Reg. datum: 07 mei 2005
Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2]
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 07 mei 2005
Ja moet het dus nog verder uitproberen en ik weet wat het bakje doet maar ik dacht mss iets meer bekend hieroverquote:zeroday schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:38:
[...]
Ik heb nog niet eerder gehoord dat een USB DISK problemen gaf, maar lees nu van 2 gebruikers met een LACIE dinges een bepaald probleem hebben.
het CFULLHDMA gebakje is niet meer dan een Linux doosje met daarin een USB driver die de disk mount.
niet meer en niet minder en dat moet ie dan tonen.
Shares direct aangesloten op het apparaat (zoals een externe HDD) zouden direct getoond moeten worden.
Netwerk shares is een ander verhaal.
Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |
Reg. datum: 01 juni 2003
Daarna heb ik de stroom van CFULLHDMA ontkoppeld, opnieuw aangezet. De CFULLHDMA blijft in het menu scherm ongeveer 45 seconden hangen, daarna kan ik door browsen en na wat lichte vertraging bij het opzoeken van de externe LACIE harddisk krijg ik me beide partities te zien. Ik heb toen meerdere MKV bestanden moeiteloos afgespeeld vanaf de opnieuw ingedeelde Lacie.
Met andere externe harde schrijven (WD, Maxtor 500 GB) of 16 GB usb stick van Corsair heb ik geen vertragingen bij het opstarten van de CFULLHDMA.
Het lijkt er op dat sommige LACIE externe harde schrijven (Seagate) opstart moeite met de CFULLHDMA hebben. Ik heb een LACIE 1 TB die momenteel in de aanbieding bij de Mediamarkt ligt voor 95 euro.
Ik ben alsof nog blij dat het werkt
knite wijzigde dit bericht 29-11-2008 23:15 (20%)
Heb dus 2 LaCie schijven waarvan ik eentje met een knopje aan/uit kan zetten en de ander heb ik nu niet standaard meer aan het stroom. Mijn WD MyBook start altijd netjes op en is altijd te vinden maar die vertraging is er nog steeds als dus alleen mijn WD aan staat.
Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |
Reg. datum: 01 juni 2003
quote:psychoclown schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:19:
Die vertragingen komen me bekend voor, verdenk eigenlijk mijn 1TB schijf.
Heb dus 2 LaCie schijven waarvan ik eentje met een knopje aan/uit kan zetten en de ander heb ik nu niet standaard meer aan het stroom. Mijn WD MyBook start altijd netjes op en is altijd te vinden maar die vertraging is er nog steeds als dus alleen mijn WD aan staat.
Dat moet ik dus nog testenquote:knite schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:34:
Hoi, krijg je ook een flinke opstart vertraging als je alleen die WD 1 TB rechtstreeks zonder usb switch aan je CFULLHDMA heb aangesloten ? of alleen een Lacie ?
[...]
Wel kan ik vertellen dat ik met nieuwste beta firmware al 2x alle drie de ext hdd's heb kunnen vinden.
Morgen test ik wel even verder nu eerst even genieten van het ding
Reg. datum: 02 januari 2004
Foutje aan deze kant ;-(
Reg. datum: 06 november 2000
Oke ik heb het wat verder uitgezocht.quote:nike schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:48:
oke ik heb een probleem:
Als ik de nieuwste firmware erin zet 01.12.04.06 kan ik niks meer afspelen.
(de versie daarvoor werkt ook niet)
Op elke file een 301 file not supported.
Downgrade ik naar 01.11.13.06 dan lukt alles weer.
Ik heb de files nu meerdere keren gedownload, en op usb stick gezet, maar dat mocht niet baten.
ik speel alles af vanaf mijn lan en vanaf mijn windows AD 2003 server.
Ik krijg het vermoeden dat het aan samba/cifs ligt.
Als ik upgrade met versie 01.11.13.06 dan kan ik zowel van windows 2003 als mybookworld afspelen.
Als ik upgrade naar 01.12.04.06 kan ik niks meer afspelen wat op mijn 2003 server staat.
Wel kan ik vanaf mijn mybookworld alles afspelen, dus het lijkt erof of er iets met cifs/samba is.
-edit-
Reg. datum: 22 september 2002
Mwah, als de leesrechten voor de conceptronic niet open stonden, dan had 'ie wel wat duidelijker mogen klagen i.p.v. 'niet ondersteund formaat' of zo. Vind ik toch nog steeds een verbetermogelijkheid voor Conceptronic!quote:Merlin69 schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:16:
The Dark Knight speelt nu goed af. probleem was dat de rechten niet goed stonden.
Foutje aan deze kant ;-(
Reg. datum: 02 januari 2004
Reg. datum: 30 november 2008
ik heb dus ook een Conceptronic CFULLHDMA deze heb ik aangesloten aan mijn linsys router 54g en heb ook een pc die ook aangesloten staat aan mijn linksys . alles is kwa ip en gateway etc goed ingesteld alleen wat moet ik nog doen op mijn pc zodat mijn Conceptronic CFULLHDMA de map ziet op mijn pc.
Want bij Conceptronic CFULLHDMA in mymedia krijg je een ipadres te zien en een map dat is waarschijnelijk mijn pc er staat iets van UW3434re2332 etc en als je daar op klikt vraagt ie naar een gebruikernaam en wachtwoord wat doe ik verkeer heb ook alles ingevuld maar geeft steeds login incorrect.
Iemand een idee wat ik moet instellen op mijn pc zodat ie meteen verbinding maakt of iets anders graag jullie reactie hierop ben jullie dan echt dankbaar,
????
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?pid=70#p70quote:Merlin69 schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:40:
wat zijn de ervaringen tav draadloos streaming ? op fullhd ?
Reg. datum: 02 maart 2001
Hier ook! En wat is-ie mooi!quote:Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:51:
Via mijn USB HD kan ik de vogelscene uit Planet Earth zonder stotteren bekijken via de Conceptronic.
Reg. datum: 02 maart 2001
Ps3AvchD.presents.The.Aviator.1080p.DD5.1.iso
Wordt niet als videobestand herkend. ISO uitpakken? PowerISO lust 'm niet, misschien te groot.
Fight.Club.720p.x264.cob
Deze posting leverde op de file Fight Club.mkv
File speelt prima af op de pc, maar niet op de CFULLHDMA, foutmelding dat bestand niet geldig was o.i.d.
Graag advies van een expert, als er meer info nodig is, laat het maar weten dan zal ik mijn best doen.
Reg. datum: 14 maart 2005
ja dat kloptquote:combl schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:41:
Weet iemand hoe je snel door een mkv of wmv bestand bladert, ik kreeg van het weekend een vastloper en moest na heropstarten ongeveer 20 minuten ffwd op 16x speed voordat ik weer was waar ik gebleven was........ dat moet toch sneller kunnen?
met het numerieke gedeelte de tijd in toetsen en dan op play/enter knop
Nou, het was dus inderdaad het extra "." in het bestandsnaam gedeelte van het ondertitelingsbestand. Dit meteen aangepast voor alle overige series/films om toekomstige problemen te voorkomen.quote:Vads schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:46:
[...]
Dank voor jou en Zeroday; ik ga het bekijken/ uitproberen.
PS: dit is trouwens opgelost in de nieuwe beta-firmware die afgelopen vrijdag is gereleased. Zag ik ook pas gisteren
Als ik door mijn muziek-(en/of film)collectie aan het bladeren ben, moet ik dat doen door de "naar beneden"-pijltjestoets continu ingedrukt te houden. In een mappenstructuur van 550+ mappen gaat dit langzaam. Kan dit niet per pagina?
Ik gebruik Isobuster om m2ts bestanden van bluray iso's op te slaan. De cfull speelt m2ts wel af. Je moet wel een external subs erbij zoeken, want evt subs in de bluray iso is er niet uit te halen.quote:Ps3AvchD.presents.The.Aviator.1080p.DD5.1.iso
Wordt niet als videobestand herkend. ISO uitpakken? PowerISO lust 'm niet, misschien te groot.
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Storagebird staan (1TB) met een WD Green Power schijf erin en ook bij deze duurt het een seconde of 15/20 voordat hij hem herkent. LaCie schijven (Seagate) zijn dus niet de enige met problemen. Echter vind ik het niet storend, alles werkt gewoon maar het duurt iets langerquote:knite schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:34:
Hoi, krijg je ook een flinke opstart vertraging als je alleen die WD 1 TB rechtstreeks zonder usb switch aan je CFULLHDMA heb aangesloten ? of alleen een Lacie ?
[...]
Reg. datum: 14 maart 2005
Top ! dankje wel, dat scheelt evenquote:SaURoN schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
[...]
ja dat klopt
met het numerieke gedeelte de tijd in toetsen en dan op play/enter knop
Zal dan wel aan 1TB schijven liggen, moet het aankomende weekend nog ff goed testen wbt de 'opstartlag'.quote:ksborg schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:11:
[...]
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Storagebird staan (1TB) met een WD Green Power schijf erin en ook bij deze duurt het een seconde of 15/20 voordat hij hem herkent. LaCie schijven (Seagate) zijn dus niet de enige met problemen. Echter vind ik het niet storend, alles werkt gewoon maar het duurt iets langer
Met nieuwste beta firmware totaal geen problemen met schijvenherkenning, helemaal super dus
Ben er ook achter waarom Get smart het niet doet, had een mindere versie die op de pc eerst moet bufferen.. voor de pc niet zo'n probleem maar daar kan de CFULLHDMA kan daar niet mee overweg zo te zien.
Heb volgens mij de op één na laatste Beta. Moet zeggen dat het daarmee ook wel redelijk gaat. Beter dan met de laatste release althans. Maar goed, verder werkt alles gewoon stabiel als de schijf eenmaal gevonden is, dus ik zou nie weten waarom het een groot probleem zou zijnquote:psychoclown schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:54:
[...]
Zal dan wel aan 1TB schijven liggen, moet het aankomende weekend nog ff goed testen wbt de 'opstartlag'.
Met nieuwste beta firmware totaal geen problemen met schijvenherkenning, helemaal super dus
Ben er ook achter waarom Get smart het niet doet, had een mindere versie die op de pc eerst moet bufferen.. voor de pc niet zo'n probleem maar daar kan de CFULLHDMA kan daar niet mee overweg zo te zien.
Als je de 'opstartlag' bedoelt, is idd niet zo'n heel groot probleem maar mss wel handig uit te vogelen wat het veroorzaakt. Mss weten ze er wel een oplossing voor zodat je niet een minuut moet wachten voordat je iets kan doenquote:ksborg schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:48:
[...]
Heb volgens mij de op één na laatste Beta. Moet zeggen dat het daarmee ook wel redelijk gaat. Beter dan met de laatste release althans. Maar goed, verder werkt alles gewoon stabiel als de schijf eenmaal gevonden is, dus ik zou nie weten waarom het een groot probleem zou zijn
Als je de schijvenherkenning (die ik noemde) bedoelt kan ik je vertellen dat het met de laatste officiële firmware geen pretje was. Heb het maar 1 dag gehad maar mijn LaCie schijven kon ik soms helemaal niet vinden wat ik ook probeerde maar goed dat is verleden tijd want nu doet die dat helemaal perfect
Volgens mij kan je met numerieke toetsen snel ergens heen gaan of dit ook werkt voor de pagina's die volgen weet ik nietquote:Vads schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:41:
Een vraagje: bestaat er een functie op de afstandsbediening om in een mappenstructuur per pagina te bladeren in plaats van per item?
Als ik door mijn muziek-(en/of film)collectie aan het bladeren ben, moet ik dat doen door de "naar beneden"-pijltjestoets continu ingedrukt te houden. In een mappenstructuur van 550+ mappen gaat dit langzaam. Kan dit niet per pagina?
mooi trouwens dat het probleem met de . is opgelost
SaURoN wijzigde dit bericht 01-12-2008 17:17 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.