Hoofdcategorieën
Topicacties

HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Nieuw Topic
Arc Nature

quote:
slindenau schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:05:
[...]

Trackr doet dat inderdaad, maar let AUB op als je niet de nieuwste (nu 1.93) ROM hebt...want anders kan Trackr heel je GPS slopen ;).

Dus Trackr = prima tool om routes bij te houden, maar zorg er voor dat je de nieuwste ROM hebt.
Software sloopt hardware :?

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
Heppieboeddah schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:41:
[...]

Lijkt dit een beetje op wat je graag wilt? Op xda was er ook nog een topic over..zie hier En nog een uitgebreider topic met plaatjes.. 8)
Ik zeg toch juist dat ik al software heb die dat prima doet (Trackr.nl)... :?
quote:
Niet slopen, maar wel onbruikbaar maken ;). En niks behalve een herinstallatie van het OS (hard reset of rom update dus) verhelpt het :P.
Dit was blijkbaar een bug in de < 1.93 versie ofzo :?

slindenau wijzigde dit bericht 28-08-2008 18:37 (45%)

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

Reg. datum: 16 augustus 2006

quote:
Razorjeffrey schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:03:
Hoi, het zal vast in de topic staan

Maar me vriendin wil deze telefoon kopen

Ze wilt alleen weten hoe het smsen gaat, is het echt niks? , of gaat het na wennen best makkelijk?

Bestaat er een soort van touch screen programma,dat je dus je toetsenbord ziet , en die kan gebruiken dmv touch screen?

Alvast bedankt

Jeffrey
Ik snap zowieso niet waar sommige mensen over zeuren.
Ik vind bijv. de telefoonapplicatie enorm gemakkelijk en snel. Gewoon stom de naam beginnen te toesten, en de overeenkomsten komen meteen tevoorschijn.

Dit geldt ook voor de SMS waar de vraag over ging.
Ik kan met deze GSM gemakkelijk en snel een bericht typen. Hij vult de woorden snel aan. Dit kun je ook instellen, na hoeveel letters hij zelf met voorstellen moet komen. Ik heb het ingesteld staan op 3 karakters.

Nieuwe woorden zijn eenvoudig en snel toe te voegen.

Het enige waar ik nog een keer na moet kijken is dat ik in T9 mode geen smiley's kan tikken, wat ikzelf toch wel belangrijk vind om duidelijkheid in het bericht te creeeren.

Je typt dus inderdaad op het touchscreen. Je kunt zelf kiezen tussen verschillende layouts.
dus een normaal keyboard, je standaard gsm-layout (welke ik het liefst gebruik, aangezien ik die al jaren gewend ben), en compact QWERTY (2 letters per toets).

erikven1978 wijzigde dit bericht 28-08-2008 18:48 (9%)

FS Weldoener !
Reg. datum: 28 juli 2008

Wat is jullie gebruik als het aankomt op CPU en memory ? Als ik die standaard taskmanager open die op het homescherm zit, dan heb ik ongeveer 73 tot 76 % staan. Daarbij heb ik Activsync en tmail.exe aan de exlusive lijst toegevoegd. Maar na een paar smsjes en telefoontjes en verder niks, stijgt mijn gebruik van een netten 59% na een soft reset naar ruim 76%.

Hoe zit dat bij jullie ?

Reg. datum: 05 februari 2008

quote:
MRELynx schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:56:
Wat is jullie gebruik als het aankomt op CPU en memory ? Als ik die standaard taskmanager open die op het homescherm zit, dan heb ik ongeveer 73 tot 76 % staan. Daarbij heb ik Activsync en tmail.exe aan de exlusive lijst toegevoegd. Maar na een paar smsjes en telefoontjes en verder niks, stijgt mijn gebruik van een netten 59% na een soft reset naar ruim 76%.

Hoe zit dat bij jullie ?
Bij start-up zit ik op 45%, na verloop van tijd, na veel dingen doen, zit ik max op 65% ofzo.
Heb trouwens de standard phone-skin uitgeschakeld, die vergt zo'n 10 mb geheugen, scheelt ongeveer 10%! Voorheen starte ik namelijk met 55% ongeveer!

You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

Ik draai panosha 1.3 versie en zonder telefoonskin. Ik start met 40% en na 3 dagen zit ik rond de 48%. Loopt lang niet zo snel meer oo als eerst

There is nothing that a kick in the balls or pressing the reset button won't solve |||||| Some days, nothing goes left

Reg. datum: 28 februari 2007

quote:
MRELynx schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:56:

Hoe zit dat bij jullie ?
Is uiteraard ook afhankelijk van welke rom je erop hebt zitten. CPU-gebruik is ook lastig te controleren. Bij het opstarten, kaal, kom ik op 52% geheugengebruik. Na het wat mailen, muziek, es em es, wat i-netten en nog meer onzinnige ongein, loopt ie vaak richting 60%. Hoger heb ik nog nooit gezeten. Als ik daarna de programma's weer afsluit kom ik weer rond de 52% te zitten.

Noot;

Na de Diamond nu zo n bijna 3 maanden in mijn bezit te hebben, en ontelbare harde resets, sofresets, andere roms geflashed te hebben, moet ik constateren dat het best een leuk speeltje is. Het kost wat tweak-werk om m echt helemaal naar je eigen voorkeur in te stellen, maar dan heb je ook wat om te laten zien.. 8)

Mijn enige echte grote irritaties aan de Daimond zijn het ontbreken van de mogelijkheid om een telefoontje gewoon met een hardwarebutten aan te nemen, en het punt van de accuduur.

En nee, ik ben geen HTC-marketier.. 8)7

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.0.25.08: Unsigned Hspl Olinex v1.40

quote:
slindenau schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:36:
[...]

Ik zeg toch juist dat ik al software heb die dat prima doet (Trackr.nl)... :?

[...]
Was ook meer bedoeld voor die gup waar je op reageerde.No offence ment.
quote:
Niet slopen, maar wel onbruikbaar maken ;). En niks behalve een herinstallatie van het OS (hard reset of rom update dus) verhelpt het :P.
Dit was blijkbaar een bug in de < 1.93 versie ofzo :?
trackr vern**kt je diamond zodat je opnieuw moet resetten en dan heeft het OS en de bug in de rom het gedaan?! Ik zou een klacht naar Bill sturen |:(

Heppieboeddah wijzigde dit bericht 28-08-2008 19:26 (38%)

HTC-Touch P3452: rom: Bleu Elves 5.0. radio: 03.07.90. Protocol:4.1.13.51. HTC-Diamond P3700: rom: Swiftblade WWE v7.5full 12mb pp Radio: 1.0.25.08: Unsigned Hspl Olinex v1.40

haas

quote:
erikven1978 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:44:
[...]

Ik snap zowieso niet waar sommige mensen over zeuren.
Ik vind bijv. de telefoonapplicatie enorm gemakkelijk en snel. Gewoon stom de naam beginnen te toesten, en de overeenkomsten komen meteen tevoorschijn.

Dit geldt ook voor de SMS waar de vraag over ging.
Ik kan met deze GSM gemakkelijk en snel een bericht typen. Hij vult de woorden snel aan. Dit kun je ook instellen, na hoeveel letters hij zelf met voorstellen moet komen. Ik heb het ingesteld staan op 3 karakters.

Je typt dus inderdaad op het touchscreen. Je kunt zelf kiezen tussen verschillende layouts.
dus een normaal keyboard, je standaard gsm-layout (welke ik het liefst gebruik, aangezien ik die al jaren gewend ben), en compact QWERTY (2 letters per toets).
het typen zal geen probleem zijn idd.. werkt erg snel.
maar voor het instellen ervan is wel iemand nodig met een beetje "know how"

en heefd je vriendin nagels ?! maakt het erg fijn typen denk ik
quote:
Heppieboeddah schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:20:
[...]
Mijn enige echte grote irritaties aan de Daimond zijn het ontbreken van de mogelijkheid om een telefoontje gewoon met een hardwarebutten aan te nemen, en het punt van de accuduur.

En nee, ik ben geen HTC-marketier.. 8)7
zouden er in de toekomst nog betere accu's komen ? (momenteel eentje verkrijgbaar van 150% accuduur (met diamond cover))

stam2003 wijzigde dit bericht 28-08-2008 19:42 (28%)

cruizin,blasting, racing @ gta

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Razorjeffrey schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:03:
Hoi, het zal vast in de topic staan

Maar me vriendin wil deze telefoon kopen

Ze wilt alleen weten hoe het smsen gaat, is het echt niks? , of gaat het na wennen best makkelijk?

Bestaat er een soort van touch screen programma,dat je dus je toetsenbord ziet , en die kan gebruiken dmv touch screen?

Alvast bedankt

Jeffrey
Wennen, en dat gaat-ut wel. Toch is het op een telefoon met echte druktoetsen een heel stuk sneller tikken vind ik. Ik gebruik de telefoon met één hand, niet met twee. Met twee is het perfect, stylus en gaan! Maar als je op de fiets oid zit, is het een stuk minder handig vind ik.

quote:
stam2003 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:26:
[...]
[...]

zouden er in de toekomst nog betere accu's komen ? (momenteel eentje verkrijgbaar van 150% accuduur (met diamond cover))
Tja, er is al een 1350 beschikbaar, maar dat vind ik ethisch gezien een afknapper. Nu heb ik wel begrepen dat er verschillende series aan batterijen in omloop zijn bij de 900-serie. [al eerder aan de orde geweest in andere delen] Wat ik wel ga doen is eens een nieuwe 900 kopen en kijken of die dan wat langer mee gaat.

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Heppieboeddah schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:42:
[...]

Tja, er is al een 1350 beschikbaar, maar dat vind ik ethisch gezien een afknapper. Nu heb ik wel begrepen dat er verschillende series aan batterijen in omloop zijn bij de 900-serie. [al eerder aan de orde geweest in andere delen] Wat ik wel ga doen is eens een nieuwe 900 kopen en kijken of die dan wat langer mee gaat.
offtopic:
Estetisch lijkt me, of mag t niet van boven? O-)

Die grote is voor mij ook geen optie, dan past-ie niet meer in de Pouch (die best begint uit te lubberen ondertussen trouwens)

Reg. datum: 18 maart 2007

Na lezen van al die opmerkingen over de accuduur ben ik wat nieuwsgierig geworden... Hoe lang gaat 'n beetje accu mee, normaal gesproken? Ikzelf vind 't heel acceptabel dat ik m'n td dagelijks aan de lader leg, soms 2 keer. Had hiervoor 'n N80, waarvoor hetzelfde geldt. Ook Samsungs D600, E760 en 770 gingen bij mij niet langer dan ong. 12 uur mee.
Met m'n td ben ik veel aan 't smsen, msnen, internetten, progs (de)installeren etc. Op zullke dagen gaat ie net 8 uur mee, maar vind dat eigenlijk niet vreemd...

Duty calls........on my mobile

quote:
Tiesku schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:54:
heeft er iemand een mooi handleidingkje voor hoe je dit op je TD installert
Installeren op de Diamond gaat precies hetzelfde als op ieder ander WM toestel.
Net als op je PC, als je een Compaq hebt, een IBM of een ASUS, installen van progs is hetzelfde.

Voor Windows Mobile bestaan er grofweg 2 manieren om programma's te installerten (zoals Tomtom).
Je hebt ofwel een .exe bestand of een .cab bestand.
De .exe installeer je via je computer als je je mobiel met ActiveSync verbonden hebt.
Mocht je gebruik maken van een Mac is het het makkelijkst even Windows op te starten in Parallels
(of natuurlijk VM ware, of misschien wel nog makkelijker booten met Windows via Bootcamp).
Als je Active Sync verbinding hebt install file op je PC aanklikken en hij gooit hem vanzelf naar je mobiel, staat allemaal in het scherm, kan niet fout gaan.
Op je Diamond verschijnt dan vervolgens de rest van de info, net als waar je het wilt installeren.
Als je een .cab file hebt installeer je rechtstreeks op je mobiel.
Je zet dat eerst het bestand op je mobiel (ik heb een mapje op het geheugen staan "install", erg handig)
Zoek vervolgens met je verkenner op je mobiel het .cab bestandje op en aanklikken.
Vervolgens installeerd het zich vanzelf (weer hetzelfde als bij de .exe, de vraag waar je het wilt etc.)

Volgens mij moet het zo lukken, maar met google vindt je nog uitgebreidere beschrijvingen :O

(tipje, voor dit soort vragen is google (= zoekmachine) erg handig, kun je heel veel op vinden, ik heb een bookmark ervan)

nu in gebruik:iPhone16Gb US1.1.4 - Spijker Laviolette - HTC Touch Diamond - HTC TouchXL

haas

quote:
C.P. Junkie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:39:
Na lezen van al die opmerkingen over de accuduur ben ik wat nieuwsgierig geworden... Hoe lang gaat 'n beetje accu mee, normaal gesproken? Ikzelf vind 't heel acceptabel dat ik m'n td dagelijks aan de lader leg, soms 2 keer. Had hiervoor 'n N80, waarvoor hetzelfde geldt. Ook Samsungs D600, E760 en 770 gingen bij mij niet langer dan ong. 12 uur mee.
Met m'n td ben ik veel aan 't smsen, msnen, internetten, progs (de)installeren etc. Op zullke dagen gaat ie net 8 uur mee, maar vind dat eigenlijk niet vreemd...
Een goede docking station doet wonderen... watbetreft het opladen

cruizin,blasting, racing @ gta

Reg. datum: 23 september 2007

Heb de TD van Vodafone maar inmiddels de zwarte skin van HTC erop gezet.

Nu snap ik niet precies wat ik in het interne geheugen moet zetten en wat op de (ingebouwde) geheugenkaart van 4 GB.

Als ik nu bij geheugen staat er het volgende

Opslag
85.31 mb
In gebruik 54.66
Vrij 30.65

Programma

Total 113.07
In gebruik 66.07
Vrij 47.00 mb

Als ik bij Programm's verwijderen kijk dan krijg ik de volgende lijst te zien :

Google maps
Tom Tom
Rotterdam nav map
Customization tools
Sushi diamond tf3d config

Wat kan ik anders/beter doen om weer werk geheugen te krijgen ?

Draai nog de 1.37 VF ROM simpelweg omdat er nog geen officiele upgrade van VF is.

Alvast dank.

Reg. datum: 22 april 2007

Aye bedankt allemaal voor reacties en tips. Ik geloof dat het geen van die programma's is waar ik naar opzoek was, maar Trackr voldoet iig prima.

tnx!

FZR 600R
Reg. datum: 27 augustus 2001

quote:
Heppieboeddah schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 19:21:
[...]

Was ook meer bedoeld voor die gup waar je op reageerde.No offence ment.

[...]

trackr vern**kt je diamond zodat je opnieuw moet resetten en dan heeft het OS en de bug in de rom het gedaan?! Ik zou een klacht naar Bill sturen |:(
Ok, sorry, dan had ik je reactie verkeerd begrepen ;).

En ik weet zelf ook niet precies waar de fout in zit (Windows, HTC software of Trackr software)...maar dit schrijven ze er zelf over:
HTC Touch Diamond
Gebruik de GPS instelling 'Windows (Intermediate Driver)' om de interne GPS ontvanger te gebruiken.

Als trackr! vastloopt na het starten van een sessie en de melding 'device(s) gevonden', controleer dan of je de laatst beschikbare ROM versie voor de HTC Diamond Touch hebt. In de nieuwere versies zijn problemen met GPS toegang opgelost.

Liberate tutame ex inferis.
"De programma’s die we gebruiken zijn eigenlijk zo ontworpen dat ze allemaal onze aandacht opeisen als een stel dreinende peuters."

The Dude
Reg. datum: 26 mei 2004

Ik ben sinds vandaag ook een bezitter van een HTC diamond. Er zijn alleen 2 problemen waar ik tegen aan loop:

1) Ik kan geen sms versturen. Ben netjes met het Telfort/Kpn netwerk verbonden, maar krijg een error met de servermeldingen voor sms. Ik heb de instellingen handmatig en via de server geprobeerd maar lost het probleem niet op. Blijf een melding krijgen dat ik de instellingen moet controleren. Bellen, internetten etc gaat perfect

2) Als ik mijn toestel uit en aan heb gezet na het wijzigen van instellingen en ik wil een nieuwe sms versturen krijg ik standaard de melding: Uw sim kaart is vol, verwijder berichten. Ik gooi dan alles op de sim leeg, maar als ik de foon herstart staat alles er weer op....Heel vreemd. Hij zou toch ook sms op de telefoon moeten kunnen opslaan?

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

quote:
DRvDijk schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:35:
[...]
offtopic:
Estetisch lijkt me, of mag t niet van boven? O-)
oeps..hihihihi.. O+
quote:
snarf54 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:

Nu snap ik niet precies wat ik in het interne geheugen moet zetten en wat op de (ingebouwde) geheugenkaart van 4 GB.

Draai nog de 1.37 VF ROM simpelweg omdat er nog geen officiele upgrade van VF is.

Alvast dank.
In principe alles wat mogenlijk is op je 4Gb geheugen zetten. Sommige programmaatjes geven die optie niet eens dus moet je ze wel op je device zetten. Meestal wijst het zich vanzelf wel.

Als die VF-rom bevalt, lekker laten zitten tot ze met een update komen. Anders zijn de opties die dan nog resten [rom flashen] al besproken.

Reg. datum: 28 augustus 2008

quote:
dyna18 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:50:
Vraagje aan de mensen die het toestel al een paar maanden hebben en GEEN screenprotector gebruiken. Wat is de staat van je scherm nu? Zijn er krasjes of beschadigingen te zien?
Ik denk er namelijk over om mijn screenprotector er weer af te halen, hij is niet helemaal goed geplakt.
2 maanden in bezit.. en ja krassen ontstaan snel. zeker als je hem samen met iets anders in je broekzak stopt. Maar volgens mij is en telefoon een gebruiksvoorwerp met de daarbij horende gebruikssporen..

Reg. datum: 28 augustus 2008

quote:
Sleehond schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 18:59:
[...]

Bij start-up zit ik op 45%, na verloop van tijd, na veel dingen doen, zit ik max op 65% ofzo.
Heb trouwens de standard phone-skin uitgeschakeld, die vergt zo'n 10 mb geheugen, scheelt ongeveer 10%! Voorheen starte ik namelijk met 55% ongeveer!
hoe schakel je die uit?

Bedankt!

quote:
Geheel onderaan, staan 2 cabs...

http://forum.xda-develope...p=2405349&postcount=3

hallo allemaal

mijn eerste post hier .
ik zit met een klein probleempje .
als ik mijn contacten wil bewerken kan ik onder in het scherm op menu drukken .
als ik dat doe krijg ik een windows foutmelding .
heeft iemand enig idee wat ik daaraan kan doen . soft reset had geen invloed .

groetjes pascal

quote:
gebruikershaes schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:20:
Aye bedankt allemaal voor reacties en tips. Ik geloof dat het geen van die programma's is waar ik naar opzoek was, maar Trackr voldoet iig prima.
Er zijn trouwens nog meer programma's die dit soort dingen doen: GPSTuner, Pathaway, Google Navigator (niet van Google zelf) en nog veel meer.
quote:
snarf54 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:08:
Programma
Vrij 47.00 mb

Wat kan ik anders/beter doen om weer werk geheugen te krijgen ?
47MB werkgeheugen vrij is toch voldoende voor de meeste dingen zou ik zeggen? Maar als je per se meer vrij wil krijgen kan je bijvoorbeeld TF3D uitzetten, de Phoneskin uitzetten. Of nog meer: een lite-ROM installeren (zie XDA-dev).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 47 48 49 50 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: