Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
42
Reg. datum: 25 juni 2011

quote:
matty___ schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:04:
[...]

je zet het aan in de bios en vervolgens moet de dsdt het gebruiken. Hoe je een dsdt compiled staat op insanlymac wel 20 keer uitgelegd.

kijk de dsdt van tony moet wel werken maar dan moet bios versie exact hetzelfde zijn
Dat IS mijn bios versie, daarom snap ik het niet. Kan het te maken hebben met dat er van mijn mobo twee rev's zijn? Ik heb rev 1.0 ipv rev 1.3, maar tony geeft daar geen verschil in aan.

Hackintosh: Intel 2600K | HD6870 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3

Reg. datum: 28 februari 2010

Beste OSXérs

Nou heb ik voor school een asus k73sv met een agility3 120gb en een I7 2630qm. Voor mijn stage zou het handig zijn dat ik osx kan gebruiken hiervoor wil ik dus osx instaleren op mij laptop. Nou heb ik nul komma nul ervaring met het installeren van mac osx op een windows based pc. (wel met osx zelf) Wat ik me nu af vraag is wat is nou de makkelijkste manier om osx werkend te krijgen. Ik heb zelf al iAtkos L1 en L2 geprobeert maar die liepen halverwege vast. Kan iemand mij helpen met een makkelijke tutorial?

met vriendelijke groet een ICT student

Alex

Reg. datum: 22 april 2003

Denk dat je meer kans hebt om te googlen op typenr. laptop icm osx86, kijken op insanelymac, etc. Beste mogelijkheid lijkt mij met een vanilla install icm een van de beschikbare installers. Dan maak je een usb installer op basis van bv Lion, aangevuld met een bootloader en wat basiskexts. Kan je vervolgens in OSX zelf kijken welke hardware het nog niet doet en specifiek zoeken op kexts of DSDT hacks om dat aan de praat te krijgen.

Waarom heb je OSX nodig voor je stage? Want het lijkt mij dat je het niet zo snel lekker stabiel aan de praat krijgt, niet zo handig icm een stage.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept DIY pizzaschep

@MaximusTG heel erg bedankt!

OSX gebruiken zij voor het programmeren ik moet hun ondersteunen en dat gaat nou eenmaal iets makkelijk van mac naar mac. Bovendien lijkt het mij gewoon heel erg gaaf en leuk! Ook wil ik zelf wat dingen gaan schrijven voor ios.

Reg. datum: 15 oktober 2009

Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade

Ja, tis alweer een paar maanden geleden dat ik het voor het laatst geinstalleerd hebt, maar volgens mij heeft TonyMac een installer,maar er is ook nog myHack.

Maar goed. Als jij daar stage gaat lopen, moeten zij dan niet iets voor jou regelen? Lijkt me een beetje raar dat jij een Macbook moet regelen zodat je in feite daar je werk kan doen.
Dat je er in je eigen tijd mee gaat hobbyen oké.

Als alternatief kan je ook nog kijken naar een installatie in een virtuele machine. Dan heb je volgens mij niet alle grafische hardwareacceleratie, maar moet werkbaar genoeg zijn, je laptop lijkt me snel zat.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept DIY pizzaschep

SC2: TheCatsMeow
Reg. datum: 19 augustus 2005

quote:
hardware.tom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:30:
Ik heb het hier een tijdje werkend gehad tot ik mijn pc ging upgraden, nu werkt het niet meer. Maar ik wil het toch nog een keer proberen :)
Ik heb een AMD Phenom x2 555
Gigabyte ga-m720-us3
4GB GeiL geheugen op 800Mhz
En een MSI GTX460 Cyclone videokaart.
Kan iemand me een methode aanraden welke de meeste kans heeft om te werken? Ik had hem eerst werkend met iDeneb maar toen heb ik mijn videokaart en cpu geupgrade
dacht dat er een amd kernel was maar verwacht er niet al te veel van.

maximusTG ,

Kijk, het is zegmaar geen verplichting , met windows kan ik ook prima af maar aangezien ze op het werk met apples werken leek het mij opzich wel makkelijk als ik een beetje mee kan praten en mee kan doen als er problemen zijn. Voor de rest is het puur uit nieuwsgierigheid.

Ik heb hem nu trouwens draaien in Vmware 8 maar werkt nog niet echt lekker laggy en muziek stottert en ik vind wel belangrijk dat ik gewoon een beetje muziek kan luisteren.
Bovendien ben ik DJ en produceer af en toe ook wel eens wat. Er schijnen wat leuke programma's voor Dj's te zijn op osx dus dat wil ik ook graag uitproberen.

Bedankt voor je hulp!

Ah, oke. Wat voor werkzaamheden moet je doen dan?

Als je em in VMware draaiend hebt is dat trouwens wel handig. Je kan dan vanuit de virtuele installatie een usb installatie stick maken bv met de genoemde myHack.
Wat ik dan wel eens gedaan heb: neem die usbstick, en een externe HDD en installeer via de stick OSX op die externe HDD. Dan installeert ie ook daar de bootloader op, en kan je wisselen van OS door in je BIOS voor die schijf te kiezen. Als je wil kan je dan daarna ook proberen een installatie op je interne HDD te maken, maar dat is lastiger als je ook Windows er naast wil houden.
Als je het dus bij een externe HDD houdt; maakt twee installatie naast elkaar. Een kleine partitie, en een grote. Je installeert op beide de basis, zodat je er naar kan booten en in de desktop omgeving zit. Nu ga je de versie op de grote partitie (je 'hoofd'versie) tweaken met bv een DSDT en andere kexts, en misschien wel updaten. Als je dan iets verandert waardoor die partitie niet meer boot, kan je vanuit de andere installatie het probleem verhelpen.

Reg. datum: 27 februari 2009

Ik probeer via google en youtube te vinden of er iemand succesvol een xps 14 z heeft kunnen voorzien van osx.
Helaas levert het weinig op.
Vóór ik me uren lang stort in het opzoeken van alle individuele onderdelen en het support ervoor.

Weet iemand of het mogelijk is om osx te installeren zonder verdere hardware wijzigingen?
(linkje naar een topic kan ik ook erg waarderen)

Ik begreep dat Dell wel bekend staat om laptops waarbij het vaak wel goed mogelijk is.

Nee, kan ik ook niet vinden. Probeer gewoon myHack of Unibeast van TonyMac. Maak een bootable usb, installeer die en kijk hoeveel hardware het doet. Misschien valt het heel erg mee.

Reg. datum: 27 februari 2009

Zal eens op die sites gaan kijken.
Moet me uberhaupt nog verder verdiepen in het hele hackintosh gebeuren.
Om te beginnen maar eens een osx license kopen (alleen upgrade versies te vinden?).
.
Krijg de laptop pas ergens in maart (Dell |:() dus genoeg tijd om eens te gaan puzzelen.
Had stiekem gehoopt dat er al een kant en klare install zou zijn.

Bedankt voor de site tips in ieder geval.

RicoN wijzigde dit bericht 27-01-2012 18:31 (4%)

Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?

Hackintosh Expert?
Reg. datum: 18 november 2009

quote:
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:56:
Ik ben nu een beetje aan het goochelen met iaktos l1 en L2 maar ik krijg bij beide vastlopers op willekeurige momenten. Wat doe ik fout?
Wat je fout doet? Iets vragen zonder specificaties, informatie & screenshots (van je KP bijv.).

okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.

mr.DJ95 wijzigde dit bericht 28-01-2012 16:16 (21%)

quote:
mr.DJ95 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:24:
okeej @imick je hebt volkomen gelijk ,
Ik had hier boven ook wat gepost over mijn installatie. Wat ik doe is het volgende: ik download iatkos L2 van internet ik brand het vervolgens met transmac op een 4,7gb groot tdk dvd+r schijfje. Die stop ik in mijn laptop en boot vanaf de cd. Vervolgens kom ik bij de installie en loopt die vast zonder enige aanleiding op willekeurige momenten. Dit gebeurt op alle 3 de pc's/laptops.

Het gaat om de asus k73sv met I7 2630qm 8 gb werkgeheugen een 640gb hdd en een 120gb ssd(agility 3) eenb dell vostro met core2duo en 2gb werkgeheugen en 250gb hdd en een pc met I7 920 , flamingblade gti 12gb 1333mhz ram een agility 3 120gb en een 5830 van ati.

heb er 2tal filmpjes van gemaakt[video]
[video]

ik krijg nu dus een ACPI kernel panic , wat moet ik doen. Heb al platform=ACPI , platform=x86pc en platform=acpi|86pc gedaan.
waar boot je van en welke kext staan erop?

Ik heb in diskutillity zo'n restore op mn usb stick gemaakt en dan met myhack eroverheen. Daar heb ik nog niks aan verandert omdat ik niet zou weten hoe en wat ik moet doen. Kreeg ook niet erg nuttige dingen in google.

Hackintosh Expert?

Heb je zelf de Lion USB gerestored? Of heb je het myHack laten doen?
Het beste is gewoon om myHack dat te laten doen. Heb je ook al geprobeerd met busratio=(opzoeken) cpus=1?

Je systemen zijn gewoon ondersteund dus het moet makkelijk te doen zijn.

Ik laat myhack het wel doen dan en hoe werkt dat met busratio? Maar wat is dat ACPI dan wat die mist?

Reg. datum: 25 december 2006

Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...

Gusev wijzigde dit bericht 30-01-2012 09:42 (13%)

quote:
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:35:
Ik heb weinig (lees: helemaal) geen succes met Unibeast. Heb een aardig compatibel systeem, maar het lukt me maar niet om een werkende Lion usb te creeren:

- Unibeast blijft maar hangen op running package scripts, echt voor uren. Dus dat schiet niet echt op. Ik probeer de usb te maken op een 10.6.3 SL hackintosh.

Tot nu toe heb ik alleen via iAtkos L2 een installatie kunnen uitvoeren, maar daarna niet kunnen booten.

Het liefst zou ik via Unibeast + Multibeast een installatie uitvoeren, maar dat loopt nog niet vlekkeloos.

Iemand enig idee of ik een bootable Lion DVD zou kunnen creeren op de Unibeast manier? Een iBoot voor Lion bestaat (nog) niet voor zover ik weet...
je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

http://osx86.co/f101/how-install-osx-lion-on-pc-t7279/

dit is de echte handleiding voor hacktingtosh. Heb er nu 5 gelezen en er missen elke keer erg belangrijke stappen. Met name stap E wordt vergeten

. Download Lion GM/Retail (11A511 )
b. find InstallESD.dmg -> "Install Mac Os X Lion.app/Contents/ShareSupport"
Open and mount InstallESD.dmg
Show HiddenFiles -> here http://gotoes.org/sales/ShowHiddenFilesMacOSX/
Find BaseSystem.dmg inside InstallESD.dmg
Mount BaseSystem.dmg
c. Using Disk utility create an new immage.dmg DVD 4,6 Gb read and write , rename like Lion.dmg
d. Using Disk utility restore BaseSystem.dmg on new image Lion.dmg
e. mount Lion.dmg and rename volume like OSX LION
Delete packages link inside /System/installation
Copy Packages folder from InstallESD.dmg to Lion.dmg inside /System/Installation/ folder
f. Copy needed Kexts on Lion.dmg inside /System/Library/Extentions
*fakesmc.kext
* nullCPUPowermanagenent.kext
* ElliotForceLegacyRTC.kext -> this only if you experience Bios reset

Copy Mach_Kernel from InstallESD.dmg to Lion.dmg
Copy OSinstall.mpkg patched for MBR inside /System/Installation/Packages
Copy OSinstall. patched for MBR inside /System/Library/PrivateFrameworks/Install.framework/Frameworks/OSinstall.framwork/Versions/A folder

g. Install Extra_Lion.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?09zjtvcpqqpi9cg
h. Install Chameleon 2.0 RC5 -755.pkg on Lion.dmg -> here http://www.mediafire.com/?67ixrw6tjl55949
Create a folder Postinstallation on Lion.dmg and copy the two pkg and the three kexts
i. With Disk Utility repair permission on Lion.dmg

matty___ wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:26 (47%)

quote:
matty___ schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:19:
[...]

je hebt toch alleen een usb stick met chameloen + een uitgepakt InstallESD.dmg op een usb/partitie nodig.

...
Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten

Gusev wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:35 (4%)

quote:
Gusev schreef op maandag 30 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ik ga eerst eens voor de 'makkelijker' USB methode. Klopt het dat de Chameleon bestanden gewoon in de root kunnen staan, samen met de uitgepakte InstallESD.dmg bestanden?

Ik zal vanavond nog een poging wagen. Dus:

1. USB stick partitioneren (1 partitie, Master Boot Record), Mac OS X Journaled
2. InstallESD.dmg inhoud in de root van de USB zetten
3. (Laatste) Chameleon bootloader bestanden in de root van de USB zetten
Klopt plus de stappen die in mijn vorige post stonden plus de kext uit de vorige posts. Als je het intel power management niet uit zet krijg je een kernel panic

Het zijn 2 dmg namelijk. Lion install + een basis osx om van te booten en waar de installer in draait

matty___ wijzigde dit bericht 30-01-2012 10:46 (6%)

Om enigszins aan de slag te gaan probeer ik iAtkos L2 op een Intel Atom N270 te installeren. Met de boot flag "mach_atom" reboot mijn laptop na wat te hebben geladen.

Nou kan ik niet zien waar die op crasht. Is er een mogelijkheid om het rebooten tegen te gaan?

edit: uiteraard met -v geboot

Gusev wijzigde dit bericht 31-01-2012 18:03 (5%)

Insane Obtrusion

Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

Canon EOS 40D -|- Canon 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4L -|- 4GB Sandisk Extreme II -||- - Specs -

Reg. datum: 30 juli 2000

Nou heb me ook aan dit avontuur gewijd, en het werkt prima, bijna alle hardware werkt, zelfs mijn dure Titanium HD , enige wat niet werkt is Hauppauge TVkaart pci/FM, maargoed Win7 is er ook nog. :)
Veel beter dit, heb het in 2004 eens gedaan met 10.4, toen was de weg stuk moeilijker en veel minder bevredigend, veel werkte niet toen, had toen maar 1HD, had toen geen laptop waarmee ik tijdens install ff op intenret na kon zoeken, en de guides op internet waren niet legio zoals nu wel.

Draai nu 10.6.8, en google me rot, bijv. dat de tijd van Win7 wordt gefuckt door OSx en dat soort dingen. Maar dual screen werkt ook perfect, officiele driver voor mijn GTX460. Enige is dat die na een reboot nooit onthoudt dat bijv de TXT browser en iTunes op de secundaire monitor geopend waren... |:(

Heb mijn SSD met Win7 ongemoeid gelaten, en OSx op mijn 500Gb Samsung F3 gezet, daardoor heeft die wel een achterstand op Win7 in prestatie, maarja ok. Install was een pain want ik moest een GUID partitetabel maken, kortom mijn dataHD moet tijdelijk even verplaatst worden naar een externe HD. Die moet je dan wel hebben liggen :( .... maar ok een vriend kwam langs. :P Verder met Multibeast alles werkend gekregen, booten doe ik vanaf de Snow Leopard partitie, ja ook de bootkeuze, want met EasyBCD kwam ik niet tot succes, ook al beweert iedereen op het net dat het eitje is, nou bij mij niet.

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8¤, kijk dat doe ik wel.

Maar goed, deze OSx86 blijft erop staan, heb linux vaak een kans gegeven, maar die sjeesde ik er na 3 dagen vaak weer af, maar dit blijft.

Sjah wijzigde dit bericht 06-02-2012 14:12 (6%)

quote:
Sjah schreef op maandag 06 februari 2012 @ 13:59:

Nog een reden dat ik toch wel vaker in 7 zal zitten>> als usenetjunkie moet je wel, heb nog even geen onbetaald goed programma kunnen vinden (heb al betaald voor mijn Windows-client, vind dat wel genoeg), en moet nog onderzoeken wat de mogelijkheden qua spotnet zijn in OSx. edit: ff in het Spotnettopic gekeken hier...NZBVortex voor 8¤, kijk dat doe ik wel.
SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+

matty___ wijzigde dit bericht 06-02-2012 15:07 (9%)

Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

quote:
matty___ schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:05:
[...]

SABnzbd _/-\o_
en als echte usenetjunkie heb natuurlijk een 20TB nas onder het bureau staan waar sabnzbd op draait :+
En SABnzbdPlus draait ook uitstekend op Mac OS X :)

Namami nandanandanam...

Insane Obtrusion

quote:
Damian schreef op zondag 05 februari 2012 @ 12:31:
Ik heb Ideneb versie 10.5.2 nu redelijk goed draaien op een Dell Vostro.

klein probleem die heb ik die ik nie zo 1 2 3 kan oplossen is dat als ik de laptop uit wil zetten, hij niet echt uit gaat. Zie dat ie netjes het shutdown commando uitvoert. Terminating cpu enz. Dan word het beeld zwart, maar blijft hij eigenlijk gewoon nog draaien. Gekke is dat het beeld ook echt uit is, dus backlight enzo ook zeg maar, dus niet gewoon een zwart beeld.

Ik heb powermanagement bundle erop gezet, daarmee had ik netjes een batterij indicator en lijkt sleep ook redelijk te werken.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?
oplossing gevonden, lag aan de driver van de geluidskaart, nieuwe applehda kext van insanelymac forum getrokken en dat is nu goed ;)

Iemand enig idee waar je nog op legale wijze een 10.5.8 Installatie DVD vandaan zou kunnen halen? Dit is volgens mij de laatste versie die op een PowerMac G4 zou moeten kunnen draaien.

Damian wijzigde dit bericht 06-02-2012 18:09 (9%)

Canon EOS 40D -|- Canon 17-85 IS USM -|- Canon 70-200 F4L -|- 4GB Sandisk Extreme II -||- - Specs -

Reg. datum: 11 oktober 2007

Momenteel heb ik een app die ontwikkeld is op een MAC, maar nog niet geupload naar de app store. Ik probeer dit te uploaden, maar helaas lukt dat niet met een Windows 7 PC.

Is het mogelijk om een app te uploaden via een hackintosh?

GoT, You have to love it!

Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).

Sjah wijzigde dit bericht 09-02-2012 21:08 (8%)

Tenslotte, ik heb de tonymac guide gevolgd, en na de install Multibeast gedraaid, en de kexts installt van de nic en sound. Vraag me af of dat slim was, aangezien de sound en nic al werkten bij de 1e boot van OsX, dus voordat ik Multibeast zijn werk liet doen.

edit: damn, editten bij vorige post vergeten.

Over usenet, heb unison geprobeerd, maar ga echt niet lappen, tenminste niet wat zij vragen, maar SABnzbd voldoet inderdaad. Wat ik wel aan de gang kreeg is mijn reserve-servers, ip6 gratis servers, in Unison (SABnzbd moet ik nog proberen), maar als ik dit samen deed met mijn payserver (ipv4), dan zakte de snelheid naar 0 vrij snel. Vreemd, vreemd, maar op zich werkt ipv6 wel dankzij Miredo wat ik erop gooide.

Sjah wijzigde dit bericht 09-02-2012 21:08 (48%)

quote:
Sjah schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 20:27:
Nou 3 dagen met Hacktintosh gewerkt, bevalt prima.

Mijn Tvkaart doet het niet, jammer(hauppauge pci/Fm, prehistorisch ding, maar werken doet die nog steeds in W7 64)
Verder nog wat vraagjes... waarom is bij mij de pc nu een Mac Pro, bij iemand op het tony forum zag ik dat die bij hem gezien werd als iMac, hoe werkt dat?

En dsdt.... gebruiken jullie dat? Heb er al eea over gelezen, niet het makkelijkste subject, maar voor slaapstand zal ik wel moeten (maar dan nog werkt slaapstand vaak niet). En verder voor speedstep. weet niet of die functie van mijn Sandy Bridge werkt, moet even uizoeken hoe ik dat kan zien.

Tenslotte cinebench gedraaid, die is in 7 dik 1.5x zo snel. Ook voor de grap even Mafia II en MW3 gedraaid, draait niet echt ok, heb niet de snelste kaart, maar de GTX460 is nog lang geen afgeschreven kaart (resolutie 1600/1200).
dsdt is wel aan te raden voor sleep maar ook voor speedstepper dus het verlagen van de cpu clockspeed.
Gewoon kijken wat je bios versie is en de dsdt van tony downloaden

Is er nog niet voor de p8p67 reeks, heb op die database gekeken. Moet een goede handleiding hebben, weet al hoe ik de dsdt.asl uit de bios krijg, maar niet veel meer.

Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?

quote:
Sjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:33:
Maarum... ik heb hier nog 1 update staan, beveiligingsupdate 2012-001 (v1.1), 202mb weegt die. Kon over updates via google niet vinden :

1 hoe link dat is, om die gewoon toe te passen bij een Hackintosh
2 wat het releaseschedule is van Apple, net zoals Ms het vaste schema heeft van de 2e dinsdag van de maand ermee te komen, hoe zit dat bij OSX..?
1. alleen de echte release moet je bij opletten en dan is het raadzaam altijd de combo te pakken. verder is het niet zo een probleem als je je hack goed hebt opgezet (dus met dsdt). nullpowermanagement en sleepenabler zijn de killers voor je systeem bij een update en die heb je met een dsdt niet nodig
2. hebben ze volgens mij niet

Dank. :) Nee heb nog geen dsdt, dus dan laat ik die update maar even links liggen.
Hackintosh Expert?

Beveiligingsupdate kan je gewoon doen. Combo updates moet je meestal even uitkijken, mits je alles goed hebt geconfigureerd. Dan kun je het meestal gewoon veilig updaten ;p.

Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011