Gathering of Tweakers

Quicksearch
Die spelersaantallen zijn nooit echt naar beneden gegaan, het is een fabeltje dat runescape er op achteruit is gegaan wat spelers betreft.
Zeker na de grafische update is het alleen maar drukker geworden.

Ik ben wel benieuwd wat dat gaat worden zeg, pk-en door heel rs...
Ook die nieuwe quest lijkt me helemaal geweldig.
* Franko P. Is altijd al quest verslaafd geweest en loopt al geruime tijd trots rond met questcape :P

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Nou dat betwijfel ik. De eerste maanden na de RWT-updates zag je toch duidelijk gemiddeld minder spelers op de servers.

Dat waren imo vooral bots en noobs die hun spullen niet meer konden kopen. Veel gestopte spelers zijn weer begonnen daarna.

Het is nu doorgaans wat drukker dan het eerst was door de weeks. In de weekenden weet ik het niet precies, dan heb ik vaak andere bezigheden. Ook heb ik het idee dat er veel members zijn bijgekomen aangezien die worlds nu veel drukker zijn dan eerst. Er zijn zelfs nog servers bijgekomen na de updates.

Maar goed, Jagex is goed bezig. Ik ben benieuwd naar wat er komen gaat in ieder geval. :P

Updateje vandaag. Je kunt nu run togglen door op het icoontje rechtsboven te klikken. Erg handig en simpel. Daarnaast zijn ook de prijsverhogingen per vandaag van start gegaan.

Forumzwerver
Reg. datum: 27 november 2007

Ik heb de hele tijd bij de GE dat ik er iets heb opgezet met de max. price. Vervolgens is de range naar onderen gegaan, waardoor mijn prijs op dat moment boven de range ligt. Is het dan simpelweg niet te kopen? Vind ik beetje lomp want dan moet je handmatig weer lager gaan elke keer.

Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!

Ja dan is het niet koopbaar inderdaad. Als de prijs naar beneden gaat kun je je trouwens afvragen hoe zinvol het is om het er voor max prijs op te zetten. Ik vind het dan ook niet gek dat je je aangeboden waar er dan weer opnieuw in moet zetten.

Als de prijs zakt dan kopen meer mensen het voor min. price dan normal of max price.
Dus dan verkoop je waarschijnlijk iets wat niet bepaald veel getrade wordt of het is goedkoop.

zin in winst? koop dan binnekort bgs ;) grafiek wijst alles uit. Even men knowledge delen =]

Ik denk dat potions en food stacken ook best zin heeft, gezien de aankomende PvP-updates. Ben ik even blij dat ik een hele sloot met dwarf weeds gefarmed heb de laatste tijd. Range pots zullen wel gaan stijgen :)

Forumzwerver

quote:
Franko P. schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:43:
Als de prijs zakt dan kopen meer mensen het voor min. price dan normal of max price.
Dus dan verkoop je waarschijnlijk iets wat niet bepaald veel getrade wordt of het is goedkoop.
Limp roots

Zelf houden en super str. pots van maken.

Forumzwerver

Die je nergens kan gebruiken om dat de wildy er uit is gehaald :+

quote:
MsG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:44:
Die je nergens kan gebruiken om dat de wildy er uit is gehaald :+
De wilderness bestaat nog steeds hoor, je kan er alleen niet pk'en. Daarnaast komt pk'en terug, dus zullen super strength pots waarschijnlijk gaan stijgen de komende tijd. Overigens verkopen die dingen nu ook al wel redelijk.

Runescape heeft op de Leipzig Games Convention blijkbaar een record neergezet :)
quote: RuneScape
RuneScape has entered the record books this week. The game has been recognised as the most popular free MMORPG in the world for the second year in a row, with a certificate awarded by Guinness World Records. That's one record that Usain Bolt didn't manage to get!

The presentation took place at the Leipzig Games Convention in Germany, where RuneScape has been showcasing RuneScape HD.
Met andere woorden, RuneScape is het meest bekende free MMORPG voor het tweede jaar op rij.

Filmpje van op de LGC:
http://www.youtube.com/watch?v=SSOfC3FziwY
http://www.youtube.com/watch?v=0sbWG6TDh-8

Daar hebben ze voor het eerst ook toegegeven dat ze aan een nieuwe MMO werken genaamd Mechscape. Dit is al sinds 2003 een gerucht en voor degenen die er meer over willen weten moeten maar eens een kijkje nemen op runescapecommunity.com daar hebben ze een heel subforum toegewijd aan mechscape proof en roddels :)

Linkje:

http://www.zybez.net/comm...becdab8&showforum=461
http://www.zybez.net/community/index.php?showtopic=1099704
http://www.zybez.net/community/index.php?showtopic=938520

n0valyfe wijzigde dit bericht 22-08-2008 19:39 (35%)

Forumzwerver

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:47:
[...]

De wilderness bestaat nog steeds hoor, je kan er alleen niet pk'en. Daarnaast komt pk'en terug, dus zullen super strength pots waarschijnlijk gaan stijgen de komende tijd. Overigens verkopen die dingen nu ook al wel redelijk.
Nou ja je snapt mn punt :) wildy != wildy als je de unique selling point van de wildy er uit haalt, namelijk dat je niet hersenloze ai monsters afslacht maar dat ja battled met users. Maar goed ben benieuwd wat er binnenkort uitrolt.

quote:
n0valyfe schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:34:
Runescape heeft op de Leipzig Games Convention blijkbaar een record neergezet :)

[...]

Met andere woorden, RuneScape is het meest bekende free MMORPG voor het tweede jaar op rij.

Filmpje van op de LGC:
http://www.youtube.com/watch?v=SSOfC3FziwY
http://www.youtube.com/watch?v=0sbWG6TDh-8

Daar hebben ze voor het eerst ook toegegeven dat ze aan een nieuwe MMO werken genaamd Mechscape. Dit is al sinds 2003 een gerucht en voor degenen die er meer over willen weten moeten maar eens een kijkje nemen op runescapecommunity.com daar hebben ze een heel subforum toegewijd aan mechscape proof en roddels :)

Linkje:

http://www.zybez.net/comm...becdab8&showforum=461
http://www.zybez.net/community/index.php?showtopic=1099704
http://www.zybez.net/community/index.php?showtopic=938520
Populair is Runescape wel ja :) Toch is het gek dat de populariteit met name bij jonge kinderen zit, dan bij ouderen. Logisch natuurlijk dat vooral de wat jongeren met gratis spelletjes beginnen, maar Runescape is hier op GoT bijvoorbeeld nauwelijks populair, terwijl WoW gigantisch populair is. Nu kan ik me wel voorstellen dat mensen liever WoW spelen, maar de balans slaat wel heel erg door naar WoW.

Met het imago van Runescape zal het ook wel vooral nog meer kindertjes aantrekken. * RoD gaat zich in ieder geval niet publiekelijk vertonen met een Runescape-tshirt. Niet iedereen hoeft te weten dat ik het speel :P
quote:
MsG schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 19:51:
[...]

Nou ja je snapt mn punt :) wildy != wildy als je de unique selling point van de wildy er uit haalt, namelijk dat je niet hersenloze ai monsters afslacht maar dat ja battled met users. Maar goed ben benieuwd wat er binnenkort uitrolt.
Als de drop tables een beetje gunstig zijn kun je denk ik wel stellen dat pk'en in zijn volledige glorie terug gaat komen. Dat hadden ze overigens ook direct wel in kunnen voeren, in plaats van pk'en eerst te bannen.

RoD wijzigde dit bericht 22-08-2008 20:12 (15%)

509 Bandwidth Limit Exceeded

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:11:
Populair is Runescape wel ja :) Toch is het gek dat de populariteit met name bij jonge kinderen zit, dan bij ouderen.
Wat je gek vind :o

Portfolio: code92.nl

quote:
Nouja, ik vind het spel toch ook wel geschikt voor de wat oudere die-hard MMORPG'er. Als je niet let op de community of Jagex' "parenting", dan is het best wel een spel waar je geduld en doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Tactiek komt ook nog wel eens kijken, bij GWD'en bijvoorbeeld. Natuurlijk spelen er ook wel "ouderen", maar veel minder dan je imo zou verwachten.

quote:
RoD schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 20:19:
[...]

Nouja, ik vind het spel toch ook wel geschikt voor de wat oudere die-hard MMORPG'er. Als je niet let op de community of Jagex' "parenting", dan is het best wel een spel waar je geduld en doorzettingsvermogen voor nodig hebt. Tactiek komt ook nog wel eens kijken, bij GWD'en bijvoorbeeld. Natuurlijk spelen er ook wel "ouderen", maar veel minder dan je imo zou verwachten.
Al zijn de meeste cb 110+ wel een jaar of 18 of ouder. Ikzelf ben 15 en cb 108, een maat is cb 116 en ook 15. De meeste 12-jarigen stoppen geloof ik op cb 75 ongeveer. Dan wordt het langdradiger en zien ze een ander "leuk" spelletje :|. Gek vind ik dat de meeste mensen bij rs meteen afknappen op de graphics, terwijl de gameplay imho unmatched is qua mmorpg's.

Maar een RuneScape trui gaat me iets te ver :X hoogstens als grap :P

wimjongil wijzigde dit bericht 23-08-2008 11:29 (7%)

Mijn CRT bak is een gravitaire anomalie!

Mwa, volgens mij is de leeftijd van high lvls ook flink opgeschoven. Ik kom geregeld mensen van 120+ tegen die nog behoorlijk jong zijn. Ook bij 130/135+ merk ik dit. De verhouding jong/oud is er wel lager dan bij bijvoorbeeld 90-, maar ook kleine kindertjes kunnen tegenwoordig flink trainen :P

Overigens is er rond de lvl 75 wel een soort breekpunt inderdaad. Als je zo'n beetje je levels rond de 60 hebt wordt het toch wat moeilijker om te trainen.

Het wordt pas interessant als je lvl 91 gepasseert bent, dan ben je feitelijk pas op de helft van de xp die nodig is voor 99. :P

En idd een runescape trui zullen ze me ook niet snel in zien.

* Voelt zich een beetje oud als ie die leeftijden hier zo ziet...

Fulltime #whatpulsert

Ik had een klein vraagje tussendoor, of eigenlijk twee:

1
Wat zijn zo ongeveer de aangeraden levels voor de Monkey Madness. Ik heb mezelf een beetje in lopen lezen bij wat guides (op o.a. zybez.net, runescape.wikia.com en RSHQ), maar daar zijn ze het niet allemaal eens.

Ik heb de volgende levels:
StatLevel
Combat72
Attack61
Strength58
Defence53
Ranged52
Magic54
Hitpoints59
Prayer43

En zo verder geen relevante stats meer geloof ik. Mijn ranged ga ik nog verder trainen naar 61, zodat ik een rune crossbow kan dragen, die schijnen wel handig te zijn. Is het daar dan mee te doen (met uiteraard genoeg prayer potions), en dan heb ik het natuurlijk voornamelijk over het verslaan van de jungle demon.

2.
Dan vraag twee, dat is eigenlijk een klein "subvraagje" van de eerste. Ik heb van wat mensen gehoord dat sommige monsters door de Protect from x spell heen kunnen hitten. Dat wil zeggen, je hebt de spell wel geactiveerd maar soms hitten ze toch. Is dat waar, en als dat waar is, zal dit dan ook bij de jungle demon gebeuren? Ik heb hier verder zelfs niets over kunnen vinden.

Patriot wijzigde dit bericht 25-08-2008 18:41 (1%)
Reden: prayer vergeten 8)7

1. Ik denk dat de quest wel te doen is. Je bent niet echt hoog, maar met een beetje tactiek moet het wel lukken. Hou er wel rekening mee dat het niet erg makkelijk zal zijn.

2. Er zijn inderdaad monsters die er doorheen kunnen hitten, maar dat zal je bij verreweg de meeste monsters niet gebeuren. Bij de jungle demon dus ook niet.

Volgens mij is de beste tactiek om gewoon op een afstandje te gaan staan en die gnomes de jungle demon zoveel mogelijk te laten hitten. Vervolgens maak jij het zelf af door de laatste paar hp damage te doen (de gnomes kunnen de jungle demon niet killen).

quote:
RoD schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:01:
Volgens mij is de beste tactiek om gewoon op een afstandje te gaan staan en die gnomes de jungle demon zoveel mogelijk te laten hitten. Vervolgens maak jij het zelf af door de laatste paar hp damage te doen (de gnomes kunnen de jungle demon niet killen).
Inderdaad, zo heb ik het ook op een level 50 pure gedaan (dus zonder defence en prayer). Gewoon achter de rand gaan staan, zodat de demon je niet kan raken, en als de demon bijna dood is even snel een mage shortbow special (met rune arrows) erbij.

quote:
Masxmasx schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

Inderdaad, zo heb ik het ook op een level 50 pure gedaan (dus zonder defence en prayer). Gewoon achter de rand gaan staan, zodat de demon je niet kan raken, en als de demon bijna dood is even snel een mage shortbow special (met rune arrows) erbij.
z0mg masx, Ik ben het roman van TDM!

en idem heb hem gedaan zonder pray en def op een pure. Fairly easy.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws