Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
-->940BE<--

AMD kan de prijzen wel zo hoog doen, maar het wachten is natuurlijk op de eerste benchmarks. Als de prijs prestatie dan tegenvalt, is de prijs te hoog tov de C2Q's.
Maar net wat je zegt, AMD zal de cpu echt niet zo hoog prijzen als de prestatie tegen valt, daarentegen zijn ze altijd scherp met zijn prijzen tov de prestatie.

Specs: Sulaco 940BE @3.9GHz

http://hawn.be/

quote:
Hacku schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
Hm, dat snap ik niet goed. AMD maakt geen moederborden, dus koop je sowieso al een moederbord van een ander merk. Er zit wel een AMD chipset op, maar Intel heeft ook chipsets (meer zelf: Intel heeft eigen moederborden, en ik kan je vertellen die kwalitatief erg goed zijn). Waarschijnlijk bedoel je de videokaart (AMD + ATI), maar dat is ook maar één onderdeel van de hele configuratie.
Als ATI/AMD grafische kaarten goed werken op een AMD setup en en evengoed op een Intel setup, dan begint de factor prijs door te wegen.

Mijn eisen vloeien voort uit persoonlijke ervaringen, namelijk: geklooi met een AMD cpu, een nForce chipset en een ATI grafische kaart. Waanzinnige stabiliteit op een intel-only laptop. Deze vorm van ultieme stabiliteit was ik nog niet gewoon - mijn eerste grote computerbouwervaringen komen uit het AMD+Via tijdperk - en is dus de absolute nummer één geworden op mijn verlanglijstje. Dit poog ik dus te benaderen met afzonderlijke desktop onderdelen door zoveel mogelijk te gaan voor één enkel merk voor het volledige platform. Aangezien AMD geen eigen moederborden maakt moet ik wel gaan voor een third-party moederbord, maar dat is voor mij niet zo'n probleem. Ik zal wel opzoekingswerk doen om te zien of een bepaald moederbord dat mijn interesse gewekt heeft geen mankementen vertoont (ik denk aan de gigabyte 790FX DS4 of DS5 moederborden van een tijdje terug).

Natuurlijk kan Intel eveneens een volledig platform van eigen merk aanbieden, buiten natuurlijk de chipset op de grafische kaart. Niet dat zoiets veel problemen zou geven. Wat mij er vooral van weerhoud om voor Intel te kiezen is namelijk de prijs. Een heftige dualcore zoals de E8400 kost makkelijk 150, een middenmoot quadcore zoals de Q6600 kost minstens evenveel. Een budgetmodel van Intel kost inderdaad minder, maar je moet nog steeds een moederbord aanschaffen dat makkelijk boven de prijs van een equivalent amd gebaseerd moederbord zit. Ik zou namelijk een 780G moederbord (of misschien een 790GX als die niet te duur blijkt te zijn) aankopen voor de nieuwere socket en de nieuwere southbridge.

Ik moet echter toegeven dat ik niet met dezelfde toewijding opzoekingswerk heb verricht in het budget gedeelte van het Intel-kamp, maar het feit dat de goedkopere modellen van de Tweakers eigen Buyers Guide uitgerust worden met AMD cpu + chipset doet mij er lichtjes aan twijfelen of Intel even sterk staat in het lage marktsegment als AMD.

En ja, de underdog steunen heeft zoiets ruig, vind je niet? ;)
Viktor
Reg. datum: 26 januari 2002

quote:
Ik zal wel opzoekingswerk doen om te zien of een bepaald moederbord dat mijn interesse gewekt heeft geen mankementen vertoont (ik denk aan de gigabyte 790FX DS4 of DS5 moederborden van een tijdje terug).
Laat die DS5 maar links liggen ;) Zie ook GA-790FX-DS5 + 9850 BE = Unstable

Reg. datum: 01 juni 2008

Weet er iemand of er nog nieuwe borden onderweg zijn met AMD790GX chipset?? (van Gigabyte)
Voorlopig zie ik alleen maar de GA-MA790GP-DS4H.

Viktor

Waarschijnlijk komt er in de toekomst nog een andere revisie / model uit ofzo, maar voorlopig is er nog niks bekend.

quote:
Hij bedoelt meschien dat de DS4 ook mankementen vertoont en dat klopt ik heb hier 2 kapotte DS4 mobo's liggen.
Ik neem niet eens de moeite om ze op RMA te doen want dan krijg ik weer bocht....

-=Specs=-Oc'ing - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box..

Reg. datum: 27 juni 2008

quote:
Tweakers.mette schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
Weet er iemand of er nog nieuwe borden onderweg zijn met AMD790GX chipset?? (van Gigabyte)
Voorlopig zie ik alleen maar de GA-MA790GP-DS4H.
Ik hoop wel dat er meer moederborden met een 790GX chipset + 750SB uitkomen. Ik zit er ook naar te kijken, maar je komt al snel bij een MSI DKA790GX Platinum uit. Lijkt opzich geen verkeerd bord, maar ik wil wel eens wat anders uitproberen. Ik heb altijd nog MSI gehad... Niet dat ze slecht bevallen, maar ik ben wel in voor iets anders :)

Reg. datum: 25 december 2007

Tja heb ook een sterk vermoeden dat de Deneb een goede CPU wordt.
Of is dit wishfull thinking van iemand die als eerste PCtje een K6 had ,gevolgd door XP-tjes en een zooi goedkope K8 Cpus.
Ze hebben in de loop van het K8 tijdperk misschien te lang lopen dromen,de aanloop naar de Barcelona was te kort.
Ziet er naar uit dat het volgend jaar in een rap tempo zal gaan met opeenvolging van div modellen en gebruikte technieken.
DDR3, HIGH-K en 6 to 12 cores en fusion chips,een achteraf geslaagde overname van ATI, een innovatief bedrijf .
Gun het ze dan ook van harte om zich te kunnen weren tegen die grote concurrent ,die concurrentie vervalsing niet schuwt. (ik ben toch niet gek... de Mediamarkt)
Ik heb een kort avontuur met de Agena gehad in combinatie met een DS5 van Gigabyte en de CPU weer verkocht ipv het mobo...
Wil zooo graag een quad core van AMD .

In de resterende tijd kijken wat er nog aan moederborden verschijnt.
Wel beetje jammer dat DDR3 mobos wat later zullen verschijnen dan de Deneb in Januari.
Maar goed er zullen zeker diverse DDr2 borden met SB750 ondersteuning te verwachten zijn.

Reg. datum: 24 juli 2000

Ik heb ook goede hoop dat het sentiment rond AMD gaat draaien. Deneb lijkt i.i.g. een droom qua compatibiliteit te worden.

En Intel blijft (afgezien van de CPU's zelf) toch kloten, kijk naar de nieuwsberichten over de X58 i.c.m. geheugen voltage en de Atom i.c.m. een chipset die 3x zoveel verbruikt als de proc zelf.

quote:
grizzlybeer schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:25:
Deneb lijkt i.i.g. een droom qua compatibiliteit te worden.
Kun je dat even verklaren?

Ook gaat mijn voorkeur uit naar AMD omdat ze komen met deftige totaaloplossingen voor allerlei categorieën, zoals bijvoorbeeld voor de HTPC: K10+780G = vuurwerk.

Nou, het is lang geleden dat er een CPU/chipset was die 2 soorten geheugen aan kon. En hij gaat passen in de oude sockets zonder allerlei (elektrische) problemen zoals bij Intel. En vermogen neemt zelfs af dus dat is ook geen beperking (met name fijn voor mATX gebruikers).

grizzlybeer wijzigde dit bericht 05-10-2008 02:08 (38%)

Reg. datum: 18 oktober 2004

http://img139.imageshack.us/img139/4314/45nmdie1es8.jpg
quote:
According to AMD,Shanghai will be 20 percent faster than Barcelona clock-for-clock, and 35 percent faster than the fastest Barcelona once higher frequencies are taken into consideration.
http://arstechnica.com/ne...o-shanghai-45nm-cpus.html

http://img296.imageshack.us/img296/6834/phenom45nmcrysis04ax1.jpg

Crysis
http://img296.imageshack.us/img296/6633/9061c6a07a6d439a8054bb7sv5.gif

Quake Wars
http://img296.imageshack.us/img296/5136/959bae4fbf3a40c791fc13ecz5.gif

http://img296.imageshack.us/img296/6960/primekf6.gif

http://www.tomshardware.c...45nm-heart-beating-faster

900Mhz geeft toch een aardige boost nietwaar? Alles met zeezout genomen. Leuke voltages :)

Nog wat info..20% clockspeeds improvement over Barcelona.

http://www.eweek.com/c/a/...ing-Shanghai-to-Partners/

dreee wijzigde dit bericht 05-10-2008 03:14 (11%)

Ik weet niet veel en ik kan nog vanalles leren...OCCT Perestroika

-= HD5870 =-

In games dus geen 20% boost per clock maar eerder iets van 8 zo te zien. Mja het is een boost :) Maar eigenlijk hebben ze die 20% wel nodig. Dus hopelijk zijn de final versie's nog wat sneller. Heb nu tijdelijk even een Phenom X3 8450 er in gedaan die loopt nu op 2.4 Ghz. Hij kan wel 2.7 maar NB speeds geven wat problemen :P Straks wil ik er een 45nm BE in gooien.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

quote:
Astennu schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:27:
In games dus geen 20% boost per clock maar eerder iets van 8 zo te zien. Mja het is een boost :) Maar eigenlijk hebben ze die 20% wel nodig. Dus hopelijk zijn de final versie's nog wat sneller. Heb nu tijdelijk even een Phenom X3 8450 er in gedaan die loopt nu op 2.4 Ghz. Hij kan wel 2.7 maar NB speeds geven wat problemen :P Straks wil ik er een 45nm BE in gooien.
Prestaties in games zijn dan ook afhankelijk van meer dan enkel de CPU, dus volgens mij moet je die 20% niet zoeken bij games maar bij cpu-only intensieve taken zoals bv compilen, encoden, encrypten, renderen, etc.
Viktor

Daarnaast hebben de eerste Deneb cpu's al een hogere kloksnelheid dan de Phenom bij launch.

-->940BE<--

Zijn er trouwens al benamingen bekend voor de Denebs? Ik bedoel, voor de 65nm is nu Phenom 9850 X4, maar stax met de 45nm? Ik hoop voor de comsument dat ze de benamingen zo aanpassen dat men door de bomen het bos nog wel kunnen blijven zien.

quote:
XenoMorpH schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:55:
Zijn er trouwens al benamingen bekend voor de Denebs? Ik bedoel, voor de 65nm is nu Phenom 9850 X4, maar stax met de 45nm? Ik hoop voor de comsument dat ze de benamingen zo aanpassen dat men door de bomen het bos nog wel kunnen blijven zien.
nieuws: 'AMD gaat naamgeving processors herzien'
Viktor

quote:
XenoMorpH schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:55:
Zie de link van DevilsProphet hierboven. Het wordt er helaas niet duidelijker op.

-->940BE<--

Ah...die heb ik dus gemist, wordt er dus niet duidelijk op :(

Reg. datum: 17 februari 2006

Gisteren een upgrade gedaan van een 4600+ naar een 9650. Ik was benieuwd of het upgraden allemaal zo makkelijk is als AMD beweert, maar alles ging vlekkeloos. Het systeem voelt wat responsiever dan eerst. Verder heb ik nog niet zoveel getest.

PC Kamers PC thuis thuis || Sony A200 || Sony DT 18-70 F/3.5-5.6 || Minolta AF 70-210 F/4.5-5.6

quote:
PowerUp schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:59:
Gisteren een upgrade gedaan van een 4600+ naar een 9650. Ik was benieuwd of het upgraden allemaal zo makkelijk is als AMD beweert, maar alles ging vlekkeloos. Het systeem voelt wat responsiever dan eerst. Verder heb ik nog niet zoveel getest.
Merk je een verschil in temperaturen?

Of heb je ook de koeler vervangen? (moest je nu bv telkens de boxed cooler gebruiken van elke cpu)

DevilsProphet wijzigde dit bericht 05-10-2008 17:05 (11%)

Reg. datum: 17 februari 2006

Nog niet echt de temperaturen vergeleken. Ik was mn koelpasta kwijt, dus heb ik de boxed cooler er op zitten ipv een Zalman 9500 AM2. Maar als het goed is moet het verschil in temperatuur te verwaarlozen zijn, ik ben van 89 W naar 95 W gegaan.

PC Kamers PC thuis thuis || Sony A200 || Sony DT 18-70 F/3.5-5.6 || Minolta AF 70-210 F/4.5-5.6

-= HD5870 =-

quote:
DevilsProphet schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:46:
[...]

Prestaties in games zijn dan ook afhankelijk van meer dan enkel de CPU, dus volgens mij moet je die 20% niet zoeken bij games maar bij cpu-only intensieve taken zoals bv compilen, encoden, encrypten, renderen, etc.
Nja goed. De 45nm AMD's gaan de Penryn dus niet vervangen als Game CPU want dan is 20% echt nodig als niet meer. In multimedia loopt intel ook behoorlijk voor dus ik vrees dat Deneb het gat tussen K10 en Penryn nog niet eens dicht krijgt wel voor een groot deel maar niet helemaal. Nehalem zal Penryn in multimedia en server apps weg blazen alleen in games niet.

Ik vind het gewoon jammer. Had gehoopt dat AMD toch weer een beetje bij zou kunnen komen. Ik hoop dat de echte reviews straks een ander beeld laten zien.

Astennu wijzigde dit bericht 05-10-2008 20:43 (10%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Nou, ik koop lekker een Deneb hoor. Platform van AMD is gewoon super, dus dat ga ik niet veranderen voor een Intel. En je zult zien dat er in het begin weer problemen zullen zijn (zie o.a. bericht over 1,65 volt). Was bij AMD ook zo (SB600), maar dat is gelukkig voorbij.

Ik heb mijn onboard HD3200 bijna 100% overgeclockt en draai alle games die ik heb vloeiend.

Viktor

Het is nog te vroeg om conclusies te trekken, Astennu. Sowieso hoef je geen wonderen te verwachten, maar ik reken toch op een leuke boost :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: