Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG] Runescape #3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 februari 2004

http://img132.imageshack.us/img132/4428/monk2sg.jpg
RuneScape - the massive online adventure game by Jagex Ltd
Wat is Runescape?
Runescape is een MMORPG, en draait op basis van Java. Er zijn (op moment van schrijven) 163 worlds, waarin elk 2000 spelers kunnen. Runescape is in eerste instantie gratis (f2p), maar als je alle dingen wilt unlocken moet je member worden (p2p), dit kost ongeveer ¤5 per maand.
Runescape 2

De huidige versie van Runescape is versienummer 2, voorheen was er ook Runescape 1 (Runescape Classic). Dit was in 2d, en zag er (dus) minder mooi uit.
http://images5.pictiger.com/thumbs/a2/486ea7f6d8581890f650cbbc7906eea2.th.jpg
Runescape HD

Op het moment is er een nieuwe versie uitgekomen van Runescape, namelijk Runescape HD. Deze is zolang hij beta is members only. Deze versie bevat een grote grafische update, en bijna alles ziet er beter uit. Screenshots volgen later
Wat is dan eigenlijk het doel?

Er is geen main goal in Runescape. Je kunt je eigen doelen stellen. Er zijn veel mensen met veel verschillende doelen. Sommigen willen graag heel veel cash hebben, terwijl anderen het liefst hun skills zo hoog mogelijk krijgen. Het ligt er maar precies aan wat jij nou precies voor ogen hebt.
Wat kan ik daar doen dan?

In Runescape zijn talloze dingen te doen. Zo kun je bepaalde vaardigheden trainen (Skills), je kunt mysteries oplossen (quests). Verder bestaat een groot deel van Runescape uit vechten met monsters. Deze monsters droppen dan weer items waar je weer wat mee kunt.
Skills:
Skills zijn vaardigheden. Er zijn veel verschillende vaardigheden en hierdoor dus ook een grote verscheidenheid aan mogelijkheden. Zo kun je met de meeste skills bepaalde dingen produceren, die je weer kunt verkopen voor geld. Maar er zijn ook skills waarmee je bijvoorbeeld je zogenaamde "Combat level" (Dat is een level wat aangeeft hoe sterk jouw character nou is) omhoog krikken.
Op dit moment zijn dit de aanwezige skills:
Attack, Defence, Strenght, Hitpoints, Ranged, Prayer, Magic, Cooking, Woodcutting, Fletching, Fishing, Firemaking, Crafting, Smithing, Mining, Herblore, Agility, Thieving, Slayer, Farming, Runecrafting, Construction en de meest recentelijke skill: Hunting.
http://images3.pictiger.com/thumbs/e4/09429d99f4ce67ed8b5fc33b11fc08e4.th.pnghttp://images3.pictiger.com/thumbs/5d/5c7558311dd7c27c75d87793d3bc3e5d.th.png

Quests:
Quests beginnen vaak door tegen een NPC te praten. Deze heeft vaak een probleem waarmee jij hem dan moet helpen om dat probleem op te lossen. Deze problemen varieren van ingredienten voor een taart verzamelen, tot het vermoorden van Draken, tot moorden oplossen. Als je een quest hebt uitgespeeld krijg je meestal van de NPC wie je de quest gaf bepaalde spullen, en/of XP (vaardigheidspunten) in een bepaalde skill.
http://images3.pictiger.com/thumbs/0b/e5461537dd328462c7add348555b8c0b.th.png
Vechten:
Er zijn verschillende mogelijkheden in Runescape als je wilt vechten. Je kunt vechten tegen monsters, die verspreid zitten in heel Runescape. Deze monsters droppen verschillende dingen, en hebben verschillende levels. Als je het monster doodhebt zal hij vaak iets droppen, wat in eerste instantie voor jou is, maar laat je het een tijdje liggen zonder het te pakken dan wordt het ook zichtbaar voor andere spelers, die het dan ook kunnen oppakken.

http://images3.pictiger.com/thumbs/d3/da993d173bc28172dbdce741438898d3.th.png

http://images3.pictiger.com/thumbs/a6/5ac56b58a37842afa7779ed6477b20a6.th.png

Maar hoe krijg ik het onder de knie?

Als nieuweling in Runescape kom je eerst op Tutorial Island terecht. Hier krijg je uitleg en zul je de basiselementen van het spel met een aantal NPC's doorlopen. Je leert bijvoorbeeld hoe je verschillende skills traint, hoe banken werkt, en enkele algemene tips over Runescape. Nadat je deze tutorial doorlopen hebt zul je naar Lumbridge gebracht worden waar het echte avontuur begint!
Maar wat nou als ik doodga?

Het kan gebeuren dat je door een doodgaat door een gevecht, Random event of whatso-ever. Als dit gebeurt zul je al je items, op 3 na (of geen enkel item, als je een "Skull" hebt), verliezen. Je "spawned" weer in het boerendorpje Lumbridge.
http://images5.pictiger.com/thumbs/a7/21a29da3e3ded8d670ccc5e51bfe8ca7.th.png
Er is geen man overboord, al je spullen die op je bank staan heb je gewoon nog (Het is dus belangrijk om vaak spullen op de bank te zetten, een veel voorkomende fout gemaakt door beginnelingen is dat ze graag al hun spullen bij zich willen houden).
Map

Er is een wereldmap beschikbaar voor Runescape, als je even de weg kwijt bent, of ergens heenwilt, maar je weet niet waar dat is.
De map is hier te vinden:
( Klik )
Transport:
Er zijn verschillende manier om je van de ene plaats naar de andere plek te transporteren. De belangrijkste manier zet ik hier even op een rijtje:
  • Teleport spells: Door middel van magie kun je bepaalde spreuken doen, waardoor je jezelf teleport naar een bepaalde plaats
  • Amuletten: Er zijn bepaalde amuletten, die als je erover heen wrijft je de keuze geven ergens naartoe te teleporteren.
  • Gnome Glider: Als je de Grand Tree quest hebt uitgespeeld mag je gebruiken van de vliegers van de gnomen. Deze staan op verschillende plaatsen in Runescape. (Alleen p2p)
  • Tapijten: In de woestijn zijn vliegende tapijten, hiermee kun je je snel en veilig door de woestijn verplaatsen (Alleen p2p)
Help, er staat opeens een zwaaiende NPC voor me neus!

Dit zijn zogeheten random events. Er zijn verschillende random events. Voor de meeste moet je iets doen/oplossen, en dan krijg je een beloning. Random Events zijn in het leven geroepen om cheaters tegen te gaan. Deze cheaters gebruiken een programma dat Runescape voor hen bestuurt. Een random event is iets onverwachts, en kan je vermoorden (wat pas gebeurt als je heel lang niet oplet)
Hoe ziet dat er dan uit?

Hier zijn wat screenshots van Runescape (klikbaar):
http://images5.pictiger.com/thumbs/8f/dfaab15f9eb38945481f6cc16983178f.th.pnghttp://images5.pictiger.com/thumbs/8a/d45d9ff7cd9519aa89231bb459cfaf8a.th.png[http://images5.pictiger.com/thumbs/25/828d3e2e14570699c39afec7e77bbd25.th.png
http://images5.pictiger.com/thumbs/36/20b5957b0eff41f4775815e786f84a36.th.pnghttp://images5.pictiger.com/thumbs/59/08670808dad6333eb468f3bda9b0c959.th.pnghttp://images5.pictiger.com/thumbs/19/a6fde22a34a63c36910fb0bff5582e19.th.png

(Let wel op, deze screenshots zijn puur om het beeld van Runescape weer te geven. Om de meeste locaties van screenshots te kunnen bezoeken moet je member zijn. Maar in f2p ziet het er soortgelijk uit (alleen niet precies dezelfde locaties ;) )
Highscores

Als je een level boven de 30 hebt, en in de top 1000000 staat kom je in de Highscores. Hier in kun je zien op de hoeveelste plek jij nu precies staat met jouw level.
Deze highscores zijn hier ( klik ) te vinden:
Ook kun je je stats laten tracken, als je tenminste enkele stats in de highscores hebt staan. Het is gratis, en kan op de volgende website: http://www.rsstats.nl
Links

Er zijn fansites voor Runescape, voor als je het het even niet meer snapt, Skill Guides, en Quest Walktroughs, dit zijn de bekendste:
Systeemvereisten

Je kunt de game op twee manieren spelen. Op high detail, en op low detail. High detail ziet er net iets beter uit, maar vereist ook een iets betere pc.
De minimale systeemvereisten zijn:
  • CPU: 300 MHZ
  • RAM: 64mb
  • Een internetverbinding (het liefst een beetje met een lage latency)
Dit moet voor bijna iedereen wel te doen zijn
Ok ik ben overgehaald, waar kan ik me registreren?

Registreren kun je doen als je hier klikt, en dan op de knop: "Create a free account (New User) klikt. De rest wijst zich allemaal vanzelf.
Reminder:

Dit topic is niet bedoeld om Runescape af te zeiken, of te flamen of wat dan ook. Dit topic is puur bedoeld voor als je geintreseerd bent in Runescape, of als je al Runescape speelt en er over wilt praten met mede Runescaper's hier op GoT. Ook is het niet de bedoeling om om macro's te vragen, of deze aan te bieden.
http://images3.pictiger.com/thumbs/29/8a17f47797f86610ca60419db2a34f29.th.png
Vorige Delen

[MMORPG] Runescape #1
[MMORPG] Runescape #2
Vielen dank voor hun hulp aan de topic start aan:
  • Enfer
  • dadarkman
  • RoD
  • willyfreak
  • Underdog0
Irc kanaal:

irc.tweakers.net/runescape
kom gerust langs om over Runescape of andere dingen te lullen :)

Nieuwe graphics, nieuw topic!! :)

Reg. datum: 27 maart 2008

Mooie TS!

een dingetje: volgens mij heb ik gelezen dat de beta niet member-only blijft, maar voor de rest super!

Acties: [view][quote]

Door: RoD
Moderator PMD / FP ProMod
Reg. datum: 14 september 2004

De beta blijft member-only, denk ik zo. Alleen, wanneer de beta over is zal het beschikbaar komen voor iedereen. Het is ook niet echt handig als iedereen tegelijkertijd de graphics zit te downloaden.

Een kleine opmerking zover over de startpost, de meest recente skill is summoning.

(Of zijn jullie nog niet klaar met de startpost en roep ik te vroeg?) B)

offtopic:
Enfer en ik gaan binnenkort (in de vakantie) bezig met een totaal vernieuwde uber leete startpost, dus zie dit maar als tussentopic. Het is handigst als je foutjes en opmerkingen even per DM aan Enfer stuurt. :)

Reg. datum: 24 maart 2004

Succes met de nieuwe start post jongens, als je hulp nodig hebt weet je mij te vinden :P.

Anyway, de nieuwe graphics is erg mooi, maar ik mis nog 1 ding als je fullscreen speelt.. Je kan namelijk niet highscores bekijken , of je moet weer fullscreen afsluiten, [loading], highscores bekijken, en zodoende weer terug naar fullscreen, [loading].. En (zelfs) met dualscreen werkt het ook niet zo, want als je op een venster buiten runescape klikt sluit fullscreen weer af :/.

Daarom heb ik eventjes dit gemaakt, en voor zover ik denk is dit volkomen legaal:
*Klik*

Je ziet een 'toetsenbord', deze kan ik met m'n gamepad besturen (cursor is bv een point of view hat, een knop om letter te plaatsen, knop om letter weg te halen en knop om de highscores te bekijken). De scores van skills komen dan daar onder te staan, want die haal ik gewoon op via de highscores light version (voor highscore lookup functionaliteiten zoals dit). Het werkt ontzettend snel, vaak druk ik op de knop en daar bijna meteen staan de scores. Ideaal als je dualscreen hebt en fullscreen RS speelt op 1 scherm ;)

Hans1990 wijzigde dit bericht 04-07-2008 11:43 (3%)

Interessant topic op TIF Klik
Ik kwam die gekke teksten ook tegen in de wilderness gister, toen ik aan het cluehunten was. Ben benieuwd wat dit betekend. Misschien dat het duidelijk wordt in de BTS van deze maand.

Reg. datum: 24 maart 2008

brrr....5 mithril dragons als slayer task gehad. Ga ik nu maar even doen. Misschien wel een DFH? (nee, durf ik niet eens op te hopen met zo'n kleine droprate)

EDIT: uiteraard geen geluk, beste drop was een rune spear.

Nu honderd nogwat waterfiends...Nooit gedaan, heeft iemand tips? (armour, of prayer nodig is, enz)

Masxmasx wijzigde dit bericht 05-07-2008 21:14 (34%)

all flames intended

Water fiends zijn redelijk irritant. Ze magen en rangen, waarbij hun ranged attack het krachtigst is. Een veelgebruikte taktiek is full Karils dragen en range prayen. Ikzelf mix meestal wat Karils en wat melee armour, en dan pray ik niet. Ik hou het wat korter uit, maar het scheelt nogal geld in pray pots.

Ook zijn ze aardig bestand tegen slash attacks, dus veel wapens (waaronder whip) zijn niet zo effectief tegen ze. Je wil crush attacks, veel mensen gebruiken Veracs flail, wat vrij redelijk werkt.

Wat voor mij vrij aardig werkt is full Guthans. Als ik regelmatig re-pot dan heal ik meestal genoeg om op te boksen tegen de schade die ze doen. Deze taktiek werkt waarschijnlijk niet echt goed met matige melee stats.

Oh, en als je 68 summoning hebt: gebruik een Bunyip.

It isn't the software that's free, it's you.

Full guthans is imo de beste manier als je geen bunyip kunt summonen. Je hit dan wat minder (maar met super set is het wel te doen), maar je houdt het in ieder geval een hele task uit. Als je een bunyip hebt --> mage def + range pray + crush wapen. Veracs flail is inderdaad vrij goed. Best werkt een Saradomin Sword. Ik gebruik overigens black d'dhide body en void bottom.

Op 88 summon zou je het met een unicorn stallion kunnen proberen en dan zonder pray. Maar ik gok niet dat je dat al bent :P * RoD heeft atm 86 sum banked qua charms. Bijna potentieël 137 combat dus :)

all flames intended

quote:
RoD schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:49:
Full guthans is imo de beste manier als je geen bunyip kunt summonen. Je hit dan wat minder (maar met super set is het wel te doen), maar je houdt het in ieder geval een hele task uit.
Ik hou het nooit een hele task uit met full Guthans (en een inventory vol sharks). Het grootste aantal fiends dat me gelukt is is iets over de 100. Ik ben 95/96/94 atk/str/def, dus veel hoger kan dat ook niet meer.

Gebruik je prayer met full Guthans?

Ja, maar niet de hele tijd. Als ik weer op 99 hp zit, zet ik mage pray uit. Overigens doe ik geen guthans meer sinds ik een bunyip kan summonen. Dan hou je het toch een stuk langer uit :)

Ben nu bezig met de task...(Bandos) Godsword op crush hit behoorlijk goed (veel 40+), maar mn lobbies gaan er best snel doorheen...

Nog even doorzetten met slayer totdat ik genoeg charms heb voor 68+ summoning denk ik :P

Guthans zonder range prayer werkt niet echt goed, terwijl ik toch goeie stats heb (alle melee 95+)

Je kunt inderdaad niet echt zonder pray met Guthans. Echter, ik weet met pray toch altijd wel weer op 99hp te komen, waarna het best mogelijk is om pray even uit te zetten.

Ik moet trouwens zeggen dat sinds ik bunyips kan gebruiken, ik mijn Guthans niet weer aangeraakt heb.

all flames intended

Hmm, ik gebruik dus Guthans, en alleen de prayer points die ik heb (geen prayer pots dus), en daar haal ik meestal zo'n 60-100 fiends mee.

Reg. datum: 21 januari 2004

Zo, na het nieuws over hd runescape toch maar eventjes gaan kijken. Ik heb een aantal jaar gespeeld, begonnen in de kerst met de phat drops maar ben toen een tijd gestopt. Ik weet jammer genoeg me gegevens niet meer dus eventjes een nieuw accountje aangemaakt. Zit nu weer heerlijk old skool te minen net onder varrock.

Moet zeggen dat het spel duidelijk wel vooruit is gegaan, ook al meen ik gehoord te hebben dat de wildy eruit is... ook al ben ik zelf meer een crafter/smither moet ik zeggen dat het toch jammer is.

Selsery wijzigde dit bericht 06-07-2008 14:52 (24%)

Internet Argument: "It's easier to be an asshole to words than to people."

De BTS voor juli is er :)

En wat zien wij daar? Tabbed banking, met search functie :D _O_ Geweldig, daar heb ik _zo_ lang op gewacht. Verder item lending.. niet erg boeiend, een nieuwe tutorial.. ook niet erg boeiend (wel 2 skill lamps) en een Lumbridge diary, wat wel weer leuk lijkt. Als laatste een quest in de wilderness.

Prima maand zo. Met name de graphics en de bank update, wauw :)

all flames intended

Tabbed banking?! * deadinspace valt om.

De rest ziet er ook goed uit, die quest klinkt aardig, en ik vind achievement diaries altijd wel leuk :)

Ik speel tegenwoordig trouwens maar weer de non-HD versie, die draait hier voorlopig sneller :P

Inderdaad prima, hoewel alleen de graphics ook al genoeg zou zijn geweest voor mij. Wel gelukkig eindelijk nieuwe bank! Jagex luistert naar haar spelers, lijkt het bijna :)

Ik ben benieuwd hoeveel het op de bank gaat lijken zoals een user op TIF gepost had. Dat zag er erg goed uit, en had ook tabs. Zal er wel enigszins op lijken. En daar zullen ze ook wel de nodige inspiratie weg hebben gehaald.

404
Reg. datum: 11 juni 2003

Ben weer begonnen, nieuwe char, alleen nu kan ik mijn oude spul niet meer terugkrijgen of nauwelijks, aangezien er nu een trade limiet is, en ik wil mijn rune setje weer buhuh

Het ziet er wel mooi uit nu :)

Peanut butter jelly time!

Reg. datum: 31 juli 2005

quote:
Tsukasa schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:10:
Ben weer begonnen, nieuwe char, alleen nu kan ik mijn oude spul niet meer terugkrijgen of nauwelijks, aangezien er nu een trade limiet is, en ik wil mijn rune setje weer buhuh

Het ziet er wel mooi uit nu :)
Werkt droptraden niet meer? :)

Nee, dat kan niet meer. Alles wat een waarde heeft van -ik meen- 3k of meer krijgt een ander niet te zien als je het dropt.

Reg. datum: 31 juli 2005

quote:
RoD schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:15:
Nee, dat kan niet meer. Alles wat een waarde heeft van -ik meen- 3k of meer krijgt een ander niet te zien als je het dropt.
Hoe zit het dan met PK'en tegenwoordig? :o

Je kunt niet meer PK'en in de wilderness. Dat kan alleen nog in de minigame Bounty Hunter. Een soort afgeschermd gebied in de wilderness waar je een bepaalde target hebt die je moet killen. Daarnaast kun je ook "gewoon" andere spelers killen. Krijg je weer punten voor enzo.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: