[iPhone 3G] Prijs en abonnementen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 81.759 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Topicstarter
Dit topic is afgesplitst van [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8. De topicstarter is dus niet de originele topicstarter. In dit topic kan gespeculeerd worden over de prijzen van de iPhone en de bijbehorende abonnementen.

Die prijzen op de duitse t-mobile website gelden dus voor de oude iphone.

[ Voor 140% gewijzigd door Hoedje op 12-06-2008 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Altaphista schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:
heb dit topic ook ff gebookmarked :)
wil de 16gb versie kopen als ie uitkomt, als het kan via de US, maar berichten geven aan dat het lastig gaat worden, dus dan maar via mijn huidige provider T-Mobiel
Ik wil niet aan T-mobile vastzitten, want ik ben met Vodafone een stuk goedkoper uit (paspoort).
En ik hoor altijd iedereen klagen dat T-mobile geen ontvangst heeft in het koffiehuis in de B pier ;)

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Altaphista schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:55:
heb dit topic ook ff gebookmarked :)
wil de 16gb versie kopen als ie uitkomt, als het kan via de US, maar berichten geven aan dat het lastig gaat worden, dus dan maar via mijn huidige provider T-Mobiel
In de US moet hij voor zover bekend geactiveert worden in de store, dus dat word helaas niet importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 12:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Devil schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:
[...]

Ik wil niet aan T-mobile vastzitten, want ik ben met Vodafone een stuk goedkoper uit (paspoort).
En ik hoor altijd iedereen klagen dat T-mobile geen ontvangst heeft in het koffiehuis in de B pier ;)
als je bij het raam gaat staan heb je 1 streepje :P

trouwens als ik met T-Mobile wél aan een iPhone kan komen en via een andere provider/via Amerika niet, dan kies ik toch voor T-Mobile :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Grappig dat sommige mensen klagen over dat het 'gokken' is op de prijzen, en er daarna zelf lekker aan mee doen. Ben zelf natuurlijk ook ongelofelijk benieuwd :d helaas zit ik aan een contract tot eind '09..wordt maar 'los' kopen.
Apache4u schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:54:
Nou, hier gaan we dan... in Italie bij vodafone:
8GB prepaid : 499 euro
16GB prepaid : 569 euro

bron:
http://www.vodafone.com/s...one_italia_launches1.html
Dus iPhone 3G Prepaid Italie gaat 569,- kosten met een vodafone lock, werkt dat dan ook als ik hier een Voda abo heb? Bespaart me weer wachten op een unlock enzo.

[ Voor 32% gewijzigd door Tjado op 11-06-2008 21:30 ]

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44
Tjado schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:38:
3G gaat prima bij T-Mobile, kost alleen extra voor meer snelheid.
Extra?

Op T-Mobile lees ik dat het snelste Web 'n Walk abbonement 384 Kbps is voor een luttele 19,50. Ah ik zie ook dat ze 3G aanbieden , wel voor je Notebook , maar toch 3,6 Mbps voor slechts 70 euro per maand. Dus ze bieden het niet aan voor een mobiele telefoon. Koopje dus bij T-Mobile. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de prijzen voor de iPhone.

Dus ze kunnen het netwerk wel hebben , ze moeten het ook wel reëel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
in UK zijn de data verbindingen niet nader gespecificeerd voor de iphone abonnementen. Maar hun mobile broadband abonnementen zijn allemaal 1,8 mbit.

in de VS bij AT&T krijgen iphoners voor 30 dollar een 1,4 mbit donwload..

Ik ben tevreden als tmobile 1mbit downlaod aabiedt tegen schappelijke prijs..

[ Voor 14% gewijzigd door Eastman op 11-06-2008 22:21 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:34

alienfruit

the alien you never expected

Jammer, dat het T-Mobile is geworden. Nu wordt het wachten op de mogelijkheid om een iPhone simlock vrij te kopen voor een redelijke prijs (~300-400euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

op gizmodo is te lezen waar nog meer geld op bespaard is..maarja, er is hier ook te lezen dat incl de abonnementskosten hij in Europa goedkoper is dan in de US, toch opvallend!

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
carfreak02 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:51:
[...]
Op T-Mobile lees ik dat het snelste Web 'n Walk abbonement 384 Kbps is voor een luttele 19,50. Ah ik zie ook dat ze 3G aanbieden , wel voor je Notebook , maar toch 3,6 Mbps voor slechts 70 euro per maand. Dus ze bieden het niet aan voor een mobiele telefoon.
Doen ze wel hoor. Selecteer 'Sim Only', selecteer een willekeurig abonnement (b.v. Relax 100) en daarna kan je opties kiezen. Opties voor internet zijn:
Web 'n' Walk: Pocket Internet Totaal
Onbeperkt mobiel internet in Nederland. Download: tot 128 Kb/s / Upload: tot 32 Kb/s.
€ 9,50 per maand

Web 'n' Walk: Pocket Internet Totaal Plus
Mobiel internet in Nederland. Download: tot 384 Kb/s / Upload: tot 32 Kb/s. (Na 250 MB is de snelheid 128/ 32 Kb/ sec)
€ 19,50 per maand

Web 'n' Walk: Internet Totaal
Mobiel Breedband internet in Nederland. Download: tot 1024 Kb/s / Upload: tot 128 Kb/s. (Na 1GB is de snelheid 384/ 32 Kb/ sec).
€ 49,50 per maand

Web 'n' Walk: Internet Totaal Plus
Onbeperkt Mobiel Breedband internet in Nederland. Download: tot 3.6 Mb/s / Upload: tot 384 Kb/s.
€ 69,50 per maand
(Het 9,50 abo staat om de een of andere reden alleen bij het zakelijke deel?)

Als je een beetje snelheid wil hebben dan ben je dus meteen flink wat geld kwijt iig... Maar goed, afwachten dus wat T-Mobile gaat doen. Ik hoop iig op een redelijk geprijsde unlocked telefoon, ben geen voorstander van dat verkapte kopen op afbetaling :/

Waar ik veel benieuwder naar ben zijn die Adhoc certificaten voor de SDK. Apple kennende is het vast zo dat je eerst moet bewijzen dat je docent bent op een onderwijs instelling voor je een dergelijke mogelijkheid krijgt :\

Daarnaast erg benieuwd of er ook een beetje een open-source community gaat ontstaan rond de iPhone. Met die $99 fee wordt dat iig niet bepaald gestimuleerd door Apple ;( De iPhone is op zich echt een perfect ding alleen dat dichttimmeren door Apple staat me enorm tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
We kunnen blijven speculeren over prijzen, ik wacht het gewoon af.
Ik roep nu keihard dat ik er 11 juli meteen een oppik maar dat hangt ook af van de prijs. En de beschikbaarheid. Misschien toch maar eens langs de T-Mobile winkel hier in de buurt...

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Lees net in NRC Next dat de iPhone 3G juist DUURDER wordt ipv goedkoper: in USA moet je er een verplicht belabbo van $40/pm bij afsluiten.

Ben benieuwd of de krant het mis heeft 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210208

de prijzen van een los toestel in Italie zijn al bekend
"Unsubsidized iPhone 3G priced at €499/€569 in Europe"

http://www.engadget.com/2...iced-at-499-569-in-europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 12:05
MrAcid schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:10:
[...]

Maar die kunnen binnen 30 dagen waarschijnlijk gecancelled worden waarna je een fee (Amerikaanse sites spreken over ongeveer 200$) moet betalen en de telefoon vervolgens mag houden. Het is nog niet zeker dat dit kan en de fee staat ook niet vast maar dit is wat op dit moment nog de mogelijkheid lijkt om ze te kunnen kopen/verkopen.
je kunt in de usa alleen een abo nemen bij at&t als je een social security number (SSN) hebt. deze kan je alleen aanvragen met bepaalde visa. voorheen kon je, afhankelijk van je kredietwaardigheid kiezen voor een abo of een prepaid abo (maandelijks met vast bedrag je prepaid opwaarderen). je kan je abo opzeggen en je moet een ETF (early termination fee) betalen van $175 minus $5 per maand dat je het apparaat in bezit hebt. ik durf alleen niet te zeggen of je binnen 30 dagen je abo kan stoppen (zodat je je $80 abo kosten ook niet kwijt bent). vergeet verder de tax en de aansluitkosten niet...

reken dat hij uiteindelijk zo'n €350,- kost zonder invoerrechten en btw. of hij simlockvrij is weet ik niet, garantie is ook de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Devil schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:56:
[...]

Same here, t-mobile komt er bij mij niet in.. (maar het is ook niet makkelijk als je én niet op hyves kan én je vriendje niet kan bellen in het koffiehuis, dat geeft stress)

Vraag me wel af of:
Tjado schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:28:
Dus iPhone 3G Prepaid Italie gaat 569,- kosten met een vodafone lock, werkt dat dan ook als ik hier een Voda abo heb? Bespaart me weer wachten op een unlock enzo.
Als het werkt, maar ff kijken of een collega zo aardig is om wat mee te nemen, aangezien ik niet zuidelijke kom dan LUX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76468

Zijn julle nou zo obsessed met die camera dat mijn linkje met de prijzen van een simlockvrije iPhone 3G gewoon niet eens opgepikt wordt? ;)
Want ik vind die prijzen eigenlijk best meevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Anoniem: 76468 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:21:
Zijn julle nou zo obsessed met die camera dat mijn linkje met de prijzen van een simlockvrije iPhone 3G gewoon niet eens opgepikt wordt? ;)
De Italiaanse Vodaphone iPhones? Was al een tijdje bekend hoor.

Ik vind het ook zeker meevallen. Zet maar eens een N82 hier naast en je betaalt minstens evenveel. (een goede 550 euro, en dan heb je dus GEEN 8 GB geheugen en ook geen gelikte mediaplayer)

Ik begin alvast te sparen. (ja simlock vrij is een must voor mij) Ik vind prepaid gewoon interessanter (betere controle)

Ik denk niet dat ik meer opgebruik dan een 15 tal euro per maand. Per twee jaar is dat ongeveer 360 euro. Een iPhone los (500) + 400 euro in gebruik is ongeveer 900 euro voor twee maand. Geen idee hoe de abonnementen er uit zullen zien maar het ziet er naar uit dat een 18 maand abo ongeveer 1500 euro zal kosten. Ok, dan heb je waarschijnlijk ongelimiteerde 3G toegang, maar daarvoor doe ik het niet.

Ik wil vooral een iPhone om een iPod en Phone in één toestel te kunnen verenigen. En voor grote datatransfers zal er meestal wel een wifi spot in de buurt zijn. GPS is een leuke extra.

Geen flash ondersteuning vind ik overigens wel niet zo leuk. Denk je eens in wat voor geweldig apparaat het zou worden met toegang tot alle flashgames van sites zoals spele.nl ed. Het zou zomaar een nieuwe eenvoudige NDS kunnen worden :o Telefoon, mediaplayer, simpele games in één apparaat. Maar ik vermoed dat apple zelf ook bezig is met een kleine games library en daarom liever niet heeft dat je flash games gaat lopen spelen, of ben ik nu te achterdochtig :p
Jimmie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:58:
[...]

N95
iPhone

Conclusie: maken allebei bagger foto's, maar leuk genoeg voor kiekjes.

Heeft het dan nut om de telefoon onnodig dik te maken, om er dan een wat betere lens en meer megapixels te maken, voor een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil (want blijft slecht)? Nee...
Wow, ik had deze link eerst niet bekeken (omdat het in een voor mij oninteressante discussie kadert) maar omdat deze nog eens gequote werd toch maar eens op geklikt..

Wat is die foto van de N95 slecht zeg, om eerlijk te zijn vind ik de iPhone foto zelfs beter :X (en op een gsm boeit het mij niet, dus ik probeer hier geen flame te maken). Is dat dan die fameuze 5 MP?
Nauwelijks meerwaarde. Bekijk die foto, het lijkt wel een aquarel, grote uitgesmeerde kleurvlakken. Wat heb je aan 5 MP als de inwendige beeldsoftware uw foto helemaal vernaggeld (als de 5MP uberhaupt al optimaal gebruikt kon worden)

Ik vind de iPhone foto zelfs iets scherper ogen. En na het zien van die iPhone foto, meer dan voldoende voor mij in elk geval. Meer dan dit verwacht ik niet van een telefoon. Het gaat er me alleen om, om plaatjes te kunnen schieten voor de contacts....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 12-06-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41365

Juist Fabio. De prijs is normaal, vergeleken met zulke high-end toestellen.

Wil daaraan wel toevoegen:
Als normale telefoongebruiker heb ik nog nooit een los toestel gekocht. Ik neem elk jaar een normaal abo + toestel en als ie niet kapot is, neem ik nog een jaartje sim-only.

In Nederland is er trouwens (aanvankelijk) maar een aanbieder (T-Mobile :)) itt Italie, waar meerdere partijen 'm mogen aanbieden.

In elk geval niets vreemds aan. Je moet gewoon een t-mobile abo nemen (1 of 2 jaar) en je zal wel een bedrag extra moeten betalen voor de iPhone, zoals dat ook werkt met een N95 oid. En dan verwacht ik 100eu bij tweejarige abo en 200 bij een eenjarige abo. Misschien iets meer, maar Jobs had het erover dat wereldwijd de prijzen niet al teveel anders moesten zijn dan die 200 dollar.

Als laatste snap ik die hele discussie over camera's ook niet. Het is een geinige toevoeging, maar je bent natuurlijk nogal naief als je stelt dat de camera zo belangrijk is. De beste telefooncamera is altijd nog flink minder dan de minste Aldi-camera. Einde discussie over camera's, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Nu online
Maar dat bericht hadden we al gelezen op de Vodafone Italië website :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Het is niet zo dat jij de eerste bent die met die link komt. En nee, de prijzen vallen niet mee. 500 euro voor een telefoon vind ik (en vele anderen) gewoon echt veel te veel. Iedereen die zegt 'Dacht je dan echt dat de nieuwe iPhone 199 dollar ging kosten?' Nee. Dachten we dat hij 92,7% duurder zou worden? Nee. Als Apple de vorige iPhone los, dus zonder abonnement, in de winkel voor 399 dollar kon verkopen, kunnen ze hem in Europa makkelijk verkopen voor ~300, 330 euro met een grotere winstmarge dan in hun eigen land. 'Ja, maar voor 399 dollar moest je een AT&T abonnement kopen.' Nee. Apple wist al heel goed na enkele weken dat hij volop verkocht werd en in het buitenland geunlocked werd... Als ze dat zo erg gevonden hadden, hadden ze er na een paar maanden wel een punt gezet en de regels aangescherpt.
Maar goed, we weten nog niet of hij in Nederland in de Apple Store los verkocht wordt, en hoe duur hij dan wordt. Ze zouden imo gewoon bij de Apple Store voor een redelijke prijs verkocht moeten worden, simlockvrij, en bij T-Mobile gratis / veel minder in combinatie met een abonnement.

Edit: Nu wordt er weer gezegd dat het een goede prijs is, 'kijk maar naar de concurrentie'. Ik weet zeker, als de vorige iPhone niet snel in prijs was verlaagd, van 599 naar 399, dat er dan veel minder vraag naar was. Nog steeds vindt 56% van de mensen die geen iPhone hebben gekocht, hem te duur. Hoezo prijselastisch?

@ Hieronder:

Nee, ze vonden het niet erg. AT&T vond het erg, omdat ze abonnementen misliepen. Apple verdiende blijkbaar zakken vol met geld, anders hadden ze de regels al eerder aangescherpt.

[ Voor 15% gewijzigd door Jedi_Pimp op 12-06-2008 16:55 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jedi_Pimp schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Als ze dat zo erg gevonden hadden, hadden ze er na een paar maanden wel een punt gezet en de regels aangescherpt.
Vandaar de iPod 3G met aangescherpte regels en in-store activatie. Ja, ze vonden het erg.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pricewatch: HTC P3700 Touch Diamond

Gemiddeld ook 500 euro, en dan heb je 4 GB en windows mobile. (ik zeg niet dat het geen alternatief is, vind het op het eerste zicht een prima phone) maar qua prijs dus volledig marktconform.

Pricewatch: Nokia N95 8GB Zwart : 500 euro

Pricewatch: Nokia N82 Black Zwart : ongeveer 400 euro, maar dit kan je al helemaal niet meer vergelijken wegens geen touchscreen en dus beperkte interactie (en pietpeuterig klein schermpje wat minder goed bruikbaar is voor media, internet, noem maar op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jedi_Pimp schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:51:
[...]

Het is niet zo dat jij de eerste bent die met die link komt. En nee, de prijzen vallen niet mee. 500 euro voor een telefoon vind ik (en vele anderen) gewoon echt veel te veel. Iedereen die zegt 'Dacht je dan echt dat de nieuwe iPhone 199 dollar ging kosten?' Nee. Dachten we dat hij 92,7% duurder zou worden? Nee. Als Apple de vorige iPhone los, dus zonder abonnement, in de winkel voor 399 dollar kon verkopen, kunnen ze hem in Europa makkelijk verkopen voor ~300, 330 euro met een grotere winstmarge dan in hun eigen land. 'Ja, maar voor 399 dollar moest je een AT&T abonnement kopen.'
In de US is alle electronica goedkoper, ook telefoons.
Een 24 inch iMac is daar bijna 800 euro goedkoper dan in Nederland.
Maar goed, we weten nog niet of hij in Nederland in de Apple Store los verkocht wordt, en hoe duur hij dan wordt. Ze zouden imo gewoon bij de Apple Store voor een redelijke prijs verkocht moeten worden, simlockvrij, en bij T-Mobile gratis / veel minder in combinatie met een abonnement.
Er zijn geen officiele Apple retail stores in Nederland.
Nee, ze vonden het niet erg. AT&T vond het erg, omdat ze abonnementen misliepen. Apple verdiende blijkbaar zakken vol met geld, anders hadden ze de regels al eerder aangescherpt.
De hele opzet met de iPhone is dat Apple een percentage van de omzet van de telco krijgt.
Geen abo's betekent geen geld voor Apple.

Daarom zijn er nu nieuwe regels, of je betaalt de volle mep, en Apple verdient dan gewoon zijn winst op het toestel, of je krijgt korting en betaalt slechts 199 dollar, maar dan wil Apple wel zeker weten dat ze een deel van je belkosten krijgen. Helemaal niet onredelijk in mijn ogen, de rest van de wereld doet dat ook gewoon.

Of ga jij ook miauwen dat je een N95 van 500 euro voor 199 wil hebben omdat Vodafone hem zo verkoopt? En dat de Nokia store maar gewoon losse Nokia's voor subsidieprijzen moet verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Kijk eens naar de losse prijzen van andere high end toestellen, die zijn ook erg hoog. Aan de andere kant, wat is hoog? voor mijn eerste (1e gen.) iPod heb ik 999 gulden betaald. en deze kan nog bellen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 18:46

scim

Nani?

569 voor de 16GB iPhone is niet eens duur, zeker niet als je je bedenkt dat je voor de iPod touch (vergelijkbare mediaspeler zonder phone functies 369 euro neer mag tellen) dan vind ik die 200 euro voor telefoon & gps mogelijkheden nog redelijk. Maar dan nog die 569 euro is voor een niet gesubsidieerd (aka geen korting op phone) prepaid pakket, dus geen contract. Echter wat heb je dan, een hoogstwaarschijnlijk gelockte telefoon waar nog geen unlock voor bekend is.
Ik wacht lekker af wat T-mobile doet en evt. wat hij in Belgie unlocked gaat kosten, daarna zie ik wel verder.
Release in Belgie is trouwens gelijk met die in Frankrijk en in Frankrijk wachten ze tot 17 juli meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Prijzen vallen ook mee. Ik had gisteren al een link geplaatst naar die pagina van vodafone italie.
Het betreffen pre-paid pakketten. Zover ik weet zijn prepaid toestellen ook gelocked. Dus wat jij noemt simlock-vrij is denk ik geen goede informatie. Dat moet namelijk nog maar blijken.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
Anoniem: 76468 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:04:
De hele opzet met de iPhone is dat Apple een percentage van de omzet van de telco krijgt.
Dit was met de 1st gen iPhone zo, deze constructie is nu niet meer geldig, iig niet meer met AT&T in de VS. Dit volgens een persbericht van AT&T zelf.

Op dit moment is het zo dat de telco's de iPhone bij Apple kopen en deze daarna (gelocked en met abo) op de markt zetten. Apple krijgt dus gewoon geld, ook al worden die dingen dadelijk massaal geunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvb schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Dit was met de 1st gen iPhone zo, deze constructie is nu niet meer geldig, iig niet meer met AT&T in de VS. Dit volgens een persbericht van AT&T zelf.

Op dit moment is het zo dat de telco's de iPhone bij Apple kopen en deze daarna (gelocked en met abo) op de markt zetten. Apple krijgt dus gewoon geld, ook al worden die dingen dadelijk massaal geunlocked.
En wat voor zin heeft dat als je nog verplicht een 2 jaarlijks abonnement moet uitzitten? Daarom worden die nu alleen geactiveerd in de shops, je kan er dus niet onderuit. Ik denk niet dat je je handen zal kunnen leggen op de hardware aan subsidieprijs zonder het abonnement te hebben afgesloten. In elk geval zal de unlock markt voor de 3G een stuk kleiner en moeizamer zijn dan bij de 1st gen, dus dat hebben ze in elk geval op orde bij apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Anoniem: 131051 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:59:
Pricewatch: HTC P3700 Touch Diamond

Gemiddeld ook 500 euro, en dan heb je 4 GB en windows mobile. (ik zeg niet dat het geen alternatief is, vind het op het eerste zicht een prima phone) maar qua prijs dus volledig marktconform.

Pricewatch: Nokia N95 8GB Zwart : 500 euro

Pricewatch: Nokia N82 Black Zwart : ongeveer 400 euro, maar dit kan je al helemaal niet meer vergelijken wegens geen touchscreen en dus beperkte interactie (en pietpeuterig klein schermpje wat minder goed bruikbaar is voor media, internet, noem maar op)
'Nuff said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:52:
[...]

Vandaar de iPod 3G met aangescherpte regels en in-store activatie. Ja, ze vonden het erg.
Nee ze vonden het niet erg. Je kan verkoop voorwaarden altijd veranderen.. Zo had Apple in augustus al de verkoop kunnen aanscherpen met activatie in winkel. Maar nee Want dan werd de Iphone niet meer verkocht aan buitelanders :+

Anyway.. Dit is gratis reclame geweest voor apple.. Mensen gaan naar de US. kopen een Iphone. komen in nederland. Steekt hiermee hoop mensen in hun ogen..

Nu komt de Iphone naar nederland. Iedereen weet wat het ding is doet en kan. Maar maar 5% van deze mensen hebben daadwerkelijk de Iphone in hun handen gehad....

Wat is mond op mond reclame toch mooi!! Gratis reclame!!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:43
t-mobile verkoper zegt tegen mij: we weten de prijs pas NA 11 juli... ehm ja logisch?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:06
Even mijn mening over het veranderen van voorwaarden.

Apple vond het allemaal prima! Ze verdienden op de hardware en ze verdienden maandelijks mee aan het abonnement. Ze hadden gewoon alle touwtjes in handen.

Echter AT&T was er niet zo blij mee, er werden namelijk iPhones verkocht zonder abonnement. Dus geen opbrengsten voor AT&T en wel voor Apple.

Verder ben ik van mening dat Apple deze (oude) voorwaarden er moeilijk / niet door kreeg bij de Europese providers. Anders hadden we in Europa al veel eerder de iPhone. Geen 3G zal misschien ook hebben meegespeeld, maar volgens mij voor de providers niet erg van belang, telefoon verkopen is toch weer een abonnement erbij, of dat nu met 3G is of niet.

Bovenstaande redenen hebben Apple doen besluiten de voorwaarden te veranderen. (volgens mij konden ze niet anders). Met de nieuwe voorwaarden hebben ze afgedwongen bij de providers dat ze de telefoons maximaal $199 mogen maken icm een abonnement. Misschien krijgt Apple nog wel een eenmalig bedrag per verkocht abonnement, anders is er niet veel voordeel meer te halen bij een exclusieve provider (naast evt Visual Voicemail).

Waar ik Apple eventueel ook nog van 'verdenk' is het opzetten van een 'schaarste' door maar in 6 landen de iPhone te verkopen (zoals hierboven ook door iemand werd geopperd). Hier zou maar zo goed over nagedacht kunnen zijn door de marketing afdeling bij Apple.

Genoeg gespeculeer... we wachten gewoon lekker wat af er gaat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
martijn007 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:09:

Apple vond het allemaal prima! Ze verdienden op de hardware en ze verdienden maandelijks mee aan het abonnement. Ze hadden gewoon alle touwtjes in handen.

Echter AT&T was er niet zo blij mee, er werden namelijk iPhones verkocht zonder abonnement. Dus geen opbrengsten voor AT&T en wel voor Apple.

Verder ben ik van mening dat Apple deze (oude) voorwaarden er moeilijk / niet door kreeg bij de Europese providers. Anders hadden we in Europa al veel eerder de iPhone. Geen 3G zal misschien ook hebben meegespeeld, maar volgens mij voor de providers niet erg van belang, telefoon verkopen is toch weer een abonnement erbij, of dat nu met 3G is of niet.

Bovenstaande redenen hebben Apple doen besluiten de voorwaarden te veranderen. (volgens mij konden ze niet anders). Met de nieuwe voorwaarden hebben ze afgedwongen bij de providers dat ze de telefoons maximaal $199 mogen maken icm een abonnement. Misschien krijgt Apple nog wel een eenmalig bedrag per verkocht abonnement, anders is er niet veel voordeel meer te halen bij een exclusieve provider (naast evt Visual Voicemail).

Waar ik Apple eventueel ook nog van 'verdenk' is het opzetten van een 'schaarste' door maar in 6 landen de iPhone te verkopen (zoals hierboven ook door iemand werd geopperd). Hier zou maar zo goed over nagedacht kunnen zijn door de marketing afdeling bij Apple.

Dit denk ik inderdaad ook. Ik weet ook "zeker" dat Apple een deel van de opbrengst van de iPhone 3G (per verkocht abo dus) krijgt, anders is de winstmarge namelijk veel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
MrAcid schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:33:
[...]

Dit denk ik inderdaad ook. Ik weet ook "zeker" dat Apple een deel van de opbrengst van de iPhone 3G (per verkocht abo dus) krijgt, anders is de winstmarge namelijk veel te klein.
Ik bedoelde ook een extra bedrag naast de werkelijke prijs (dus niet de $199) van de iPhone. Maar waarschijnlijk hebben ze dat al direct doorberekend in de prijs die de providers moeten betalen voor een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226076

In het buitenland zijn al prijzen bekend. Speculeren is leuk, maar nutteloos. Dataabonnement is nog niet eens vastgesteld (welke, en voor welke prijs). Er komt naar alle waarschijnlijkheid een iPhone abbo bij T-Mobile, met wat snellere internet verbinding. Vervolgens zou je weinig minuten kunnen nemen en via VoIP kunnen bellen ;)

Ik hoop dat Apple's beofte om nu eens niet $1 voor €1 aan te zien ook oplegt aan de mobiele providers..
400 euro met een abbo van 40 zou een beetje jammer zijn..
Is het wel waard tho..

Overigens zijn er wel apple retail stores in nederland. Deze lijken echter niet de iPhone te gaan verkopen (een hier in Rotterdam op de lijnbaan...

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 226076 op 12-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226076 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:11:
Overigens zijn er wel apple retail stores in nederland. Deze lijken echter niet de iPhone te gaan verkopen (een hier in Rotterdam op de lijnbaan...
Dat zijn geen Apple retail stores, dat zijn authorized/premium resellers, dus geen eigendom van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:52
Het is nog niet bekend hoeveel de iPhone zal gaan kosten en wat de voorwaarden van de abonnementen zullen worden in Nederland en België. In dit topic kan daarover naar de hartelust worden gespeculeerd, bij voorkeur met enige onderbouwing (bijv. abonnementen in andere landen als vergelijkingsmateriaal) ;).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
600 euro voor een 16GB in italie lijkt mij een prima prijs, dat was mijn MDA Vario III ook toen ik hem een halfjaar geleden kocht met simlock. Echter bij een 1 jarig verlenging van mijn abonnement, betaal 36,50 per maand (relax200+SMS25+PIT).. mocht ik hem meenemen voor 160 euro.. zo'n 440 euro korting..

Als ik dezelfde korting krijg op de 16GB iphone... ben ik blij tevreden :)

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:52
Ik vind persoonlijk het meest interessante of we hier ook echt ongelimiteerde data krijgen, dan doel ik vooral op de snelheid. Het zou natuurlijk zonde zijn als de abonnementen maar max. PIT of PIT+ snelheid krijgen :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De prijsstelling zal net zo gaan als bij andere telefoonaanbieders zoals nokia.
Die verkopen hun toestellen ook gewoon direct of indirect aan de detailhandel zonder zich met abonnementen bezig te houden. Apple zal het dus ook zo doen denk ik. Enig verschil hier is dat de Apple store nu ook als verkapte t-mobile shop gaat fungeren.
Het enige wat Apple heeft bedongen bij de aanbieders, in ruil voor het afzien van de opbrengst per bit of per minuut, is dat als de telefoons in combinatie met een abonnement worden verkocht, ze niet meer mogen kosten dan een bepaald bedrag. Dit is ook wel logisch omdat er in de meeste landen met maar 1 provider wordt gewerkt. Er is dus geen marktwerking, iets wat de prijs negatief kan beinvloeden waardoor Apple in een kwaad daglicht komt te staan. Dat heeft Apple dus aardig omzeilt. Dat zie je al in Amerika, waar de prijzen van de bijbehorende abo's bekend zijn. AT&T is nu de boosdoener, niet Apple. Als de maximum-prijs niet had bestaan , had AT&T de abo-prijzen lager kunnen houden en de prijs van de Iphone gewoon een paar honderd dollar omhoog kunnen gooien. Wie zou daar op aangekeken worden? Juist, Apple.
Mijn redenatie is dan dus ook dat Apple de Iphone gewoon, net zoals als een nokia, verkoopt , dat de telecomprovider , netzoals bij een nokia-toestel, een korting berekent over het toestel aan de klant, en deze korting vervolgens gewoon weer terug pakt dmv de abonnementsprijzen. Hoeveel ze er dan verder nog aan willen verdienen zal aan de provider liggen. Ik vind bijvoorbeeld die O2 prijzen erg netjes.
Om te zien hoe de prijzen daadwerkelijk liggen kunnen we misschien beter kijken naar de prijzen van het prepaid pakket in Italia. De 8GB als voorbeeld, want dat rekent makkelijk.. Die kost daar 499 euro in het pakket. Dan is de vraag, zit er toestelkorting op de telefoon in een italiaans vodafone prepaid pakket? Door even op de site te kijken vind ik een Motorola V8 in een prepaid pakket voor 300 euro. Wat kost dat ding los, in italie? Geen idee, maar de gemiddelde prijs hier op kieskeurig voor een Razr V8 ligt rond die koers, zelfs wat goedkoper. Kortom, ik denk dat je als losse prijs voor een Iphone 8GB wel uit mag gaan van de italiaanse prepaid prijzen. Ze zullen er in iedergeval bij in de buurt liggen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 13:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik hoop een beetje dat TMobile de abbonnementen super scherp maakt om een hoop klanten weg te trekken van andere providers. Dat zou gunstige prijzen en voorwaarden betekenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
martijn007 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:09:

Het hele idee van een subsidie, zoals we dat nu zien bij de iPhone 3G, is dat de telco de telefoon goedkoper aan de klant verkoopt, dan de prijs waarvoor hij hem van de fabrikant koopt.. Apple verkoopt de iPhone dus niet voor 199 aan de telco, maar voor een bedrag van 400+ (is een schatting).. Apple krijgt nu dus 400 euro per verkochte telefoon.. maakt niet uit of dit met of zonder abo is..

Met de eerste iPhone was het, dat Apple een deel kreeg van de telefoonprijs (dus laten we zeggen, 200 euro van de 400 euro die het toestel koste), en dan nog een deel van de abo kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 76468 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:04:

Daarom zijn er nu nieuwe regels, of je betaalt de volle mep, en Apple verdient dan gewoon zijn winst op het toestel, of je krijgt korting en betaalt slechts 199 dollar, maar dan wil Apple wel zeker weten dat ze een deel van je belkosten krijgen. Helemaal niet onredelijk in mijn ogen, de rest van de wereld doet dat ook gewoon.
De berichtgeving overal is nu juist dat met iPhone 3G het traditionele model gevolgd gaat worden. Dwz, Apple verkoopt tegen volle prijs (die nog onbekend is) een iPhone aan ATT, T-Mobile, Vodafone, etc. en die verkopen 'm tegen een lagere prijs ($199, ws. €199, etc.) aan jou door, met daarbij een qua prijs wat opgeblazen abonnement zodat ze het verschil terugverdienen. Apple krijgt daarna geen revenue meer van ATT en de andere carriers. Dat verhinderde ze namelijk hier om voet aan de grond te krijgen, al die carriers waren 't daar natuurlijk voor geen meter mee eens.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En ierland is bekend:
De Ieren hebben keuze uit drie iPhone-abonnementen en met een gesubsidieerde toestelprijs vanaf €49.

Bestaande iPhone-gebruikers kunnen upgraden en profiteren van dezelfde tarieven als nieuwe klanten. Ook O2-klanten die nog geen iPhone hebben, komen ervoor in aanmerking. De iPhone 3G gaat in Ierland werken op O2’s HSDPA-netwerk en gaat €49 kosten als je een iPhone-abonnement van €100 per maand afsluit. Bij een abonnement van €65 per maand betaal je €99 en bij een abonnement van €45 per maand betaal je €169.

Heb je liever het 16GB-model, dan betaal je in Ierland €129 bij het abonnement van €100, €169 bij het abonnement van €65 en €229 bij het abonnement van €45. Bij alle abonnementen krijgen de klanten een 1GB databundel en twee jaar gratis toegang tot de Wi-Fi hotspots van Bitbuzz.
Bron: http://www.o2online.ie/wp...+3G+in+Ireland+on+July+11

[ Voor 6% gewijzigd door LtMarx op 12-06-2008 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
Eswip schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:35:
[...]

Het hele idee van een subsidie, zoals we dat nu zien bij de iPhone 3G, is dat de telco de telefoon goedkoper aan de klant verkoopt, dan de prijs waarvoor hij hem van de fabrikant koopt.. Apple verkoopt de iPhone dus niet voor 199 aan de telco, maar voor een bedrag van 400+ (is een schatting).. Apple krijgt nu dus 400 euro per verkochte telefoon.. maakt niet uit of dit met of zonder abo is..

Met de eerste iPhone was het, dat Apple een deel kreeg van de telefoonprijs (dus laten we zeggen, 200 euro van de 400 euro die het toestel koste), en dan nog een deel van de abo kosten..
Ik bedoelde eigenlijk ook nog extra op de werkelijke prijs. (zie mijn vorige post). In mijn eerste post kwam dan misschien niet goed over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:09:
Ik vind persoonlijk het meest interessante of we hier ook echt ongelimiteerde data krijgen, dan doel ik vooral op de snelheid. Het zou natuurlijk zonde zijn als de abonnementen maar max. PIT of PIT+ snelheid krijgen :).
De O2 abonnementen komen denk ik niet zo snel deze kant op.. Er is op de Britse markt meer concurentie op het gebied van mobiel breedband internet..

Vodafone en Tmobile bieden in GB voor 15 pond ongeknepen HSPDA met een 3GB datalimiet..

Bij O2 is dat 20 pond per maand voor 3GB datalimiet... echter krijg je de data bundel er gratis bij, bij iphone abonnementen vanaf 35pond per maand...

Ik zie er ook niet 1,2,3 een nederlandse provider mee stunten aangezien er nu nog maar 3 zijn in nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

bij orange frankrijk kost iphone 99 euri voor 8 gb en 199 euri voor 16 gb met elk abbo
http://www.orange.fr/bin/...26pTypeRecherche%3Dmarque

99 €
téléphone mobile révolutionnaire
iPod à écran tactile
terminal internet précurseur
écran panoramique multi-touch
capacité 8 Go

découvrez aussi iPhone 16 Go
en exclusivité sur Orange.fr
à partir de199 € commander maintenant

ik kijk volgend jaar wel eens, heb nu toch al de 2g versie met 16 gb.
die 3g boeit me niet echt en voor gps heb ik al een tom tom europe

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 12-06-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
€45 abo bevat 175 minuten en 100 sms per maand
€65 abo bevat 350 minuten en 150 sms per maand
€100 abo bevat 700 minuten en 250 sms per maand

http://www.o2online.ie/wp...ones/iPhone/Find+out+more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:13:
bij orange frankrijk kost iphone 99 euri voor 8 gb en 199 euri voor 16 gb met elk abbo
http://www.orange.fr/bin/...26pTypeRecherche%3Dmarque

99 €
téléphone mobile révolutionnaire
iPod à écran tactile
terminal internet précurseur
écran panoramique multi-touch
capacité 8 Go

découvrez aussi iPhone 16 Go
en exclusivité sur Orange.fr
à partir de199 € commander maintenant
Plaatje is nog van een iphone 2G.. er staat ook niks in over UMTS en iphone 3G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mars Warrior schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:37:
Lees net in NRC Next dat de iPhone 3G juist DUURDER wordt ipv goedkoper: in USA moet je er een verplicht belabbo van $40/pm bij afsluiten.

Ben benieuwd of de krant het mis heeft 8)
Dat las ik ook, maar het is een beetje een vreemde rekensom. Ja, dat abonnement wordt duurder in vergelijking met een 2G iPhone, maar het is de standaard prijs voor een AT&T 3G abonnement. Je betaalt dus die $199 plus de standaard prijs, niets vreemds aan. Alleen jammer als je geen 3G wilt / kunt ontvangen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 15:58
Ik hoop in ieder geval op een optie voor een jaar abonnement. De fout van een 2 jaar abo maak ik nooit meer.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Is het nogsteeds (en ook bij de iPhone) zo dat na een jaar de simlock eraf moet/mag/kan?

Ik hoop ook dat de abonnementen niet beginnen bij 45 euro ofzo. Het zal wel aan mij liggen, maar alles boven de 30 euro vind ik echt een belachelijk bedrag om per maand te betalen. Zeker voor iemand die gewoon 'normaal' belt. Bij T-Mobile kom je dan op 200 minuten voor iets van 20 euro, en dan nog een web-bundel erbij voor 10 euro. Alleen zijn de huidige snelheden daarbij weer vrij nutteloos; dan ben je nog 3 minuten een site aan 't laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Serenity schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:47:
Is het nogsteeds (en ook bij de iPhone) zo dat na een jaar de simlock eraf moet/mag/kan?
Dat is een wettelijke verplichting, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Serenity schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:47:

Ik hoop ook dat de abonnementen niet beginnen bij 45 euro ofzo. Het zal wel aan mij liggen, maar alles boven de 30 euro vind ik echt een belachelijk bedrag om per maand te betalen. Zeker voor iemand die gewoon 'normaal' belt. Bij T-Mobile kom je dan op 200 minuten voor iets van 20 euro, en dan nog een web-bundel erbij voor 10 euro. Alleen zijn de huidige snelheden daarbij weer vrij nutteloos; dan ben je nog 3 minuten een site aan 't laden...
Ik gebruik opera mobile op me MDA Vario III met PIT, de frontpage van tweakers wordt ongeveer geladen in 30 seconde. Dat vind ik vrij acceptable. na 10 seconde is de opbouw al goed genoeg om de tekst te kunnen lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 22-01 15:07
Nou, ik weet wel wat ik doe, simlockvrije/ge-unlockte telefoon uit Belgie ofzo, en dan
vodafone scherp abo'tje a 6 euro per maand plus
internet blox voor 10 euro per maand.

Ik bel en sms toch nauwelijks, maar mobiel internet lijkt me wel leuk. (vooral google maps i.c.m. gps)
Mobiel internet bij vodafone is duidelijk het goedkoopst, en theoretisch ook nog eens het snelst.

Wat zijn jullie van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-04 22:17
Zal ik je dan even (helaas) uit de droom helpen? Vodafone Scherp + BloX is no-go... Moet je een 'normaal' abonnement voor hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Chimera op 12-06-2008 23:32 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Splash schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:20:
Nou, ik weet wel wat ik doe, simlockvrije/ge-unlockte telefoon uit Belgie ofzo, en dan
vodafone scherp abo'tje a 6 euro per maand plus
internet blox voor 10 euro per maand.

Ik bel en sms toch nauwelijks, maar mobiel internet lijkt me wel leuk. (vooral google maps i.c.m. gps)
Mobiel internet bij vodafone is duidelijk het goedkoopst, en theoretisch ook nog eens het snelst.

Wat zijn jullie van plan?
Klinkt goed, alleen jammer dat ik nog 1,5 jaar aan m'n huidige abo vastzit. :'(
Moet de iPhone natuurlijk wel simlockvrij te maken zijn. :+

Zou het dan wel mogelijk zijn elke willekeurige dataverbinding in te stellen? En werken alle toepassingen dan nog wel gewoon (Visual Voicemail zal het niet doen denk ik).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Chimera schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:31:
Zal ik je dan even (helaas) uit de droom helpen? Vodafone Scherp + BloX is no-go... Moet je een 'normaal' abonnement voor hebben.
idd, dat betekend dus 17 euro per maand voor 50 minuutjes en 250mb internetten.. 204 euro per jaar.
Uitgaande van 569 euro voor een Iphone 16GB, dan ben je toch 773 euro kwijt voor het eerste jaar..

Als ik er vanuit ga dat tmobile dezelfde kortingen blijft geven voor de iphone als voor andere toestellen. Moet ik voor mijn huidige abo 129 euro bij betalen bij een abonnement van 36,50 per maand.. 36,50*12=438euro. 438+129=567 euro voor het eerste jaar. Dat is minder dan de 773 euro die jij kwijt bent, bovendien krijg je daar meer belminuten en sms voor (200min. 25sms)Na 1 jaar kan gratis een unlock code opgevraagd worden bij tmobile..

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 13-06-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Waarom denkt iedereen hier dat visual voice mail hier niet zal werken? Ik neem dat dat gewoon een implementatie is van bestaande software van AT&T & Apple. Ik zou het apart vinden mocht dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Lt. Marx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:00:
Waarom denkt iedereen hier dat visual voice mail hier niet zal werken? Ik neem dat dat gewoon een implementatie is van bestaande software van AT&T & Apple. Ik zou het apart vinden mocht dat niet werken.
Dat zal alleen werken als 't netwerk 't ondersteunt. In theorie doet alleen T-Mobile dat hier.

(Niet dat 't boeiend is, voicemail is echt de baggerste toepassing ooit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Eastman schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:59:
[...]

idd, dat betekend dus 17 euro per maand voor 50 minuutjes en 250mb internetten.. 204 euro per jaar.
Uitgaande van 569 euro voor een Iphone 8GB, dan ben je toch 773 euro kwijt voor het eerste jaar..

Als ik er vanuit ga dat tmobile dezelfde kortingen blijft geven voor de iphone als voor andere toestellen. Moet ik voor mijn huidige abo 129 euro bij betalen bij een abonnement van 36,50 per maand.. 36,50*12=438euro. 438+129=567 euro voor het eerste jaar. Dat is minder dan de 773 euro die jij kwijt bent, bovendien krijg je daar meer belminuten en sms voor (200min. 25sms)Na 1 jaar kan gratis een unlock code opgevraagd worden bij tmobile..
Klopt helemaal, alleen heb je voor die 569 waarschijnlijk wel de 16GB versie ipv de 8GB he ;) (van de Italiaanse Vodafone prijzen uitgaande)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Idd, voice mail is echt zo onbetrouwbaar.. Je weet nooit of de persoon waar je een voicemail achterlaat, zijn voicemails ook daadwerkelijk afluitert. Sommige mensen luisteren hun voicemail maar 1 keer per week af ipv na een sms zodra ze er tijd voor hebben. Er zijn zelfs mensen die ze nooit afluisterd... Deels komt dit omdat er te vaak lege voicemails zijn.. Mensen zijn dan net te laat met ophangen en er is dan al een voicemail opgeslagen en sms verstuurd naar de mobiel.. Visual voicemail gaat daar geen verbetering in brengen...

Mijn voicemail is dan ook uitgeschakeld, als het belangrijk is bellen mensen wel nog een keer, anders bel ik ze wel terug zodra ik er tijd voor heb :) en als je met een onherkenbaar nummer belt, helaas pindakaas:)
Chimera schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:12:
[...]

Klopt helemaal, alleen heb je voor die 569 waarschijnlijk wel de 16GB versie ipv de 8GB he ;) (van de Italiaanse Vodafone prijzen uitgaande)
oeps foutje... moet idd 16GB zijn :P bij 8GB is het verschil procentueel nog groter :)

[ Voor 27% gewijzigd door Eastman op 13-06-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Chimera schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 23:31:
Hmm, goed punt, dat zal dan het goedkoopste basis abonnement van 7,50 p/m moeten worden.
[...]
Uitgaande van 569 euro voor een Iphone 8GB, dan ben je toch 773 euro kwijt voor het eerste jaar..

Ik weet niet waar je die 250 mb internet p/m vandaan haalt, maar voor 17,50 heb je basis abo + internet blox, dus onbeperkt (fair use) internet.
Bovendien is het internet bij bij t-mobile in de goedkoopste variant _tergend_ traag en in de dure variant gewoon traag. Bij vodafone heb je volledige UMTS snelheid.

Tot slot ga je van een pessimistische prijs uit voor een losse iphone (596) terwijl hij los in Italie niet meer dan 500 gaat kosten, en een bijzonder optimische schatting van de bijbetaalprijs bij t-mobile (129).
Belminuten doet me niks, omdat ik, zoals ik al zei, weinig mobiel bel. Wat jij doet mag je zelf bepalen, maar met mijn voorkeuren (mobiel internet) blijft vodafone het beste als je een beetje normale snelheid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
[...]

Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:14:
[...]

hoezo ipv 8GB? ik heb in beide gevallen 16GB gebruikt om te berekenen.. Verschil is bij een 8GB versie het zelfde, procentueel zelfs hoger :)
Je berekeningen waren wel goed :)

edit:
We zitten weer lekker door elkaar heen te posten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Chimera op 13-06-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
jaa ik weet het... foutje :P

de fairuse polici van vodafone is 250mb..

op mijn huidige abonnement bij tmobile heb ik 440 euro korting gekregen... Ik ga er vanuit dat ik dezelfde korting krijg bij de iphone... 569-440=129euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Splash schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:18:
Tot slot ga je van een pessimistische prijs uit voor een losse iphone (596) terwijl hij los in Italie niet meer dan 500 gaat kosten.
http://www.vodafone.com/s...one_italia_launches1.html
People preferring a pre-pay plan for private users can buy the 8Gb iPhone for €499 or the 16GB model for €569.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 00:21:
de fairuse polici van vodafone is 250mb..
nietes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
in praktijk komt dat neer op 250mb
kijk maar is naar de ervaringen van andere tweakers
[Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:36
Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
Laat dat nou net rond de 250MB zijn, volgens de ervaringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Da's trouwens wel leuk die fair use policy van Vodafone, want dat is inderdaad zoals Eastman zegt 10x het gemiddelde van alle gebruikers. In november zat dat tussen de 20 en de 25MB (vandaar die 250MB, je kunt er trouwens wel redelijk overheen gaan is mijn ervaring, je moet het alleen niet overdrijven met x GB :P) en dat zal natuurlijk alleen maar omhoog gaan. Dus je moet inderdaad afwegen of je wat minder gaat Internetten (maar dat wel snel wilt doen, tot 3600kbps) of heel veel (maar dan moet je de 10x langzamere verbinding voor lief nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Aha, in dat geval ontloopt het elkaar inderdaad niet zo veel. Denk dat Chimera het wel goed samenvat.

Toch maar eens afwachten hoe die prijzen / abo's bij t-mobile er uit gaan zien.

Bovendien ben ik wel benieuwd hoe lang het nou eigenlijk duurt voordat je op t-mobile snelheden je kaart/website in beeld hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Splash op 13-06-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat het nog vroeg is, maar als er niet binnenkort klaar en duidelijk gezegd wordt hoe het financieel (abo's) en technisch (simlock) in elkaar zit doe ik het volgende:

iPod Touch uit Amerika + willekeurige (gps) phone.

Hoe moeilijk kan het nu zijn om vanuit apple al bekend te maken hoe de vork aan de steel zit. Alsof ze deze launch niet al maanden aan het voorbereiden zijn. 8)7

Ze zijn in elk geval al afgestapt van de vorige regeling (apple ontving beltegoed voor elke gebelde minuut op een iPhone) vermits deze te complex was. Waarschijnlijk extra moeite voor de provider.
Voor apple begrijpelijk: een continue en vaste stroom inkomsten die niet te versmaden is! Om nu een continu instroom te hebben aan iPhone revenues moeten ze de verkopen op pijl houden. Een volledig andere uitdaging. Vroeger was de iPhone dus zowel door apple als AT&T gesponserd.

Wel niet erg serieus, als apple service provider had willen zijn hadden ze maar een provider moeten overkopen of zelf masten beginnen zetten.

Als de iPhone nu unlocked wordt verliest alleen de provider geld (en niet apple, die heeft z'n geld namelijk al binnen) Dus vandaar het activeren in de winkel.

Daarom snap ik ook niet waarom ze zo moeilijk doen over een simlockvrije iPhone (behalve de misschien gebrekkige ondersteuning van een aantal features) Of ze nu de volle prijs krijgen van de provider, of van de consument, voor apple is het zaakje afgesloten en is de winst geboekt.

Als ze in Europa vaste voet aan de grond willen krijgen zullen ze toch echt mogen rekening houden met de gsm-gebruiken hier. Prepaid is nog steeds aanzienlijk, en vrije provider-keuze bijna een evidentie.

Nu goed, iTouch in USA: omgerekend: 199 euro., nokia N82: 370 euro: samen 570 euro en ik kan abonnementen en diensten naar keuze nemen. :'(

Ik vind het ook super jammer dat de iPhone 1 niet meer officieel verkocht wordt (heb toen m'n kans niet gewaagd omdat ik nogal huiverachtig ben tov het unlocken) en nu is m'n kans verkeken. Ik heb voor een telefoon namelijk liefst geen tweedehands volledig bepoteld apparaatje. 3G boeit me niet, en gps is leuk, maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-04 14:42
Ik zou helemaal gelukkig zijn als het is zoals O2 in de UK. De prijs van de telefoon is daar top, en het £ 35 abo is perfect voor mij.

Natuurlijk is het heel veel geld voor zo'n abonnement, maar als daar ongelimiteerd (of fair-use) 3G data bij zit snap ik best dat dat wat kost. Daar heb ik ook helemaal geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik snap niet waarom Vodafone de iPhone niet in Nederland gaat voeren. Voor Apple is dit voordeliger want er zijn meer verkoop punten. Vodafone heeft de kennis want in het buitenland gaan ze hem uitbrengen. Is er iets bekend over hoe lang T-mobile hem exclusief in Nederland mag verkopen of is er geen exclusiviteits deal. Als dit het geval is zou de iPhone wel eens heel snel bij andere providers terecht kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 09:17
Bartjeee schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:13:
Ik snap niet waarom Vodafone de iPhone niet in Nederland gaat voeren. Voor Apple is dit voordeliger want er zijn meer verkoop punten. Vodafone heeft de kennis want in het buitenland gaan ze hem uitbrengen. Is er iets bekend over hoe lang T-mobile hem exclusief in Nederland mag verkopen of is er geen exclusiviteits deal. Als dit het geval is zou de iPhone wel eens heel snel bij andere providers terecht kunnen komen.
Beetje zelf zoeken kan geen kwaad:

Afbeeldingslocatie: http://www.t-mobile.nl/Persoonlijk/media/images/banner_iphoneG3.jpg

T-Mobile only dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Armo schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:22:
[...]

Beetje zelf zoeken kan geen kwaad:

[afbeelding]

T-Mobile only dus.
Dan is nog de vraag voor hoe lang dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Bartjeee schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:51:
[...]

Dan is nog de vraag voor hoe lang dit zo is.
Volgens mij heeft t-mobile dat bedongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Laatst online: 21-04 21:57
Bartjeee schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 01:13:
T-Mobile verkoopt dit ding al in Duitsland, dus zij hebben weer nog meer (huidige) ervaring dan Vodafone. En uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om geld, dus T-Mobile zal er wel meer voor over hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu
  • Laatst online: 01-07-2024

Puu

Red Nalie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:49:
[...]

T-Mobile verkoopt dit ding al in Duitsland, dus zij hebben weer nog meer (huidige) ervaring dan Vodafone. En uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om geld, dus T-Mobile zal er wel meer voor over hebben gehad ;)
Als T-mobile er meer voor over heeft gehad, dan lijkt mij de meest logische volgende stap dat die extra kosten ergens vandaan gehaald moeten worden... Dat zal wel bij ons worden dan... Neem in ieder geval aan dat de Raad van Bestuur er niet op toe gaat leggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:06
Zoals ik uit de reacties begrijp:

- Het 3G model kan je niet "locked" kopen in de US en vervolgens hier unlocken en mijn sim-only erin plaatsen?

Men kan hem alleen kopen i.c.m. een abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 16:21
Puu schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 08:09:
[...]

Als T-mobile er meer voor over heeft gehad, dan lijkt mij de meest logische volgende stap dat die extra kosten ergens vandaan gehaald moeten worden... Dat zal wel bij ons worden dan... Neem in ieder geval aan dat de Raad van Bestuur er niet op toe gaat leggen 8)7
Hoeft niet zo te zijn dat de belminuten duurder worden. T-Mobile kan ook zijn winst halen uit het vergroten van het marktaandeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

als het (in het algemeen) om het markaandeel zou gaan, zou dat in ieder geval een goede verklaring zijn voor het feit dat kpn/telfort het niet gedaan hebben: die hoeven het voor het marktaandeel nou niet bepaald te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 22:38
Beste forumleden,

Ik heb eventjes het een en ander nagevraagd aan een lokale internetboer (gsm-shop.nl) in Nijmegen. Ik heb de iphone gereserveerd. De iphone is alleen verkrijgbaar vanaf 11 juli bij t-mobile, omdat zij een exclusiviteitscontract hebben. De overige gsmzaken krijgen ze wat later. Wel staat zeker vast dat ze hem geleverd krijgen. De prijs van een abonnement zal rond de 55 euro liggen (Flex 45 + internetabonnement) voor 2 jaar. Dat werd my althans verteld. De iphone zal dan rond de 40 euro kosten (bijbetaling).

Dit is een voorlopige indicatie/kostenplaatje. Ik ga ervan uit dat elke zaak weer zijn eigen tariefplannen hanteert. Maar een ander vraag die bij mij opkomt is dan ook: biedt tmobile wel een oneindig internetabonnement aan met 3g snelheid? en wat voor een fair use policy word daarbij gehanteerd?

55 euro per maand hakt wel in. ;( Hopelijk wordt het nog goedkoper ;(

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ga echt niet meer dan 30 euro p/m betalen (incl. data) en ik denk velen met mij.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Ik gok, gebaseerd op met name de Franse prijsstelling, dat je per maand ong. 35 EURO kwijt zal zijn, voor 2 jaar, met een Iphone voor om en nabij de 75 euro. 35x24 = 840 EUR0 plus 75 = 900 EURO. Een positieve verwachting kan ook 40 euro p/maand en 99 EURO voor iPhone bij 1 jarig abonnement... kom je op 40 X 12 = 480 + 100 = 580 EURO.

*knip*

Je mag het ontopic houden en de troll achterwege laten.

[ Voor 46% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 15:05

Neus

www.zenaconsult.com

Prepaid prijs bij Vodafone Italie is € 499 voor de 8GB versie en € 569 voor de 16GB. Abbo kost € 49 per maand, 24 maanden.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 15:41

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

edit: had mooi verhaal. Over dat je net zo goed morse kon gaan gebruiken want wie heeft er nu een GSM nodig.

Maar ik hoop dat mensen weer over de prijzen gaan hebben. Die gsm-shop info is redelijk nuttig.

[ Voor 88% gewijzigd door MR_VIPER op 13-06-2008 11:04 ]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
Don't feed the troll

[ Voor 77% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
op basis van de tytn2 kan je zien dat de korting 513 euro is op het toestel bij een 2 jarig flex 45 abonnement bij gsmshop.nl. In de winkels krijg je geen extra korting als je een data abonnement bij neemt. bij tmobile shops kreeg ik nog een extra 50 euro korting op me toestel bij een 1jarige PIT

volgens het verhaal hier boven zeggen ze dat je zo'n 40 euro bij moet betalen... dat betekend dus een toestel prijs van 553 euro.. dat is weer bijna gelijk aan de adviesprijs van de vodafone italie iphone 3G 16GB.

alle informatie die er tot nu toe van resellers komt, is dat tmobile geen speciale iphone abonnementen gaat verkopen en gewoon normale toestel kortingen gaat toepassen op de iphone..

Dat is dan voor bestaande klanten voordeliger, aangezien contractvernieuwingen bij tmobile shops, meer korting opleverd dan nieuwe contracten.

[ Voor 24% gewijzigd door Eastman op 13-06-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puu
  • Laatst online: 01-07-2024

Puu

rclahsen schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:15:
[...]

Hoeft niet zo te zijn dat de belminuten duurder worden. T-Mobile kan ook zijn winst halen uit het vergroten van het marktaandeel.
Marktaandeel kun je natuurlijk alleen vergroten als je je klanten base groter maakt. Dus zul je met concurrerende prijzen moeten komen of met een product wat echt iedereen MOET hebben. Goed, de iPhone is een behoorlijke gadget, maar de vraag is natuurlijk of de iPhone an sich genoeg meerwaarde heeft voor niet T-mobile klanten om zichzelf aan te melden en zo de userbase van T-mobile te vergoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 09:12
Welke dombo koopt er nou een dure sportauto? veel onconfortabeler dan een veel goedkopere Honda Civic Hybrid die ook nog eens zuiniger rijd (wel wat langzamer, maar dat terzijde ;))...

Ik vind dat je een beetje een rare vergelijking maakt, niet alles wat je koopt koop je alleen om de functionaliteiten.. Ik niet in ieder geval, ik koop ook wel eens dingen gewoon omdat ze leuk zijn :) en deze iPhone gaat er zeker 1 van zijn :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Yep en dan loop je dus met drie apparaten op zak in plaats van 1 :w

[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Tourniquet schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:43:
Ik ga echt niet meer dan 30 euro p/m betalen (incl. data) en ik denk velen met mij.
Ik ruik een poll.

Poll: Welk maandbedrag wil je max kwijt zijn voor data & spraak?
Pre Paid graag!
€ 20,- tot € 25,-
€ 26,- tot € 30,-
€ 31,- tot € 35,-
€ 36,- tot € 40,-
€ 41,- tot € 45,-
€ 46,- tot € 50,-
€ 51,- tot € 55,-
€ 56,- en meer
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=294673&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:36:
op basis van de tytn2 kan je zien dat de korting 513 euro is op het toestel bij een 2 jarig flex 45 abonnement bij gsmshop.nl. In de winkels krijg je geen extra korting als je een data abonnement bij neemt. bij tmobile shops kreeg ik nog een extra 50 euro korting op me toestel bij een 1jarige PIT

volgens het verhaal hier boven zeggen ze dat je zo'n 40 euro bij moet betalen... dat betekend dus een toestel prijs van 553 euro.. dat is weer bijna gelijk aan de adviesprijs van de vodafone italie iphone 3G 16GB.
Bij abbo's wordt er niet gerekend met verkoop prijzen. Maar veelal met lagere prijzen.
Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:36:
alle informatie die er tot nu toe van resellers komt, is dat tmobile geen speciale iphone abonnementen gaat verkopen en gewoon normale toestel kortingen gaat toepassen op de iphone..
Welke resellers? Er is nog helemaal niks bekend en t-mobile heeft ook nog helemaal niks gezegd.

Lijk me sterk dat ze zo lang hebben gewacht op de 3G iPhone en dan helemaal niks gaan doen met 3G en iedereen het maar gewoon moet doen met een standaar PIT verbinding.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 16:21
Puu schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:38:
[...]

Marktaandeel kun je natuurlijk alleen vergroten als je je klanten base groter maakt. Dus zul je met concurrerende prijzen moeten komen of met een product wat echt iedereen MOET hebben. Goed, de iPhone is een behoorlijke gadget, maar de vraag is natuurlijk of de iPhone an sich genoeg meerwaarde heeft voor niet T-mobile klanten om zichzelf aan te melden en zo de userbase van T-mobile te vergoten.
Het is maar hoe je marktaandeel definieert, dat kun je doen aan de hand van het aantal klanten. In dat geval kun je een grotere groep mensen aanspreken. Ik denk dat er best een groep mensen is die toch al een rekening van € 50 per maand hebben en de iPhone een mooi toestel vinden. Die groep spreek je aan met het iPhone-aanbod. Mensen die de iPhone niets interesseert, spreek je (hopelijk) aan met je huidige aanbod.

Als je marktaandeel definieert in de zin van "eigen omzet t.o.v. totale marktomzet" dan is de iPhone zeker geen slechte keus om in je assortiment op te nemen. Met een iPhone wordt ook meteen een data-aansluiting verkocht die (zeer) waarschijnlijk ook gebruikt gaat worden. Daar wordt dan voor betaald en daarmee stijgt dus je omzet. Zolang je eigen omzet harder stijgt dan de groei van de markt dan stijgt daarmee ook je marktaandeel :)

Ik begrijp wel waarom T-Mobile de iPhone exclusief wil hebben: aangezien de bediening erg gemakkelijk is, verlaagt dat de drempel om ook andere features te gebruiken (zoals mobiel internet). Het gebruik van extra diensten levert gewoon extra omzet op. Gewoon omdat je meer klanten hebt en/of je klanten meer gebruik gaan maken van je diensten.

Vergeet ook niet dat er ook een behoorlijke groep mensen is, zoals ik. Het boeit mij totaal niet via welk netwerk ik bel. In de afgelopen tien heeft mijn mobiele nummer bestaan op elk GSM-netwerk van Nederland.

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 13-06-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Dit hoort NIET in de "[iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen" thread maar bij "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8"
Anywho, een dombo die gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk vind. De samsung G600 MP3 speler is kwa bediening inferieur aan de iPhone bediening.

Een losse TomTom is in principe wel beter maar ook een stuk groter. Maar ik denk niet dat iemand een iPhone koop met de gedachte dat hij/zij gaat navigeren met google maps.

Hoeveel % gebruikt internet nou op z'n mobiel? HEeeeel erg weinig en dat komt omdat internetten op je mobiel zwaar RUK is. Maar met een iPhone kan je eindelijk wel normaal internetten. Als je alleen al kijk naar hoeveel procent van de mobiele internetters een iPhone gebruiken dan zie je gelijk dat de iPhone de enige mobiel is waar je echt mee kan internetten.

Ja 2MP camera iklinkt niet denderend als de concurentie al 5MP heeft maar het zou mij een worst wezen of het 2MP is. Als ik foto's wil maken dan gebruik ik m'n Canon G9 of Nikon D70. Ik heb laatst wat 2MP iPhone foto's gezien op een iPhone zelf dat dat zag er helemaal niet verkeerd uit. Wat loop iedereen nu te huilen hierover. Als je 5MP wil dan haal je er toch photoshop over heen want die 5MP foto's zijn nou ook weer niet zo fantastisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:52 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik betaal nu zo'n 30-35 euro per maand. De vorige keer heb ik mij iets van 100 belminuten, een of andere SMS-bundel en zo'n web'n'walk aan laten smeren bij T-Mobile. Eigenlijk maak ik veel van die minuten en SMSjes niet eens op. De volgende keer heb ik liever wat minder minuten en SMSjes betaal ik wel gewoon los. Misschien dat je per SMSje iets meer betaald maar vaak zal ik ze niet eens opmaken.
Qua telefonie/sms wilde ik juist een stapje terug. Alleen voor data ga ik natuurlijk wat meer betalen ivm hogere snelheid.

Heb gestemd op:
• € 31,- tot € 35,-
Meer moet het niet worden. Ik betaal liever eenmalig wat meer voor een toestel ipv twee jaar aan een duur abonnement vast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik zit net te denken: Kben benieuwd of T-Mobile webcare meeleest in een topic als dit. Zeker zo'n poll lijkt me handige info voor hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Alpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:51:
[...]

Bij abbo's wordt er niet gerekend met verkoop prijzen. Maar veelal met lagere prijzen.

[...]

Welke resellers? Er is nog helemaal niks bekend en t-mobile heeft ook nog helemaal niks gezegd.

Lijk me sterk dat ze zo lang hebben gewacht op de 3G iPhone en dan helemaal niks gaan doen met 3G en iedereen het maar gewoon moet doen met een standaar PIT verbinding.
De gereduceerde prijs is dus gebasseerd op de korting die hoort bij het abonnement hoort en wat de verkoopprijs is van het toestel.

welke resellers? hoewel het geen officiele reacties zijn, maar gsmshop.nl bijvoorbeeld en hier is iemand langsgeweest bij tmobile shop http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1729424#1729424 met een vergelijkbare antwoord van de medewerker.
Ik meen ergens ook gelezen te hebben die gebeld heeft naar de klantenservice van tmobile..

Ik hoop ook dat er speciale iphone data abonnementen komt, maar ik kan met me huidige PIT prima internetten met opera mobile. Het is denk ik heel erg afhankelijk van de browser hoe de surf ervaring is. Ik ben niet bereid om 20 euro per maand te betalen voor een PIT+, maar als ik voor 20 euro een 1mbps donwload verbinding krijg, neem ik hem wel. Daarom heb ik niet gereageerd op de poll, vindt hem vrij nutteloos. Hoeveel ik per maand wil betalen is afhankelijk van wat ik er voor krijg.. Iemand die nu al voor 80 euro per maand belt, antwoord per definitie natuurlijk al dat die meer dan 56 euro wilt betalen.. iemand die nauwelijks mobiel belt wil liever prepaid voor minuuten, maar is misschien wel bereid om 20 euro te betalen voor alleen de data verbinding..

Niet iedereen past zijn gebruik aan op de beschikbare euro's, maar beredeneren wat ze nodig hebben en gaan vandaaruit kijken wat het best bij hun past...

Ook is met een PIT prima te internetten op een laptop, snelheid is vergelijkbaar met 2 isdn lijnen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Eastman op 13-06-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194622

Hmm misschien moeten jullie eens hier kijken. Kan zo 123 niet zien of dit om de oude gaat of om de nieuwe 3G.

http://www.2call.nl/apple_iphone_16gb.php

Edit:
Volgens mij is het de oude gezien ik niet kan vinden of hier ook GPS op zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 194622 op 13-06-2008 12:34 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor de discussie over de prijs en abonnementen. De rest mag in: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8.