[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Nieuw TopicKlopt al is dat er wel een met alu heatsink die zijn niet zo zwaar maar goed er zitten een paar shots bij waar het wel photoshop moet zijn. Maar wel knap gedaan moet ik zeggen.quote:Reinman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:47:
Ligt het nu aan mij, of houd ze dat kaartje wel heel licht in de hand? Meestal weegt zon dual slot beest toch wel wat uit mijn ervaring. Ook verwacht ik, gezien de bouw, dat het meisje niet super sterk is*kuch*Shopped*kuch*
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
Reg. datum: 24 april 2004
Ik snap wat je bedoelt. IMO niets ernstigs heb dit ook wel eens gezien, Dat is volgens mij de monitor die even het een en ander afstelt eventueel ook de driver die CF inschakelt of iets desgelijksquote:narcan schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:52:
Ik vroeg me af of het 'normaal' is dat sinds ik een HD4870X2 heb, de monitor nadat hij uit standby komt 3x flashed (beeld aan/uit zeg maar). Heb al eerder een (nvidia) multi-gpu kaart gehad die deed dit niet.
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
Bron: http://www.ati-forum.de/a...-specifications/#post5510
My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter
Uhmm die zal dan maar iets beter zijn dan de HD3870 M maar niet verschikkelijk veel beter.quote:CJ schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:34:
Misschien wel interessant... aangezien de geruchten zeggen dat er ook een RV770LE Mobile komt:
[afbeelding]
Bron: http://www.ati-forum.de/a...-specifications/#post5510
Maar wel met een lager verbruik, betere AA prestaties en betere UVD engine...quote:Astennu schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 20:02:
[...]
Uhmm die zal dan maar iets beter zijn dan de HD3870 M maar niet verschikkelijk veel beter.
Specs Desktop || Specs Laptop || Specs Mediacenter || is-music.net For my latest mixes.
Dit is een must-see voor elke liefhebber van ATI Radeons. Richard Huddy, het hoofd van developer relations van AMD, wordt geinterviewd door Hexus. Enkele interessante punten die hij aanstipt:
- AMD vs Intel & nVidia
- PhysX & Havok
- Verschil tussen AMD/ATI & NVIDIA als ex-NV werknemer. AMD/ATI is relaxter, NV is te controlerend.
- ATI Graphics Division werkt vrij autonoom binnen AMD. Daarom kan de Graphics Division ook gewoon met Havok werken, die als autonome afdeling binnen Intel staat.
- Huddy verwacht veel druk op NV van de HD4600 en HD4500 Serie net als de HD4800 Serie dat al doet in de highend.
- De macht van TWIMTBP en de gevolgen daarvan voor AMD. Bv... Assassin's Creed.... AMD gaat het aggressiever aanpakken, zie ook EA/Phenomic en SEGA's aankomende titels.
- Als Larrabee eind 2009 uit komt dan schat Huddy dat ze een videokaart uit hebben die 4X sneller is. "We'll trash them". En "We" slaat dan op zowel NV als AMD.
Bekijk het half uur durende interview hier:
http://www.hexus.tv/show/...with_AMD_s_Richard_Huddy/
My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter
- Nvidia's driver is een keer zo slecht dan die van AMD
Huddy zegt eigenlijk dat de drivers van NV 2x zo vaak voor vastlopers/crashes zorgen als de Catalyst drivers van AMD/ATI.
Leuk om trouwens nu uitgebreider van een ex-NV medewerker te horen hoe het er aan toe ging bij NV en wat de verschillen zijn tussen AMD en NV.
CJ wijzigde dit bericht 07-09-2008 23:56 (24%)
Het verhaal over intel larrabee en de performance per vierkante centimeter vond ik ook wel interessant, de grote van de core bepaald het meeste de prijs en bij intel moet die ongeveer 4x groter zijn voor dezelfde performance omdat die met x86 werken, dus bij zelfde grote heeft amd (en ook nvidia) een voorsprong van +-4x
Bij intel daarintegen word het zometeen wel mooi dat je waarschijnlijk gratis upgrades krijgt voor nieuwe DirectX etc. via de driver, iets dat nu nog niet kan.
Ik ben iig. benieuwd wanneer er weer een nieuwe generatie amd/ati kaarten uitkomt, dit zal waarschijnelijk toch wel binnen 3maanden gebeuren?
20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II
Er is eindelijk een omslag in XP vs. Vista:
Vista 64 vs XP 32: HD 4870 X2 Runs better under Vista!
topic:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=200675
artikel:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=869
Dat vind ik nou eens goed nieuws! Eindelijk een echte reden naast de zogenaamd DX10 effecten om naar vista over te stappen voor de twijfelaars.
DFI Lanparty LT X48-T2R | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 4x 2GB (8GB) OCZ OCZ2P10664GK @ 1126MHz | Tijdelijk 8800GTX@621/1512/1000 | Dell 2709w 27" monitor | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition
en nu nog de 4GB bug eruit, maar dat is geheel offtopic natuurlijk.
Helemaal objectief is-ie natuurlijk niet. Maar hij heeft wel zo'n 4 jaar voor NV gewerkt en is daar om bepaalde redenen weg gegaan en toen bij ATI gekomen. Een van de redenen was dat zijn team van engineers het management van NV al hadden gewaarschuwd voor de misstap die later de FX zou worden. NV was op z'n gat gaan zitten na de eerste paar GeForces en dachten dat ze geen competitie zouden krijgen. Voor de launch van de FX heeft Huddy NV verlaten en heeft toen z'n hele team meegenomen.... richting ATI, waar R300 al afgerond was.quote:Lennart_1337 schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:03:
Maar hoe sympathiek de beste man overkomt op mij, hij is natuurlijk ook niet helemaal objectief
Op een oude Pentium 4 kan je ook nog Vista draaien. Maar draait-ie dan soepel? Zie ook Larrabee. Je kan het (waarschijnlijk) updaten... maar of het dan snel genoeg zal zijn om de nieuwste DX te draaien op het moment van update?quote:Bij intel daarintegen word het zometeen wel mooi dat je waarschijnlijk gratis upgrades krijgt voor nieuwe DirectX etc. via de driver, iets dat nu nog niet kan.
AMD brengt elke 6 maanden een nieuwe highend kaart uit. De lowermidrange en het budgetsegment moeten het ongeveer een jaar uithouden. Reken maar uit dus...quote:Ik ben iig. benieuwd wanneer er weer een nieuwe generatie amd/ati kaarten uitkomt, dit zal waarschijnelijk toch wel binnen 3maanden gebeuren?
Maar heeft het ook voordelen als je één HD4870 heb?quote:Gurneyhck schreef op maandag 08 september 2008 @ 00:07:
Even cross-post van mezelf, vanuit het HD48xx ervaring topic
Er is eindelijk een omslag in XP vs. Vista:
Vista 64 vs XP 32: HD 4870 X2 Runs better under Vista!
topic:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=200675
artikel:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=869
Dat vind ik nou eens goed nieuws! Eindelijk een echte reden naast de zogenaamd DX10 effecten om naar vista over te stappen voor de twijfelaars.
:: Specs ::
Maar telt de X2 ook mee als een nieuwe highend kaart of hebben ze het dan net als in het verleden over een nieuwe chip zoals R300 > R350 ? En R520 > R580. Bij de R600 hadden we de overgang naar de iets snellere RV670. Maar wat krijgen we als opvolger van de RV770 ? Hij is nu al 55nm. Het is nog wat vroeg voor een RV780 op bv 45nm. Dat zal wel bij de RV8xx zijn.quote:CJ schreef op maandag 08 september 2008 @ 01:21:
[...]
Helemaal objectief is-ie natuurlijk niet. Maar hij heeft wel zo'n 4 jaar voor NV gewerkt en is daar om bepaalde redenen weg gegaan en toen bij ATI gekomen. Een van de redenen was dat zijn team van engineers het management van NV al hadden gewaarschuwd voor de misstap die later de FX zou worden. NV was op z'n gat gaan zitten na de eerste paar GeForces en dachten dat ze geen competitie zouden krijgen. Voor de launch van de FX heeft Huddy NV verlaten en heeft toen z'n hele team meegenomen.... richting ATI, waar R300 al afgerond was.
[...]
Op een oude Pentium 4 kan je ook nog Vista draaien. Maar draait-ie dan soepel? Zie ook Larrabee. Je kan het (waarschijnlijk) updaten... maar of het dan snel genoeg zal zijn om de nieuwste DX te draaien op het moment van update?
[...]
AMD brengt elke 6 maanden een nieuwe highend kaart uit. De lowermidrange en het budgetsegment moeten het ongeveer een jaar uithouden. Reken maar uit dus...
Die HD4850's moeten nu ook bijna komen. Die lijkt me wel interessant.
Kan wel ja of in ieder geval in mindere maten. Maar Vista heeft ook andere Multi gpu support meer dan 3 GPU's zou daar beter moeten werken dan met XP. In hoeverre 2 GPU's in vista beter zou werken dan XP weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat Driver makers zich meer op vista storten dan op XP waardoor vista ook de grootste performance boosts laat zien. Echter vind ik Vista nog steeds niet lekker genoeg werken.quote:movo. schreef op maandag 08 september 2008 @ 08:56:
[...]
Maar heeft het ook voordelen als je één HD4870 heb?
Ik wacht liever op de opvolger. Die helaas wel op vista gebaseerd is. Maar goed wie weet hebben ze iets geleerd...
Edit: Ze denken daar dat het wat te maken heeft met Multi GPU support. Maar eigenlijk hadden ze dan een HD4870 single kaart mee moeten nemen in de test. Ik vermoed dat je daar ook een aantal games zult zien die het in vista iets beter doen. Want die kant begint het gewoon op te gaan omdat de Vista drivers steeds beter worden. En die volgens mij meer prioriteit hebben bij ATi en nV.
Astennu wijzigde dit bericht 08-09-2008 09:40 (8%)
Ik heb em helemaal gekeken. Interessant verhaal. Ze zijn dus wel bezig om een soort TWIMTBP te maken. Ze zeggen ook dat omdat dat label er op staat betekend het niet dat wij niet geholpen hebben met de ontwikkeling. Hij vind dat het om technologie moet gaan en niet om marketing. Dat ben ik helemaal met em eens. Maar ik weet gewoon zeker dat het helpt als er een nVidia logo staat dat als een niet zo goed geïnformeerde gebruiker in de winkel staat hij toch de nVidia kaarten herkent en dus verleid zal worden om eerder een Gefroce te kopen gewoon omdat de reclame in bij de spelletjes zegt dat het spel daar het beste op zal werken.quote:CJ schreef op zondag 07 september 2008 @ 23:03:
Newsflash: Hexus interviewt Richard Huddy
Dit is een must-see voor elke liefhebber van ATI Radeons. Richard Huddy, het hoofd van developer relations van AMD, wordt geinterviewd door Hexus. Enkele interessante punten die hij aanstipt:En als laatste... het leukste... een dikke vinger naar Roy Taylor van NV die in de periode voor de lancering van de HD4800 Serie van AMD enkele malen zei dat "no one cares about AMD/ATI anymore".
- AMD vs Intel & nVidia
- PhysX & Havok
- Verschil tussen AMD/ATI & NVIDIA als ex-NV werknemer. AMD/ATI is relaxter, NV is te controlerend.
- ATI Graphics Division werkt vrij autonoom binnen AMD. Daarom kan de Graphics Division ook gewoon met Havok werken, die als autonome afdeling binnen Intel staat.
- Huddy verwacht veel druk op NV van de HD4600 en HD4500 Serie net als de HD4800 Serie dat al doet in de highend.
- De macht van TWIMTBP en de gevolgen daarvan voor AMD. Bv... Assassin's Creed.... AMD gaat het aggressiever aanpakken, zie ook EA/Phenomic en SEGA's aankomende titels.
- Als Larrabee eind 2009 uit komt dan schat Huddy dat ze een videokaart uit hebben die 4X sneller is. "We'll trash them". En "We" slaat dan op zowel NV als AMD.
Bekijk het half uur durende interview hier:
http://www.hexus.tv/show/...with_AMD_s_Richard_Huddy/
AMD mag in dat opzicht wel wat meer laten zien aan de gebruikers. Intel doet het ook met reclame op TV en in games. Mensen zijn er toch wel gevoelig voor. Wij tweakers minder maar onbewust toch wel een beetje. Hij geeft ook een mooi voorbeeld over de Coka Cola. En ik denk dat hij daar aardig gelijk in heeft.
Ok, bedankt Astennu. Misschien dat ik dan toch maar weer over ga op Vista.quote:Astennu schreef op maandag 08 september 2008 @ 09:23:
[...]
Kan wel ja of in ieder geval in mindere maten. Maar Vista heeft ook andere Multi gpu support meer dan 3 GPU's zou daar beter moeten werken dan met XP. In hoeverre 2 GPU's in vista beter zou werken dan XP weet ik niet. Ik kan me wel voorstellen dat Driver makers zich meer op vista storten dan op XP waardoor vista ook de grootste performance boosts laat zien. Echter vind ik Vista nog steeds niet lekker genoeg werken.
Ik wacht liever op de opvolger. Die helaas wel op vista gebaseerd is. Maar goed wie weet hebben ze iets geleerd...
Edit: Ze denken daar dat het wat te maken heeft met Multi GPU support. Maar eigenlijk hadden ze dan een HD4870 single kaart mee moeten nemen in de test. Ik vermoed dat je daar ook een aantal games zult zien die het in vista iets beter doen. Want die kant begint het gewoon op te gaan omdat de Vista drivers steeds beter worden. En die volgens mij meer prioriteit hebben bij ATi en nV.
:: Specs ::
Overgaan is misschien ook zo onhandig. Ik kan wel gamen met vista maar andere dingen zijn een ramp. Waarom niet gewoon een dual boot maken:quote:movo. schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:49:
[...]
Ok, bedankt Astennu. Misschien dat ik dan toch maar weer over ga op Vista.
-Eerst XP installeren
-Daar na vista
Dan krijg je de optie bij starten welke je wilt hebben. Dat gebruik ik meestal. Voor normaal werk wil ik toch gewoon XP blijven gebruiken.
XP? Wat is dat?quote:Astennu schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:59:
[...]
Overgaan is misschien ook zo onhandig. Ik kan wel gamen met vista maar andere dingen zijn een ramp. Waarom niet gewoon een dual boot maken:
-Eerst XP installeren
-Daar na vista
Dan krijg je de optie bij starten welke je wilt hebben. Dat gebruik ik meestal. Voor normaal werk wil ik toch gewoon XP blijven gebruiken.
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May | 'Is dit nu later.' - Stef Bos
Ben ik dan de enige die positief is over vista. Het is XP in een nieuw jasjes en een paar onderhuidse veranderingen, maar vista draait hier al tijden als een tiet... Zowel in games, als in office taken.
GamerTag: BurntIcecOld ♠ What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'! ♠ PSN-id: Icec_Old
Reg. datum: 02 december 2007
Nee hoor ik ben hier ook heel tevreden over, ik heb er helemaal geen problemen mee...quote:Icec_Old schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:37:
offtopic:
Ben ik dan de enige die positief is over vista. Het is XP in een nieuw jasjes en een paar onderhuidse veranderingen, maar vista draait hier al tijden als een tiet... Zowel in games, als in office taken.
Ik snap ook niet dat iedereen zo negatief is...
En we zijn nog wel tweakers, als er dan iets fout is dan zoek je dat toch op?
Systeem -> http://tweakers.net/gallery/243108/sys Powered by Ati/Amd Radeon 5870/Ph2 955@3,8ghz
Wanneer komen de eerste leaks van de 4850X2? Die kaart is erg veelbelovend...
Release Notes
* Based on the official Catalyst 8.8 drivers
* Based on the official Catalyst 8.8 AGP Hotfix for HD2000 and HD3000 drivers
Added
+ Catalyst 8.8 HotFix driver files install option (DNA.bat installer)
+ ATi Radeon 4870 X2 support
+ DNA Game servers link
Updated
* Custom resolutions
* OpenGL tweaks
* Direct3D/X tweaks
* DNA.bat installer
* Folding @ Home link
Removed / Deleted
* Bug Tracker link
http://www.donotargue.com/index.php
Apoca wijzigde dit bericht 08-09-2008 20:52 (78%)
edit
ff een paar games gebench
Q6600@3.6
1680x1050
vista64bit
4870x2 750/900
coh
alles max,aa enabled
driver 8.526 min 83.5/ max 323/ avg 163.6
dna driver min 90.7/ max 327/ avg 164.6
devil may cry
alles max ,4xmsaa
driver 8.526 scene 1=208.32/ scene 2=142.83/ scene 3=255.68/ scene 4=151.64
dna driver scene 1=209.33/ scene 2=145.49/ scene 3=258.87/ scene 4=159.53
crysis benchmark tool
driver 8.526
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,525
dna driver
Run #1- DX9 1900x1200 AA=8x, 64 bit test, Quality: High ~~ Overall Average FPS: 49,135
al met al ,toch een beetje beter performance
Bullus wijzigde dit bericht 08-09-2008 23:03 (89%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Dit topic is gesloten.