cd /local/pub && more beer > /dev/mouth
Reg. datum: 01 januari 2004
Ja ik he dat dus ook uitgezet maar dan houd je nog steeds dat ie vreselijk traag is. Trouwens hoeveel Mbps wlan heb je nodig om zo'n stream vloeiend te kunnen laten lopen naar een laptop?
Stel dat het een Mpeg2 stream is, rond de 5-4 Mbit. HD wordt 25-30 Mbit in Mpeg2. Ik heb nog niet gekeken wat voor codec gebruikt wordt. Al blijft stabiliteit van de verbinding natuurlijk een groter probleem bij wireless/
En dan krijgt elke PC/Settopbox een public IP adres? Werkt het met IPv6 of zo?quote:Als het dus via een switch gaat zou je natuurlijk ook nog kunnen overwegen om op de TV poort een switch te zetten en dan voor elke PC een kabel te trekken. In elke PC een extra (2e) LAN kaart voor het TV signaal...
ik heb net in de flyer van de amino 110 gekeken en daar staat bij dat er een:
Multicast stream (IGMP Control)
VoD (RTSP control)
gebruikt kan worden, aangezien het een IGMP adres is van de kanalen zal het dus wel een multicast stream zijn.
kijk anders zelf even:
http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet110.html
Multicast stream (IGMP Control)
VoD (RTSP control)
gebruikt kan worden, aangezien het een IGMP adres is van de kanalen zal het dus wel een multicast stream zijn.
kijk anders zelf even:
http://www.aminocom.com/products/ipstb/aminet110.html
Ik heb net een WRT600N router besteld als ik hem binnen heb zal ik hem testen met iptv misschien omdat deze sneller is dan mijn WRT54G werkt het beter. Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Jaaa.. inderdaad als je zelf een tv station wil beginnen heb je iets meer nodig. Maar om een kanaal tegelijk te ontvangen is 300 Mbit "lichtelijk" overdreven. Waarom zou het anders bij ons werken?quote:[Ik had trouwens met de winkel die alles van lijbrandt regelt het erover en die zei dat je minimaal 300Mbps nodig hebt om te streamen.
Hey dit is vet cool zeg. Bij mij werkt het gewoon via de router, die link die je in je startpost heb staan. Heb je een overzicht van de adressen naar de zenders?
udp://@233.81.233.165:10302 = multicast adres, dus je moet een router hebben die dat snapt (en liefst met IGMP snooping werkt, want je kunt idd niet alle TV kanalen tegelijk laten binnenkomen. Hetzelfde zal lijbrandt ook wel doen op hun netwerk.
Website | Canon Eos 30D + Grip | Canon EFs 10-22 | Canon EF 17-40 L | Canon EF 70-300 IS USM | Canon EF 50 1.8II | Canon EF 24 2.8 | Peleng 8 3.5 | SpeedLite 430EX | ST-E2
Oh dus op deze manier kan je niet een kanaal selecteren?
Reg. datum: 08 juli 2008
All,
Hier ben ik al drie jaar naar op zoek
!
Eindelijk gewoon een stream op m'n PC bekijken. Ik heb al een paar maal mijn Aminet 110 geprobeerd te hacken maar ik kom er niet in. Het enige wat ik kon vinden was het IP adres waar hij zijn menu vandaan haalt.
Ik ben nu alleen een beetje uitegekeken op RTL5.
Kan iemand mij helpen aan de volledige playlist? En weet iemand of er ook een lijst is met de radiozenders?
Thx!
Hier ben ik al drie jaar naar op zoek
Eindelijk gewoon een stream op m'n PC bekijken. Ik heb al een paar maal mijn Aminet 110 geprobeerd te hacken maar ik kom er niet in. Het enige wat ik kon vinden was het IP adres waar hij zijn menu vandaan haalt.
Ik ben nu alleen een beetje uitegekeken op RTL5.
Kan iemand mij helpen aan de volledige playlist? En weet iemand of er ook een lijst is met de radiozenders?
Thx!
Voor iedereen die lijbrandt gebruikt hieronder een link naar alle zenders van lijbrandt!
http://tv.kadaka.nl/110-norm/menu-flat.xml
http://tv.kadaka.nl/110-norm/menu-flat.xml
tiguan wat voor router gebruik je?
Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.
Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?
Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...
Hiermee zou je met Vista MCE IPTV kunnen bekijken, omdat ik nog steeds twijfel draai ik nog op XP maar als dit werkt zou ik dan toch...
Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.quote:tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:26:
Ik heb de Linksys WRT54GC. In het overzicht wat tripwire heeft gelinkt, als ik daar een willekeurig kanaal uit haal, dan werkt dat prima op VLC. Je moet alleen igmp vervangen door udp.
heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor jequote:Sinjorgo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:53:
Heeft iemand ervaring met de MCE plugin voor IPTV van MiraworldTV?
Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.quote:Paulusbrand schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:30:
[...]
Hee das raar, die heb ik ook hehe. Nog gekke dingen ingesteld in de router? firewall, portforwards, multicast instellingen? Ik ga het binnekort nog maar eens proberen thuis.
Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig nietquote:tiguan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:47:
[...]
Nee volgens mij niks bijzonders. Wel wat portforwards voor o.a. bittorrent. Ik zal vanavond even kijken voor je.
Tripwire999 wijzigde dit bericht 09-07-2008 17:33 (3%)
www.downloadfreaks.nl/download/MiraWorldTV_5.1.htmquote:Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:49:
[...]
heb je een link naar die plugin? ga ik um ff testen voor je
En als het daar niet lukt, ff googlen, hij staat overal.
Net geinstalleerd de kanalen zijn offline wegens copyright problemen maar je kan je eigen stream toevoegen. Het enige probleem wat ik nu nog ondervind is dat ik een video error krijg waardoor ik de stream niet kan afspelen omdat windows mediacenter bepaalde bestanden nodig heeft die deze niet heeft. Misschien moet iemand het proberen die de stream werkend heeftquote:Sinjorgo schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:14:
[...]
www.downloadfreaks.nl/download/MiraWorldTV_5.1.htm
En als het daar niet lukt, ff googlen, hij staat overal.
EDIT:
Heb net de livestream van Journaal 24 gedaan en die werkt perfect. Waarschijnlijk ondersteunt de plugin en windows media center de igmp protocollen niet
Tripwire999 wijzigde dit bericht 09-07-2008 23:49 (13%)
Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.quote:Tripwire999 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:33:
[...]
Dat zou ik ook wel willen weten van die instellingen ik heb een WRT54G en hopelijk deze week nog m'n WRT600N. bij mij werkt het iig niet
Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijkenquote:tiguan schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:20:
[...]
Heb 't vanavond bij een vriend van me geprobeerd, die heeft de gewone WRT54G (welke versie weet ik niet precies, maar wel een van de nieuwsten). Daar had ik multicast filtering uitgezet en 't werkte gelijk.
EDIT:
Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje

en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.
Tripwire999 wijzigde dit bericht 11-07-2008 00:58 (28%)
even een kickquote:Tripwire999 schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:12:
[...]
Hmm raar bij mij dus niet terwijl het wel hoort te werken volgens mij. Had ie nog andere instellingen veranderd of dat niet? Ik heb filter multicast ook uit staan maar ik krijg het gewoonweg niet voor me kaar om met VLC player tv te kijken
EDIT:
Na wat geklooi met mijn netwerk instellingen heb ik het eindelijk aan de praat gekregen (had waarschijnlijk iets te maken met de hamachi netwerk adapter) ondervind ik veel storing als ik aan het kijken ben check het plaatje
[afbeelding]
en wat ik dus heel erg merk is dat als ik ga kijken dat het hele netwerk vreselijk traag word. Als de nieuwe router komt is dit hopelijk verholpen.
Reg. datum: 27 juli 2006
Reg. datum: 27 juli 2006
Met MythTV kan je multicast streams bekijken en opnemen. (Windows port is in de maak) Hiervoor moet je dan eerst een vlc playlist maken die je dan vervolgens toevoegt aan een virtuele FreeBox capture card. Ik heb het laatst werkend gekregen (helaas de computer opnieuw geinstalleerd), maar het kan ff wat moeite kosten.