Hoofdcategorieën
Topicacties

Het HD48xx ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 oktober 2005

Ik heb ook sinds een week een HD4870. Ik heb een stroommeter aan mijn pc hangen en ik zag direct dat de HD4870 wel iets meer verbruikt als een HD3850 die ik eerst had :P .
Dus ook maar eens aan de slag gegaan met radeon bios editor.
Ik heb een nieuwe bios versie gedownload van mvktech.net en hier de voltages in aangepast.
In 3D op 750/900 op 1.16 ipv 1.26V en 2D op 1.1 ipv 1.2V. Komt direct een stuk minder warmte uit en onder load scheelt het een kleine 35W. Fan ook direct iets aangepast, onder load is de fanspeed max 30% en wordt de kaart +-70 graden(en dan in een kleine mATX kast).

Het flitsen komt inderdaad van het geheugen. Als je dit lager laat klokken in 2D flitst het bij mij ook, als de snelheid gelijk blijft is er niets aan de hand.

Reg. datum: 04 augustus 2005

quote:
KneoK schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:59:
[...]

Na een aantal keer flashen denk ik ook dat het door de verschillende memspeeds komt. Ik merkte zelfs op standaardspanning ineens flitsen op, vooral bij openen en bewegen van willekeurige vensters. Ik kon mezelf wel voor me kop slaan, ik had even het idee dat ik door het flashen iets verprutst had. Gelukkig waren de flitsen in 3D helemaal niet aanwezig.
Nu heb ik de 2D memspeed weer op hetzelfde niveau als de 3D speeds en helemaal geen enkele flits meer gezien en helemaal geen andere problemen opgemerkt.

Opzich ben ik nu erg tevreden met mijn BIOS, kaartje blijft koel, fan wordt een stuk beter gestuurd (fanspeed 20% atm, temp 46 graden, in 3D loopt de fan soepeler op bij hogere temps dan plotsklaps een paar honder RPM meer te gaan draaien), clockspeeds werken vlekkeloos, maar misschien dat ik vanavond nog even met de spanning ga klooien en daarbij de memspeeds met rust laat.
Zou je je bios hier kunnen zetten of evt pmen naar mij?
Bedankt :)

Reg. datum: 08 september 2005

Ik heb zojuist mn 2e 4870 erbij in gedrukt en na wat aansluitproblemen (Stekker niet goed aangedrukt) heb ik em eindelijk aan de praat.
De driver ziet de 2e kaart gewoon en CrossfireX staat op enabled. Beide kaarten licht overgeklokt naar 790/1050Mhz en fans op 35%.
Wel raar is dat 3Dmark06 em niet lijkt te pakken, kwam weer op 15211 uit, maar heel iets meer dan met een enkele kaart. Zou dat aan de 8.8 beta drivers kunnen liggen?
Ga ff paar games proberen kijken of ik dan wel wat merk.

Edit:

Hmm Crysis sluit na een paar seconden spelen af. Age of Conan liep een stuk beter :) alleen na wat aanpassingen in video options ook hier ineens weg spel en desktop voor mn neus, waarna ccc zichzelf opende. Heel vaag allemaal. Ga maar weer eens terug naar 8.7 drivers....

Dynacore wijzigde dit bericht 12-08-2008 19:48 (22%)

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

Reg. datum: 22 mei 2005

Is dat flikkeren bij lagere memspeeds enkel bij de 4870, of ook de 4850?

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
Dynacore schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 19:33:
Ik heb zojuist mn 2e 4870 erbij in gedrukt en na wat aansluitproblemen (Stekker niet goed aangedrukt) heb ik em eindelijk aan de praat.
De driver ziet de 2e kaart gewoon en CrossfireX staat op enabled. Beide kaarten licht overgeklokt naar 790/1050Mhz en fans op 35%.
Wel raar is dat 3Dmark06 em niet lijkt te pakken, kwam weer op 15211 uit, maar heel iets meer dan met een enkele kaart. Zou dat aan de 8.8 beta drivers kunnen liggen?
Ga ff paar games proberen kijken of ik dan wel wat merk.

Edit:

Hmm Crysis sluit na een paar seconden spelen af. Age of Conan liep een stuk beter :) alleen na wat aanpassingen in video options ook hier ineens weg spel en desktop voor mn neus, waarna ccc zichzelf opende. Heel vaag allemaal. Ga maar weer eens terug naar 8.7 drivers....
Voedingprobleem of teveel hitte?

60 Ampere op de 12v moet toch genoeg zijn lijkt me. Kan me bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt. Heb de fans nu op 40% gezet even kijken of t lukt.

Edit:
Blijft bij elke game na ongeveer 3-5 minuten uitvallen, wat kan het nog meer zijn behalve de voeding?
Heb de overkloks al een stuk terug gezet.

Edit:
Met speedfan gekeken en 12v staat inderdaad laag op 11.3v
Wat moet ik voor een PSU in mn systeem gaan drukken dan, een kilowatter?

Dynacore wijzigde dit bericht 12-08-2008 20:53 (52%)

"We Threw Gasoline on the Fire And Now We Have Stumps For Arms And No Eyebrows" Specs

]HuT[ Suicyder
Reg. datum: 15 mei 2002

Nja.... je voeding zakt vind vrij aardig, op zich zou 750W alleen ruim voldoende moeten zijn (als je specs kloppen) zonder overclock.

Wie gaat Ervaringentopic 2 maken? We zitten bijna aan de 500 posts!

quote:
Dynacore schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:16:
Edit:
Met speedfan gekeken en 12v staat inderdaad laag op 11.3v
Wat moet ik voor een PSU in mn systeem gaan drukken dan, een kilowatter?
Je zou het vermogen wat de PSU in gaat eens moeten meten. Dan kun je controleren of de PSU gewoon onder de maat presteert of dat je meer vermogen nodig hebt.

Niet die Jism

Speedfan is ruk. Zoek de search alsjeblieft over de waardemeting van speedfan. Pak een multimeter en meet het vanaf daar. 100% accurater dan speedfan.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Ik heb geen multimeters of stroommeters dus dat zijn helaas geen opties. Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet altijd accurraat is, maar toch gaf hetzelfde programma eerder wel gewoon 12,05 oid aan.
Erg jammer dit aangezien ik nu de kaarten zal moeten verkopen of ruilen voor een GTX280 ofzo. Ik heb geen zin om een kilowatt uit de muur te gaan trekken.

En dan vind ik weer topics die het tegenovergestelde beweren:

http://www.overclock.net/ati/356262-psu-enough-4870-cf.html

En dan word je helemaal wous...

Dynacore wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:23 (18%)

Reg. datum: 24 februari 2004

quote:
Suicyder schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:57:
Wie gaat Ervaringentopic 2 maken? We zitten bijna aan de 500 posts!
Normaal gesproken doet de TS van dit topic dat, ik heb hem een DM gestuurd.
Als hij niet reageert wil ik op zich het tweede deel wel maken, maar dat hangt van R420R af. :)

Edit:
Over de PSU's. Volgens -The_Mask- (en die snapt het) waaraan ik het een tijd geleden vroeg is het volgende het geval:
Voor een HD4870 en een HD4870X2 met overclock had je aan een goede 600W nog wel genoeg.
Ik heb een 750W genomen wat dus helemaal ruim voldoende moet zijn. Je kan het nog altijd in 'Welke voeding moet ik nemen?' vragen. ;)

Gonadan wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:37 (33%)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Reg. datum: 26 oktober 2005

Ik kan me haast niet voorstellen dat je voeding het niet trekt. Ik gebruik hier een simpele antec 380W voeding met 2 12v lijnen van 15A één HD4870. En mijn stroommeter verteld mij dat ik onder maximum load 220W uit de muur trek. Ik heb dan wel een E8500 en maar 1 harde schijf en 1 dvd brander en een simpel asrock G31 mobo.

Athlon X2 5600+

quote:
Ch3cker schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:14:
[...]

Mijn HD4870 presteerde ook super slecht, terwijl ik toch 2 GB DDR2 PC6400 geheugen had. Ik had ook last van veel framedrops, dus ik denk dat het er wel degelijk mee te maken heeft.
Maar dan nog zou de kaart inderdaad wel beter moeten presteren dan zijn oude denk ik, daar heb je zeker gelijk in.
Dat moet je mij eens uitleggen waarom hij dan frame drops krijgt die hij niet had bij zijn oude kaart, en waarom 3GB en een andere cpu dan zijn opteron die icm dat met zijn oude kaart niet deed het verhelpt. :)

Neem aan dat hij de zelfde instellingen heeft getest?
Ik heb mn memspeed op 450 en de core op 500 Mhz staan, in combinatie met de 8.8 beta bios. Niks geks gemerkt tot nu toe hoor.., als k ga gamen zet k m weer lekker op 1100 en 790 Mhz :P
quote:
mad_max234 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:44:
[...]

Dat moet je mij eens uitleggen waarom hij dan frame drops krijgt die hij niet had bij zijn oude kaart, en waarom 3GB en een andere cpu dan zijn opteron die icm dat met zijn oude kaart niet deed het verhelpt. :)

Neem aan dat hij de zelfde instellingen heeft getest?
Je zegt het zelf al, omdat hij misschien met hogere instellingen getest heeft (Met de gedachte "Dat moet de videokaart aankunnen") dan met zijn andere kaart.

En zoals ik al zei :
quote:
Maar dan nog zou de kaart inderdaad wel beter moeten presteren dan zijn oude denk ik, daar heb je zeker gelijk in.

Ch3cker wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:58 (66%)

Delete mod?

Ch3cker wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:59 (98%)

quote:
bajaking schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:
Ik kan me haast niet voorstellen dat je voeding het niet trekt. Ik gebruik hier een simpele antec 380W voeding met 2 12v lijnen van 15A één HD4870. En mijn stroommeter verteld mij dat ik onder maximum load 220W uit de muur trek. Ik heb dan wel een E8500 en maar 1 harde schijf en 1 dvd brander en een simpel asrock G31 mobo.
Het rare is dat ik wel 3dmark06 kan doorlopen zonder probleem, maar dan werkt de 2e kaart ook niet aan de scores te zien en dan is het wel gewoon stabiel. Ik heb geen andere voeding om te testen en ben al terug gegaan naar 8.7 drivers. Ook heb ik mn cpu overklok uitgezet om wat stroom te besparen.
Wat zou ik nog kunnen doen om voeding uit te sluiten?

Wat betekent trouwens dat "identify GPU" bij je crossfire tab in de drivers? Als ik daarop klik zie ik alleen even een 1 in het beeld.

Dynacore wijzigde dit bericht 12-08-2008 22:08 (7%)

quote:
Dynacore schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:16:
Ik heb geen multimeters of stroommeters dus dat zijn helaas geen opties.
Je zou er toch een kunnen kopen?
quote:
Natuurlijk weet ik ook wel dat het niet altijd accurraat is, maar toch gaf hetzelfde programma eerder wel gewoon 12,05 oid aan.
Erg jammer dit aangezien ik nu de kaarten zal moeten verkopen of ruilen voor een GTX280 ofzo. Ik heb geen zin om een kilowatt uit de muur te gaan trekken.
Is een 4870 niet voldoende?

quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Je zou er toch een kunnen kopen?

[...]

Is een 4870 niet voldoende?
Zou pas Zaterdag tijd hebben om wat te kopen aangezien ik overdag werk. En nee, een 4870 is niet genoeg.

quote:
Dynacore schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:10:
Zou pas Zaterdag tijd hebben om wat te kopen aangezien ik overdag werk. En nee, een 4870 is niet genoeg.
Koopavond? ;)
Is een GTX 280 wel voldoende dan? Zoveel sneller is die toch ook weer niet?

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
Dynacore schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:06:
[...]

Het rare is dat ik wel 3dmark06 kan doorlopen zonder probleem, maar dan werkt de 2e kaart ook niet aan de scores te zien en dan is het wel gewoon stabiel. Ik heb geen andere voeding om te testen en ben al terug gegaan naar 8.7 drivers. Ook heb ik mn cpu overklok uitgezet om wat stroom te besparen.
Wat zou ik nog kunnen doen om voeding uit te sluiten?

Wat betekent trouwens dat "identify GPU" bij je crossfire tab in de drivers? Als ik daarop klik zie ik alleen even een 1 in het beeld.
Dan zou ik een BIOS update doen, alle settings perfect instellen en dan je OS eropnieuw opzetten, chipset drivers, dxupdate, videodrivers etc

Bios van mn kaart of van mn moederbord? Of beide?
Windows staat er net een week op dus betwijfel of het daaraan ligt.
Heb nu crossfire uitgeschakeld en dan kon ik wel weer ineens een uur lang Guitar Hero 3 spelen zonder problemen.
Kom er in ieder geval verder ook niet uit dus misschien als laatste oplossing houden.
quote:
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:18:
[...]

Koopavond? ;)
Is een GTX 280 wel voldoende dan? Zoveel sneller is die toch ook weer niet?
Als ik crossfire niet aan de praat krijg lijkt me dat het beste alternatief op het moment...

Dynacore wijzigde dit bericht 12-08-2008 23:28 (33%)

Team D-MOST
Reg. datum: 22 september 2004

Heb hier ook een hoop geklooi gehad eer dat 4870's CF werkte. Zowel met Vista en XP. Na tig keer driver erop- en af werkte het op een gegeven moment, weet dus niet exact wat het was....... Vanmiddag 4870X2 :)

Had je dan hetzelfde probleem dat games zonder melding terug klapten maar de desktop? Want dan zou ik nog wat kunnen proberen vanmiddag na t werk. Effe heel dat catalyst eraf halen en een paar cleaners eroverheen. Ook vraag ik me af welke voeding je gebruikt.

Reg. datum: 15 september 2007

Beste tweakers.

Vanaf nu graag in deel twee verder gaan met posten aub ;).

Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 2

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!

Acties: [view]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: