aangebrachtte fix is echt hemels, lekkere snelle backend login zoals het hoort nu !

1 pluspuntje erbij voor Versio.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.