Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Viktor

Rechts staat wel: KA780G-M [With Sideport Memory]

Reg. datum: 14 augustus 2002

Volgens de MSI site zijn er 2 mobo's met sideport. Maar ze zijn niet de eerste JW (http://www.jwele.com/motherboard_list.php?56) heeft ook 2 mobo's met Sideport. En Gigabyte had ook al eerder een 780G met sideport (weet alleen niet of dat 128mb is of 64mb).

Alleen Asus heeft geen 780G met Sideport.

Trouwens, JW heeft een 780G moederbord mét Sideport en dat alles op ITX formaat! scroll naar beneden voor een closeup. Best raar zoveel op zo'n klein bordje. Alleen Firewire mist maar dat zie je helaas wel vaker.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 02-10-2008 15:43 (4%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 06 februari 2005

quote:
AM3 CPUs should work in your AM2+ board

If we were not clear before on this issue, our sources from the industry are telling us that 45nm AM3 CPU should easily fit your existing AM2 board, and it should even work.

AM3 and AM2 sockets are pin compatible, but naturally some of the AM3 pins are for DDR3 memory while in AM2 they are for DDR2 memory. Since Deneb and later Propus and other 45nm CPUs have a combo memory controller, the CPU will be able to support both DDR2 and DDR3 memory.

Our sources said that the original plan is that AM3 CPU will work in your AM2 motherboard with DDR2 and once the right time is come, you can plug this CPU in AM3 board and enjoy the pleasure of DDR3 memory.

This sounds too good to be true but at the same time, it’s not that AMD has many chance to attract a lot of attention. We will keep you posted if this is still the case but don't expect Deneb 45nm quad core before the end of the Q4 2008.

Bron
quote:
Mini-ITX bord van Albatron met 780G chipset

Dat mini-ITX borden qua features niet veel onder hoeven te doen voor hun grotere broers bewijst Albatron met de KI780G, een uiterst klein moederbord gebaseerd op de 780G chipset van AMD. Het bordje meet slechts 17x17 cm en heeft alle onderdelen aan boord om een complete configuratie te bouwen. Het bordje heeft een 24-pins ATX connector en een aparte 4-pins connector voor de processor.

Er is plaats voor een Socket AM2+ processor met een maximale TDP waarde van 65 watt en met twee sodimm geheugensloten behoort 4GB DDR2 in dual channel tot de mogelijkheden. Meer opvallend is dat het mini-ITX bordje beschikt over een PCI-Express 16x slot, geschikt voor een snelle high-end videokaart. Wie geen snelle grafische kaart nodig heeft kan gebruik maken van de HD3200 videoprocessor in de chipset, welke beschikt over 128MB eigen geheugen. Deze videochip is compatible met DX10.1 en kan probleemloos Blu-ray videobestanden afspelen.

http://www.hardware.info/images/news/Albatron_KI780G_board_01.jpg

Voor het aansluiten van harde schijven en DVD drives zijn er vier SATA aansluitingen en een IDE poort op het moederbordje ondergebracht. Ook het I/O paneel op de Albatron KI780G is zeer compleet uitgerust met Gigabit LAN, e-SATA, 7.1 audio, USB, VGA, DVI en HDMI aansluiting. De prijs van deze alleskunner is nog niet bekend.

Update: Het PCI-Express slot van dit bord heeft een 4x verbinding in plaats van de eerder aangegeven 16x. Dit heeft volgens Albatron echter geen gevolgen voor de compatibiliteit met 16x videokaarten.

Bron
quote:
AMD Opteron op 45nm in massaproductie

Terwijl Intel met de Core i7 alweer toe is aan een tweede generatie 45nm processors zal AMD dit jaar haar debuut maken op dit productieproces. Ze hebben de laatste hand gelegd aan de 45nm Opteron met de codenaam Shanghai en zijn nu begonnen met de massaproductie van de nieuwe chip.

De 45nm Shanghai is volgens AMD ongeveer 20% sneller per kloktik dan zijn 65nm voorganger, de Barcelona. Verder is het L3-cachegeheugen van de nieuwe quadcore vergroot naar 6 MB. De nieuwe Opterons passen op socket F moederborden en zullen vanaf oktober verkrijgbaar zijn in kloksnelheden van 2,1 tot 2,7 GHz. Vanaf volgend jaar komen er ook een aantal nieuwe modellen bij met een snellere Hypertransport verbinding en zal er een processor op 2,8 GHz worden geïntroduceerd.

Naast de verbeterde prestaties heeft AMD ook het aan het stroomverbruik gewerkt, want de nieuwe quadcores worden aanzienlijk zuiniger dan de huidige 65nm Barcelona generatie. De TDP waardes beginnen bij 55 watt voor de modellen tot 2,3 GHz en 75 watt voor de modellen tot 2,7 GHz. Prijzen voor deze nieuwe generatie AMD processors zijn nog niet bekend gemaakt.

Bron

penetreerbeer wijzigde dit bericht 02-10-2008 17:07 (58%)

Viktor

2,7Ghz, zoals ik al dacht dus.
quote:
server chips worden altijd op lagere clocks geïntroduceerd
Maar nog altijd sneller dan die 2,1GHz bij Barcelona launch :)

Viktor

quote:
Astennu schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 10:22:
Ook de FP meld het een en ander wat jullie al hebben gemeld:

[...]

Als ik dit zo lees zullen we eerst wel wat 2500-2700 MHz modellen krijgen met 75 watt en daar na de snellere die tot 105 gaan. Uitgaand van de verbeterde efficiëntie zal 55 watt voor de 2.2 tot 2.4 GHz modellen bedoelt zijn.

Ik ben benieuwd. Ik vind het prima als er maar redelijk snel een black edition is die we kunnen kopen :P echter vrees ik dat we moeten wachten tot de 105 watt modellen. En dus volgend jaar.

Deze performance boost zal in ieder geval het gat met Penryn dichten. Als die performance boost ook voor games geld zou dit nog wel eens de nieuwe gaming cpu kunnen worden aangezien Nehalem daar waarschijnlijk even snel in zal zijn of iets langzamer dan Penryn. Nehalem is meer op multimedia gericht net als de P4 dat vroeger was. + Hij is ook veel op servers gericht. Maar games zullen niet veel baat hebben bij 8 threads. Maar goed in multimedia land heeft AMD nog veel werk te doen. Ook in serverland moeten ze beter gaan doen want daar gaan rake klappen vallen door Nehalem.
Het bericht op de frontpage klopt volgens mij niet, de eerste Shanghai cpu's zullen geen gebruik maken van HT3.0

-= HD5870 =-

Als ik naar die roadmap kijk valt het me op dat er meer dan een jaar gebruik gemaakt gaat worden van 45nm. Je ziet niets over 32nm. En ik dacht dat AMD het gat wat er nu tussen AMD en Intel zit qua productie process wou dichten.

Ook komt instanbul erg laat aangezien Intel nu al een 6 core cpu uit heeft. Dus ze moeten toch even vlink door gaan werken daar. En er moet een hele goede opvolger voor Shanghai komen. Want ze lopen nog steeds achter aangezien nehalem ook voor de deur staat. En op de huidige roadmap is niets terug te vinden wat echt interessant zou zijn voor desktops. Misschien istanbul nog als het een native core is met een hogere performance per clock.

Ik maak me daar toch een beetje zorgen om.

Edit:

Zo te zien heeft intel wat problemen met hun nieuwe on die MC:
quote:
Permanent damage to the CPU
Although we've been aware of the CPU and memory Voltage issue of the Core i7 and the X58 chipset, the first official word on it all has come not from Intel, but rather Asus by the means of a sticker on the memory slots of its P6T Deluxe motherboard.

This seems to indicated that the solution to the problem wasn't as easy as it was thought to be and seperating the Voltage might either be more complicated, or it could just be that the first generation of X58 will have to live with combined Vcore and Vmem.

The sticker reads "Accord to Intel CPU SPEC, DIMMS with Voltage settings over 1.65V may damage the CPU permanently. We recomment that you install the DIMMs with the Voltage setting below 1.65V" and if that's not warning enough, we don't know what is, as frying a Core i7 won't be a fun or cheap experience.

You can find the sticker picture as well as a few more additional pictures of the P6T Deluxe motherboard here
Wel grappig. AMD had dit niet. Die kon de voltages gewoon los regelen. Het was wel zo dat ze eerst dachten dat hoge memory voltages de MC kon killen. Maar ik heb daar zelf nooit problemen mee gehad of over gehoord. Alleen geruchten.

Astennu wijzigde dit bericht 03-10-2008 09:37 (66%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

quote:
Hacku schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:27:
Het bericht op de frontpage klopt volgens mij niet, de eerste Shanghai cpu's zullen geen gebruik maken van HT3.0
Heb je hier ook een bron van, ik twijfel er namelijk erg aan. Het verhaal is dat AMD zijn eerste 45nm chips voor AM2+ zou bakken en die heeft HT3. Als ze dan geen gebruik maken van die HT3 bus dan hebben ze die voor niets geimplementeerd bij de AM2+ socket. Daarom vindt ik het raar. K snap natuurlijk dat we later ook een AM3 processor om een AM2+ socket kunnen plaatsen, maar toch....

@Astennu: Heeft die voltage regeling problemen niet toevallig te maken met High-K? Misschien zeg ik iets stoms hoor :+

AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits

Viktor

Uiteraard is er HT3.0 aan boord, maar er zijn nog geen HT3.0 server chips. Dus zal Shanghai gewoon op HT2.0 snelheid werken.

quote:
Hacku schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:09:
Uiteraard is er HT3.0 aan boord, maar er zijn nog geen HT3.0 server chips. Dus zal Shanghai gewoon op HT2.0 snelheid werken.
Je hebt gelijk, ik haalde even de desktop modellen en de server modellen door de war. We hebben het natuurlijk over de server modellen. 8)7

AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits

Viktor

Inderdaad, Shanghai = Opteron ;)

Ik heb mijn mobo inmiddels gekozen, wordt de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, mATX met sideport. Hier komt een max 65 Watt cpu op.
De AMD Phenom X4 9350e lijkt me leuk, 2 GHz en 4 cores, te gebruiken met 1066MHz geheugen. Maar voor minder dan de helft van de prijs koop je de AMD Athlon 64 X2 5600+ en die is 2.9 GHz!
Ik wist nieteens dat AMD 2.9 Ghz had met een TDP van 65 Watt. Waarom is de prijs van deze maar 64 euro? Dan koopt toch niemand de 65 Watt Phenoms van 145 euro?
Alleen maar zodat je 1066MHz geheugen kan gebruiken?

Ik ga tv opnemen (FloppyDtv kaart, dus rechtstreeks het digitale signaal opnemen), tegelijkertijd misschien beetje gamen of een film kijken en tegelijkertijd torrents downloaden etc. Dus multicore is wel handig.

De reden dat ik automatisch voor de Phenom wilde gaan was dit stukje tekst uit deze review:
quote:
HyperTransport bandwidth is apparently so important to the Radeon HD 3200 that AMD recommends a 1.8GHz link—currently available only with Phenom—to make the most of the graphics core. The 3200's post-processing engine for high-definition video playback actually requires the 1.8GHz HT link that Phenom provides.
Maar de Athlon X2 5600+ heeft ook een HT van 2 GHz. Dus dat zit wel goed.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 03-10-2008 13:11 (33%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

-= HD5870 =-

quote:
Stephan224 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:06:
[...]

Heb je hier ook een bron van, ik twijfel er namelijk erg aan. Het verhaal is dat AMD zijn eerste 45nm chips voor AM2+ zou bakken en die heeft HT3. Als ze dan geen gebruik maken van die HT3 bus dan hebben ze die voor niets geimplementeerd bij de AM2+ socket. Daarom vindt ik het raar. K snap natuurlijk dat we later ook een AM3 processor om een AM2+ socket kunnen plaatsen, maar toch....

@Astennu: Heeft die voltage regeling problemen niet toevallig te maken met High-K? Misschien zeg ik iets stoms hoor :+
Nope High-K heeft te maken met de gates van de transistors. Een memory controller is wel opgebouwd uit transistors maar dat staat wel los van dit probleem. Intel heeft het gewoon zo gemaakt dat het voltage van de CPU gelijk moet zijn aan het voltage van het geheugen en de geheugen Controller. AMD maakt tegenwoordig ook gebruik van losse voltages en clockspeeds voor de MC (eigenlijk de gehele Nothbridge die in de cpu zit) Vroeger was die wel gelinkt aan de snelheid en het voltage van de CPU als ik me niet vergis.
quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:26:
Ik heb mijn mobo inmiddels gekozen, wordt de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H, mATX met sideport. Hier komt een max 65 Watt cpu op.
De AMD Phenom X4 9350e lijkt me leuk, 2 GHz en 4 cores, te gebruiken met 1066MHz geheugen. Maar voor minder dan de helft van de prijs koop je de AMD Athlon 64 X2 5600+ en die is 2.9 GHz!
Ik wist nieteens dat AMD 2.9 Ghz had met een TDP van 65 Watt. Waarom is de prijs van deze maar 64 euro? Dan koopt toch niemand de 65 Watt Phenoms van 145 euro?
Alleen maar zodat je 1066MHz geheugen kan gebruiken?

Ik ga tv opnemen (FloppyDtv kaart, dus rechtstreeks het digitale signaal opnemen), tegelijkertijd misschien beetje gamen of een film kijken en tegelijkertijd torrents downloaden etc. Dus multicore is wel handig.

De reden dat ik automatisch voor de Phenom wilde gaan was dit stukje tekst uit deze review:

[...]

Omdat die phenom een quad core is en in bepaalde apps 15-30% sneller is als een K8 core op dezelfde clocks. Dus het is een beetje afhankelijk van wat je wilt. Als je veel multithreaded apps hebt is de Phenom stukken sneller. Bij de meeste games zul je sneller zijn met de X2 maar bij nieuwere games zoals UT3 en alanwake zal dat anders zijn.

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

AMD Turion TL-60

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:26:

[...]

5600+ heeft 1Ghz link, Phenom heeft 1.6Ghz, 1.8Ghz of 2Ghz link, up en downstream.

Edit/
En Opteron systemen met HT3.0 komen pas met de eerste server chipsets van AMD in 2009, eindelijk een totaal platform voor servers.

mad_max234 wijzigde dit bericht 03-10-2008 13:58 (19%)

Huh op de AMD site staat wel 2000Mhz, http://www.amd.com/us-en/...485_13041%5E13076,00.html

"HyperTransport™ Technology

One 16x16 link @ 2000 MHz bidirectional"

Ik hoop niet dat je gelijk hebt. De 65Watt Phenoms blijken helemaal niet zo goed te presteren in deze grote review.

Jazco2nd wijzigde dit bericht 03-10-2008 14:21 (33%)

Dan heeft hij op nieuwe nieuwe cpu een aardige OC ruimte of zie ik het verkeerd?

computer says no!

Vandaag het voorlopige paradepaardje onder de AM2+ mobo's besteld de Asus M3A79-T Deluxe. Heb er hoge verwachtingen van. In eerste instantie ben ik van plan geen gekke fratsen uit te halen en mijn bestaande componenten te hergebruiken: AMD 6000 X2, 4 GB Corsair, Sapphire HD3870 Ultimate.

Maar hoop dus dat snel te upgraden na een cpu die meer de moeite waard is om te upgraden dan de marginale stapjes winst die ik nu zou bereiken door mijn 6000 aan de kant te schuiven.

Ook wil ik wel crossfire gaan draaien, maar dan moet ik ook aan een nieuwe voeding en dat loopt me nu toch weer wat te veel in de kosten.

Zodra hij binnen is kunnen jullie een review verwachten.
AMD Turion TL-60

quote:
Jazco2nd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:13:
Huh op de AMD site staat wel 2000Mhz, http://www.amd.com/us-en/...485_13041%5E13076,00.html

"HyperTransport™ Technology

One 16x16 link @ 2000 MHz bidirectional"

Ik hoop niet dat je gelijk hebt. De 65Watt Phenoms blijken helemaal niet zo goed te presteren in deze grote review.
Dat is dubbel, up en down, dan heeft de Phenom dus 4000Mhz. ;) ( 3200Mhz en 3600Mhz kan ook)

HT1.0 = Max 1GHz
HT2.0 = Max 1.4GHz
HT3.0 = Max 2.6Ghz
HT3.1 = Max 3.2Ghz

mad_max234 wijzigde dit bericht 03-10-2008 14:43 (6%)

-= HD5870 =-

quote:
loewie-643- schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:38:
Vandaag het voorlopige paradepaardje onder de AM2+ mobo's besteld de Asus M3A79-T Deluxe. Heb er hoge verwachtingen van. In eerste instantie ben ik van plan geen gekke fratsen uit te halen en mijn bestaande componenten te hergebruiken: AMD 6000 X2, 4 GB Corsair, Sapphire HD3870 Ultimate.

Maar hoop dus dat snel te upgraden na een cpu die meer de moeite waard is om te upgraden dan de marginale stapjes winst die ik nu zou bereiken door mijn 6000 aan de kant te schuiven.

Ook wil ik wel crossfire gaan draaien, maar dan moet ik ook aan een nieuwe voeding en dat loopt me nu toch weer wat te veel in de kosten.

Zodra hij binnen is kunnen jullie een review verwachten.
Een Phenom op 3.0 GHz is echt wel stukken sneller als een K8 op 3.2. Beetje hetzelfde effect als van een K8 naar een C2D gaan. Iets minder maar wel soortgelijk. Maar je kunt beter even wachten tot de 45nm cores ja. die zijn nog een hele klap sneller.

Crossfire met een HD3870 tja. Ik zou het niet meer doen. Mijn HD4850 pwnde mijn HD3870 X2. Hd4850 was wel overclocked naar 700-1100 en nu zelfs naar 750-1100. Maar toch.... een HD4870 is sneller dan 2x HD3870 in CF vooral met AA en AF. Dus ik zou de HD3870 verpatsen en een HD48xx kopen. Of nog leuker 2x HD4850 in CF gooien dan heb je pas performance :) Die Sapphire HD4850 heeft al een dual slot cooler ipv de stock single slot. Dus dat is ook mooi mee genomen.

Astennu wijzigde dit bericht 03-10-2008 16:08 (3%)

AMD Turion TL-60

En wat denken jullie gaat AMD weer terug komen in de game machines?

Ci7 gaat het gat niet groter maken dan dat het nu al is tussen de Phenom en Core 2, Deneb gaat waarschijnlijk stuk inlopen op dit gebied, zou het genoeg zijn om weer "echt" mee te doen, of zelfs...

Wat is jullie gedachten hierover?
Reg. datum: 02 december 2007

Ik hoop dat de Deneb een positieve verrassing is aangezien ik hem zelf wil kopen :)

Systeem -> http://tweakers.net/gallery/243108/sys Powered by Ati/Amd Radeon 5870/Ph2 955@3,8ghz

http://hawn.be/

Mijn gedacht hierover is: absolute performance maakt geen aars uit voor mij, ik hou het wel bij bang voor mijn bucks, zoals elk weldenkend persoon die niet besmet is met fanatiek radicalisme. Dus het kan niet anders dan dat AMD bij mij de voorkeur geniet. Mijn andere gedachte dat elke pc die ik nu koop sowieso gigantisch snel is tegenover mijn oud systeem (athlonXP 2400+, 1GB ram) doet mij ook niet direct kiezen voor het àllersnelste, ongeacht de prijs. Zeker niet. De prijs is voor mij eigenlijk van hogere prioriteit dan de absolute performance.

Maar als topper in mijn lijstje van prioriteiten is nog altijd de stabiliteit en compatibiliteit, waar AMD+ATI ook weer een streepje voor heeft op Intel waarbij je meestal weer verschillende merken gaat moeten koppelen. Sowieso blijf ik eerder weg van nForce chipsets die mijns inziens niet meer zijn wat ze ooit waren ten tijde van de nForce2. Zo had mijn broer een moederbord van MSI met een nForce4 chipset waarbij hij bijna altijd zeker een bluescreen per week of zelfs per dag kreeg. Dat kon natuurlijk liggen aan de combinatie van dat moederbord met zijn Radeon X1950Pro, maar dat is geen excuus. Nu met zijn nieuw 780G gebaseerd moederbord van Asus heeft hij gecombineerd met nog steeds de radeon zo goed als geen problemen meer. Zelfs het hot-swappen van SATA lukt middels AHCI, wat altijd voor blue screens zorgde bij het nForce4 gebaseerde moederbord. Zo tering dat het was, is het nu een zegen, zijn computer. Jawel, of toch bijna.

edit: En ineens merk ik dat ik eigenlijk wel een klein beetje offtopic ben gegaan.

Mijn gedacht over dit alles blijft echter gelden: absolute performance is voor merk- en hype-aapjes. Natuurlijk is heerschappij over een markt positief - zie ATI met zijn HD4000 reeks. We zullen wel zien, zeg ik altijd. Ik zie niet bijster veel nut in het speculeren over de toekomst, aangezien ik mijn plannen toch al grotendeels heb uitgestippeld: namelijk het kopen van een AMD 45nm processor, het aantal cores blijft koffiedik kijken, zeker sinds de toch wel positieve review van de Kuma - die eigenlijk nog maar 65nm is! Dit gecombineerd met een ATI/AMD graka en een AMD chipset gebaseerd mobo en we zijn klaar om er weer enkele jaren tegenaan te gaan.

DevilsProphet wijzigde dit bericht 03-10-2008 22:20 (19%)

AMD Turion TL-60

Wou net zeggen, dat was de vraag/stelling niet. Maar toch interessant om te lezen want zo denk ik er ook ongeveer over, en zeker als je een relatief langzame pc heb heb je bij amd een leuke systeem die hele stuk sneller is dan je oude en voor weinig. :)

Maar leek me wel leuk om discussie beetje aan te wakkeren nu we dichter bij de luanch komen van nieuwe cpu's van intel en amd.
-->940BE<--

Na wat ik allemaal heb gelezen (volg dit topic al maanden) en de review over de 6500BE die al een performance boost heeft gegeven, hoop ik echt dat de Deneb het waar zal maken.
Ci7 zal hij niet verslaan (eigenlijk niet interessant voor gamers), maar het gat dichten tussen de C2Q
Mijn 1e pc was een P1 200MMX en heb daarna alleen maar AMD's gehad ze bevallen mij nogsteeds. Een kamaraad van mij is 2 maanden geleden overgestapt op een C2D, maar wil toch weer terug, het loopt op een een of andere manier lang niet zo fijn als een AMD.
Ben best tevreden over mijn huidige 9850, en wanener de 45nm Denebs er zijn zal er zeker weten ook 1 bij mij in de pc gepropt worden :D . Misschien nog met een nieuw SB750 bordje.

Specs: Sulaco 940BE @3.9GHz

-= HD5870 =-

quote:
XenoMorpH schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:12:
Na wat ik allemaal heb gelezen (volg dit topic al maanden) en de review over de 6500BE die al een performance boost heeft gegeven, hoop ik echt dat de Deneb het waar zal maken.
Ci7 zal hij niet verslaan (eigenlijk niet interessant voor gamers), maar het gat dichten tussen de C2Q
Mijn 1e pc was een P1 200MMX en heb daarna alleen maar AMD's gehad ze bevallen mij nogsteeds. Een kamaraad van mij is 2 maanden geleden overgestapt op een C2D, maar wil toch weer terug, het loopt op een een of andere manier lang niet zo fijn als een AMD.
Ben best tevreden over mijn huidige 9850, en wanener de 45nm Denebs er zijn zal er zeker weten ook 1 bij mij in de pc gepropt worden :D . Misschien nog met een nieuw SB750 bordje.
Ik heb dat zelf ook en je hoort meer mensen er over. De AMD systemen lopen soepeler. Dit zou te maken kunnen hebben met die on die memory controller en de HT3.0 bus. Maar dan gaat de Core i7 die smoothness denk ik ook wel krijgen. Echter heeft Penryn dat niet dat. Ik merkte ook wel iets maar het is moeilijk te plaatsen.

AMD zal qua performance in games wel op het niveau van de Penryn cpu komen. Echter zal dat bij multimedia anders zijn. Daar is AMD nooi super goed in geweest. En Nehalem is daar nog vele malen beter in als Penryn. Nehalem is namelijk helemaal op multimedia en server werkt gemaakt en minder op games (cache is veel kleiner geworden).

En aangezien review sites ook veel multimedia dingen testen en de Core i7 tot winnaar uit roepen zullen veel mensen toch weer voor Intel gaan. Eigenlijk het oude verhaal in het begin van de K8. En Aangezien intel's naam weer helemaal hersteld is moet AMD weer van onderaan beginnen met opbouwen van een naam. Tegen de tijd dat ze die weer hebben krijgen ze vast wel weer zo'n rotschop zoals de C2D.

Viktor

quote:
Maar als topper in mijn lijstje van prioriteiten is nog altijd de stabiliteit en compatibiliteit, waar AMD+ATI ook weer een streepje voor heeft op Intel waarbij je meestal weer verschillende merken gaat moeten koppelen.
Hm, dat snap ik niet goed. AMD maakt geen moederborden, dus koop je sowieso al een moederbord van een ander merk. Er zit wel een AMD chipset op, maar Intel heeft ook chipsets (meer zelf: Intel heeft eigen moederborden, en ik kan je vertellen die kwalitatief erg goed zijn). Waarschijnlijk bedoel je de videokaart (AMD + ATI), maar dat is ook maar één onderdeel van de hele configuratie.
quote:
Wat is jullie gedachten hierover?
Meestal doe ik het niet, maar ditmaal heb ik mijn verwachtingen hoog gesteld. De eerste roadmap toont 2.8 en 3.0GHz, qua kloksnelheid zit het al goed. Als die 35% extra performance klopt, dan zit het helemaal goed. Daarnaast, als de prijzen van Denep echt kloppen ($300-400), dan verwacht ik sowieso een goede cpu. In geval van een brakke cpu, zou AMD deze nooit zo hoog prijzen. Verder ben ik blij dat AMD de Denep niet overhyped heeft, zoals Barcelona in de tijd. Dat heeft wat meer vertrouwen dat ze uit hun fouten geleerd hebben.

Hacku wijzigde dit bericht 04-10-2008 12:50 (32%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: