Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 92

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
winwiz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:44:
Ati en Nv samen in 1 pc. ATi voor de graphics en Nv voor de Physics

http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3930

Hardspell used a Radeon HD 3850 along with a GeForce 9600 GT on the same system with the display connected to the Radeon, though no form of multi-GPU graphics connection existed, the GeForce card partnered the Radeon well in processing physics, while the Radeon did graphics. Results of the oZone 3D FluidMark, a benchmark that includes routines to evaluate the machine's capability in processing physics, showed a greater than 350% increase in scores, showing that the GeForce accelerator is doing its job.

[afbeelding]
Erg mooi
dus elke nvidia kaart kan je zo neer setten?
http://www.nvidia.com/object/cuda_learn_products.html

Ook de nvidia 8400serie kan dit .
Humm die kosten maar 40euro

Reg. datum: 29 november 2004

er moet nog wel mee gerekend worden en de 8400 is daarin wel het slechtste jongetje van de klas....

ik zou voor een 2ehands 8600gts gaan..... zou die combi ook op sli bordjes werken? die vraag stel ik hier al een tijdje en niemand weet het 100% zeker.

[Voer een ondertitel in]
Reg. datum: 28 juni 2006

Voor iedereen meteen wegloopt met deze fantastische theorie (op papier) wil ik jullie wel waarschuwen dat een 2e kaart voor physics gebruiken juist zorgt voor een LAGERE fps.

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) I always like a dog so long as he isn't spelled backward

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
omgwtfbbq schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:21:
[...]

Ik heb nu 3 of 4 dagen 8.8 mert mijn 4870, en heb al 5 BSOD's gehad van ATI drivers. Ik installeer de hotfixes zo wel even, en kijken of dat helpt. Je hoort van me ;)
Hmm ik draai nu 3 dagen 8.8 zonder hotfixes maar tot nu toe draait alles prima. :)

Eclipse | PC Gallery | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:21:
Voor iedereen meteen wegloopt met deze fantastische theorie (op papier) wil ik jullie wel waarschuwen dat een 2e kaart voor physics gebruiken juist zorgt voor een LAGERE fps.
lagere fps vanwege meer details qua physics is logisch.... de berekeningen overlaten aan een 2e kaart zorgt wel voor een boost ten opzichte van 1 kaart voor alles. nadeel van physics is alleen dat er toch nog veel door de cpu moet worden gedaan dus die krijgt een performance-hit maar dat zal voor je min. fps niet zoveel uitmaken als het een snelle cpu is. je max. fps zal wel inzakken.

[Voer een ondertitel in]
Reg. datum: 28 juni 2006

quote:
meljor schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:59:
[...]

de berekeningen overlaten aan een 2e kaart zorgt wel voor een boost ten opzichte van 1 kaart voor alles.
Hmm, dat weet ik dus niet zeker. Dacht eigenlijk van niet...

Maar dan nog, de meesten kopen die kaart in de veronderstelling de physics uit te besteden en zo de CPU/GPU te offloaden. Dit is dus schijnbaar niet het geval aangezien het in alle gevallen een lagere FPS geeft.

En die extra effecten ben ik het (nog) niet helemaal mee eens, heb daar vooralsnog niets van gezien.

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) I always like a dog so long as he isn't spelled backward

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

Reden kan zijn. zover ik mij herinner. Werd door Ageia dev support en ook tutorials een apparte Physics loop aangeraden. PhysX en render loop is dan ontkoppeld. Dit houd in dat men voor PhysX 'n apparte bijvoorbeeld 60 fps loop opzet. zodat ontkoppelde variable render fps loop geen rare object positie sprongen levert. Dit houd in dat 'n render FPS van meer dan 60 dan zinloos is. aangezien er geen Physics object update wordgedaan.
Dus 2 maal de same frame bij 120fps. Wat wel kan is dat men tussen screen interproleerd aan de hand van 'n delta waarde.
Dit ontkoppelen wordt gedaan om soeple game verloop bij variable lage fps bij voorbeeld 25 tot 50fps toch smooth object traject. Hakkeld het even, fps dipje dan loopt de hele Physics timing niet in de soep.

De dev bepalen de Physics tijd slice grote.

Pak je 90 wordt er dus ook 1,5 keer meer gecompute per seconde.
Mag dus niet te hoog maar ook niet te laag.
Met een zware Phsyics load speeld dit zwaar mee.

De shared en dedicated setting heeft mogelijk invloed op deze initialisatie optie.

Als de FPS hiermee ook capped is heeft no v-sync ook geen zin. Dat leuk voor benchen maar niet voor realtime gameplay gebruik.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

sorry, ik lette even niet op. wat zei je SG? :P :+

ABC++
Reg. datum: 15 februari 2005

quote:
meljor schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 21:48:
sorry, ik lette even niet op. wat zei je SG? :P :+
hehe hij bedoelt heel simpel dat het niet meer uitmaakt hoeveel FPS je hebt, als ze physx (zoals de makers het aanraden) apart laten lopen van het aantal FPS. Tegenwoordig is dat meestal al apart(door het onderstaande). Maar als physx er in word "gehackt", dan kan dat dus een nadelige effect hebben op je uiteindelijke ervaring van het spel (schokkerige physics/niet realistisch), als je het dus wel doet zoals de makers zeggen hou je altijd realistische physics, alleen het probleem is, om die ratio te vinden van het aantal updates per seconden..

Vroeger gebeurde dit niet, en kon je dus heel makkelijk een "speedhack" gaan gebruiken (het aantal updates van de physics (= collision detection), game updates etc zijn allemaal aanvankelijk van hoe snel jij je game kan laten lopen.)

ik heb ook begrepen dat physics via de gpu toch nog erg veel van de cpu gebruikt. kun je dan de physics driver ook een andere affiniteit geven? zou leuk zijn want dan komt de quad toch nog goed van pas..

lijkt me de ideale combi op dit moment namelijk: 4870 voor graphics en 8600gts voor physics mits het werkend te krijgen is op een sli bordje.......

of wil het nog helemaal niet met de 4800 serie? ze gebruiken namelijk de 3850 en die kun je geloof ik met een hack ook voor physics gebruiken en misschien dat daarom die setup werkt? physics met een 4800 heb ik nog niets van gezien..

iemand hier een antwoord op? (krijg morgen mijn 4870, en moet mijn maatje zijn 8800 er maar even bij lenen anders >:) )

Reg. datum: 09 juli 2000

quote:
meljor schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:14:
ik heb ook begrepen dat physics via de gpu toch nog erg veel van de cpu gebruikt. kun je dan de physics driver ook een andere affiniteit geven? zou leuk zijn want dan komt de quad toch nog goed van pas..

lijkt me de ideale combi op dit moment namelijk: 4870 voor graphics en 8600gts voor physics mits het werkend te krijgen is op een sli bordje.......

of wil het nog helemaal niet met de 4800 serie? ze gebruiken namelijk de 3850 en die kun je geloof ik met een hack ook voor physics gebruiken en misschien dat daarom die setup werkt? physics met een 4800 heb ik nog niets van gezien..

iemand hier een antwoord op? (krijg morgen mijn 4870, en moet mijn maatje zijn 8800 er maar even bij lenen anders >:) )
Vraag me eerder af of het met een 8500gt kan .
Deze kaart zijn veel smaller en zijn simpel passief.
Reden is dat ik nu 2x ati 2900xt gebruik.
En wilde dus hier voor een een pci kaart kopen of anders moet ik mijn pci-e 1x slot even aanpassen

Reg. datum: 12 juni 2008

quote:
winwiz schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:44:
Ati en Nv samen in 1 pc. ATi voor de graphics en Nv voor de Physics

http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3930

Hardspell used a Radeon HD 3850 along with a GeForce 9600 GT on the same system with the display connected to the Radeon, though no form of multi-GPU graphics connection existed, the GeForce card partnered the Radeon well in processing physics, while the Radeon did graphics. Results of the oZone 3D FluidMark, a benchmark that includes routines to evaluate the machine's capability in processing physics, showed a greater than 350% increase in scores, showing that the GeForce accelerator is doing its job.

[afbeelding]
Ok, klinkt als utopie. Ik hoop natuurlijk dat dit waar is, maar denk het niet.
Er is getest in Fluidmark, maar hij zet er plaatjes bij van UT3?

Het enige waar iets van een combi van de 9600 en de 3850 staat is dat ene plaatje van gpu-z, waaruit ik niet echt kan concluderen dat hij ze kan laten ' samenwerken' .

Zijn er nog andere bronnen of driver/config info?

Q9550@3.8Ghz, Maximus Formula, HD5850 CF, 4GB 1066, Quattro 850.

Anti Jan Meijroos
Reg. datum: 26 mei 2007

quote:
20481536gamer schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:45:
[...]
Ok, klinkt als utopie. Ik hoop natuurlijk dat dit waar is, maar denk het niet.
Er is getest in Fluidmark, maar hij zet er plaatjes bij van UT3?
Ik geloof er geen zak van, net als die prutser van NGOHQ (nvdia physx met een HD3870 :z ) zal dit wel gewoon een 'publiciteits-stunt' zijn zodat ze even kunnen incashen (via ad's) op hun eigen website.
Elke keer maar een smoesje verzinnen om de mensen bezig te houden.

Heb zulke onzin al zo vaak gezien, dat ik het eerst met me eigen ogen wil zien voordat ik ze geloof.

Pentax K110D - Pentax-M 50mm F/1.7 - Pentax-M 40mm F/2.8 - Pentax-F 35-70mm - Pentax-M 50mm F/2.0 - Pentax-M 80-200mm F/4.5 - Tokina 28mm F/2.8 - Tokina 135mm F/2.8 - 2.0x TC

-= HD5870 =-

Ik vermoed dat er een pricedrop van de HD4870 aan zit te komen:
quote:
Nvidia’s new card is a faster GTX 260

65nm with more Shaders

We've found out that Nvidia is preparing a new GTX 260, still 65nm, with more Shaders and the cards are about to sample any day now.

You can bet that they will have more than 192 stream processors and yet again less than 240. Overall, this card will end up faster than Radeon 4870 and it will be a bit more expensive than the current Geforce GTX 260.

We will have more about this during the week.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

-= HD5870 =-

De eerste laptop met HD3850 in NL komt over 2-3 weken. (MSI GT735)

Heb net even met MSI gebeld. Hij zou qua VGA power wat sneller zijn dan de 9600M GT in hun GX720 laptop. Maar De AMD Turion Cpu die op 2.2 GHz loopt is natuurlijk weer langzamer dan de C2D cpu's. Maar als je dus veel games speelt raden ze de GT735 aan als je veel andere apps die cpu power nodig hebben gebruikt moet je de GX720 hebben.

Er zit een blue ray speler in 4 GB ram 320 GB HD. En zou iets van 1300-1400 euro adviesprijs krijgen. Dus dat zal wel iets van 1250-1350 euro gaan worden in de winkels.

Ik zit nog een beetje te twisten tussen die laptop en gewoon een shuttle. Een laptop kun je wel mee nemen een shuttle moeilijker je hebt een los scherm en zo nodig. Maar Shuttle is sneller kan makkelijk een HD4850 in en is makkelijk te upgraden. En goedkoper zelfs als je een 22"scherm er bij moet kopen.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Viktor

Een pracht van een notebook, ik heb hem al gezien :) Prijzen zullen eerder tussen de 1300 - 1350 euro liggen (in België kan je hem reeds pre-orderen). MSI laat de prijs van haar notebooks niet echt dalen, maar brengt steeds een ander model met snellere componenten uit. Dus veel kans dat je over twee/drie maand een GT735 met ZM-86 Turion tegenkomt, voor dezelfde prijs als deze eerste.

quote:
Astennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 10:14:
De eerste laptop met HD3850 in NL komt over 2-3 weken. (MSI GT735)

Heb net even met MSI gebeld. Hij zou qua VGA power wat sneller zijn dan de 9600M GT in hun GX720 laptop. Maar De AMD Turion Cpu die op 2.2 GHz loopt is natuurlijk weer langzamer dan de C2D cpu's. Maar als je dus veel games speelt raden ze de GT735 aan als je veel andere apps die cpu power nodig hebben gebruikt moet je de GX720 hebben.

Er zit een blue ray speler in 4 GB ram 320 GB HD. En zou iets van 1300-1400 euro adviesprijs krijgen. Dus dat zal wel iets van 1250-1350 euro gaan worden in de winkels.

Ik zit nog een beetje te twisten tussen die laptop en gewoon een shuttle. Een laptop kun je wel mee nemen een shuttle moeilijker je hebt een los scherm en zo nodig. Maar Shuttle is sneller kan makkelijk een HD4850 in en is makkelijk te upgraden. En goedkoper zelfs als je een 22"scherm er bij moet kopen.
Kijk anders eens naar een Antec NSK1380
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=91380

Ik heb met deze kast al een paar klanten heel blij gemaakt.

Is zeer stil, er kan een goed matx mobo in (g45 of 780g oid) en een hd4850 zou ook geen probleem mogen vormen...

Shuttle vind ik persoonlijk te duur voor wat ze aanbieden.

Apple Macbook Pro 15" (Early 2008) 2.5Ghz/ 4GB / 250GB

Reg. datum: 12 juni 2008

Redelijk off topic;
Quote uit First Post:
Q: Ik heb gelezen dat de CrossFireX Sideport niet gebruikt wordt. Is de CrossFireX Sideport stuk?
A: Nee. Deze is niet stuk. AMD heeft de CrossFireX Sideport met opzet uitgeschakeld. Uit tests is gebleken dat de nieuwe PCIe bridge voldoende bandbreedte biedt aan de twee GPUs. Ook is gebleken dat het stroomverbruik iets hoger kwam te liggen, waardoor de stroomaansluitingen niet voldoende power zouden kunnen leveren.

Het huidige PCB van de HD4870X2 bevat wel de traces die de Sideports van beide GPUs aan elkaar verbindt. AMD zou de Sideport dus via een softwareupdate kunnen activeren. Het voordeel zou kunnen zijn dat de minimumframerates omhoog gaan. Ook zou er bepaalde data gedeeld kunnen worden tussen de twee GPUs. De verwachting is echter dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen. De huidige Sideport kan voorlopig gezien worden als de eerste stap van AMD richting het delen van data voor beide GPUs.
--------------------------------------------------------

Dit stuk spreekt zichzelf een beetje tegen, kan dit aangevuld/gercorrigeerd worden?
#1: Uitgeschakeld vanwege te hoog stroomverbruik tegen lage perf-winst,
#2: AMD zou de sideport kunnen activeren,
#3: Gebleken is dat de nieuwe PCIe bridge voldoende bandbreedte biedt aan de twee GPUs,
#4: Verwachting is dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen

Uitgeschakeld vanwege stroomproblematiek maar kan later aangezet worden?
PCIe bridge voldoende bandbreedte, maar 5GB/s full duplex niet genoeg voor data texture delen?
Texture data delen is hier wel erg breed geformuleerd, kan van alles zijn volgens mij.

Verder vind ik dat de First Post Rocked _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ as always.

De First post is voor mij altijd zeer interessant

Q9550@3.8Ghz, Maximus Formula, HD5850 CF, 4GB 1066, Quattro 850.

Reg. datum: 15 december 2001

quote:
20481536gamer schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:42:
Dit stuk spreekt zichzelf een beetje tegen, kan dit aangevuld/gercorrigeerd worden?
#1: Uitgeschakeld vanwege te hoog stroomverbruik tegen lage perf-winst,
#2: AMD zou de sideport kunnen activeren,
#3: Gebleken is dat de nieuwe PCIe bridge voldoende bandbreedte biedt aan de twee GPUs,
#4: Verwachting is dat de 5GB/s full duplex verbinding niet voldoende is om bv texture data te delen

PCIe bridge voldoende bandbreedte, maar 5GB/s full duplex niet genoeg voor data texture delen?
Dit spreekt elkaar niet zo tegen, alleen voeg jij dingen bij elkaar wat je niet moet doen (en zo staat het er ook niet)

PCIe biedt voldoende bandbreedte voor CF op de "normale" manier met een X2. het is niet voldoende om de 2 GPU's zich te kunnen laten gedragen als 1 GPU, daarvoor zou eventueel die side-port van pas kunnen komen. Echter lijkt de 5GB/s te weinig om ook het geheugen te delen door de 2 GPU's en het hele systeem (2 GPU's + 2 Mempools) als 1 te laten functioneren.

En dat van stroomverbruik zou eventueel na bios-updates gefixt kunnen worden, waarna het mogelijk wel weer haalbaar is om de sideport aan te zetten?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

-= HD5870 =-

quote:
Hacku schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:04:
Een pracht van een notebook, ik heb hem al gezien :) Prijzen zullen eerder tussen de 1300 - 1350 euro liggen (in België kan je hem reeds pre-orderen). MSI laat de prijs van haar notebooks niet echt dalen, maar brengt steeds een ander model met snellere componenten uit. Dus veel kans dat je over twee/drie maand een GT735 met ZM-86 Turion tegenkomt, voor dezelfde prijs als deze eerste.
Owh nice weet je ook iets over de snelheid van die HD3850 ? hij lijkt het niet te redden tegen een 9800M GTS. Dat is namelijk ook nog wel een optie er is namelijk een laptop van 1500 dollar (dus betaalbaar) die binnen mijn budget valt.

Blue ray hoeft voor mij nog niet zolang het geen brander is. En er zit nu een 2.2 Ghz turion in dacht dat hij zij ZM80. Maar de snelste was een 2.4 dat zal dan dus die 86 zijn ?

Ik ben eind deze maand mijn huidige laptop kwijt omdat ik van baan verander. Dus wil tegen het einde van de maand wel een laptop gaan kopen.
quote:
20481536gamer schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:42:
Redelijk off topic;

Texture data delen is hier wel erg breed geformuleerd, kan van alles zijn volgens mij.

Verder vind ik dat de First Post Rocked _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ as always.

De First post is voor mij altijd zeer interessant
Ze hebben em uit gedaan vanwege de kleine winst en inderdaad het stroomverbruik en de mogelijke instabiliteit als je geen goede PSU hebt.

Ik zag iets in AMD Overdrive 2.1.2 staan over een sideport maar of ze daar de sideport van de X2 mee bedoelen weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat dat em is en je die dus via AMD overdrive weer in kan schakelen. Leuk voor de tweakers die alles uit hun pc willen halen ongeacht het verbruik.
quote:
Aries.Mu schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:16:
[...]

Kijk anders eens naar een Antec NSK1380
http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=91380

Ik heb met deze kast al een paar klanten heel blij gemaakt.

Is zeer stil, er kan een goed matx mobo in (g45 of 780g oid) en een hd4850 zou ook geen probleem mogen vormen...

Shuttle vind ik persoonlijk te duur voor wat ze aanbieden.
Thanks ik zal er zeker naar gaan kijken. Mja laptop kun je ook in de auto of zo gebruiken dat is ook wel weer een voordeel. Het wordt gewoon even een goede afweging maken met wat belangrijk is. 2 pc's kopen is ook zo overbodig :P Want nu neem ik me laptop altijd mee naar me vriendin en thuis heb ik ook regelmatig 2 pc's nodig.

Astennu wijzigde dit bericht 01-09-2008 14:01 (46%)

HD4870X2 -> HD5970
Reg. datum: 01 april 2002

quote:
Astennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 08:33:
Ik vermoed dat er een pricedrop van de HD4870 aan zit te komen:

[...]
Dan mag de HD4870X2 ook wel wat gaan zakken in prijs, anders wordt het aantrekkelijker om 2 losse HD4870 kaarten in Crossfire te zetten...

DFI Lanparty LT X48-T2R | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 4x 2GB (8GB) OCZ OCZ2P10664GK @ 1126MHz | Tijdelijk 8800GTX@621/1512/1000 | Dell 2709w 27" monitor | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition

-= HD5870 =-

Dat zal er dan ook wel dik in zitten ja. Wellicht dat ik tegen die tijd wel een X2 koop, Maar ik wil eerst die HD4850 X2 eens in actie zien. Dat lijkt me namelijk een erg leuke en in verhouding zuinig kaart.

HD4870X2 -> HD5970
Reg. datum: 01 april 2002

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik ben namelijk ook aan het twijfelen tussen de HD4870X2 en de HD4850X2, van mij mag die laatste morgen worden gelanceerd!
Snap niet goed waarom het "zo lang" duurt, hij zou toch gelanceerd moeten zijn nu?

DFI Lanparty LT X48-T2R | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 4x 2GB (8GB) OCZ OCZ2P10664GK @ 1126MHz | Tijdelijk 8800GTX@621/1512/1000 | Dell 2709w 27" monitor | Intel Postville SSD80GB | 2x Samsung F3 1TB | X-Fi Music Edition

=[ TranceRadio.ch ]=
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
Astennu schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:24:
Dat zal er dan ook wel dik in zitten ja. Wellicht dat ik tegen die tijd wel een X2 koop, Maar ik wil eerst die HD4850 X2 eens in actie zien. Dat lijkt me namelijk een erg leuke en in verhouding zuinig kaart.
Het zal waarschijnlijk een HD4870X2 @ lagere speeds worden en met GDDR3. Dat maakt het ding wel een stuk zuiniger ja, maar ik vraag me af in hoeverre het gebruikte geheugen de perf gaat beïnvloeden?

| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12

Reg. datum: 07 augustus 2000

Newsflash: Elite Bastards bekijkt DirectX11

Elite Bastards heeft een must-read artikel online gezet over het aankomende DirectX 11. Natuurlijk wordt er vergeleken met DX10 en DX10.1. Opvallend is dat in de slides van Microsoft er aangegeven wordt dat DX10.1 met MSAA tot zo'n 20-30% sneller kan zijn dan DX10. Dit wisten we natuurlijk al door Assassin's Creed (zonder de patch), maar het is leuk om het nu officieel bevestigd te zien door MS aangezien voorheen NV enorm z'n best deed om DX10.1 de grond in te boren.

http://www.elitebastards.com/hanners/directx11/summ04_tn.jpg

Ook wordt er ingegaan op Tesselation, waarvan al bekend was dat Tesselation in DirectX11 gebaseerd is op de Tesselator in de R500/Xenos GPU van AMD die in de Xbox360 zit, en die in verbeterde vorm in de HD2000, HD3000 en (nog meer verbeterde vorm) in de HD4000 serie zit. Alles wat de Xbox360 kan op het gebied van Tesselation wordt ondersteunt door DirectX11. Maar DX11 kan natuurlijk veel meer en daarvoor heb je wel hardware nodig die dit ondersteunt.

De Tesselator in de huidige Radeons is zoals bekend al toegankelijk gemaakt voor developers zodat ze alvast kunnen oefenen voor DX11.
quote:
Overall then, DirectX 11 is clearly an attempt to build on the foundation laid by DirectX 10, while adding new functionality in where required. Thus, we wait with anticipation to see what its release will bring, and of course more importantly exactly what content creators can do with it as time goes on.
Lees het complete artikel hier: http://www.elitebastards....&id=611&Itemid=29

My postings are my own opinions and may not represent my employers positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: