Ervaringen tot nu toe:
- Aansluiting keurig gedaan in meterkast.
- TV werkte meteen. Echter vanwege de F-con aansluiting toch maar voor de zekerheid nieuwe F-connectoren en verdeler gehaald (geen doe het-zelf-spul, maar Hirschmann). Twee televisies aangesloten: additionele versterker niet nodig.
Het analoge TV signaal is kwalitatief vergelijkbaar met Ziggo (@home). Ik heb het gevoel dat NED1,2,3 iets minder zijn bij OnsBranbantNet.
RTL5 wordt denk ik in “widescreen” formaat op de glasvezel gezet, hierdoor extra brede zwarte balken. Mijn plasma en LCD kunnen het beeld hierdoor niet goed vullend maken. RTL8 op de LCD wordt niet goed weergegeven: beeld gaat staan knipperen. Als ik het beeldformaat vastzet heb ik een relatief smal beeld (met zoom is de kwaliteit niet om aan te zien). Even terug naar Ziggo om te testen en geen problemen ondervonden.
Naast RLT5 en RTL8 zijn er nog meer signalen die anders worden weergegen dan bij Ziggo. Maar het gaat te ver om alle 44 analoge kanalen die OnsBrabantNet aanbiedt hier te bespreken.
Nu nog wachten op de Digitale TV (PlusTV). Hopelijk is dit wel beter dan bij Ziggo. Gaat OnsBrabantNet een decoder leveren met HDMI aansluiting?
Indien digitale TV geen verbetering brengt denk ik dat je beter afbent bij Ziggo. Basis TV (analoog en digitaal) voor ongeveer 16 euro per maand en bij OnsBranbantNet is dit 21,45 euro per maand.
Op het overzicht dat ik heb gekregen staat het bedrag van 49,95 euro voor de digitale decorder (op de websites wordt 149,95 gecommuniceerd). Ook de decoder bij Ziggo is goedkoper (echter wel zonder HDMI) en heb je niet in bruikleen. OnsBranbantNet mag deze dienst wel wat klantvriendelijker maken...
- Twee dagen na aansluiting lag de klantkaart in de brievenbus met daarop de mededeling dat Internet geactiveerd was. Meteen de D-Link DIR 655 router aangesluiten en na een paar minuten werkte het.
Momenteel haal ik een snelheid van 7,5MB/sec (notebook via kabel aangesloten – download test van
www.nxs.nl). Ben dus tevreden!
Nu nog afwachten op de omzetting van de telefoon. Is trouwens netjes aangegeven wanneer ze dit gaan doen.
Echter de vraag blijft wanneer wordt de digitale decoder (Plus TV) thuis bezorgd.
Groetjes uit Best