Toon posts:

Ball Bearing of Sleeve?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Fan kopen, maar zit te twijfelen tussen een Coolermaster en een Nexus.

De Nexus is ball bearing en 22,8db en de Coolermaster Sleeve en 22,0db

Welke is beter en blijft het langste stil?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 12:58

TheBorg

Resistance is futile.

Ball Bearing is meestal van een betere kwaliteit en gaan langer mee, maar maken wel iets meer geluid.

Ik zou de Nexus nemen (flow even niet meegerekend).

-edit-
Zie ook: http://www.madshrimps.be/gotofaqlink.php?linkid=2317

[ Voor 30% gewijzigd door TheBorg op 31-05-2005 16:36 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Kijk eens op http://www.inkoopacties.net/ia/4glhmm71/1.

Hier zitten erg stille fans tussen! Deze hebben voor hun stilte, ook nog eens een goede airflow!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:56
ToFast schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 16:37:
Kijk eens op http://www.inkoopacties.net/ia/4glhmm71/1.

Hier zitten erg stille fans tussen! Deze hebben voor hun stilte, ook nog eens een goede airflow!
Let hier wel even op.

Ik heb bij de vorige IA silentx fans gekocht en er zit een 2 aderige kabel aan.
Dus digitale fancontrolers laten de fans niet langzamer draaien.

Die nexus fans zijn erg goed, de 80mm hoor je amper op 12v net als de 120mm jammer is dat hij dan maar 1000 rpm maakt en weinig lucht verplaatst

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
denk anders ook eens aan papst fans, vind ik persoonlijk de beste :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels Coolermasters gekocht met Sleeve, maar deze is ook niet hoorbaar. De VGA-koeler maakt altijd nog meer herrie. En hij koelt prima, van 41 c naar 36c. Morgen er nog eentje van bij in zetten.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Idd, ik heb dezelfde CoolerMasters als jij. Nadeel van een sleeve is dat wanneer ie in een blowhole hangt, horizontaal dus zo:

code:
1
2
3
-------------------------------
  |                        |
-------------------------------

dan zakt de olie in de lagering naar beneden en gaat ie na verloop van tijd meer geluid maken. Bij een ballbearing is dat niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, dat las ik op een site n.a.v. een link in dit topic. Maar ik heb de fan gewoon aan me kast, dus verticaal, dus dan heb je er geen last van. Maar ze zijn volgens de specs nog 0,8db stiller ook. Alleen jammer dat er geen LED inzit, want van die UV zie je niks als die fans binnen in je kast zitten.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:40

Meneer aard

Porsche rulez!

PilatuS schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:15:
denk anders ook eens aan papst fans, vind ik persoonlijk de beste :)
Mjah daar zit dus ball bearing in ;)

Maar goed, ball bearings zijn kleine kogels, als het van een goede kwaliteit lager is (niet het merk Koyo ofsow maar gewoon van SKF) dan gaat het gewoon lang mee. Voordeel is dat het zich eigen smering aan boord heeft, daardoor gewoon netjes en stil loopt (ook mooi regelmatig).

Sleeve bearing moet je om het tijdje met naaimachiene olie bijwerken tis ook een goedkopere manier om fans te maken, als je kijkt dat sommige lagers 30 euro per stuk kosten dan gaat het natuurlijk wel om kwaliteit en als fan fabrikant koop je er tig in waardoor het goedkoper wordt, maar in verhouding tot sleeve bearing fans is het natuurlijk duurder, maar je hebt er wel langer plezier van.

Lagers zijn altijd iets rumoeriger want het werkt, geeft een teken van leven om het zo maar is te zien en wat is 0,8 db. Ik zou lekker voor die bearings fan gaan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
@ Meneer Aard,

FF verder lezen en dan kom je erachter dat ik inmiddels zeer stille Coolermasters heb gekocht, omdat de Nexus'sen niet voorradig waren.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:40

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 23:11:
@ Meneer Aard,

FF verder lezen en dan kom je erachter dat ik inmiddels zeer stille Coolermasters heb gekocht, omdat de Nexus'sen niet voorradig waren.
Ja maar is ook handig voor andere mensen die de search gebruiken :)

Hoeft niet enkel naar jouw te zijn..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
mkeej :)
Pagina: 1