WC kenners gezocht. Ik wil mijn eerste WC set kopen

Pagina: 1
Acties:

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:07

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Topicstarter
Hallo,
Ik heb momenteel een Athlon x2 6400+. deze wordt op dit moment gekoeld door een scythe ninja rev b. met AS5 de cpu en de scythe zijn gelapped, maar de temps blijven rond de 62 graden stressed per core. dit vind ik dus te veel.

Om deze teden wil ik overstappen op waterkoeling. en hier heb ik een aantal vragen over.

Ik heb wat rond zitten lezen en zoeken en kwam de volgende set tegen die mij wel goed lijkt te zijn. aan jullie dus de vraag of dat ook zo is.

XSPC X2O Delta WaterCooling Kit bij Highflow voor 90 euro. hier zit dus alles al bij zijnde:

X2O Delta CPU Waterblok
X2O 400 12V Pomp/Reservoir
XSPC RS120 BLACK
80mm naar 120mm Radiator brackets
Low Noise 1700rpm 120mm Fan
120mm Fan Grill
Doorzichtige 10/8mm Slang
Anti-Corrosie Water Toevoeging

Ik wil als eerste de set houden als dit, en eventueel nog een XSPC RS240 radiator er bij doen.
Is dit een goede set of raden jullie mij een andere beter set aan? en is een 120 rad genoeg voor alleen de CPU of moet ik direct een 240 er bij doen?

is die pomp goed genoeg? of kan ik beter een andere set nemen?
de spullen los bestellen vind ik ook geen probleem, echter wordt het dan vaak veel duurder.
de prijs moet minder zijn dan 150 euro. en het is alleen voor mijn CPU.

Laatste vraag. ik lees overal dat ze speciaal koelwater gebruiken. Is koelvloestof van een auto ook goed? of is het veel beter om wat geld uit te geven aan origineel voorgemixte vloeistof voor de pc?

ik heb echter wel een eis aan het cpu blok, en dat is geen plexiglas of wat voor meuk dan ook. vind het te kwetsbaar.

Alle tips zijn van harte welkom.
alvast bedankt

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Het is een leuke starterset alleen zullen de prestaties niet denderend zijn, het is handiger om gewoon zelf een set samen te stellen met bijv. een EK supreme cpu blok, 240mm radiator en een goed pompje (voor eventuele uitbreidingen later) een eheim is goed genoeg en voor de hogere flow kan je gaan voor een liang al zijn die wat duurder.
Je zal denk ik wel over de prijs van 150,- gaan want een goede waterkoeling is nou eenmaal prijzig, maar als je dit setje koopt zal je snel moeten gaan uitbreiden met een nieuwe radiator, nieuwe pomp etc. Dus in het begin zal het best te doen zijn met deze set maar op budget gaan waterkoelen werkt niet.

Over je vraag over de koelvloeistof, nee je hoeft niet speciaal een voorgemixte vloeistof te bestellen, als je demi-water haalt bij de kruitvat (oid) en een fles koelvloeistof van een auto en die mixed krijg je ook een goede prestatie.

edit: de meeste blokken worden tegenwoordig uitgevoerd in delrin dat is veel sterker dan plexi en gaat ook niet scheuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Flythe op 01-07-2008 13:44 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Dit setje is echt alleen voor mijn cpu, dus later uitbreiden hoeft geen rekening mee gehouden te worden. Hoeveel graden zal het ong schelen tussen mijn scythe ninja nu en die XSPC X2O Delta WaterCooling Kit. en hoeveel graden scheelt een 120 rad tov een 240 of een 120+240 ?

bedankt voor de hulp over de koelvloestof. en ik weet nu iig waar ik op moet letten als het om een doorsichtig kunsttof gaat. jet delrin ;)

Scientia Potentia Est

• Flythe
  • Niet online
delrin is niet doorzichtig maar zwart :P.
Ik heb een review gevonden van deze set kijk hier, er staat ook een grafiekje met prestaties tov. een gewone luchtkoeler, als je die luchtkoelers vergelijkt met die van jou kan je een conclusie trekken.
En voor het verschil tussen een 120, 240 en 360 rad kijk hier, en dan vooral de laatste pagina daar staan de verschillen tussen de verschillende radiatoren.

Een upgrade zal er vast nog wel een keer komen, waterkoelen is verslavend :+

[ Voor 14% gewijzigd door Flythe op 01-07-2008 13:59 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Wat ik hieruit op maak is dat de set zoals ik die in gedachten had goed is, echter moet er dan een 240 bij komen. zoals te zien was in die grafiek is het verschil tussen 120 en 240 erg groot.
het pompje kan toch makkelijk de volgende volgorde aan..
Pompje->240 rad->cpu->120rad->pompje
hoeveel vloeistof heb je nodig in zo'n setup? is daar een mannier voor om dat te berekenen?

Wat ik op kan maken en ongeveer inschatten betekend het dat de noctua koeler meestal een graad of 7 beter is dan mijn scythe. en dat dit wc setupje standaard 4 graden beter is dan de noctua. dus ongeveer 11 graden verschil op 60W aan verbruik. ik neem aan dat bij 120W aan verbruik water minder hard stijgd aan temp dan air. dus dat ik ongeveer 20 graden beter uit kom. dus dat is 43 graden ipv 63 graden. en als ik er dan nog een 240 rad bij doe dit dus nog beter word.

Mijn enige en laatste 3 vragen zijn dus.
Hoeveel vloeistof heb ik nodig? (hoe is dit te berekenen?)
Kan het pompje een horizontale 240 aan die 48 cm boven de pomp zit? en dan daarvandaan 30 cm naar beneden naar de cpu en dan op het zelfde niveau een 120 rad verticaal en dan 18 cm naar beneden naar de pomp ? volgens de spec moet t pompje 160 cm hoog kunnen pompen, maar dan is alle druk dus weg..?

is de volgorde Pompje->240 rad horizontaal ->cpu->120rad verticaal->pompje een goede volgorde?

Scientia Potentia Est

• Flythe
  • Niet online
HellStorm666 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:03:
Mijn enige en laatste 3 vragen zijn dus.
Hoeveel vloeistof heb ik nodig? (hoe is dit te berekenen?)

Kan het pompje een horizontale 240 aan die 48 cm boven de pomp zit? en dan daarvandaan 30 cm naar beneden naar de cpu en dan op het zelfde niveau een 120 rad verticaal en dan 18 cm naar beneden naar de pomp ? volgens de spec moet t pompje 160 cm hoog kunnen pompen, maar dan is alle druk dus weg..?

is de volgorde Pompje->240 rad horizontaal ->cpu->120rad verticaal->pompje een goede volgorde?
-Als je bij een winkel demi-water koopt zal dit waarschijnlijk in een fles van 1L ofzo zitten dit ga je nog mengen met auto koelvloeistof je hebt dus uiteindelijk meer dan genoeg mengsel om je setup te vullen.

-Ik kan dit niet met zekerheid zeggen, mijn hydor L20 pomp heeft een max. head van 135~cm maar 700L/u specs. en ik krijg nog een draaikolkje in m'n res met 3 blokken en een 120mm rad.
Je pomp zal het waarschijnlijk wel trekken, de pomp is ruim berekend op deze set en het meest restrictieve is een blokje de radiatoren hebben meer 'doorgangen'.

-De volgorde zal er niet echt toe doen in je setup er is maar 1 hittebron (de cpu) en het maakt dus verder niet uit waar je het water gaat koelen. edit: zorg dat de rads. zo geplaatst zijn dat je een goede airflow krijgt in je kast.

[ Voor 3% gewijzigd door Flythe op 01-07-2008 15:28 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Het gaat wat veranderen, heb een Black Ice extreme 3 radiator gekocht.
hierdoor ga ik het dus toch los bij elkaar halen.
heeft t veel nut om een 1/2" slang te nemen ipv 10/8mm ?
kan die xspc pomp het aan om 1/2"slang te nemen?
heeft die xspc delta cpu blok nut met 1/2"slang of moet ik een ander blok nemen of een dunnere slang?

Scientia Potentia Est

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Slangen maakt niet uit, je moet pakken wat je zelf wilt. Er kan iets meer water door, maar dat is ook al het verschil :). Pomp kan het goed aan.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik heb nu het volgende in gedachten.

XSPC Delta V2 cpu blok
XSPC dual bay res/pomp (750l/h)
BlackIce Xtreme 3 (3x 120)
6x 1/2" schroef fittingen
2m tygon 1/2"slangen
2L FeserOne Rood

is dit een btj fatsoenlijk genoeg? of kan ik een aantal dingen btr anders doen?
De vloeistof rood doe ik omdat groen zo gewoon is, en dat rood net bloed lijkt, geeft wel een creepy effect denk k.

Scientia Potentia Est

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Welke fans ben je van plan om bij te nemen?

Bij de Black Ice Xtreme moet je wel fans bijnemen met een hoog toerental.
Die hebben namelijk erg dichte lamellen en hebben sterke fans nodig :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:42

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Minder power kan ook, ik weet niet hoe stilte-minded je bent, maar het blijft altijd afwegen tussen geluid en koeling... Gaat je temp omlaag als je je Ninja iets harder pusht? (fan voluit, of even een zwaardere erop)

2L is overigens riant, waarschijnlijk te veel. In mijn setup (triple-rad, pomp, res en cpu) past ongeveer 0.8 liter, if that much. Die 2 meter kan dan weer wel krap zijn, meet even in je kast hoe je het wilt hebben, en tel er iets bijop (slangen rechttrekken geeft nare knikken). Hou er rekening mee dat een 120.3 rad een behoorlijk groot ding is, en je em dus tactisch moet plaatsen... (CPU-block kun je altijd nog vervangen, maar voorlopig denk ik dat je prima klaar bent)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik heb de Sunbeam transformer kast. de volledige bovenkant gaat er uit, en daar komt de 360 rad te zitten. Ik heb me ninja al pushpull staan met 2 goede 120mm fans. maar deze kant t gewoon niet aan. het is een behoorlijk geluid en ik wil meer stilte. er komen 3 verschillende 120mm fans aan t zuigen. heb gelezen dat je bij een rad btr de fans kan laten zuigen op een klein afstandje dan laten blazen, wat ook wel logisch klint.
er komt 1 Scythe Sflex-m 120 op te zitten, een sunbeam 120 en een coollink 120. dezen zullen niet vol op gaan draaien, waarschijnlijk op 7 V.

volgens de volgende berekening kan mijn rad mijn cpu 23x aan.
cpu is 125 watt = 103KCal/h
de rad kan 2445KCal/h afvoeren. dus denk ik dat die fans op 7V zat zullen zijn, zo niet dan komt daar 3x een yateloon high speed op.

Scientia Potentia Est

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

HellStorm666 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:02:

volgens de volgende berekening kan mijn rad mijn cpu 23x aan.
cpu is 125 watt = 103KCal/h
de rad kan 2445KCal/h afvoeren. dus denk ik dat die fans op 7V zat zullen zijn, zo niet dan komt daar 3x een yateloon high speed op.
Hmmm woepskunde... Wat je rad al of niet aankan is vooral afhankelijk van het temperatuurverschil tussen water en (buiten)lucht. Mijn rad kan ongetwijfeld duizenden watts afvoeren als het water dat erin gaat 80 graden is... Helaas betekent dat een proc op 100 graden of meer (overal verlies, hier met een proc op 40 graden, watertemperatuur 27-28 graden, buitentemp 24 graden). Da's overigens met 3 fans op stilte, en blazend (lucht de kast uit, erin laat alle temps heel hard stijgen). Pas ook op met sleeve-bearing fans horizontaal monteren, als je ze langer dan een maand of wat stil wilt houden kun je beter even zoeken ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Dat van die lagers wist ik nog niet, bedankt voor die tip. wil ze zowiezo lucht uit de kast laten zuigen. dit komt ook ten goede van de airflow in de kast.

Hoe zit het met hydro lagers? zoals de xilence : http://www.bg-computers.c.../282_294/products_id/1334

[ Voor 29% gewijzigd door HellStorm666 op 04-07-2008 16:17 . Reden: vraag over hydrolagers ]

Scientia Potentia Est

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
FeserOne is geen anti corrosief goedje.
Is het je eerste pc dan gewoon demi + koelvloeistof.
Verder zou ik geen 1/2 nemen tenzij je dit mooi vind, de prestatie winst is namelijk niet echt merkbaar.
Het XSPC Edge blokje is volgens Martin(liquidlab) een zeer goed blokje voor de prijs.
http://www.martinsliquidl...-Acrylic-CPU-Preview.html
http://www.martinsliquidl...ReservoirPump-Review.html

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Xilence fan ken ik persoonlijk niet (ben op moment een setje goedkope dingen aan het testen, die Sharkoon golfbaldingen op 1K toeren bevallen me verrekte goed), maar ik ben tot nu toe nog niets anders dan sleeve of ball tegengekomen... Of de enlobal 'magnetisch-barometrische' lagers die Enermax in een paar fans durft te stoppen (afrader trouwens, fans instabiel). Ga er lekker vanuit dat het sleeve is tot het tegendeel bewezen is (dit is volgens mij sleeve met een laagje vloeistof erin, maar dat bekt natuurlijk niet). Een hele goeie link is trouwens het XS-forum

Qua anti-corrosie : ik draai nu doodleuk een half jaar op gewoon kraanwater, het kan, en nog geen algje te bekennen ;) Met een beetje leuk spul en simpelweg alleen koper in je setup heb je er weinig last van vermoed ik. Nieuwe blokjes kun je altijd halen, maar ik ken je budget niet ;) (inderdaad doet 1/2" alleen wat voor het oog, maar het kost ook niet zo gek veel meer :P )

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
1/2" heeft een binnendiameter van 12,8mm 10/8 heeft dat van 8 mm. dit is een flink verschil. 4,8 mm.
1/2"heeft een oppervlakte van 12.8^2=163.84, 0.25*pi*163.84=128.7mm2
10/8 heeft een oppervlakte van *^2=64, 02.5*pi*64=50mm2
Dit is een vlink verschil een 1/2" heeft bijna dubbel zo veel aan oppervlakte, en dus ook aan doorvoer.
dus en denk toch dat 1/2"we zeker nut heeft, en zoals hier boven vermeld is het niet zoveel duurder.
Ik denk dat ik als fan de scythe S-Flex SFF21G neem.

Scientia Potentia Est

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ja da's een leuk verschil in inhoud misschien, maar omdat het water er prima langs stroomt, is er nog steeds weinig winst... Pas als je nog kleiner gaat (6/8 zou wel eens krap kunnen zijn), wordt het interessant. Overigens zijn je slangen wel zo groot, maar de rest van je setup? Hoe groot zijn de diameters van je aansluitingen (van binnen)? Dat bepaalt toch een stuk meer ;) Ach ja, als je het kwijt kunt (1/2" heeft grotere bochten en 'knietjes' zijn moordend voor je flow) kan het.

• Akuma2000
Als je meer info wilt over verschillen in slangformaten/fittingen, kan je het hier hier lezen.

Je kan zien op de foto's dat het veel scheelt met 1/2" slang en 11/8 slang.
Het moet dus wel iets helpen qua flow :)

De S-Flex is een goede keuze. Die zijn erg stil,en zelfs op hogere toerentallen!

Verwijderd

YPSUN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 10:59:
Als je meer info wilt over verschillen in slangformaten/fittingen, kan je het hier hier lezen.

Je kan zien op de foto's dat het veel scheelt met 1/2" slang en 11/8 slang.
Het moet dus wel iets helpen qua flow :)

De S-Flex is een goede keuze. Die zijn erg stil,en zelfs op hogere toerentallen!
Hehehe sneaky...
Je verkoopt niet voor niets onder de naam highflow...

Ga hier maar lezen:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=157616

Dat is nuttiger en iets onafhankelijker dan van iemand die zelf graag highflow verkoopt!

• Akuma2000
offtopic:
Nou daar gaan we weer hoor.
Ik had net zo goed een link kunnen plaatsen naar een andere website die informatie heeft die de TS kan gebruiken.
Als jij een link plaatst naar een andere shop kan je dat ook reclame noemen.
Hoevaak heb jij al niet een link geplaatst naar BG. Kan net zo goed gezegd worden dat jij graag voor hen verkoopt. Daar zit toch ook niemand over te zeuren.

De posts die ik hier plaats zijn nuttig voor de TS, daar is dit forum voor.

Zullen we daarom de topic schoonhouden en de TS gewoon helpen. De link die ik gaf is ook handig voor mensen die liever de informatie in NL lezen.

De link naar XS is trouwens heel handig. Thnx

[ Voor 28% gewijzigd door Akuma2000 op 06-07-2008 11:38 . Reden: offtopic tags ]

Verwijderd

YPSUN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:27:
[offtopic]Nou daar gaan we weer hoor.
Sry... Klopt als een bus over BG... Raad ik vaak aan omdat ik zelf goede ervaringen mee heb.
Krijg helaas niks gesponserd... Zou leuk zijn :)
Maar mijn reactie komt eigenlijk omdat je je webshop ook in je banner hebt...
Zelf heb ik geen ervaring met die shop, als ie mij zou bevallen zou ik die ook net zo goed aanraden!

Xtremesystems heeft zowiezo heel veel info, vooral omdat de mensen ook vaak veel dingen zelf testen.
En die test zijn ook echt goed, niet van die halve test...
Ik haal eigenlijk alle info ook van XS en nog van GoT...

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

YPSUN schreef op zondag 06 juli 2008 @ 11:27:
[offtopic]Nou daar gaan we weer hoor.
Ik had net zo goed een link kunnen plaatsen naar een andere website die informatie heeft die de TS kan gebruiken.
Als jij een link plaatst naar een andere shop kan je dat ook reclame noemen.
Hoevaak heb jij al niet een link geplaatst naar BG. Kan net zo goed gezegd worden dat jij graag voor hen verkoopt. Daar zit toch ook niemand over te zeuren.
offtopic:
Psst. Jij maakt reclame voor je eigen toko, Ramius doet dat niet, dat is iets geheel anders. Reclame maken doe je maar via de PW imo of via andere websites, maar hier wordt dat niet zo op de prijs gesteld.Trouwens, je url staat al in je handtekening, is dat niet genoeg ? :-)

@ TS, kiezen wat je zelf mooi vind moet je vooral doen. :-)

[ Voor 7% gewijzigd door sky- op 07-07-2008 14:45 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Akuma2000
offtopic:
Waar zie je in mijn post reclame staan??? Jeetje man. Ik zet alleen met goede bedoelingen een link neer naar een topic waar handige informatie staat over slang formaten. Als ik die link van Ramius naar XS wist, had ik die ook gepost. Ik weet dat reclame in posts niet gepast is op het forum, daar hou ik absoluut rekening mee.

On-Topic:
@ TS, kiezen wat je zelf mooi vind moet je vooral doen. :-)
Juist :) Veel prestatie verschil maakt grotere of kleinere slangen dus niet uit :)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ben weer net terug van vakantie, dus vandaar die stilte tijdelijk.

Graag zou ik willen weten wat de max doorlaat van 1/2" slang is en dat van 10/8mm slang.
Verder ben ik eigenlijk op zoek naar 2 kleine stukjes slang van iedere maat zodat ik kan kijken wat het mooiste staat, 1000 plaatjes op internet zeggen niet zo veel als 2 cm oid in het echt.

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Gaat niet om de maximale doorlaat...
Als je de link die ik je gegeven hebt gelezen dan weet je dat die doorstroom niet relevant is.
Het verschil iig... Er is altijd in minimale hoeveelheid flow nodig uiteraard.

Denk dat je 3/8" ID 1/2" OD het mooiste zult vinden...
Dit vind namelijk 9/10 mensen :)
Inc me, maar ik draai lekker met 11/8 :)
Had geen zin om allemaal nieuwe koppelingen etc te kopen.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
nog een vraagje, welk cpu blok zal je kiezen tussen de XSPC Delta, EK-Supreme of D-TEK FuZion V2 Extreme? en dan niet omdat het het merk is maar vanwegen preformance. dus welke is het beste. prijs maakt niet uit nu tussen deze 3.

Scientia Potentia Est

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Dat zal je zelf moeten uitzoeken in 'n review, benchmark, comparison of iets dergelijks, deze kan ik je trouwens wel geven: link van bg-computers.com. Dikkere slangen zijn trouwens mooier imo, is wel nodig om dan high-end spul aan te schaffen afaik.

Verwijderd

HellStorm666 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:10:
nog een vraagje, welk cpu blok zal je kiezen tussen de XSPC Delta, EK-Supreme of D-TEK FuZion V2 Extreme? en dan niet omdat het het merk is maar vanwegen preformance. dus welke is het beste. prijs maakt niet uit nu tussen deze 3.
Komop zeg...
Je mag best zelf wat uitzoeken!

www.google.nl is je vriend...
Zijn meer dan genoeg reviews te vinden!

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
dat weet ik, maar kon er geen een vinden die de V2 gebruikte van de D-tek.
Ben er wel uit, Het wordt de D-Tek FuZion V2 deze is 3 á 4 graden kouder dan de V1 welke weer 1 graden warmer is dan de EK Supreme, welke weer 3 graden kouder is dan de xspc. dus totaal ong 6 graden koeler dan met de xspc

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:13:
dat weet ik, maar kon er geen een vinden die de V2 gebruikte van de D-tek.
Ben er wel uit, Het wordt de D-Tek FuZion V2 deze is 3 á 4 graden kouder dan de V1 welke weer 1 graden warmer is dan de EK Supreme, welke weer 3 graden kouder is dan de xspc. dus totaal ong 6 graden koeler dan met de xspc
Ehm... de 1e hit?!?
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=187744

Je hebt iig wel de beste gekozen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2008 20:43 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid en de volledigheid, het ziet er nu als volgt uit:
CPU blok: D-Tek FuZion V2
Pomp: XSPC Dual Bay Reservoir pomp
rad: Black ice Xtreme 360
slang: 3m Tygon R3603 1/2"
vloeistof: 2L Feser One UV Rood
Thermometer met display G1/4 aansluiting
4x Feser schroeffitting 1/2"
3x Herbie slang klem 1/2'
3x Noctua NF-P12

Iemand nog op of aanmerkingen hier over, bijv om een bepaald ding anders te doen oid, dan hoor ik dat graag(lees ik dat graag).

Scientia Potentia Est

• Flythe
  • Niet online
Voor het zicht en het gemak zou ik gelijk allemaal gelijke fittingen nemen, nu krijg je slangpilaren en schroeffittingen door elkaar heen.

Voor de rest een mooi setje zal wel lekker koelen ;).

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Flythe schreef op maandag 28 juli 2008 @ 23:13:
Voor het zicht en het gemak zou ik gelijk allemaal gelijke fittingen nemen, nu krijg je slangpilaren en schroeffittingen door elkaar heen.

Voor de rest een mooi setje zal wel lekker koelen ;).
Ik ben zelf op een of andere mannier niet zo weg van slangpilaren met losse slang klemmen, ik heb liever die in schroef dingen, die zijn naar mijn idee veel beter en steviger. en alleen omdat ze op de D-Tek standaard zitten heb ik ze er op gelaten. de andere slang aansluitingen zie je trouwens niet.

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:19:
[...]

Ik ben zelf op een of andere mannier niet zo weg van slangpilaren met losse slang klemmen, ik heb liever die in schroef dingen, die zijn naar mijn idee veel beter en steviger. en alleen omdat ze op de D-Tek standaard zitten heb ik ze er op gelaten. de andere slang aansluitingen zie je trouwens niet.
Gewoon overal dezelfde fitting nemen...
Niet eigenwijs doen, krijg je achteraf alleen maar spijt van...

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:55
D-tek fuzion v2 heeft toch ook gewoon een g1/4 schroefdraad, kan je ook gewoon gebruiken. :) Als dat er eigenlijk nog wel op past.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
als je hier vandaan( http://www.highflow.nl/in...categories&category_id=71 ) een fitting moest nemen, welke wordt het dan en waarom? Ik wil er echt zeker van zijn dat ze goed vast zitten, ook de slangen. op de D-Tek is er volgens mij geen ruimte voor schroeffittingen.

En de slangklemmen die ik heb genomen, die herbie dingen, sluiten die goed af en zijn ze een beetje stevig? of kan ik daar beter andere voor nemen?

[ Voor 35% gewijzigd door HellStorm666 op 29-07-2008 10:38 . Reden: vraag over slangklem ]

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:21:
als je hier vandaan( http://www.highflow.nl/in...categories&category_id=71 ) een fitting moest nemen, welke wordt het dan en waarom? Ik wil er echt zeker van zijn dat ze goed vast zitten, ook de slangen. op de D-Tek is er volgens mij geen ruimte voor schroeffittingen.

En de slangklemmen die ik heb genomen, die herbie dingen, sluiten die goed af en zijn ze een beetje stevig? of kan ik daar beter andere voor nemen?
Kies zelf eens wat joh...
Telkens die zelfde beroerde vraag stelling.

Kies dus zelf fittingen en vraag dan specifiek advies.
Je wil toch ook zelf kiezen en niet dat er voor je gekozen wordt?!?

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:46:
[...]

Kies zelf eens wat joh...
Telkens die zelfde beroerde vraag stelling.

Kies dus zelf fittingen en vraag dan specifiek advies.
Je wil toch ook zelf kiezen en niet dat er voor je gekozen wordt?!?
Dit is de 1e WC setup voor mij, ik wil dus zeker weten dat ik het goede kies. Welke plek is daar beter voor dan het tweakersnet form???.... Dit hier is toch juist om vragen te stellen en advies te krijgen....

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:00:
[...]

Dit is de 1e WC setup voor mij, ik wil dus zeker weten dat ik het goede kies. Welke plek is daar beter voor dan het tweakersnet form???.... Dit hier is toch juist om vragen te stellen en advies te krijgen....
Duh uiteraard is dit de plek om vragen te stellen, maar lijkt me niet dat je altijd maar open vragen moet stellen. Dan lijkt het alsof je zelf dus echt niet ingelezen hebt en dus een makkelijk antwoord wil.

Nou is denk niet dat jouw probleem, alleen wel dat je nog erg onzeker bent wat uberhaupt te kiezen.
Geef bv zelf 2 of 3 koppelingen die jou het beste lijken.
Dan gaat de discussie daar over. Dan heb je zelf wel het initiatief genomen door iets te kiezen...

En helaas zijn sommige dingen gewoon persoonlijke keuzes...
Zelf zou ik bv die schroefkoppelingen nemen. Puur omdat ik die het mooiste vind!
En ze werken IMO het makkelijkste...

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
ja... ik begrijp het, sorry.
ik zal het even anders voor leggen...
High flow is zo vriendelijk geweest mij 3 stukjes van 1CM te sturen van 10/8mm 3/8" en 1/2"
Nu zie ik dat die 10/8mm dus echt heel erg klein is, die valt af... die 1/2" is wat aan de grote kant, maar staat wel heel erg bruut... die 3/8" is echter ook mooi. moet nog ff die knoop door hakken....
1/2" slang wordt het, kwa bocht radius zit er geen verschil in...
Volgens freddy van highflow staat UV Rode slang van Feser heel erg mooi met Uv Rode vloeistof van Feser. en kwa buigzaamheid en knikbaarheid zit er bijna geen verschil in zegt hij..

voor de aansluitingen zit ik met het volgende, die schroeffittingen vind k wel mooier en lijken mij ook steviger... alleen denk ik dat dat krap wordt op mij D-Tek FuZion V2. of zal dit nog kunnen?

Dus gewoon heel kort en krachtig de vraag, Schroeffittingen nemen?
en 3/8" slang omdat t minder flow belemmerd dan 10/8 maar niet zo extreme groot is als 1/2' ?

Als laatste, Ik wil Rode vloeistof van Feser One. Is daar Rode slang mooier bij of gewoon mooi doorzichtig nemen? mijn gevoel zegt doorzichtig, maar die rode heb ik nooit gezien...
Rode vloeistof met rode slang of
Rode vloeistof met doorzichtige slang?

[ Voor 17% gewijzigd door HellStorm666 op 29-07-2008 13:59 . Reden: t is 3/8"slang geen 3/4" ;) ]

Scientia Potentia Est

Verwijderd

Top van highflow! 8)

Kan niet met zekerheid zeggen dat ze passen, maar op XS wel keer gezien dat ze op de V1 pasten...

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:14:
Top van highflow! 8)

Kan niet met zekerheid zeggen dat ze passen, maar op XS wel keer gezien dat ze op de V1 pasten...
net van high flow te horen gekregen dat dat niet past, het moet met die originele aansluiting en dan met een tywrap omdat slangklemmen ook niet eens passen...

Scientia Potentia Est

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Misschien dat het volgende je nog kan helpen eventueel :

sky- in "[WC] Dual CPU / Dual GX2 setup"
water koeling op striker nse
[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjes

Verder is er nog 1 post welke ik niet kan vinden waarin min of meer best of the best staat gepost alleen die is alweer 1 of 2 jaar oud geloof ik dus weet niet of je er wat aan hebt.

Zelf ben ik ook hiermee bezig en moet nog even goed rondkijken en dan volgende maand ofzo bestellen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:16:
[...]

net van high flow te horen gekregen dat dat niet past, het moet met die originele aansluiting en dan met een tywrap omdat slangklemmen ook niet eens passen...
Mis dan toch 3/8" slang?
Die schroef fittingen zullen denk dan wel passen...
Dan zal ik die vast gezien hebben IPV de 1/2"... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 14:29 ]

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik heb net het volgende besteld bij High Flow:

D-Tek FuZion Universal v2
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED (3 meter)
Feser One Cooling Fluid - UV RED (2 liter)
3MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4x)
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM (3x)
Thermosensor G1/4 met Display (blauw)
O-Ring voor G1/4 schroefdraad fitting: 11 x 1,6mm
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Black PrimoChill

Op de D-Tek FuZion hou ik dus de originele slang pilaren van 1/2", de slang zal d.m.v. een Tywrap vast gezet worden.

Hierbij wil ik iedereen heel erg bedanken voor zijn mee werking en nuttige hulp.
Ik laat hier nog wel weten zodra alles in elkaar zit wat de temps zijn.

Scientia Potentia Est

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:21:

Hier is zeker (net) genoeg ruimte voor schroef fittingen in combinatie met 1/2" slangen, dit heb ik afgelopen zondag nog bij mijn PC aangesloten. :)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
SpikyDude schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:36:
[...]

Hier is zeker (net) genoeg ruimte voor schroef fittingen in combinatie met 1/2" slangen, dit heb ik afgelopen zondag nog bij mijn PC aangesloten. :)
Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het melden

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:09:
[...]

Helaas net te laat, heb net alles al besteld. maar als dat niet bevald zal ik nog wel schroeffittingen bestellen. in iedergeval bedankt voor het melden
Je hebt ze zelf al besteld, dus ff passen kan altijd ;)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 21:52
HellStorm666 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:32:
Ik heb net het volgende besteld bij High Flow:

D-Tek FuZion Universal v2
XSPC X2O 5.25 750 Dual Bay Reservoir Pump
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED (3 meter)
Feser One Cooling Fluid - UV RED (2 liter)
3MM (1/2) Feser Schroeffitting - G1/4 (4x)
Noctua 120MM NF-P12 1300RPM (3x)
Thermosensor G1/4 met Display (blauw)
O-Ring voor G1/4 schroefdraad fitting: 11 x 1,6mm
Arctic Cooling MX-2 Koelpasta (4g)
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) UV Black PrimoChill

Op de D-Tek FuZion hou ik dus de originele slang pilaren van 1/2", de slang zal d.m.v. een Tywrap vast gezet worden.

Hierbij wil ik iedereen heel erg bedanken voor zijn mee werking en nuttige hulp.
Ik laat hier nog wel weten zodra alles in elkaar zit wat de temps zijn.
Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig :)

Verwijderd

jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]

Mag ik vragen wat je voor het hele setje kwijt bent? Even snel wat reviews doorgelopen, en het zijn zeker leuke onderdelen! Mede omdat ik zelf ook met waterkoeling bezig ben ben ik wel nieuwsgierig :)
www.highflow.nl en je kunt het zelf uitrekenen! :+

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
jens17 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:21:
[...]

€ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht € 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de € 360,- oid komt.

Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.

Scientia Potentia Est

• jens17
HellStorm666 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:07:
[...]

€ inc radiator, welke ik 2e hands heb gekocht € 325,- maar als je de rad nieuw moet kopen denk ik dat t totaal ronde de € 360,- oid komt.

Zoals al vermeld kan je ze op highflow.nl gewoon toevoegen aan je winkelmandje (in IE want opera werkt daar niet) en dan zie je de totaal prijs.
Poeh best veel geld :) Koop je natuurlijk wel stilte&stijl voor 8)
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil :)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
jens17 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 06:28:
[...]

Poeh best veel geld :) Koop je natuurlijk wel stilte&stijl voor 8)
Vind waterkoeling echt een superoplossing, heerlijk stil :)
Ik zou het nog niet weten, ken nietmand persoonlijk met vloeistofkoeling. maar het gaat vooral om de temps die zullen vele male beter zijn.

en stiller lijkt mij wel, want ik ga van 2x 80mm 1x 92mm en 5x 120mm en 1x 140mm naar: 5x120mm en 1x 140mm (140 is van me voeding) en 1 pompje.. dat zijn 3 fans minder, en dat zijn net de fans die het meeste geluid maken. ook komen er dus 3x een noctua in 1x een scythe F-flex m en 1x een yale loon L dus allemaal stille fans...

Ik zal het wel laten weten wat de temps zijn zodra ik alles heb en het draaid, ook zal ik een dB(A) meter er bij houden op 1m en op 10cm.

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
HighFlow heeft vandaag alles binnen en de spullen worden dus vandaag nog verzonden. Morgen dus eindelijk me spul in elkaar zetten, en dan een dag laten draaien in mijn kast zonder andere hardware er in ;)

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
:( Stomme GLS :(
Pakket was 4-8-08 om 21:00 bij GLS in Utrecht.
vandaag niet geleverd omdat ze 'm vergeten waren 8)7

Scientia Potentia Est

• Flythe
  • Niet online
Een uurtje of twee is meer dan genoeg om je loop te ontluchten hoor ;), ik zelf vind het altijd het makkelijkste om het mobo, voeding en dvd drives etc. (maar gewoon nog niets behalve de pomp op stroom zetten) alvast te installeren en dan de loop, als je dan klaar bent met testen van je loop hoef je er ook niet meer mee te rommelen waardoor alsnog lekken kunnen ontstaan. Prop een hoop wc papier waar de verbindingen e.d. zitten dan kan je 1. zien of er een lek is en 2. de vloeistof wordt opgevangen :).

En tja.. GLS als je in een dorp woont weet je zeker dat je het pakket nooit zal ontvangen, de bezorger doet gewoon een 'niet thuis' briefje in de bus ookal zijn er mensen thuis :/.

[ Voor 5% gewijzigd door Flythe op 05-08-2008 17:29 ]

Verwijderd

En tja.. GLS als je in een dorp woont weet je zeker dat je het pakket nooit zal ontvangen, de bezorger doet gewoon een 'niet thuis' briefje in de bus ookal zijn er mensen thuis

dat mag hij bij mij 1 keer doen, dan rij ik er achter aan tot die een heel eind weg is, en daarna mag die zich fijn omdraaien om alsnog het pakketje bij mij aan de deur af te leveren 8)

HellStorm666
maar veel plezier met het setje, ziet er goed uit

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Ik heb nu me pc uit de kast op de grond draaien.
heb mijn radiator al op mijn kast gebouwd en een gat in de kast gemaakt. als morgen mijn spullen binnen komen dan ga ik alles zodanig maken als dat het zal gaan komen. dan alle hardware er uit en systeem vullen. zo kan de lucht weg, en kan ik zien of er iets lekt.
dat van keukenrol(wcpapier) bij alle verbindingen en onder in de kast was ik al van plan ;) denk dat ik het een aantal uur (4 of 5) laat draaien dan. als er niets lekt ga ik alles inbouwen en dan weer met keukenrol er om. dat een dag of 2 zo laten zitten en soms checken op lekages, als dan nog niets lekt haal k t papier weg en is alles klaar :D

Scientia Potentia Est

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-01 10:25

SECURITEH

Man of legend.

Om mijn water koeling te lek testen had ik de pomp gewoon op een andere PC voeding aangesloten en deze zo laten draaien (kwam die oude P3 toch nog eens van pas :)), op deze manier heb je helemaal geen risico's van kortsluiting. :)

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
ik houd me voeding gewoon buiten mijn kast ;) (tijdens het testen)

[ Voor 18% gewijzigd door HellStorm666 op 06-08-2008 09:30 . Reden: tijdens de tests alleen ;) ]

Scientia Potentia Est

• jens17
HellStorm666 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:22:
ik houd me voeding gewoon buiten mijn kast ;)
Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)

http://overclockers.com/tips1240/index.asp

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
jens17 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Ik durf het zelf niet te testen, maar dit ZOU moeten kunnen werken. (effecten op lange periode bekend?)

http://overclockers.com/tips1240/index.asp
Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.
Het ziet er wel wreed uit.

Scientia Potentia Est

• jens17
HellStorm666 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 07:50:
[...]

Dat lijkt me niet echt heel erg verstandig. Het wordt veel heter dan anders en die olie wordt ranzig op den duur.
Het ziet er wel wreed uit.
Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.

Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot :P

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
jens17 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb er zelf helaas geen ruimte voor, ik wil een waterkoeling op mijn peltier en kan dat warme water niet meer gebruiken voor de psu, evenals het water eerst langs de psu en dan naar de peliter.

Efficientie van mijn voeding is 70% ongeveer, dit met 500 watt. Is 150 watt verlies = warmte!!
Dit ga ik niet met olie afvoeren, loopt zeker alles kapot :P
Het water warmt denk ik niet zo extreem op dat je je voeding er niet mee kan doen.
en ruimte te kort? dan maak je toch ruimte :D
had eerst ook geen ruimte voor mijn wc setup, de bovenkant er af gehaald en _/-\o_ er was ruimte :D

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Heb me vloeistofkoeling ingebouwd:D
viel nog niet mee, heel veel dingen paste net niet zoals ik gehoopt had.
temp is van 64 graden een 37 graden gegaan :D

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)

cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.

[ Voor 13% gewijzigd door HellStorm666 op 08-08-2008 10:57 . Reden: temps ]

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
temps blijven maar stijgen, water is nu al 33,6 36 en cpu is 40 46 en dit load....
wat kan er fout zijn?
Ik heb het cpu block wel een kwart slag gedraaid zitten, dat de text op het blok leesbaar is vanaf de IO shield. kan dit het probleem zijn? (hierdoor zit de out poort dus rechts onder in ipv rechts bovenin.)

cpu zit wel heel strak aan ge draaid, dus dat is het probleem niet.
Toch het boekje maar is gelezen ;) staat duidelijk in dat ik moet zorgen dat de Out bovenaan zit, zodat de text te lezen is.

Dus maar ff gedaan, CPU temp is er niet beter op geworden (42 graden) Water temp is naar 33 graden gegaan, maar dat kan ook komen omdat ik de pasta niet vernieuwd heb, die was nog helemaal vloeibaar, dus leek mij niet nodig (arctic MX-2)

[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 08-08-2008 13:05 ]

Scientia Potentia Est

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Hierbij een foto van het eindprodukt, er komt ook een CM op tweakers net met uitleg en meer foto's

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/2350/img3551km5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/2350/img3551km5.th.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door HellStorm666 op 08-08-2008 14:16 ]

Scientia Potentia Est

Verwijderd

HellStorm666 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:44:
wat kan er fout zijn?
Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen editten :P

Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.

Mijd overigens kant en klare setjes.

• HellStorm666

HellStorm666

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 14:15:
[...]

Ehm dat je ten eerste 4 posts achter elkaar doet enzo, je had wellicht ook kunnen editten :P

Watertemperatuur stijgt. Das normaal. Het duurt immers langers eerdat je watertemperatuur op gelijke hoogte is als met je CPU dan met een normale heatsink. Als je het koeler wil moet je kijken voor meerdere radiatoren, eventueel meer lucht door de radiator persen, of gewoon zorgen voor een koelere omgevingstemperatuur.

Mijd overigens kant en klare setjes.
Zoals je had kunnen lezen heb ik een Black ice Pro 3 er op zitten, dit lijkt mij zwaar genoeg voor 1 cpu. verder zitten er 3x Noctua P12 op volle toeren op, dus de lucht zit ook wel goed.

Dat ik ze achter elkaar zet is om het overzichtelijk te houden.

Scientia Potentia Est

Pagina: 1