[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw TopicDat is de Scythe Orochiquote:Die luchtkoeler is een heus monster.
Kryptonite is the solution
Ik denk het niet, waarschijnlijk heeft niemand eraan gedacht eens DDR2-1066 te gebruikenquote:Draait de deneb misschien beter op 800 MHz ofzo.
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
M'n oog heb ik sowieso laten vallen op de "AMD Phenom X4,9950 (125w), Boxed".
Snelste AMD die momenteel te krijgen is.
Alleen... wat nu? Ik kijk voor een moederbord en zie er eentje die me wel wat lijkt. Asus M3A78-T
Bordje ziet er goed uit kwa specs. Reviews moet ik echter nog lezen.
Nu zie ik dat dit moederbordje een max FSB aankan van 5.2Ghz. Uiteraard wil ik dit optimaal benutten met het geheugen wat ik ga kopen. Wil sowieso 8GB geheugen in totaal erin prikken. Ik dacht zelf aan 2x de Corsair TWIN2X4096-8500C5DF,4096MB, 1066MHz, DDR2
2048MB per reepje, en 4 stuks in totaal. Geklokt op 1066mhz... alleen, hoe verhoudt dit zich tot de FSB van het moederbord? En welke zaken moet ik nog meer rekening mee houden?
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) I always like a dog so long as he isn't spelled backward
Dat is de maximale HT3.0 link snelheid en heeft niks te maken met je geheugen (9950 heeft ook maar een HT-link van 4200Mhz), HT loopt niet naar het gehuegen toe maar naar de chipset, het is een chip to chip (point-to-point link) verbindingen. Geheugen heeft zijn eigen verbinding met de cpu en staat daar los van.quote:Refragmental schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 15:57:
Ik ben momenteel aan het shoppen voor een nieuwe PC, maar ik zit een beetje vast met het moederbord en het geheugen.
M'n oog heb ik sowieso laten vallen op de "AMD Phenom X4,9950 (125w), Boxed".
Snelste AMD die momenteel te krijgen is.
Alleen... wat nu? Ik kijk voor een moederbord en zie er eentje die me wel wat lijkt. Asus M3A78-T
Bordje ziet er goed uit kwa specs. Reviews moet ik echter nog lezen.
Nu zie ik dat dit moederbordje een max FSB aankan van 5.2Ghz. houden?
En even wachten en de Phenom 45nm komt eraan en in het eerste kwartaal komt de Phenom AM3 met nieuwe chipsets. Deze Phenom is ook nog eens klok voor klok iets sneller, 10-15% of zo.
mad_max234 wijzigde dit bericht 12-10-2008 18:40 (5%)
AMD Phenom X4 Intel X48 and Intel Core 2 Extreme QX9770
AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits
Er zijn wel meer timings dan enkel de cas latency, maar ik begrijp je punt wel. Ook niet vergeten dat de cas latency van 1066MHz en 5 cycles uitgedrukt in tijd kleiner is dan de cas latency van 800MHz en 4 cycles uitgedrukt in tijd.quote:Stephan224 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:48:
Ik vond nog een leuk stukje over DDR2-800 CL4 tegenover DDR2-1066 CL5. De AMD Phenom lijkt een aardige performance winst te boeken in bandbreedte. Maar ja, Het is een test waarbij ze de CL4 tegen CL5 hebben gezet, ik had liever CL5 tegen CL5 gezien.
AMD Phenom X4 Intel X48 and Intel Core 2 Extreme QX9770
Anyway is het leuk om te lezen dat de Phenom zoveel winst behaalt met sneller geheugen. Blijkbaar heeft het dus toch wel zin om sneller geheugen te gebruiken, terwijl ik tot nu toe het vage idee had dat het voor AMD amper tot niets zou uitmaken. Hoe kwam ik er in hemelsnaam bij?
Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
De K8 had weinig baat bij sneller geheugen, waarschijnlijk dacht je hetzelfde voor de Phenomquote:Hoe kwam ik er in hemelsnaam bij?
Wanneer komen de eerste 45nm Phenoms dan in de winkel?quote:mad_max234 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:37:
[...]
En even wachten en de Phenom 45nm komt eraan en in het eerste kwartaal komt de Phenom AM3 met nieuwe chipsets. Deze Phenom is ook nog eens klok voor klok iets sneller, 10-15% of zo.
Het het eerste kwartaal 2009 duurt me te lang voor die AM3 Phenoms
Ik heb eindelijk in december weer eens vakantie! Dan wil ik kunnen genieten van mijn nieuwe pc.
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
Reg. datum: 27 juni 2008
http://www.tomshardware.c...neb-heka-propus,6364.html Wel even naar beneden scrollen
StefanvanGelder wijzigde dit bericht 13-10-2008 15:19 (45%)
Reden: Toevoeging
nieuws: AMD zet 45nm Shanghai nog dit jaar in de schappen
Edit/
Foutje zit na de shanghai te kijken, Agena komt inderdaad pas in januari.
Pas de Shanghai gewoon is de AM2+ bordjes, of zal dat niet gaan werken, neem even aan dat de biossen voor de agena en shanghai het zelfde zijn en dat dat geen probleem gaat opleven. Iemand die daar iets van heeft vernomen? En hoe zit het met de moederbord fabrikanten, hebben die al aangegeven of ze een bios update zullen uitbrengen, denk namelijk dat dat wel nodig is voor de nieuwe stepping.
mad_max234 wijzigde dit bericht 13-10-2008 16:20 (50%)
Reg. datum: 24 juli 2000
Ik mag hopen dat i.i.g. voor borden die op dat moment nog verkocht worden i.i.g. een BIOS update komt. Lijkt me ook niet meer dan logisch.quote:mad_max234 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:14:
En hoe zit het met de moederbord fabrikanten, hebben die al aangegeven of ze een bios update zullen uitbrengen, denk namelijk dat dat wel nodig is voor de nieuwe stepping.
Reg. datum: 04 april 2004
Denebquote:mad_max234 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:14:
Als het goed is komt hij eerder, volgens de laatste berichten. AMD heeft er haast achter gezet.
nieuws: AMD zet 45nm Shanghai nog dit jaar in de schappen
Edit/
Foutje zit na de shanghai te kijken, Agena komt inderdaad pas in januari.
Pas de Shanghai gewoon is de AM2+ bordjes, of zal dat niet gaan werken, neem even aan dat de biossen voor de agena en shanghai het zelfde zijn en dat dat geen probleem gaat opleven. Iemand die daar iets van heeft vernomen? En hoe zit het met de moederbord fabrikanten, hebben die al aangegeven of ze een bios update zullen uitbrengen, denk namelijk dat dat wel nodig is voor de nieuwe stepping.
En over die moederborden, moet wel op de bestaande AM2+ moederborden er is immers niks anders tot AM3. Vraag is alleen of er een nieuwe bios nodig is en wanneer we ze kunnen verwachten en van welke fabrikanten. En logische is niks in bios land, fabrikant kan zomaar beslissen om er geen tijd in te steken of maar voor paar modellen, 45nm AM2+ Phenom is maar voor hele korte duur.
Vermoed asus, gigabyte en msi, er sowieso een paar uit gaan brengen, maar de rest is maar afwachten of ze mee willen werken.
Het zal inderdaad iets in die aard zijn.quote:Hacku schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 23:35:
[...]
De K8 had weinig baat bij sneller geheugen, waarschijnlijk dacht je hetzelfde voor de Phenom
Maar nu even een bedenking: als de K10 al zoveel baat heeft bij een hogere categorie clocks van gewoon DDR2 geheugen, wat moet dat niet geven met snel DDR3 geheugen? En dan spreek ik over 1333MHz en meer. Ik kan niet wachten tot de AM3 cpu's uit zijn ... en DDR3 geheugen nog zoveel kost als DDR2.
Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
Ik bedoel, degene die nu dus een AM2+ Bordje hebben (het zij met nog een SB600 zoals ik, of een SB750) kunnen dan wel een Deneb draaien en DDR2 en dan later misschien overstappen op een AM3 mobo met DDR3 wanneer die DDR3 prijzen eindelijk wat zijn gezakt. Dat is wel een mooie manier om over te stappen op 45nm aangezien die AM2+ Denebs er maar voor een korte tijd zullen zijn.
Of zie ik dit misschien vereerd?
Specs: Sulaco 940BE @3.9GHz
Ik wil een Gigabyte 790GX, AMD Athlon X2 4850E met 4GB DDR2-800 Kingstone HyperX geheugen in elkaar zetten. Maar het is blijkbaar een beetje vreemde config omdat niemand een soortgelijke opzet heeft. Daarom heb ik twijfels over compatibiliteit. (ik heb deze onderdelen besteld omdat ik met de merken goede onafhankelijke ervaringen heb)
Mocht je het je afvragen...
AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits
Kryptonite is the solution
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.