Hoofdcategorieën
Topicacties

[Mening-only] Nieuwe layout

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 september 2000

Ik vind eigenlijk de hele linkerkolom overbodig. Die knoppen gebruik ik sowieso niet; ik wil ál het nieuws hebben en kies zelf wel de items die ik wil lezen. (Daarom hou ik ook van zinnige headlines en niet die sensatiemakende flauwekul die jullie soms posten.)
quote:
Hacku schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:42:
1. De reviews & features box lijkt wel een banner. Persoonlijk heb ik een hekel aan banners, daarom heb ik ook een abo.
Hier ben ik het wel mee eens. Ik vind 'm er op zich wel vet uitzien en ben er dus ook niet op tegen, maar ook mij doet 'ie aan een banner denken, en daardoor filter ik 'm mentaal weg (en krijgt 'ie dus niet zoveel aandacht als je zou verwachten).

Tenslotte wordt het logo nu nog meer verhaspelt. De site heeft zou weinig identiteit over. Maar goed, ik vond het al een waardeloos logo, dus wat dat betreft is het niet echt een achteruitgang.
Jeune loop

Erg mooi, alleen erger ik me aan een dingetje: de tekst in het linker grijze blok (dat uitschuift als je eroverheen hovert) heeft in ingeklapte status geen enkele padding t.o.v. de rand:

http://i32.tinypic.com/2vxrrya.png

De tekst loopt dus tegen de rand aan. Ik vind dat niet mooi :) Wat mij een mooiere oplossing lijkt:

http://i26.tinypic.com/2ppbkfn.png

Klein gradiëntplaatje eroverheen (dat on-hover verdwijnt) en opgelost ;)

Nu zal het ongetwijfeld ingewikkelder liggen dan ik doe voorstellen, maar goed, wat mij betreft zou dit puntje verbeterd mogen worden :)

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Mmmmike the TV
Reg. datum: 14 mei 2004

Bij mij eindigt hij netjes met puntjes:
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/tnet.png

Direct Message is an easy way to come into contact with me :w

quote:
Jup, maar jij hebt de brede lay-out ;)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Jeune loop

quote:
GENETX schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:59:
[...]

Jup, maar jij hebt de brede lay-out ;)
Indeed...ik browse nooit fullscreen vandaar.

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Reg. datum: 01 februari 2006

Al het (negatieve) commentaar dat ik zou kunnen leveren is hier al geplaatst, en het lijkt me een beetje zinloos om het dan alsnog op te gaan sommen. Wat wel een goede feature zou zijn, is een instelling of speciale URL waarmee je de Frontpage kan bekijken in de layout van voor de afgelopen twee updates, voor alle 'features' zoals de kanalen die de FP alleen maar vervelender hebben gemaakt. Een beetje zoals de homepage die je nog steeds kunt bekijken als World of Tweaking, maar dan met de rest van de pagina's er ook bij ;). Ik begrijp dat Tweakers.net met de nieuwe layouts er wat gelikter uitziet voor de nieuwe bezoekers en dat marketing-mensen vrolijk worden van afgeronde hoekjes en tags, maar voor veel tweakers zou het een goed alternatief zijn.

Edit: Van CSS aanpassen weet ik niets, vooral op software-gebied ben ik een beetje een foptweaker. Ik heb ook geen abo, maar tot mijn grote schaamte had ik de nieuwste pagina's van het topic nog niet doorgelezen. Ik gebruik nu de style van Geertttt, en daar past maar een ding bij: _/-\o_. Ga vooral zo door!

Groever wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:18 (36%)

Dat kan toch door de CSS aan te passen? Er zijn al diverse custom css'en voorbijgekomen in dit topic en in het Abo-forum. Je kunt met een Abo zelfs gewoon standaard browsen met een andere stylesheet. Je kunt aanpassen wat je zelf wilt.

Tweak City - Megaflix zoekt PS3 en X360 games, contact

Revolt the world

Het lijkt mij dat ze zelf kunnen nakijken OF de channel buttons vaak werden gebruikt. Ik heb ze zelf namelijk nog nooit aangeraakt en snap dan ook niet dat deze nu zo groot en opzichtig neergezet worden. Daarnaast werkt dit grijs niet nee, ik kon op de PC op mijn werk het niet eens lezen. Het kleine en oud scherm maakte er een grijse brei van.

Toppunt van ironie:
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren." - Femme

Reg. datum: 04 augustus 2004

Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van de bovenstaande posts. Wat mij vooral stoort is zijn de 5 gigantische (in verhouding tot de tekst die er in staat) knoppen linksboven met Core, etc. Deze channels worden volgens mij amper gebruikt en zelfs als ik me vergis zijn ze even goed bereikbaar via de Frontpage-tab bovenaan.

Het gebruik van het donkergrijs links stoort mij niet zo erg omdat ik de trackers toch amper gebruik en ze nu minder in het oog springen; ze vallen eigenlijk gewoon buiten het gezichtsveld. Het jammere gevolg wel is dat wanneer je naar onder scrollt de volledige pagina niet langer gecentreerd is.

Reg. datum: 19 april 2002

Nou ben ik helemaal los gegaan op de tracker. Vrolijke kleurtjes :D
http://tweakers.net/ext/f/EME1MuFITWCiYBIExhVZE18J/full.png
Iemand met echte CSS skills mag daar nog wel wat verbeteringen aan aanbrengen (en de knoppies kan je ook niet zoveel aan doen)

Vaudtje wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:23 (15%)

In deeze zin staan drie fauten
Wat is een neger achter een piano? - Een pianist

quote:
Bij mij loopt ie gewoon verder op een nieuwe regel:

http://img378.imageshack.us/img378/6656/tweakerscy8.png

In opera fit to width aangezet voor tweakers.net. Werkt ook op de nieuws items zoals je kan zien.

Hij is trouwens niet error vrij in de W3C CSS Validator

DaitoX.nl wijzigde dit bericht 07-07-2008 19:35 (17%)

Reg. datum: 26 oktober 2002

quote:
geerttttt schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:19:
Voor de mensen die dus commentaar hebben op de layout, ik ben bezig met een paar layoutaanpassingen.
Via de link hieronder kun je gemakkelijk deze zelf ook toepassen indien je firefox hebt. Ik zal deze ook updaten aangezien hij nog niet 100% af is. Toch is het in mijn ogen al een stuk beter en rustiger dan dat het nu is :)

Check het op: http://userstyles.org/styles/8630
  • witruimte links en rechts van de header/pagina weg
  • channels niet meer zichtbaar
  • tickers met witte achtergrond voor meer rust en meer leesbaarheid
  • minder witruimte onder de header
  • vergeten te noemen kleine aanpassingen
Ohja, ik ben hier niet mee bezig om de crew te bashen, in de haren te zitten of wat dan ook. We blijven immers tweakers, dus een layout tweaken is dan niet zo vreemd lijkt me :) Hiermee hoop ik anderen die graag wat veranderingen zien in de layout te kunnen voorzien in een oplossing O-)
Nice one.

Verwijder als je toch bezig bent die 6 knoppen onder reviews nog even. Die staat ook ergens in dit topic.

En de hover-kleur van de tracker is nog groen. Misschien kan je die ook fixen? ;)

Asus P5W DH Deluxe | C2D 2.4 GHz | Logitech G15 + G7 (SE) | 2x 2048MB DDR800 | ATi Radeon HD2900XT 512 MB | SM-226BW TFT @ 1680x1050 | X-Fi XtremeGamer | 2x 320 GB WDC Raid Edition (SATA II) | 54mbit WLAN onboard | Linksys WRT54GS | SpeedTouch 546 ADSL2+

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
Voor de mensen die dus commentaar hebben op de layout, ik ben bezig met een paar layoutaanpassingen.
Via de link hieronder kun je gemakkelijk deze zelf ook toepassen indien je firefox hebt. Ik zal deze ook updaten aangezien hij nog niet 100% af is. Toch is het in mijn ogen al een stuk beter en rustiger dan dat het nu is :)

Ohja, ik ben hier niet mee bezig om de crew te bashen, in de haren te zitten of wat dan ook. We blijven immers tweakers, dus een layout tweaken is dan niet zo vreemd lijkt me :) Hiermee hoop ik anderen die graag wat veranderingen zien in de layout te kunnen voorzien in een oplossing O-)
Ondertussen heb ik al veel uitbreidingen toegepast, (zie de changelog in de link).
Ook even een voor/na screenshot:
http://userstyles.org/style_screenshots/8630_before.png http://userstyles.org/style_screenshots/8630_after.png

Oost west, 127.0.0.1 best!

I've Got Soul
Reg. datum: 29 april 2004

quote:

Ik ben niet heilig, maar ik vind dit nogal voorbarig en respectloos jegens de makers van het geheel.

But I'm Not A Soldier

Soit

de side bar (dat grijze ding links) wil ik graag kunnen uitzetten om de FP leesbaar te houden. Komt steeds ongevraagd naar voren en frustreert enorm het lezen van het artikel omdat ie er overheen valt. Voor mij is de FB zo redelijk onbruikbaar en zal er helaas toe leiden dat ik er niet meer ga komen. Echt net zo irritant als die brugman reclames op de televaag site. De side bar blijft eeuwen hangen ook al zweef je er niet meer boven - bummer.
(iBook G4 - 1024x768 met Firefox 3.x)

Verder mooie lay - wel een betere styl.

//edit:// nu probeer ik het te reproduceren en klapt ie wel terug - misschien iets fout bij laden pagina. In elk geval wel iets om op te letten.

franssie wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:02 (12%)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Reg. datum: 30 september 2003

quote:
geerttttt schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Ondertussen heb ik al veel uitbreidingen toegepast, (zie de changelog in de link).
Ook even een voor/na screenshot:
[afbeelding] [afbeelding]
hey :P mijn idee stelen

Ik wil mijn css-code uit respect voor de developers van tweakers niet publiceren, het zou tenslotte niet leuk zijn mocht iedereen zijn eigen stijlen op tweakers gaan toepassen, dan kunnen ze evengoed geen layout maken maar alles in xhtml gieten gewoon ... (is natuurlijk ook een idee ... ;) )

Ik heb nu even op men laptop (zonder stylish) de vernieuwe layout bekeken en mijn mening blijft dezelfde, alleen wil ik er misschien aan toevoegen dat het idee van channels helemaal niet slecht is, maar gewoon nog veel te weinig uitgewerkt ... je hebt nu core, pro, games, ... maar ik denk dat er nog wat kanalen missen zoals "web" "social" ... ook gaan de channels volgens mij leiden tot subkanalen etc ... want je hebt nu games maar dan ga je binnenkort games-pc, games-xbox, games-wii ... en dan zit je terug bij 0 ... meer tagging is natuurlijk ook een oplossing want ik merk dat soms tagging heel goed gebruikt wordt en andere keer dan weer niet

Manisch positief
Reg. datum: 09 oktober 2006

quote:
The Killer schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Ik ben niet heilig, maar ik vind dit nogal voorbarig en respectloos jegens de makers van het geheel.
Nou ja, voorbarig wellicht. Maar wat is er mis mee om gewoon veranderingen te maken aan een site en dit aan te passen. Wellicht dat de makers hier hun voordeel mee kunnen doen. Nogmaals is het goed bedoeld, en in niet bashend bedoeld jegens de makers.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Vaudtje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:07:
De grote knoppen voor de rubrieken zijn met CSS als volgt weg te toveren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
#channelNav ul {
margin-bottom:10px;
}
#channelNav ul li {
display:none;
}

quote:
JHS schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:09:
Als je van die 10px 20px maakt lijnt het overigens uit met de streep onder de breadcrumb :) . Met het volgende kan je overigens de buttons onder de reviewaankondigingen verwijderen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Buttons onder reviewaankondigingen weg */
div#reviewTabList {
  displaynone;
}

Bedankt en bedankt, samen met Stylish is dit ideaal :)

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

quote:
The Killer schreef op maandag 07 juli 2008 @ 19:55:
[...]

Ik heb als abonnee gewoon de optie om stylesheet-aanpassingen te maken in mijn layout settings. Gebruikmaken van een abo-feature is toch niet echt respectloos, hoop ik?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

I've Got Soul

Het gaat er niet om dat je er gebruik van kunt maken, want dat kan al veel langer. Voor mij ligt het probleem meer bij het achteloos aan de kant schuiven van maanden devven, omdat versie 1.0 van de nieuwe layout niet helemaal past bij jou specifieke voorkeur. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag een aantal dingen gewijzigd. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat je als non-abo CSS-gewijs hetzelfde kunt als abo.

But I'm Not A Soldier

Geen klei...

quote:

Hulde aan deze tool :).
Misschien is het nog een idee om een afscheiding te maken tussen de trackers en de content? Geeft meer overzicht denk ik zo :) ?
Revolt the world

quote:
The Killer schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:08:
Het gaat er niet om dat je er gebruik van kunt maken, want dat kan al veel langer. Voor mij ligt het probleem meer bij het achteloos aan de kant schuiven van maanden devven, omdat versie 1.0 van de nieuwe layout niet helemaal past bij jou specifieke voorkeur. Begrijp me niet verkeerd, ik zie ook graag een aantal dingen gewijzigd. En dan laat ik nog buiten beschouwing dat je als non-abo CSS-gewijs hetzelfde kunt als abo.
Bull, je veranderd alleen hoe het er bij jou uitziet en werkt.
Ik ben van mening dat je aan client zijde dit gewoon mag doen. Je veranderd niets aan serverside als je vindt dat dit beter werkt dan moet men dat gewoon doen. Zeker als de rest vind dat de opzichtige knoppen moeten blijven hoef ik me er ten minste niet meer aan te ergeren.

"Het is gratis dus heb je niets te willen en ze zijn er maanden mee bezig geweest....."
Ja maar ik heb ook geen opdracht gegeven om de FP opnieuw in te delen.
Zo zie ik dat.

Freaky_Revolt wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:31 (39%)

Toppunt van ironie:
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren." - Femme

:(){ :|:& };:

'T is een hele verbetering. Vooral het logo.

Om het nog beter te maken zouden jullie de mouseover van de tracker kunnen verwijderen (die de hele tracker van meer contrast voorziet). Het reageert wat traagjes en het effect is vreemd.

Voor de kleurenblinden onder ons zou het wel zo vriendelijk zijn om de lettertjes standaard nog wat lichter te maken dan ze nu al worden met de mouseover.

En kan iemand (Femme misschien) ons uitleggen waarom er voor is gekozen om de 'whitespace' van de tracker te gebruiken om de tijdsaanduiding in te zetten? Het is wel gedurfd maar het verstoort de balans van de layout een beetje.

Disclaimer: Any resemblance between the above views and those of my employer, my terminal, or the view out my window are purely coincidental.

I've Got Soul

quote:
Freaky_Revolt schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Bull, je veranderd alleen hoe het er bij jou uitziet en werkt.
Ik ben van mening dat je aan client zijde dit gewoon mag doen. Je veranderd niets aan serverside als je vindt dat dit beter werkt dan moet men dat gewoon doen. Zeker als de rest vind dat de opzichtige knoppen moeten blijven hoef ik me er ten minste niet meer aan te ergeren.

"Het is gratis dus heb je niets te willen en ze zijn er maanden mee bezig geweest....."
Ja maar ik heb ook geen opdracht gegeven om de FP opnieuw in te delen.
Zo zie ik dat.
Blijkbaar begrijp je niet zo goed wat ik bedoel. Ik ben er niet op tegen om aan client-side een ander te veranderen, integendeel. Ik ben wel van mening dat je dit soort dingen best in overleg kunt doen, en niet direct eigen conlusies trekken. Als jij ergens maandenlang je stinkende best voor hebt gedaan, en op de dag van oplevering komt er een shitload aan commentaar, en een wijsneus die het beter weet, en meteen even uitlegt hoe het dan wel moet, reken maar dat je dat niet tof zou vinden.

But I'm Not A Soldier

Soit

quote:
The Killer schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:57:
[...]

Blijkbaar begrijp je niet zo goed wat ik bedoel. Ik ben er niet op tegen om aan client-side een ander te veranderen, integendeel. Ik ben wel van mening dat je dit soort dingen best in overleg kunt doen, en niet direct eigen conlusies trekken. Als jij ergens maandenlang je stinkende best voor hebt gedaan, en op de dag van oplevering komt er een shitload aan commentaar, en een wijsneus die het beter weet, en meteen even uitlegt hoe het dan wel moet, reken maar dat je dat niet tof zou vinden.
dan openden en regareerden de gebruikers niet een apart topic om om meningen te vragen en te geven. Op tweakers kan dat (terecht) en dan krijg je ze ook - ik denk zelfs dat ze er blij mee (zouden moeten kunnen) zijn (web 2.0, interactive, open and stuff).
Daarnaast vind ik het nogal raar dat jij iemand verdedigt die er niet om gevraagd heeft - hoe beter de FP hoe beter tweakers, toch?

//edit:// en niet tof vinden - ach - incasseringsvermogen hebben ze denk ik wel, anders durf je natuurlijk niet aan metamorfose te beginnen want 1 ding weet je zeker, er zijn altijd mensen die vroegah alles beter vonden.

franssie wijzigde dit bericht 07-07-2008 21:08 (13%)

Die Alice.nl? Zo onduidelijk is nog nooit een vrouw tegen mij geweest...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: