Hoofdcategorieën
Topicacties

WC kenners gezocht. Ik wil mijn eerste WC set kopen

Pagina: 1 2 3 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:21:
als je hier vandaan( http://www.highflow.nl/in...gories&category_id=71 ) een fitting moest nemen, welke wordt het dan en waarom? Ik wil er echt zeker van zijn dat ze goed vast zitten, ook de slangen. op de D-Tek is er volgens mij geen ruimte voor schroeffittingen.

En de slangklemmen die ik heb genomen, die herbie dingen, sluiten die goed af en zijn ze een beetje stevig? of kan ik daar beter andere voor nemen?
Hier is zeker (net) genoeg ruimte voor schroef fittingen in combinatie met 1/2" slangen, dit heb ik afgelopen zondag nog bij mijn PC aangesloten. :)

Yihaa, Hoer!

Athlon64 X2 6400+
Reg. datum: 07 april 2007

quote:
SpikyDude schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:36:
[...]

Hier is zeker (net) genoeg ruimte voor schroef fittingen in combinatie met 1/2" slangen, dit heb ik afgelopen zondag nog bij mijn PC aangesloten. :)
Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het melden

I'am Older Than I've Ever Been, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older. And Now I'am Older Still.

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:09:
[...]

Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het melden
Je hebt ze zelf al besteld, dus ff passen kan altijd ;)
Reg. datum: 02 november 2004

quote:
HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:32:
Ik heb net het volgende besteld bij High Flow:

D-Tek FuZion Universal v2
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED (3 meter)
Feser One Cooling Fluid - UV RED (2 liter)
3MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4x)
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM (3x)
Thermosensor G1/4 met Display (blauw)
O-Ring voor G1/4 schroefdraad fitting: 11 x 1,6mm
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Black PrimoChill

Op de D-Tek FuZion hou ik dus de originele slang pilaren van 1/2", de slang zal d.m.v. een Tywrap vast gezet worden.

Hierbij wil ik iedereen heel erg bedanken voor zijn mee werking en nuttige hulp.
Ik laat hier nog wel weten zodra alles in elkaar zit wat de temps zijn.
Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig :)

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]

Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig :)
www.highflow.nl en je kunt het zelf uitrekenen! :+
Athlon64 X2 6400+

quote:
jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]

¤ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht ¤ 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de ¤ 360,- oid komt.

Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.

I'am Older Than I've Ever Been, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older. And Now I'am Older Still.

quote:
HellStorm666 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:07:
[...]

¤ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht ¤ 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de ¤ 360,- oid komt.

Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.
Poeh best veel geld :) Koop je natuurlijk wel stilte&stijl voor 8)
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil :)

Athlon64 X2 6400+

quote:
jens17 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:28:
[...]

Poeh best veel geld :) Koop je natuurlijk wel stilte&stijl voor 8)
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil :)
Ik zou het nog niet weten, ken nietmand persoonlijk met vloeistofkoeling. maar het gaat vooral om de temps die zullen vele male beter zijn.

en stiller lijkt mij wel, want ik ga van 2x 80mm 1x 92mm en 5x 120mm en 1x 140mm naar: 5x120mm en 1x 140mm (140 is van me voeding) en 1 pompje.. dat zijn 3 fans minder, en dat zijn net de fans die het meeste geluid maken. ook komen er dus 3x een noctua in 1x een scythe F-flex m en 1x een yale loon L dus allemaal stille fans...

Ik zal het wel laten weten wat de temps zijn zodra ik alles heb en het draaid, ook zal ik een dB(A) meter er bij houden op 1m en op 10cm.

Athlon64 X2 6400+

HighFlow heeft vandaag alles binnen en de spullen worden dus vandaag nog verzonden. Morgen dus eindelijk me spul in elkaar zetten, en dan een dag laten draaien in mijn kast zonder andere hardware er in ;)

Athlon64 X2 6400+

:( Stomme GLS :(
Pakket was 4-8-08 om 21:00 bij GLS in Utrecht.
vandaag niet geleverd omdat ze 'm vergeten waren 8)7

i has a computer
Reg. datum: 19 augustus 2006

Een uurtje of twee is meer dan genoeg om je loop te ontluchten hoor ;), ik zelf vind het altijd het makkelijkste om het mobo, voeding en dvd drives etc. (maar gewoon nog niets behalve de pomp op stroom zetten) alvast te installeren en dan de loop, als je dan klaar bent met testen van je loop hoef je er ook niet meer mee te rommelen waardoor alsnog lekken kunnen ontstaan. Prop een hoop wc papier waar de verbindingen e.d. zitten dan kan je 1. zien of er een lek is en 2. de vloeistof wordt opgevangen :).

En tja.. GLS als je in een dorp woont weet je zeker dat je het pakket nooit zal ontvangen, de bezorger doet gewoon een 'niet thuis' briefje in de bus ookal zijn er mensen thuis :/.

Flythe wijzigde dit bericht 05-08-2008 17:29 (5%)

House M.D
Reg. datum: 06 mei 2007

En tja.. GLS als je in een dorp woont weet je zeker dat je het pakket nooit zal ontvangen, de bezorger doet gewoon een 'niet thuis' briefje in de bus ookal zijn er mensen thuis

dat mag hij bij mij 1 keer doen, dan rij ik er achter aan tot die een heel eind weg is, en daarna mag die zich fijn omdraaien om alsnog het pakketje bij mij aan de deur af te leveren 8)

HellStorm666
maar veel plezier met het setje, ziet er goed uit

dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360

Athlon64 X2 6400+

Ik heb nu me pc uit de kast op de grond draaien.
heb mijn radiator al op mijn kast gebouwd en een gat in de kast gemaakt. als morgen mijn spullen binnen komen dan ga ik alles zodanig maken als dat het zal gaan komen. dan alle hardware er uit en systeem vullen. zo kan de lucht weg, en kan ik zien of er iets lekt.
dat van keukenrol(wcpapier) bij alle verbindingen en onder in de kast was ik al van plan ;) denk dat ik het een aantal uur (4 of 5) laat draaien dan. als er niets lekt ga ik alles inbouwen en dan weer met keukenrol er om. dat een dag of 2 zo laten zitten en soms checken op lekages, als dan nog niets lekt haal k t papier weg en is alles klaar :D

Om mijn water koeling te lek testen had ik de pomp gewoon op een andere PC voeding aangesloten en deze zo laten draaien (kwam die oude P3 toch nog eens van pas :)), op deze manier heb je helemaal geen risico's van kortsluiting. :)

Yihaa, Hoer!

Athlon64 X2 6400+

ik houd me voeding gewoon buiten mijn kast ;) (tijdens het testen)

HellStorm666 wijzigde dit bericht 06-08-2008 09:30 (18%)
Reden: tijdens de tests alleen ;)

quote:
HellStorm666 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:22:
ik houd me voeding gewoon buiten mijn kast ;)
Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)

http://overclockers.com/tips1240/index.asp

Athlon64 X2 6400+

quote:
jens17 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)

http://overclockers.com/tips1240/index.asp
Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.
Het ziet er wel wreed uit.

quote:
HellStorm666 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:50:
[...]

Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.
Het ziet er wel wreed uit.
Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.

Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot :P

Athlon64 X2 6400+

quote:
jens17 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.

Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot :P
Het water warmt denk ik niet zo extreem op dat je je voeding er niet mee kan doen.
en ruimte te kort? dan maak je toch ruimte :D
had eerst ook geen ruimte voor mijn wc setup, de bovenkant er af gehaald en _/-\o_ er was ruimte :D

Athlon64 X2 6400+

Heb me vloeistofkoeling ingebouwd:D
viel nog niet mee, heel veel dingen paste net niet zoals ik gehoopt had.
temp is van 64 graden een 37 graden gegaan :D

Athlon64 X2 6400+

temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)

cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.

HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 10:57 (13%)
Reden: temps

Athlon64 X2 6400+

quote:
HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)

cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.
Toch het boekje maar is gelezen ;) staat duidelijk in dat ik moet zorgen dat de Out bovenaan zit, zodat de text te lezen is.

Dus maar ff gedaan, CPU temp is er niet beter op geworden (42 graden) Water temp is naar 33 graden gegaan, maar dat kan ook komen omdat ik de pasta niet vernieuwd heb, die was nog helemaal vloeibaar, dus leek mij niet nodig (arctic MX-2)

HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 13:05 (3%)

Athlon64 X2 6400+

Hierbij een foto van het eindprodukt, er komt ook een CM op tweakers net met uitleg en meer foto's

http://img247.imageshack.us/img247/2350/img3551km5.jpg
Plaatje op imageshack (popups!)

HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 14:16 (47%)

Niet die Jism

quote:
HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
wat kan er fout zijn?
Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen editten :P

Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.

Mijd overigens kant en klare setjes.

Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+

Athlon64 X2 6400+

quote:
lism schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:15:
[...]

Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen editten :P

Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.

Mijd overigens kant en klare setjes.
Zoals je had kunnen lezen heb ik een Black ice Pro 3 er op zitten, dit lijkt mij zwaar genoeg voor 1 cpu. verder zitten er 3x Noctua P12 op volle toeren op, dus de lucht zit ook wel goed.

Dat ik ze achter elkaar zet is om het overzichtelijk te houden.

Pagina: 1 2 3 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: