Gathering of Tweakers

Quicksearch
Bijna Master Diver Instructor
Reg. datum: 24 januari 2000

Ik heb bij band select daar maar 3 opties staan:
1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)

UNOX: The worst operating system

Ah.. het werkt weer... :)

Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Ik begin nu toch wel erg geirriteerd te worden. Ik had mijn telefoon al dagen aanstaan en ontving geen smsjes meer van mensen die normaal mij altijd sms'en...Zet ik telefoon uit en aan, en jawel, daar zijn de smsjes. Nu moet ik de hele tijd telefoon uit en aanzetten om te kijken of er smsjes zijn...

Daar is vast geen oplossing voor naast geduld hebben tot deze troubles over zijn?

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.

Geen idee.. hier staat het weer op gsm iig aangezien het wel een halve dag weer gewerkt heeft.

quote:
Sjoko schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:02:
Ik heb bij band select daar maar 3 opties staan:
1. auto
2. GSM
3. WCDMA (wat het ook mag zijn)
WCDMA de modulatie die door UMTS gebruikt wordt. (GSM gebruikt TDMA)

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏★━┓

Reg. datum: 06 augustus 2005

om te janken het bereik hier.
was voorheen orange en sinds week kreeg ik t-mobile logo in beeld.
binnenshuis had ik volledig bereik. nu geen, kan niets meer binnenshuis...
buitenshuis heb ik 1 a 2 streepjes bereik met veel wegvallers.
ik gaat bellen om of korting op contract te krijgen want ga niet 5 maanden in de ellende zitten.
of ze mogen de boel afsluiten.

edit:

na 30 minuten bellen heb ik voor elkaar:
50% korting op mijn 2 abbo's tot einde.

was voor mij een optie maar niet genomen.
er is nog geen procedure voor contract ontbinding op basis van slecht bereik. nu is deze er morgen volgens t mobile. nu word ik morgen terug gebeld om te kijken ik de boel kan laten sluiten.

XennOX wijzigde dit bericht 25-08-2008 11:24 (31%)

Eindelijk begin ik te realiseren dat de problemen die ik sinds kort heb niet door mn telefoon komen maar door mijn T-mobile abbo!
Ik was op Mysteryland vorig weekend en ik kreeg echt AMPER verbinding hoewel ik wel bereik had. Erg vervelend als je iemand probeert te vinden. Ik kreeg om 23:00 smsjes die rond 15:00 waren verzonden, waarin in stond waar een aantal vrienden van me waren... Heel fijn.
Toen ik in de rij stond voor een hamburger hoorde ik stevig geklaag van andere mensen met, verhip, T-mobile abbos. Toen begon het kwartje te vallen, want het waren allemaal andere telefoons.

Later op de avond probeerde ik te bellen om af te spreken op Hoofddorp station maar het lukte niet om verbinding te krijgen. Toen kreeg ik mn maats Nokia N73 in mn handen (ikzelf heb een E-Ten X500), mijn SIM erin gestopt maar helemaal geen succes, precies dezelfde foutmelding (Call Ended zonder kiestoon).

Tis dat ik nou morgen op vakantie ga, anders ging ik effe bellen met T-mobile :(

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Zet je ding dan gewoon even op GSM.. dan is er niets aan de hand afgezien van het feit dat je even op het trage GPRS netwerk zit voor internet.

quote:
Sjoko schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:52:
Zet je ding dan gewoon even op GSM.. dan is er niets aan de hand afgezien van het feit dat je even op het trage GPRS netwerk zit voor internet.
Ahum, de X500 heeft geen understeuning voor UMTS en HSDPA. Dus die vlieger vliegt niet.
Verder zagen de mobieltjes die ook niet werkten er niet uit alsof ze ook UMTS ondersteunen.

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

... look closer

quote:
XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:17:
Eindelijk begin ik te realiseren dat de problemen die ik sinds kort heb niet door mn telefoon komen maar door mijn T-mobile abbo!
Ik was op Mysteryland vorig weekend en ik kreeg echt AMPER verbinding hoewel ik wel bereik had. Erg vervelend als je iemand probeert te vinden. Ik kreeg om 23:00 smsjes die rond 15:00 waren verzonden, waarin in stond waar een aantal vrienden van me waren... Heel fijn.
Toen ik in de rij stond voor een hamburger hoorde ik stevig geklaag van andere mensen met, verhip, T-mobile abbos. Toen begon het kwartje te vallen, want het waren allemaal andere telefoons.

Later op de avond probeerde ik te bellen om af te spreken op Hoofddorp station maar het lukte niet om verbinding te krijgen. Toen kreeg ik mn maats Nokia N73 in mn handen (ikzelf heb een E-Ten X500), mijn SIM erin gestopt maar helemaal geen succes, precies dezelfde foutmelding (Call Ended zonder kiestoon).

Tis dat ik nou morgen op vakantie ga, anders ging ik effe bellen met T-mobile :(
Niet zo gek he met 60.000 man. Overigens hebben veel jongeren t-mobile dus dat geeft een vertekend beeld. Ik ben nog nooit op een festival geweest waarbij het bellen echt goed werkte. Ja, Awakenings misschien deze zomer (met t-mobile overigens) maar daar was 'maar' 15.000 man.

Beter laat dan nooit.

quote:
Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.

Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.

a.k.a Nilz

quote:
burne schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:36:
[...]

Een normale mast heeft 3 sectoren. Iedere sector kan 8 gesprekken afhandelen. Met een beetje gelukt is een mast dual-band, waardoor je 48 gesprekken kwijtkan. Als er ook nog 3G op de mast zit worden het er 72. Maar dan houdt het wel op. SMS werkt iets anders, maar zal ook op z'n beurt moeten wachten bij genoeg verkeer. Als je telefoon het iedere 300 seconden probeert en het is druk genoeg, dan kan het zoals je gemerkt hebt uren duren voordat een bericht verzonden, gerouteerd en ontvangen is.

Telco's zijn nog niet zo slim om tijdelijk extra masten bij evenementen te zetten, waarschijnlijk ook omdat de kosten daarvan nogal hoog zijn. De mast is 1 ding, maar je moet ook nog connectiviteit regelen, en 'even' een vezeltje trekken is nogal prijzen.
Kan me niet voorstellen dat dit zo weinig is, dus ik heb flink gegoogled, maar kom er niet echt uit.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het aantal kanalen bent vergeten in je vermenigvuldiging (GSM 1800 is opgedeeld in 75 uplink en 75 downlink frequenties: link)

verder staat hier het volgende : Time division multiplexing is used to allow eight full-rate or sixteen half-rate speech channels per radio frequency channel

Als de rest van je verhaal klopt kom je dus op 75*72 = 5400 voor een UMTS mast

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Een der antidigibeet

Herkenning alom.

Met mijn mobiel die ik al 3 jaar heb ook bijna geen bereik. Buitenshuis gaat wel, maar op de dekkingskaart staat mijn gebied er net zwak op. T-PIT gaat hier alleen via GPRS.

Nah, over een paar maanden dan wel HSPDA dekking hier, dus komt nog goed.

De helpdesk is goed te noemen, ze hebben me ooit 2 maanden vrij gehouden van kosten en ik heb wel bereik, maar op gezette tijden. Als ik nu ga bellen is dat geen probleem, die ik dat overdag dan is het huilen. De 4 zendmasten in onze kerk; 10 meter van mijn huis zijn niet van T-mobile iig.
Als ik een melding krijg van alleen noodoproep dan heb ik vol bereik. SIM kaart?
SIM-kaart ziet er goed uit en heb ik schoongemaakt en de beugeltjes iets aangedrukt zodat het simkaartje er wat steviger inklemt.

De Web&Walk sticj is zeer vlug on-line (10 seconden max)

Rogresalor wijzigde dit bericht 27-08-2008 03:33 (51%)

Het is 's-nachts kouder dan buiten

Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..

In mijn scherm staat nu T-Mobile NL Orange ( 8)7 )
En een 3 hoekje (geen idee wat dat betekend).

Op automatic kan hij geen netwerk vinden.

Don3k wijzigde dit bericht 27-08-2008 16:51 (8%)

... look closer

quote:
Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:
Ik ben een oude orange klant. Sinds vanochtend geen bereik meer... net lopen klooien, handmatig op tmobile gezet en het werkt..

Roaming betekent dat. Het is nu net of je op vakantie ben in je eigen land 8)

Beter laat dan nooit.

Mijn smsjes komen nu gewoon 6 uur later aan, gaat lekker daar :S

quote:
Don3k schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:45:

Same here. Normaal wordt bij een dergelijke wijziging volgens mij een update gestuurd naar je simkaart, maar nu denkt de telefoon dat je aan het roamen bent.

Ik moet mijn telefoon ook handmatig op T-Mobile zetten, uit zichzelf pakt hij hem meestal niet op.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"

Ik ben ook zo gelukkig met T-Mobile. Not.
Ik heb hier in de woonwijk (coevorden) al zo weinig bereik, maar nu helemaal niks meer.

ATi is Victorious

quote:
Prulleman schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 14:48:
Het enige wat ik kan bedenken is dat je het aantal kanalen bent vergeten in je vermenigvuldiging (GSM 1800 is opgedeeld in 75 uplink en 75 downlink frequenties: link)
Nee, iedere sector van een mast gebruikt maar 1 frequentie. Anders zou die mast overlappen met z'n buren, en je kunt niet voldoende hard signaal van 2 zenders op dezelfde lokatie (halverwege twee masten?) hebben. Iedere mast gebruikt in totaal dus 3 frequenties per band, en die frequentie wordt in een straal van 35 kilometer rondom die mast niet door andere masten gebruikt. Je zou op drukke plekken twee 'masten' op dezelfde paal kunnen zetten, maar omdat je dan elders gaten moet laten vallen voor de is dat slechts een lapmiddel. Telco's doen het wel eens met verkeersknooppunten. Langs de snelweg en helemaal op het verkeersplein is dan voldoende capaciteit, terwijl de polder ernaast loopt te schelden op de beperkte dekking van die telco. Ook zie je wel eens masten met 4 sectoren, en daarvoor moet dan elders een mast met 2 sectoren te vinden zijn.

Wat sta je nou te kijken!

quote:
[...]

Even een zijstapje maar dat doen ze wel. Van Orange heb ik bijv. bij een event op het circuit van Assen een bus van Orange gezien met extra masten. Ook heb ik wel ergens een vodafone tent gezien met oplaadpunt en eigen mast dus ze doen het wel degelijk.

Ik ben de laatste dagen 2x horizontaal het land doorgegaan met de trein. Met Orange zit ik erg vaak/altijd op T-Mobile de laatste tijd. Het Orange netwerk is echt nog maar beperkt beschikbaar. De ontvangst is meestal beter dan eerder. Maar internetten is behoorlijk instabiel en ook bellen wil nog wel eens wegvallen. Even handmatig het netwerk zoeken en opnieuw selecteren helpt bij mij wel, maar is verre van ideaal. Mag toch hopen dat dit niet nog tot oktober doorgaat...

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

a.k.a Nilz

Ik moet toch zeggen dat ik nog bijna geen problemen heb gehad. Ik kan me niet herinneren dat ik geen 3G in mijn schermpje heb gehad en ik heb altijd kunnen bellen en internet 95% van de tijd. (en dan tel ik dus 2 x per dag een half uur in de trein mee, alleen in de tunnel valt ie weg ;))

AMD 64 4200+ X2 | ASUS A8V deluxe | 2x512 Corsair DDR400 | ATi Radeon 9700 Pro | 2x200 GB WD2000JD Stripe | Pioneer 106s DVD | ASUS 16 x +/- DL DVR | Coolermaster Centurion 5

Everybody is wired

quote:
Shiver23 schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 22:33:
[...]

Ik ben de laatste dagen 2x horizontaal het land doorgegaan met de trein. Met Orange zit ik erg vaak/altijd op T-Mobile de laatste tijd. Het Orange netwerk is echt nog maar beperkt beschikbaar. De ontvangst is meestal beter dan eerder. Maar internetten is behoorlijk instabiel en ook bellen wil nog wel eens wegvallen. Even handmatig het netwerk zoeken en opnieuw selecteren helpt bij mij wel, maar is verre van ideaal. Mag toch hopen dat dit niet nog tot oktober doorgaat...
Same here,

Orange netwerk met nu t-mobile in het scherm. Het internet is totaal onwerkbaar geworden. Gisteren werkte het weer niet met een klant erbij. Daar zit je dan. Ik hoor nu van vrienden dat ik in gesprek ben terwijl ik niets met de telefoon doe. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan ga ik naar de T-mobile shop. Ze komen maar met een goede oplossing. Ik ben al 8 jaar dutchtone/Orange klant en heb het nog nooit zo gek meegemaakt.

Ik wil niet een proefpersoon spelen van hun netwerk migratie.
Ik had van de week voor het eerst dat mijn telefoon zelfs de verbinding verbrak terwijl ik van mast wisselde. Echt dat had ik nog nooit eerder meegemaakt.

Maar over T-Mobile problemen, ik denk dat ik geluk heb dat ik in de randstad woon maar ook hier hoop ik nog op verbeteringen. Ik heb thuis nu half bereik terwijl dat met Orange wel goed was. Dus als het netwerk echt samengevoegd wordt gaat dat hopelijk vooruit.

Kunnen T-Mobile mensen eigenlijk ook op het Orange Netwerk?

Verder bij evenmenten moeten ze dat gewoon gaan doen. Tuurlijk kost het geld, maar daar heb het hard nodig. Jongeren met T-Mobile kunnen dan echt wel een verschil maken. Zet er een tent neer, gooi er een zooitje gratis troep neer en een mast en je heb zo'n goede reclame! :+

... look closer

quote:
Maeslant schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:13:
Kunnen T-Mobile mensen eigenlijk ook op het Orange Netwerk?
Nou, ik niet. Zit ook nog een BEN sim in maar dat maakt denk ik weinig uit.

Beter laat dan nooit.

Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
[...]

Dat is niet waar. Voor evenementen bestaat zoiets als een Cell On Wheels (http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_On_Wheels). Die worden regelmatig ingezet. Ook gebruikt men daar niet zomaar "even" een vezeltje voor, maar een microwave verbinding, zoals zelfs bij "vaste" masten niet ongewoon is (je denkt toch niet dat een operator daadwerkelijk fibres/whatever naar elke mast heeft liggen?).

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws