Het powerabonnement los bij UPC is ongeveer net zo duur als het internet bij OBN inderdaad. Alleen is OBN voor dat geld veel en veel sneller.
En voor de rest heeft UPC ook leuke aanbiedingen met totaalpaketten, alleen de snelheid van het internet voor een lagere prijs dan het extreme abbo van UPC (wat ook nog veel trager is) heeft voor mij de doorslag gegeven.
Of OBN goedkoper is of duurder zal per geval verschillen, in mijn geval ben ik bijna 30 euro p/m goedkoper uit dan nu bij UPC. En dan heb ik daarvoor ook nog veel sneller internet, dus dan is de keus makkelijk
En voor de rest heeft UPC ook leuke aanbiedingen met totaalpaketten, alleen de snelheid van het internet voor een lagere prijs dan het extreme abbo van UPC (wat ook nog veel trager is) heeft voor mij de doorslag gegeven.
Of OBN goedkoper is of duurder zal per geval verschillen, in mijn geval ben ik bijna 30 euro p/m goedkoper uit dan nu bij UPC. En dan heb ik daarvoor ook nog veel sneller internet, dus dan is de keus makkelijk
ik222 wijzigde dit bericht 20-06-2008 10:55 (22%)
Voordelen:quote:Rolandje schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 22:52:
Vertel eens waarom jij bij OnsBrabantNet (Veldhoven) wil zitten ipv. UPC ?
Als ik de bedragen zie lijkt UPC goedkoper of heb ik het mis ?
Of zit het verschil alleen maar in de snelheid ?
- Sneller internet. Nu hebben wij 6mbit down en 1 mbit up.
- Het netwerk is openbaar, d.w.z. dat er verschillende aanbieders van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken. We zijn niet meer afhankelijk van óf kpn óf UPC
- Service: Alles is ondergebracht bij één helpdesk. Je wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast is er een winkel waar je naar toe kan gaan.
- Service: Je hoeft géén service kosten te betalen. Zit al in de prijs inbegrepen. (Geen dure 0900 nummers of andere onkosten)
- Meer arbeidsplaatsen: Er komen hier meerdere arbeidsplaatsen (waarschijnlijk) omdat ze een lokale technische dienst willen hebben. Voor mij als ICT-er is dit nooit verkeerd.
- Glasvezel aansluiting, kan altijd goed zijn voor de toekomst lijkt me.
- Netwerk: Er komt (in de toekomst) een server waar we al onze zooi naar toe kunnen verplaatsen. Soort opslagmedium (als ik het goed begrepen heb).
- Talloze andere diensten: Je kan er ook andere diensten afnemen.
Nadelen:
- In totaal zijn we per maand 7,33 euro duurder uit vergeleken met het pakket dat we nu hebben van UPC.
De 7,33 euro weegt niet op tegen de lijst met voordelen imo.
Hopelijk heb ik mijn keuze zo voldoende toegelicht.
p.s.: Natuurlijk ben je op sommige punten goedkoper uit bij UPC of wie dan ook. Maar voor ons (als huishouden) is het verschil gering.
SparTi wijzigde dit bericht 20-06-2008 11:18 (10%)
De-SparTies (816360) - Jeugdteam: Sparti II (134721)
Reg. datum: 02 oktober 2005
Reg. datum: 02 oktober 2005
Iemand al in Valkenswaard aangesloten? Want volgens mij schiet t niet echt op.
We zijn maandag aangesloten, en het is nu vrijdag, en we hebben gisteren de router aangesloten maar hij krijgt nog steeds geen IP adres
. Weet iemand hoe dit komt
Edit: Ik woon in Dommelen ( Gemeente Valkenswaard ).
Edit: Ik woon in Dommelen ( Gemeente Valkenswaard ).
Denzo wijzigde dit bericht 20-06-2008 16:55 (14%)
Reg. datum: 30 mei 2008
rood lampje heb je ook als er een vezelbreuk is of als je niet gepatched bent... rood lampje op rtv module is gewoon bad luck, obn bellen en zeggen "blehhhh.... rood lampje" dan moeten ze genoeg weten. (zorg wel dat je agenda in de buurt hebt, moet miss opnieuw gelast worden.quote:KlereBak schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:14:
[...]
Rood lampje betekend dat de verbinding op zich werkt, er zal wel een storing zijn in één van de verdeel stations. Hebben wij hier, Brandevoort/Helmond, vrij recent ook gehad, alleen toen geen internet/telefoon. Gewoon bellen naar het helpdesk, hoe meer aanmeldingen hoe beter ze het probleem kunnen lokaliseren en doeltreffend kunnen oplossen.
het is 47 euro toch?quote:Blueone schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 09:27:
Ik vind obn eigenlijk maar tegenvallen tegenwoordig. Je hoort niets van plustv en je krijgt geen antwoord op mails die je stuurt???. Ik vraag me af hoe het er over een jaar gaat als het nu al een stuk slechter is als het begin.
Overigen staat er meer informatie op de site over de homebox
http://www.onsbrabantnet.nl/download.asp?id=659
Je betaald dus 150 euro voor een homebox zonder harddisk erin en hij is niet eens van jou.![]()
![]()
En dan ook nog een 7.50 per maand. Wil je het voor 2 tv's moet je eenmalig 300euro betalen en nog 15 euro per maand voor het abbonement.
Reg. datum: 20 december 2003
Reg. datum: 20 december 2003
Nee helaas het klopt wat er staat, dus 149,99 euro's !quote:
Echt belachelijk
Maar wat jij zegt klopte ook tot 2 maanden geleden ofzo, ze hebben pas die site aangepast en er 100 euro bovenop gezet.
Eerst zou het 149,99 euro zijn voor een box MET harddisk, nu dus zonder
Is er hier al iemand die zo'n box heeft?
In Helmond heb je ook een OBN "informatie balie"' nou die weten dus echt niks he!
Ik vraag daar naar die box. Hebben ze niet eens een voorbeeld.
En over technische dingen mag je al helemaal niks vragen.
Zitten daar twee meisjes die niet eens weten wat USB is?
Harddisk Heu! sorry dan moet je ons technisch nummer bellen.
Handig
Toch maar eens doen dan.
Koenta Kinte wijzigde dit bericht 20-06-2008 21:52 (73%)
Mijn fout, onderstaande is overgenomen uit de aansluit handleiding:quote:steviepowerr schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:46:
[...]
rood lampje heb je ook als er een vezelbreuk is of als je niet gepatched bent... rood lampje op rtv module is gewoon bad luck, obn bellen en zeggen "blehhhh.... rood lampje" dan moeten ze genoeg weten. (zorg wel dat je agenda in de buurt hebt, moet miss opnieuw gelast worden.
Aansluiten Radio en Televisie
Controleer altijd voordat u gaat aansluiten of u een RTV-signaal ontvangt
van OnsBrabantNet. U kunt op de volgende pagina zien hoe dit moet. Indien u
een rood lampje ziet oplichten, betekent dit dat u wel voeding hebt op de RTVmodule,
maar geen RTV-signaal ontvangt van OnsBrabantNet. Neem in dit
geval contact op met de Klantenservice. Een groen lampje betekent dat alles
goed is; u heeft voeding op de RTV-module en een RTV-signaal.
"If it ain't broke, don't fix it!"
moet toch eens in helmond gaan overhoren dan 
misschien dat ik er zo even langs ga om te pesten
het kan ook zijn dat het signaal veel te zwak is, als je rood lampje hebt en slecht beeld dan ist logisch
misschien dat ik er zo even langs ga om te pesten
het kan ook zijn dat het signaal veel te zwak is, als je rood lampje hebt en slecht beeld dan ist logisch
steviepowerr wijzigde dit bericht 21-06-2008 11:41 (35%)
Zelf nog niet aangesloten maar je kunt wel zien dat er hard gewerkt wordt...quote:EdBuL schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:12:
Iemand al in Valkenswaard aangesloten? Want volgens mij schiet t niet echt op.
Zelfs nu op zaterdag zie ik ze bezig om kabels onder de oprit door te boren
Ze liggen idd achter in Valkenswaard. Hier ligt alleen nog een kabel in de tuin. De uiteinden van de kabel steken nog boven de grond uit. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren ... 
In mijn wijk beginnen ze volgens de planning op 23juni met de huisaansluitingen (AP06).
In mijn wijk beginnen ze volgens de planning op 23juni met de huisaansluitingen (AP06).
Reg. datum: 22 juni 2008
Vorige week heb ik obn gebelt en gevraagd wat het nou is voor plustv.
Ze vertelde mij dat het 49,95 is staat trouwens ook op mijn factuur die ik al heb gekregen onder eenmalige kosten.
Internet in Valkenswaard (Dommelen)had al moeten functioneren bij mij vanaf 12 juni. Elke dag heb ik gebeld met de klantenservice tot ze gek van mij werden.
Afgelopen donderdag is de verbinding geactiveerd en ik had nu wel een ipadres maar geen internet.
Ik ben aan het zoeken gegaan en bleek dat ik de dns niet kon bereiken met pingen.
Vrijdag weer belt en verteld dat de dns niet werkte vanuit deze kant. Onmogelijk zeiden zei.
20 minuten later stond er een monteur aan de deur. Deze had hetzelfde geconstateerd.
Binnen 8 werkuren is het opgelost zei hij het probleem zat ik de wijkcentrale.
Vrijdagavond geprobeerd en nog geen internet.... Gebeld met obn en vertelde ze mij dat ze alleen de switch gereset hebben en verders niets ondernomen hebben...
Sja meneer u moet wachten tot maandag dan zullen we de switch vervangen en moet het probleem opgelost zijn
Ze vertelde mij dat het 49,95 is staat trouwens ook op mijn factuur die ik al heb gekregen onder eenmalige kosten.
Internet in Valkenswaard (Dommelen)had al moeten functioneren bij mij vanaf 12 juni. Elke dag heb ik gebeld met de klantenservice tot ze gek van mij werden.
Afgelopen donderdag is de verbinding geactiveerd en ik had nu wel een ipadres maar geen internet.
Ik ben aan het zoeken gegaan en bleek dat ik de dns niet kon bereiken met pingen.
Vrijdag weer belt en verteld dat de dns niet werkte vanuit deze kant. Onmogelijk zeiden zei.
20 minuten later stond er een monteur aan de deur. Deze had hetzelfde geconstateerd.
Binnen 8 werkuren is het opgelost zei hij het probleem zat ik de wijkcentrale.
Vrijdagavond geprobeerd en nog geen internet.... Gebeld met obn en vertelde ze mij dat ze alleen de switch gereset hebben en verders niets ondernomen hebben...
Sja meneer u moet wachten tot maandag dan zullen we de switch vervangen en moet het probleem opgelost zijn
En als je dan gewoon even handmatig de DNS servers van OpenDns instelt? Is misschien nog wel beter ook 
Ik heb het geprobeerd maar ik krijg geen reactie op mijn pings naar opendns.

Werken websites wel als je ze op ip benaderd?
Vandaag zou het ( 4 dagen na activatie van Internet ) het internet nu eindelijk moeten werken. Heb de router al langer dan een uur op het modem aangesloten en hij krijgt nog steeds geen IP. Nu ga ik volgens de helpdesk de router aan de modemkant eruit trekken en dan na 1 uur en 5 minuten er weer instoppen. Als hij dan nog niet werkt dan weet ik het echt niet meer.
En in welke plaats woon jij?quote:Denzo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:57:
Vandaag zou het ( 4 dagen na activatie van Internet ) het internet nu eindelijk moeten werken. Heb de router al langer dan een uur op het modem aangesloten en hij krijgt nog steeds geen IP. Nu ga ik volgens de helpdesk de router aan de modemkant eruit trekken en dan na 1 uur en 5 minuten er weer instoppen. Als hij dan nog niet werkt dan weet ik het echt niet meer.
Ook niet als ik naar websites ping.quote:ik222 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:06:
Werken websites wel als je ze op ip benaderd?
Het probleem is nog steeds niet opgelost en de helpodesk vertelde mij dat het een complex probleem is.
Ook kreeg ik te horen dat ik niet zo vaak meer moest bellen....
Dommelen ( gemeente Valkenswaard ).quote:sdh1981 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:30:
[...]
En in welke plaats woon jij?
[...]
Ook niet als ik naar websites ping.
Het probleem is nog steeds niet opgelost en de helpodesk vertelde mij dat het een complex probleem is.
Ook kreeg ik te horen dat ik niet zo vaak meer moest bellen....
Hmm ik heb het gevoel dat er hier iets niet goed zit in dommelen. ik had al vanaf 12 juni internet moeten hebben. pas vanaf 18 juni heb ik een ipadres gekregen.quote:
Btw heb je al een keer je ip gereleasd?
Ik woon trouwens aan de brouwerijdreef
Ik woon ook aan de brouwerijdreef
Ik heb het IP adres al meerdere keren gereleased op de router, het lijkt niet te helpen. Ach, ik ga hem nu even aansluiten en kijken wat het brengt.
je had allang een ip moeten hebben.. Ze hebben je internet verbinding nog niet geactiveerd. Bellen dus en zeggen dat ze je verbinding activeren!quote:Denzo schreef op maandag 23 juni 2008 @ 18:54:
Ik woon ook aan de brouwerijdreefIk heb het IP adres al meerdere keren gereleased op de router, het lijkt niet te helpen. Ach, ik ga hem nu even aansluiten en kijken wat het brengt.
Reg. datum: 18 augustus 2007
Reg. datum: 18 augustus 2007
Bedankt voor je reactie!quote:SparTi schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:14:
[...]
Voordelen:
- Sneller internet. Nu hebben wij 6mbit down en 1 mbit up.
- Het netwerk is openbaar, d.w.z. dat er verschillende aanbieders van hetzelfde glasvezelnetwerk gebruik kunnen maken. We zijn niet meer afhankelijk van óf kpn óf UPC
- Service: Alles is ondergebracht bij één helpdesk. Je wordt niet meer van het kastje naar de muur gestuurd. Daarnaast is er een winkel waar je naar toe kan gaan.
- Service: Je hoeft géén service kosten te betalen. Zit al in de prijs inbegrepen. (Geen dure 0900 nummers of andere onkosten)
- Meer arbeidsplaatsen: Er komen hier meerdere arbeidsplaatsen (waarschijnlijk) omdat ze een lokale technische dienst willen hebben. Voor mij als ICT-er is dit nooit verkeerd.
- Glasvezel aansluiting, kan altijd goed zijn voor de toekomst lijkt me.![]()
- Netwerk: Er komt (in de toekomst) een server waar we al onze zooi naar toe kunnen verplaatsen. Soort opslagmedium (als ik het goed begrepen heb).
- Talloze andere diensten: Je kan er ook andere diensten afnemen.
Nadelen:
- In totaal zijn we per maand 7,33 euro duurder uit vergeleken met het pakket dat we nu hebben van UPC.
De 7,33 euro weegt niet op tegen de lijst met voordelen imo.
Hopelijk heb ik mijn keuze zo voldoende toegelicht.
p.s.: Natuurlijk ben je op sommige punten goedkoper uit bij UPC of wie dan ook. Maar voor ons (als huishouden) is het verschil gering.
Na alles gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen om niet over te stappen. Ik zit bij UPC (meerdere diensten) en het werkt allemaal perfect.
Overstappen betekend veel papierwerk en dat heb ik er nu nog niet voor over.
OBN is niet transparant en dat geeft mij geen zekerheid.
Ik wacht wel tot ze de boel op orde hebben. Die 300+ euro aansluitkosten zullen ze nooit vragen aan klanten want dan meld niemand zich nog aan.
Laat ze eerst maar eens realiseren wat ze beloven dan kunnen we altijd nog zaken doen..
bye bye,
Rolandje
ps. staar je niet blind op alleen de internet-snelheid! Zeker niet als je een trage pc hebt (bottleneck)
als je je eigen in mierlo nog wilt aanmelden moet je toch echt 385 neerleggen. Dus het is echt alleen nu gratis.
Je pc zou niet snel de bottleneck zijn (die 10mb haal je nog wel met een P3) alleen met een router ertussen kan het wel traag worden.
Je pc zou niet snel de bottleneck zijn (die 10mb haal je nog wel met een P3) alleen met een router ertussen kan het wel traag worden.
quote:Glasvezelaansluiting
Mijn nieuwe woning ligt binnen het verzorgingsgebied van OnsBrabantNet en is reeds voorzien van een
glasvezelaansluiting en een breedbandmodem.
of
Mijn nieuwe woning ligt binnen het verzorgingsgebied van OnsBrabantNet en is (nog) niet voorzien van een glasvezelaansluiting en een breedbandmodem. Ik betaal eenmalig een bedrag van ¤ 385,- voor een bijdrage in de aansluitkosten. Door ondertekening van dit formulier ga ik akkoord met de eenmalige afschrijving van ¤ 385,- van mijn bij u bekende rekeningnummer.
Blueone wijzigde dit bericht 23-06-2008 20:55 (101%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
Dit topic is gesloten.