Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
AMD Turion TL-60

Nvidia is de volgende slachtoffer, en zal langzaam buitenspel gezet worden, had ze ook al niet aangegeven te stoppen met chipsets, of wat was dat ook al weer?
-= HD5870 =-

quote:
silentsnake schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:29:
Je bent wel heel erg negatief Astennu ;)

[...]

Ben ik niet mee eens. Barcelona clockt voor geen meter, als AMD Shangai op 3.2GHz krijgt geeft dat in ieder geval al aan dat ze beter met TDP om kunnen gaan. Je kan altijd wel alles met Intel gaan vergelijken maar ik vind AMD's approach beter (vergelijkingen maken met de eigen CPUs). Ik volg jouw posts al wat langer maar het valt mij op dat je altijd vergelijkingen maakt met Intel en dat AMD het oh-zo-slecht doet tegenover Intel. Dat meen je waarschijnlijk niet, maar zo komt het wel over :)

[...]

Tja, als. Met alle respect, maar ik ben zelf van mening dat het voor een buitenstaander wel eenvoudig is om dat soort dingen altijd maar te zeggen. AMD weet zelf toch nogsteeds het beste hoe hun spulletjes zo in elkaar zitten ;)

[...]

Hoe kan je in hemelsnaam al zo een conclusie trekken terwijl er nog helemaal niks over het 32nm process van Intel bekend is? Dat is wel heel erg kort door de bocht, sorry dat ik het zeg.

[...]

Waarom zou men niet kunnen gamen op een AMD platform? Ik zit prima op m'n 3 jaar oude 5600+ en m'n 4850. Niet iedereen wil een state-of-the-art game PC hebben hoor. En workstations is ook maar net hoeveel geld je er aan uit wilt geven.

[...]

Mee eens.

Al met al heb ik zo het idee dat je de high-end alleen maar voor ogen houdt Astennu, terwijl de markt toch een stuk groter is dan dat ;) Met alle respect verder, uiteraard.
K10 hoorde 3.0 te halen maar deed het niet. 65nm van AMD is gewoon geflopt 90nm clockt beter dan 65nm. En daarom zie je met 45nm gelukkig dit keer wel een grote boost maar dit is deels achterstand die ingehaald moet worden.

Tuurlijk kun je gamen op een AMD rig ook een oude X2. Perfect zelfs. Maar de meeste willen perse het beste Dus een C2D ookal maakt het geen ruk uit in FPS omdat je vga kaart belangrijker is toch heeft iedereen een C2D. Ik heb deze cpu meer om een andere rede. Want op een 2.0 GHz dual core kun je prima gamen als je een HD4870 hebt.

AMD is niet o zo slecht maar Intel is nog aardig wat beter. En andere rekenen AMD daar erg op af. Ik heb dit jaar maar 1 intel systeem gemaakt en 8 amd pc's voor klanten en voor mezelf dus het valt best. mee. Maar heb gewoon een PC die goede performance voor reken taken moet hebben. En dat is op dit moment een Intel. Als die Deneb straks 4.0 lucht kan komt die er meteen ipv mijn Intel Q9450. Dan zal i wel sneller zijn dan die Q9450 op 3.533.
quote:
mad_max234 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:11:
Ik ben geen AMD/ATI fan, ben een AMD/ATI gebruiker, Astennu heeft intel maar is wel AMD fan. :+ _/-\o_

Edit/

Is niet lullig bedoeld, vind het gewoon erg grappig. ;)
Ik heb toen Barcelona uit zou komen super lang gewacht. Maar werd elke keer uitgesteld. Op een gegeven moment maar een Q6600 gekocht. En de K10 bleek toen ook nog eens tegen te vallen. Er moest een B3 komen Enz. En op dat moment moest ik een cpu hebben die sneller was dan me 5600+ X2 op 3.0 Ghz. Tja dan moest je wel de overstap naar Intel maken. Nu hoop ik gewoon dat AMD snel terug komt in de High end race.

Ja het is niet het enige markt segment. Maar zie eens hoeveel mensen een C2D kopen terwijl AMD ook perfect voor hun kan zijn. Alleen maar omdat Intel het beste is. Ongeacht de prijs. Zo ben ik weer niet dus als AMD straks een hele goede performance per watt ./ price kan bieden ga ik daar voor. Anders had ik wel een Q9775 gehad en die heb ik niet.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
mad_max234 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:50:
Nvidia is de volgende slachtoffer, en zal langzaam buitenspel gezet worden, had ze ook al niet aangegeven te stoppen met chipsets, of wat was dat ook al weer?
NV had aangegeven dat ze er NIET zouden uitstappen.
Maar je hebt wel gelijk, ze worden automatisch buiten spel gezet.

AMD Turion TL-60

quote:
The Source schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Was dus een gerucht dat ze zouden stoppen, of was dat alleen high end? Kan niet meer vinden.
-= HD5870 =-

Nu zijn hun chipsets niet echt super meer (als de terug denk aan de Nforce2 die was echt super). En bij intel kunnen ze ook al niet meer aan komen met hun chipsets. Dus dan zijn ze straks alleen nog maar bezig met VGA chips ? beetje link als je maar eens markt hebt. Mocht het daar een keer slecht gaan ben je meteen de sjaak.

En Via is inderdaad ook dood qua AMD en intel chipsets. Door intel buiten de deur gezet. En bij AMD hadden ze na het succes van de NF2 en NF3 ook geen goede chipsets meer om te concurreren. Dus toen waren ze zo goed als weg. VIA staat er ook maar zwak voor zeker nu intel met ATOM is gekomen :'(. Misschien moet nVidia VIA maar opkopen en ook proberen met een CPU te komen. Intel gaat nu ook met High end video kaarten op de markt komen.

Astennu wijzigde dit bericht 06-10-2008 22:22 (4%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Reg. datum: 24 juli 2000

Als je al dit soort dingen leest kan je niet anders concluderen dat AMD de grote underdog is. Alleen hopen dat ze het komende jaar nog geld kunnen lenen om er bovenop te komen.

Viktor

Kunnen lenen? Ik vraag me af welke bank nog wil lenen aan AMD, ze staan nog steeds met een miljardenschuld.

Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
Da_DvD schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:15:
Ze hebben het over de CPU test in 3dmark Vantage. Dat is de enige games-gerelateerde test die 50% schaalt. Is een multithreaded test, dus hyperthreading doet zijn werk daar goed.
Zou je denken? ;)
http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2008/09/29222817482s.jpg

Reg. datum: 09 december 2006

http://www.fudzilla.com/i...&id=9795&Itemid=1

Nvidia's CEO talks to Fudzilla about future

Is there enough space for NVIDIA chipsets on the market, especially for Intel?

Jensen: We will build chipsets for market segments that are growing and those that value a great visual experience. Take for example, the consumer notebook market, which foresees major growth year over year. In a market like this, we have a huge advantage in being able to develop innovative platforms that help drive visual computing to new heights. From a graphics perspective alone, we are years ahead of the competition but we have the ability to introduce additional technologies, such as SLI and Hybrid SLI that focuses on the visual experience and can be unique to our platforms.

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:14:
Doe mij maar een 780G bordje + passief gekoelde HD4550 (DVI, HDMI en DisplayPort) + Deneb. Beter kan op dit moment niet.
Wat jij voorstelt kan op dit moment uberhaupt niet aangezien de Deneb nog niet beschikbaar is en waarschijnlijk pas in maart volgend jaar ofzo uitkomt, duurt dus nog een half jaar.
Op dit moment vind ik het erg jammer dat de AMD Phenom X4 9350e de enige is die mooi bij de 780G hoort. De prestaties van deze vallen in de meeste tests een beetje tegen als je het vergelijkt met oudere modellen (K8). Maar de HT bus zorgt er wel voor dat de 780G optimaal presteert.

Ik twijfel nog over nu mn htpc samenstellen of toch een dvdspeler+usb aansluiting kopen en mn harddisk daaraan hangen voor een half jaar..

edit: oke als ik dit lees komen ze in januari al maar de TDP van die modellen is te hoog voor een htpc.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 06-10-2008 23:43 (10%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 25 december 2007

Ratio en emotie wisselen elkaar af als ik achter mij (AMD)PC zit zoals ook in dit topic.

Reg. datum: 06 februari 2005

Het is gebeurd gasten. AMD heeft zijn fabrieken verkocht!
De fabriek in Dresden wordt verkocht en er wordt nog verder geld geïnvesteerd in verdere technieken. De fabriek in New York zal er uiteindelijk ook komen. En een groot deel van de schulden worden weggewerkt!!
quote:
Two Abu Dhabi state-owned venture capital companies are backing the move. One will put up at least $5.7 billion into the spun off factories and the other will buy more than $300 million in AMD stock and warrants.

...

The Foundry Company will upgrade an existing AMD plant in Dresden, Germany, and build the plant in New York to the latest technology standards.

Abu Dhabi's Advanced Technology Investment Company (ATIC) will hold half the board seats and own 55 percent of the Foundry Company, its temporary name. AMD will have the rest and the company will be on AMD's balance sheet.

The 3,000-person company will make all of AMD's central processing units as well as chips for other companies.

ATIC will invest an initial $2.1 billion, paying $700 million directly to AMD. After that, it will invest an additional $3.6 billion to $6 billion over five years.

Bron

Het gaat toch geen ATIC heten ? dat is toch een tijdelijke naam. Of lees ik dat nou verkeerd

Reg. datum: 08 november 2007

Nee het gaat idd geen ATIC heten. Misschien een stickertje ofzo waar ATIC opstaat bij aan amd cpu maar meer niet. Hopelijk kan AMD nu weer omhoogkruipen en toch flink in gaan lopen op intel! Tho, weet ik niet waar het heen gaat. Voor hetzelfde geld krijgen we een verhaaltje ala fortis...

Hier stond wat zinnigs...

http://hawn.be/

quote:
The Source schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Niet persé, als ze kwalitatief betere chipsets kunnen leveren dan de cpu fabrikanten zelf, dan zitten ze weer gebeiteld, mits er genoeg aandacht aan hun chipsets wordt gespendeerd in de commerciële kanalen. Maarja, met de huidige trend om volledige platformen van een bepaalde fabrikant te kopen ipv enkel een cpu van een bepaalde fabrikant wordt het er waarschijnlijk ook niet beter op. Gelukkig hebben ze hun aanzien uit de wereld van de grafische kaarten nog.
Reg. datum: 24 juli 2000

Nieuws op de FP:

nieuws: 'AMD stoot chipproductie af'

Klinkt redelijk eng maar geeft wel duidelijkheid dus is op zich niet verkeerd.

Arabic Technology Investment Team
Zonder dollen het blijft wel spannend rond AMD op deze manier.

Hoop dat ze hierdoor wat meer speelruimte krijgen .
En dat het niet alleen bedoeld is om het hoofd boven water te houden.

De laagst geklokte Nehalem i7 is zeer betaalbare moordende concurrentie.
Ongeacht of de cpu nu/wel niet overklokbaar is via de "bus" en een brakke MC heeft.

quote:
Jazco2nd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:41:
Op dit moment vind ik het erg jammer dat de AMD Phenom X4 9350e de enige is die mooi bij de 780G hoort. De prestaties van deze vallen in de meeste tests een beetje tegen als je het vergelijkt met oudere modellen (K8). Maar de HT bus zorgt er wel voor dat de 780G optimaal presteert.
Niet vergeten dat er nog triple cores zijn die eveneens gebruik maken van die nieuwe HT bus, die hebben dan wel een iets hogere thermal envelope, maar ik neem aan dat ze wel vrij makkelijk te undervolten zijn, aangezien de meeste X3 2,4GHz cpu's de 3GHz halen zonder voltage verhoging. Of zo had ik toch de indruk bij het rondschuimen in het ruime sop des internets. ;)
Reg. datum: 01 juni 2008

quote:
gadjo23 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:06:
De laagst geklokte Nehalem i7 is zeer betaalbare moordende concurrentie.
Ongeacht of de cpu nu/wel niet overklokbaar is via de "bus" en een brakke MC heeft.
Al gezien wat de X58 moederborden gaan kosten? Triple chanel DDR3 kitje?

Ik denk dat de moordende concurrentie eerder wel eens andersom zou kunnen zijn...

God ja, meer als 300 euro kun je nagaan wat Intel zich kan permitteren.
In loop van tijd zullen er toch goedkopere borden komen al hoewel Intel borden gemiddeld genomen altijd wel duurder zijn.

Reg. datum: 26 april 2002

quote:
penetreerbeer schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:41:
Het is gebeurd gasten. AMD heeft zijn fabrieken verkocht!
De fabriek in Dresden wordt verkocht en er wordt nog verder geld geïnvesteerd in verdere technieken. De fabriek in New York zal er uiteindelijk ook komen. En een groot deel van de schulden worden weggewerkt!!
[...]
Interessant kijkvoer wat hier (indirect) mee te maken heeft: http://www.uitzendinggemi...be2a55aebcde8a6828ba0a28a
Alternatief direct naar player window http://player.omroep.nl/?aflID=7933615
quote:
Tegenlicht: Sponsors voor Uncle Sam

Datum uitzending: 15-09-2008 20:55

Wat doe je als je financieel in de problemen komt? Dan leen je geld, het liefst bij vrienden. Maar wat als die niet thuis geven? Dan moet je aankloppen bij je vijanden, of bij wie daarvoor doorgaan. Dat overkwam Citibank, de grootste bank van Amerika, toen zij vorig jaar werd overvallen door de gevolgen van de kredietcrisis. Het verhaal van een bank die in de problemen kwam, de redding vanuit het Midden-Oosten en de geheimzinnige rol van een steenrijke prins. Regie: Shuchen Tan.

DaCoTa wijzigde dit bericht 07-10-2008 12:36 (37%)

You can't always get what you want. I can, but you can't.

link doet het niet, niet bij mij tenminste

alternatieve link nu wel :)

Crp wijzigde dit bericht 07-10-2008 13:19 (49%)

AMD Turion TL-60

quote:
DevilsProphet schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 11:02:
[...]

Niet persé, als ze kwalitatief betere chipsets kunnen leveren dan de cpu fabrikanten zelf, dan zitten ze weer gebeiteld, mits er genoeg aandacht aan hun chipsets wordt gespendeerd in de commerciële kanalen. Maarja, met de huidige trend om volledige platformen van een bepaalde fabrikant te kopen ipv enkel een cpu van een bepaalde fabrikant wordt het er waarschijnlijk ook niet beter op. Gelukkig hebben ze hun aanzien uit de wereld van de grafische kaarten nog.
Ik verwacht niet dat intel of amd grote steken laat vallen zodat nvidia terug kan komen, intel kan sowieso niet wat zover ik weet hebben geen licentie meer voor de nieuwste FSB of quickpath. En alleen voor amd blijven produceren lijkt ook niet echt mogelijk nu AMD een groot aantal chipset jaarlijks uitbrengt. Nvidia krijgt ook zwaarder op de server markt, waar ze nu nog groot en deel van de opterons voorziet zal amd volgend jaar dat ook langzaam gaan overnemen met hun eigen server chipset. Ze hebben een geluk dat amd de licenctie van de HT niet kan beëindigen, zoals intel via buiten spel heeft gezet.

Ik denk dat het heel zwaar gaat worden voor nvidia, en dat ze nog wel tijdje mee draaien maar niet meer in high end, net als Via het nog tijd heeft uitgehouden. Tegen die tijd in nvidia waarschijnlijk ook minder waard geworden en zal het misschien overgenomen worden.

Niet vergeten dat nVidia nog steeds krachtig staat in de markt van enthousiast grafische kaarten. Het is zowaar bijna de Intel van die markt, als ik mensen met iets minder diepgaande kennis soms bezig hoor. ;)
AMD Turion TL-60

Nog wel, maar dat kan snel veranderen, 3DFX was ook een grote speler van zijn tijd.

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: