Reg. datum: 13 juni 2007
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 33
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Nieuw TopicReg. datum: 13 juni 2007
NVIDIA winsquote:
Kom op man,
- Een OC versie vergelijken met een non-OC versie...
- Een kaart van 230 euro vergelijken met een kaart van 200 euro...
- GTX260 heeft geen DX10.1 en Tesselation, HD4870 wel.
- GTX260 heeft een TDP van 182W, HD4870 een TDP van 157W.
- Gamebenchmarks zijn verreweg van representatief. Wel erg toevallig dat de keiharde NVIDIA propaganda games als enige getest zijn. CoH bijvoorbeeld, echt om te huilen die techdemo
Waarom alleen maar Crysis, CoH en die andere naab games die alleen voor NVIDIA kaart zijn geoptimaliseerd? Waarom geen CoJ, GRID en COD4? Lekker makkelijk scoren voor NVIDIA zo
Als ze andere games hadden getest zou de GTX260 in de meeste testen ingemaakt worden.
De GTX260 OC tot winnaar uitroepen vind ik het toppunt van dwaasheid en fanboyisme, kan me dan ook werkelijk NIET voorstellen waarom iemand die kaart zou kopen, op alle punten wordt hij afgemaakt door de HD4870
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Reg. datum: 03 augustus 2004
waarom koop je tegenwoordig nog een 9800gtx als er ook 4850/4870 en gtx260 en 280quote:racer13 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:50:
ik vind het jammer dat er geen dualslot koeler op die 9800gt zit , toch maar een 9800gtx besteld , ben niet zoon fan van kleine lawaarige krengen , kan mijn 7900gt nog goed herinneren , mijn hemel
Q6600@3.6Ghz (450x8), 2x2GB 800 DDR2 GSkill @ 900mhz, HD4870@875/1050 - HR03-GT ,P35-DS4, 2x Samsung Spinpoint 320GB RAID0, 36GB Raptor 10k, Antec Nine Hundred, Corsair 520w
heb trouwens 9 maanden met een 8800gts320mb gedaan, hij doet het nu nog goed , het enige is dat nu flatout niet meer kan bijbenen, en over 2 maanden zijn we de 4870, en 260 gtx allang weer vergeten het gaat gewoon te hard
edit: hier onder , indd ik hoef abosluut geen single slot koeler meer
racer13 wijzigde dit bericht 05-08-2008 19:44 (40%)
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 3gb corsair xms 700mhz, 2x samsung spinpiont raid 0, 2x xbox 360
Vroeg ik me ook al af, maar ik denk omdat hij geen single-slot wilt (niet dat die herrie maken bij de HD4850, maar om dat te weten te komen moet je eerst reviews lezen...).quote:PainkillA schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:36:
[...]
waarom koop je tegenwoordig nog een 9800gtx als er ook 4850/4870 en gtx260 en 280
Overigens had hij dan ook gewoon de IceQ versie kunnen nemen.

๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Klopt, deze review is inderdaad een zeer goed voorbeeld van hoe je een review niet representatief maakt.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
[...]
NVIDIA wins
Kom op man,
- Gamebenchmarks zijn verreweg van representatief. Wel erg toevallig dat de keiharde NVIDIA propaganda games als enige getest zijn. CoH bijvoorbeeld, echt om te huilen die techdemo
Waarom alleen maar Crysis, CoH en die andere naab games die alleen voor NVIDIA kaart zijn geoptimaliseerd? Waarom geen CoJ, GRID en COD4? Lekker makkelijk scoren voor NVIDIA zo(ondanks dat weten ze alsnog niet te scoren btw).
Als ze andere games hadden getest zou de GTX260 in de meeste testen ingemaakt worden.
De GTX260 OC tot winnaar uitroepen vind ik het toppunt van dwaasheid en fanboyisme, kan me dan ook werkelijk NIET voorstellen waarom iemand die kaart zou kopen, op alle punten wordt hij afgemaakt door de HD4870
Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
LOL.
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 19:57 (197%)
Heb je de test eigenlijk gelezen? Dat valt dus nog behoorlijk tegen.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:23:
[...]
NVIDIA wins
Kom op man,
Waarom alleen maar Crysis, CoH en die andere naab games die alleen voor NVIDIA kaart zijn geoptimaliseerd? Waarom geen CoJ, GRID en COD4? Lekker makkelijk scoren voor NVIDIA zo(ondanks dat weten ze alsnog niet te scoren btw).
OC is goedkoopste GTX die je kan krijgen dus daar kun je niet over zeuren.
10.1 en tesselator support, wat boeit 't? Er is nog geen enkel stuk software wat 't gebruikt. Featuritis is ook echt zo'n modeverschijnsel, ik kan me nog goed herinneren dat toen Nvidia als eerste SM3 ondersteunde dat geen argument mocht heten.
Waarom zouden jouw gamebenchmarks wel representatief zijn? Neem nou CoJ, is er eigenlijk iemand die dit leuk vindt of ooit gespeeld heeft?
Verder heeft de 260 veel meer geheugen en wordt hij goed gekoeld, in tegenstelling tot de 4870.
Even een voorbeeldje van net zo'n roze bril maar dan de andere kant op.
Yeah well. The Dude abides.
-.Tja, het is leuk, al die features... Alleen is het de vraag wanneer ze eens gebruikt gaan worden...
* RappieRappie wacht rustig af totdat het zover is...
Een feature zoals Physx zullen we ook nog niet op deze huidige kaartjes gaan zien, evenals dat tesselation gebeuren... Leuk allemaal, maar waardeloos.
Edit: Zo'n GTX260 OC kaartje is ideaal voor SLi.
Zo "slecht" is de GT200 serie nog niet, nu de prijzen dichter bij elkaar komen...
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:13 (69%)
Neem dan ook een OC 4870... dat maakt de test eerlijk.quote:Biff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:59:
[...]
Heb je de test eigenlijk gelezen? Dat valt dus nog behoorlijk tegen.
OC is goedkoopste GTX die je kan krijgen dus daar kun je niet over zeuren.
Debatable, maar het maakt de 4870 wel meer futureproof. Geleur over SM3 is hier nvt.quote:10.1 en tesselator support, wat boeit 't? Er is nog geen enkel stuk software wat 't gebruikt. Featuritis is ook echt zo'n modeverschijnsel, ik kan me nog goed herinneren dat toen Nvidia als eerste SM3 ondersteunde dat geen argument mocht heten.
Over CoJ heb je een punt, maar COD4 is andere koek. Punt is dat zelfs met NV biased games het verschil maar 5 procent is en dat 4 games gewoon wat aan de magere kant is als je naar andere review sites kijkt.quote:Waarom zouden jouw gamebenchmarks wel representatief zijn? Neem nou CoJ, is er eigenlijk iemand die dit leuk vindt of ooit gespeeld heeft?
Meer geheugen...nou en? Dan moet je er wel wat mee doen. De koeling van de 4870 is prima, maar out of the box staan de fanspeeds erg laag. Dat is een keuze tussen stil of koel. De tweaker die koelte prefereert weet ook de fanspeeds wel aan te passen.quote:Verder heeft de 260 veel meer geheugen en wordt hij goed gekoeld, in tegenstelling tot de 4870.
Even een voorbeeldje van net zo'n roze bril maar dan de andere kant op.
Bottomline is dat deze review gewoon niet al te best is, daar is iedereen het wel over eens. Dat Rappie vervolgens met een rare fanboy-kreet opmerking komt (sorry kerel, maar je roept het over jezelf af), zet alleen de discussie weer verkeerd weg. Ik hoop dat we de discussie over GPU's weer gewoon op argumenten kunnen voeren.
Ed_L wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:09 (0%)
Reden: ik wilde niemand fanboy noemen, maar je maakt het moeilijk Rappie! :)
Alea iacta est
Maar de bottom line is dat de GTX260 OC zeer zeker geen slechte kaart is, voor wat ie nu kost.
Ook in andere games zal hij zich zeer goed staande kunnen houden...
Hij zal niet ver van een GTX280 op stock speeds afzitten, en dan is ie gewoon retesnel.
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:15 (27%)
Er zijn anders al DX10.1 games en games met Tesselation aangekondigd hoorquote:Biff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:59:
[...]
10.1 en tesselator support, wat boeit 't? Er is nog geen enkel stuk software wat 't gebruikt. Featuritis is ook echt zo'n modeverschijnsel, ik kan me nog goed herinneren dat toen Nvidia als eerste SM3 ondersteunde dat geen argument mocht heten.
En of het nou een checklist feature is of niet, feit is dat je er betere IQ en performance mee kan krijgen. Er zullen in ieder geval een aantal games komen waar dit zeker gaat gebeuren.
Joh, CoJ, die 2 andere games las je zeker per ongeluk overheenquote:Waarom zouden jouw gamebenchmarks wel representatief zijn? Neem nou CoJ, is er eigenlijk iemand die dit leuk vindt of ooit gespeeld heeft?
Neuh vergat ik niet, maar ik vind het zo nutteloos om een feature te noemen die beide kaarten ondersteunenquote:RappieRappie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:02:
Je vergeet nog Physx
Oh dat was ik wel vergeten, het schijnt dat Powerplay werkt in Cats 8.8 en dat er 20W vanaf gaat in idlequote:en idle power consumption...
PhysX weet ik niet, maar Tesselation komt in ieder geval 100% zeker, dat is al officieel bevestigd en er zijn demo's van te vinden.quote:Een feature zoals Physx zullen we ook nog niet op deze huidige kaartjes gaan zien, evenals dat tesselation gebeuren... Leuk allemaal, maar waardeloos. Inderdaad net zoals SM3 destijds...
Zo is het beter verwoord, daar kan ik mee levenquote:RappieRappie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:11:
Ik zeg niet dat nV in het algemeen wint. Dat was idd verkeerd geschreven.. Ik had misschien beter iets anders kunnen schrijven. Maar dat is nu te laat. Mijn excuses. Die post was iets te uitlokkerig idd...
Maar de bottom line is dat de GTX260 OC zeer zeker geen slechte kaart is, voor wat ie nu kost.
Ook in andere games zal hij zich zeer goed staande kunnen houden...
Hij zal niet ver van een GTX280 op stock speeds afzitten, en dan is ie gewoon retesnel.
Avalaxy wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:15 (14%)
Iedereen hamert op features, alleen zie ik er nergens iets van terug in de praktijk. En futureproof daar lach ik om... Als de volgende generatie er is praat niemand meer over een vorige generatie, en al die fantastische features. Dan koopt iedereen weer een nieuwe kaart.
Futureproof bestaat niet in computerland.
Maar goed, laten we maar ophouden... Ik had beter niet kunnen posten.
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:21 (78%)
En waarom geen GTX280? Gewoon de topmodellen tegen elkaar!quote:Ed_L schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:08:
Het is niet de bedoeling hier een NV vs. AMD war te beginnen, maar....
[...]
Neem dan ook een OC 4870... dat maakt de test eerlijk.
Dit is wat er beschikbaar was voor de review, en het scheelt 3 tientjes. Een hoop ophef over.. niks eigenlijk.
Het is niet precies hetzelfde, want?quote:Debatable, maar het maakt de 4870 wel meer futureproof. Geleur over SM3 is hier nvt.
Ze roepen de 4870 uit tot nipte winnaar en zeggen dat de GTX260 op deze prijs goed concurreert. Valt weinig op af te dingen.quote:Bottomline is dat deze review gewoon niet al te best is, daar is iedereen het wel over eens.
Als de nieuwe serie kaarten ook zo'n mooie prijs krijgen, zullen maar weinigen zich kunnen inhouden.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:20:
Verwar jezelf alsjeblieft niet met 'iedereen', ik ben van plan m'n HD4870 (die morgen komt) toch wel 2 jaar te gaan gebruiken, en meer mensen met mij.
GTX280 komt tegenover HD4870X2 te staan, HD4870 vs. 9800GTX.quote:Biff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:21:
[...]
En waarom geen GTX280? Gewoon de topmodellen tegen elkaar!
Ik denk eigenlijk niet dat het er tientallen zijn, want het is behoorlijk zonde om aan dat kleine marktaandeel veel tijd te besteden. Dat lijkt me al gokwerk, maar hoe of wat AMD voor voordeel zou gaan hebben in DX11, daar valt op dit moment echt nog niets over te zeggenquote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:15:
[...]
Er zijn anders al DX10.1 games en games met Tesselation aangekondigd hoorDenk dat het er in 2009 toch wel tientallen zijn. Aangezien DirectX11 backwards compatible is en sterk gebruik gaat maken van tesselation heeft AMD hier een groot voordeel aangezien de HD4870 een verbeterde tesselation engine heeft. Ik denk dat je dat zeker nog terug gaat zien
De Rage Fury Maxx is nog niet uit, dat test wat moeilijk.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:25:
[...]
GTX280 komt tegenover HD4870X2 te staan, HD4870 vs. 9800GTX.
Uhm..nee. Topmodellen tegenover elkaar zetten zonder fatsoenlijke vergelijking is nutteloos. Natuurlijk verslaat de GTX280 de HD4870 op alle fronten, maar dat is voor de consument niet interessant. Als ik een nieuwe videokaart, HDD, CPU, whatever koop, dan wil ik weten wat voor min budget de beste koop is. Als je budget 350 euro is, dan is dat misschien de GTX280 (nee: 2x HD4850), maar wat als mijn budget net boven de 200 euro ligt? Wil ik drie tientjes (15 procent) meer betalen voor de extra performance? Daar gaat het om. Wat dat betreft zou bijvoorbeeld 2x HD4870 tegenover een GTX280 OC best kunnen... Maar rucksichtlos topmodellen tegenover elkaar zetten is alleen interessant als je een oneindig budget hebt.quote:Biff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:21:
[...]
En waarom geen GTX280? Gewoon de topmodellen tegen elkaar!
Dit is wat er beschikbaar was voor de review, en het scheelt 3 tientjes. Een hoop ophef over.. niks eigenlijk.
NVT...niet van toepassing... het SM3 verhaal was toen en de mensen die hier de discussie voeren deden toen niet mee (ik niet iig). Of SM3 destijds nut had... who knows.... mij interesseert het iig niet (meer).quote:[...]
Het is niet precies hetzelfde, want?
Natuurlijk niet, maar de opzet van deze review was gewoon matig. Kijk maar eens naar de comments op de FP. Vergelijk de review met hoe andere gewaardeerde sites het doen en trek je conclusies.quote:[...]
Ze roepen de 4870 uit tot nipte winnaar en zeggen dat de GTX260 op deze prijs goed concurreert. Valt weinig op af te dingen.
Alea iacta est
Ook bullshit natuurlijk... Een kaart van 430 euro met een kaart van 330 euro vergelijken? Een kaart met 2 cores met een kaart met 1 core vergelijken? Een kaart van een vorige generatie met een kaart van de huidige vergelijken? Nee... Je spreekt jezelf nu wel "wat" tegen. Je zou die HD4870X2 beter tegenover GTX260 SLi kunnen zetten imho.quote:leonpwner1 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 20:25:
[...]
GTX280 komt tegenover HD4870X2 te staan, HD4870 vs. 9800GTX.
Maar ook dát is een eindeloos verhaal; van wat tegen wat staat...
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:45 (72%)
Reg. datum: 10 juni 2007
Ligt eraan, ga je voor bang for buck, ja dan is ATI beter bezig ja, ga je voor 'sheer performance' is nV je kamp. Een eeuwenlang verschil in definitie wat er nog zal blijven.quote:Depep schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:22:
[...]
Volgens mij heb je niet goed gelezen:
[...]
_Apache_ wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:45 (10%)
Gigabyte P35-DS4 || Xeon Quad X3350 @ 3,4 GHZ || 2x2GB || Scythe Infinity || 2 x Seagate Barracuda 500GB 16Mb Cache + Maxtor DiamondMax 10 200GB || Samsung SyncMaster 226BW || XFX XXX 9800GTX || Specs
1) Test met zowel nVidia-games als ATI-games
2) OC versies of hoeveelheden geheugen of hoeveel cores doen niet ter zake als argument. Als ze wel degelijk een meerwaarde zijn, dan vertaalt zich dat in performance en prijs (zie daarvoor puntje 3)
3) Test de performance van de verschillende kaarten binnen een bepaald prijssegment (bv 200->250 euro) en deel die door hun respectievelijke actuele prijzen en voila dan krijg je een goede vergelijkbaar cijfermateriaal
Dus als een 4870 van 200 euro 30 fps haalt en een GTX260 van 230 euro 35 fps, dan krijgt de 4870 een score van 30/200 = 0.1500 en de GTX260 een score 35/230 = 0.1517. The higher the better. -> hypothetische getallen
Ziezo einde discussie, denk dat iedereen zich hiermee wel kan vereenzelvigen.
edit:
Right on the money, Disco!
Ed_L wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:46 (16%)
Alea iacta est
Of ze komen nu weer heel snel met een nieuwe core/ architectuur. Dát zou me ook niet verbazen.
Eerst een die-shrink van de GT200 en de kloksneheid wat opvoeren en eventueel een GX2, en dan als de wiedeweerga een nieuwe kaart lauchen. Ik denk dat de afdelingen van nV waar ze bezig zijn met architectuur en dat soort dingen echt overuren draait momenteel.
En idd, ik ben het ook met disco eensch.
RappieRappie wijzigde dit bericht 05-08-2008 20:49 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.