Yihaa, Hoer!
Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het meldenquote:SpikyDude schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:36:
[...]
Hier is zeker (net) genoeg ruimte voor schroef fittingen in combinatie met 1/2" slangen, dit heb ik afgelopen zondag nog bij mijn PC aangesloten.
I'am Older Than I've Ever Been, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older. And Now I'am Older Still.
Je hebt ze zelf al besteld, dus ff passen kan altijdquote:HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:09:
[...]
Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het melden
Reg. datum: 02 november 2004
Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierigquote:HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:32:
Ik heb net het volgende besteld bij High Flow:
D-Tek FuZion Universal v2
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED (3 meter)
Feser One Cooling Fluid - UV RED (2 liter)
3MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4x)
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM (3x)
Thermosensor G1/4 met Display (blauw)
O-Ring voor G1/4 schroefdraad fitting: 11 x 1,6mm
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Black PrimoChill
Op de D-Tek FuZion hou ik dus de originele slang pilaren van 1/2", de slang zal d.m.v. een Tywrap vast gezet worden.
Hierbij wil ik iedereen heel erg bedanken voor zijn mee werking en nuttige hulp.
Ik laat hier nog wel weten zodra alles in elkaar zit wat de temps zijn.
www.highflow.nl en je kunt het zelf uitrekenen!quote:jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]
Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig
¤ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht ¤ 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de ¤ 360,- oid komt.quote:jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]
Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig
Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.
I'am Older Than I've Ever Been, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older, And Now I'am Even Older. And Now I'am Older Still.
Poeh best veel geldquote:HellStorm666 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:07:
[...]
¤ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht ¤ 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de ¤ 360,- oid komt.
Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil
Ik zou het nog niet weten, ken nietmand persoonlijk met vloeistofkoeling. maar het gaat vooral om de temps die zullen vele male beter zijn.quote:jens17 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:28:
[...]
Poeh best veel geldKoop je natuurlijk wel stilte&stijl voor
![]()
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil
en stiller lijkt mij wel, want ik ga van 2x 80mm 1x 92mm en 5x 120mm en 1x 140mm naar: 5x120mm en 1x 140mm (140 is van me voeding) en 1 pompje.. dat zijn 3 fans minder, en dat zijn net de fans die het meeste geluid maken. ook komen er dus 3x een noctua in 1x een scythe F-flex m en 1x een yale loon L dus allemaal stille fans...
Ik zal het wel laten weten wat de temps zijn zodra ik alles heb en het draaid, ook zal ik een dB(A) meter er bij houden op 1m en op 10cm.
Pakket was 4-8-08 om 21:00 bij GLS in Utrecht.
vandaag niet geleverd omdat ze 'm vergeten waren
En tja.. GLS als je in een dorp woont weet je zeker dat je het pakket nooit zal ontvangen, de bezorger doet gewoon een 'niet thuis' briefje in de bus ookal zijn er mensen thuis
Flythe wijzigde dit bericht 05-08-2008 17:29 (5%)
dat mag hij bij mij 1 keer doen, dan rij ik er achter aan tot die een heel eind weg is, en daarna mag die zich fijn omdraaien om alsnog het pakketje bij mij aan de deur af te leveren
HellStorm666
maar veel plezier met het setje, ziet er goed uit
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360
heb mijn radiator al op mijn kast gebouwd en een gat in de kast gemaakt. als morgen mijn spullen binnen komen dan ga ik alles zodanig maken als dat het zal gaan komen. dan alle hardware er uit en systeem vullen. zo kan de lucht weg, en kan ik zien of er iets lekt.
dat van keukenrol(wcpapier) bij alle verbindingen en onder in de kast was ik al van plan
Yihaa, Hoer!
HellStorm666 wijzigde dit bericht 06-08-2008 09:30 (18%)
Reden: tijdens de tests alleen ;)
Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)quote:HellStorm666 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:22:
ik houd me voeding gewoon buiten mijn kast
http://overclockers.com/tips1240/index.asp
Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.quote:jens17 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:08:
[...]
Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)
http://overclockers.com/tips1240/index.asp
Het ziet er wel wreed uit.
Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.quote:HellStorm666 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:50:
[...]
Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.
Het ziet er wel wreed uit.
Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot
Het water warmt denk ik niet zo extreem op dat je je voeding er niet mee kan doen.quote:jens17 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:48:
[...]
Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.
Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot![]()
en ruimte te kort? dan maak je toch ruimte
had eerst ook geen ruimte voor mijn wc setup, de bovenkant er af gehaald en
viel nog niet mee, heel veel dingen paste net niet zoals ik gehoopt had.
temp is van 64 graden een 37 graden gegaan
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)
cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.
HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 10:57 (13%)
Reden: temps
Toch het boekje maar is gelezenquote:HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)
cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.
Dus maar ff gedaan, CPU temp is er niet beter op geworden (42 graden) Water temp is naar 33 graden gegaan, maar dat kan ook komen omdat ik de pasta niet vernieuwd heb, die was nog helemaal vloeibaar, dus leek mij niet nodig (arctic MX-2)
HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 13:05 (3%)

Plaatje op imageshack (popups!)
HellStorm666 wijzigde dit bericht 08-08-2008 14:16 (47%)
Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen edittenquote:HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.
Mijd overigens kant en klare setjes.
Geen spam meer! | Jism: waar dacht je dat die ballen voor waren dan.. Redundant brains :+
Zoals je had kunnen lezen heb ik een Black ice Pro 3 er op zitten, dit lijkt mij zwaar genoeg voor 1 cpu. verder zitten er 3x Noctua P12 op volle toeren op, dus de lucht zit ook wel goed.quote:lism schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:15:
[...]
Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen editten
Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.
Mijd overigens kant en klare setjes.
Dat ik ze achter elkaar zet is om het overzichtelijk te houden.