Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 11

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Hed Kandi
Reg. datum: 27 september 2005

hoe kan je de trilstand uitzetten van de wekker?

Reg. datum: 25 oktober 2003

Ik vind het "de batterij gaat niet zo lang mee met 3G" zo'n leuk punt. Apple heeft in de eerste iPhone er namelijk voor gekozen geen 3G te ondersteunen, juist met die reden opgegeven. Heb je problemen met je batterij? Neem een iPhone van de eerste generatie of maak geen gebruik van 3G...

sunoke wijzigde dit bericht 27-07-2008 20:51 (7%)
Reden: edit

I will adapt

Reg. datum: 20 september 2001

Parlingo ziet er leuk uit (behalve dat hun site nu down is door de load :) ), maar ik vroeg me af of ze je MSN accountgegevens opslaan op hun servers, of is dit enkel lokaal in de iPhone app?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Reg. datum: 06 augustus 2005

quote:
Noxa schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:28:
[...]

True, maar de toekomst is wel mobiel breedband web. Straks wordt mms en sms obesleet als iedereen overal per PUSH te bereiken is. Tot die tijd zou mms wel een goede optie zijn. Ik heb het zelf nooit gebruik, zal het ook niet meer gaan gerbuiken. En ik denk dat ze bij Apple net zo bedacht hebben.
Het is veel te vroeg om er nu al van uit te gaan dat dalijk iedereen mobiel internet heeft. Dat gaat nog jaren duren. Ik gebruik mms ook nooit maar het is een basis functie die gewoon thuishoort op een mobiel.
quote:
Phoniac schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:32:
Ik krijg ook wel een paar seconden die luidspreker-met-streep te zien, maar ik zou dat tekentje graag constant boven in beeld zien als m'n geluid uitstaat (net als bij een 'normale' mobiel).
je kunt ook gewoon naar het schakelaartje kijken, hoeft zelfs je scherm niet voor aan. Veel handiger en spaart batterij :p

Reg. datum: 16 november 2003

quote:
Watcherob schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:51:

je kunt ook gewoon naar het schakelaartje kijken, hoeft zelfs je scherm niet voor aan. Veel handiger en spaart batterij :p
Ik zou toch ook graag een icoon willen hebben. Hoezo spaart het een batterij, een icoon, alsof dat zoveel stroom trekt! ;-)

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

quote:
BASENL schreef op zondag 27 juli 2008 @ 22:26:
[...]

Ik zou toch ook graag een icoon willen hebben. Hoezo spaart het een batterij, een icoon, alsof dat zoveel stroom trekt! ;-)
Je hoeft het scherm niet steeds aan te doen. Wat is er nou handiger aan een icoontje op het scherm dan even naar het schakelaartje kijken op de zijkant... :s

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Rijk Lemming schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:47:
[...]

Wel gek dat geen enkel programma daar gebruik van maakt dan... Voor snel scrollen is het overigens niet eens nodig misschien, een snelle beweging met twee vingers naar beneden lijkt me betrekkelijk eenvoudig te onderscheiden van de zoom-beweging toch?

Werkt jullie toetsenbord trouwens ook vertraagd als je hier een bericht typt?
Er zijn wel programma's die er gebruik van maken. De piano bijvoorbeeld.

En ja, bij mij werkt het toetsenbord op GoT erg traag. Op hoop van zegen typen, maar dan wil er nog wel eens een typefoutje instaan.

En wat is de moeite om een 'stil'-icoontje in de balk bovenaan toe te voegen? Ruimte zat en wel zo handig om te zien als je er mee zit te werken en je afvraagt of het aanstaat.

Overigens heb ik dat zonder reden er een volumeding in beeld komt. Ik raak dan de knop niet aan, maar krijg het toch te zien. Komt anderen dit bekend voor? Heb er verder weinig last van, maar raar is het wel.

Shiver23 wijzigde dit bericht 27-07-2008 22:46 (22%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
sunoke schreef op zondag 27 juli 2008 @ 20:50:
Ik vind het "de batterij gaat niet zo lang mee met 3G" zo'n leuk punt. Apple heeft in de eerste iPhone er namelijk voor gekozen geen 3G te ondersteunen, juist met die reden opgegeven. Heb je problemen met je batterij? Neem een iPhone van de eerste generatie of maak geen gebruik van 3G...
Je batterij gaat 5 uur kletsen mee. Als je iedere dag 5 uur kletst zit je aan het eind van de maand met een telefoonrekening van 2164.95 euro. Als je meer dan 5 uur per dag leutert kan er best een tweede iPhone af. De prijs daarvan is over die twee jaar verwaarloosbaar in vergelijking met je belkosten. 1 procent van het totaal ofzo.

Reg. datum: 01 mei 2003

quote:
Watcherob schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:51:
[...]

Het is veel te vroeg om er nu al van uit te gaan dat dalijk iedereen mobiel internet heeft. Dat gaat nog jaren duren. Ik gebruik mms ook nooit maar het is een basis functie die gewoon thuishoort op een mobiel.
Het dumpe van MMS wat vergeleken SMS gewoon een flop is, is gewoon iets wat Apple vaker doet.
PS/2 porten werden lang lang geleden gedumpt door Apple voor USB, op sommige PC moederborden nog steeds aanwezig.
Macs hebben een modern 'bios', de PC heeft nog steeds een antiek bios.

Je kan wel 1000 features op je telefoon willen, maar dat haalt de usability erg onderuit, vooral omdat je het grooste deel amper of nooit gebruikt. Met al die features krijg je dus uiteindelijk weer een Windows mobile/Symbian telefoon.

Pain is weakness leaving the body.

Reg. datum: 11 september 2003

MMS is helemaal geen flop, het is geen vervanger van SMS. Ik gebruikte het vaak op mijn vorige telefoon en ik zou het fijn vinden als de iPhone ook MMS had.

Reg. datum: 01 mei 2003

quote:
MarcoC schreef op zondag 27 juli 2008 @ 23:48:
MMS is helemaal geen flop, het is geen vervanger van SMS. Ik gebruikte het vaak op mijn vorige telefoon en ik zou het fijn vinden als de iPhone ook MMS had.
Helaas voor jou val je dan bij de paar procent die MMS gebruikt (wat qua marktaandeel MMS een flop maakt).
Elke nieuwe telefoon kan tegenwoordig overweg met E-Mail en dat is gewoon een groot geaccepteerde standaard, logischerwijs gaat E-Mail MMS de markt uitdrukken en Apple loopt zoals hierboven gezegd op dat soort dingen vooruit door het nu al te dumpen.

Enige 'voordeel', zover ik er ervaring mee had, van MMS tegenover SMS is dat je brakke kwaliteit plaatjes mee kan sturen, nog meer dingen?

Pain is weakness leaving the body.

quote:
Jimmie schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:10:
[...]
Enige 'voordeel', zover ik er ervaring mee had, van MMS tegenover SMS is dat je brakke kwaliteit plaatjes mee kan sturen, nog meer dingen?
Dat is niet het voordeel, dat is het principe van MMS. SMS met een foto, filmpje, geluid. Wat je wilt. En iedere moderne telefoon kan er mee overweg. Daarbij kan het een behoorlijk cashcow zijn van de operators.

Het zijn al wat oudere cijfers van begin 2006 maar 36% van de mobiele gebruikers in Engeland stuurt wel eens een MMS.
http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/1595

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

quote:
Shiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:37:
Het zijn al wat oudere cijfers van begin 2006 maar 36% van de mobiele gebruikers in Engeland stuurt wel eens een MMS.
In 2007 zijn er in Engeland 6 miljard SMSjes verstuurt, en 50 miljoen MMSjes. Dat scheelt dus 'maar' een factor 100 in populariteit. Er waren in 2007 17 miljoen unieke gebruikers die elk dus gemiddeld 3 MMSjes gestuurd hebben, tegen 162 SMSjes per gebruiker. (37 miljoen Britten hebben een GSM..) Da's eens in de vier maanden versus 3 per week. You do the math.

Wat ik me afvraag is hoe ik het volume van de muziek op de ipod verhoog. Je kan binnen itunes het volume hoger zetten maar dat heeft geen invloed op het geluid op de ipod. Ik vind het nml erg zacht meestal. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?

En nu cijfers van e-mail gebruik incl. attachments?
Je moet wel de juiste dingen vergelijken. Niet MMS met SMS maar MMS en met mobiele e-mail. Verder zijn MMS en SMS enorm lucratief voor de operators, dus snap ik niet dat ze meer gepusht hebben bij Apple. Die laatste zet blijkbaar in op mobileme wat vooralsnog ook nog niet bepaald een succes is.

Nu met mac!
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
Watcherob schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:48:
Wat ik me afvraag is hoe ik het volume van de muziek op de ipod verhoog. Je kan binnen itunes het volume hoger zetten maar dat heeft geen invloed op het geluid op de ipod. Ik vind het nml erg zacht meestal. Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
p16-26/27 in je handleiding kan helpen denk ik..

Posters laten printen? www.adps.be

Acties: [view]

Door: Xandrios
Moderator Netwerken
quote:
funk-e schreef op zondag 27 juli 2008 @ 16:25:
[...]

Je kunt gratis Palringo downloaden vanuit de app store
Hoe voeg je daar MSN accounts aan toe? Ik krijg alleen de mogelijkheid om zo'n Palringo account toe te voegen...

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

quote:
Xandrios schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:35:
[...]

Hoe voeg je daar MSN accounts aan toe? Ik krijg alleen de mogelijkheid om zo'n Palringo account toe te voegen...
linksboven edit. rechtsboven +
Dan krijg je een lijstje met DM-clients en kan je ze toevoegen. Lekker programma moet ik zeggen, maar ik had het graag in de achtergrond gezet. Tja, weet je van tevoren als je een iPhone koopt.

quote:
MYST schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:54:
[...]

p16-26/27 in je handleiding kan helpen denk ik..
Niet echt eigenlijk. Het enige dat ik daaruit opmaak is dat het uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Zou ik raar vinden. Dat is op een gewone ipod toch ook niet...

Acties: [view]

Door: Xandrios
Moderator Netwerken
quote:
Shiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 01:40:
[...]

linksboven edit. rechtsboven +
Dan krijg je een lijstje met DM-clients en kan je ze toevoegen. Lekker programma moet ik zeggen, maar ik had het graag in de achtergrond gezet. Tja, weet je van tevoren als je een iPhone koopt.
Ah super, thanks. Ik zat bij het contacts-scherm op die edit knop te duwen, en dan is er alleen die standaard dienst beschikbaar. Duidelijk :) Werkt erg goed zo te zien...ben benieuwd hoe het omgaat met netwerkinterrupties tho.

Van de week even Enschede<>Almelo met de trein gedaan en een webbased msn client. (BeeJive). Op 3G was dat een ramp, voordurend connectie weg. Op GRPS ging het echter verassend goed...

Xandrios wijzigde dit bericht 28-07-2008 02:17 (29%)

Paei ligos kairos pou fainosoun alliws sta dika mou ta matia
ki i kardia mou plimmyrize apo sena ksexeilize

Nu met mac!
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
Watcherob schreef op maandag 28 juli 2008 @ 02:11:
[...]

Niet echt eigenlijk. Het enige dat ik daaruit opmaak is dat het uit veiligheidsoverwegingen niet kan? Zou ik raar vinden. Dat is op een gewone ipod toch ook niet...
In de onlineversie staat daar allesinds dit:

Volumeknoppen
Als u aan het bellen bent, naar muziek luistert of een film of andere soorten media
bekijkt of beluistert, kunt u met de knoppen aan de zijkant van de iPhone het volume
regelen. Ook kunt u met deze knoppen het volume van het belsignaal, meldingen en
andere geluidseffecten regelen.

Lijkt me hetgeen je zoekt?

Posters laten printen? www.adps.be

quote:
Shiver23 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 00:51:
En nu cijfers van e-mail gebruik incl. attachments?
Geen flauw idee. Ik stuur een tiental mailtjes dag en ontvang er zo'n 100, maar hoe representatief is dat? Niemand publiceert er cijfers over, in ieder geval.

Als je Pietje Puk wilt bellen (of enig andere plek waar je door al je contact personen zou moet scrollen):

Voer in het zoekveld is "P P", dus de eerste letters van voor en achternaam. Moet je kijken hoe snel je dan de juiste mensen gaat vinden. :)

(Heb het gelezen op macrumors geloof ik.)
Reg. datum: 16 november 2003

Wat een gedoe over dat MMS'en. Een iPhone is een mobiele telefoon en in veel landen zit MMS in mobiele telefoons. Apple had na moeten denken en die functie in moeten bouwen. Ook een provider verdient bakken aan MMS'jes, terwijl e-mail in de internetbundel zit. ;-)

Ik gebruikte het ook regelmatig, vond het leuk, als ik wat zag, direct te laten zien aan iemand anders met een mobiele telefoon, die niet zo voorop loopt als ik met een iPhone en goede e-mailclient erin.

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

quote:
BASENL schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:55:
Wat een gedoe over dat MMS'en. Een iPhone is een mobiele telefoon en in veel landen zit MMS in mobiele telefoons. Apple had na moeten denken en die functie in moeten bouwen. Ook een provider verdient bakken aan MMS'jes, terwijl e-mail in de internetbundel zit. ;-)

Ik gebruikte het ook regelmatig, vond het leuk, als ik wat zag, direct te laten zien aan iemand anders met een mobiele telefoon, die niet zo voorop loopt als ik met een iPhone en goede e-mailclient erin.
Ik denk dat providers meer verdienen aan SMS dan aan MMS hoor..
Zo lang als ik een telefoon heb met MMS functie heb ik het mischien 2 keer gebruikt.

Het wordt gewoon weg niet veel gebruikt. Daarnaast Mocht er toch erg veel vraag zijn naar MMS functie dan kan Apple deze er nog inbouwen. het is niets meer dan een applicatie!!

Maar waarom op de iPhone MMS? Je hebt e-mail, Nagenoeg elke moderne telefoon Nokia, Sony, LG enz ondersteunen het IMAP protocol waarmee je dus mail kan ontvangen.
Dus ipv je MMS kan je dezelfde foto per mail versturen. Misschien komt er wel een app via de app.store ;) Tipje?? ik weet het niet!!

iig ik mis het niet net als veel gebruikers.. en bij het kopen van je iPhone wist je toch al dat MMS niet ondersteund werd? Als je dan toch mist. Waarom koop je dan iets waar je eisen niet aan voldoen?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: