Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 februari 2005

Cpu-z beelden van Intel core i7.

http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=4008

Belangrijkste getallen volgens CPU-Z:

Intel core i7 940 (is dit de nieuwe naam?)
Core voltage: 1.168V (Best nog deftige voltage)
Specification: ES @ 2.93GHz (Dit zou dus moeten de core speed zijn zeker? (en bij welke voltage?))
Stepping: 4 (Al aan de 4e stepping waar AMD aan de 2e (of misschien 3e bezig is))
Core speed: 1598.1 MHz (Owla, hoort deze snelheid bij de vcore?? Moehahahah)
Multiplier: x12 (Normale multiplier)
Bus speed: 133.2 MHz (Owla, wat een lage bus speed? Is dit door de on-die geheugen controller icm DDR3??)

Denk dat er toch iets verkeerd is met de Nehalem?
En in comes AMD to save the day

Reg. datum: 09 december 2006

laat je niet misleiden door de lage core speed, denk bijv aan de athlon vs p4 tijd
eerst maar eens zien wat het echt kan

=[ TranceRadio.ch ]=
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
Leuk maar wat heeft dit in het AMD-topic te zoeken? :?

[Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12

Reg. datum: 01 augustus 2007

Ik denk dat de snelheid langzamer is omdat de MP omlaag wordt gegooid bij Idle, in taakbeheer wordt maar liefst 1% gebruikt. Een serverCPU die niet kan terugkloppen lijkt me niet energie-zuinig. Niet echt een probleem voor Intel lijkt me.

Kryptonite is the solution

-= HD5870 =-

quote:
penetreerbeer schreef op maandag 08 september 2008 @ 12:35:
Cpu-z beelden van Intel core i7.

http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=4008

Belangrijkste getallen volgens CPU-Z:

Intel core i7 940 (is dit de nieuwe naam?)
Core voltage: 1.168V (Best nog deftige voltage)
Specification: ES @ 2.93GHz (Dit zou dus moeten de core speed zijn zeker? (en bij welke voltage?))
Stepping: 4 (Al aan de 4e stepping waar AMD aan de 2e (of misschien 3e bezig is))
Core speed: 1598.1 MHz (Owla, hoort deze snelheid bij de vcore?? Moehahahah)
Multiplier: x12 (Normale multiplier)
Bus speed: 133.2 MHz (Owla, wat een lage bus speed? Is dit door de on-die geheugen controller icm DDR3??)

Denk dat er toch iets verkeerd is met de Nehalem?
En in comes AMD to save the day
Nehalem komt uit op 3.2 GHz voor het top model.
QPI bus draait op 133 net als de HTT bus clock op 200 draait maar daar gaat bij AMD een dikke multipler overheen. Dat zal bij intel ook wel zo zijn. Volgens mij was die nieuwe Bus van intel net iets sneller dan HT3.0.

En de nieuwe memory controller is Tripple channel voor het topmodel. Die 1.6 Ghz zal wel een low power mode zijn.

Nehalem wordt sowieso beter dan Penryn. In games zal het niet veel schelen maar in de rest van de apps zal er wel wat winst zijn. Ik verwacht binnenkort trouwens ook nog een Penryn op 3.4 Ghz aangezien er vandaag Xeons uitgekomen zijn (Quad) Op 3.4 Ghz en dual cores op 3.5.

Dus laat Denep maar snel komen. Ik wil eigenlijk best wel weer eens een AMD Chip hebben. Dus als de performance een beetje goed is....

Astennu wijzigde dit bericht 08-09-2008 17:58 (4%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Reg. datum: 28 april 2005

quote:
Je bedoelt waarschijnlijk Deneb, zoals de ster.

Acties: [view]

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

quote:
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
;)

@ Hieronder, waar slaat dat op? Ik draag een bril en ik kan verder prima lezen... Iedereen weet dat Astennu "Deneb" bedoelt als jij "denep" schrijft. Zoals gezegd, de reden daarvoor staat in zijn signature.

GENETX wijzigde dit bericht 09-09-2008 16:52 (58%)

Reg. datum: 28 april 2005

Sorry. Een bezoekje aan de opticien kan misschien geen kwaad. Gaat u verder.

-= HD5870 =-

quote:
GENETX schreef op maandag 08 september 2008 @ 19:34:
[...]

;)

@ Hieronder, waar slaat dat op? Ik draag een bril en ik kan verder prima lezen... Iedereen weet dat Astennu "Deneb" bedoelt als jij "denep" schrijft. Zoals gezegd, de reden daarvoor staat in zijn signature.
Nja die fout had ik inmiddels niet meer moeten maken :P Maar volgens mij heb ik het trouwens elke keer met een P getypt. Zit dus beejt efout in de kop :? Zal er eens op letten.
quote:
Good. Beter laat dan nooit. Hopelijk volgend jaar nog 3.4 Ghz versies. Daar mee kunnen ze toch nog wel een beetje met Nehalem mee komen.

Astennu wijzigde dit bericht 09-09-2008 22:45 (27%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

AMD Turion TL-60

Phenom zit dan eindelijk op een niveau waar hij ongeveer had moeten zitten bij de introductie vorig jaar.

Gelukkig gaat mijn 5600+ het uitgehouden tot de 45nm Phenom (deneb DDR3), en dan zal ik eens de overstap maken van K8 naar K10 DDR3. :) Wat wel opvalt is dat amd redelijk snel met DDR3 gaat komen, zal komen door de geheugencontroller die daar al op voorbereid is, ze heeft dus geen nieuwe stepping te maken zoals met de overgang DDR naar DDR2.
Reg. datum: 02 december 2007

@astennu inderdaad je hebt het elke keer met een p getypt :)
Maar wat maakt het ook uit, ik denk dat de minst intelligente persoon op GoT het zelfs nog wel begrijpt.

Systeem -> http://tweakers.net/gallery/243108/sys Powered by Ati/Amd Radeon 5870/Ph2 955@3,8ghz

Dit gaat totaal offtopic, maar even een tip voor de posters mbt spellingsfouten. Als je FireFox* gebruikt en je voegt er een woordenboek aan toe dan voorkom je heel veel spellingsfouten. Merken en dergelijke moet je dan wel even toevoegen, maar als je dat eenmaal gedaan hebt dan zullen de spellingsfouten vanzelf afnemen. Ik heb er iig veel baat bij gehad, want sneltypen is wel leuk maar foutjes zijn zo gemaakt en je leest er ook zo overheen. :)

Download linkje: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/browse/type:3

*) IE of Opera of Google zullen vast wel soortgelijke alternatieve hebben.

AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits

Reg. datum: 25 december 2007

Tegenwoordig zie je dat best vaak dat mensen elkaar lopen te betuttelen ,ik begrijp Astennu gewoon prima en de andere techneuten en tweakers ook .
En ook die jongen via waar ik de 105 bios tbv mijn 4870 heb kunnen bemachtigen,die kan lekker vrij uit "spreektaal" typen kan maakt me niet uit ,als je er maar wat aan hebt!
En dat je er wat aan hebt voel je meestal wel aan.
Ben niet zo erudiet als de vele hier ,van alles een beetje kennis zeg maar ,maar beroep me toch op tweakers vanwege die enorme kennis op EEN site!

Ik heb ook talloze onvolkomenheden impulsief en beetje ADHD achtig of zoiets, en niet te vergeten het wachten op die nieuwe hopelijk goede Deneb AMD cpu.

Reg. datum: 02 december 2007

Ik ben het volkomen met het betuttelen eens maar, als mensen msn-taal gaan gebruiken krap ik nog wel is achter mijn oor. :)
Ik vind spellingsfouten helemaal niet erg maar msn-taal vind ik niet prettig om te lezen.

Systeem -> http://tweakers.net/gallery/243108/sys Powered by Ati/Amd Radeon 5870/Ph2 955@3,8ghz

Reg. datum: 25 december 2007

quote:
EdwardvGelder schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:26:
Ik ben het volkomen met het betuttelen eens maar, als mensen msn-taal gaan gebruiken krap ik nog wel is achter mijn oor. :)
Ik vind spellingsfouten helemaal niet erg maar msn-taal vind ik niet prettig om te lezen.
Is ook wel zo en is misschien beetje gemakzucht .
Als ik een mailtje van mijn oudste zoon krijg moet ik dat regelmatig ontcijferen.

Maar ik ben wel goed gestemd als ik mail krijg, want ze zijn zo druk met met van alles en nog wat tegenwoordig ;)

Acties: [view]

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

Heel leuk en aardig, maar:

Modbreak:
En nu misschien weer ontopic?

GENETX wijzigde dit bericht 12-09-2008 08:13 (23%)

-= HD5870 =-

quote:
Should arrive in the 2H of 2009

It's been some time since AMD last made a chipset for its Opteron server and workstation processors, but according to a roadmap slide we spotted over at TechReport, it now seems like AMD is back at it again. We're looking at what appears to be two models for the second half of 2009 and they're likely to be paired up with the quad-core Shanghai as well as the six-core Istanbul processors.

According to the roadmap the two chipsets will be known as SR5690 and SP5100, although the only difference that we can tell for sure at the moment is that the SR5690 will feature IOMMU or an input/output memory management unit which, according to AMD, should offer "superior virtualization performance through more direct CPU/peripheral interaction."

It doesn't seem like AMD is moving away from DDR2 memory during 2009, as the Fiorano platform, which the two new chipsets fits into, is listed as using HyperTransport 3.0 and PCIe 2.0 and the same old Socket F with dual-channel DDR2 support. This might not be a bad move, as registered memory has a price premium over standard DDR2 and with DDR3 costing even more, it seems like AMD is just going to wait a bit longer to move to the new memory standard.

In 2010 AMD will be moving to the Maranello platform for its Opteron processors and with the Magny-Cours and Sao Paulo 12 and six-core processors we're finally seeing support for DDR3. AMD will also be adding the SR5670 chipset in 2010, and it will also support IOMMU. Interestingly, it seems like AMD is going to allow for unregistered DDR3 memory to be used with both of these processors, which is highly uncommon for such high-end platforms.
AMD is leuk bezig. Hebben ze in server land wel nodig want daar gaat Nehalem straks als Intel daar een goede chipset voor klaar heeft (4-8 Socket Support) Rake klappen uitdelen. Die 6 core cpu moet ook snel komen want intel had ook een 6 core in de pijplijn om het uit te houden tot aan nehalem.
quote:
According to leaked driver roadmap

We spotted a leaked driver roadmap over at VR-Zone covering AMDs upcoming chipset drivers and it has fairly accurate dates on it and what took us somewhat by surprise was the inclusion of the RS880 chipset which according to the said roadmap should launch in March or April next year.

The details are still pretty thin on the ground and the new roadmap only hints at improved multimedia capabilities, which doesn't say much. From what we already know about this chipset it should also have DDR3 support and be teamed up with the new SB800 southbridge.

A couple of other interesting points on the roadmap is the fact that AMD is working on Blu-ray support under Linux for its IGP chipsets, although this will only be available to OEMs, which is a shame as we're sure there are a lot of people out there that would like to see this feature being available for HTPC systems. AMD also seems to have increased the release schedule for its chipset drivers and as with its graphics drivers, we can now expect a new release on a monthly basis.
http://resources.vr-zone.com//newspics/Sep08/12/catalyst_roadmap1.png

http://resources.vr-zone.com//newspics/Sep08/12/catalyst_roadmap2.png

AMD is ook goed bezig met AMD Overdrive erg mooie programma als je het mij vraagt. Nu nog een snelle cpu en ik ben meteen weer over :P

Astennu wijzigde dit bericht 12-09-2008 09:53 (34%)

AMD Turion TL-60

Wat is BXS?

Lijkt erop dat het toch 2009 gaat worden, of interpreteer ik de slide nu verkeerd?
-= HD5870 =-

Lijkt er wel op samples zijn vrij laat namelijk. Ik weet niet hoe lang ze nodig hebben om na samples een werkend product te krijgen. Maar zal wel begin 09 zijn of helemaal het einde van 08.

AMD Turion TL-60

Launch is 8 januari volgens de slide. ;)

Samples zijn al in omloop, vraag me af wat die BSX dan is, misschien laatste productie sample?
Reg. datum: 12 juni 2008

Is de Agena FX (phenom, laatste pagina) al voorbijgekomen? En de Deneb FX? (3e pagina)
Ik ben zeer benieuwd naar deze cpu's!

http://www.amdinfo.co.kr/...fc5c72ee8fda60597763afd0d

De Agena zou zomaar deze/volgende maand kunnen uitkomen volgens mij. De roadmaps zijn volgens mij slechts een indicatie, sommige dingen zijn vroeg, sommige zijn laat volgens deze presentatie van AMD.

Zijn er al samples van de 9850 95W (TDP)? Ik kan de 125W niet in mun mobo stoppen :(

Q9550@3.8Ghz, Maximus Formula, HD5850 CF, 4GB 1066, Quattro 850.

AMD Turion TL-60

Agena FX is al tijd geleden geschrapt dacht ik.

Er gaat al tijdje geruchten in het rond van de deneb FX, is al paar keer opgedoken op slides en roadmaps. Maar tot hij echt in de winkel ligt is het nooit zeker dat hij er gata komen, zelfs vlak voor de lache worden dingen nog veranderd als het nodig is.
Reg. datum: 01 juni 2008

Ik vraag me toch af wat het verschil gaat zijn met een Black Edition...?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: