Hoofdcategorieën
Topicacties

Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 06 augustus 2001

quote:
De_Bastaard schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:44:
Er is nu toch alweer genoeg 'slecht' nieuws om de amerikaanse beurzen in de min te krijgen, als het nu weer in de plus gaat zoals gisteren zakt me toch écht de broek af.
Je moet er rekening mee houden dat er de beurs al enorm veel gedaald is. "Men" kijkt vooruit. Bepaalde slechte cijfers zijn al verdisconteerd in de koers. Nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat het niet kan gaan dalen, maar de beurs kan langer irrationeel zijn dan jij solvabel dus gewoon meegaan met de flow.

Die extreme stijging van gisteren heeft er in mijn ogen mee te maken dat veel shortposities zijn teruggekocht door de stijging.

bui?

3 % in de min, als dat zo blijft vind ik het prima.. kan ik mijn shorts tenminste met nog iets van winst verkopen :+. Lastige vind ik wel dat je dus maar tot 17u of 17u30 in turbo's kan handelen, en als de S&P daarna weer 'n vage koerssprong maakt je dus de pineut bent :(

Mijn Website! :)
Eos 400D en wat lenzen, blabla

Acties: [view][quote]

Door: Rukapul
Moderator WI/SG/SF
Reg. datum: 02 februari 2000

Zijn er ook mensen hier die rekening houden met belastingregels voor dividenden van buitenlandse fondsen?

Enige tijd geleden heb ik Lyxor ETF MSCI Europe gekocht na een kort vergelijk met iShares MSCI Europe. Het lijkt er echter op dat hier wat haken en ogen met belasting aan vast zitten:
  • Lyxor ETF MSCI Europe is genoteerd in Frankrijk. Dividenden zijn onderhevig aan 25% bronbelasting. Met de nodige moeite is via een procedure 10% uit Frankrijk terug te halen en evt. nog wat aftrekbaar in Nederland in box 3. Hoe het zit met dividendbelasting die de ETF zelf betaald op ontvangen dividenden is onduidelijk.
  • iShares MSCI Europe is genoteerd in Ierland. Dividenden zijn niet onderhevig aan bronbelasting. Dividenden die het fonds zelf ontvangt zijn veelal onderhevig aan bronbelasting welke niet terug te krijgen is.
Binnenkort zal ik eens proberen te bepalen wat het netto effect op het rendement ongeveer zal zijn.

Houden er meer mensen rekening met belastingregels?

Reg. datum: 06 augustus 2008

Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Te veb is waarschijnlijk je beste punt voor informatie hierover; als zij het niet weten kun je er denk ik van uitgaan dat je het terugkrijgen van belasting kunt vergeten. Het is dan waarschijnlijk zó'n complex woud van regeltjes dat je er toch geen wijs uit wordt.

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

God. In wat voor wereld leven wij als mensen denken dat een bedrijf met $30 miljard in kas, weinig schulden en liabilities die pas over 10 jaar betaald moeten (maar 99% kans dat ze nooit moeten worden betaald) kan defaulten.

http://www.bloomberg.com/...3BmoyP2nVU&refer=home

Layout nostalgie | Last.fm

Core i7 920 & HD4870X2

Hoi allen,

Ik ben nieuw in dit topic en ik ben van plan om een (klein) deel van mijn spaargeld om te zetten in aandelen.

Daarbij is mijn oog gevallen op het aandeel AMD aan de NYSE. Het aandeel van dit bedrijf heeft de laatste tijd al een groot deel van zijn waarde verloren door de zware concurrentie van nVidia en Intel in de afgelopen twee jaar en, meer recentelijk, door de crisis in de financiele markten en de bijbehorende afname van de vraag naar producten.

Toch ben ik van mening dat AMD er nu sterk voor staat door:
(1) een goede product portfolio (videokaarten én processors).
(2) een duidelijke visie/koers die het bedrijf wil gaan varen en duidelijkheid over de positie die ze willen innemen en verdedigen in de markt.
(3) door het afstoten van bedrijfsonderdelen die niet bij de koers en kernactiviteiten van AMD passen en door het ontslaan van personeel om efficienter te kunnen werken.
(4) door de belangen die onder meer IBM (45nm overstap) en het Abu Dhabi staatsfonds (geld) hebben bij AMD.

Ik wil dus aandelen gaan kopen omdat ik denk dat het dieptepunt nu wel ongeveer bereikt is op ~$2,50. Ik wil ongeveer 100 aandelen gaan kopen van dit bedrijf. Kan dit via de rabobank en hoeveel extra kosten kan ik verwachten voor de transacties?

De aandelen koop ik voor een langere termijn, want een dergelijk bedrag kan ik wel iets langere tijd missen. Mijn verwachting is dat het aandeel makkelijk weer naar 10 euro kan in de komende jaren en dan is het rendement wel leuk natuurlijk.

http://finance.yahoo.com/...scale=on;source=undefined

frankknopers wijzigde dit bericht 18-11-2008 23:50 (5%)

Acties: [view][quote]

Door: Floppus
Frontpage Admin / Moderator PW
Voor de verschillende "direct beleggen" producten bij verschillende banken zijn de tarieven eenvoudig terug te vinden. Het meeste ligt rond de ¤8 per transactie + 0.1% van de transactiewaarde met een minimum van ¤10. (Wat wil zeggen dat de kosten altijd ¤10 zijn tot een orderwaarde van ¤2000,=). Dit geldt over het algemeen voor fondsen die gekocht worden in Amsterdam.

Op een inlegbedrag van 250 dollar, lever je dus direct een 5% in. Je kan je afvragen of het de moeite is uberhaupt iets te doen met dergelijke bedragen, afgezien van eventuele beheerskosten, belastingen, etc. Om van dividendbelastingen die anders kunnen zijn voor foreign stocks maar te zwijgen.

Of AMD een goede keus is kan ik je niet zeggen. Ze tonen al tijden potentie, maar draaien gemiddeld genomen nog steeds niet echt winst, ten opzichte van aanzienlijke verliezen. Het aankomende klimaat kan in zo'n geval erg vervelend zijn - of juist prettig als ze betere prestaties kunnen neerzetten in een minder snel groeiende markt. In het algemeen zullen bedrijven nu eerder kijken naar behoud van de huidige infrastructuur, of, wat AMD wellicht hoopt, op een goedkopere vervanging. En dan maar hopen dat Intel niet nu juist een lekkere prijs-oorlog gaat voeren...

Ik kies liever voor bedrijven die ik eenvoudig kan beschouwen; de Nederlandse markt dus. Voorkomt gelijk allerlei eventueel moeilijk gedoe en hogere aankoopkosten.

Variable Data Printing & Workflow Automation - Godt helps people who help themselves.

Er zijn pas een aantal bedrijven door Rabo beschreven die het in de toekomst goed zouden moeten blijven doen, moet je even zoeken op de Rabobank 11 ofzo :) Er zijn daar 'n aantal bedrijven bij die vanwege de dump-acties van de laatste tijd behoorlijk laag staan, en in de toekomst wel weer meer waard worden.

Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:56:
...en in de toekomst wel weer meer waard worden.
En wel meer waard KUNNEN worden. ;)

No production networks were harmed during this posting

Wat gaat er in de VS gebeuren denken jullie? De autofabrikanten vragen voor enorm veel geld, maar gaan ze dat ook krijgen? Zoja, wat zou er gaan gebeuren met die autofabrikanten?

Het is van de ene kant echt achterlijk dat die fabrikanten nu enorm veel geld nodig hebben, terwijl er al jaren (!) lang slecht nieuws is rondom die amerikaanse auto industrie. Van die kant zou ik zeggen, jij krijgt geen poen! Eigen schuld, dikke bult.

Maar...... van de andere kant, dan staan er in de VS alleen al 3miljoen mensen op straat, nog maar niet eens te spreken over de klap die er in de andere landen volgt. GM en Ford hebben enorm veel andere autobedrijven, die dan ook allemaal de pineut zijn. Denk niet dat het congres in de VS het zover laat komen. Ik denk, dat ze wel geld lenen aan die bedrijven, maar dat er echt totaal andere auto's gemaakt moeten gaan worden, etc. etc. Al vraag ik me trouwens af hoelang ze het zullen redden met die eventuele 25miljard, want dat is binnen no-time op.

Zillion Lives!
Reg. datum: 14 april 2000

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 19 november 2008 @ 08:56:
Er zijn pas een aantal bedrijven door Rabo beschreven die het in de toekomst goed zouden moeten blijven doen, moet je even zoeken op de Rabobank 11 ofzo :) Er zijn daar 'n aantal bedrijven bij die vanwege de dump-acties van de laatste tijd behoorlijk laag staan, en in de toekomst wel weer meer waard worden.
Banken zijn nou net de meest onbetrouwbare bron in deze. Momenteel staat de beurs laag en roepen ze dat je vooral moet gaan sparen omdat hun zo'n geweldige spaarrentes bieden. Een jaar terug moest je vooral gaan beleggen, want kijk toch eens wat een geweldige rendementen je wel niet kon halen de afgelopen jaren.... Tsjah, heb jij hun advies toen opgevolgt? Waarom zou je dat nu wel doen? :)
Fail!

quote:
De_Bastaard schreef op woensdag 19 november 2008 @ 18:47:
Wat gaat er in de VS gebeuren denken jullie? De autofabrikanten vragen voor enorm veel geld, maar gaan ze dat ook krijgen? Zoja, wat zou er gaan gebeuren met die autofabrikanten?

Het is van de ene kant echt achterlijk dat die fabrikanten nu enorm veel geld nodig hebben, terwijl er al jaren (!) lang slecht nieuws is rondom die amerikaanse auto industrie. Van die kant zou ik zeggen, jij krijgt geen poen! Eigen schuld, dikke bult.

Maar...... van de andere kant, dan staan er in de VS alleen al 3miljoen mensen op straat, nog maar niet eens te spreken over de klap die er in de andere landen volgt. GM en Ford hebben enorm veel andere autobedrijven, die dan ook allemaal de pineut zijn. Denk niet dat het congres in de VS het zover laat komen. Ik denk, dat ze wel geld lenen aan die bedrijven, maar dat er echt totaal andere auto's gemaakt moeten gaan worden, etc. etc. Al vraag ik me trouwens af hoelang ze het zullen redden met die eventuele 25miljard, want dat is binnen no-time op.
GM, ed, MOETEN in Chapter 11 gaan willen ze ooit weer levensvatbaar worden. Er is gewoon geen andere mogelijkheid. Ze moeten af van de 'CAO's'. Hoe hard het ook klinkt maar de werknemers moeten zwaar inleveren. Leningen van de overheid zullen helemaal niks helpen.

Zozo, S&P 5% in de min... ben benieuwd wat mijn turbo short morgen waard is :D

quote:
Brons schreef op woensdag 19 november 2008 @ 19:37:
[...]

GM, ed, MOETEN in Chapter 11 gaan willen ze ooit weer levensvatbaar worden. Er is gewoon geen andere mogelijkheid.
Klopt
quote:
Ze moeten af van de 'CAO's'. Hoe hard het ook klinkt maar de werknemers moeten zwaar inleveren.
Voor de huidige werknemers: ja. Dat zal hen ook stimuleren om te switchen naar een industrie waar wel toekomst in zit. Men moet uit de comfort zone.

Voor de verplichtingen jegens gepensioneerden (pensioen + healthcare benefits): eigenlijk niet. Dat zijn namelijk verplichtingen die zijn aangegaan. Het schandalige zit in het feit dat deze verplichtingen nooit apart zijn weggezet om het risico los te koppelen van GM. Stellen dat GM dat geld niet had is onzin aangezien er de afgelopen jaren wel belachelijke hoeveelheden aan dividend is uitgekeerd. Zie o.a. http://findarticles.com/p...3012/is_1_185/ai_n9525633 en http://findarticles.com/p...3012/is_1_185/ai_n9525633 .
quote:
Leningen van de overheid zullen helemaal niks helpen.
So true.
quote:
Brons schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:47:
God. In wat voor wereld leven wij als mensen denken dat een bedrijf met $30 miljard in kas, weinig schulden en liabilities die pas over 10 jaar betaald moeten (maar 99% kans dat ze nooit moeten worden betaald) kan defaulten.

http://www.bloomberg.com/...3BmoyP2nVU&refer=home
Ik zou eigenlijk wel BRK.B op willen pikken. P/E is nu 16.6. 10% van de koers af vandaag.

Volgens m'n schema moet ik echter pas rond 1 dec inleggen en dan ook nog eens met een andere spreiding. Lastig.
edit:
niet zo lastig meer: een P/E van 16.6 is sinds het einde van de internetbubble voor het aandeel niet eens laag. Er komen vast nog betere koopmomenten.

Rukapul wijzigde dit bericht 19-11-2008 22:23 (27%)

Fail!

quote:
Rukapul schreef op woensdag 19 november 2008 @ 21:55:
Ik zou eigenlijk wel BRK.B op willen pikken. P/E is nu 16.6. 10% van de koers af vandaag.

Volgens m'n schema moet ik echter pas rond 1 dec inleggen en dan ook nog eens met een andere spreiding. Lastig.
Mja, lijkt mij helemaal geen slecht moment om BRK te kopen. Het aandeel is net iets meer dan boekwaarde en het tegenvallende resultaat van afgelopen kwartaal komt door die puts op oa de S&P. De tegenvaller komt voor een groot gedeelte door accounting. Ik zit wel met smart te wachten op de brief van Warren over dit jaar, dat zal waarschijnlijk een heel mooi verhaal worden.

Als je naar historische gegevens kijkt is nu het juiste moment om BRK te kopen. Het probleem van BRK, vind ik, is het valuta risico wat je er gratis bij krijgt.

Fail!

quote:
Brons schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:27:
Het probleem van BRK, vind ik, is het valuta risico wat je er gratis bij krijgt.
Ook mee eens. Moest ook nog even terugdenken aan:
quote:
Brons schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:31:
BRK staat weer op een P/E van rond de 15. Koopmoment?
EUR/USD toen: ca 1.34
EUR/USD nu: 1.26 (-6%)
De koers van BRK.A is in de tussentijd 26% (!) gedaald.

Een deel van het valutarisico zou trouwens afgevangen moeten worden door het feit dat BRK deels in internationaal opererende bedrijven belegd. Helaas kan ik die spreiding niet zo snel terugvinden.

Rukapul wijzigde dit bericht 19-11-2008 22:58 (15%)

Fail!

quote:
Rukapul schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:46:
Ook mee eens. Moest ook nog even terugdenken aan:

[...]

EUR/USD toen: ca 1.34
EUR/USD nu: 1.26 (-6%)
De koers van BRK.A is in de tussentijd 26% (!) gedaald.

Een deel van het valutarisico zou trouwens afgevangen moeten worden door het feit dat BRK deels in internationaal opererende bedrijven belegd. Helaas kan ik die spreiding niet zo snel terugvinden.
Lees eens de letter to Berkshire Shareholders over 2007, is wel te vinden op de Berkshire website. Daar staat waarschijnlijk best een groot verhaal over de internationale spreiding. Overigens zijn de letters zeer goed leesvoer, ook voor mensen die niet investeren in BRK.

Ik maak mij toch wel zorgen. Op de een of andere manier vind ik de grote sprong in Berkshire CDS prijzen raar. Waarom zouden ze verwachten dat Berkshire kan defaulten? Zelfs als de markten in 2019 niet beter zijn geworden kan Berkshire zijn liabilities makkelijk betalen. Waarom dan zoveel betalen voor het verzekeren tegen een default?

Brons wijzigde dit bericht 19-11-2008 23:01 (6%)

Duitse beursbabe :)
Reg. datum: 18 augustus 2007

Ik verwacht morgen al mijn verliezen op aandelen helemaal terug te verdienen en zelfs een voorzichtig plusje te boeken :P
Maar weet iemand waarom er door ABN geen nieuwe Turbo Shorts op ING worden uitgegeven. Er zijn nu alleen Shorts met een stop loss van 22.50 waar helemaal niet meer in wordt gehandeld.

quote:
StijnBos schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:21:
Ik verwacht morgen al mijn verliezen op aandelen helemaal terug te verdienen en zelfs een voorzichtig plusje te boeken :P
Maar weet iemand waarom er door ABN geen nieuwe Turbo Shorts op ING worden uitgegeven. Er zijn nu alleen Shorts met een stop loss van 22.50 waar helemaal niet meer in wordt gehandeld.
Ik neem aan dat je de nieuwsberichten bij je Broker ook leest? :X Hierin staat namelijk:
quote:
-Deze maatregel geldt niet alleen voor de aandelen van deze financiële ondernemingen, maar ook voor geschreven call- en gekochte putopties, short-turbo's en andere derivaten op aandelen Aegon, ING Groep, Fortis, BinckBank, Kas Bank, SNS Reaal, Van der Moolen, Van Lanschot, Dexia en KBC Group.
Ga je toch short op een van deze bedrijven, is de kans groot dat de AFM bij je aanbelt.

Weet iemand trouwens of ABN Amro diegene is die steeds 5000 turbo's aanbied of wilt kopen? Ik log net in met de verwachting dat mijn S&P Turbo Short sinds vannacht flink in waarde gestegen is, maar nu zie ik dat die ene koper/verkoper maar 1,02 biedt en ze wilt verkopen voor 2,55. Dat laatste komt al een heel stuk meer in de richting van wat ik er voor wil hebben. Een rendemenent van -46% schrok mij wel even wakker in ieder geval. Ach... laat ik nu maar even wachten tot die andere traders ook wakker worden... die bieden vast meer :)

Fail!

quote:
De_Bastaard schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:20:
Weet iemand trouwens of ABN Amro diegene is die steeds 5000 turbo's aanbied of wilt kopen? Ik log net in met de verwachting dat mijn S&P Turbo Short sinds vannacht flink in waarde gestegen is, maar nu zie ik dat die ene koper/verkoper maar 1,02 biedt en ze wilt verkopen voor 2,55. Dat laatste komt al een heel stuk meer in de richting van wat ik er voor wil hebben. Een rendemenent van -46% schrok mij wel even wakker in ieder geval. Ach... laat ik nu maar even wachten tot die andere traders ook wakker worden... die bieden vast meer :)
Voor de opening van de beurs zijn er wel vaker van deze grote spreads. Er is in het verleden wel eens een BRK.A aandeel voor $0.01 verkocht.

quote:
Brons schreef op donderdag 20 november 2008 @ 08:39:
[...]

Voor de opening van de beurs zijn er wel vaker van deze grote spreads. Er is in het verleden wel eens een BRK.A aandeel voor $0.01 verkocht.
:o
Een bestens laatorder en een grapjas die dat bood? Wat een grap, dan voel je je aardig genaaid :P

Verkocht voor 0.000000001% van de waarde :+ Met een gemiddeld volume in dat aandeel van 1000 per dag ben je sowieso knettergek om een bestens order in te leggen.

Op zich wel een goede strategie: gewoon een order inleggen met onbeperkte looptijd, en hopen dat er een sukkel rondloopt :+

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: