Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 100.333 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:01
gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:55:
[...]

Ik denk dat ze met een verbeterslag bezig zijn, had mijn probleem van hierboven gewoon in 3 tickets vermeld, en momenteel is er een tijdelijke patch gedaan, en vannacht doen ze een SQL server reboot en dan is het blijvend gefixt. En de aangebrachtte fix is echt hemels, lekkere snelle backend login zoals het hoort nu !

1 pluspuntje erbij voor Versio.
Misschien is je backend wel snel. Maar je sites zelf (http://www.gomaxx.com/ ) zijn zo traag dat ik er niet eens iets wil kopen. het duurt 5~6 seconden om een product toe te voegen aan het winkelmandje :X
Dat is nou niet echt dat je zegt snelle en goede hosting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Min-puntje voor versio... (al zijn er wel meer) Persoonlijk aanvalletje.

Ik check domein, is beschikbaar volgens versio.
Ik bestel domein.
Betaal via paypal.
Domein is niet leverbaar en krijg mijn geld terug als in-store credit MINUS de verwerkingskosten.

OMG? Dus omdat hun systeem niet voldoende checkt verlies ik geld voor iets dat ze niet kunnen leveren?
Dispute via paypal. Uurtje later krijg ik refund van volledig bedrag.

Minuutje later krijg ik bericht dat automatische verlengingen voor mijn account niet meer mogelijk zijn. ;)
Wat een stelletje kinderen zijn dit?

Liegen kunnen ze ook keihard. Ik zat vorig jaar op een kutserver die 118 minuten per dag down was. Ik had een extern bedrijf ingeschakeld om te monitoren en zelfs via hun eigen ishetdown.nl service werd aangegeven dat de site down was.
De helpdesk vertelde echter doodleuk dat de server geen seconde downtime had gehad. Is downtime soms dat de stekker niet in zit bij hen? :( :+

Maar soit, andere server en werkt nu wel prima. Alleen zijn zo'n ervaringen écht niet positief te noemen.
Ik zou graag wat euro's meer willen geven als ze mij wat beter zouden behandelen...

[ Voor 32% gewijzigd door ? ? op 28-04-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:48
tomcool schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:01:
[...]

Misschien is je backend wel snel. Maar je sites zelf (http://www.gomaxx.com/ ) zijn zo traag dat ik er niet eens iets wil kopen. het duurt 5~6 seconden om een product toe te voegen aan het winkelmandje :X
Dat is nou niet echt dat je zegt snelle en goede hosting :P
Mja, dat niet alleen... een slider met "koop nu" knopjes die wegscrollen als je erop wilt klikken helpt ook niet echt mee...

Maargoed, die site is gewoon extreem traag hier. Of dat nou is door een brakke webhost of vanwege het feit dat het Magento is met een hele bult producten en categorien in een standaard Magento installatie kan ik op dit moment weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

gertjanvdheuvel schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:09:
door de max_packet size van 1MB naar 16MB te verzetten,
Ja maar dat doen ze niet ... Of willen ze niet.

Veelal worden servers overselled > dat houdt in dat er veel meer op gaat dan dat het hardware-technisch allemaal aankan.

Er is zoveel snelheidswinst behaald en inmiddels betere SEO resultaten sinds dat ik wegben bij versio... Er zijn nul storingen bekend in Google webmaster tools, die voorheen met ~ 400 sites bij Versio dagelijks op 10 berichten per dag stonden.

Natuurlijk geven ze aan, onze servers werken. Er brand immers een lampje en het pingt lokaal toch? :+ Er zit gewoon een max limit per website / per user aan wat het verstoken mag. Ook de IO is zwaar gehandicapped en het minste geringste gaat het gebeuren down.

Goedkoop is duurkoop. Mag dat in TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Mijn hosting (dus ook emails, lekker handig) is down, suspended wegens overuse...
Er zijn geen wordpress-updates ofzo, geen datatraffic overuse (5% in gebruik...) en vorige maand gebeurde dit ook zonder reden en de helpdesk wist niet hoe dat kon.

Kan iemand een host aanraden die niet zo amateuristisch is ingesteld? DirectAdmin is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:04

Geckoo

Good news, everyone!

ik weet dat het makkelijk is om versio alleen voor de domeinen te gebruiken en niet de hosting. maar hoe is dat dan op te lossen voor de mail?
aangezien zij de domeinen hebben kan ik daarop niet de mail ontvangen nu toch?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geckoo schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:58:
ik weet dat het makkelijk is om versio alleen voor de domeinen te gebruiken en niet de hosting. maar hoe is dat dan op te lossen voor de mail?
aangezien zij de domeinen hebben kan ik daarop niet de mail ontvangen nu toch?
Je kan toch gewoon je MX record naar een andere maildienst laten wijzen? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Randmr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:39:
Mijn hosting (dus ook emails, lekker handig) is down, suspended wegens overuse...
Er zijn geen wordpress-updates ofzo, geen datatraffic overuse (5% in gebruik...) en vorige maand gebeurde dit ook zonder reden en de helpdesk wist niet hoe dat kon.

Kan iemand een host aanraden die niet zo amateuristisch is ingesteld? DirectAdmin is een must.
PM MIJ :)

Trouwens, dat versio ineens klanten suspend doen ze al een lange tijd. zo zijn er nog een aantal bedrijven die dit doen, maar als je om de logs vraagt dan deblokkeren ze je account ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318263

Randmr schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 08:39:

Is dit al opgelost bij je?

Werk zelf ook in de hosting en zo nu en dan komt het voor dat 1 site gesuspend is, terwijl de resources nog niet 100% zijn. DirectAdmin suspend een account als het 100% is (tenzij uitgezet), dat is logisch. Maar via "Domain Setup" kun je ook voor een site zelf nog instellen hoeveel schijfruimte / dataverkeer die site mag gebruiken. Zo kun je binnen 1 account, meerdere domeinen instellen met elk een eigen hoeveelheid.

Ben er lang geleden ook is tegen aan gelopen en kon maar niet vinden waarom die site elke nacht gesuspend werd... en toen vond ik die optie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoeld suspend on limit?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RSWppppaWpbafnkiyhku796t/full.jpg

Die moet je standaard emailen zodra er een user op suspended is gegaan. Teminste dat lijkt mij wel of je leest je email nooit. :P

Wat ook kan is dat een proces bijv vastloopt of veel resources in beslag neemt. Versio zou dan automatisch het gehele account kunnen suspenden. Dat is bijv om te voorkomen dat 1 cronjob de gehele server naar zich toetrekt.

Maar om dan te gaan suspenden ipv eerst contact op te nemen met de user ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318263

Je hebt die Suspend at Limit inderdaad. En dan krijg je bij 80% (uit mijn hoofd) een mailtje.

Maar als je inlogt als de eindgebruiker, dan heb je rechtsboven in (onder het menu) die "Domain Setup". Daar kun je ook nog het e.e.a. instellen.

Edit: krijg die afbeelding er niet in... hoe stom kun je zijn 8)7
Linkje: https://db.tt/zTVttjAR

Weet alleen niet of deze ook automatisch suspend op het moment dat je de limit haalt.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 318263 op 05-05-2014 20:40 . Reden: Image werkt niet mee... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Mijn hosting (en email) is alweer up-en-running.
Volgens hun totaal-logfiles had Apache op 2 mei voor 164GB bandbreedte verbruikt 8)

Leuk voor een site met 5 dagelijkse bezoekers... De detail-logfiles spraken van 90MB. Zoek de fout.
Geen cronjobs of andere rare dingen. Het is zelfs een platte HTML file van een oud dagboek en foto's. :)

Heel erg professioneel om klanten zomaar af te sluiten omdat je eigen programmeurs fouten maken.
Was trouwens al de 2x keer dat er een probleem was met de statistieken. De junior helpdesk medewerker heeft me verzekerd dat ze gereset zijn en dit probleem niet meer mag optreden! :z

Toen ik hem vroeg of hij dan zo vriendelijk kon zijn om mijn account niet direct af te sluiten als hun systeem nog eens teveel gedronken had, moest hij negatief antwoorden. :|

Het zijn zulke kleine dingen die echt irritant zijn.

Trouwens iets meer in detail over de werking:
- ik ga slapen rond 23u, iphone gaat op vliegtuigmodus
- script flipt en vind opeens 164GB traffic (max 100GB) en stuurt mailtjes uit
- even nadien worden al je services op suspend gezet
- ik word wakker rond 7u, schakel vliegtuigmodus uit en check mails
- kan niet inloggen in emails

Handig!
Dus heb ik maar het emailadres van m'n werk opgegeven voor hun communicatie om toch in de toekomst te weten wat er aan de hand is. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door ? ? op 05-05-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn Versio-account geeft al jaren 0.00 dataverbruik aan... Het kan blijkbaar ook de andere kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RemcoDelft schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:13:
Mijn Versio-account geeft al jaren 0.00 dataverbruik aan... Het kan blijkbaar ook de andere kant op.
Klopt. Ik heb ze daar ook eens op gewezen. Ik kreeg te horen dat Directadmin de volgende nacht automatisch zou updaten.

Nou in een half jaar tijd dus niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkiskaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:35
hostdeal gaf aan dat je de domeinnamen kon overhevelen naar versio
bij een topic search kwam dit verkeer naar boven

[ Voor 83% gewijzigd door henkiskaal op 06-05-2014 19:21 . Reden: verkeerde topic nav failliete hostdeal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52
henkiskaal schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:09:
Helaas zijn ze vandaag failliet(?) gegaan:

[...]
Hostdeal != Versio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:18

Aapje

Opel-beun
Lijkt wel of versio niks kan... nu dat 'webmail' ala Roundcube die dit geeft:
DATABASE ERROR: CONNECTION FAILED!

Unable to connect to the database!
Please contact your server-administrator.
Komende maand ga ik m'n zooitje weg halen bij ze, ben 't zat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overselling.

Gewoon teveel op karige servers. Dan krijg je dat iedereen maar een heel beperkt aantal dingen tegelijk doen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Niet alleen overselling... gewoon de combinatie van veel klanten op je servers, geen kennis hebben van je software en dat aan klanten verkopen waarvan het gros het verschil niet weet tussen een varchar en een textveld of waarom je een index op een bepaald veld zou zetten.

Ik heb op dit moment bij een hostingtoko nog een Dell PowerEdge 1850 met 3GB geheugen, 2 CPUs en 2x146GB U320 SCSI in RAID draaien. Op die bak draait:
- MySQL (264 databases, 93 databases met wordpress tabellen)
- Postgresql (9 databases)
- OpenLDAP (master server, doet alleen replication naar slaves)
- Cyrus Murder (master server, wordt hele dag platgespamd door 1 backend en 4 frontends)
- PowerDNS (master server, doet live DNSSEC signing naar slaves)

Load van die bak is altijd onder de 0.10, geen klant die klaagt dat het traag is en geen enkele klacht over beschikbaarheid van services op die bak.

Waarom ik wel zoveel kwijt kan op zo'n oude rampenbak en een ander niet: ik heb MySQL en Postgresql getuned binnen de hardwarelimieten van de server. Verder heb ik in het verleden nog wel eens een index hier en daar toegevoegd voor klanten als ik zag dat bepaalde queries heel erg traag waren waardoor de server traag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldier4984
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11-2020
Beschikbaarheid:
Vaak offline absoluut geen 99,9% uptime garantie!!! Bezoekers worden zomaar geblokkeerd nadat ze 5 pagina's bekeken hebben. (zogenaamd anti ddos beveiliging) Daarna kun je weer gaan mailen met de "klantenservice" als je het zo nog mag noemen. Dan moet je uiteraard wel het ip van de bezoeker weten, anders heb je pech!

Kwaliteit:
Servers zijn bagger! Zo traag als maar zijn kan. websites laden in 30 seconden of meer. Als je geluk hebt, op sommige dagen laden ze binnen 10 seconden. Dit geld voor hosting pakketten, reseller pakketten en cloudboxen! heb ze allemaal gehad, de ene nog slechter als de ander.

Support:
Altijd totaal nutteloze reacties en nutteloze antwoorden. Ik heb nog nooit 1 vraag beantwoord gekregen zonder dat er weer omheen gedraaid wordt of ik krijg gewoon een standaard reply met een link die niks met mijn vraag te maken heeft.

Klantenservice van Versio is geen klantenservice! Gewoon auto-reply berichten en er wordt totaal niet geluisterd naar je vragen. Stel je een vraag via de live chat, wordt er gezegd dat je contact op moet nemen met support, doe je dat, krijg je gewoon exact dezelfde persoon!?

Prijs/kwaliteit:
Prijs is goed, mits je graag geld in een putje gooit. Kwaliteit bestaat niet bij Versio. Dus prijs/kwaliteit vergelijking gaat niet op in dit geval.

Ervaring:
Ik ben geen gefrustreerde klant die nu uit frustratie en emotie deze beoordeling schrijf. Ik spreek uit ervaring en ben al een aantal jaar klant bij Versio.

Altijd gezeik, slechte kwaliteit hosting en servers zomaar offline. Uit het niets worden klanten geblockt door de geweldige firewall. Het is echt huilen met de pet op bij Versio.

Geen haar op mijn hoofd die er ooit aan zal denken Versio aan te raden!

Zoals Versio met klanten omgaat, heb ik nog nooit bij een bedrijf gezien! Wat een drama!!!

Wees aub gewaarschuwd mensen, blijf ver weg van deze hosting provider!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat mensen een probleem maken van het Uptime gebeuren, daar kan ik met me pet niet bij. Hier kun je Versio toch op wijzen? Vervolgens je geld terugvragen voor de tijd dat je website/server offline is geweest.

Is niet heel moeilijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik heb gelukkig geen problemen met Versio, maar hosting heb ik bij andere partijen, namelijk Google en zo'n gratis hoster.

Voor mij is versio juist een goed uitkomst, ik wil namelijk niet teveel voor mij domeinnamen betalen omdat mijn sites als hobby bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anima-t3d
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-03 14:15
Ik ben sinds 2008/2009 klant bij versio en altijd ook aangeraden (wel een heel deel referrals die zogezegd niet in u hun systeem geregistreerd staan, maar goed voor het geld deed ik het niet).

Echter het laatste jaar ondervind ik veel problemen, klantenservice is steeds minder van kwaliteit (lijken je af te schepen en overwerkt te zijn. Als er serieuze problemen zijn wordt alles onder de mat geveegd en eventueel een vaag antwoord).

De snelheid van de webhost wordt trager en trager, de email en database ligt er regelmatig uit. Klantenservice (als ze dan toch eindelijk reageren) maken het topic private en antwoorden dat het opgelost is. 2 dagen later weer van dat, week later weer van dat, nu een paar dagen goed en hoop dat het zo blijft.

Ze zijn goed voor domeinnamen en beginnende webdesigners, echter serieuze e-commerce of blogs e.d. kiezen beter ergens anders hun hosting.

Misschien dat het in de toekomst weer beter gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:10
Iemand ervaring met de VPS boxen? Hoor hier en daar wat negatieve verhalen (vaak offline).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-05 08:12
sdk1985 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:32:
Iemand ervaring met de VPS boxen? Hoor hier en daar wat negatieve verhalen (vaak offline).
Heb ruim een jaar geleden hun VPS geprobeerd: veel downtime, traag en als je de support er over vraagt geven ze de schuld aan je eigen software (zo is "99.9% uptime en anders krijg je je je geld terug" wel heel makkelijk). Geen idee hoe het nu is, maar er zijn veel betere providers te vinden voor die prijzen. Meestal zegt men "pay peanuts, get monkeys" over Versio, maar hun VPS zijn echt veel te duur vergeleken met het serviceniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:08
Pffff.. vandaag weer het één en ander aan gezeur:

Ik wil via Installatron een update uitvoeren van twee Wordpress installaties. Bij beide installaties krijg ik een fout over onvoldoende schijfruimte. De DirectAdmin omgeving meldt dat voor één domein nog ruim 15GB beschikbaar is. Beetje achterstallig onderhoud op de servers ??

Dit probleem hebben ze "gelukkig" vrij snel opgelost. Echter krijg ik nu bij het maken van een backup de melding dat de PHP-limitering vanwege 32bits OS maar een max file size van 2GB kan maken.

Echter de backup is maar 532,9MB groot (volgens het Installatron systeem).

Als eerste wordt er geroepen dat het OS op de server 64 bits is, dan twee mailtjes later is het ineens maar 32bits. En als laatste krijg ik de melding dat ik domeinnaam maar moet gaan verhuizen naar een andere server waarop het OS wel 64bits is. De ene support medewerker roept dat dit vanaf server 75 en hoger is. De andere roept weer later dat dit vanaf server 80 en hoger is..

Bij Versio weten ze gewoon echt niet waar ze mee bezig zijn. Ik had al een vermoeden dat men daar met studentjes bezig is, maar dergelijke zaken bevestigen alleen maar het vermoeden. Ook blijven de meldingen heen-en-weer stuiteren tussen eerste en 2e-lijns beheer. Maar daadwerkelijk effect heeft het totaal niet.

Ik weet dat Versio (en met name de directeur) meeleest:

Daarom deze oproep:

DOE ER AUB WAT AAN !! Dit is echt GEEN reclame voor je bedrijf !!
Ik adviseer ondertussen iedere klant die bij mij komt om ergens anders de hosting af te nemen. En dit heeft Versio écht al wel goede inkomsten gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

sdk1985 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:32:
Was eerst tevreden, maar nadat ze mijn VPS en data naar verdoemenis hebben geholpen: ontevreden

Wel goedkoop om te gebruiken als honeypot enzo, daar doen ze niet moeilijk over

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 20:59
Jammer dat Versio geen SNI inschakelt op hun shared hosting, dat zou nogal eens handig zijn om SSL certificaten te kunnen installeren - al was het maar self-signed. Kwestie de login pagina's ed toch iets of wat te beveiligen.

nextware schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:45:
Pffff.. vandaag weer het één en ander aan gezeur:

Ik wil via Installatron een update uitvoeren van twee Wordpress installaties. Bij beide installaties krijg ik een fout over onvoldoende schijfruimte. De DirectAdmin omgeving meldt dat voor één domein nog ruim 15GB beschikbaar is. Beetje achterstallig onderhoud op de servers ??
Idd. Installatron vind hoogstwaarschijnlijk plaats op een andere server dan waar jij op dat moment op staat.
Dit probleem hebben ze "gelukkig" vrij snel opgelost. Echter krijg ik nu bij het maken van een backup de melding dat de PHP-limitering vanwege 32bits OS maar een max file size van 2GB kan maken.
Backups bij versio maken ..... :X Laat maar .....
Bij Versio weten ze gewoon echt niet waar ze mee bezig zijn. Ik had al een vermoeden dat men daar met studentjes bezig is, maar dergelijke zaken bevestigen alleen maar het vermoeden. Ook blijven de meldingen heen-en-weer stuiteren tussen eerste en 2e-lijns beheer. Maar daadwerkelijk effect heeft het totaal niet.
De daadwerkelijke tech zit op de achtergrond en wil zo min mogelijk te maken hebben met support kwesties. Daar is die ticketstaff voor. Toen ik destijds support tickets ingediend had werd ik van A naar B gestuurd en vice versa. Sindsdien alle reseller paketten (14 stuks ofzo) geleidelijk aan opgezegd en verhuisd. Vele malen beter. Toegegeven, laatst netjes een duidelijk en goed antwoord op o.a vragen met name tot een domeinnaam gehad.
Ik weet dat Versio (en met name de directeur) meeleest:

Daarom deze oproep:

DOE ER AUB WAT AAN !! Dit is echt GEEN reclame voor je bedrijf !!
:> Helaas ben ik bang dat met het succesmodel van de goedkoopste hosting er weinig veranderen gaat.

• _JGC_
GigaPixels schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:11:
Jammer dat Versio geen SNI inschakelt op hun shared hosting, dat zou nogal eens handig zijn om SSL certificaten te kunnen installeren - al was het maar self-signed. Kwestie de login pagina's ed toch iets of wat te beveiligen.
Grote kans dat ze een aftandse versie van Apache draaien en dat helemaal niet eens in kunnen schakelen.

Verder lees ik hier dat DirectAdmin gebruikt wordt hier en daar. Weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn, maar heb het vandaag bij een klant in werking gezien: een grote puinhoop. Je installeert met een script eenmalig een bak software uit source gecompileerd, om vervolgens nooit weer iets aan onderhoud te kunnen doen.

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 16:58
Grote kans dat ze een aftandse versie van Apache draaien en dat helemaal niet eens in kunnen schakelen.

Verder lees ik hier dat DirectAdmin gebruikt wordt hier en daar. Weet niet wat jullie ervaringen daarmee zijn, maar heb het vandaag bij een klant in werking gezien: een grote puinhoop. Je installeert met een script eenmalig een bak software uit source gecompileerd, om vervolgens nooit weer iets aan onderhoud te kunnen doen.
Ik weet niet wat je in werking hebt gezien maar met Custombuild van Directadmin kan je alles netjes bijhouden via de CLI, ook is er sinds kort een plugin waarmee je dit via de browser kunt doen.

Linkje naar Custombuild 2: klik

Direct admin werkt uitstekend.

• _JGC_
prakka schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:35:
[...]

Ik weet niet wat je in werking hebt gezien maar met Custombuild van Directadmin kan je alles netjes bijhouden via de CLI, ook is er sinds kort een plugin waarmee je dit via de browser kunt doen.

Linkje naar Custombuild 2: klik
Ik heb gisteren het resultaat van dat script gezien, en dat was niet om over naar huis te schrijven. In de software die zogenaamd up to date was, kan ik zo 10 CVE's aanwijzen die niet gepatcht zijn. Verder houdt dat script niet bij wat het installeert, als je Apache installeert en je wilt later nginx, krijg je Apache er nooit weer schoon af. Ook als je een library vervangt door een nieuwe versie blijft er zooi achter.

DirectAdmin met dat script gebruik je dan ook alleen als je totaal geen idee hebt waar je mee bezig bent en het je ook geen reet interesseert, als het maar werkt.

Ging in mijn geval om een klant die eerst advies komt inwinnen voor een zo veilig mogelijke server met oog op schaalbaarheid en snelheid, vervolgens een heel rapport krijgt over wat er gaat gebeuren, dat vervolgens zelf gaat doen en dan zegt "kijk es, server is geinstalleerd, zo gaat de productie draaien, kan je kijken of er nog op of aanmerkingen zijn?", om vervolgens te concluderen dat zijn werkgever een paar honderd euro door de plee heeft gespoeld, want van het advies is helemaal niks in de praktijk gebracht.

Heb die klant dus ook gewoon geadviseerd om de hele server weer te laten overschrijven met een schone image, om vervolgens wel het advies goed te lezen.

• Nenoki
  • Laatst online: 03-07 15:56
Vanaf heden verkoopt Versio ook SSL certificaten.

https://www.secure.versio...te-164.html?pa=10562robgq

Heb zojuist een SSL certificaat geinstalleerd op mijn webshop. Lekker een veilige https verbinding. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-07 15:17
Nou nou,
mijn eerste ervaringen met Versio Hosting is niet super.

Ik heb al een tijdje mijn domeinen bij ze neergezet, en dat gaat prima.

Nu wou ik ook wat hosting dus heb ik de Mini Reseller.
Ik had eerst een dag geen FTP, omdat de FTP service was gecrasht. Klantenservice start hem weer, hij crasht meteen, waarna ze een fix doen en hij het gewoon stabiel doet.

Ik upload lekker mijn bestanden naar de public_html map. Ik kijk op mijn website, "Apache is functioning normally". Fijn, mijn mappen staan dus niet goed aan Apache gekoppeld. Nu moet ik weer een dag wachten (het is na 5 uur) totdat mijn websites online zijn...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Momenteel is al heel de ochtend onze site down.
Zijn blijkbaar grote problemen met een mysql server, waardoor ze nu alle databases aan het restoren zijn.
Schiet lekker op dus... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De support van Versio reageert vrij snel en, na aandringen, ook best wel volledig. Ze zijn niet te beroerd om je op weg te helpen. Ze zijn ook tot 2uur am open. Wat dat betreft een dikke plus voor Versio.

De eerste 2 weken was ik erg enthousiast. Alles verliep vlot en stabiel. Daarna begon de ellende.

Problemen in week 3-6:
  • Twee keer een uur downtime door gateway timeouts. Server zou vanzelf herstarten
  • Php 5.4 werkte niet meer. Resultaat; alle websites serveerde minimaal een halve dag onverwerkte php en dus lege pagina's
  • De server was een hele nacht offline.
  • Diverse USA ip's werden geblokkeerd (uitleg; buiten Nederland wordt sneller geblokkeerd).
  • Sites zaten ineens achter een proxy zit en al je bezoekers lopen dan via je server ip. Resultaat; htacces bans doen NIETS en als één iemand fout inlogged dan blokkeer je vervolgens je eigen server ip waardoor geen enkele user meer kan inloggen. Uiteindelijk heeft de support dit twee keer "opgelost".
  • Tot slot werd de website onacceptabel traag. Ik had een wordpress install waar de backend 14+ seconde moest laden. Trage Mysql dus.
Ik ben dus niet te vreden over de kwaliteit van de geleverde dienst...Voor serieuze hosting is het reseller pakket dus GEEN optie. De snelheid is niet constant (zitten geen limieten tussen websites dus één klote magento site kan de hele server plat bombarderen) en er is regelmatig downtime.

Kent iemand een betaalbaar reseller alternatief waar alles wel normaal werkt?

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 15-09-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het grootste probleem is gewoon geheugengebrek op de machines. Ik zie / zag soms bij system information dat bijv bijna de hele swap volstaat en er nauwelijks nog geheugen vrij is. Er is dan bijna geen ruimte voor cache en dat soort dingen.

Dan wordt een server traag ja. Ik vat ook niet dat versio zelf niet controleerd dan behalve monitorpaneeltjes bijhouden maar bijv eens actief surft op de websites van hun klanten.

• Kodess
Ik heb nu dus reseller bij versio en het verloopt ontzettend moeizaam om mijn websites over te zetten.

Ik heb de bestanden en DB overgezet, de site met het versio ip in mijn hosts file en ik krijg gewoon "Apache is functioning normally".

Bij de eerste website die ik wou overzetten vroeg de helpdesk toen of ik een link kon meegeven... ja niet dus. Dus heb ik maar de echte DNS omgezet, en toen deed ie het magischer wijze wel.

En in DirectAdmin staat dat ik 0 Bytes gebruik van de 1500. Daar klopt ook niks van.

Top. Als ik het niet allemaal snel draaiend krijg was het niet eens die euro per maand waard.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

• sdk1985
Ik heb de bestanden en DB overgezet, de site met het versio ip in mijn hosts file en ik krijg gewoon "Apache is functioning normally".
Dit ligt 99% zeker niet aan Versio. Standaard krijg je die Apache melding namelijk niet maar een .html met één of ander plaatje.

Wellicht vergeten ipconfig /flushdns te doen?

Directadmin update schijfverbruik nooit live. Je kunt een update aanvragen door op de ruimte te klikken. Dit is eigenlijk bij elke hosting partij zo; zo werkt Direct Admin.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 19-09-2014 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-06 21:46
Was eerder wel tevreden over Versio, vooral de prijs is erg interessant. Maar een tijd terug werd mijn reseller account toch echt te traag en de uptime was niet heel best.

Heb voor een aantal websites die ik beheer nu een VPS bij Digital Ocean gemaakt in combinatie met ServerPilot. Voor e-mail gebruik ik Google for Work of een standaard Outlook.com of Gmail.com accountje.
(zelfs in een simpel standaard account heb ik meer vertrouwen dan de mail via Versio te laten lopen)

Versio gebruik ik nu alleen nog maar voor het registreren van domeinnamen. Als iemand hier toevallig nog een alternatief weet (bij voorkeur met ongeveer de zelfde prijzen) dan ben ik benieuwd.

Naast goedkope domeinnamen moet ik ook zeggen dat de klantenservice van Versio meestal erg snel is met antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Gaat weer lekker bij VersioISP lees ik op Twitter. Wat een baggerpartij zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
sdk1985 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:59:
[...]

Dit ligt 99% zeker niet aan Versio. Standaard krijg je die Apache melding namelijk niet maar een .html met één of ander plaatje.

Wellicht vergeten ipconfig /flushdns te doen?

Directadmin update schijfverbruik nooit live. Je kunt een update aanvragen door op de ruimte te klikken. Dit is eigenlijk bij elke hosting partij zo; zo werkt Direct Admin.
Dank voor het schijfgebruik uitleg.

Helaas is het niet mijn dns of iets in die richting. Proxies, mobiel, overal flushes gedaan. De medewerkers van Versio zien namelijk ook dat het niet werkt.
In de tickets die ik met versio heb blijkt dat elke keer als ik een website toevoeg en hij dat laat zien, zij een apache reboot doen en dan doet hij het.
Ik denk dat er iets fout gaat met de virtualhostfile van apache die niet goed wordt aangemaakt.

Maar ja, ik heb nu 2 weken reseller, en het heeft me 2 weken gekost om 2 websites over te zetten, ben nu bezig met #3 maar dat duurt nu al weer 4 dagen. Een ander domein heb ik nieuw aangemaakt en die doet het ook nog niet.... ook al 4 dagen. Daar heb ik ook nog steeds Apache is functioning normally.
Dus, als je reseller bij ze neemt en je hebt server 058, meteen verhuizen naar een andere server.

EDIT:
Oh, nu merk ik ook dat mijn reseller nameservers het totaal niet doen. Al 4 dagen is het domein "niet te vinden". SIDN zegt dat het domein naar de juiste nameservers wijst. De DNS van de nameserver wijst naar het juiste IP. "Error code: ERR_NAME_NOT_RESOLVED" volgens Chrome.

:( :( Deze hosting is zijn lage prijs niet eens waard.

[ Voor 21% gewijzigd door Kodess op 22-09-2014 18:21 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Heb vorige week bij Versio een VPS besteld ( in verband met de actie 3 maanden voor slechts 5 euro )

Voor mijzelf heb ik een aantal websites en heb daarom een VPS aangeschaft, ten eerste 1xcloudbox voor 5 euro voor 3 maanden.
https://www.secure.versio...en-160.html?pa=10562robgq

Nadat deze was geactiveerd heb ik een upgrade gedaan en Directadmin licentie bijbesteld. (Dit is niet gezamenlijk in 1 keer te bestellen omdat de actie alleen voor 1x cloudbox geldt.

Vervolgens alles geinstalleerd en ben heel erg tevreden en mijn site draait soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Let wel op dat die Directadmin licentie 50 euro kost. Je betaalt dus 5+50=55 euro voor 3 maanden. Dat is ongeveer 18,33 per maand. Je kunt bij vrijwel alle clouddiensten voor minder één maand aanschaffen en vervolgens binnen 2 weken crediteren als het niet bevalt.

Natuurlijk wordt het na die 3 maanden wel relatief goedkoper:).

Verder zijn het bij Versio containers zo ver ik weet, dus geen hardware instancing (lees bij drukte kan je vps plat gaan). Dat schrok mij af. Maar voor die 5 euro zou ik het wel kunnen proberen :+ .

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 23-09-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattehh
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Net een bestelling gedaan en Versio is ineens offline..
Geld is wel weg van de rekening, maar geen hosting toegevoegd aan de account of een mailtje gekregen... zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Mattehh schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:34:
Net een bestelling gedaan en Versio is ineens offline..
Geld is wel weg van de rekening, maar geen hosting toegevoegd aan de account of een mailtje gekregen... zucht...
Versio gebruikt KVM, dus full virtualization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smen
  • Laatst online: 22-09-2024
Even ter info voor alle mensen die daarover vragen hebben. Er zijn op dit moment een aantal IP's bij Versio die door Hotmail zijn geblacklist. Mails van Outlook:
Mail from host mx3.hotmail.com [65.55.37.104]: 550 OU-002 (COL004-MC3F11) Unfortunately, messages from 46.21.172.155 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
Reactie van Versio:
"We hebben hotmail gevraagd ons van die lijst af te halen, helaas hebben zij nog geen actie ondernomen. Ik raad u aan om tijdelijk een gmail adres of hotmail adres te gebruiken zodat u wel mail kunt versturen. Helaas kan ik niet zeggen hoe lang het duurt voordat hotmail ons er af haalt. We hopen dat dit in de loop van de week opgelost wordt. Helaas is het wachten nu op Microsoft/Hotmail om dit op te lossen en ons van de lijst te halen. Echter zijn ze hier vrij traag mee waardoor deze melding nog blijft komen."
Hierna mijn opmerking:
Ha ***, dank voor je snelle reactie. Dit is wel vervelend. Het hele idee van een eigen domein is natuurlijk dat er vanaf dat adres mails verzonden kunnen worden. Kun je mij laten weten wanneer het is opgelost?
Uiteraard, wij vinden dit ook heel erg vervelend. Ik kan daar zo geen notitie van maken. Wel kan ik aangeven dat wij dagelijks contact hebben met hotmail om dit zo snel mogelijk op te lossen daar u niet de enigste bent wie dit probleem ervaart op dit moment. Wij hopen dat het toch tegen het einde van deze week volledig opgelost is. Er is geen spam verzonden vanuit onze servers. dus ook geen reden om ons daar op te zetten.
Beetje vreemd. Ze zijn dus geblacklist zonder dat er spam verzonden is, en je mag een eigen Hotmail of Google account gebruiken om te mailen. Enfin, over twee (!) dagen moet het weer opgelost zijn. Bent u weer even op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
i7Grendel schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:49:
[...]

Versio gebruikt KVM, dus full virtualization.
De support gaaf aan mij aan dat het container werk was...

Versio reseller kon ik echt niet meer aan. Mijn DirectAdmin VPS (Xen, niet bij Versio) draait ondertussen 49 dagen. Dus als iemand het bij Versio zat is en enkele simpele sites heeft dan valt er via DM vast wel wat te regelen. Mijn gemiddelde cpu load zit onder de 1% en de hoogste piek deze week was 68% cpu en 595 MB ram 8) . Pageviews op de machine zal iets van 100.000 per maand zijn. Een reseller met 50 websites zit ik natuurlijk niet op te wachten. Dan krijg je weer hetzelfde effect als bij Versio :+

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kodess schreef op maandag 22 september 2014 @ 17:54:
[...]

:( :( Deze hosting is zijn lage prijs niet eens waard.
Je hebt 2 manieren om een website te verhuizen. Als de originele hoster gewoon directadmin is het een backup aanmaken, deze lokaal opslaan, dezelfde user bij versio aanmaken met als domein blaatnogwat.nl, een map in de / aanmaken met 'backups' > daar je backup van Directadmin planten, en naar backup manager gaan > je zou 'm zo moeten kunnen extracten. Let wel dat bij herstellen van backups, cronjobs niet worden meegenomen, altijd handmatig even nalopen. Email accounts, gehashte wachtwoorden enzo komen wel mee.

De reden dat je blaatnogwat.nl aanmaakt, en niet het te verhuizen domein, is dat je bij herstellen van backups problemen krijgt. Hij zegt dat het domein dan al bestaat en haakt herstel van backup herstellen af.

Vervolgens zet je A record of Nameserver om, de laatste kan 12 tot 24 uur duren. Ik ga altijd voor optie 2.

Na 6 a 12 uur kijk je met ping of de website over is (Zie je aan het antwoord IP adres) en voila. Test alles / loop alles na en your good to go.

Een handmatige verhuizing, als je bijv vanaf Cpanel afkomt enzo, vereist andere stappen. Je moet config files editten met de juiste paden, nieuwe database gegevens aanmaken, daar je database op importeren enz enz. Vergeet maprechten ook niet als je bestanden handmatig overzet.

Ik heb een website naar versio vaak in 5 minuten al verhuisd, waarop ik 6 uur wacht op de DNS die nog om moet zetten.

Ik denk dat het eerder aan jouw expertise ligt dan die van versio. Juist met directadmin is dat lekker makkelijk.

@ hierboven, VPS met 512MB is heel erg karig. Met 5 websites dan chrash je zo'n VPS al wegens geheugengebrek. Mijn ervaring is is dat een VPS met meer dan 8GB werkgeheugen pas lekker lopen gaat omdat je bijna alles cachen gaat. En dan heb ik het over ~ 3000 tot 12.000 bezoekers per dag over 15+ websites met verschillende IP adressen.

Caching met lekker veel geheugen kan de boel zoveel versnellen. Een keertje een aanval op je VPS met 512MB geheugen en het ligt eruit. Draait gewoon vol.

@ 2 posts hierboven; websites worden bij versio gehacked, meestal wegens achterstallige onderhoud bij gebruikers zelf. Wat er dan gebeurd is dat er bakken met spam verstuurd wordt. Hotmail kan de ellende gewoon niet meer aan en blokkeert de boel (logischerwijs). Elke hoster kan dat overkomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 02-10-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mijn vps heeft geen 512 mb... hij gebruikt momenteel op piek momenten 592mb. Minimum vereiste van DirectAdmin is 1024mb. Maar goed, ik heb dus momenteel erg veel overcapaciteit. Draait als een trein, vandaar het aanbod ;).

Verder zou ik bij overzetten altijd eerst het advies geven GEEN wijzigingen te maken in de DNS maar dit alleen lokaal te doen door deze regel aan het windows/system32/drivers/etc/hosts bestand toe te voegen:
123.123.123.123 www.jewebsite.nl

Hierbij is 123.123.123.123 het ip adres van je nieuwe sever. Daarna doe je cmd>ipconfig /flushdns.

Nu kun je alvast testen of je site goed draait op de nieuwe host, voordat de rest van het internet er last van heeft. Door je site dubbel te laten werken heb je voor het hele internet 0 downtime. Maar dit wordt een beetje offtopic :P.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2014 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, vergeten toe te voegen, als je een backup hersteld, vink dan de DNS opties uit.

Anders neem je per ongeluk, de DNS instellingen van mischien je vorige hoster mee.

Als je website gewoon nog draait bij de vorige hoster dan is het wijzigen van de nameserver niet zo erg. Bezoekers updaten uiterlijk tussen 24 en 48 uur hun DNS.

Het komt soms voor dat Mac's bijv voor eeuwigheid de server IP adressen op 1 of andere manier opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Via de bovenstaande truuk kan ik dus 100% dezelfde website bij Versio, 2 andere resellers en mijn eigen vps draaien.

Voorbeeld 1:
Versio: 13183ms wait op een html van 49 KB. Totale pageload 15,51s.
VPS: 16ms voor 56,52 KB. Totale pageload 2.27s

Voorbeeld2: Andere website waarbij er wordt geforward naar /nl/ en dan de tijd voor de eerste .html binnen is:
Reseller1: 1340+2166ms
Reseller2: 2829+552ms
Versio: 7472ms (vergeten /nl weg te doen)
VPS: 92+182ms

Lijkt er sterk op dat als de website bij Versio even niet bezocht is hij uit de kelder moet komen :+ . Versio is heel sympathiek en voor de lage prijzen kan ik best begrijpen dat het soms iets trager is. Maar een wait van 13 seconde dat kan echt niet voor mij.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2014 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een VPS kan gigantisch traag lopen als de I/O op de machine op waarop jij staat 'bezet' is. Denk aan dat de host bijv enorm druk is met het maken van een backup bijv.

Natuurlijk is een VPS sneller. Nog sneller als het een SSD powered VPS is.

Maar bij versio moet je er gewoon vanuit gaan dat daar machines volgekwakt worden met sites, vaak ook niet geoptimaliseerd, beperkt in hoeveel I/O, geheugen of Load een website gebruiken mag en users die met extreem trage scripts aan de gang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Alles kan ;). Maar even serieus. Nee, in mijn geval zit er goede hardware virtualizatie achter in combinatie met SSD caching. Haal IO pieken van 60.000 IOPS. Snapshots hebben ook geen impact op de vps, die zijn instant en worden door andere machines gecomprimeerd. Zoals je merkt ben ik wellicht een beetje overboord gegaan :).

Terugkomend op Versio. Bij shared hosting kan het inderdaad zo zijn dat je site op sommige momenten trager reageert. Maar regelmatig meer dan 10 seconde naar een wit scherm kijken is anno 2014 gewoon onacceptabel. Dan praten we over een met w3 total cache gecachte pagina. In de backend kun je af en toe per actie tot 15 tellen.

Uit navraag bij Versio blijkt dat er geen limieten tussen de verschillende users zitten. Dus daar vringt de schoen. Dit is een keuze van Versio. Versio ziet dit ook niet als probleem, dan moet je maar een VPS nemen. Dat een user soms de hele server plat gooit is ook geen probleem. De server herstart automatisch zegt Versio dan. Tenzij het langer dan 2 uur duurt komen ze niet in actie.

Nogmaals die support van Versio is super sympathiek. Maar die voeren het beleid uit, en daar gaat het mis. Versio moet gewoon Cloudlinux gaan toepassen of minder users per server toelaten.

Met die Reseller 2 was ik prima tevreden. Ik draaide daar alleen twee websites binnen één pakket en dat vond de cpu limit niet leuk. Daar knalde ik met 4000 bezoekers per dag regelmatig tegen aan. Daarom zocht ik naar een partij waar ik verder kon groeien. Dat leek Versio te zijn maar dat is Versio dus niet geworden.

Ik ga er niet vanuit dat jij 13K ms om 1 uur 's nachts wel acceptabel vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Aangezien Versio 6 jaar bestaat geven ze aan klanten een gratis kortingscode die klanten kunnen geven aan vrienden/kennissen.

Wil je graag klant worden bij Versio en een gratis .nl/.be/.eu domein bestellen dan heb ik een gratis kortingscode beschikbaar. Stuur mij daarvoor even een DM.

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 03-10-2014 16:28 . Reden: referral verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

-

[ Voor 125% gewijzigd door ? ? op 06-10-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb ook nog wel zo'n code beschikbaar voor de liefhebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heb er hier ook nog één. Grappig je voornaam in de code :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:54

St@m

@ Your Service

Iemand ervaring met het laten terugzetten van een backup? Ik heb afgelopen vrijdag een foutje gemaakt en mijn "live" databases verwijderd.. nu is het van de meeste sites geen probleem aangezien dat testomgevingen zijn, maar van één omgeving moet ik echt wel de database terughebben.. ja maak dan zelf back-ups.. dacht dat ik ook wel een back-up had.. maar niet van die site helaas :')

Chat gecontacteerd --> moet een helpdesk ticket aanmaken --> gedaan vrijdag
Krijg ik als antwoord een screenshot met de mededeling dat de database die ik terug wil hebben niet bestaat. Huh? Ik bekijk het screenshot.. laatste backup van 20 februari van dit jaar.. de site is in de zomer gebouwd.. nee dan bestaat de database niet...

Ik mag toch wel verwachten dat een hosting provider iets regelmatiger back-ups maakt dan eens per jaar :?
Ik kan ze niet bellen, chat is niemand aanwezig en op mijn ticket is niet meer gereageerd.. begin het een beetje benauwd te krijgen.. :/

Edit: Net een medewerker op de chat gesproken. Er wordt zsm gereageerd op mijn ticket. Kreeg wel de bevestiging dat er iedere dag een back-up gemaakt wordt, dus ik heb weer wat hoop.

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 06-10-2014 09:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:25
Sja in principe is dit gewoon je eigen probleem. De provider maakt wel backups maar die zijn voor eigen gebruik, voor als er een server crasht ofzo.

Service gerichte providers doen er zelden moeilijk over een klant uit de brand te helpen met zo'n back-up, maar ja, we hebben het over versio.... verbaast me al dat ze überhaupt zijn gaan kijken voor je. Dat ze driekwartjaar achter lopen met hun backups is echter wel een beetje idioot. Dat hoort gewoon dagelijks te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

mcDavid schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:39:
Sja in principe is dit gewoon je eigen probleem. De provider maakt wel backups maar die zijn voor eigen gebruik, voor als er een server crasht ofzo.
Nee, daar ben ik het niet mee eens.. Of vertel jij (indien sysadmin) dat ook aan je klanten/gebruikers? Natuurlijk is het niet handig dat ik geen eigen back-up heb, dat voorop gesteld!
Service gerichte providers doen er zelden moeilijk over een klant uit de brand te helpen met zo'n back-up, maar ja, we hebben het over versio.... verbaast me al dat ze überhaupt zijn gaan kijken voor je. Dat ze driekwartjaar achter lopen met hun backups is echter wel een beetje idioot. Dat hoort gewoon dagelijks te gebeuren.
Mwah, heb de chat toch met een positief gevoel verlaten net (zie edit)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online

? ?

Dag St@m, je mag er vrij zeker van zijn dat ze geen backups van hun systemen zullen terugzetten.
Tenzij jij een eigen backup maakt, is je data niet veilig.

Hun backups worden enkel gebruikt in geval dat een van hun servers de geest heeft. Ik heb recent op twitter veel boze mensen gezien met o.a. een webshop waarvan de database gecrasht was. Ze wilden toen ook geen back-up terugzetten voor die persoon...

Succes in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:25
St@m schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:41:
[...]

Nee, daar ben ik het niet mee eens.. Of vertel jij (indien sysadmin) dat ook aan je klanten/gebruikers? Natuurlijk is het niet handig dat ik geen eigen back-up heb, dat voorop gesteld!
Het ligt er maar net aan wat je aanbiedt. Een provider biedt over het algemeen een bepaalde mate van datazekerheid die ze kunnen garanderen door zelf backups te maken. Hierdoor kunnen ze je data terugplaatsen als ze zelf een screwup maken.
Dat heeft niets te maken met hulp bij eigen screwups.

Volgens mij is het in veel gevallen zo dat ze ook geen per-database backups hebben, maar gewoon images van de servers. Als ze die snel terugzetten gaan alle klanten terug naar de backup. Als ze alleen jouw database terug willen zetten moeten ze redelijk wat moeite doen om die uit de image te halen, niet iets wat ze zomaar doen voor iedereen die per ongeluk DELETE * FROM table doet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

mcDavid schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:10:
[...]
Het ligt er maar net aan wat je aanbiedt. Een provider biedt over het algemeen een bepaalde mate van datazekerheid die ze kunnen garanderen door zelf backups te maken. Hierdoor kunnen ze je data terugplaatsen als ze zelf een screwup maken.
Dat heeft niets te maken met hulp bij eigen screwups.

Volgens mij is het in veel gevallen zo dat ze ook geen per-database backups hebben, maar gewoon images van de servers. Als ze die snel terugzetten gaan alle klanten terug naar de backup. Als ze alleen jouw database terug willen zetten moeten ze redelijk wat moeite doen om die uit de image te halen, niet iets wat ze zomaar doen voor iedereen die per ongeluk DELETE * from TABLE doet dus.
Volgens de berichten op het forum worden back-ups gewoon teruggezet. :) Ik heb goede hoop. Schrok alleen van het screenshot met daarin de laatste back-up van 20-2-2014, maar dat zal wel een screw up geweest zijn van de helpdeskmedewerker. Ik heb goede hoop op een goede afloop. We zullen het zien, zal het wel laten weten.
Link met uitspraken helpdesk: https://www.secure.versio...tml?page=&search=database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:33:
[...]

Je hebt 2 manieren om een website te verhuizen.

....

Ik heb een website naar versio vaak in 5 minuten al verhuisd, waarop ik 6 uur wacht op de DNS die nog om moet zetten.

Ik denk dat het eerder aan jouw expertise ligt dan die van versio. Juist met directadmin is dat lekker makkelijk.
Dat dacht Versio ook, maar raad is hoe het weer is opgelost.... (Apache restart)

De domeinen die ik verhuisde (inclusief database en bestanden) waren dan gewoon actief op DNS.
De reactie van de Versio server was dan gewoon die "Apache is configured correctly" pagina.

Ik heb het namelijk ook nog getest met een leeg domein. Gewoon in DirectAdmin een domein aangemaakt. 72 uur gewacht. Ik zag dat de DNS goed was doorgekomen. Ik ging naar het domein. "Apache is configured correctly".

Na 3 dagen gezeur met de helpdesk hebben ze Apache gereset, en warempel: Ik kreeg de standaard Direct Admin pagina ("Welcome to the home..... To change this page please upload...").

Ze weigeren dus nog steeds de oorzaak te verhelpen, ik moet nu gewoon elke keer als ik een website wil toevoegen aan mijn reseller pakket vragen of ze apache herstarten.... |:(

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 16:40
Vreemd, als je een domeinnaam toevoegt of wijzigt zou HTTPD automatisch moeten herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
BliXem schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:50:
Vreemd, als je een domeinnaam toevoegt of wijzigt zou HTTPD automatisch moeten herstarten.
Inderdaad, dat zei ik ook, en Versio ook.
Ik was een keer van de eerste naar de derde lijn verplaatst, maar die heeft hem binnen een paar uur gewoon weer terug naar de eerste gestuurd...

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien gaat het stukje in vhosts niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Kodess schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:59:

Ik heb het namelijk ook nog getest met een leeg domein. Gewoon in DirectAdmin een domein aangemaakt. 72 uur gewacht. Ik zag dat de DNS goed was doorgekomen. Ik ging naar het domein. "Apache is configured correctly".

Na 3 dagen gezeur met de helpdesk hebben ze Apache gereset, en warempel: Ik kreeg de standaard Direct Admin pagina ("Welcome to the home..... To change this page please upload...").

Ze weigeren dus nog steeds de oorzaak te verhelpen, ik moet nu gewoon elke keer als ik een website wil toevoegen aan mijn reseller pakket vragen of ze apache herstarten.... |:(
Snap dit verhaal niet helemaal.

Als je bij Versio het domein hebt dan moet je het koppelen via het klantenpaneel aan een account en vervolgens de sub-users (indien reseller).

Als je niet bij Versio het domein hebt dan hebben de directadmin instellingen 0 invloed en moet je zijn bij de dns-control van de partij waar je domein staat.

Beide gevallen doe je bij Versio eigenlijk niets met DA (behalve eventueel een nieuwe user aan maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Databases zijn allemaal netjes teruggezet. Er was wel een 4e lijns medewerker voor nodig, maar dat maakt me niet uit! Super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
sdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 15:09:
[...]

Snap dit verhaal niet helemaal.

Als je bij Versio het domein hebt dan moet je het koppelen via het klantenpaneel aan een account en vervolgens de sub-users (indien reseller).

Als je niet bij Versio het domein hebt dan hebben de directadmin instellingen 0 invloed en moet je zijn bij de dns-control van de partij waar je domein staat.

Beide gevallen doe je bij Versio eigenlijk niets met DA (behalve eventueel een nieuwe user aan maken).
Het koppelen veranderd alleen de nameservers.
Ik heb het bij allebei. Bij Versio het domein, en ook niet bij Versio het domein.

In DA moet je uiteraard een account aanmaken, zodat je FTP access hebt en een database accountje.

Ook heb ik het geprobeerd door in mijn host file een domein met het goeie IP toe tevoegen, dat werkte dan ook niet.

Ik heb dus op elke manier die kon gekeken of het lag aan DNS of Nameservers. Ook heb ik bestanden in de public_html map gezet, en dan zag ik nog steeds de Apache fout. Of haalde ik de default DA pagina weg, nog steeds de Apache fout.

Elke keer (6x in totaal) was het probleem opgelost als ze apache herstartte.
Ik heb dus 6 tickets bij Versio gehad. En elke keer was het Apache, steeds 2 tot 3 dagen voordat ze dat dan wouden herstarten, want "de klant doet iets fout" dus moest ik eerst de hele tijd uitleggen dat dit elke keer gebeurde en dat ik niks fout deed.

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 06-10-2014 18:10 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik had er 9 via versio en ik heb 0x iets aangepast via DirectAdmin DNS control. Alles wordt ingesteld bij/na koppeling. Inclusief txt record.
De domeinnaam is al aanwezig op de server.
Wij hebben alsnog de nameservers aangepast. Het kan enkele minuten duren voordat deze nameserver wijziging verwerkt is.
Verder wil ik niet beweren dat je geen last hebt van een storing bij Versio, dat geloof ik zo :P. Doe daar eigenlijk alleen nog de domeinregistratie. Maar als je denkt dat het aan de server ligt dan zou ik gewoon even naar een andere server verhuizen.

Dit kan bij Control Panel> Uw x pakketten>Overzicht>Vergrootglas>Overige opties>Verhuizen naar andere server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
sdk1985 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:19:
Ik had er 9 via versio en ik heb 0x iets aangepast via DirectAdmin DNS control. Alles wordt ingesteld bij/na koppeling. Inclusief txt record.

[...]

Verder wil ik niet beweren dat je geen last hebt van een storing bij Versio, dat geloof ik zo :P. Doe daar eigenlijk alleen nog de domeinregistratie. Maar als je denkt dat het aan de server ligt dan zou ik gewoon even naar een andere server verhuizen.

Dit kan bij Control Panel> Uw x pakketten>Overzicht>Vergrootglas>Overige opties>Verhuizen naar andere server.
Ja ik weet het, ben ik ook van plan. Ik vind het gewoon heel jammer dat Versio dan niet de server gaat fixen en dat als ik verhuis gewoon andere klanten er last van zullen hebben...

Ik had ook eerst alleen domeinen bij Versio, dat doen ze prima. Maar door deze hosting probleme ben ik wel alvast een vervangende hoster aan het zoeken voor als het een keer echt fout gaat :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465528

Ik ben langzaam mijn domeinen aan het verhuizen naar een VPS,
had het eerst met een beaglebone black geprobeerd. maar die had toch wel wat weinig ram voor de job zegmaar :p.

Voor domeinen aanschaffen en beheren gebruik ik nogsteeds versio en daar heb ik dan ook totaal geen klachten over. Eigenlijk is het ook niet geheel terecht als ik klaag over de hosting zelf. Want met 4 domeinen onderbrengen voor 2,25 per maand, vind ik niet dat je daar hele hoge verwachtingen voor moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Onzin je kunt verwachten wat op de site staat:
Omdat Versio één van de grootste hosting bedrijven van Nederland is hebben wij de kennis en personeel om u een betere kwaliteit aan te bieden voor een lagere prijs. Zo is ons webhosting platform erg geavanceerd. Al onze webhosting servers staan in een high availability cloud. Hierdoor kunnen wij betere snelheden en uptimes garanderen dan wie dan ook! Mocht een server bijvoorbeeld plotseling uitvallen dan wordt dit automatisch opgevangen door andere servers waardoor er er geen downtime is! Verder is alle data op een volledig redundante SAN opgeslagen en iedere SAN is uitgerust met RAID-60 schijfconfiguratie waardoor uw data veiliger is dan ooit. Ook zijn al onze webhosting servers voorzien van workload balancing: Een server wordt op basis van de huidige drukte automatisch het nodige vermogen gegeven.
Deze hele tekst van Versio komt eigenlijk niet overeen met de werkelijkheid. Workload balancing kun je niet over spreken als de mysql server 14 seconde over een query gaat doen. Downtime is er meer dan genoeg :P .

Als Versio daarnaast gewoon Cloudlinux gaat gebruiken is het gros van de klachten opgelost. Support is prima, beleid wat minder...

[ Voor 13% gewijzigd door sdk1985 op 13-10-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
sdk1985 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:22:
Als Versio daarnaast gewoon Cloudlinux gaat gebruiken is het gros van de klachten opgelost. Support is prima, beleid wat minder...
De support is nog steeds zoals ik gewend ben: ze ontkennen alle problemen en geven de klant er de schuld van. Binnen twee weken na oplevering heb ik twee keer last gehad van een falende storage (een keer bij het aanmaken, de tweede keer spontaan). De eerste keer zeiden ze dat het was opgelost terwijl het niet zo was, de tweede keer gaven ze mij de schuld en weigerden ze zelfs te kijken of er wat aan de hand was (ondanks duidelijke aanwijzingen dat er aan hun kant iets fout zat).

Aan het einde van de rit werd ik wel doorverwezen van een L1 medewerker naar een Helpdesk Manager, wat de kwaliteit van de support best goed maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
Een half nieuwsbericht posten met referrals is niet de bedoeling. Prijzen (en wijzigingen) staan op de site van Versio. Referrals zijn ook niet gewenst. Het is prima als je mensen attendeert op goede aanbiedingen, maar het moet geen marketingpost worden

[ Voor 85% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-07 18:09
Ik heb een klein vraagje:

Ik zou graag via mijn host foto's willen uploaden maar ik mis wat:
ik wil dat ik mijn foto's kan ordenen in www.website.be/pictures met daar mappen in met de foto's geordend.

Ik heb al wat tutorials gezien maar die gaan nooit verder dan uploaden met filezilla, blijkbaar mis ik enige index.html bestandje met inhoud

Ik heb deze map in de public_html geplaatst met map persmissies van 755 en foto permissies van 644.

Ik heb hier geen grote kennis van maar hoop dat iemand me wat kan verderhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Wat zie je als je naar www.website.be/pictures gaat? Zie je daar een pagina met "Index of /pictures" (of iets dergelijks) of een melding "403 Forbidden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je zoekt is directory index. Dit kan je door een .htaccess te plaatsen in de map met daarin het volgende:

code:
1
Options +Indexes

Zo kan je door mappen en bestanden heen bladeren. :)

Wat me heel erg opvalt, is dat de snelheid van websites bij versio met de laatste PHP standaarden (PHP 5.5) enorm snel functioneren t.o.v websites met code dat voor PHP 5.3 bedoeld is / was. Zou er dan toch een sprankje hoop zitten daar bij die goedkope webhoster, als iedereen nu eens op de juiste manier hun websites in elkaar zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-07 21:24

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:34:
Wat je zoekt is directory index. Dit kan je door een .htaccess te plaatsen in de map met daarin het volgende:

code:
1
Options +Indexes

Zo kan je door mappen en bestanden heen bladeren. :)

Wat me heel erg opvalt, is dat de snelheid van websites bij versio met de laatste PHP standaarden (PHP 5.5) enorm snel functioneren t.o.v websites met code dat voor PHP 5.3 bedoeld is / was. Zou er dan toch een sprankje hoop zitten daar bij die goedkope webhoster, als iedereen nu eens op de juiste manier hun websites in elkaar zet?
of dit :P
http://sye.dk/sfpg/