Specs: Sulaco 940BE @3.9GHz
[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw TopicAls ATI/AMD grafische kaarten goed werken op een AMD setup en en evengoed op een Intel setup, dan begint de factor prijs door te wegen.quote:Hacku schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:45:
Hm, dat snap ik niet goed. AMD maakt geen moederborden, dus koop je sowieso al een moederbord van een ander merk. Er zit wel een AMD chipset op, maar Intel heeft ook chipsets (meer zelf: Intel heeft eigen moederborden, en ik kan je vertellen die kwalitatief erg goed zijn). Waarschijnlijk bedoel je de videokaart (AMD + ATI), maar dat is ook maar één onderdeel van de hele configuratie.
Mijn eisen vloeien voort uit persoonlijke ervaringen, namelijk: geklooi met een AMD cpu, een nForce chipset en een ATI grafische kaart. Waanzinnige stabiliteit op een intel-only laptop. Deze vorm van ultieme stabiliteit was ik nog niet gewoon - mijn eerste grote computerbouwervaringen komen uit het AMD+Via tijdperk - en is dus de absolute nummer één geworden op mijn verlanglijstje. Dit poog ik dus te benaderen met afzonderlijke desktop onderdelen door zoveel mogelijk te gaan voor één enkel merk voor het volledige platform. Aangezien AMD geen eigen moederborden maakt moet ik wel gaan voor een third-party moederbord, maar dat is voor mij niet zo'n probleem. Ik zal wel opzoekingswerk doen om te zien of een bepaald moederbord dat mijn interesse gewekt heeft geen mankementen vertoont (ik denk aan de gigabyte 790FX DS4 of DS5 moederborden van een tijdje terug).
Natuurlijk kan Intel eveneens een volledig platform van eigen merk aanbieden, buiten natuurlijk de chipset op de grafische kaart. Niet dat zoiets veel problemen zou geven. Wat mij er vooral van weerhoud om voor Intel te kiezen is namelijk de prijs. Een heftige dualcore zoals de E8400 kost makkelijk 150, een middenmoot quadcore zoals de Q6600 kost minstens evenveel. Een budgetmodel van Intel kost inderdaad minder, maar je moet nog steeds een moederbord aanschaffen dat makkelijk boven de prijs van een equivalent amd gebaseerd moederbord zit. Ik zou namelijk een 780G moederbord (of misschien een 790GX als die niet te duur blijkt te zijn) aankopen voor de nieuwere socket en de nieuwere southbridge.
Ik moet echter toegeven dat ik niet met dezelfde toewijding opzoekingswerk heb verricht in het budget gedeelte van het Intel-kamp, maar het feit dat de goedkopere modellen van de Tweakers eigen Buyers Guide uitgerust worden met AMD cpu + chipset doet mij er lichtjes aan twijfelen of Intel even sterk staat in het lage marktsegment als AMD.
En ja, de underdog steunen heeft zoiets ruig, vind je niet?
Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
Laat die DS5 maar links liggenquote:Ik zal wel opzoekingswerk doen om te zien of een bepaald moederbord dat mijn interesse gewekt heeft geen mankementen vertoont (ik denk aan de gigabyte 790FX DS4 of DS5 moederborden van een tijdje terug).
Reg. datum: 01 juni 2008
Voorlopig zie ik alleen maar de GA-MA790GP-DS4H.
Hij bedoelt meschien dat de DS4 ook mankementen vertoont en dat klopt ik heb hier 2 kapotte DS4 mobo's liggen.quote:Hacku schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:51:
[...]
Laat die DS5 maar links liggenZie ook GA-790FX-DS5 + 9850 BE = Unstable
Ik neem niet eens de moeite om ze op RMA te doen want dan krijg ik weer bocht....
-=Specs=-Oc'ing - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box..
Reg. datum: 27 juni 2008
Ik hoop wel dat er meer moederborden met een 790GX chipset + 750SB uitkomen. Ik zit er ook naar te kijken, maar je komt al snel bij een MSI DKA790GX Platinum uit. Lijkt opzich geen verkeerd bord, maar ik wil wel eens wat anders uitproberen. Ik heb altijd nog MSI gehad... Niet dat ze slecht bevallen, maar ik ben wel in voor iets andersquote:Tweakers.mette schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
Weet er iemand of er nog nieuwe borden onderweg zijn met AMD790GX chipset?? (van Gigabyte)
Voorlopig zie ik alleen maar de GA-MA790GP-DS4H.
Reg. datum: 25 december 2007
Of is dit wishfull thinking van iemand die als eerste PCtje een K6 had ,gevolgd door XP-tjes en een zooi goedkope K8 Cpus.
Ze hebben in de loop van het K8 tijdperk misschien te lang lopen dromen,de aanloop naar de Barcelona was te kort.
Ziet er naar uit dat het volgend jaar in een rap tempo zal gaan met opeenvolging van div modellen en gebruikte technieken.
DDR3, HIGH-K en 6 to 12 cores en fusion chips,een achteraf geslaagde overname van ATI, een innovatief bedrijf .
Gun het ze dan ook van harte om zich te kunnen weren tegen die grote concurrent ,die concurrentie vervalsing niet schuwt. (ik ben toch niet gek... de Mediamarkt)
Ik heb een kort avontuur met de Agena gehad in combinatie met een DS5 van Gigabyte en de CPU weer verkocht ipv het mobo...
Wil zooo graag een quad core van AMD .
In de resterende tijd kijken wat er nog aan moederborden verschijnt.
Wel beetje jammer dat DDR3 mobos wat later zullen verschijnen dan de Deneb in Januari.
Maar goed er zullen zeker diverse DDr2 borden met SB750 ondersteuning te verwachten zijn.
Reg. datum: 24 juli 2000
En Intel blijft (afgezien van de CPU's zelf) toch kloten, kijk naar de nieuwsberichten over de X58 i.c.m. geheugen voltage en de Atom i.c.m. een chipset die 3x zoveel verbruikt als de proc zelf.
Kun je dat even verklaren?quote:grizzlybeer schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:25:
Deneb lijkt i.i.g. een droom qua compatibiliteit te worden.
Ook gaat mijn voorkeur uit naar AMD omdat ze komen met deftige totaaloplossingen voor allerlei categorieën, zoals bijvoorbeeld voor de HTPC: K10+780G = vuurwerk.
Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
grizzlybeer wijzigde dit bericht 05-10-2008 02:08 (38%)
Reg. datum: 18 oktober 2004

http://arstechnica.com/ne...o-shanghai-45nm-cpus.htmlquote:According to AMD,Shanghai will be 20 percent faster than Barcelona clock-for-clock, and 35 percent faster than the fastest Barcelona once higher frequencies are taken into consideration.

Crysis

Quake Wars

http://www.tomshardware.c...45nm-heart-beating-faster
900Mhz geeft toch een aardige boost nietwaar? Alles met zeezout genomen. Leuke voltages
Nog wat info..20% clockspeeds improvement over Barcelona.
http://www.eweek.com/c/a/...ing-Shanghai-to-Partners/
dreee wijzigde dit bericht 05-10-2008 03:14 (11%)
Ik weet niet veel en ik kan nog vanalles leren...OCCT Perestroika
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
Prestaties in games zijn dan ook afhankelijk van meer dan enkel de CPU, dus volgens mij moet je die 20% niet zoeken bij games maar bij cpu-only intensieve taken zoals bv compilen, encoden, encrypten, renderen, etc.quote:Astennu schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:27:
In games dus geen 20% boost per clock maar eerder iets van 8 zo te zien. Mja het is een boostMaar eigenlijk hebben ze die 20% wel nodig. Dus hopelijk zijn de final versie's nog wat sneller. Heb nu tijdelijk even een Phenom X3 8450 er in gedaan die loopt nu op 2.4 Ghz. Hij kan wel 2.7 maar NB speeds geven wat problemen
Straks wil ik er een 45nm BE in gooien.
Specs: Sulaco 940BE @3.9GHz
nieuws: 'AMD gaat naamgeving processors herzien'quote:XenoMorpH schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:55:
Zijn er trouwens al benamingen bekend voor de Denebs? Ik bedoel, voor de 65nm is nu Phenom 9850 X4, maar stax met de 45nm? Ik hoop voor de comsument dat ze de benamingen zo aanpassen dat men door de bomen het bos nog wel kunnen blijven zien.
Zie de link van DevilsProphet hierboven. Het wordt er helaas niet duidelijker op.quote:XenoMorpH schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:55:
Zijn er trouwens al benamingen bekend voor de Denebs? Ik bedoel, voor de 65nm is nu Phenom 9850 X4, maar stax met de 45nm? Ik hoop voor de comsument dat ze de benamingen zo aanpassen dat men door de bomen het bos nog wel kunnen blijven zien.
PC Kamers PC thuis thuis || Sony A200 || Sony DT 18-70 F/3.5-5.6 || Minolta AF 70-210 F/4.5-5.6
Merk je een verschil in temperaturen?quote:PowerUp schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 16:59:
Gisteren een upgrade gedaan van een 4600+ naar een 9650. Ik was benieuwd of het upgraden allemaal zo makkelijk is als AMD beweert, maar alles ging vlekkeloos. Het systeem voelt wat responsiever dan eerst. Verder heb ik nog niet zoveel getest.
Of heb je ook de koeler vervangen? (moest je nu bv telkens de boxed cooler gebruiken van elke cpu)
DevilsProphet wijzigde dit bericht 05-10-2008 17:05 (11%)
PC Kamers PC thuis thuis || Sony A200 || Sony DT 18-70 F/3.5-5.6 || Minolta AF 70-210 F/4.5-5.6
Nja goed. De 45nm AMD's gaan de Penryn dus niet vervangen als Game CPU want dan is 20% echt nodig als niet meer. In multimedia loopt intel ook behoorlijk voor dus ik vrees dat Deneb het gat tussen K10 en Penryn nog niet eens dicht krijgt wel voor een groot deel maar niet helemaal. Nehalem zal Penryn in multimedia en server apps weg blazen alleen in games niet.quote:DevilsProphet schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 13:46:
[...]
Prestaties in games zijn dan ook afhankelijk van meer dan enkel de CPU, dus volgens mij moet je die 20% niet zoeken bij games maar bij cpu-only intensieve taken zoals bv compilen, encoden, encrypten, renderen, etc.
Ik vind het gewoon jammer. Had gehoopt dat AMD toch weer een beetje bij zou kunnen komen. Ik hoop dat de echte reviews straks een ander beeld laten zien.
Astennu wijzigde dit bericht 05-10-2008 20:43 (10%)
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
Ik heb mijn onboard HD3200 bijna 100% overgeclockt en draai alle games die ik heb vloeiend.
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.