1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)
UNOX: The worst operating system
GoT Index » Telecomproviders » Netwerkissue's T-mobile
<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
WCDMA de modulatie die door UMTS gebruikt wordt. (GSM gebruikt TDMA)quote:Sjoko schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:02:
Ik heb bij band select daar maar 3 opties staan:
1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏★━┓
XennOX wijzigde dit bericht 25-08-2008 11:24 (31%)
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ahum, de X500 heeft geen understeuning voor UMTS en HSDPA. Dus die vlieger vliegt niet.quote:Sjoko schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:52:
Zet je ding dan gewoon even op GSM.. dan is er niets aan de hand afgezien van het feit dat je even op het trage GPRS netwerk zit voor internet.
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Niet zo gek he met 60.000 man. Overigens hebben veel jongeren t-mobile dus dat geeft een vertekend beeld. Ik ben nog nooit op een festival geweest waarbij het bellen echt goed werkte. Ja, Awakenings misschien deze zomer (met t-mobile overigens) maar daar was 'maar' 15.000 man.quote:XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:17:
Eindelijk begin ik te realiseren dat de problemen die ik sinds kort heb niet door mn telefoon komen maar door mijn T-mobile abbo!
Ik was op Mysteryland vorig weekend en ik kreeg echt AMPER verbinding hoewel ik wel bereik had. Erg vervelend als je iemand probeert te vinden. Ik kreeg om 23:00 smsjes die rond 15:00 waren verzonden, waarin in stond waar een aantal vrienden van me waren... Heel fijn.
Toen ik in de rij stond voor een hamburger hoorde ik stevig geklaag van andere mensen met, verhip, T-mobile abbos. Toen begon het kwartje te vallen, want het waren allemaal andere telefoons.
Later op de avond probeerde ik te bellen om af te spreken op Hoofddorp station maar het lukte niet om verbinding te krijgen. Toen kreeg ik mn maats Nokia N73 in mn handen (ikzelf heb een E-Ten X500), mijn SIM erin gestopt maar helemaal geen succes, precies dezelfde foutmelding (Call Ended zonder kiestoon).
Tis dat ik nou morgen op vakantie ga, anders ging ik effe bellen met T-mobile
Beter laat dan nooit.
Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.quote:Frank-NL schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:14:
Niet zo gek he met 60.000 man.
Kan me niet voorstellen dat dit zo weinig is, dus ik heb flink gegoogled, maar kom er niet echt uit.quote:burne schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:36:
[...]
Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.
Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.
AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5
Rogresalor wijzigde dit bericht 27-08-2008 03:33 (51%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Don3k wijzigde dit bericht 27-08-2008 16:51 (8%)
Roaming betekent dat. Het is nu net of je op vakantie ben in je eigen landquote:Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:
Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..
In mijn scherm staat nu T-Mobile NL Orange ()
En een 3 hoekje (geen idee wat dat betekend).
Op automatic kan hij geen netwerk vinden.
Beter laat dan nooit.
Same here. Normaal wordt bij een dergelijke wijziging volgens mij een update gestuurd naar je simkaart, maar nu denkt de telefoon dat je aan het roamen bent.quote:Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:
Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..
In mijn scherm staat nu T-Mobile NL Orange ()
En een 3 hoekje (geen idee wat dat betekend).
Op automatic kan hij geen netwerk vinden.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
ATi is Victorious
Nee, iedere sector van een mast gebruikt maar 1 frequentie. Anders zou die mast overlappen met z'n buren, en je kunt niet voldoende hard signaal van 2 zenders op dezelfde lokatie (halverwege twee masten?) hebben. Iedere mast gebruikt in totaal dus 3 frequenties per band, en die frequentie wordt in een straal van 35 kilometer rondom die mast niet door andere masten gebruikt. Je zou op drukke plekken twee 'masten' op dezelfde paal kunnen zetten, maar omdat je dan elders gaten moet laten vallen voor de is dat slechts een lapmiddel. Telco's doen het wel eens met verkeersknooppunten. Langs de snelweg en helemaal op het verkeersplein is dan voldoende capaciteit, terwijl de polder ernaast loopt te schelden op de beperkte dekking van die telco. Ook zie je wel eens masten met 4 sectoren, en daarvoor moet dan elders een mast met 2 sectoren te vinden zijn.quote:Prulleman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:48:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het aantal kanalen bent vergeten in je vermenigvuldiging (GSM 1800 is opgedeeld in 75 uplink en 75 downlink frequenties: link)
Even een zijstapje maar dat doen ze wel. Van Orange heb ik bijv. bij een event op het circuit van Assen een bus van Orange gezien met extra masten. Ook heb ik wel ergens een vodafone tent gezien met oplaadpunt en eigen mast dus ze doen het wel degelijk.quote:burne schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:36:
[...]
Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.
"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23
AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5
Same here,quote:Shiver23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:33:
[...]
Ik ben de laatste dagen 2x horizontaal het land doorgegaan met de trein. Met Orange zit ik erg vaak/altijd op T-Mobile de laatste tijd. Het Orange netwerk is echt nog maar beperkt beschikbaar. De ontvangst is meestal beter dan eerder. Maar internetten is behoorlijk instabiel en ook bellen wil nog wel eens wegvallen. Even handmatig het netwerk zoeken en opnieuw selecteren helpt bij mij wel, maar is verre van ideaal. Mag toch hopen dat dit niet nog tot oktober doorgaat...
Nou, ik niet. Zit ook nog een BEN sim in maar dat maakt denk ik weinig uit.quote:Maeslant schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:13:
Kunnen T-Mobile mensen eigenlijk ook op het Orange Netwerk?
Beter laat dan nooit.
Dat is niet waar. Voor evenementen bestaat zoiets als een Cell On Wheels (http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_On_Wheels). Die worden regelmatig ingezet. Ook gebruikt men daar niet zomaar "even" een vezeltje voor, maar een microwave verbinding, zoals zelfs bij "vaste" masten niet ongewoon is (je denkt toch niet dat een operator daadwerkelijk fibres/whatever naar elke mast heeft liggen?).quote:burne schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:36:
[...]
XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos