Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171644

Boyz,

Ik heb sinds gister de 46 PZ85 ontvangen, dus doe ik vanaf vandaag mijn intrede in dit topic!

Ik ben overgestapt van een gekalibreerde 40 inch HD-Ready Samsung naar een Pana en heb gister ongeveer 3 uur mijn nieuwe tv getest. Ik moet zeggen dat het analoge signaal uitmuntend is op de pana. Weet niet of dit ligt aan mijn signaal of Hirschman coax kabel, maar ik vind het verschil tussen analoog en UPC digital te verwaarlozen.

Volgende test was mijn 360. Uiteraard heb ik eerst mijn tv op cinema gezet en het contrast naar 50 % verlaagd. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van het beeld, de grootte van het scherm speelde hier een rol in, en van de details.

Vervolgens mijn pc aangesloten en de resolutie opgekrikt naar 1920 x 1280 en 1080p films checken.

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het beeld van de plasma, maar toch niet zo erg als in de winkel. Uiteraard heeft dit te maken met het gebruik van cinema versus dynamisch, maar ik kan vooralsnog niet echt met een open bek genieten van het beeld zoals anderen hier op het forum en wat ik eigenlijk stiekem wel had verwacht. Daarom even de volgende vragen.

Gamen jullie en kijken jullie HD films (via pc of blu-ray) in cinema-mode of normal? Is het erg om te gamen in normal i.v.m. < 200 uur inbranden? Het viel me namelijk op dat in GTA 4 de kleuren er gelijk vanaf spatten in normal en in cinema de kleuren wel natuurlijker ogen maar ook saaier.

Is normal trouwens hetzelfde als cinema-mode alleen dan met het contrast omhoog geschroeft?

Zetten jullie alle beeldverbeteringen uit (zoals IFC, kleurbeheer, x.v. colour, p-nr) bij alles of alleen bij tv/voetbal kijken?

Ik weet dat smaken heel persoonlijk zijn enz, maar ik heb graag een referentiekader.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Anoniem: 171644 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:45:
Boyz,

Ik heb sinds gister de 46 PZ85 ontvangen, dus doe ik vanaf vandaag mijn intrede in dit topic!

Ik ben overgestapt van een gekalibreerde 40 inch HD-Ready Samsung naar een Pana en heb gister ongeveer 3 uur mijn nieuwe tv getest. Ik moet zeggen dat het analoge signaal uitmuntend is op de pana. Weet niet of dit ligt aan mijn signaal of Hirschman coax kabel, maar ik vind het verschil tussen analoog en UPC digital te verwaarlozen.

Volgende test was mijn 360. Uiteraard heb ik eerst mijn tv op cinema gezet en het contrast naar 50 % verlaagd. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van het beeld, de grootte van het scherm speelde hier een rol in, en van de details.

Vervolgens mijn pc aangesloten en de resolutie opgekrikt naar 1920 x 1280 en 1080p films checken.

Ik moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van het beeld van de plasma, maar toch niet zo erg als in de winkel. Uiteraard heeft dit te maken met het gebruik van cinema versus dynamisch, maar ik kan vooralsnog niet echt met een open bek genieten van het beeld zoals anderen hier op het forum en wat ik eigenlijk stiekem wel had verwacht. Daarom even de volgende vragen.

Gamen jullie en kijken jullie HD films (via pc of blu-ray) in cinema-mode of normal? Is het erg om te gamen in normal i.v.m. < 200 uur inbranden? Het viel me namelijk op dat in GTA 4 de kleuren er gelijk vanaf spatten in normal en in cinema de kleuren wel natuurlijker ogen maar ook saaier.

Is normal trouwens hetzelfde als cinema-mode alleen dan met het contrast omhoog geschroeft?

Zetten jullie alle beeldverbeteringen uit (zoals IFC) bij alles of alleen bij tv/voetbal kijken?

Ik weet dat smaken heel persoonlijk zijn enz, maar ik heb graag een referentiekader.

Bij voorbaat dank!
Het blijft natuurlijk je persoonlijke voorkeur, dus wat jij het mooiste vindt moet je gewoon pakken natuurlijk. ;)

Vooral bij het gamen kan Normal een mooi beeld geven. Cinema is zoals de naam al doet vermoeden, vooral geschikt voor films. Lekker rustgevend, dit vind ik een mooier en rustiger beeld. Ik gebruik dit ook voor normaal tv kijken.

Een vriend van me heeft precies dezelfde tv en kijkt wel op normal naar films, hij vindt dat het mooiste dus wie ben ik dan om daar iets van te zeggen? :)

Ik heb in het begin bij GTA4 wel het kader weggedaan en ben gewoon wat rond gaan kloten. Verhaal is een beetje moeilijk te volgen zonder radar ;).

Verder kan ik er weinig over zeggen, ik heb een 42PX80, die heeft geen IFC. Ik heb mijn contrast ook op 70% staan ofzo hoor, terwijl heel veel mensen hem op 50% hebben staan en dat geweldig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerMaert
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-08-2023
Heb een 720p Beamer (speel content af via HTPC).. en mn scherm heeft geen 3,25 breedte .. sorry had niet gezien dat nick breedte zei.. hij is 3,25 M Diagonaal :) dus de breedte is iets van 2,75m ong. Dus heel veel breder is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
TweakerMaert schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:22:
Heb een 720p Beamer (speel content af via HTPC).. en mn scherm heeft geen 3,25 breedte .. sorry had niet gezien dat nick breedte zei.. hij is 3,25 M Diagonaal :) dus de breedte is iets van 2,75m ong. Dus heel veel breder is het niet :)
Ohhh SLECHTS 2,75m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239274

Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:08:
[...]

Graag gedaan hoor. Je zou de kabels kunnen wegstoppen onder de plinten en de speakers aan de muur, maar het is wel meer werk dan een 2.1
Het is wèl mooier en zo'n switch is handig, maar je hebt dan wel een extra apparaat met stekker die ook in t zicht moet blijven van de afstandsbediening die er ook bij zit.

€79 voor een 4-1 hdmi switch incl kabel en verzendkosten bij consoleshop.nl
Weet niet of de kabel er nog bij zit, was een actie.

Je kon de handleiding toch niet vinden van die PTX50?
Helaas kan ik m niet linken maar doe hetvolgende:

- ga naar www.panasonic.nl
- kies bovenin Service & info
-ga bij Download Area naar Gebruiksaanwijzingen
- selecteer Audio Video Producten
- selecteer Audiosystemen
- selecteer SCPTX50
- bekijk de handleiding en sla m op
Zoals Ali G het zou zeggen: Respect!
Hartelijk bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282141

Ferry34 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:52:
[...]

Doe dit gewoon met Mediaplayer 11. Ga naar bibliotheek-media delen-als je ps3 aanstaat dan klik je deze aan om te kunnen delen. Je moet het volgens mij wel in een bepaalde map zetten op je pc wat je wilt delen, maar ik weet uit mn hoofd niet meer welke dat was.
Dit werkt overigens alleen maar met gewone film en muziek, geen aparte formaten ofzo.
Die weg heb ik al eens bewandeld ;) Alleen .mkv files vinden de meeste players niet zo leuk. Omzetten naar mpeg2 o.i.d betekent kwaliteitsverlies dus ik heb het maar opgegeven.

Heb wel gelezen dat zo'n Media Tank dat kan draaien, alleen daarvoor 249 euro? Nee, zou niet weten waar ik dat ding dan nog meer voor zou gebruiken :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Heb vandaag m'n plasma gecalibreerd met spyder2 en met test patterns... ziet er prachtig uit nu! eindelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:26
Anoniem: 239274 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:33:
[...]

Zoals Ali G het zou zeggen: Respect!
Hartelijk bedankt voor de info!
Graag gedaan! (viel niet mee trouwens, was moeilijk te vinden!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 15:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Anoniem: 211380 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:37:
Heb vandaag m'n plasma gecalibreerd met spyder2 en met test patterns... ziet er prachtig uit nu! eindelijk..
Hoe werkt dat precies en hoe kom je aan die apparatuur? En zijn er verborgen menu's op de pana's waar je meer kan instellen dan in options of het standaard menuutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Lt. Marx schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:47:
[...]

Hoe werkt dat precies en hoe kom je aan die apparatuur? En zijn er verborgen menu's op de pana's waar je meer kan instellen dan in options of het standaard menuutje?
Ik zou de topicstart eens doorlezen als ik jou was...

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

EWK schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:05:
[...]

Ik zou de topicstart eens doorlezen als ik jou was...
Mea Culpa 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
42PX80 aangeschaft voor oma als kerstcadeau :Y
Van 66cm 4:3 naar 106 16:9..... crap, haar hele woonkamer moet anders worden ingericht denk ik :o

Alleen twijfel ik of ik de TV al zou uittesten of niet. Ik hoop dat hij alleen goed is thuis gekomen (plat vervoerd namelijk). Straks eens de doos openen denk ik :)

Maar bij de BCC zei de verkoper dat er maar 1 jaar garantie op de TV zat. Maar het is toch wettelijk geregeld dat de garantie 2 jaar is?

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 06-12-2008 12:36 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:23
Chevy454 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:40:

Maar bij de BCC zei de verkoper dat er maar 1 jaar garantie op de TV zat. Maar het is toch wettelijk geregeld dat de garantie 2 jaar is?
Zeker zo'n typische 'zaterdaghulp dozenschuiver'...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Tegels schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:40:
Zeker zo'n typische 'zaterdaghulp dozenschuiver'...... :+
Ik werd pislink kan ik je zeggen :) Proberen ze mij een monsterkabel aan te smeren gemaakt door elven in het maanlicht toen de planeten op 1 lijn stond. Of een digitale decoder icm een ziggo abo.

Ik wil gvd gewoon die doos ja? :(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:51

Mij maakt het niet zoveel uit hoelang die garantie is. Geloof dat een apparaat hetmoet uitzingen zolang redelijk is.Als ik na 3 jaar met kapotte tv zit, is het best redelijk dat ik de fabrikant daarop aanspreek, na 20 jaar is dat niet meer redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:01
Ik wil graag een TH-42PX80 kopen, maar met de volgende dingen in het achterhoofd:

* ik ben niet van plan om in de nabije toekomst met HD-bronnen te werken
* dus voorlopig kijk ik vooral DVD's en gewone kabel tv (geen HD!)
* de dvd speler (een redelijk deftige pioneer van ongeveer 1 jaar oud) zou ik met een composite kabel aansluiten, want er zit geen HDMI op

Gaat dit een beetje lukken? Want op deze manier moet het tv toestel de DVD bron (en tv signaal) upscalen naar 720p, gaat dit er goed uitzien?
Of is het bijvoorbeeld echt nodig dat ik dan een upscaling dvd speler aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 17:53
Ik heb de volgende vraag. Wanneer ik een UPC HDTV decoder aansluit via HDMI, schakelt de tv dan automatisch naar de juiste kanaal wanneer ik hem aanzet? Ik dacht namelijk dat HDMI dit niet ondersteund. En een DVD speler van Panasonic met viera link? Kan die dat dan wel?

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

RubenDJ schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 14:24:
[...]

Sorry, maar hier moet ik toch even inhaken: mijn 46PZ85 (en volgens mij elke plasma in meer of mindere mate) heeft wel degelijk een soort 'ghosting', in de vorm van phosphor trails. Dit uit zich meestal in een soort groene waas die zichbaar is op lichte vlakken die zich (snel) verplaatsen. Sleep maar eens een wit Windows Explorer scherm over het beeld. Ook de Albert Heijn reclame (met die snel van rechts naar links bewegende vlakken) is hier een voorbeeld van. Maar met gamen heb je hier eigenlijk geen last van, al is ook dit weer subjectief.
Zucht... ik stond eigenlijk op het punt om voor een PZ85 te gaan, toen ik tijdens een demo op de PZ85 plotseling dit verschijnsel zag. Er was echt helemaal niks mis met het beeld, totdat onderin een soort van ticker kwam te staan met daarin de vertaling van wat iemand op het scherm zei. Hij was wit en ging snel van rechts naar links. Er waren echt overduidelijk groene sporen te zien, het was echt vreselijk lelijk. :'(

Ik had al wel eerder van die fosfor-trails gehoord, maar had ze nog nooit 'in het wild' gezien. Tot vandaag dus. Er stonden een PZ80, 85 en 800 en ze hadden het allemaal, dus het was zeker niet exemplarisch.

Hoe groot is nu de kans dat dit wegtrekt? En hoe lang duurt dat dan?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
beste mensen,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een mooi scherm voor mijn ps3 en mijn oog is gevallen op de pz80.
Nu was ik vanmiddag bij MM en daar kost hij nu 1099 maar de verkoper vertelde over een nieuwe versie van deze tv namelijk de pz80 EA.
De verkoper had het erover dat dit een nieuw scherm was met een glasplaat ervoor en koste voor mij 1075.
volgens mij is dit pure onzin!!!! want ook de pz80 zonder deze aanduiding heeft een glasplaat toch???.
Verder ben ik ook nog de pz81 tegengekomen op het internet maar het verschil qua spec is voor mij moeilijk te herleiden.
Zou 1 van jullie allen me misschien met de bovenstaande vargen kunnen helpen, bij voorbaat dank!!!,

Bryan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-05 07:26
Dat EA achter pz80 staat volgens mij alleen voor Europa? De pz80's die je in Nederland koopt staat toch standaard EA achter? Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Van 66cm 4:3 naar 106 16:9..... crap, haar hele woonkamer moet anders worden ingericht denk ik :o

Alleen twijfel ik of ik de TV al zou uittesten of niet. Ik hoop dat hij alleen goed is thuis gekomen (plat vervoerd namelijk). Straks eens de doos openen denk ik :)

Dan zou ik maar even het consumtenrecht erbij pakken;) Europees gezien heb je het tweede jaar ook garantie, omdat het apparaat niet na twee jaar een defect mag vertonen. Alleen wordt er duidelijk vermeld dat het niet geldt voor de arbeidskosten. Onderdelen moeten vergoed worden maar arbeidskosten vallen daar niet onder en laat dat nu het grootste deel van de reparatiekosten zijn;). Met andere woorden als antwoord op jouw vraag: ja en nee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 09:25
Martijn1990 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:38:
Dat EA achter pz80 staat volgens mij alleen voor Europa? De pz80's die je in Nederland koopt staat toch standaard EA achter? Correct me if I'm wrong.
Iemand hier die dit kan bevestigen want mediamarkt beweerd anders?

Bryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 16:04
Anoniem: 112921 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:27:
[...]

Dan zou ik maar even het consumtenrecht erbij pakken;) Europees gezien heb je het tweede jaar ook garantie, omdat het apparaat niet na twee jaar een defect mag vertonen. Alleen wordt er duidelijk vermeld dat het niet geldt voor de arbeidskosten. Onderdelen moeten vergoed worden maar arbeidskosten vallen daar niet onder en laat dat nu het grootste deel van de reparatiekosten zijn;). Met andere woorden als antwoord op jouw vraag: ja en nee;)
*zucht.. Hoevaak moet nog verteld worden dat je NIET "europees gezien" recht hebben op 2 jaar garantie |:( Kijk AUB even op www.consuwijzer.nl voordat je hier iets neerzet wat feitelijk onjuist is.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Tachyon schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:24:
[...]

Zucht... ik stond eigenlijk op het punt om voor een PZ85 te gaan, toen ik tijdens een demo op de PZ85 plotseling dit verschijnsel zag. Er was echt helemaal niks mis met het beeld, totdat onderin een soort van ticker kwam te staan met daarin de vertaling van wat iemand op het scherm zei. Hij was wit en ging snel van rechts naar links. Er waren echt overduidelijk groene sporen te zien, het was echt vreselijk lelijk. :'(

Ik had al wel eerder van die fosfor-trails gehoord, maar had ze nog nooit 'in het wild' gezien. Tot vandaag dus. Er stonden een PZ80, 85 en 800 en ze hadden het allemaal, dus het was zeker niet exemplarisch.

Hoe groot is nu de kans dat dit wegtrekt? En hoe lang duurt dat dan?
Ik volg dit topic al geruime tijd en hoor echt zelden tot nooit dat mensen er last van hebben.
In de inspeelperiode kan je het wel meer hebben omdat de fosfor overgevoelig is.

Maar ik weet wel hoe het komt dat jij het in de winkel zag: ik durf te wedden dat de tv op dynamisch stond en op 100% contrast. Dat knalt lekker in de winkel maar wekt wel de trails op en het beeld wordt er beroerd van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Martijn1990 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:38:
Mijn PV70 had een F als letter.
Ik hen Panasonic vorige week gebeld met de vraag of je aan de laatste letters kunt zien of je een Nederlands model hebt en of je dus kunt zien of je recht hebt op 2 jaar garantie aan huis.
Hrt antwoord was: Neen, alleen door het serienummer door te bellen kan je dit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 14:26

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:23:
[...]

Ik volg dit topic al geruime tijd en hoor echt zelden tot nooit dat mensen er last van hebben.
In de inspeelperiode kan je het wel meer hebben omdat de fosfor overgevoelig is.

Maar ik weet wel hoe het komt dat jij het in de winkel zag: ik durf te wedden dat de tv op dynamisch stond en op 100% contrast. Dat knalt lekker in de winkel maar wekt wel de trails op en het beeld wordt er beroerd van!
Mijn ouders hebben een 42PZ85 die op cinema staat met 50% contrast (uit m'n hoofd) en ook daar zie je nog wel degelijk phosphor trails. Ik zie het op elke plasma, zelfs op de (veel duurdere) Pioneers, het is helaas inherent aan de techniek. Of je het storend vind hangt denk ik enerzijds af van wat je veelal kijkt (het valt bij bepaalde kleurovergangen meer op dan andere) en anderzijds of je er gevoelig voor bent. Ik ben zelf vrij gevoelig voor dit verschijnselen, ik zie bijv. ook het zogenaamde 'plainbow' effect bij plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
angelus20 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:36:
beste mensen,

Ik ben al geruime tijd opzoek naar een mooi scherm voor mijn ps3 en mijn oog is gevallen op de pz80.
Nu was ik vanmiddag bij MM en daar kost hij nu 1099 maar de verkoper vertelde over een nieuwe versie van deze tv namelijk de pz80 EA.
De verkoper had het erover dat dit een nieuw scherm was met een glasplaat ervoor en koste voor mij 1075.
volgens mij is dit pure onzin!!!! want ook de pz80 zonder deze aanduiding heeft een glasplaat toch???.
Verder ben ik ook nog de pz81 tegengekomen op het internet maar het verschil qua spec is voor mij moeilijk te herleiden.
Zou 1 van jullie allen me misschien met de bovenstaande vargen kunnen helpen, bij voorbaat dank!!!,

Bryan
Die glasplaat hebben ze allemaal. Geweldig scherm voor een ps3 natuurlijk.

Het verschil met de PZ81 is geloof ik een digitale tuner, vergelijk de specs ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jasjenl schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:38:
[...]
Mijn ouders hebben een 42PZ85 die op cinema staat met 50% contrast (uit m'n hoofd) en ook daar zie je nog wel degelijk phosphor trails. Ik zie het op elke plasma, zelfs op de (veel duurdere) Pioneers, het is helaas inherent aan de techniek. Of je het storend vind hangt denk ik enerzijds af van wat je veelal kijkt (het valt bij bepaalde kleurovergangen meer op dan andere) en anderzijds of je er gevoelig voor bent. Ik ben zelf vrij gevoelig voor dit verschijnselen, ik zie bijv. ook het zogenaamde 'plainbow' effect bij plasma's.
Een bijzonder kleine groep mensen is hier gevoelig voor inderdaad. (0,05% las ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:50:
[...]

Een bijzonder kleine groep mensen is hier gevoelig voor inderdaad. (0,05% las ik).
Zo weinig maar? Tja, heb ik dan dus weer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Garantie is dus 2 jaar aan huis.

Wat heb je er voor betaald? Die van mij was €699 bij de MM.

------------

Jasjen! Je behoort tot een select gezeldschap ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 07-12-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:50:
[...]

Dat is 1 op de 2000.... Dat zou wel erg weinig zijn. Heb je daar ook een bron van?
Ik wil het probleem echt niet groter maken dan het is, maar het lijkt er een beetje op dat jij het bagatelliseert... ;)

Ik moet toegeven dat die fosfor-trails me eerst helemaal niet opgevallen waren, totdat dus die 'ticker' in beeld kwam. Toen was het overduidelijk.

Jij zegt dat je ze niet ziet Ferry, zie je ze wel in dit filmpje?

Ik ben nog steeds in de markt voor de PZ85. Maar ik twijfel steeds meer om (veel) geld uit te geven aan een huidige plasma of LCD for that matter. Beide technieken hebben zo hun nadelen. Ik heb nu nog een 28 inch CRT van Panasonic en de SD-weergave daarvan vind ik nog altijd stukken beter dan die van de gemiddelde LCD en plasma. Ook heeft de CRT geen last van ghosting, motion-blur, judder, slechte kijkhoeken, matige zwartweergave, image-retention of fosfor-trailing... ;)

Het is jammer dat de huidige technieken van LCD en plasma niet op alle fronten een verbetering zijn tov CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Tachyon schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:53:
[...]

Ik ben nog steeds in de markt voor de PZ85. Maar ik twijfel steeds meer om (veel) geld uit te geven aan een huidige plasma of LCD for that matter. Beide technieken hebben zo hun nadelen. Ik heb nu nog een 28 inch CRT van Panasonic en de SD-weergave daarvan vind ik nog altijd stukken beter dan die van de gemiddelde LCD en plasma. Ook heeft de CRT geen last van ghosting, motion-blur, judder, slechte kijkhoeken, matige zwartweergave, image-retention of fosfor-trailing... ;)

Het is jammer dat de huidige technieken van LCD en plasma niet op alle fronten een verbetering zijn tov CRT.
Ik begrijp precies wat je bedoelt: ik heb nu nog een Loewe 82 cm breedbeeld crt en die geeft zelfs met een simpel analoog kabel signaal een beeld waar menig LCD en plasma in de verste verte niet aan kan tippen. En zelfs de beste flatscreens die je kunt krijgen (zoals bijv. de Pioneer plasma's) hebben nog nadelen t.o.v. mijn crt. De enige reden waarom ik mijn Loewe wil vervangen is dat ik binnenkort een beamer krijg en dat ik wil gaan projecteren op de muur waar mijn tv ook voor staat. De enige fatsoenlijke oplossing in mijn huiskamer situatie om dan ook nog tv te kunnen kijken is een flatscreen tv aan de muur hangen en voor het filmkijken een projectiescherm daarvoor naar beneden te laten zakken.

Ik vind de Panasonics wat dat betreft dan nog wel een redelijk betaalbare tussenoplossing totdat er flatscreen tv's zijn die wel op alle fronten crt's evenaren of overtreffen. Ik hoop dat oled er snel gaat komen in grotere maten want wat ik daar van heb gezien kon dat toch wel eens de techniek zijn die al die nadelen van plasma en lcd niet meer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

[video]
Ik zie in dat filmpje wel staan omdat het daar met de camera is opgenomen.
met mijn eigen pana zie ik nada (en ja hij staat aan :P )
Ook heeft de CRT geen last van ghosting, motion-blur, judder, slechte kijkhoeken, matige zwartweergave, image-retention of fosfor-trailing... ;)
Image retention heeft een CRT juist wel. Laat een logo maar lekker lang staan, die brand in ;)
Wat analoog signaal betreft is het minder. Als je het geeft wat het nodig heeft dan is het echt een verbetering. Ik mis mijn CRT echt niet meer voor de meeste toepassingen. Voor PS2 spellen mis ik het wel omdat het signaal gewoon ongeschikt is voor een groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282141

jasjenl schreef op zondag 07 december 2008 @ 00:56:
[...]

Zo weinig maar? Tja, heb ik dan dus weer... :(
Denk het! Want ik zie ze niet op m'n 42pz85 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93812

Ben aan het kijken om en Panasonic TH-42PZ85 aan te schaffen. Ik zag vandaag dat er sites waren die deze tv voor een wel heel strakke prijs aanboden, namelijk € 1064,00 incl verzenden.
Dit was bij 4monitor.nl en bij funprice.nl
Iemand ervaringen met deze winkels, want ik kan er weinig info over vinden. En is natuurlijk de vraag of deze modellen ook Nederlandse garantie hebben (lijkt me niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Dat is 1 op de 2000.... Dat zou wel erg weinig zijn. Heb je daar ook een bron van?
Ik wil het probleem echt niet groter maken dan het is, maar het lijkt er een beetje op dat jij het bagatelliseert... ;)

Ik moet toegeven dat die fosfor-trails me eerst helemaal niet opgevallen waren, totdat dus die 'ticker' in beeld kwam. Toen was het overduidelijk.

[video]

Ja dat filmpje ken ik en ik zie het daar ook op, maar dat is gewoon neergezet door n lcd fanboy met contrast op 100%, plasma op dynamisch etc.
Ik heb zelf Gears of war en ik kan zó hard draaien maar er is geen fosfortrail te zien. Ikzelf wordt door het draaien wèl groen ;)
Zonder gekheid: ik kan in 1 minuut de beste tv er dramatisch slecht uit laten zien , opnemen en op youtube zetten.
De laatste 2 jaar is de plasma heel populair geworden onder de gamers, juist omdat een plasma zo goed is in het weergeven van snelle beelden. Ook op die forums hoor ik nooit klachten van fosfortrails.

Juist een plasma heeft de kenmerken van een crt, alleen groter, plat en HD!
Een lcd blijft kijken als eem pcmonitor.
Een crt heeft ook nadelen, maar die vallen minder op omdat het beeld zo klein is.

Nadelen van plasma zijn er ook: ze zijn zwaar en je hebt in de inspeelperiode image retention maar dat zie je alleen als de tv geen beeld krijgt.
Na de inspeelperiode is dit weg en het beeld wordt sowieso mooier (posterisation gaat ook weg).
Digitale tv is natuurlijk een must en door de hogere resolutie zullen je gewone dvd's er niet mooier op worden. Test dit in de winkel en neem wat van jouw dvd's mee!

Vergelijk de ervaringen in beeldkwaliteit maar s tussen dit forum en die van het samsung lcd forum!
Backlight bleeding, ghosting banding etc.

Je moet natuurlijk gewoon zelf testen!

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 07-12-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:58:
[...]

Ja dat filmpje ken ik en ik zie het daar ook op, maar dat is gewoon neergezet door n lcd fanboy met contrast op 100%, plasma op dynamisch etc.
Ik heb zelf Gears of war en ik kan zó hard draaien maar er is geen fosfortrail te zien. Ikzelf wordt door het draaien wèl groen ;)
Dit betwijfel ik ten zeerste: ik heb echt op alle plasma's, met fatsoenlijke instellingen, phosphortrailing waar kunnen nemen. Zelfs op de beste Pioneers met goede settings.
Zonder gekheid: ik kan in 1 minuut de beste tv er dramatisch slecht uit laten zien , opnemen en op youtube zetten.
Het filmpje op youtube is meer om duidelijk te maken wat het verschijnsel is. Dat het zo is opgenomen dat het verschijnsel wellicht erger is dan in de praktijk, geloof ik ook wel
De laatste 2 jaar is de plasma heel populair geworden onder de gamers, juist omdat een plasma zo goed is in het weergeven van snelle beelden. Ook op die forums hoor ik nooit klachten van fosfortrails.
Dan weet ik niet op welke forums jij komt, maar ik lees die klachten toch zeker wel op bijv. htforum.nl, avsforum.com, etc...
Juist een plasma heeft de kenmerken van een crt, alleen groter, plat en HD!
Een plasma lijkt inderdaad meer op een crt dan een lcd, omdat het ook op fosfor gebaseerd is, maar verder verschillen plasma en crt toch wel degelijk op een aantal punten, zoals de genoemde phosphor trails. Daarnaast is er dus nog het plainbows verhaal (google maar als je niet weet wat ik bedoel), waar ik bij CRT toch echt geen last van heb maar bij plasma wel.
Een lcd blijft kijken als eem pcmonitor.
Een crt heeft ook nadelen, maar die vallen minder op omdat het beeld zo klein is.
True. Maar als je veelal SD materiaal kijkt, is een crt zo gek nog niet :) Maar ik ben verder ook over het algemeen niet zo'n LCD fan, ik blijf het beeld op een LCD vaak te hard en onnatuurlijk vinden. Om nog maar niet over de kijkhoek en blacklevel issues te spreken...

Als je trouwens nog eens een goede test wil om motionhandling en phosphor trails te testen, moet je het volgende maar eens downloaden:

http://rapidshare.com/files/122470430/testdvd.part1.rar
http://rapidshare.com/files/122473091/testdvd.part2.rar

Dit is een stukje dat ik geript heb van de Burosch test dvd, met daarop een aantal scrollende teksten en patronen die zeer goed bruikbaar zijn om te kijken hoe goed je scherm is in het weergeven van bewegende objecten. Je zult zien dat de scrollende 100hz tekst in dez test dvd wel degelijk phosphor trails vertoond op een plasma.

[ Voor 12% gewijzigd door jasjenl op 07-12-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodski
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:12
phobosdeimos schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:47:
Ik wil graag een TH-42PX80 kopen, maar met de volgende dingen in het achterhoofd:

* ik ben niet van plan om in de nabije toekomst met HD-bronnen te werken
* dus voorlopig kijk ik vooral DVD's en gewone kabel tv (geen HD!)
* de dvd speler (een redelijk deftige pioneer van ongeveer 1 jaar oud) zou ik met een composite kabel aansluiten, want er zit geen HDMI op

Gaat dit een beetje lukken? Want op deze manier moet het tv toestel de DVD bron (en tv signaal) upscalen naar 720p, gaat dit er goed uitzien?
Of is het bijvoorbeeld echt nodig dat ik dan een upscaling dvd speler aanschaf?
Waarom een composite kabel en geen RGB scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:01
Woodski schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:37:
[...]

Waarom een composite kabel en geen RGB scart?
Om eerlijk te zijn ik heb er geen idee van welke de beste aansluitmogelijkheid is?
Het gaat om een gewone dvd speler zonder HDMI, dus er is enkel scart en "component video out"... Is dit voldoende zodat de TV zelf dan kan gaan upscalen naar 720p?
In de toekomst zal ik dan zowiezo een home cinema set kopen (iets zoals de Panasonic SC-PTX50) maar tot dan hoop ik voldoende te hebben aan de plasma tv op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

phobosdeimos schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:40:
[...]

Om eerlijk te zijn ik heb er geen idee van welke de beste aansluitmogelijkheid is?
Het gaat om een gewone dvd speler zonder HDMI, dus er is enkel scart en "component video out"... Is dit voldoende zodat de TV zelf dan kan gaan upscalen naar 720p?
In de toekomst zal ik dan zowiezo een home cinema set kopen (iets zoals de Panasonic SC-PTX50) maar tot dan hoop ik voldoende te hebben aan de plasma tv op zich.
Composite is niet hetzelfde als component. Component (wat een rode, groene en blauwe tulp aansluiting is) is op zich prima om op deze tv aan te sluiten, als je geen hdmi hebt. Composiet (wat één gele tulp aansluiting is) is heel beroerd en wil je niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
phobosdeimos schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:40:
[...]

Precies wat Jansen zegt.

De tv zal bij een afwijkende input resolutie altijd scalen naar zn eigen resolutie, omdat de tv niets anders kàn weergeven. Er zijn spelers die zelf kunnen upscalen en sommige doen dit beter dan de tv, sommige slechter.
jasjenl schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:18:
[...]
Dit betwijfel ik ten zeerste: ik heb echt op alle plasma's, met fatsoenlijke instellingen, phosphortrailing waar kunnen nemen. Zelfs op de beste Pioneers met goede settings.
[...]
Het filmpje op youtube is meer om duidelijk te maken wat het verschijnsel is. Dat het zo is opgenomen dat het verschijnsel wellicht erger is dan in de praktijk, geloof ik ook wel
[...]
Dan weet ik niet op welke forums jij komt, maar ik lees die klachten toch zeker wel op bijv. htforum.nl, avsforum.com, etc...

[...]
Een plasma lijkt inderdaad meer op een crt dan een lcd, omdat het ook op fosfor gebaseerd is, maar verder verschillen plasma en crt toch wel degelijk op een aantal punten, zoals de genoemde phosphor trails. Daarnaast is er dus nog het plainbows verhaal (google maar als je niet weet wat ik bedoel), waar ik bij CRT toch echt geen last van heb maar bij plasma wel.
[...]
True. Maar als je veelal SD materiaal kijkt, is een crt zo gek nog niet :) Maar ik ben verder ook over het algemeen niet zo'n LCD fan, ik blijf het beeld op een LCD vaak te hard en onnatuurlijk vinden. Om nog maar niet over de kijkhoek en blacklevel issues te spreken...
Als je gevoelig bent voor phosphortrails, dan zal je dit altijd zien en dan gaat dit niet weg nee.

Ik heb op dit forum, het hdtv en digitale televisie forum, het blu-ray forum, het xbox360 en op het Pioneer forum nog nooit iemand horen klagen over de trails. Vorig jaar 1 iemand trouwens, maar weet niet of het op de 80 of de 70 serie was.

Als je veel SD kijkt is een crt zeker zo gek nog niet. Zoals ik al eerder in een post aangaf, kunnen gewone dvd's nog tegenvallen wanneer je deze gaat bekijken op een hdtv met een veel hogere resolutie en een groter scherm.
De oude crt heeft net zoveel beeldlijnen als de dvd en dat is dus perfect afgestemd. Bij een hdtv moet dit gescaled worden en dat kan tegenvallen. Ik kijk zelden dvd's op mn 50 inch (misschien dat mn 42 inch dit beter gaat doen).
Echter: als ik blu-ray kijk dan ik dit echt niet te vergelijken met een crt (of een dvd op een hdtv)...wàt een kijkervaring zeg!

Dat er verschillen zijn tussen crt en plasma dat is duidelijk. Toch is de kijkbeleving vertrouwder bij een plasma, zal wel door de goede details in het zwart komen en plasma heeft gewoon niet dat lcd beeld.

[ Voor 60% gewijzigd door Ferry34 op 08-12-2008 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Jansen :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oeps! Jasjen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
voor belgen extra korting:

http://www.panasonicideasforxmas.be/Viera_nl.pdf

op de 42PZ85 en 46PZ85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 17:19

KoffieNT

banaan

Even miniupdate:

Mn 42pz81 is morgen (hoogstwaarschijnlijk..) binnen @ 4launch, er was een probleem met de leverancier.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Vraag aan PZ85 bezitters, hoe gaat de tv om met SD-materiaal, DVD en digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chevy454 schreef op zondag 07 december 2008 @ 08:29:
[...]

Ik zie in dat filmpje wel staan omdat het daar met de camera is opgenomen.
met mijn eigen pana zie ik nada (en ja hij staat aan :P )

[...]

Image retention heeft een CRT juist wel. Laat een logo maar lekker lang staan, die brand in ;)

[...]

Wat analoog signaal betreft is het minder. Als je het geeft wat het nodig heeft dan is het echt een verbetering. Ik mis mijn CRT echt niet meer voor de meeste toepassingen. Voor PS2 spellen mis ik het wel omdat het signaal gewoon ongeschikt is voor een groot scherm.
Ik herinner me ineens iets, omdat je zegt dat het met een camera is opgenomen.
Een tijdje geleden wilde ik in plaats van foto's een filmpje posten van Assassin's Creed.
De graphics van dit spel zijn zó ongelooflijk mooi, ook door de hdr lighting, dus ik wilde mensen dat laten zien.

Maar het was niet om aan te zien: allemaal geel/groene vegen! In het echt was dit absoluut niet te zien.
Dat zal wel aan mn goedkope toestel liggen, het leek wel op het you tube filmpje al was het bij mij nog veel erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 13:36
[...]
Ook heeft de CRT geen last van ghosting, motion-blur, judder, slechte kijkhoeken, matige zwartweergave, image-retention of fosfor-trailing... ;)

Nou moeten we niet gaan doen alsof CRT perfect is.
Crt's hebben weer hun eigen mankementen: Ghosting, Geometrieproblemen, Conversieproblemen, Burn-in, Blooming etc etc.
Op een CRT vallen veel van deze problemen niet zo op door de kleine afmeting van het scherm, maar ze zijn er weldegelijk.

Iedere techniek heeft zijn eigen voor en nadelen, en om eerlijk te zijn kijk ik liever op een 42" plasma met bijbehorende nadelen, dan dat ik op en 28" SD CRT moet kijken.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
yzf1kr schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:14:
[...]

Nou moeten we niet gaan doen alsof CRT perfect is.
Crt's hebben weer hun eigen mankementen: Ghosting, Geometrieproblemen, Conversieproblemen, Burn-in, Blooming etc etc.
Op een CRT vallen veel van deze problemen niet zo op door de kleine afmeting van het scherm, maar ze zijn er weldegelijk.

Iedere techniek heeft zijn eigen voor en nadelen, en om eerlijk te zijn kijk ik liever op een 42" plasma met bijbehorende nadelen, dan dat ik op en 28" SD CRT moet kijken.
Couldn't agree more!

Zelfs de ietwat mindere SD-zenders (Via HD-decoder van Samsung) zoals Discovery, Animal Planet e.d. zie ik liever op mijn 42" plasma dan op een oude CRT-bak van 32" ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

@ Tachyon.
Ik weet niet wat jouw ervaring is met plasma's, maar ik heb een 38PX80 en ik heb geen last van alles wat je op noemt. Ik heb geen last van ghosting (ook niet bij games), geen slechte kijkhoek, het zwart vind ik erg goed en tot slot heb ik geen last van image rentention.
* EWK klopt heel hard af.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon

Tachyon

pop the glock

EWK schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:19:
@ Tachyon.
Ik weet niet wat jouw ervaring is met plasma's, maar ik heb een 38PX80 en ik heb geen last van alles wat je op noemt. Ik heb geen last van ghosting (ook niet bij games), geen slechte kijkhoek, het zwart vind ik erg goed en tot slot heb ik geen last van image rentention.
* EWK klopt heel hard af.
Hoho, jullie begrijpen me een beetje verkeerd geloof ik... ;)
Ik noemde even in het algemeen alle problemen op die je vaak hoort als het over plasma/lcd gaat. Dat wil niet zeggen dat die problemen er ook altijd zijn. Als ik dat vond dan zou ik nu natuurlijk geen plasma gaan kopen....

Ik vind alleen dat er wel over die problemen gesproken moet kunnen worden (zie de fosfor-trails) en dat er niet gedaan moet worden alsof er helemaal niks aan de hand is.

Als ik alleen maar jubelverhalen wil horen dan ga ik wel naar kieskeurig.nl, waar je alleen maar trotse eigenaars ziet die hun zojuist aangeschafte toestel een 10 voor beeldkwaliteit geven... ;)

Mijn SD is ook zeker niet perfect nee. Zo heeft hij wel wat last van 'pompen' als er grote witte vlakken in beeld zijn. Daar erger ik me dood aan. En natuurlijk het formaat. De grootste CRT is zo'n beetje de 32 inch en dan heb je nog een enorme bak in je kamer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat waren ook meer de nadelen van lcd, ghosting, matige kijkhoek en zwartweergave.
Dit zijn juist de grote pluspunten van plasma, samen met de diepte in het beeld.

De nadelen van image retention zijn er wel, maar dit zie je alleen als de tv geen beeld krijgt en na de inspeelperiode is dat weg.
Verdere nadelen van lcd is backlight bleeding.

Persoonlijk vind ik het enige nadeel dat een plasma zwaar is en in de zomer komt er warmte van het toestel af en in mn game-room merk je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:07
Ferry34 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:54:
[...]

Persoonlijk vind ik het enige nadeel dat een plasma zwaar is en in de zomer komt er warmte van het toestel af en in mn game-room merk je dat.
Da's allemaal relatief natuurlijk.
Mijn 32" CRT konden we met moeite met 2 man dragen. Mijn 42" plasma heb ik makkelijk op mijn eetje op zijn voet geplaatst. :)
En mijn kat ging altijd op de CRT liggen omdat dat zo lekker warm was. Dat doet ze nu niet meer. Niet omdat het niet warm is, maar het randje is wat smal geworden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:27
Tachyon schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:53:
De grootste CRT is zo'n beetje de 32 inch en dan heb je nog een enorme bak in je kamer staan.
Heb onlangs m'n 36 inch CRT verruild voor een Pioneer plasma en inderdaad was de CRT mijns inziens met SD-materiaal beter. Mijn ouders hebben nog zo'n (Philips) bakbeest staan, die zal ook binnenkort worden verkocht omdat m'n moeder ook "iets plats" wil. Voor hun doeleinden (gewoon tv en soms een DVD) niet bijzonder verstandig, maar ja, het oog wil ook wat.

Dus ja, er zijn zeer zeker grotere tv's dan 32 inch maar inderdaad, dat zijn ook wel behoorlijke dingen (deze weegt 75kg, de Sony 36 inch was zelfs 90kg). De koper die 'm meenam in zijn Golfje heeft dan ook vast wel wat zitten vloeken toen ie er weer uit moest ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
damned!

mn vriendin wil nu geen plasma meer omdat collegas hebben gezegd dat een LCD beter is! |:(

zucht, iemand engelstalige sites waarop de technieken goed met elkaar vergeleken worden? kan alleen sites uit 2006 vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vriendinnen hebben daar niks over te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Batsu schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:34:
damned!

mn vriendin wil nu geen plasma meer omdat collegas hebben gezegd dat een LCD beter is! |:(

zucht, iemand engelstalige sites waarop de technieken goed met elkaar vergeleken worden? kan alleen sites uit 2006 vinden...
Gewoon een plasma kopen en zeggen dat het een LCD is. "Wat een kleuren he schat?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 31491 schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:38:
[...]

Gewoon een plasma kopen en zeggen dat het een LCD is. "Wat een kleuren he schat?!"
ja maar ik denk dat ze ook kan lezen (weet t niet zeker) en t staat denk ik toch op de tv danwel doos, danwel bon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

http://www.projectorpeopl.../lcd-plasma-projector.asp

Maart08, maargoed.

edit: wat is een vriendin?

[ Voor 55% gewijzigd door KoffieNT op 08-12-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279609

damned!

als je er maar een beetje scheef naar kijkt (LCD) dan is het al moeilijker te zien.

Ook deze is wel grappig (vanaf 1min 15sec ongeveer):
http://www.youtube.com/watch?v=JcRJnHrsXdw

Niet dat je dat gaat doen, maar toch ;-) als je kinderen hebt bv is het een goed punt misschien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136772

Anoniem: 31491 schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:38:
[...]

En haar gelijk geven? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Wie betaald het scherm?
Die mag het zeggen, en in geval van twijfel, altijd plasma....

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damned!

Hoe groot wil je het scherm? 42 of groter sowieso plasma, daar is een lcd niet voor gemaakt.

Nog een topic over Plasma vs LCD:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=76790.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
sorcees schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:53:
Wie betaald het scherm?
Die mag het zeggen, en in geval van twijfel, altijd plasma....
betalen samen... 42 inch is de maat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:02:
[...]

betalen samen... 42 inch is de maat....
Naar welk type gaat je voorkeur uit? of weet je dat nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 279609 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:05:
[...]

Naar welk type gaat je voorkeur uit? of weet je dat nog niet?
PZ80 waarschijnlijk omdat de PZ85 daar identiek aan is met de IFC wat door velen verguisd wordt (maar wat ik wel nog ga bekijken in de winkel) of de PZ81 omdat die goedkoper te krijgen is als de identieke PZ80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

http://www.youtube.com/wa...oFoy8W2dI&feature=related

Er wordt gezegt dat lcd beter is voor consoles/pc/gaming...maar de reden daarvoor volgens hun lijkt alleen het inbranden bij plasma, niet de reden waar ik dan naar op zoek ben natuurlijk.

Ik ben dus wel van plan om mn pc er aan te hangen en er flink wat games op te gaan spelen.

(ja het filmpje is al anderhalf jaar oud dus er is wel wat veranderd..maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

KoffieNT1.5 schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:18:
http://www.youtube.com/wa...oFoy8W2dI&feature=related

Er wordt gezegt dat lcd beter is voor consoles/pc/gaming...maar de reden daarvoor volgens hun lijkt alleen het inbranden bij plasma, niet de reden waar ik dan naar op zoek ben natuurlijk.

Ik ben dus wel van plan om mn pc er aan te hangen en er flink wat games op te gaan spelen.

(ja het filmpje is al anderhalf jaar oud dus er is wel wat veranderd..maar toch)
Ik game zo'n twee keer per week op mn Panasonic plasma, en heb nergens last van.
Bevalt me perfect!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

EWK schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:57:
[...]

Ik game zo'n twee keer per week op mn Panasonic plasma, en heb nergens last van.
Bevalt me perfect!
Gelukkig :P, ik ga het morgen merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184013

Batsu schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:34:
[...]

Vraag aan PZ85 bezitters, hoe gaat de tv om met SD-materiaal, DVD en digitale TV?
Batsu, alles is natuurlijk relatief wat een mooi beeld is of niet.
Heb nu enkele weekjes de th-42pz85E en heb een weekje analoog gekeken en was op zich niet slecht.
SD is naar mijn mening zeer mooi op m'n pana, scherp en duidelijk.
Kies ik voor de HD kanalen die via de digirecorder worden aangeboden dan is het genieten met lekker scherp beeld en een mooie diepgang in de kleuren. ( kontrast staat op 40% en cinema mode).
DVD heb ik nog niet geprobeert aangezien ik aan het wachten ben op de sc-bt100.

Was altijd geneigd tot aanschaf van een LCD totdat ik m'n collega zijn pana plasma zag.
Geen enkele seconde spijt dat het een plasma is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegels
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:23
Heeft iemand ervaringen met een 42PZ80 in combinatie met een DCB-9401R van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
damned!

Vriendin eruit gooien misschien een optie? En anders een spreekverbod over techniek? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 08-12-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Een beetje tussen de regels doorlezen. Ik was een :P vergeten te plaatsen.

Iedereen die een LCD heeft en toevallig bij mij mijn plasma (PZ85) aanschouwd weet niet wat hij/zij ziet. Ik krijg constant te horen dat de kleuren veel mooier zijn dan hun TV en dat een zwart vlak ook verschillende tinten heeft ipv 1 vlak.

Dat ze dit maar leest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211380

Lt. Marx schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:47:
[...]

Met een spyder2 colorimeter... en een paar testpatterns voor brightness en contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Vanavond via internet de TH46-PZ80E besteld, inclusief bezorgkosten voor EURO 1336,00. Mooie prijs lijkt mij. De PZ85 serie werd me te duur, ik heb wel erg getwijfeld tussen 42 en 46 inch. Ik zit op zo'n 3,5 meter afstand van mijn tv en een 42 inch had dus wel gekund maar ik heb ook nog een bankstel staan op ruim 4 meter afstand en in de winkel vond ik een 46 inch ook nog niet eens zo heel groot dus daarom toch maar voor de 46 inch gegaan.

Ik heb ook nog getwijfeld tussen 42 en 46 inch en lcd en plasma om het stroomverbruik. Maar ja, die EURO 5,00 per maand dat je meer kwijt bent, heb je ook veel plezier aan.....

En nu maar hopen dat het beeldscherm niet te veel spiegelt, in een test op een buitenlandse site las ik dat de recente Panasonic plasma tv's een speciale anti-reflectie laag hebben en dat het met het spiegelen wel meevalt.

Verder heb ik nog een vraagje. Mijn dvd speler (Denon DVD2910) heeft een hdmi 1.1 aansluiting en de PZ80 een hdmi 1.3. Is dat gewoon compatibel of levert dat problemen op?

Verder heb ik UPC Digital (geen HD). Heeft de standaard UPC decoder een hdmi aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MegaJurk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:11:
Vanavond via internet de TH46-PZ80E besteld, inclusief bezorgkosten voor EURO 1336,00. Mooie prijs lijkt mij. De PZ85 serie werd me te duur, ik heb wel erg getwijfeld tussen 42 en 46 inch. Ik zit op zo'n 3,5 meter afstand van mijn tv en een 42 inch had dus wel gekund maar ik heb ook nog een bankstel staan op ruim 4 meter afstand en in de winkel vond ik een 46 inch ook nog niet eens zo heel groot dus daarom toch maar voor de 46 inch gegaan.

Ik heb ook nog getwijfeld tussen 42 en 46 inch en lcd en plasma om het stroomverbruik. Maar ja, die EURO 5,00 per maand dat je meer kwijt bent, heb je ook veel plezier aan.....

En nu maar hopen dat het beeldscherm niet te veel spiegelt, in een test op een buitenlandse site las ik dat de recente Panasonic plasma tv's een speciale anti-reflectie laag hebben en dat het met het spiegelen wel meevalt.

Verder heb ik nog een vraagje. Mijn dvd speler (Denon DVD2910) heeft een hdmi 1.1 aansluiting en de PZ80 een hdmi 1.3. Is dat gewoon compatibel of levert dat problemen op?

Verder heb ik UPC Digital (geen HD). Heeft de standaard UPC decoder een hdmi aansluiting?
De hdmi is backward compatible en dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
damned!

Bij alle vergelijkingstesten komt de plasma altijd als winnaar uit de bus. (cnet.com)

Logisch, want het contrast van een plasma ligt veel hoger, de zwartweergave en details in het zwart zijn veel beter, de refresh is veel hoger (6ms to 0,001 ms) en de kijkhoek is veel groter.

Ik ben gek op mijn vriendin en als er iets voor het huis gekocht moet worden ga ik regelmatig af op haar oordeel. Apparatuur is mijn gebied, ik weet wàt we moeten kopen en wààr we het moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ferry34 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:27:
[...]

De hdmi is backward compatible en dus geen probleem.
Maar krijg ik dan geen problemen met de lipsync? Of zeg ik nu iets stoms? Ik heb overigens een Denon AVR 1905 receiver en die heeft geen hdmi aansluiting. Zal dat dan wel goed gaan als ik het geluid van de tv via de receiver en mijn prachtige KEF Q7 luidsprekers wil laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MegaJurk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:40:
[...]

Maar krijg ik dan geen problemen met de lipsync? Of zeg ik nu iets stoms? Ik heb overigens een Denon AVR 1905 receiver en die heeft geen hdmi aansluiting. Zal dat dan wel goed gaan als ik het geluid van de tv via de receiver en mijn prachtige KEF Q7 luidsprekers wil laten lopen?
Ook mensen die alles met hdmi 1.3 hebben aangesloten hebben lypsinc problemen. Vreemd genoeg wordt dat niet opgelost terwijl dit wel in de specs staat bij 1.3.
Lcd's hebben door de vele electronische beeldverbeteraars veel meer last van. (samsung forum)

Het is een kwestie van proberen. In theorie zou het juist een voordeel moeten zijn wanneer je de audio een kleine omweg laat maken via de receiver. Heb je minder kans dat de tv gaat achterlopen op het geluid....in theorie dan hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ferry34 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:37:
[...]

Bij alle vergelijkingstesten komt de plasma altijd als winnaar uit de bus. (cnet.com)

Logisch, want het contrast van een plasma ligt veel hoger, de zwartweergave en details in het zwart zijn veel beter, de refresh is veel hoger (6ms to 0,001 ms) en de kijkhoek is veel groter.

Ik ben gek op mijn vriendin en als er iets voor het huis gekocht moet worden ga ik regelmatig af op haar oordeel. Apparatuur is mijn gebied, ik weet wàt we moeten kopen en wààr we het moeten kopen.
Het was een storm in een glas water :) We spreken engels met elkaar (Ze is Braziliaans) en dan is een misverstand via telefoon snel ontstaan.
Ze wilde weten waar ik vandaan had dat Plasma's beter zijn. Haar collega's vertelden dat LCD beter was (hoezo beter, in welk opzicht). Dat wist ze niet dus ik heb verteld dat ik mijn mening gebaseerd heb op:

- de techniek an sich met voor en nadelen,
- de meningen van forummers en waar ik specifiek op moest letten
- zelf kijken in de winkel

Dat is hoe ik een voorkeur voor plasma heb ontwikkeld.

Dus gisteren was alles weer koek en ei en zijn we naar de saturn gegaan.

Daar lang gekeken naar de 50PZ80.

Uiteindelijk hebben we besloten om voor een 50 inch te gaan (al denk ik dat dat nu wat groot is maar voor de toekomst wel beter -> grotere woonkamer).
Daarbij hebben we ons oog laten vallen op (ook/voornamelijk uit budgettaire overwegingen):

- Samsung PS50a656
- LG 50PG7000
- Panasonic 46PZ80/81

Hier zijn we dus nog niet over uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

MegaJurk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:11:
Nee, maar dat had je vast al in het UPC topic gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:48

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb recentelijk een 42pz80 gekocht en deze bevalt heel erg goed. Heb hem via hdmi aangesloten op mijn bluray speler (hdmi2) en op hdmi mijn mediacenter via een dvi->hdmi kabel. Het beeld is echt fantastisch echter heb ik soms een probleem.

Wanneer ik dan mijn mediacenter aanzet en mijn tv ook dan herkent mijn mediacenter het display niet en stuurt daarom blijkbaar de dvi aansluiting niet aan. Echter is dit niet altijd zo, soms gaat het wel goed en soms niet. Weet iemand waarom het niet gaat? ik heb al op internet gezocht maar de zoektermen zijn dan algauw te algemeen.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Lees je 2e alinea nog eens terug. Ik snap het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Guldan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:13:
Ik heb recentelijk een 42pz80 gekocht en deze bevalt heel erg goed. Heb hem via hdmi aangesloten op mijn bluray speler (hdmi2) en op hdmi mijn mediacenter via een dvi->hdmi kabel. Het beeld is echt fantastisch echter heb ik soms een probleem.

Wanneer ik dan mijn mediacenter aanzet en mijn tv ook dan herkent mijn mediacenter het display niet en stuurt daarom blijkbaar de dvi aansluiting niet aan. Echter is dit niet altijd zo, soms gaat het wel goed en soms niet. Weet iemand waarom het niet gaat? ik heb al op internet gezocht maar de zoektermen zijn dan algauw te algemeen.
Dat ligt dan toch vooral aan je media center? Geen idee wat voor media center je hebt, maar ik had met de PCH ook problemen (af en toe) totdat ik de PCH in HDMI 1080p dwong ipv auto. Nu heb ik er geen problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Weet niet exact wat je bedoeld, maar misschien heb je hier wat aan.

Is dit alleen als je de tv aan zet NA dat je je mediacenter aan zet? Dit had ik een tijd ook met mn (crt)tv die op mn pc hing. Als ik dan mn tv pas aanzette (stroomknopje) nadat de pc in Windows zat dan herkende hij de tv ook niet.

Probeer het eens :).

btw: weer mail van 4launch, morgen verwacht (mn 42pz81). Begin er eerlijk gezegt een beetje moe van te worden (of begin, dat was ik zaterdag al, dit is de 3e keer dat het verzet wordt), en wat kan ik er aan doen? Niets, annuleren en ergens anders bestellen en dan net zo hard wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Batsu schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:30:
[...]

Daarbij hebben we ons oog laten vallen op (ook/voornamelijk uit budgettaire overwegingen):

- Samsung PS50a656
- LG 50PG7000
- Panasonic 46PZ80/81

Hier zijn we dus nog niet over uit!
Uit dat lijstje zou ik zonder blikken of blozen meteen de Samsung nemen.

Ik heb nu wel een Panasonic, maar alleen omdat de Samsung niet kleiner dan 50" te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
yzf1kr schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:53:
[...]

Uit dat lijstje zou ik zonder blikken of blozen meteen de Samsung nemen.

Ik heb nu wel een Panasonic, maar alleen omdat de Samsung niet kleiner dan 50" te krijgen is.
mag ik de motivatie weten?
welke pana heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:15
Dit probleem had ik ook met mijn PX80 en dat heb ik opgelost door hem op de HDMI 1 poort te sluiten. Misschien dat het ook werkt bij jou?

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 20:48

Guldan

Thee-Nerd

@iedereen die mij probeerde te helpen. Sorry dat mijn tweede alinea onduidelijk was.

Ik heb mijn mediacenter al op hdmi 1 aangesloten. Dus dat mag geen probleem zijn. @lt marx, ik heb een zelfbouw mediacenter met windows mediacenter 2005. Ik snap niet precies wat je bedoelt met je reactie, ik heb in de driver instellingen gewoon aangegeven dat de dvi uitgang de primaire was.

@koffieNt1.5: Dat is ook een idee, ik weet namelijk niet zeker of die keren dat mijn mediacenter het niet deed op mijn tv of ik tijdens het opstarten de tv wel aan had staan.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh9-3
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-02 15:16
MegaJurk schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 00:40:
[...]

Mijn Denon 2805 heeft ook geen HDMI aansluiting en ik heb geen last van lipsync issues.
Marc

Panasonic 50PZ80, Denon AR 2805, PS3, Octava 5x2, Telenet HD Digicorder, B&W 5.1+2, iMac G5, Eyehome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
Batsu schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:57:
[...]

mag ik de motivatie weten?
welke pana heb je?
Op de eerste plaats zijn de reviews van de 50A656 erg lovend, hij schijnt wbt kwaliteit tussen Panasonic en Pioneer in te zitten.

Ik weet het niet meer precies, maar de zwartwaardes schijnen iets minder te zijn, maar de kleuren daarintegen weer beter. En ook zijn er meer instelmogelijkheden.
Daarnaast vind ik het design wat mooier.

En ik ben een beetje een Samsung fan. :P

Maar zoek eens even de reviews op, dan snap je wat ik bedoel.

Heb zelf de 42PZ80 (85 en 800 hebben geen meerwaarde naar mijn mening). Ik heb even getwijfelt om toch voor de 50A656 te gaan, maar 50" was toch ech te groot voor mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
yzf1kr schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:59:
[...]

Op de eerste plaats zijn de reviews van de 50A656 erg lovend, hij schijnt wbt kwaliteit tussen Panasonic en Pioneer in te zitten.

Ik weet het niet meer precies, maar de zwartwaardes schijnen iets minder te zijn, maar de kleuren daarintegen weer beter. En ook zijn er meer instelmogelijkheden.
Daarnaast vind ik het design wat mooier.

En ik ben een beetje een Samsung fan. :P

Maar zoek eens even de reviews op, dan snap je wat ik bedoel.

Heb zelf de 42PZ80 (85 en 800 hebben geen meerwaarde naar mijn mening). Ik heb even getwijfelt om toch voor de 50A656 te gaan, maar 50" was toch ech te groot voor mijn woonkamer.
De reviews ken ik inderdaad, maar de panasonic heeft ook hele goede reviews!!
Ja de samsung heeft zeker enkele voordelen (prijs ivv scherm, design).
Alleen Pana heeft een betere naam en reputatie mbt plasma schermen!

Ik ga gewoon samen met mn vriendin kijken (morgen/donderdag?!), en dan kiezen we!

[ Voor 5% gewijzigd door Batsu op 09-12-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier een gevalletje "flink balen".... net een nieuwe tv aangesloten bij m'n ouders (42PX80) maar nu staat er een gele streep op het beeld :-S 8)7 :'(

Iemand al zoiets meegemaakt? Zal wel terug moeten naar die shop... maar die zijn d'r morgen pas weer.... Hij is iig rechtop vervoerd en verder is er door mij niks gebeurd. Beeld is zo ook als je niks op de tv aansluit, dus alleen het menu bekijkt bv.

Hier wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.realgamez.com/pana01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.realgamez.com/pana02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.realgamez.com/pana03.jpg

garantie gevalletje waarschijnlijk.... maar ik baal er dus wel van....

Maar iemand een idee wat het probleem is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 279609 op 09-12-2008 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282036

heb bij FOKA in rotterdam paar tv's staan bekijken, jammer genoeg stonden ze allemaal op crap component beeld aangesloten, dit deed vooral de 50ps550 en de 50pz80 niet veel goed!

maar waar ik voor kwam was de 46pz8, zit namelijk nog te twijfelen tussen de 42px80, pz80, en de 46pz8

t liefst pak ik de 46 inch mee, dat vind ik een mooie tussenmaat! nu zag ik na het instellen van de 46pz8 en de 46pz80 eigenlijk geen verschil.. terwijl die wel zichtbaar zouden moeten zijn lijkt mij..? iemand ervaringen of meningen over de 46pz8, waarom zou ik die bijvoorbeeld NIET moeten kopen? (dat hij maar 2x hdmi heeft is geen issue)

46pz8
20.000:1 contrast tegenover 30.000:1 van de pz80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rde
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-01-2024

Rde

Ja, die reviews van Samsung heb ik ook gelezen, maar ga is in de winkel kijken en vraag of ze is een analoog signaal ( tuner of component bvb ) op de Samsung aansluiten en op de Panasonic dan zie je het verschil direct.
( In het voordeel van Pana ). Ok, voor sommigen kan analoog beeld geen bezwaar zijn aangezien alles ver digitaal is. En hoewel de Panasonics plasmas hun scherm al iets te refelecterend zijn naar mijn zin zijn de Samsungs nog een stuk erger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Guldan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:25:
@iedereen die mij probeerde te helpen. Sorry dat mijn tweede alinea onduidelijk was.

Ik heb mijn mediacenter al op hdmi 1 aangesloten. Dus dat mag geen probleem zijn. @lt marx, ik heb een zelfbouw mediacenter met windows mediacenter 2005. Ik snap niet precies wat je bedoelt met je reactie, ik heb in de driver instellingen gewoon aangegeven dat de dvi uitgang de primaire was.

@koffieNt1.5: Dat is ook een idee, ik weet namelijk niet zeker of die keren dat mijn mediacenter het niet deed op mijn tv of ik tijdens het opstarten de tv wel aan had staan.
Dat bedoelde ik ja. Het kon zijn dat media center op een soort automatische instelling stond zodat hij zelf de output selecteerde en dat dat verkeerd ging. Als je beeld via DVi verdwijnt kan je dan de instellingen via HDMi oid bekijken om te kijken of je primaire output nog steeds DVI is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 282036 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:44:
heb bij FOKA in rotterdam paar tv's staan bekijken, jammer genoeg stonden ze allemaal op crap component beeld aangesloten, dit deed vooral de 50ps550 en de 50pz80 niet veel goed!

maar waar ik voor kwam was de 46pz8, zit namelijk nog te twijfelen tussen de 42px80, pz80, en de 46pz8

t liefst pak ik de 46 inch mee, dat vind ik een mooie tussenmaat! nu zag ik na het instellen van de 46pz8 en de 46pz80 eigenlijk geen verschil.. terwijl die wel zichtbaar zouden moeten zijn lijkt mij..? iemand ervaringen of meningen over de 46pz8, waarom zou ik die bijvoorbeeld NIET moeten kopen? (dat hij maar 2x hdmi heeft is geen issue)

46pz8
20.000:1 contrast tegenover 30.000:1 van de pz80
Geen idee. Ik vind die 46PZ8 ook echt een mooie optie. Ik ken de PX8 en de PV7 modellen en heb die ook in actie gezien. Die hebben IMO gewoon prima beeld. De PZ8 ken ik niet, maar ik ga er vanuit dat die ook prima beeld hebben.

Ik had het liefst een HD Ready 46PX80 gehad. Ik vind 1920x1080 eigenlijk een te hoge resolutie om lekker vanaf de bank te kunnen internetten (kleine letters). En de meeste content die ik kijk is toch 480p of 720p (televisie, xbox360, hd series). Nog afgezien van het feit dat het twijfelachtig is of je verschil ziet op 3,5m kijkafstand.

Maar die 46PZ8 heeft mijn attentie. Ik ga die denk ik van mijn bonus in maart bestellen :9

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Guldan schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:25:

Er is heel vaak maar 1 hdmi input op de tv geschikt voor aansluiting met dvi. Sluit de pc ff op de andere input aan.

Zal wel iets te maken hebben met handshake/edid. Ik had hiervoor een hdmi-switch en daar zat ook mn pc op. Als ik aan het computeren was en tussendoor ff naar een andere source ging zoals de xbox360 en daarna weer terug naar de pc, dan had ik geen beeld meer. Alleen door opnieuw op te starten had ik dan weer beeld.
Als ik mn pc direct op de tv aansloot, had ik dat probleem niet en kon ik zo vaak van source switchen als ik wilde. Blijkbaar werd bij de switch de connectie verbroken.
Batsu schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:34:
[...]

De reviews ken ik inderdaad, maar de panasonic heeft ook hele goede reviews!!
Ja de samsung heeft zeker enkele voordelen (prijs ivv scherm, design).
Alleen Pana heeft een betere naam en reputatie mbt plasma schermen!

Ik ga gewoon samen met mn vriendin kijken (morgen/donderdag?!), en dan kiezen we!
Zelf testen is altijd het beste!
Neem vooral wat films mee en verander de instellingen van de tv, want die staan altijd beroerd!

De Samsung heeft overigens geen echte 100 hz, maar berekent een tussenframe. Dit kan volgens mij op low/normal en high gezet worden.
De Pana plasma's hebben allemaal echte 100 hz en de Pana PZ85 heeft naaste de echte 100 hz ook dezelfde tusenframe berekening die ook bij 24p kan worden aangezet. (ik dacht de 800 ook, kijk op de site en zoek IFC intelligent frame correction en 24p real cinema)

Kijk maar s of je verschil ziet en of je het wel/niet prettig vindt als de tv de tussenframes berekent. Het beeld wordt er vloeiender van.

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 10-12-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 20:50
Hier nog een beloofde pic van mijn 42PX80 op de nieuwe TVmeubel. Sorry dat de kwaliteit beperkt blijft.

Afbeeldingslocatie: http://i431.photobucket.com/albums/qq36/EvertonMVV/hoi.jpg

Nu een vraag nog. Ik zit nu bijna 2 weken op cinemamode te kijken. Voor TV kijken is dat niet zo'n probleem maar voor spellen op de 360 is dat toch iets te donker. Ik heb dus af en toe een spel op normaal gespeeld (contrast 60%). Hoelang moet ik nog ongeveer 'voorzichtig' blijven? Ik wil namelijk graag spellen op dynamisch gaan spelen (contrast 100 % en koel).. en TV kijken op normaal (contrast 60%). In het begin dacht ik dat ik juist van rustig hield en lekker op cinemamode maar ik merk toch dat ik veel meer details zie als ik hem op dynamisch of normaal heb staan.

Of is het ook niet goed voor de TV als je hem na de 'voorzichtigheidsperiode' hem bij spellen op dynamisch gaat zetten? Ik heb de TV gemiddeld 5 uur per dag aan. 5 uur x 12 dagen is 60 uur op dit moment. Hoelang heb ik nog te gaan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Ik speel spellen gewoon op 'normaal', dat lijkt me wel kunnen. Dynamisch weet ik niet, maar het is niet zo erg meer met de plasma's als vroeger.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor prijsdiscussies