Hoofdcategorieën
Topicacties

Lijbrandt IPTV via router?

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 12 maart 2006

Multicast twijfel ik aan. Mn router heeft een duidelijke optie voor het filteren van multicast en deze staat uit.

cd /local/pub && more beer > /dev/mouth

Reg. datum: 01 januari 2004

Ja ik he dat dus ook uitgezet maar dan houd je nog steeds dat ie vreselijk traag is. Trouwens hoeveel Mbps wlan heb je nodig om zo'n stream vloeiend te kunnen laten lopen naar een laptop?

Stel dat het een Mpeg2 stream is, rond de 5-4 Mbit. HD wordt 25-30 Mbit in Mpeg2. Ik heb nog niet gekeken wat voor codec gebruikt wordt. Al blijft stabiliteit van de verbinding natuurlijk een groter probleem bij wireless/

Ik houd niet van...
Reg. datum: 29 maart 2004

quote:
Als het dus via een switch gaat zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen om op de TV poort een switch te zetten en dan voor elke PC een kabel te trekken. In elke PC een extra (2e) LAN kaart voor het TV signaal...
En dan krijgt elke PC/Settopbox een public IP adres? Werkt het met IPv6 of zo?

ik heb net in de flyer van de amino 110 gekeken en daar staat bij dat er een:
Multicast stream (IGMP Control)
VoD (RTSP control)

gebruikt kan worden, aangezien het een IGMP adres is van de kanalen zal het dus wel een multicast stream zijn.

kijk anders zelf even:
http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet110.html

Ik heb net een WRT600N router besteld als ik hem binnen heb zal ik hem testen met iptv misschien omdat deze sneller is dan mijn WRT54G werkt het beter. Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.

quote:
[Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Jaaa.. inderdaad als je zelf een tv station wil beginnen heb je iets meer nodig. Maar om een kanaal tegelijk te ontvangen is 300 Mbit "lichtelijk" overdreven. Waarom zou het anders bij ons werken?

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

Hey dit is vet cool zeg. Bij mij werkt het gewoon via de router, die link die je in je startpost heb staan. Heb je een overzicht van de adressen naar de zenders?

...vraag maar...

udp://@233.81.233.165:10302 = multicast adres, dus je moet een router hebben die dat snapt (en liefst met IGMP snooping werkt, want je kunt idd niet alle TV kanalen tegelijk laten binnenkomen. Hetzelfde zal lijbrandt ook wel doen op hun netwerk.

Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2

awesome

Oh dus op deze manier kan je niet een kanaal selecteren?

All,

Hier ben ik al drie jaar naar op zoek :) !

Eindelijk gewoon een stream op m'n PC bekijken. Ik heb al een paar maal mijn Aminet 110 geprobeerd te hacken maar ik kom er niet in. Het enige wat ik kon vinden was het IP adres waar hij zijn menu vandaan haalt.

Ik ben nu alleen een beetje uitegekeken op RTL5.

Kan iemand mij helpen aan de volledige playlist? En weet iemand of er ook een lijst is met de radiozenders?

Thx!

Voor iedereen die lijbrandt gebruikt hieronder een link naar alle zenders van lijbrandt!

http://tv.kadaka.nl/110-norm/menu-flat.xml

tiguan wat voor router gebruik je?

awesome

Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.

Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?

Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...

quote:
tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.
Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.

quote:
Sinjorgo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:53:
Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?

Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...
heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor je

awesome

quote:
Paulusbrand schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:30:
[...]

Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.
Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.

quote:
tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
[...]

Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.
Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig niet

Tripwire999 wijzigde dit bericht 09-07-2008 17:33 (3%)

quote:
Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:49:
[...]

heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor je
www.downloadfreaks.nl/download/MiraWorldTV_5.1.htm

En als het daar niet lukt, ff googlen, hij staat overal.

quote:
Net geinstalleerd de kanalen zijn offline wegens copyright problemen maar je kan je eigen stream toevoegen. Het enige probleem wat ik nu nog ondervind is dat ik een video error krijg waardoor ik de stream niet kan afspelen omdat windows mediacenter bepaalde bestanden nodig heeft die deze niet heeft. Misschien moet iemand het proberen die de stream werkend heeft

EDIT:

Heb net de livestream van Journaal 24 gedaan en die werkt perfect. Waarschijnlijk ondersteunt de plugin en windows media center de igmp protocollen niet :( hopelijk komt dat nog!

Tripwire999 wijzigde dit bericht 09-07-2008 23:49 (13%)

awesome

quote:
Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:33:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig niet
Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.

quote:
tiguan schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:20:
[...]

Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.
Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijken

EDIT:

Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje

http://img79.imageshack.us/img79/5461/kadakastoringyp0.jpg

en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.

Tripwire999 wijzigde dit bericht 11-07-2008 00:58 (28%)

quote:
Tripwire999 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:12:
[...]

Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijken

EDIT:

Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje

[afbeelding]

en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.
even een kick :) bovenstaat probleem is verholpen na het verkrijgen van mijn WRT600N alleen zoek ik nou nog een mediacenter achtige applicatie die igmp protocollen ondersteunt iemand een idee?

Reg. datum: 27 juli 2006

Met MythTV kan je multicast streams bekijken en opnemen. (Windows port is in de maak) Hiervoor moet je dan eerst een vlc playlist maken die je dan vervolgens toevoegt aan een virtuele FreeBox capture card. Ik heb het laatst werkend gekregen (helaas de computer opnieuw geinstalleerd), maar het kan ff wat moeite kosten.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: