quote:
NinteX schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:29:
Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen.
Van wat ik heb gehoord is de xbox versie vloeiender dan de ps3 versie, dus dat probleem is schromelijk overdreven als je een xbox hebt. Ik heb het ook gemerkt, maar zo dramatisch is het echt niet, je doet alsof de game helemaal naar 1 fps gaat

Van sterke argumenten gesproken. Als Wii fanaat zou je de eerste moeten zijn om graphics en visuals niet te laten meetellen in een eindscore. Het gaat om de 'gameplay' toch? En die is bij gta nog altijd rock solid
Nu goed, af en toe een framedrop is veel erger natuurlijk dan continu op PIII/geforce 2MX graphics zitten te kijken

quote:
Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.
En vertel je hiermee iets nieuws? Niemand vindt CoD: WaW 'subliem', en dat hoeft het ook niet te zijn. Wie veel budget heeft kan zich makkelijk die game kopen en een beetje knallen, en wie dat niet kan speelt verder met CoD4. Het is gewoon even leuk en met veel actie knallen. Huurgame... Je weet gewoon dat Treyarch in die korte tijd gewoon geen dijk van een spel zal neerzetten.
quote:
Ja we willen pareltjes, maar ze moeten wel binnen 5 minuten ontwikkeld worden en het liefst moet Miyamoto er aan mee helpen. Als je een pareltje wilt dan moet je wachten tot de top teams weer een game af hebben. Dat geldt niet alleen voor Nintendo maar ook voor ieder andere software ontwikkelaar. Als je kijkt naar output van Kojima productions tijdens de ontwikkeling van MGS4 dan was dat bijna niets. ... zijn allemaal projecten van externe studios. Niet van S-E zelf.
Maar ze zijn wel voorbereid en stevig aan het werk. Er zijn op voorhand afspraken gemaakt en ze werken met een bepaalde visie. De games zijn aangekondigd nog voor de lancering van de ps3 en je weet dat ze komen. Done when it's done. (MGS4, LBP, Killzone, GT5) Ik kan daar best op wachten, want ik wéét dan dat me nog veel leuks te wachten staat. De teller staat toch al mooi op 2/4. Straks in Q1 3/4 en GT5; tja, god mag weten wanneer
Heb je van Nintendo nu ook maar het idee dat er iemand achter het roer staat, wat betreft games uitbrengen? "Even iets proberen... Ow, wat nu, wat kunnen we nu bedenken..."
En waar zit het probleem met externe studios? De communicatie met sony zal nog steeds optimaal zijn en ze werken voor sony. De communicatie tussen de first party studios onderling lijkt ook goed te zijn. Ik zou eerder hopen dat nintendo iets meer externe studios had, dan konden ze de opdrachten en games beter verdelen en plannen.
quote:
Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:
A - een mooie trailer hebben, B - een vervolg zijn of C - de 'journalisten' lyrisch zijn
Halo 3 vind ik ook weinig aan. En hype maakt tegenwoordig in de gedachtenkronkels van tweakers de game per definitie slecht. Zo lust ik nog wel wat associatief denken. Je zou als gamestudio bijna schrik moeten hebben dat een game gehyped zal worden (wat een kutwoord trouwens, ik krijg er echt de kriebels van want heel dat 'hype' gedoe slaat nergens op) want hype=slecht.
quote:
Er zijn genoeg pittige platfomers, LBP is echter gewoon irritant. Vooral als je op een nogal buggy manier zo'n 'squash' dead krijgt. Daarnaast wordt het alleen gespeeld door hardcore gamers en vrienden/familie daarvan en mist Sony de casual boot volledig. Dat is overigens helemaal de eigen schuld met de belabberde marketing en een release midden in het drukste game-seizoen van het jaar. Ze hadden nu Killzone 2 uit moeten brengen en begin volgend jaar LBP. Logica ontbreekt het bij de heren van Sony echter al de hele generatie.
? Killzone is nog niet af, wat moeten ze dan doen? Dat heeft niets met logica te maken? Wie enkel een ps3 heeft zal op het eind van het jaar en begin volgend jaar vast nog wel wat budget over hebben voor killzone. En we weten ook al lang genoeg op voorhand dat het er dan ongeveer aan komt. Rushen om af te hebben? Liever niet eigenlijk, we weten allemaal waartoe Christmas rushing kan leiden. In het rustige Q1 krijgt Killzone tenminste de aandacht die het verdient, nu zijn er te veel shooters... Het lijkt trouwens ook wel of alle games in Q4 moeten uitkomen, en we de rest van het jaar maar niets meer moeten verwachten. Ik heb in december meestal totaal geen tijd om te gamen en wel beter dingen te doen. Ik heb trouwens maar beperkte gametijd. Dit najaar komt mafia2 er aan als ik het goed heb, en daarmee heb ik al weer meer dan genoeg te doen tot killzone 2 komt.
quote:
Welke twee top games zitten bij die PS3 als ik vragen mag. En ga nu niet zeggen Motorstorm en Call of Duty: Fall of Man
Crossplatform titels zijn ook ps3 titels natuurlijk. Aangezien ik een 'one platform gamer' ben (ik koop liever één platform waar ik dan een mooie library bij aanleg, kwestie van keuzes maken...) kunnen andere non exclusives ook top games zijn. Mirror's edge vind ik bvb geweldig, Valkyria, Motorstorm 2 vind ik ook prachtig (maar ik ben dat soort gamer, die game is ook gewoon subliem in wat het moet doen, namelijk arcade racen. Ik heb heel wat ervaring met arcade racers, dus ik weet waar ik het over heb...) en LBP vind ik wél een topper.
De wii krijgt meestal 0,0 mee van die crossplatforms, of in een sterk teruggeschroefde versie. Dus daar heb je niet eens de keuze om uw aanbod te verbreden met mainstream crossplatform. (mirror's edge? GTA IV? ...)
Punt is, voor 50 euro verschil kan ik ook straks de Wall E blu ray op m'n full HD plasma bekijken.
quote:
Altijd maar met GT Killer zus, HALO killer zo, waarom moeten andere franchises gekilled worden. Het lijkt wel of iedereen drie dezelfde consoles wil hebben. Punt is dat als Nintendo de Sony en MS kant op zou gaan dan zouden we drie identieke consoles krijgen en dat is echt te saai voor woorden.
Een beetje competitie kan geen kwaad. Iedereen wil graag een game die het de 'benchmark' op het andere platform moeilijk maakt of evenaart. Net zoals voetbalsupporters zeker? Met Resistance 2 is het niet gelukt, forza 2 is ook niet beter dan GT5. Er zijn nog zekerheden in het leven

Trouwens, 'killen' impliceert 'beter', dus we willen niet drie dezelfde consoles hebben. Nu ja, hieruit maak ik op dat eigenlijk alles wel goed genoeg is voor jou, en dat neem ik ook mee uit bijna al jouw posts... Ik wil games die zichzelf en counterparts op de andere platformen overtreffen. Ik sta niet met oogkleppen maar m'n eigen console te navelstaren, ik weet ook wat gaande is op bvb een xbox als ik ps3 games koop.
quote:
Nu hebben we MS die iets van alle kanten doet en Sony met een shooterbox. Het enige moment dat we echt 'killers' hadden was SNES vs. MegaDrive. Alleen toen waren de games echt te onderscheiden van elkaar.
Sony de shooterbox ipv MS....

Dat lees ik ook niet vaak...
quote:
Als de grote publishers nu een game gaan ontwikkelen hebben ze gewoon een checklist voor zich:
- Sequel op bestaande franchise
- HD graphics
- korte singleplayer
- shooter moet coversysteem hebben
- het liefst open world
- marketing budget groter dan ontwikkel budget

Dit slaat al helemaal nergens op. Wie zegt dat een sequel per definitie een slechte game zou moeten opleveren? Je bouwt voort op een bestaande franchise/wereld/verhaal. MGS4 is ondanks die '4' een meesterwerkje. De hoeveelste mario/zelda hebben we intussen al? De rest ga ik maar niet op in. Kortzichtig cliché-denken, ik heb wel wat beters te doen...
quote:
Wat je dus krijgt zijn vooral PS2/NGC/Xbox titels in een mooier jasje tussen die "toppers". Dan kijk ik even op mijn plank en zie ik dat vooral Devil May Cry 4 daar aan voldoet net zoals even spieken Soul Calibur IV. Het staat tegenwoordig zelfs al in de naam: "Wipe-Out HD" juistem, een port van Wipe-out van de PSP in HD.

Hoe anders wil je wipe-out maken? Snelle zwevende 'hoover' dingen op gekke banen. Je zal het wel met me eens zijn dat een PSP game a 480*320 niet echt mooi oogt op m'n full HD plasma. Enige wat ik wou met wipe-out is een HD versie van die game, meer hoeft dat niet te zijn. Net zoals Street fighter IV en timecrisis ook steeds hetzelfde zijn. Aan sommige klassiekers verander je niets meer. Ik wou gewoon een goede, ps3 compatibele wipe-out, al was het maar uit nostalgie. Je neemt jezelf te serieus als je daar meer van maakt dan wat het is.
Het is trouwens wel iets meer dan een port. Veel tracks zijn aangepast voor het grote scherm, de HD audio mix is helemaal 'af' en de snelheid zit er gewoon in aan een strakke 60fps. Trouwens, waar hebben we het over, die game kost 17.99 in de PSN store

quote:
De marketing heeft je wel erg goed te pakken dat je deze game niet uit een budget bak haalt en de vorige delen wel. Ik zie namelijk wederom dezelfde game(behalve dat vrouwtje) in een mooier jasje. Die natural flow zat trouwens ook in die vorige games en dat is weer typisch marketing kul. Ik betwijfel dat ik het niveau van die trailer haal. Ik hoop in ieder geval dat de game niet zoals in de trailers in slow-motion draait.
Tuurlijk joh, ik ben maar een marketing sukkel. Consumptie tot ik er bij neerval... right...

Marketing is ook leuk, uitkijken naar iets. Ik koop echt bijna nooit games bij launch, dus zo gevoelig ben ik daar niet eens voor...
Kijk, ik ga er niet op terugkomen. Ik probeer net dit soort tijdbesteding op fora te vermijden, omdat noch ik noch iemand anders daar iets aan heeft, en ik niets anders kan bedenken dat nog zinlozer is. Ik ga dan ook proberen me verder niet meer in de discussie te mengen

Toch tekenend dat het in een Wii topic op dit moment vooral gaat over games van de concurrentie...
alvi wijzigde dit bericht 01-12-2008 14:30 (4%)