Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ACM schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:56:
[...]

Exact zo was het al geimplementeerd tegen de tijd dat jouw reactie er stond. :P

En ondertussen staat het live met dank aan Tino's kluswerk.
nice :) Die grote knoppen waren mij ook als enige een doorn in het oog. Het is nu alleen wel een geheim knopje geworden die alleen de mensen in dit topic weten te vinden, maargoed, als die knoppen bij mij maar weg kunnen ;)

Vind de lay-out nu verder zeer goed te doen. De donkere tracker aan de linkerkant lijkt door het weghalen van de knoppen ook ineens een stuk minder donker, dus daar hoeft wmb. weinig meer aan veranderd te worden. Misschien ietsje lichter zodat het nog mee reen geheel vormt met de rest, maar niet zo wit als een screenshot ergens hierboven. Dan wordt het wel een erge 'bleekschetenpagina' met al dat wit :P
Verder vind ik dat mensen met kleine beeldschermpjes niet teveel moeten zeuren over de brede layout en dat dingen er bij hen anders uitzien. Accepteer gewoon dat je met zo'n scherm niet meer tot de meerderheid behoort en dus consessies moet doen ;)
Man, that's so Brokeback.

quote:
Ehm, toch wel... :'(

Go on, go on and be perfect.

quote:
Palomar schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:05:
Verder vind ik dat mensen met kleine beeldschermpjes niet teveel moeten zeuren over de brede layout en dat dingen er bij hen anders uitzien. Accepteer gewoon dat je met zo'n scherm niet meer tot de meerderheid behoort en dus consessies moet doen ;)
Toen dat 4 jaar geleden werd gezegd toen Firefox nog minder dan 10% marktaandeel had ging de hele community over je heen, zo kwaad werden mensen dan. Firefox en Opera zijn nog altijd kleiner dan IE (zij het versie 6 of 7) maar daar houden we nog steeds keurig rekening mee. Geen enkele kleinere speler verdient het om zo behandeld te worden

Reg. datum: 13 januari 2008

op een niet overdreven klein scherm (17" 1024 * ...) ziet het er al slecht uit.

http://xs229.xs.to/xs229/08282/2242424828.jpg

Reg. datum: 22 september 2005

quote:
ACM schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:56:
[...]

Exact zo was het al geimplementeerd tegen de tijd dat jouw reactie er stond. :P

En ondertussen staat het live met dank aan Tino's kluswerk.
Je moet 't maar weten.... als ik deze post niet gelezen had, had ik het denk ik niet gevonden....

Maar, als jullie dan toch bezig zijn, kunnen jullie niet even knopjes maken voor alle dingen aan de rechterkant? Ik hoef bijv. de pricewatch niet te zien ;)
En als jullie dan nog tijd over hebben, dan ook de volgorde aanpasbaar, ik heb bijv. het lieftste de meuktracker bovenaan...

Acties: [view][quote]

Door: crisp Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/

quote:
- J.W. - schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:52:
[...]

Je moet 't maar weten.... als ik deze post niet gelezen had, had ik het denk ik niet gevonden....

Maar, als jullie dan toch bezig zijn, kunnen jullie niet even knopjes maken voor alle dingen aan de rechterkant? Ik hoef bijv. de pricewatch niet te zien ;)
En als jullie dan nog tijd over hebben, dan ook de volgorde aanpasbaar, ik heb bijv. het lieftste de meuktracker bovenaan...
Dat kan al, dat is namelijk een abo-feature ;)
Fear t3h bird3h ! >:)

Vind 't mooi eruit zien mensen! Alleen ben geen fan van 't witte :P (Beetje te fel 's morgens/'s nachts :+)
Kortom 't design is mooi, maar niet bikkelproof :P

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Papa van Jeremy \o/

quote:
rogierslag schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 17:17:
[...]

Toen dat 4 jaar geleden werd gezegd toen Firefox nog minder dan 10% marktaandeel had ging de hele community over je heen, zo kwaad werden mensen dan. Firefox en Opera zijn nog altijd kleiner dan IE (zij het versie 6 of 7) maar daar houden we nog steeds keurig rekening mee.
Hier op Tnet is die verhouding bijna 50/50 ;)
quote:
Geen enkele kleinere speler verdient het om zo behandeld te worden
Er is toch wel een verschil; een site die op IE-proprietary technieken leunt is meestal helemaal niet toegankelijk in een andere browser. Tnet is wel degelijk gewoon toegankelijk op een kleinere monitorresolutie. Dat het wat minder optimaal is is waar, maar dat is imo een gerechtvaardigde afweging, net zoals we ook minder moeite doen om alles optimaal in bijvoorbeeld IE6 te houden.
Ik vond de oude tracker (van gisteren) mooier, kan ik die nog ergens terughalen?

Mmmmike the TV

Naast het uit/inklaapbaar van de rubrieken is er toch niks veranderd of wel?
Rubrieken zijn iig in en uit te klappen via de onderkant van het T.net logo :)

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

Manisch positief

quote:
crisp schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:02:
Overigens doet het me ergens wel een beetje plezier om te zien hoe mensen hier de layout naar eigen smaak verbouwen; het geeft immers aan dat we wat betreft scheiding van content en opmaak weer een goed resultaat hebben neergezet ;)
Ik heb eigenlijk een verzoekje :$ , zou iemand deze plaatjes kunnen omvormen tot een variant waar het op een witte achtergrond er wel mooi uit ziet? ;) (Graag dan wel op de tweakimg server geplaatst).
http://tweakimg.net/g/if/v2/tracker/button.gif
http://tweakimg.net/g/if/v2/tracker/button_mouseover.gif
http://tweakimg.net/g/if/icons/tracker_settings.gif

Dat zou de layout aanpassingen van mij (en anderen) goed van pas komen, en het kost jullie een paar kb ruimte en geen extra datalimiet. Alvast bedankt :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

3 fristie

quote:
leokennis schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:50:
De tekst loopt dus tegen de rand aan. Ik vind dat niet mooi :) Wat mij een mooiere oplossing lijkt:

[afbeelding]

Klein gradiëntplaatje eroverheen (dat on-hover verdwijnt) en opgelost ;)
Idd een mooie (en subtiele) oplossing. Als er toch al zoveel niknakjes en hovertjes worden gebruikt waarom niet :P

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

Manisch positief

quote:
Pendaco schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:56:
[...]

Idd een mooie (en subtiele) oplossing. Als er toch al zoveel niknakjes en hovertjes worden gebruikt waarom niet :P
Hm, ik zou wel kunnen proberen dat in een patch te bouwen...

Manisch positief

Goed, een basisje voor het gradientje in het menu. Het is wel errig lastig te doen zonder iets als javascript... dit is dus de basis, beta!
Dingen die hierin nog niet goed zullen kloppen zijn
- Hoogte van de gradient gaat niet mee met de hoogte van de pagina of je tracker
- bij uitklappen van tracker verdwijnt de tracker nog niet

Ik zie dat userstyles.org er op dit moment uitligt. voor nu dan maar even zo.
Voel je vrij om er aanpassingen aan te maken, mocht je dus de bugs squatten die ik nog ondervind, post het dan hier graag :)
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@-moz-document url-prefix(http://tweakers.net) {
div#domLoaded {
displayblock !important;
positionabsolute;
floatleft;
left117px;
top155px;
background-imageurl(http://www.rijschoolminkjan.nl/tweakers_menu_fade.png);
width30px;
height1400px;
z-index:100;
}
}

(Deze code kun je zo in stylish plakken :))

Edit: of de site devvers van tweakers moeten deze feature toevoegen... lijkt me een stuk minder omslachtig als wat ik nu probeer te doen met alleen css mogelijkheden.. ;)

geerttttt wijzigde dit bericht 09-07-2008 00:25 (8%)

Papa van Jeremy \o/

quote:
geerttttt schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:24:
Edit: of de site devvers van tweakers moeten deze feature toevoegen... lijkt me een stuk minder omslachtig als wat ik nu probeer te doen met alleen css mogelijkheden.. ;)
Ik zal morgen eens een poging wagen ;)

Papa van Jeremy \o/

Hier ook maar even: wat is op dit moment het grootste probleem mbt de breedte van de site (en dan met name mbt de tracker):

- Ziet men liever een horizontale scrollbalk ipv dat de tracker wordt 'ingeklapt' (zou er een optie moeten komen die de breedte 'fixeert' ondanks horizontale scrolling)?
- Is het juist de in/uitklap behaviour van de tracker die hinderlijk is? (en hoe zouden we dat kunnen verbeteren)?
- Is het voornamelijk het feit dat de 'afkapping' van de ingeklapte tracker lelijk is?

crisp wijzigde dit bericht 09-07-2008 03:02 (3%)

Het afkappen van de tracker is niet lelijk, maar je mist ook het 'aanpasknopje' van de tracker op een smal scherm. Ook is het, als je mouseovert, lelijk dat hij over de site heen gaat.

Misschien een optie voor smalle pagina's, de items aan de rechterkant smaller maken, dus de meuktracker niet 2 kolommen maar 1 dat software en drivers onderelkaar staan. Ook bij reviews en features kunnen de 2*3 wel 1*6 knoppen worden, PW items, 2*2 en de poll met een tweede regel als het antwoord iets te lang is.

Ik heb nu een widthfix met een witte tracker wat prettiger is dan een inklappende tracker die ook nog eens grijs op grijs is.

http://www.gioli.nl/tweakers/nieuwstracker-thumb.jpg

{edit}
Nog een dingetje dat mij opviel met een CSS custom dingetje van http://userstyles.org/styles/8636 klopt het uitlijnen bovenin niet meer als je een Direct Message krijgt:
Hier de link naar een screenshot omdat hij hier niet wil [img]-taggen :S [url="http://www.gioli.nl/tweakers/Direct Message foutje.jpg"]Klik[/url]

Wiethoofd wijzigde dit bericht 09-07-2008 10:43 (17%)

quote:
Wiethoofd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:18:
Ik heb nu een widthfix met een witte tracker wat prettiger is dan een inklappende tracker die ook nog eens grijs op grijs is.
Zou je de CSS van die witte tracker met ons willen delen? Dit is wel de netste die ik tot nu toe voorbij zag komen :)

In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist

quote:
Vaudtje schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:33:
[...]
Zou je de CSS van die witte tracker met ons willen delen? Dit is wel de netste die ik tot nu toe voorbij zag komen :)
http://userstyles.org/styles/8636 dat is em, maar hij klopt niet helemaal.

Als je een DM krijgt overlapt hij em bovenin en moet je via GoT naar je DM's toe
quote:
Wiethoofd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:38:
[...]

http://userstyles.org/styles/8636 dat is em, maar hij klopt niet helemaal.

Als je een DM krijgt overlapt hij em bovenin en moet je via GoT naar je DM's toe
Ik zal het bij deze fixen...

Edit: Bij deze, versie 1.6 met de pm fix. Succes (opmerkingen zijn welkom).

XiniX88 wijzigde dit bericht 09-07-2008 12:58 (122%)

Excuses als het al gezegd is maar het lijkt mij handiger als de tijden die voor de titels staan in de tracker verdwijnen zodat er meer ruimte komt voor de titels.

Aangezien dit een meningen only topic is, ik vind dat tweakers layout tekort schiet met:
- De tracker, in donkergrijs weergegeven, terwijl ik daarmee juist navigeer
- De grote channel knoppen (ook al kan je ze nu hiden) maar zie daarom nu het punt niet meer van de in het grijs staande trackers
- De breedte die dynamisch steeds verschuift, ik erger me er mateloos aan als ik m'n browser verklein/vergroot
- De buttons onder de reviews, meuktracker komt daardoor te laag te staan (meuk interesseert mij vaak meer dan reviews)
- Het hele channel idee, ook al hoorde ik dat de exclusieve berichten echt irrelevant om op de frontpage te posten (waarom zou je ze dan überhaupt plaatsen?)

Positief is echter:
- De plaatjes bij de reviews, maakt het echt af
- De ronde vormen onderin van de footer (en als je mijn CSS gebruikt) van de trackers
- Het logo vind ik netter

[EDIT]
Ow en omdat ik niet kan inloggen, ik heb een 1024px layout voor de mensen die dit gebruiken, http://derek.denhaas.info/1024.txt, gebruik de stylish plugin; schrijf style => tweakers.net; verwijder alles wat er dan in dat venster staat en plak de inhoud van de bovenstaande URL. Succes!
http://derek.denhaas.info/1024.PNG

XiniX88 wijzigde dit bericht 09-07-2008 14:25 (113%)

In de avond uurtjes vind ik die klote en worden mijn ogen spontaan moe.

Als ik in het midden iets lees is er geen probleem (tekst zwart achtergrond wit). Maar als ik nu even links kijk, wat er allemaal voor een nieuwe reacties zijn (forum en site) dan zit ik gelijk in een donker gat te kijken en is de tekst daar opeens wit.

Overdag is dit niet zon probleem maar in de avond uurtjes leest dit niet echt lekker als je ogen wat moeier zijn na een lange dag werken.

Het gaat dus om het omschakelen van zwarte naar witte tekst in een donker vak. Ik vond de vorige lay-out daarom beter. Trek dat donkere gat links weer wit op de index.

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

quote:
crisp schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 03:01:
(...) - Ziet men liever een horizontale scrollbalk ipv dat de tracker wordt 'ingeklapt'
Alsjeblieft niet zeg :) .
mijn mening: de vorige versie was beter en overzichtelijker.. het oog nu alsof er maar gewoon een groot wit blok achter is geplaatst met een stuk eruit waar links,nieuws,jobs,forum etc.. instaat.

Trouwens, de buttons naar core,pro etc.. is nu gewoon dubbel.

positief: de plaatjes die nu bij review & features staan

BereND wijzigde dit bericht 09-07-2008 14:28 (10%)

Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws