Het kan best zijn dat ze op eigen houtje een Icarus game aan het maken waren in de hoop dat Nintendo het project zou publishen. Aan de andere kant denk ik niet dat het een slimme zet is, maar er is wel vaker gebleken dat gamestudios gewoon heel slecht management hebben. Het grootste probleem voor Factor 5 was dat Brash(uitgever van een paar hele slechte movie-licensed games) failiet ging. Met name omdat ze een SuperMan project hadden lopen voor Brash waar ze dus nu niets meer mee kunnen. De "3 game deal" die ze met Sony hadden viel in het water toen SCE grote verliezen boekte en LAIR Factor 5 de bijnaam: Factor 4.9 bezorgde. Ik gok dat ze hun projecten niet kwijt konden bij Nintendo en de andere publishers ook geen interesse hadden. Als F5 echt aan een belangrijke Nintendo game bezig was dan had Nintendo het bedrijf wel te hulp geschoten of gewoon gekocht, want dat deden ze met Retro Studios ook toen het mis ging met Metroid Prime.quote:Deddiekoel schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:19:
[...]
Matt van IGN denkt dat Kid Icarus in ontwikkeling is en al in een ver stadium. Hij dacht ook dat F5 deze game aan het ontwikkelen was. Zoals ik al eerder heb gezegd (en als dit waar is) dan hoop ik dat Nintendo zijn buidel trekt... Maar omdat ze over de kop zijn denk ik niet dat ze Kid Icarus aan het maken zijn want dan zouden ze een deal met Nintendo hebben.
Left for greener pastures(NeoGAF/Wii-DS) :W