Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 februari 2007

quote:
DevilsProphet schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:43:
Ik begrijp niet goed waarom iedereen hier loopt te dwepen met AM3 systemen met daarop de onredelijk veel duurdere DDR3 ram tegenover DDR2. Vanuit toekomst- en upgradegericht oogpunt kan ik het wel begrijpen, maar ik krijg het gevoel dat de meerderheid DDR2 afdoet als oud en traag en DDR3 als de nieuwe must-have.

Ik zal persoonlijk wel wachten tot DDR3 dezelfde bodemprijzen haalt als DDR2.

Wat was nu trouwens weer de regel van backwards compatibility bij AMD? Een AM3 cpu past in een AM2+ bordje omdat die zowel een DDR2 als een DDR3 controller heeft. Klopt dit? Dan lijkt het mij helemaal niet eens nodig om direct in de DDR3 boot te stappen, gezien de huidige prijsverschillen.
ja dat klopte dacht ik, maar er kon geen AM2+ CPU in een AM3 bordje

http://hawn.be/

Als dat klopt is het voor de consument - die anders zou blijven zitten met een moederbord met een uitgestorven socket - toch helemaal geen probleem? AM2+ moederbordbezitters kunnen in dit geval gewoon verder AM3 cpu's blijven kopen en op hun AM2+ moederbord prikken. Aangezien DDR2 tot 1066MHz gaat zal het nog even duren voor DDR3 een significant verschil kan leveren. Net zoals DDR1 dat tot 400MHz (officiëel, en vrij gekozen makkelijk tot 500MHz) ging niet direct van de troon werd gestoten door op dat moment duurdere maar niet echt snellere DDR2 geheugen.

Dus wat ik mij afvraag is om welke reden veel mensen hier zich een Deneb AM3 + DDR3 gaan aanschaffen, buiten het hoge patsgehalte. ;)

DevilsProphet wijzigde dit bericht 23-09-2008 22:45 (11%)

Reg. datum: 01 juni 2008

AMD’s best Dual core ever?! Athlon 6500 (Kuma) review...

http://en.expreview.com/2...-athlon-6500-kuma-review/

Reg. datum: 21 juni 2002

1GHz OC op lucht ja. Netjes :)

Edit: En haalt default nog eens een betere score in de gemiddelde applicatie dan een gelijkgeklokte X2 5000+. Lekker hoor.. :9

Jism wijzigde dit bericht 24-09-2008 12:51 (68%)

Je PC is je werktoestel .. meer niet.

Viktor
Reg. datum: 26 januari 2002

Dat ziet er verdomd goed uit. Check vooral de resultaten van de games eens:

http://en.expreview.com/img/review/kuma/score.png

Hij kan een 6000+ op 3Ghz best wel evenaren, en op 2,3Ghz. Jammer dat men de cpu niet overgeklokt heeft.

Hacku wijzigde dit bericht 24-09-2008 12:55 (28%)

[Voer een ondertitel in]
Reg. datum: 28 juni 2006

Wat is die kuma nou eigenlijk voor ding? Is dat een dual-core versie van de K10?

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) I always like a dog so long as he isn't spelled backward

Reg. datum: 21 juni 2002

@Hacku, juist wel. Ze zijn op air ruim 3.2GHz gepasseerd met 1.425V geloof ik. Het is alleen jammer dat er geen benchmarks zijn gedraaid van 3.2GHz, dat had enigzins het verschil tussen non-oc en met oc kunnen weergeven.

Je PC is je werktoestel .. meer niet.

Viktor

Juist ja. Inderdaad jammer dat men geen benchmarks gedraaid heeft.
quote:
Wat is die kuma nou eigenlijk voor ding? Is dat een dual-core versie van de K10?
Ja, dat is een dual core K10 :)

Reg. datum: 01 juni 2008

Kleine roadmap van de energiebesparende modellen :

http://www.expreview.com/img/news/2008/09/24/Phenom-DK-roadmap-EF.jpg

Het valt me op dat de Athlon X2 en de Phenom (@65nm) nog niet zo snel van het toneel zullen verdwijnen volgend jaar...

-= HD5870 =-

Logisch want in het begin zullen er niet veel 45nm cpu's zijn.

Binnenkort moet ik een 2d PC gaan bouwen ipv me laptop want de VGA power die ik wil wordt me te duur (laptop van 2200 euro met dual HD3870 er in en optie voor Raid 0)

Dus ik ga voor een mooi 30" scherm voor me main rig en de 24" gaat naar de 2e pc waar een HD4850 in komt die is net zo snel als niet wat sneller als die dual HD3870M.

Als cpu wou ik eerst voor een 6000+ brisbane gaan maar die KUMA is wel nice op 2.3. Die een beetje opclocken naar 2.8 en een laag voltage en je hebt een leuke performance. Echter hoe zal hij het doen tov de oude king de 6400+ op 3.2 GHz met 2x1 mb Cache. Die is namelijk een stuk sneller dan de brisbane cores.

Ik vraag me ook af of het wel echt een dual core is en niet stiekem een defecte quad gezien het stroom verbruik. En 45nm dual cores duren te lang. Eventueel is een Quad 45nm nog wel een optie die zouden er over 2 maanden moeten zijn.

Ik vraag me trouwens ook af waarom ze niet een versie met 2.6 Ghz uitgebracht hebben. Want bij Expert halen ze al 3.3 Ghz. 2.3 Met een lager voltage had ook moeten kunnen. Dan was het verbruik niet 95 watt geweest.

Astennu wijzigde dit bericht 24-09-2008 15:28 (24%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

Viktor

quote:
Ik vraag me trouwens ook af waarom ze niet een versie met 2.6 Ghz uitgebracht hebben.
Misschien komt dat nog? Kuma productie zal nog maar op gang zijn, misschien zijn de yields nog niet optimaal voor > 2,3Ghz; ofwel wachten ze af hoe deze cpu ontvangen zal worden :)

Reg. datum: 04 april 2000

Het maakt niet uit of AMD bezig is met Bobcat, dat was gewoon een naam op een slide. We kunnen aannemen dat ze bezig zijn met een opvolger.

Reg. datum: 14 augustus 2002

quote:
Epep schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 17:02:
Denk dat het helaas bij de huidige 2 (biostar en DFI) blijft. De 790gx verschilt te weinig van de 780G welke in overvloed beschikbaar is in mATX.

- Dit heeft te maken met dat de 790GX twee pci-e 16x sloten ondersteund wat veel ruimte opslokt zeker met de huidige dual slot videokaarten, waardoor er weinig ruimte overblijft op een mATX moederbord voor andere zaken of uitbreidingssloten. Daarnaast beschikt de 780G wel over een pci-e 16 x slot waardoor er altijd nog een snelle videokaart geïnstalleerd kan worden.
- De 790GX is voor een ander marktsegment in de markt gezet. Dit houdt in dat de prijs voor deze chipset hoger ligt en daardoor de prijs van dit moederbord ook hoger ligt dan gebruikelijk voor een mATX moederbord. Dit zorgt voor een kleine markt, waardoor er momenteel maar 2 leverancier brood zien in deze markt.
- Daarnaast is het onderscheidende vermogen van de 790GX t.o.v. de 780G op mATX niet groot. Het stroomverbruik is iets minder maar niet veel, interne grafische kaart is gelijk maar bij de 790GX loopt net iets sneller wat ook met overklocken van de 780G te bereiken valt. De 790GX is zoals al eerder gemeld niet goedkoper. De aansluitingen op moederbord aantal sata, ide en geluid zijn zogoed als gelijk net zoals de grafische uitgangen. Het enige wat nog niet genoemd is zijn de extra overclock mogelijkheden van de processor en softwarematige raid 5 door de sb 750 welke de 790GX bezit. Oh ja er is ook een sata aansluiting meer namelijk 6 ipv van 5 bij de 790gx moederborden, maar de gebruikers die in een mATX kast meer dan 5 sata apparaten hebben zullen heel zeldzaam zijn.

Of te wel de markt voor deze (mATX) moederborden is maar heel beperkt, het is een hele kleine niche markt voor heel zelfbewuste consumenten en gebruikers die de twee keer 16x pci-e sloten voor andere zaken gebruiken dan alleen videokaarten.
Om hier nog even op terug te komen. Asus heeft maar liefst 3 mATX 780G moederborden die vrijwel identiek zijn.
M3A78-VM
M3A78-EMH HDMI
M3A78-EM
Dus je argumenten gaan niet op. Dat er maar twee 790GX moederborden zijn in mATX formaat komt volgens mij doordat AMD ook geen mATX reference voor deze chipset heeft en de moederbordfabrikanten dus zelf aardig wat moeite zouden moeten doen om de boel op mATX formaat te laten passen.
Ik heb nu echt een HTPC nodig dus denk dat ik toch een 780G mobo zal kiezen, anders zou ik tijdelijk een dvdspeler met USB poort moeten kopen en mn externe hdd daaraan koppelen om mijn films en series te kijken. Maar opnemen blijft een probleem. Echt jammer want de 790GX heeft toch duidelijk wat voordelen.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

AMD Turion TL-60

Ik snap je even niet, zijn argument was dat er maar 2 mATX 790GX zijn, en kom je vervolgens met 3 Asus 780G op de proppen en zegt dat zijn argument niet klopt.
Reg. datum: 14 augustus 2002

Ik bedoel:
quote:
De 790gx verschilt te weinig van de 780G welke in overvloed beschikbaar is in mATX.
Terwijl er van de 780G alleen al 3 verschillende mobo's van dezelfde fabrikant te koop zijn, die onderling nog veel minder van elkaar verschillen dan de 780G vs 790GX. Dus te weinig verschil is geen reden voor de fabrikanten (in elk geval Asus) om niet een aantal vrijwel identieke producten uit te brengen.

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Acties: [view]

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

Zie het nut uberhaupt niet van de 790GX. Ik heb zelf zijn voorganger, de 790X zonder GPU, maar die zal toch te weinig toevoegen bij een opstelling met een goede graka... Het zou pas interessant zijn als de externe kaart(en) kunnen worden uitgeschakeld zoals op de laptop.
Viktor

790GX is gewoon een update met de SB750 southbridge, en een Radeon HD3300 IGP + mogelijkheid voor twee videokaarten met hybride CrossFireX te combineren.

Reg. datum: 18 oktober 2004

Zie http://www.tomshardware.c...egrated-790gx,1988-3.html
quote:
A feature that AMD calls Advanced Clock Calibration, or ACC. There’s an aura of mystery shrouding what AAC actually does, which makes us nervous because vendors aren’t usually vague about the details of such potentially game-changing technologies unless there’s a good (bad) reason. What we do know about ACC is that it’s a direct, low-level link between the southbridge and CPU that AMD says “functions to unlock a number of tumblers on the processor previously not accessible.” Beyond that, with the proper cooling configuration, AMD claims simply enabling ACC is enough to boost overclocking headroom by between 100 and 400 MHz.
oftewel http://tweakers.net/nieuw...kt-goede-overklokker.html

Overclocken lijkt mij de grootste waarde te hebben. Wel voor Phenoms.
Ook de nodige updates zoals raid 5 toevoeging, meer PCI lanes, betere flexibele PCIe configuraties, etc, lees de THG review maar. Die is zeer uitgebreid. Best interessant imo deze 790GXchipset.
Nu weet ik alleen niet of IPG sneller is met 40 shaderdingetjes op 700Mhz. Op 55nm gebakken zoals de 780G trouwens.

Ik weet niet veel en ik kan nog vanalles leren...OCCT Perestroika

Het prijsverschil tussen de 790X en 790GX is ook niet zo heel erg groot hoor. Persoonlijk vindt ik de 790GX wel intressant omdat het voor een kleine meerprijs een IGP biedt, sideport geheugen en een vernieuwde south bridge. (ACC en CF even buiten beschouwing)

Zelf heb ik hem ook in de planning staan om aan te schaffen icm een AMD Athlon X2 4850E en 4GB. Maar goed, ik ga dit systeem inzetten als develop systeem en dan is de grafische kant niet zo heel belangrijk. :D

BTW Als OC board is dit ook best wel lache. Je kan de IGP overclocken boven de 1GHz, het sideport geheugen voorzien van een OC en zoals al vaak gezegd is de Phenom met ACC nog een extra duwtje in de rug krijgen.

AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits

Reg. datum: 02 januari 2001

AMD server roadmap update:

http://image4.it168.com/2008/9/26/0ce53bce-0019-42e0-a8a2-e5d8ea5b4a94.jpg

Wat puntjes:
  • Sao Paulo: 6 Core 8 Core
  • 4-Channel Memory
  • Shanghai launch inderaad binnen 4 weken.
  • etc.

Viktor

Shanghai op acht oktober, ik ben benieuwd naar de prestaties. Er zullen vast wel mensen zijn die hem als desktop cpu zullen testen (en overklokken).

AMD Turion TL-60

Zijn er al nieuwe benchmarks uitgelekt van de shanghai?

Kan niet wachten dat de deneb 1Q in de winkels ligt, eindelijk een amd cpu die de moeite waard is om mijn 5600+ te gaan vervangen, in ieder geval daar ga ik nu even vanuit. :)
Reg. datum: 02 januari 2001

quote:
Kan. Ik las het zelf meer als oktober 2008, ergens in de maand oktober dus. Wat ook meer strookt met het "mid-october" statement hier.
quote:
Er zullen vast wel mensen zijn die hem als desktop cpu zullen testen (en overklokken).
Ik verwacht wel iets van een site als Anandtech, ze hadden: AMD Phenom Preview: Barcelona Desktop Benchmarks

Dat zal dan nu worden: AMD Phenom Preview: Shanghai Desktop Benchmarks of AMD Deneb Preview: Shanghai Desktop Benchmarks.

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: